Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

Salut!

 

Acum 34 minute, cuki a spus:

"green" energy

Desi sunt pentru energie verde si vehicule electrice, vrajeala asta cu "verde" nu ma convinge. Parerea mea e ca procesul de manufacturare a: bateriilor pentru vehicule electrice, panouri solare, turbine eoliene, etc. e departe de a fi "verde".

 

Sanatate tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator goe 75

Cercetatorii britanici au descoperit ca Sars Covid 19 e periculos doar daca calatoresti mai mult de 150 km de casa. Masina electrica numai ce a devenit masina ideala pentru toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, cuki a spus:

 

Florinele...te minti singur. Sau te mint altii, iar tu nu iti dai seama...oricum, afirmatiile de mai sus nu au fundament.

 

- poluarea din extragerea, transportul titeiului, rafinarea, transportul comustibilului la pompa, este infinit mai mare decat producerea de energie electrica...unde "green" energy castiga deja tot mai mult teren. Apoi masinutza ta, arde sucu de dinozauri (vb lui Clarkson) la un randament de 35% cu poluarea aferenta. Spre deosebire, producerea de energie electrica polueaza mult mai putin, transportul este "gratis" iar masina polueaza 0.

- tehnologia a fost costisitoare, acuma este in plaja medie...peste cativa ani ICE-ul va fi mai scump ca EV-ul. 

- cei mai mari investitori din zona energiei "green" sunt tot companiile petroliere. Banii tai, tot la acesi oameni si se vor duce...nu-ti face griji, mogulii lumii au grija sa fie o casta inchisa.

 

Dar daca nu ma crezi pe mine, iti recomand sa vizionezi acest scurt filmuletz. https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM   

 

 

ce face (produce/vinde/ruleaza) angajatorul tau in intervalul in care insumat te plateste eu 30keur?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 hours ago, adidas said:

Babaiatule..

image.thumb.png.e7c043056650072207ab870e7a3b45bb.png

 

Porsche Taycan cu siglă Audi.

 

3 hours ago, cuki said:

Mah nush ce sa spun...zici ca se besesc cand schimba viteza. In rest, suna orecum "ciudat".


Da, nu sună impresionant - dar nu sună nici ca niște mixere :) 

 

Din nou, mă refer strict la I4. 

 

3 hours ago, cuki said:

1l va fi noul 63AMG

 

2L, I4 (hibrid). Următoarea generație va fi probabil full electrică. Multora nu le va păsa de acest aspect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

Scuze, dar nu prea iti inteleg intrebarea...si nici nu prea reusesc sa deduc ce vrei sa intrebi.

 

cred ca argumentul lui e cel pe care il aduce cineva cand arunca gunoaie pe jos, "oricum e mizerie, de ce sa ma duc eu pana la cos?"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Edd a spus:

Dar cate basini trage angajatorul lui in timpul asta? Dar angajatii angajatorului lui?

Problema apare si daca nu este sub nasul tau, nu te intereseaza si nu iti pasa intrucat este problema altcuiva. 

Si asta iti da o pesudo implinire... ce frumos miroase a frezii pe strada da. Prinzi curaj si incurajezi si pe altii sa fie ca tine... bezna ignorantei.

 

PS. Cine mai duce pantofi la cizmar? Mai nimeni, dar uite ca vine EU cu proiecte legislative care sa impuna asigurarea garantiei pe durata medie de utilizare pentru a reduce poluarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, cuki a spus:

Bah nush...in industria in care lucrez (IT),

 

Am zis eu bine ca esti un pafarist care nu stie sa stranga un surub dar isi da cu parerea pe la Formula 1 si despre masini in general. Asta e problema cu internetul, da dreptul oricarui diletant sa se exprime si sa se creada si destept.

 

PS: Eu sunt foarte destept, dar nu ma cred, chiar sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, john17 a spus:

Cine? Cine?

 

Cum cine? john17, care nu stia:

 

- ca se pot schimba treptele manual la cv automate

- ca sunt masini care au ca senzor de vitezometru senzorii ABS

- ca exista bobine de inductie cu CDI incorporat

- cum se regleaza tachetii hidraulici la motorul CIH de Opel desi a detinut unul

 

Si cate si mai cate dar el se da destept.

 

 

La 19.03.2021 la 12:47, Edd a spus:

Singura si unica problema, la ora actuala, sunt bateriile.

 

Marea problema este ca electricele sunt considerate nepoluante, ceea ce este fals. Este adevarat ca muta poluarea din oras la producatorul de energie electrica dar ideea ca sunt nepoluante este absolut falsa. Daca s-ar merge pe ideea "poluatorul plateste" s-ar putea reduce poluarea si s-ar vedea totodata ca electricele nu ar mai fi considerate nepoluante. In rest, cu bune si cu rele electricele sunt si ele niste masini ca oricare altele, nici mai bune si nici mai rele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Nguyen a spus:

 

In rest, cu bune si cu rele electricele sunt si ele niste masini ca oricare altele, nici mai bune si nici mai rele.

tu ai facut meditatii cu Hagi de ai ajuns asa destept?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  

La 20.03.2021 la 1:00, adrianm a spus:

Nu milionul de electrice e problema mea (a voastră în fine) sau vreun scenariu apocaliptic ci doar un indiciu de calcul al complexităţii pt ăia de vă duce căpuţul.

1st aveţi nevoie de 1.5 mil şi nu un mil cum am pus eu cu "generozitate" (dar asta se va rezolva simplu, veţi sta în case, coteţe în fine)

2nd pînă la distribuţie trebuie să treci pe la producţia de electricitate

Normal că nu le băgaţi toţi în prize simultan dar vă veţi suprapune destul de mulţi pt că jaful ăla de 27kwh are o autonomie de apr 200km pe care nu i faci zilnic dar în 4 zile îi depăşeşti cu generozitate.

Apropo de staţiile alea fast charging la care visaţi uite că Flocivagăn ne-a uitat (nu i problemă că tot nu avem curent pt ele dar probabil buba e altundeva şi ţine de împărţeli geopolitice iar asta vă sună probabil apocaliptic aşa că vă las...  )

https://insideevs.com/news/494698/volkswagen-power-day-romania-not-europe/

Şi cum topicul tocmai ce a devenit moto vă rog să mă scuzaţi pt offtopicul auto

 

 

 

 

 

 

mi s epare normal, noi intai trebuie sa trecem toate golfurile 4 electric in golfuri 5 din DE, apoi pe alea in golf 6 si tot asa pana ajungem la golf 9 care va fi electric. Aia nu se face inainte de 2040, deci ce nevoie avem de fastchargere; 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

Aici chiar a fost. 

 

Strange-l de gat! Asta a fost...

 

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

Mis e pare mie sau o Dacia spring are perfo cam ca o mobra de 125? 

 

Suficient, in oras oricum nu ai de unde sa alergi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, cuki a spus:

 

Mai exista si orase cu 2-3 dealuri...as vrea sa vad cum se descurca Springu cu 2 adulti si un copil...urcand un deal de genul Feleacul din Cluj. 

 

Eu imi mentin pararea...este un TucTuc cu usi. O fi bun prin Damaroaia si pe unde ceasu din gara e cel mai inalt punct, in rest nu vad practicalitatea. 

Oricum, daca se termina subventia pana in toamna, 90% din cei care au dat avans vor renunta la comenzi. 

barem un Tesla Model X sa iti iei ca toti romanasii cu bani... cu siguranta la baza achizitiei au stat niste planuri de fezabilitate.... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, cuki a spus:

 

Mai exista si orase cu 2-3 dealuri...as vrea sa vad cum se descurca Springu cu 2 adulti si un copil...urcand un deal de genul Feleacul din Cluj. 

 

Eu imi mentin pararea...este un TucTuc cu usi. O fi bun prin Damaroaia si pe unde ceasu din gara e cel mai inalt punct, in rest nu vad practicalitatea. 

Oricum, daca se termina subventia pana in toamna, 90% din cei care au dat avans vor renunta la comenzi. 

 

Tzarane, masinile "eco" nu trebuie sa se descurce, trebuie sa nu polueze. Degeaba ai Tesla daca mergi cu 39km/h ca sa consume putin. Voi chiar nu ati remarcat ca astia cu electrice merg mai incet ca un autobuz STB din care se fura motorina? Iar pe Feleac o lasi la vale sa prinda viteza, recuperezi timpul si energia pierduta la urcare :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Moa' la cum se vorbeşte p-aciulea ţi se face frică: "okish", "practicalitatea", ICE, "face sens" .

Măcar asta de pe urmă este turnesolul prostiei fudule, bomboana de pe coliva morţilor mă-sii de corporatişti idioţi. Ăăă continuaţi cu viitorul electric al tigăii, e amuzant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 23.03.2021 la 10:14, cuki a spus:

Eu consider ca daca vrei electric, momentan nu este o oferta "okish" sub 30k Euro.

nici un producator nu vinde masini decente (motorizare-sasiu-tren rulare-interior) la 30k euro pret final in Europa , poate gasesti ceva pe paiata americana 

 

daca tu ai C Klasse acum si te uiti dupa o electrica sub 50-60k ... practic orice cumperi o sa fie sub asteptari , poate model 3 LR 2021  ... dar ala nici nu se apropie de 30k

 

trecerea la full electric mai ales in Ro o sa fie frustranta dar in acelasi timp inutila , oricine isi permite o masina de 30k isi permite si o benzinara de rezerva/drumuri lungi 

 

reteaua de chargere AC (11kw) este aproape inexistenta , DC e absolut inexistenta in toata Europa de est , iar cand dacia va vomita pe piata la sfarsitul anului 5k de lastune electrice sa vezi distractie

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, Starcream a spus:

ești corporatist obosit.

 face sens, poate e de la poluarea mucureştiului, bombonel; ascultă de ministrul mediului şi închide fereastra

Acum 1 oră, superbec a spus:

reteaua de chargere AC (11kw) este aproape inexistenta , DC e absolut inexistenta in toata Europa de est , iar cand dacia va vomita pe piata la sfarsitul anului 5k de lastune electrice sa vezi distractie

 Nu înţeleg despre ce reţea zici la 11kw, am un e208 la muncă a venit cu încărcător de 7.4kw mono iar pt 300e HT am luat unul trifazat de 11kw. Ambele merg pe reţeaua domestică mono sau tri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, adrianm a spus:

 

 Nu înţeleg despre ce reţea zici la 11kw, am un e208 la muncă a venit cu încărcător de 7.4kw mono iar pt 300e HT am luat unul trifazat de 11kw. Ambele merg pe reţeaua domestică mono sau tri

ce nu intelegi? incarcatoarele AC de 22kw sunt defapt 2x11 .. practic 3 faze la 16A , astea incarca o o masina cu invertor de 11kw in cateva ore 11kw X h =kwh incarcati ai masina cu baterie de ~60kwh o incarca in 6-7 ore de la 0 la 100% in general se utilizeaza intre 20 si 80% deci 36kwh .. hai sa zicem 4 ore o incarcare uzuala 

 

posturile astea de incarcare in ro-europa de est sunt foarte putine si chiar daca ar fi la orice supermarket tot nu sunt fezabile pentru drumuri lungi 

 

incarcatorul (e mai mult un cablu care comunica cu masina) si invertorul instalat in masina cu care a venit gunoiu de 208 , sau jaguarul ipace sunt monofazice adica 1faza x32A , acasa daca nu ai 3 faze x25A instalate o sa topesti firele cand incarci e20008 asta dupa ce ai pus banutul la siguranta ... dar sa zicem ca nu asta e problema, instalezi 3x25A acasa si aia e ... dar invertorul masinii ramane de 7 KW tot peste noapte se va incarca masina 

De la o priza obisnuita DEDICATA vei trage cel mult 1x16A .. deci ~3.6kw dar in practica le seteaza pe 3.2kw maxim, ca sa ajungi la 7.4kwh iti trebuie circuit dedicat monofazat pe 32A , foarte putine case in Ro au putere instalata de peste 32A 

 

Exista statii de incarcare DC de la 50 la 270kw dar astea sunt foarte rare in Europa si practic inexistente in EST ... nici nu vei vedea prea curand la fiecare benzinarie cate una instalata pentru ca sunt foarte scumpe 30-50k euro sau chiar mai mult pentru un singur post de incarcare , dupa ce ca sunt scumpe mai au nevoie si de putere instalata mare , probleme cu reteaua/logistica etc

 

daca in continuare nu intelegi sau nu observi problema ... ia niste lecitina dar cred ca e prea tarziu.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că tu ai o problemă, relaxează-te. 7.4kw mono sau 11kw tri este fezabil şi în ro şi în fr. Că nu e suficient e altă discuţie şi nu e suficient nici în ro nici în fr dar asta vine esenţial din capacitatea de producţie nu din distribuţie.

Şi ca să fie şi mai rău, spre ex ZOE trage de la priza domestică doar 8A din motive de securitate chit că priza suportă 16A iar încărcătorul tot 16A)

Lăstunele a fost gîndit bine cu 27kw, o să dea lovitura vs un e208 de ex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, superbec a spus:

ce nu intelegi? incarcatoarele AC de 22kw sunt defapt 2x11 .. practic 3 faze la 16A , astea incarca o o masina cu invertor de 11kw in cateva ore 11kw X h =kwh incarcati ai masina cu baterie de ~60kwh o incarca in 6-7 ore de la 0 la 100% in general se utilizeaza intre 20 si 80% deci 36kwh .. hai sa zicem 4 ore o incarcare uzuala 

 

Salutare.

 

M-ai pierdut: daca incarci trifazic 16 A care e manevra cu 2x11 kW? Nu am studiat cum e sistemul de incarcare la masini. Incarcatorul functioneaza cu tensiunea de linie sau de faza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...