Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

Benzina mai e 100 de ani, problema e sa nu futem clima cu 4 grade in plus in 30 de ani, ci doar cu 2. 

   Pana una alta englezii cer ca orice cladire noua cu locuri de parcare sa aiba puncte de incarcare. 

   O masina electrica incarcata in polonia, unde ai curent din carbuni, scoate mai putin CO2 in total decat un ICE. 

 

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

38 minutes ago, cuki said:

Cam tot? (...)

 

Ceea ce spui nu este fals, dar este puțin pe lângă finalitatea subiectului. Am să reformulez: automobilele mai vechi erau concepute pentru a rezista mai mult în timp și a trece peste situații neprevăzute. Erau "over-engineered" în raport cu scopul lor final pentru că asta însemna excelența inginerească atunci și asta le aducea clienți.

 

Cele actuale sunt proiectate într-o altă paradigmă, sub care dictează tăierea de costuri și durata de viață limitată în timp. Aspectul durabilității își pierde din relevanță și câștigă teren alte elemente dragi consumatorului: moda, frugalitatea motorului, numărul de opțiuni și senzori, integrarea cu alte aparate, etc. Situația nu este mai bună sau mai rea, este doar diferită.

 

44 minutes ago, cuki said:

In rest, temeriile de mai sus le aveau si cand au aparut masiniile cu benzina

 

- nu avem destula benzina,

- e scump rau sa extragem petrolul

- e daunator rau sa rafinam si sa transportam petrolu. Unde mai pui, ca si tzitzeiul polueaza gramada daca accidental se intampla o nasoala

- benzinaria/cisterna/depozitul/rafinaria/sonda/platforma poate bubui, Nu exista "daca se va intampla" ci "cand?"

etc.

 

Total de acord. Spre electrice se tinde, soluții se vor găsi. În Norvegia 80% din mașinile noi sunt electrice, și nu-i văd să plângă după curent sau să construiască centrale nucleare. Pe termen mediu se vor găsi soluții de înlocuire ai actualilor acumulatori. Pe termen lung (un secol sau mai mult) o mare parte din energia consumată la nivel global va fi produsă în reactoare de fuziune nucleară.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, cuki said:

Tu compari acolo S-uriile vechi cu Golfuriile actuale.

 

Comparațiile pe care le insinuez sunt între modele echivalente, te asigur. W202 față de W205. B5 față de B8. E39 față de E60 sau F10. Exemplele pot continua, dar nu-mi doresc să continui discuția fără sens. Ai o altă părere și ți-o respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multe masini vechi au fost casate pe motiv de poluare, chiar am vazut pe yt cum distrugeau un mertan superb din acest motiv. Si daca il vei distruge peste 5 ani ca polueaza, de ce sa-l mai fabrici sa fie tank?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 53 minute, cuki a spus:

Restul masiniilor, alea pentru powlimea de rand, erau niste rable in comparatie cu ce primesti azi pentru aceasi bani (aceasi marca, aceasi clasa). Comparam ca la momentul respectiv pentru sume enorme primeai un volan cu 4 roti, un motor putors si o tabla ordinara...pai it better be good. Azi, pentru aceasi bani, primesti performanta, fiablitate, confort, siguranta...etc. etc. In esenta, pentru aceasi bani primesti de 10 ori mai multa masina.

Ai mai dat exemple de genul, dar mă miră că scapi din vedere un lucru esențial. Și anume că oferta era fix pe cererea de atunci. Ca să fac o analogie, normal că în 2021 ți se par penibili pantalonii evazați, cămășile cu guler fluture și ciocatele care se purtau în anii 70-80. Dar asta nu înseamnă că materialele respective erau mai proaste decât cele de astăzi. 

Ci doar că atunci erau alte cerințe și tehnologie, confirm cu vremurile de atunci. 

Și da, Golfurile, Renaulturile si Audi 80 din anii aceia îți ofereau fix ce se cerea atunci. Cu un plus pe partea de fiabilitate, pentru că întotdeauna simplitatea este durabilă. 

In aceeași bani astăzi am Toyota Corolla Hybrid.

Da, consumă mai puțin în oraș, motorul e silențios (stai să vedem cât ține!!), franele sunt ok si am un căcat de tabletă pe bord cu grafice si tot felul de ecrane bune să provoace erecție unui millenials. Că tot radio, clima și telefonul sunt de bază. 

Adică fix ce am și eu pe navi aftermarket Android pe care le-am montat ambelor mașini 😏

În schimb în ea peste 130 km/oră strigi unul la altul din cauza insonorizării lipsă, auzi amortizoarele la 20 km/oră cum lucrează, pute a plastic de la vinilinul mușama (piele Eco) de pe scaune si volan și am consolele din plastic oribil lucios. 

 

 

Acum 22 ore, Edd a spus:

Trainice dar poluante, neperformante, capcane mortale in caz de accident(chiar si la unele usoare), lipsite de confort dupa standardele actuale...

Dupa standardele actuale, complet nepractice

Nu au nicio importantă standardele actele cu ce se fabrica atunci. 

Adică nu are nicio logică comparația, am explicat mai sus de ce. 

"Lipsite de confort după standardele actuale" zici tu🤣😅

Dacă ești din București și ai câteva ore îți dau doua vechituri la alegere să mergi și vezi cum stai în ele. 

Să vezi de pildă cum stai în spate ca pasager și pe urmă compari cu multe mașini actuale. 

Confortul cuprinde multe paliere, poate fi fizic, auditiv, observabil etc. 

Dacă pentru tine confort vizual înseamnă o tabletă, lumini ambientale, plastic lucios și si butoane colorate este ok. 

Dar overall confort înseamnă - pe lângă cele de mai sus - o multitudine de factori: ergonomie interioara, unde sunt amplasate comenzile, spatiile de depozitare etc. 

 

 

PS: navigația originală de pe una dintre mașini - Made In Japan.😏

În afară de China, Pakistan, India sau Vietnam se mai știe altceva astăzi? 

IMG_20211120_143339.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cercul prostitutiei dintre producator si clientul final este fix pe tipul cerere si oferta, cu o mica schema, producatorul ofera ce vrea clientul, dar cum vrea el ca producator.

Intamplator, sau nu, lucrez intr-un service monomarca, si vad zilnic "fenomene" de multi bani cu bube din fabricatie.

 

Iar cele "full electric" au sanse mici de supravietuire in contextul actual, Hibridele vor juca mai mult la masa asta.

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

 

 

PS: navigația originală de pe una dintre mașini - Made In Japan.😏

În afară de China, Pakistan, India sau Vietnam se mai știe altceva astăzi? 

IMG_20211120_143339.jpg

Da - Romania, masiv.

 

Se fac in Ro chestii pe care nu ti le imaginezi.

 

Automotive - mult din ce vezi intr-o masina este autohton.

Echipamente de IT, echipamente de masura (industriale), echipamente medicale, audio de inalta performanta, pluguri de zapada pentru tarile scandinave.... si lista continua - toate locale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, PzKpfW a spus:

Au început chiar să delocalizeze din China spre România, fiind mai ieftin și mai rapid să producă aici. Deocamdată.

Transportul este problema cea mai mare (14-16 saptamani / 15keur pe container) la pachet cu flexibiliatea de a produce specific pe cerinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

 

 

 

Total de acord. Spre electrice se tinde, soluții se vor găsi. În Norvegia 80% din mașinile noi sunt electrice, și nu-i văd să plângă după curent sau să construiască centrale nucleare. Pe termen mediu se vor găsi soluții de înlocuire ai actualilor acumulatori. Pe termen lung (un secol sau mai mult) o mare parte din energia consumată la nivel global va fi produsă în reactoare de fuziune nucleară.

La ce populatie are  si ce parc auto,nu este exemplul cel mai bun.Populatia este blocata in orasele si oraselele lor.Se misca putin ,mai ales in lunile lungi de iarna.

Ei au cu ce sa faca curent,petrol,gaze,vant,peste necesar.Majoritatea statelor nu au norocul asta.

 

Vorbesti cu mare usurinta de acumulatori,desi de mai bine de douazeci de ani se tot joaca cu ei.Si rezultatul este mult sub nevoile actuale.Atentie ,actuale.Intr-un viitor plin de electrice ,lucrurile nu suna prea bine.Cu actualele baterii.

Cu nuclearele e greu in fapt.Multi arunca vorbe.Vorbele nu costa.

In realitate e greu cu nuclearele.Bani multi,riscuri mari de contaminare cu reziduri.Riscuri mari de securitate.

Este mult mai complicat decat pare.

In fapt este praf in ochii pwlimii sa acepte noile impuneri in domeniul auto,al incalzirii ,al vietii de zi cu zi.

,,Stati linistiti,o sa avem curent cacalau,eco si ieftin".Cand?..In viitor,cu noile tehnologii,pe care nu le avem,dar o sa le avem.Pana atunci insa interzis auto diesel/benzina,interzis caldura fosili,gaze."

Poate nu ai fost atent.Stapanii vor sa implementeze noua ordine,acum sau cat mai repede.Nu peste 50 de ani sau secolul viitor.

Nu atunci cand am avea nucleare la coltul strazii si baterii R3 cu 1kw capacitate sau statii mega,ultra rapide de incarcare.

Ei vor acum,repede nu conteaza ce si cum.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, adiy32 said:

Nu atunci cand am avea nucleare la coltul strazii si baterii R3 cu 1kw capacitate sau statii mega,ultra rapide de incarcare.

Energia se măsoară în KWh, Ws (Watt-secundă) sau J (Joule).

Puterea (W, KW, MW) este altceva.

Bateriile au capacitatea de a înmagazina energie.

Puterea lor la descarcare /încărcare este însă limitată.

Altfel ar exploda.

Sau ar fierbe, dacă nu sunt elemente etanşe.

Încărcările "rapide" însă nu asigură "umplerea" cu energia maximă corespunzătoare capacităţii nominale a bateriei, tocmai din cauza limitărilor termice (limita de explozie).

Au şi ele un timp de "digestie" :D

Asta rămâne o problemă, poate mai puţin la biciclete /motociclete unde masa redusă a bateriei permite înlocuirea ei cu o dublură pre-încărcată cu timp disponibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, adiy32 said:

Vorbesti cu mare usurinta de acumulatori,desi de mai bine de douazeci de ani se tot joaca cu ei.Si rezultatul este mult sub nevoile actuale.Atentie ,actuale.Intr-un viitor plin de electrice ,lucrurile nu suna prea bine.Cu actualele baterii.

Cu nuclearele e greu in fapt.Multi arunca vorbe.Vorbele nu costa.

In realitate e greu cu nuclearele.Bani multi,riscuri mari de contaminare cu reziduri.Riscuri mari de securitate.

Este mult mai complicat decat pare.

 

Acumulatori auto se dezvoltă pe scară largă de vreo 10 ani încoace și la modul serios doar de vreo 6 (post-Dieselgate). Au progresat destul de bine. Iar bateriile solid-state sunt tangibile, cu producție în masă prevăzută în următorii 1-2 ani.

 

La reactoare nucleare faci confuzie: te referi la cele clasice care produc energie prin fisiune nucleară. Eu vorbeam despre reactoarele de fuziune nucleară (proces similar cu cel care produce energie în nucleul stelelor) și al căror singur "deșeu" este heliul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 32 minute, cuki a spus:

Cat despre insonorizare, ma friend tu esti prea carcotas. Tu ti-ai antifonat Mercedesuriile, care oricum erau mult mai bine antifonate decat acea corola...asa ca odata obisnuit cu liniste de mormant, iti pare ca suna.

Nu le-am antifonate, era un gând. Nici nu ar fi fost corect să compar după ce le antifonam.

Acum 33 minute, cuki a spus:

Hai no, compari tehnologia cu moda.

Nu compar nimic. Era un exemplu pe logica ta legat de tehnologie și anii aceia. 

Acum 34 minute, cuki a spus:

+ Siguranta si confort

Siguranță da. 

Confort pa 😊

E o troacă plină de mușama, cu scaune tip sport inconfortabile.

Ce confort să ai dacă pe autostradă vâjâie curentul pe lângă ea? 

In rest ok, motor și restul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este "Model S"-ul celor de la Mercedes. Sau S klasse electric. Vitrină tehnologică cu care te atrag în showroom pentru a-ți vinde apoi un EQC sau EQE. Alte modele și mai ieftine vor urma (pe modelul Tesla). Multe dintre tehnologiile de pe EQS se vor regăsi pe mașini mid-range în vreo 10 ani.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 1 oră, Edd a spus:

Spun asta in contextul in care pt mine 5 ani de mers intr-o masina/sau orice vehicul aflat in varful tehnologiei, valoreaza mai mult de 52.100eur. Mult mai mult.

În ce sens? 

Adică ce plus valoare aduce o baracă din asta din plastic, cu ecrane multe și lumini ambientale de bordel?

Sunt puțin acid pentru că-mi displac profund ecranele si luminile alea, dar întrebarea este serioasă. 

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

...Și la fel ca și S klasse-ul, se va devaloriza cu 50% în 5 ani.

În 5 ani? 

20% pierde doar când ai dat plasticele jos de pe scaune și ieși pe poarta showroomului.😏

Peste 5 ani îți iei maxim 30% pe el.

Asta dacă nu e dat la topit și împrăștiat în doze de Fanta și Cola worldwide.. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Foarte subiectivă.

De fapt este vorba despre orgoliu, nimic mai mult 😏

Mă gândeam că îmi spui ceva cuantificabil, în sensul că pierdeai x% din nu știu ce acțiuni dacă mergeai cu o mașină elegantă dar normală în dauna informației pe care ți-o oferă vârful tehnologiei auto. 

Deși un telefon de 500 euro face fix aceeași treabă din acest punct de vedere. 😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...