Sari la conținut

Honda CBF 500,merge intr-un piston


Postări Recomandate

Salut.am pornit astazi moto cu socul tras si am observat ca mergea mai greu,nu trecea de 1200 de ture,ceea ce cu socul o aduceam la 2000 de ture.mi-am dat seama ca merge intr-un piston pentru ca nu mergea rotund.am pus mana pe prima toba ,cea din stanga si frigea,a doua din dreapta era rece.am scos fisa,si da scanteie.eu nu am mai schimbat bujii la moto.relativ,nu ar fi greu dar trebuie dat rezervorul jos,ceea ce nu m-as baga.am gasit un mecanic moto la 15 km departare.acum intrebarea mea e urmatoare.pot merge cu un piston pana la mecanic 15 km?precizez ca drumul nu e soft.e plin de curbe si rampe,adica o chinui putin.se simte miros de benzina,deci carburatorul isi face treaba,baga benzina,si mai da si cate un rateu pe toba.am pus si video cu verificarea fisei.am pus in fir pe cadru si l-am atins de fisa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, easy ride on! a spus:

Mai ai o sansa sa pornesti bujia cu un eclator. Adica cu un nasture distantier pus intre fisa si bujie. Supratensiunea poate amorsa bujia uda care apoi se autocurata.

Poate ai bafta!

Atentie! nu mai porni motocicleta ca in video cu fisa de aprindere in gol, in aer, pentru ca se poate strapunge bobina de inductie lasata fara sarcina.

Niciodata sa nu mai faci asta.

Multumesc.vroiam sa vad daca este cdi-ul dus sau bujia.as schimba eu bujia.e exact  ca la dacie 1310.exista pericol sa se rupa?se da cu ceva penetrant inainte?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, easy ride on! a spus:

Putina vaselina grafitata pe filet cand o montezi ca sa nu se lipeasca in timp filetul de chiulasa.

Nu are ce sa se rupa daca ai o cheie de bujii adecvata ca si hexagon. La Dacia este un hexagon de 21, aici cred ca este unul de 16.

Verifica in cartea tehnica tipul bujiei!

CR8EH-9 ? 16mm.

Da.acesta este modelul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezervorul la CB500 nu e o chestie complicata, au trecut 11 ani de cand am vandut-o pe a mea si nu mai tin minte detaliile, dar stiu ca ca am umblat la bujii de mai multe ori fara probleme. Daca ai bujii de schimb poti sa le schimbi linistit singur, cheia potrivita e in trusa care vine cu motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujia nu se infileteaza niciodata direct cu cheia pentru ca exista riscul sa intre stramb pe filet si cu cheia nu-ti dai seama. Se infileteaza 90% din filet cu mana sau, daca e prea adanc locasul bujiei, se foloseste o bucata de furtun in care se infige bujia. Cheia de bujii se foloseste doar la final pentru a strange calumea bujia.

Dar s-ar putea sa nu fie bujia, sa fie pur si simplu inecat un cilindru. Verifica scanteia si cu bujia pusa in pipa. Dacada scanteie nu are rost sa schimbi bujia.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Speedy.K a spus:

Bujia nu se infileteaza niciodata direct cu cheia pentru ca exista riscul sa intre stramb pe filet si cu cheia nu-ti dai seama. Se infileteaza 90% din filet cu mana sau, daca e prea adanc locasul bujiei, se foloseste o bucata de furtun in care se infige bujia. Cheia de bujii se foloseste doar la final pentru a strange calumea bujia.

Dar s-ar putea sa nu fie bujia, sa fie pur si simplu inecat un cilindru. Verifica scanteia si cu bujia pusa in pipa. Dacada scanteie nu are rost sa schimbi bujia.

In general e bine ca orice surub/piulita sa se stranga cu mana iar la sfarsit sa se stranga cu cheia (eventual cu cea dinamometrica). Mai putin suruburile sau piulitele care au pasta de blocare pe filet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In fabrica se strang toate suruburile cu aparatul, niciodata cu mana, dar probabil aia nu au aflat de intelepciunea populara romaneasca™.

 

La bujie exista ceva riscuri, cineva foarte atehnic e bine sa le stranga la mana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, AdrianB1 a spus:

In fabrica se strang toate suruburile cu aparatul, niciodata cu mana, dar probabil aia nu au aflat de intelepciunea populara romaneasca™.

 

La bujie exista ceva riscuri, cineva foarte atehnic e bine sa le stranga la mana.

Aia din fabrica sunt cumva niste incepatori care "n-au mai schimbat bujii la moto"?!

Acum 8 ore, Silver Arrow a spus:

In general e bine ca orice surub/piulita sa se stranga cu mana iar la sfarsit sa se stranga cu cheia (eventual cu cea dinamometrica). Mai putin suruburile sau piulitele care au pasta de blocare pe filet.

Corect, la orice surub e de preferat asa. Eu vroiam sa-i atrag atentia omului pentru ca la bujii daca strici filetul ai cam belit stremeleagul. La un surub de la sa sau la o prindere de carena nu e o tragedie, dar la bujie e.

 

 

Ia vezi ca se vede cum baga japonezii suruburi cu mana cateva ganguri si pe urma le strang cu cheile.

 

Adrieane, ia vezi ca se vede cum baga japonezii suruburi cu mana cateva ganguri si pe urma le strang cu cheile.

Sorry, nu stiu de ce a aparut clipul de doua ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, AdrianB1 a spus:

In fabrica se strang toate suruburile cu aparatul, niciodata cu mana, dar probabil aia nu au aflat de intelepciunea populara romaneasca™.

 

La bujie exista ceva riscuri, cineva foarte atehnic e bine sa le stranga la mana.

Sculele de fabrica cu care se strang diversele suruburi sunt cu comanda electrica. Au setate niste cupluri de strangere dar si niste cupluri de pornire strangere. Bagi surubul stramb sau exista un defetct la gaura/surub, si simte scula cuplu rezistent, se opreste si mai si tiuie o alarma. Sculele sunt legate impreuna cu un  suport de tubulare, si in functie de tubulara pe care o ia operatorul, se modifica automat si setarile de cupluri si turatii.

In plus, daca ai observat,  suruburile in general sunt fie cu guler (DIN 6921) ca sa nu mai necesite saiba (sa nu uite operatorul sa puna)  si se duca capul surubului pina in fundul tubularei si sa existe sanse sa stea stramb in tubulara;  fie sunt cu cap imbus/torx.

Liniile de montaj sunt gandite astfel incat baza pe care o pui in operator sa fie minima. Inclusiv proiectarea subansamblelor tine cont de asta (de ex. ''surupu'' nu il baga muncitorul direct in gaura filetata, ci intra printr-un ghidaj astfel incat sa nu il poata baga stramb.)

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...