Jump to content

Cum aduci si inregistrezi motociclete din Anglia post-Brexit


Recommended Posts

Salutare!

Stiu ca s-a mai discutat subiectul, dar cam toate experientele sunt inainte de 1 ianuarie. Ei bine, acum observ ca este un mare haos. Am de adus in Romania 2 motociclete: o Yamaha TTR250 din 1993 (va trebui sa o trimit cu un transporatator) si un Triumph Tiger 800 din 2019 (pe care o sa-o conduc eu pana acasa). Tot incerc sa fac liste de acte si sa vad care sunt procedurile, dar as vrea sa stiu - a reusit cineva sa aduca vre-o motocicleta din Anglia, dupa 1 ianuarie, si mai si reusit sa o inregistreze?

Link to post
Share on other sites

https://motociclism.ro/topic/762155-import-moto-non-eu/?do=findComment&comment=4653735

 

Despre procedura la zeii RAR (băga-le-aș un par în c u r și unul în inimă) nu știu nimic deocamdată.

Edited by pasquinel
Link to post
Share on other sites
2 hours ago, pasquinel said:

https://motociclism.ro/topic/762155-import-moto-non-eu/?do=findComment&comment=4653735

 

Despre procedura la zeii RAR (băga-le-aș un par în c u r și unul în inimă) nu știu nimic deocamdată.

Mersi mult de tot. Cam ce ai scris acolo am reusit sa aflu si eu, foarte greu, si din bucati, de aici. In UK inca nu stie inca stanga de dreapta.

 

Problema 1: sunt f putini brokeri vamali mai accepta clienti noi pentru export. Marea majoritate nu se baga pentru ca procedura s-a complicat si nu mai merita sau sunt atat de ocupati cu importurile, incat nu se mai chinuie cu mutari de obiecte personale. Mi-a luat foarte mult sa gasesc unul care sa stie ce sa faca. FRONTIER FORWARDING SERVICES LIMITED sunt cei cu care sunt in tratative acum, dar am stat pe telefon 2 zile si am sunat (fara se exagerez, cam 30 de firme). Pe site-ul HMRC e o lista: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/962912/Copy-of-list-of-customs-agents-19-Feb.csv/preview

 

Problema 2: pe langa 6-8% vama in Romania, si 20% TVA (din valoarea facturata, nu valoarea actuala, plus costul transportului), in UK brokerii mai cer un deposit de 25% din valoarea bunurilor (T1 liability deposit), care zic ei ca este rambursabil la data importului in Romania (si nu am de ce sa nu ii cred, dar no, alti bani, alta distractie). La care se adauga taxa brokerului care pentru Triumphul meu se ridica la 360 GBP. Formularul T1 (cel cu care iesi din vama UK si mergi prin toate vamile pana in Romania) este valabil cam 8 zile (am inteles ca la mica intelegere pot sa prelungesc un pic), dar am la dispozitie 8 zile sa plec din UK si sa ajung la biroul vamal din Bucuresti, unde am eu domiciliul. Nu zic ca ar fi probleme, 8 zile are trebui sa fie arhi-suficiente. DAR, eu planuiam sa merg cu Triumphul din Cambrige pana in Bucuresti, si pe drum se pare ca sunt probleme la intrarea in Franta (de prin radio sant am aflat nu te lasa sa intri decat cu docmente oficiale cum ca ai o urgenta - gen ti-a murit cineva, trebuie sa te prezinti la tribunal, etc. Nici francezii din UK nu mai merg in Franta prin granite terestre, si asta stiu de la niste francezi)... Pe drum pot sa apara multe probleme - gen nu imi este permis sa trec o granita, imi expira testul COVID, trebuie sa astept sa fac altul, si asa se duc dreaq 8 zile.

 

Despre RAR... le-am scris si mi-au raspuns foarte rapid si civilizat:

Buna ziua,

Pentru omologare și eliberare CIV in vederea inmatricularii este nevoie de certificatul de inmatriculare si daca sunt disponibile, alte documente care atesta conditiile tehnice pe care le-a indeplinit la omologare.

Autovehiculul va fi supus unei omologari individuale in conformitate cu Reglementarile RNTR 7 – le gasiti pe site-ul www.rarom.ro / Informatii utile / Reglementari / 2. Legislaţia naţională din domeniul de activitate al RAR – texte consolidate (daca a avut omologare UE la data inmatricularii in UK este asigurata conformitatea cu reglementarile respective; daca nu, se evalueaza in raport cu reglementarile mentionate; atentie la far daca are lumina asimetrica - va fi necesar far pentru circulatia pe partea dreapta).

 

M-am interesat si de recuperarea de TVA - nu se poate decat pentru vehicule de firma, sau daca esti oficial inregistrat pt TVA. Deci da, platesti TVA-ul de 2 ori.

 

Daca are cineva idei mai bune sau informatii mai solide sau ceva loop-holes sa nu trebuiasca sa imi vand un rinichi sa aduc motocicleta asta in Romania, dau bere/vin/tuica life time supply.  In concluzie, azi am bocit toata ziua pentru ca se pare ca e mai simplu si mai ieftin sa o vand pe Kitty aici si sa imi iau altceva in Romania. 

 

Fuck Brexit.

Ioana

Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, Kitty XRx a spus:

Mersi mult de tot. Cam ce ai scris acolo am reusit sa aflu si eu, foarte greu, si din bucati, de aici. In UK inca nu stie inca stanga de dreapta.

 

Problema 1: sunt f putini brokeri vamali mai accepta clienti noi pentru export. Marea majoritate nu se baga pentru ca procedura s-a complicat si nu mai merita sau sunt atat de ocupati cu importurile, incat nu se mai chinuie cu mutari de obiecte personale. Mi-a luat foarte mult sa gasesc unul care sa stie ce sa faca. FRONTIER FORWARDING SERVICES LIMITED sunt cei cu care sunt in tratative acum, dar am stat pe telefon 2 zile si am sunat (fara se exagerez, cam 30 de firme). Pe site-ul HMRC e o lista: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/962912/Copy-of-list-of-customs-agents-19-Feb.csv/preview

 

Problema 2: pe langa 6-8% vama in Romania, si 20% TVA (din valoarea facturata, nu valoarea actuala, plus costul transportului), in UK brokerii mai cer un deposit de 25% din valoarea bunurilor (T1 liability deposit), care zic ei ca este rambursabil la data importului in Romania (si nu am de ce sa nu ii cred, dar no, alti bani, alta distractie). La care se adauga taxa brokerului care pentru Triumphul meu se ridica la 360 GBP. Formularul T1 (cel cu care iesi din vama UK si mergi prin toate vamile pana in Romania) este valabil cam 8 zile (am inteles ca la mica intelegere pot sa prelungesc un pic), dar am la dispozitie 8 zile sa plec din UK si sa ajung la biroul vamal din Bucuresti, unde am eu domiciliul. Nu zic ca ar fi probleme, 8 zile are trebui sa fie arhi-suficiente. DAR, eu planuiam sa merg cu Triumphul din Cambrige pana in Bucuresti, si pe drum se pare ca sunt probleme la intrarea in Franta (de prin radio sant am aflat nu te lasa sa intri decat cu docmente oficiale cum ca ai o urgenta - gen ti-a murit cineva, trebuie sa te prezinti la tribunal, etc. Nici francezii din UK nu mai merg in Franta prin granite terestre, si asta stiu de la niste francezi)... Pe drum pot sa apara multe probleme - gen nu imi este permis sa trec o granita, imi expira testul COVID, trebuie sa astept sa fac altul, si asa se duc dreaq 8 zile.

 

Despre RAR... le-am scris si mi-au raspuns foarte rapid si civilizat:

Buna ziua,

Pentru omologare și eliberare CIV in vederea inmatricularii este nevoie de certificatul de inmatriculare si daca sunt disponibile, alte documente care atesta conditiile tehnice pe care le-a indeplinit la omologare.

Autovehiculul va fi supus unei omologari individuale in conformitate cu Reglementarile RNTR 7 – le gasiti pe site-ul www.rarom.ro / Informatii utile / Reglementari / 2. Legislaţia naţională din domeniul de activitate al RAR – texte consolidate (daca a avut omologare UE la data inmatricularii in UK este asigurata conformitatea cu reglementarile respective; daca nu, se evalueaza in raport cu reglementarile mentionate; atentie la far daca are lumina asimetrica - va fi necesar far pentru circulatia pe partea dreapta).

 

M-am interesat si de recuperarea de TVA - nu se poate decat pentru vehicule de firma, sau daca esti oficial inregistrat pt TVA. Deci da, platesti TVA-ul de 2 ori.

 

Daca are cineva idei mai bune sau informatii mai solide sau ceva loop-holes sa nu trebuiasca sa imi vand un rinichi sa aduc motocicleta asta in Romania, dau bere/vin/tuica life time supply.  In concluzie, azi am bocit toata ziua pentru ca se pare ca e mai simplu si mai ieftin sa o vand pe Kitty aici si sa imi iau altceva in Romania. 

 

Fuck Brexit.

Ioana

Hold your horses.

Brokerii din UK sunt pe nicăieri, pentru că sunt la început și le este frică. În meseria asta greșelile se plătesc scump, crede-mă.

Dar, ca fapt divers, exportul e cea mai simplă operațiune pentru un broker, pentru că nu implică taxe plătibile în UK.

 

Trimite-mi un mesaj personal, te rog, cu statutul tău în UK, cât de urgent e să ajungi cu utilaju' în România, o factură sau măcar prețul cu care ai luat motoru', și mâine îți răspund.

Dacă se twinkle, twinkle little stars (adică dacă se aliniază astrele), te pot pune în legătură cu un broker din București și te pot ajuta cu hârțogăraia românească.

 

Curaj, toate se pot rezolva pe lumea asta.

 

Oricum, ca idee, sunt absolut șocat de tarifele Rosbifilor!

360 de lire pentru ce?! Că doar nu ți-au vândut ei motorul, în calitate de samsari! 

O operațiune de export de acest gen ar trebui să coste maxim, da' maxim 150 de lire, asta incluzând comisionul brokerului și garanția pentru T1! 

Nu există nici un comision impus pentru T1, așa că ăia 25% au fost impuși de către brokeri! Fuck them!  Dacă tot renunți la ei, măcar arată-le o românească mijlocie! (Cu degetul, mă-nțelegi...)

 

Gizăz... mă bate gândul să mă mut în Dover, aș face bani căcălău...

Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, pasquinel a spus:

O operațiune de export de acest gen ar trebui să coste maxim, da' maxim 150 de lire, asta incluzând comisionul brokerului și garanția pentru T1! 

Gizăz... mă bate gândul să mă mut în Dover, aș face bani căcălău...

 

Si totusi, exista un overview legat de taxele care trebuie platite? 

Taxe vamale? Cat si din ce? 20% din valoarea de noua? 20% din valoarea de pe factura? 20% din valoarea dintr-un catalog? Sau alt procentaj dintr-o alte valoare?

TVA? Din ce? Factura? Valoarea de noua? Valoarea dintr-un catalog? 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, cuki a spus:

 

Si totusi, exista un overview legat de taxele care trebuie platite? 

Taxe vamale? Cat si din ce? 20% din valoarea de noua? 20% din valoarea de pe factura? 20% din valoarea dintr-un catalog? Sau alt procentaj dintr-o alte valoare?

TVA? Din ce? Factura? Valoarea de noua? Valoarea dintr-un catalog? 

 

 

 

Taxe vamale între 6 si 8%, în funcție de capacitatea cilindrică, din valoarea facturii sau a contractului de vânzare-cumpărare, la care se adaugă 19% TVA.

Nu merge cu valoarea de catalog decât dacă vama consideră că factura e subevaluată, adică dacă vii la vamă cu un R1250GS și prezinți o factură de 500 de lire, e clar că n-o să te creadă nimeni. 

Link to post
Share on other sites

Poti continua sa folosesti motocicletele si in Romania, de obicei asigurarile UK acopera toata zona EU.

Cand iti expira ITP-ul il poti face la RAR, dar va fi valabil doar pe teritoriul Romaniei.

 

Nu inteleg care-i faza cu cele 8 zile. Vii pe mobra in Romania in cat timp vrei tu, 2 saptamani, 1 luna, 3 luni...

 

Si alte variante de luat in calcul:

 

Repatrierea

Cetatenii romani care revin in tara sunt scutiti de taxe pentru bunurile personale. (vezi ce conditii sunt si daca se poate aplica in cazul tau)

 

Recarosare

Cumperi cadrul cu acte al unei motociclete avariate inmatriculate in Romania, modelul tau, si faci recarosare.

 

 

 

Taxele se calculeaza in functie de pretul trecut in certificatul de vanzare-cumparare, evident, daca nu e un pret derizoriu.

Deci poti vinde mai departe motocicleta unei rude care sa o inmatriculeze.

 

Edited by marianubs
Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, marianubs a spus:

Poti continua sa folosesti motocicletele si in Romania, de obicei asigurarile UK acopera toata zona EU.

Cand iti expira ITP-ul il poti face la RAR, dar va fi valabil doar pe teritoriul Romaniei.

 

Nu inteleg care-i faza cu cele 8 zile. Vii pe mobra in Romania in cat timp vrei tu, 2 saptamani, 1 luna, 3 luni...

 

Si alte variante de luat in calcul:

 

Repatrierea

Cetatenii romani care revin in tara sunt scutiti de taxe pentru bunurile personale. (vezi ce conditii sunt si daca se poate aplica in cazul tau)

 

Recarosare

Cumperi cadrul cu acte al unei motociclete avariate inmatriculate in Romania, modelul tau, si faci recarosare.

 

 

 

Taxele se calculeaza in functie de pretul trecut in certificatul de vanzare-cumparare, evident, daca nu e un pret derizoriu.

Deci poti vinde mai departe motocicleta unei rude care sa o inmatriculeze.

 

Sal.

Faza cu cele 8 zile e termenul de încheiere a T1 (tranzit) sub supraveghere vamală. Fără asemenea reglementări, ne-am trezi cu motoare Tata, mașini GMC, locomotive cu abur pe cărbuni sau utilaje de recoltat boabe de cafea, toate aduse din afara spațiului comunitar, care ne-ar ocupa locurile de parcare pentru handicapați, iar astfel ghiolbanii autohtoni ar fi nevoiți să parcheze regulamentar. Iar când Poliția Canală i-ar lua pe posesori la întrebări, ei le-ar replica: "Ce-ai, boss?! Pot să circul cu mobra mea adusă din afară cât vreau eu, "2 săptămâni, 1 lună, 3 luni...", fără să fiu atins de legislația de rahao din România! 

 

Repatrierea. Good point. Pentru repatriere trebuie să faci dovada că nu mai ai domiciliul în țara DE UNDE dai cu pasu', că utilajul va fi trecut pe domiciliul din țara ÎN CARE dai cu pasu' și că te-ai mutat în România, cu dovadă de primire în spațiu, adeverință de la Primărie, impozitele plătite la zi și dovadă din țara de unde ai dat cu pasu' că renunți la beneficii și la statutul de rezident. 

 

Recarosare: good point. Am cadru cu acte și fiscal pentru un BMW R1200GS 2006. Preț negociabil. Detalii în pm.

 

"Deci poti vinde mai departe motocicleta unei rude care sa o inmatriculeze." Corec. Se poate. Tot costă o gălăgie de bani, da' se poate.

 

Link to post
Share on other sites

Nu vad de ce te-ai grabi cu acea formalitate vamala,

demarezi aceasta procedura fix inainte de inmatriculare, dupa ce ai facut RAR si ai CIV.

 

In general:

"autovehiculele si remorcile inmatriculate in alte state, detinute de persoane care au sediul sau domiciliul in Romania, pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioada de maximum 90 de zile de la introducerea acestora in tara, daca sunt asigurate pentru cazurile de raspundere civila ca urmare a pagubelor produse prin accidente de circulatie"

 

Deci poti veni linistita pe moto pana in Romania, si ulterior mai ai dreptul sa circuli inca 90 de zile. Teoretic.. practic e greu de stabilit daca au trecut sau nu cele 90 de zile cand esti oprita.

 

Principala problema acum la granite e situatia COVID.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Daca pleci din Uk pe ea, de ce ai mai plati ceva la vama din UK nu inteleg. E ca si cum pleci in vacanta. La sosirea in Ro, de ce ai mai plati ceva la vama ? Singura posibilitate de taxa ar fi la inmatricularea in Ro.

Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, aka` a spus:

Singura posibilitate de taxa ar fi la inmatricularea in Ro.

Despre asta este topicul şi nu despre cum să pleci în vacanţă din UK

Link to post
Share on other sites
La 06.04.2021 la 21:19, adrianm a spus:

Despre asta este topicul şi nu despre cum să pleci în vacanţă din UK

Ma refer ca daca pleci pe ea nu trebuie sa platesti taxa vamala. E o solutie daca vrei sa nu platesti 20%. Singura problema ramane cu restrictiile covid

Edited by aka`
Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, aka` said:

Ma refer ca daca pleci pe ea nu trebuie sa platesti taxa vamala. E o solutie daca vrei sa nu platesti 20%. Singura problema ramane cu restrictiile covid

 

Da, ar fi fain. Dar daca vreau sa inregistrez motocicleta in Romania, trebuie sa dovedesc ca formalitatile vamale (atat in UK cat si in RO) au fost facute. Pe ei nu-i intereseaza daca o conduc pana in Romania sau o trimit cu un transportator. 

 

Update: am pus-o la vanzare. Daca stie cineva care vrea un motor super fain in UK, let me know.   

Link to post
Share on other sites
Acum 15 minute, Kitty XRx a spus:

Update: am pus-o la vanzare. Daca stie cineva care vrea un motor super fain in UK, let me know.   

Pune si tu un link, detalii, ceva, te rog. Merci!

Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, littlekriminal said:

Pune si tu un link, detalii, ceva, te rog. Merci!

Triumph Tiger 800 XRX din 2019. 

-First owner

-Full service history with Triumph dealer

-11000miles

-Heated grips

-Cruise control

-Engine guard

-Sump guard

-Pannier racks

-Special matte black paint

-Scorpion GPS tracker

 

https://www.facebook.com/marketplace/item/447336153238322

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...