Jump to content

Recommended Posts

Nu cunosc modelul. Am doar un Suzuki cu motor de 125 cu carburatie si probabil ca este asemanator cu CBR-ul. Singura diferenta importanta este ca Suzuki are 2 cilindri iar Honda unul singur.

 

Consumul trebuie sa fie undeva intre 2,5 si 3 L la 100 Km. Depinde evident de stilul de pilotare.

 

Motorul fiind unul de acuma 20 de ani (vorbesc de conceptie), in principiu nu prea are ce sa se strice la el.

 

Mai degraba varsta o sa isi spuna cuvantul, mai ales le piesele din plastic si cauciuc. Asta depinde evident si pe unde a stat mobra pe timpul iernii.

 

Asadar cel mai important pentru tine este sa afli exact cati km are moto si mai ales cum a fost intretinuta si exploatata (adica hingherita).

 

Totusi daca tot doresti sa iti iei motocicleta, vorbeste cu parintii, unchii, matusile etc si vezi daca poti aduna ceva mai multi bani sa iti iei una cu ABS (care va fi automat si cu injectie).

 

O sa te coste 2300 poate 2500 € dar merita. Poate acuma nu iti dai seama, dar nici nu dorim sa iti dai seama dupa ce te duci taras la o frana.

 

Si nu uita ca o pereche de anvelope noi te costa vreo 150-200 €. Asa ca ai grija si sa nu te bucuri la o mobra ieftina si apoi sa constati ca mai ai de bagat 3-400 € in ea: anvelope, placute de frana , poate discuri de frana, cabluri de comanda, furtune de etrier, etc. Si la sfarsit 1.100 € + 400 € = 1.500 €, adica te apropii de una de prin 2014-2015, cu injectie, ABS ..... dar tu la aceeasi bani ai un fier din 2006.

 

Nu ar fi rau sa te sfatuiesti cu cineva care se pricepe la motociclete.

 

Succes!

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
La 21.02.2021 la 21:08, OvidiuRdc a spus:

Salutare! Sunt interesat sa aflu mai tot despre honda cbr 125, model pe carburație.

Consum, întreținere, defecțiuni cunoscute? Merita un cbr ≈1100e?

Mulțumesc 😁

Asta?

https://www.olx.ro/oferta/vand-honda-cbr-125-IDepHsI.html#f31b5f97d5

Cred că merită raportat la preţul altora (în Ro).

Depinde însă şi de starea tehnică (dacă a fost accidentată, strâmbată, stricată, etc.) şi de numărul de "proprietari" (hingheri) care au mai călărit-o (înaintea ta).

Valabil şi la altele ... :)    

 

Link to post
Share on other sites

Nu neapărat cea din anunț:)) majoritatea cbr urilor pe carburație ajung la banii ăia după negociere

Acum 11 ore, Silver Arrow a spus:

Nu cunosc modelul. Am doar un Suzuki cu motor de 125 cu carburatie si probabil ca este asemanator cu CBR-ul. Singura diferenta importanta este ca Suzuki are 2 cilindri iar Honda unul singur.

 

Consumul trebuie sa fie undeva intre 2,5 si 3 L la 100 Km. Depinde evident de stilul de pilotare.

 

Motorul fiind unul de acuma 20 de ani (vorbesc de conceptie), in principiu nu prea are ce sa se strice la el.

 

Mai degraba varsta o sa isi spuna cuvantul, mai ales le piesele din plastic si cauciuc. Asta depinde evident si pe unde a stat mobra pe timpul iernii.

 

Asadar cel mai important pentru tine este sa afli exact cati km are moto si mai ales cum a fost intretinuta si exploatata (adica hingherita).

 

Totusi daca tot doresti sa iti iei motocicleta, vorbeste cu parintii, unchii, matusile etc si vezi daca poti aduna ceva mai multi bani sa iti iei una cu ABS (care va fi automat si cu injectie).

 

O sa te coste 2300 poate 2500 € dar merita. Poate acuma nu iti dai seama, dar nici nu dorim sa iti dai seama dupa ce te duci taras la o frana.

 

Si nu uita ca o pereche de anvelope noi te costa vreo 150-200 €. Asa ca ai grija si sa nu te bucuri la o mobra ieftina si apoi sa constati ca mai ai de bagat 3-400 € in ea: anvelope, placute de frana , poate discuri de frana, cabluri de comanda, furtune de etrier, etc. Si la sfarsit 1.100 € + 400 € = 1.500 €, adica te apropii de una de prin 2014-2015, cu injectie, ABS ..... dar tu la aceeasi bani ai un fier din 2006.

 

Nu ar fi rau sa te sfatuiesti cu cineva care se pricepe la motociclete.

 

Succes!

 

 

 

 Nu este o problema că va trebui sa bag ulterior niste bani in mobră pentru a o pune la punct.

 

 Fac tot posibilul sa măresc bugetul și să găsesc ceva pe injecție, abs. 

 

 

Mulțumesc frumos de informații!

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, OvidiuRdc a spus:

Nu neapărat cea din anunț:)) majoritatea cbr urilor pe carburație ajung la banii ăia după negociere

Fiecare cu gusturile lui ...

Eu prefer vin din struguri, bicicletă cu "topedo" şi motoare fără vaccin (injecţie) sau ABS.

Adică am încredere în "senzorii" mei (exersaţi).

Nah' ... unii cred (cumpără) şi senzorii altora.

Chestiune de ... "religie"  :)

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, easy ride on! a spus:

Fiecare cu gusturile lui ...

Eu prefer vin din struguri, bicicletă cu "topedo" şi motoare fără vaccin (injecţie) sau ABS.

Adică am încredere în "senzorii" mei (exersaţi).

Nah' ... unii cred (cumpără) şi senzorii altora.

Chestiune de ... "religie"  :)

E vorba de entuziasmul ăla de începător și faptul că voi deține prima motocicletă. Nu mă sperie ideea că va trebui sa am grija de carburator (curățat, reglat), și până la urmă, nu sunt nici primul și nici ultimul care începe pe ceva fara abs, eventual învăț din greșeli.

Link to post
Share on other sites
Acum 49 minute, Silver Arrow a spus:

Dar chiar sunt niste inventii utile care iti vor face viata mai usoara.

Mda...

Asta îmi aminteşte de Dacia 1310 la care s-a înlocuit ventilatorul mecanic din spatele radiatorului (iniţial cu elice metalică de vapor care strica rulmenţii pompei de apă) cu unul electric cu palete din plastic.

Dar şi cu senzor de temperatură (electromecanic cu bimetal) montat în radiator, releu de comandă, electroventilator.

Şi aşa a devenit viaţa mai uşoară (şi mai "sigură")  :D  ca şi cu senzorul de cric care (defect) îţi poate opri oricând motorul într-o depăşire (când ţi-e lumea mai dragă).

Sau la prima groapă care balansează cricul.

 

Acum 49 minute, Silver Arrow a spus:

Dar chiar sunt niste inventii utile care iti vor face viata mai usoara.

Mda...

Asta îmi aminteşte de Dacia 1310 la care s-a înlocuit ventilatorul mecanic din spatele radiatorului (iniţial cu elice metalică de vapor care strica rulmenţii pompei de apă) cu unul electric cu palete din plastic.

Dar şi cu senzor de temperatură (electromecanic cu bimetal) montat în radiator, releu de comandă, electroventilator.

Şi aşa a devenit viaţa mai uşoară (şi mai "sigură")  :D  ca şi cu senzorul de cric care (defect) îţi poate opri oricând motorul într-o depăşire (când ţi-e lumea mai dragă).

Sau la prima groapă care balansează cricul.

 

Ecou electronic idiot şi bâlbâit (am scris altceva) dar "prostul" (digital) tot repetă ... 

Să fie coincidenţă?  :lol:

 

Am scris de ECU (injecţie) care aprinde lampa EFI (avarie) dacă rămâi fără benzină şi simultan îţi opreşte şi pompa (ca să te protejeze).

Rămâne să-i pui benzină (dacă ai), să resetezi ECU (dacă ştii cum) şi să reamorsezi pompa (dacă poţi).  :crack:

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...