Sari la conținut

Probleme pornire Aprilia RS 125 2008


Laur25
 Share

Postări Recomandate

Salutare detin de cateva luni o Aprilia RS 125 2008...De cand am luat-o imi pornea greu la rece, si cum pornea se oprea, dupa cateva incercari isi revena si totul era ok, cum apuca sa porneasca toata ziua mergea bine. am schimbat bujia am pus bujie specificata in manual, a pornit la sfert cateva zile iar acum face la fel, aveti idee ce sa aiba? In mers trage foarte bine nu am nici o alta problema la ea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 hours ago, easy ride on! said:

Electronica şi generatoarele la Aprilia sunt de slabă fiabilitate. Chestiune de notorietate. Încearcă să-i schimbi CDI-ul. După o vreme, condensatorul de descărcare (din CDI) îşi pierde din capacitate (se întrerupe sau se volatilizează folia intenă) astfel încât îi scade capacitatea şi energia de scânteie devine mult prea slabă la turaţii mici (pornire/relanti).

Provizoriu, poţi reduce distanţa dintre electrozii bujiei la 0,4-0,5mm (pentru pornire ceva mai uşoară) dar aşa poţi avea probleme la turaţii mari cu bujia fierbinte.

Posibil suprapus şi un reglaj greşit la şurubul pilot (dozajul de amestec aer/benzină la relanti).

Am si martorul EFI si triunghiul rosu aprins in bord, iar din ce am gasit pe net EFI vine de la o eroare de la CDI. Pot lua orice CDI de Aprilia RS sau trebuie sa fie aceeasi serie cu CDI ul meu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.02.2021 la 1:05, easy ride on! a spus:

Electronica şi generatoarele la Aprilia sunt de slabă fiabilitate. Chestiune de notorietate. Încearcă să-i schimbi CDI-ul. După o vreme, condensatorul de descărcare (din CDI) îşi pierde din capacitate (se întrerupe sau se volatilizează folia intenă) astfel încât îi scade capacitatea şi energia de scânteie devine mult prea slabă la turaţii mici (pornire/relanti).

Provizoriu, poţi reduce distanţa dintre electrozii bujiei la 0,4-0,5mm (pentru pornire ceva mai uşoară) dar aşa poţi avea probleme la turaţii mari cu bujia fierbinte.

Posibil suprapus şi un reglaj greşit la şurubul pilot (dozajul de amestec aer/benzină la relanti).

Banuiesc ca stii ce inseamna EFI si unde "are" el surubul pilot... :)

 

S-ar putea sa ai injectorul partial infundat, pe langa filtrul de benzina al pompei colmatat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Christian 1 said:

Banuiesc ca stii ce inseamna EFI si unde "are" el surubul pilot... :)

 

S-ar putea sa ai injectorul partial infundat, pe langa filtrul de benzina al pompei colmatat. :)

Motorul este carburatie tocmai de asta zic ca eroarea este din CDI..Nu are nici pompa de benzina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca martorul aprins pe bord este scris EFI(Electronic Fuel Injection),nu e carburator. :)

Pune clar o poza cu bordul cand ai martorul aprins,sa vedem.

CDI(Capacitor Discharge Ignition)este la motoarele alimentate cu carburator,ECU(Engine Control Unit) este la motoarele alimentate prin sistem de injectie,adica e un CDI combinat cu EFI. :)

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, easy ride on! a spus:

Eu ştiu da' ... becul "EFI" o fi ştiind şi el?

-

"Fuel system:Carburettor. Dell’Orto VHST 28."

https://bikez.com/motorcycles/aprilia_rs_125_2008.php

Or fi pus un bord de la un alt model, nu m-ar mira.

Injectorul pentru Dell'Orto sau becul EFI?  :)

Tu nu vezi ca datele-s contradictorii,de ce i-am spus sa puna o poza cu bordul?

 

Nu,injectorul pentru EFI... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Christian 1 said:

Daca martorul aprins pe bord este scris EFI(Electronic Fuel Injection),nu e carburator. :)

Pune clar o poza cu bordul cand ai martorul aprins,sa vedem.

CDI(Capacitor Discharge Ignition)este la motoarele alimentate cu carburator,ECU(Engine Control Unit) este la motoarele alimentate prin sistem de injectie,adica e un CDI combinat cu EFI. :)

O sa atasez maine si o poza cu bordul, dar este cel original, asta stiu sigur.  Din ce m am documentat pe net EFI se numeste marca CDi-ului care a fost construit intr-un parteneriat dintre EFI si Piaggio...Am si mufa de tester, asta ai idee pe unde as gasi unde sa ii fac o diagnoza? Exista service-uri specializate pe diagnoze moto?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 hours ago, GoodKat said:

Daca imi aduc aminte bine, cel putin la RS 125 EFI inseamna Engine Fault Indicator. Adica, becul EFI aprins + triunghiul care clipeste intr-o anumita secventa / sta aprins etc. iti fac trimitere la o eroare anume. Ia manualul si verifica care este problema, este posibil sa iti dea explicatii in ceea ce priveste aceste secvente. Daca este Euro 3, ai doua mufe de diagnoza, una pe langa bord, una cred ca sub sa, nu mai tin bine minte.

Personal iti recomand sa scapi de motocicleta asta. Este un model pretentios care are costuri de intretinere mari. Treci la ceva in 4 timpi, altfel vei sta cu ea doar prin service-uri daca nu gasesti un priceput sa ti-o puna la punct cum trebuie.

Da este Euro 3 si am vazut mufele de diagnoza dar nu am gasit momentan un service care sa se ocupe cu diagnoza moto, o sa incerc prin Bucuresti. Am RS-ul de cateva luni si pana acum cred ca am undeva la 1500km, singura problema fiind asta cu pornirea...Astazi am observat ca a pornit destul de repede a invartit maxim 4-5 secunde, nu stiu care sa fie problema pana la urma :)) As vrea sa il tin 2 sezone pana iau A-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Euro 3 inseamna injectie,nu carburator,din cunostintele mele si ca fost posesor de 3 Aprilii. :)

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 hours ago, Christian 1 said:

Euro 3 inseamna injectie,nu carburator,din cunostintele mele si ca fost posesor de 3 Aprilii. :)

Este carburatie, doar am vazut carburatorul :)) Ce il face diferit de un carburator normal este ca are un senzor montat pe el, care din cate am inteles citeste pozitia acceleratiei sau clapetei nu stiu sigur

12 hours ago, GoodKat said:


RS 125 din generatia respectiva este o struto-camila. Bine...nu inteleg cum un 2 timpi poate fi euro 3 cand te plimbi cu coada de fum dupa tine, dar asta este o alta poveste :)))

Euro 3 doar in acte bineinteles, daca ar fi pe bune rs-ul nu ar fi nici euro 1 :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fie cum spui tu! :)

Senzorul ala este TPS,throttle position sensor.

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, easy ride on! said:

TPS-ul ăsta (un potenţiometru de fapt) îţi modifică avansul de aprindere (în CDI) în funcţie de poziţia obturatorului şi de turaţia existentă.

Probabil că atunci când "constată" că ai obturatorul deschis dar turaţia este "pe moarte" (lipsă benzină? lipsă aprindere?) decide că este o avarie şi îţi aprinde lampa "malfunction ..." (zisă EFI).

Dacă deconectezi bateria 2 minute ar trebui să "uite" avaria (memorată). Dacă nu apare alta.

 

Bine că nu ai pompă de benzină electrică că ţi-ar deconecta-o şi pe aia (la avarie)   :D

Asta se mai numeşte şi "electronică semidoctă" (după ce că e proastă mai are şi idei)  :crack:

Oricum, CDI-urile (condeser discharge ignition) "asigură" o pornire greoaie datorită timpului foarte scurt (comparativ cu Kettering) în care se declaşează scânteia de pornire, timp de multe ori insuficient pentru aprindere la pornire când o parte a amestecului carburant gazos se şi condensează pe piesele metalice reci ale motorului.

condenser, nu condeser (tasta ...)

Si ce mi-ai recomanda? Sa incerc sa verific senzorul acesta sau sa schimb CDi-ul? Astazi cand erau 14 grade afara a pornit greu motorul...E foarte ciudat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

40 minutes ago, easy ride on! said:

Asta înseamnă că scânteia este prea slabă şi bujia "se udă" în loc să amorseze aprinderea amestecului carburant benzină / aer.

Cu bujia în fişă şi "în aer" (masă pe chiulasă), cu contactul pus, vezi la electrozii ei o scânteie albastră cu sunet de "plici"?

(dacă este una galbenă sau albă, anemică ... schimbă CDI-ul)

(sau bobina-transformator de aprindere).

P.S. Pe vremuri, când aveam acces doar bujii româneşti Sinterom (unele cam proaste) şi doar la benzină etilată (cu tetraetil de plumb şi bibromură de etilen în ea) se depunea pe izolator un strat de plumb care împiedica scânteia şi pornirea.

Motoarele mai porneau doar cu bujii "arse" la aragaz şi "calde" (după evaporarea stratului de plumb care nu se putea curăţa cu periuţa de sârmă). Care periuţă lăsa şi ea urme metalice (de la sârmă) pe porţelanul de la izolator, ca şi plumbul din benzină.  :D

Dar tot am mers ...

În ziua de azi e ... "boierie" - ai acces la bujii NGK (nu doar Sinterom), nu ai benzina cu plumb pe cotă raţionalizată la de 5l/lună, găseşti acumulatori moto ... dar şi CDI-uri "chinezeşti"  :P

Da am incercat si asta, scanteia este albastra. Bujia este NGK, in manual sunt 2 tipuri de bujii, iar eu am luat bujie pentru rs ''limitat'', modelul celalalt este pentru full power...A mea nu are power valve 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, easy ride on! said:

Cu sunet de "plici" (de microtrăsnet) sau fără sunet?

Că altfel ... cu un firişor albastru (anemic) pus între gaze comprimate cu 12,5/1 ... slabă speranţă de pornire la rece.

Da se aude si acel ''plici'' si, de nepriceput ce sunt, am reusit sa ma si curentez putin :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, easy ride on! said:

Scuturatul face bine la "romantism"  :)

Mai poţi face un test cu o bujie încălzită în prealabil la aragaz (foloseşti o mănuşă la montaj). Dacă porneşte uşor şi stă şi în relanti este o.k. carburaţia.

Sincer sa fiu am incercat treaba asta cand am scos bujia si era putin uda de ulei. Am pus o la aragaz vreo 2-3 minute si am lasat-o sa se raceasca apoi am montat-o si a pornit tot greu (ce e drept mai repede ca de obicei dar tot greu)...si compresie eu zic ca are in mers trage foarte  foarte bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, easy ride on! said:

Nu.

O montezi caldă (fierbinte) ca să poţi pune concluzii.

Aaa, am inteles. Pai o sa incerc si treaba asta sa vad ce si cum. Cand dau la automat si nu porneste vine si putin miros de benzina pe toba, oare sa se inece din cauza socului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, easy ride on! said:

Posibil, dar atunci ar trebui să vezi şi bujia udă bine (dacă o scoţi).

Am auzit ca ar fi un surub pe carburator ce regleaza amestecul insa imi este sa nu il dereglez de tot sau sa dereglez pompa de ulei sa nu mai bage cat trebuie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, easy ride on! said:

Acela este şurubul "pilot". Dar reglajul se face cu motorul pornit, în relanti, cald, fără şoc, pentru un maximum de turaţie (dozaj optim).

Ma gandesc ca ar trebui reglat si surubul pilot deoarece imediat cum porneste se opreste, si face asa de 3-4 ori, mai apoi porneste si nu se mai opreste..Asta cu socul tras maxim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, easy ride on! said:

După ce a pornit ar trebui să eliberezi imediat şocul, altfel se îneacă.

Pai nu sta pornita 3 secunde doar a pornit si s-a oprit...Da, dupa ce porneste de tot si e socul tras la maxim sta turata la 4500 turatii si il las mai joc, daca eliberez socul de tot moare, trebuie lasat socul macar putin 30 secunde sa stea ok la relanti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, easy ride on! said:

Socul ar trebui să aducă un exces de benzină (sau să închidă parţial aerul), nu să ridice turaţia de 3 X. Poate cu 50% dar nu cu 300%.

Ceva mecanic la carburator nu pare a fi o.k.

Ma gandesc ca si in mers facea urat daca era ceva la carburator, am un prieten cu un rs identic ca al meu si in mers nu are nici o sansa sa se tina dupa mine, mai ales dupa 100-110..Dar probabil in turatii mari baga bine si problema ar fi doar la relanti cand motorul e rece

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, easy ride on! said:

Negativ! Discutăm despre regimul de pornire cu şoc acţionat

Am uitat sa preciezez, dupa ce turez motorul (nu mereu) peste 7-8 mii, cand dau drumul la gaz de tot ramane turata la 3-4 mii singura si nu isi revine numai daca trag scurt de gaz si eliberez 

Chiar acum 20 de minute am fost si am pornit-o, a pornit aproape perfect, doar ca s-a oprit odata...Are toane din cate vad :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...