Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 30 minute, PzKpfW a spus:

 

Un aspect cel puțin la fel de important în ceea ce privește electricele: beneficiază de dezvoltare serioasă de aproximativ 10 ani. Motoarele termice sunt mainstream de mai bine de un secol. În prezent, comparația 1:1 este viciată și irelevantă.

Atunci ,hai sa asteptam cateva zeci de ani,sa faca baterii mai bune,motoare mai bune,infrastructura mai buna.Sa treaca testul fiabilitatii si randamentului,si apoi sa le bagam pe gat ,cu japca ,celor grei de cap.

Acum vad doar ca tot ce a trecut de 4-5 ani e cam pa la revedere.Baterii duse,componente electrice si electronice ,care odata cazute costa o avere sa le schimbi/inlocuiesti.

Cam asta e ciclul de viata.Second ,ajunse la etatea asta de cinci anisori nu mai valoreaza mai nimic.

Cum s-ar zice de unica folosinta.Nu prea suna eco.

Eco erau daca treceau peste 20-30 de anisori,fara costuri de mii de euro sau zeci de mii de euro interventia.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 ore, DKW a spus:

Diesel-ul s-a dus pe pwla cu pasi mici dar siguri de la aparitia EGR-ului pana la DPF-ul cu injectie post-combustie sau cu Ad-pipi. iar tendinta de a-l face sa fie sportiv din optimizari de tot rahatul i-a cam aprins lumanarea. Diesel-ului ii trebue un sistem de injectie mai performant si un catalizator mult mai mare decat cele existente, dar maruntisurile astea obligau producatorii sa scoata bani pentru cercetare-dezvoltare in loc sa-i bage in buzunar vanzand tinichele cu pretentiii eco.

Acum admiram ce am fwtut pe banii nostrii, iar istoria se va repeta si cu benzinarele, si cu generatia actuala de electrice.

Intr-o tara in care un sfert din energie e pe carbuni, o treime pe gaz... nu ai cum sa pretinzi ca o masina electrica nu e poluanta. Si nu vorbesc doar de RO, priviti spre Europa. Sunt vreo 5 exceptii, in rest... de ce credeti ca s-a scumpit brusc energia cand nu mai curge gazu?

 

Daca iei in calcul emisiile necesare cu producerea, transportarea si furnizarea energiei electrice, precum si costul masiv al bateriilor actuale dpdv al impactului asupra mediului, veti constata ca nu sunt tocmai eco. Cel putin generatia actuala.

 

Motoarele Diesel, la modul general, daca nu au veleitati sportive, sunt ultraeficiente si mult mai putin poluante decat benzina. Concret, poti obtine emisii la jumatate daca folosesti un anumit regim si nu pui catalizator de dimensiunea unui purice. O tehnologie diesel-hibrid ar fi absolut imbatabila si ar cam mucifica eforturile de electificare. Repet, un diesl in regim e mai putin poluat decat un benzinar prin prisma eficientei.

 

Ar mai fi ciclul diesel (pentru eficienta) cu alimentare pe benzina (care e mai rafinata decat motorina deci mai putin poluanta odata arsa), insa e tehnic foarte dificil de obtinut. Un astfel de motor ar fi moartea deisel-ului clasic si al benzinei clasice in acelasi timp. Doar Mazda a investit in cerceare in directia asta. Daca ar continua si l-ar imperechea cu sistemul electric de la Toyota, cred ca am avea un inlocuitor adevarat de 1.9tdi.

 

 

Insa vorbim vorbe pentru ca 1/2 din lume nu are capacitatea sa migreze la electric. Europa + SUA&Canada -- maybe. O parte din Asia? Poate. Restul Asiei? Mexic? America latina? Australia  AFRICA? Not so much.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, switch said:

Intr-o tara in care un sfert din energie e pe carbuni, o treime pe gaz... nu ai cum sa pretinzi ca o masina electrica nu e poluanta. Si nu vorbesc doar de RO, priviti spre Europa. Sunt vreo 5 exceptii, in rest... de ce credeti ca s-a scumpit brusc energia cand nu mai curge gazu?

 

Daca iei in calcul emisiile necesare cu producerea, transportarea si furnizarea energiei electrice, precum si costul masiv al bateriilor actuale dpdv al impactului asupra mediului, veti constata ca nu sunt tocmai eco. Cel putin generatia actuala.

 

Just. Două mențiuni însă despre electrice:

  • chiar sunt mai puțin poluante în mediul urban
  • tehnologia este pentru viitor și va fi cu adevărat ecologică în momentul în care principalele surse de producție ale energiei vor fi regenerabile/non-poluante (50-100 ani în viitor); motoarele termice și-au atins deja limita în ceea ce privește limitarea emisiilor aferente
6 minutes ago, switch said:

Motoarele Diesel, la modul general, daca nu au veleitati sportive, sunt ultraeficiente si mult mai putin poluante decat benzina. Concret, poti obtine emisii la jumatate daca folosesti un anumit regim si nu pui catalizator de dimensiunea unui purice. O tehnologie diesel-hibrid ar fi absolut imbatabila si ar cam mucifica eforturile de electificare. Repet, un diesl in regim e mai putin poluat decat un benzinar prin prisma eficientei.

 

Motorul diesel este într-adevăr cel mai eficient. Dar să spui că este mai puțin poluant decât bezina este o exagerare. Produce mai puțin CO2, dar emite alte chestii mult mai nasoale - oxizi de azot și sulf printre altele.

 

Tehnologia diesel-hibrid a existat, a fost comercializată și a fost abandonată, devenind o notă de subsol. Motive principale:

  1. Eficiență doar marginal mai bună față de un diesel normal, obținută cu multă tehnologie și cost
  2. Curbe de cuplu non-complementare; un hibrid cu ICE pe benzină are cuplu și putere de jos de la motorul electric și ajutor de la motorul termic sus în ture; un diesel hibrid ar avea performanță doar în ture joase
  3. Poate cel mai important: nu s-a vândut; PSA și Mercedes au avut mai multe modele diesel hibrid pe care le-au abandonat pentru că stăteau în showroom-uri
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, PzKpfW a spus:

PSA și Mercedes au avut mai multe modele diesel hibrid pe care le-au abandonat pentru că stăteau în showroom-uri

DS5 diesel hibrid consuma extraurban cu peste 1l/100km.mai mult decât motorizarea diesel simplu. + motorul electric pe puntea spate, cu diferențial, planetare și circuit de răcire, complicăciune mare, masă la fel. O mizerie (iar o să sară unii că după mine toate sunt mizerii, tigăi etc.).

Andre Circoen zicea însă că automobilul e o umbrelă pe roți, ce pretenții să ai?!? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 24.12.2021 la 12:47, cuki a spus:

 

Mie imi vine extrem de greu sa cred ca blenderu tau nu consuma cu 1.5-2l in plus in oras iarna pe -10 grade...sau vara pe +40 cand folosesti AC (daca ai asa ceva)

 

Folosesc clima aproape in permanenta si vara si iarna, pleaca automat pe AC. Cateodata imi aduc aminte si decuplez manual AC-ul dar nu am observat o diferenta notabila si nici nu o sa stau sa fac teste cata vreme merg aproape permanent cu clima pornita. Astazi am scos consum 7.7 in loc de 8.5, o minti calculatorul sau e din cauza ca e trafic lejer? :wink:

 

La 24.12.2021 la 12:47, cuki a spus:

Este fizica de clasa a 5-a, vascozitate mare a uleiului, temperatura mica in camera de ardere...prin urmare randament scazut. Acuma ca tie ti-o placut mai mult coada vacii decat cartea, cunoastem....dar credeam ca macar calculatoru de bord sti sa-l citesti...

 

Tu esti ca Silverache, dati pe afara de teorie dar practica va omoara pe voi. Diferenta de 25% pe care o ai tu la consum este data ori de o defectiune (termostat, senzori temperatura, debitmetru) ori de aglomeratia urbana care poate fi mai mare in perioada de toamna/iarna. O diferenta rezonabila de consum intre vara si iarna este de maxim 10% si asta o intalneai la masinile pe carburator in anumite conditii. La dieselul tau aproape ca nu ar trebui sa fie diferenta, in general motoarele diesel au variatii foarte mici de consum la temperaturi diferite, insesizabile.

Acum 15 ore, GoodKat a spus:

 

Ce face??? 🙂

 

Lasa-l in plata Domnului, e prostovan si nu stie ce scrie.

La 24.12.2021 la 13:01, ENEOS a spus:

Dacă pagoda ta consumă cu 25% sau cât ai zis mai mult iarna io zâc să-i schimbi termostatul(ele)! 

 

Mai bine ar schimba piesa dintre scaun si volan, aceea e defecta.

 

 

On topic: https://electrek.co/2021/12/23/tesla-owner-blows-up-model-s-dynamite-battery-replacement/

 

A Tesla Model S owner in Finland decided to blow up his electric car with dynamite after it needed a battery replacement, which Tesla said was going to cost $22,000.

There’s not a lot of information about how much an electric car, or especially Tesla vehicle, battery replacement costs.

It’s a hard question to answer since the vast majority of Tesla battery replacements have been done under warranty.

Early on, Tesla offered eight-year unlimited mileage powertrain warranties for Model S and Model X.

With Model S production starting in 2012 and higher volumes not coming until 2014, only recently have those vehicles started to come off their powertrain warranty. We have seen quotes from Tesla for battery pack replacements between $20,000 and $30,000. That’s a lot of money, but the good news is that Tesla’s battery packs have been known to last a long time.

 

 

 

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim noi, vorbim, dar adevarul e ca banii dau tendinta in auto. Asa s-a intamplat si cu GPL-ul, erau o multime de soferi anti-GPL, care iti explicau ei cu argumente stiintifice cum ca strici motorul, ca explodeaza butelia, etc. Si acum e plin de GPL_uri (am avut si eu pe 3 masini).

Asa si cu electrica. Daca eu iau o tartacuta de Spring, noua, o incarc la poarta (pentru ca stau la casa), o frichinesc prin oras, imi fac un calcul: in 5 ani fac cam 100.000 km, iar eu dau 45.000 lei pe tartacuta si 10.000 lei pe curent (normal, fac calculul ca tiganul, doar curent de la poarta mea)

Un calcul identic cu un Logan 1,5 diesel ma duce la 50.000 lei Loganul si, sa zicem, 7% consum in Bucuresti (consum bun, nu spun). Adica inca 42.000 motorina.

 

Deci, pe banii mei si la posibilitatile mele (casa, loc de incarcare), eu unul prefer sa dau in 5 ani 55.000 lei pe electrica in loc de 92.000 lei pe masina adevarata, logal diesel. 

 

Calculul e valabil si pt cei ce-si iau Tesla vs cei ce-si iau Mercedes, Skoda, BMW la prima mana. Doar pentru cumparatorii de TDI second nu se aplica, la aia nu ai cum sa le explici de ce trebuie sa dea dublu pe o masina noua care nici nu prinde suta in acelasi timp cu fumigena lor.

 

Despre cei ce stau la bloc, da e un pic delicat. Inca. Dar eu cred ca se va rezolva si pentru ei in cativa ani.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, mircea.cazachevici a spus:

Deci, pe banii mei si la posibilitatile mele (casa, loc de incarcare), eu unul prefer sa dau in 5 ani 55.000 lei pe electrica in loc de 92.000 lei pe masina adevarata, logal diesel. 

 

Am scris cu ceva pagini in urma acelasi lucru, EV merita doar daca vrei sa iesi mai ieftin pe cheltuiala de combustibil (curent). In rest nu are nici un avantaj si nu e nici eco.

Acum 5 minute, mircea.cazachevici a spus:

iar eu dau 45.000 lei pe tartacuta

 

Dai 45000 daca e subventionata, altfel e mai avantajos Loganul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus:

Vorbim noi, vorbim, dar adevarul e ca banii dau tendinta in auto. Asa s-a intamplat si cu GPL-ul, erau o multime de soferi anti-GPL, care iti explicau ei cu argumente stiintifice cum ca strici motorul, ca explodeaza butelia, etc. Si acum e plin de GPL_uri (am avut si eu pe 3 masini).

Asa si cu electrica. Daca eu iau o tartacuta de Spring, noua, o incarc la poarta (pentru ca stau la casa), o frichinesc prin oras, imi fac un calcul: in 5 ani fac cam 100.000 km, iar eu dau 45.000 lei pe tartacuta si 10.000 lei pe curent (normal, fac calculul ca tiganul, doar curent de la poarta mea)

Un calcul identic cu un Logan 1,5 diesel ma duce la 50.000 lei Loganul si, sa zicem, 7% consum in Bucuresti (consum bun, nu spun). Adica inca 42.000 motorina.

 

Deci, pe banii mei si la posibilitatile mele (casa, loc de incarcare), eu unul prefer sa dau in 5 ani 55.000 lei pe electrica in loc de 92.000 lei pe masina adevarata, logal diesel. 

 

Calculul e valabil si pt cei ce-si iau Tesla vs cei ce-si iau Mercedes, Skoda, BMW la prima mana. Doar pentru cumparatorii de TDI second nu se aplica, la aia nu ai cum sa le explici de ce trebuie sa dea dublu pe o masina noua care nici nu prinde suta in acelasi timp cu fumigena lor.

 

Despre cei ce stau la bloc, da e un pic delicat. Inca. Dar eu cred ca se va rezolva si pentru ei in cativa ani.

 

Din calculul tau lipseste pretul de revanzare,dupa 5 ani.

Asta ca sa fim corecti,zic.

Pe Spring nu o sa iei nimic sau mai nimic.Bateria ajunsa la 100000 de kilometri va fi maxim la 70%.

Deci cam finis.Asta in cel mai fericit caz sa nu apara probleme pe partea electrica si mai ales electronica.

Bateria va costa 4-5000 ca popa.Deci ragalia va fi nevandabila sau la pret de nimic.

In schimb Loganul dupa 5 ani si 100000 de kilometrii se va invartii in jurul a 6000 de euroi la revanzare.

https://www.olx.ro/auto-masini-moto-ambarcatiuni/autoturisme/dacia/logan/?search[filter_float_year%3Afrom]=2016&search[filter_float_year%3Ato]=2016&search[filter_enum_petrol][0]=diesel&search[filter_float_rulaj_pana%3Ato]=100000

Parca nu mai e aceeasi jmecherie sa bagi bani in electrica.

Nu mai zic ca Loganul poti sa-l ti lejer 10 ani si in jurul a 200000 de kilometrii.I-l vinzi si toyt iei 1000-2000 pe el.

In 10 ani de Spring nu va mai ramane nimic.Va fi de mult casata .

Sa-ti mai zic ca Loganul va ajunge unde vrei si cand vrei si la ce ora vrei.Un plin si pac ai zburat sute de

kilometrii ,pe autostrada cu 120-130 lejer.

Unde ciorile  pot zbura ,cainii nu vor ajunge niciodata- scria pe un banner de galerie.

Electricele se pot compara doar cu electricele.Nu cu benzinare,nu cu diesel nu cu gpl.

Sunt segmente diferite,asa cum sunt turismele,mari ,mici, medii,SUV-uri si alte subcategorii,care se compara doar intre ele.

Mere cu mere.Pere cu pere.

In bagabonteala lor,conducatorii politici si producatorii au venit cu vrajeala asta de a compara cateva aspecte care le dadeau bine.Omitand sa arate si minusurile si mai ales costurile ascunse publicului.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, adiy32 a spus:

Pe Spring nu o sa iei nimic sau mai nimic.Bateria ajunsa la 100000 de kilometri va fi maxim la 70%.

Deci cam finis.Asta in cel mai fericit caz sa nu apara probleme pe partea electrica si mai ales electronica.

Bateria va costa 4-5000 ca popa.Deci ragalia va fi nevandabila sau la pret de nimic.

 

daca gasesti vreo electrica de 5-6 ani gratis sau aproape gratis da si tu un pont, as avea niste idei

oricum, mai rau ca prima serie de logan nu are cum sa rugineasca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, prafrau a spus:

 

daca gasesti vreo electrica de 5-6 ani gratis sau aproape gratis da si tu un pont, as avea niste idei

oricum, mai rau ca prima serie de logan nu are cum sa rugineasca

Nu prea gasesti,dintr-un singur motiv.Nu prea erau electrice 100% acum cinci ani.Majoritatea erau hibride.

Hibride care desi au bateriile moarte,inca merg pe cele termice.

Producatorii au luat viteza in ultimii ani.De cand statele au inceput sa dea subventii generoase.

Intra pe mobile.de si o sa vezi ce preturi se cer pe un Zoe second,masina de 33000 de euro sau pe un Mitsubishi

MIV ,masina ce sarea de 50000 spre 60000.Vezi in ce stare sunt bateriile si nu la kilometrii inspaimantatori .

Iar  Springul este un low cost pe langa un Zoe sau Miv.

Las scris aici,noi sa fim sanatosi, un Spring ajuns prin noroc la cinci ani si o suta de mii de kilometrii va costa maxim 1000 de euro.Daca se va gasi cineva interesat sa-l ia de piese.

Apropo,daca te uiti pe mobile ,urmareste anunturile ceva timp ,sa vezi daca se si dau la banii ceruti.

Pentru ca una e sa ceri si alta este sa primesti.

Mai ales cand nu mai sunt fraieri sa plateasca subventia......ca la alea noi.

 

Problema nu e rugina in cinci ani,ci bateriile si electrica ,electronica.Alea te seaca de bani daca cumperi asa ceva second.O baterie ajunsa la 70% ,adica inca in garantie, te pisi pe ea,ai autonomie de kakat,costurile de incarcare cresc.Stai cu ochii ,numai in bord si dupa prize sa incarci oriunde se poate.

Orice problema electrica,electronica te arunca in bratele reprezentantelor.Si banuiesc ca stii ce scoruri au reprezentantele in general.Iar pe electrice o sa fie si mai rau.

Nu prea stii cat de perverse sunt electricele,indifent ca sunt pe patru,trei,doua sau o roata!?

Cand sunt bateriile noi,toate par misto.Apoi aflii ca autonomia este influentata de foarte multi factori.

C a trebuie sa mergi ca melcul daca nu vrei sa ai tot felul de surprize neplacute.

Iar cand incepe sa scada bateria si sa se prajeasca cate ceva electrice sau electronice,atunci sa vezi dans.

  

Pentru ca te vad interesat sa iei un Spring ieftin,asteapta doi ani si o sa incepi sa le gasesti la pret de Matiz sau de Logan prima generatie.

Nu o sa trebuiasca sa astepti cinci ani.

Sau cumperi una dasta https://www.olx.ro/d/oferta/renault-zoe-fara-baterie-IDfBM25.html#b48522cebe si

te duci si inchiriezi o baterie,era vreo 80 euro/luna plus cateva conditii contractuale.Sau o baterie noua la peste 9000 de euro pentru ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.12.2021 la 17:22, PzKpfW a spus:

 

Motorul diesel este într-adevăr cel mai eficient. Dar să spui că este mai puțin poluant decât bezina este o exagerare. Produce mai puțin CO2, dar emite alte chestii mult mai nasoale - oxizi de azot și sulf printre altele.

 

Tehnologia diesel-hibrid a existat, a fost comercializată și a fost abandonată, devenind o notă de subsol. Motive principale:

  1. Eficiență doar marginal mai bună față de un diesel normal, obținută cu multă tehnologie și cost
  2. Curbe de cuplu non-complementare; un hibrid cu ICE pe benzină are cuplu și putere de jos de la motorul electric și ajutor de la motorul termic sus în ture; un diesel hibrid ar avea performanță doar în ture joase
  3. Poate cel mai important: nu s-a vândut; PSA și Mercedes au avut mai multe modele diesel hibrid pe care le-au abandonat pentru că stăteau în showroom-uri

 

Da, pentru ca au incercat sa faca un Diesel asistat electric, nu electric asistat Diesel. Cand pui un tren de rulare gandit sa functioneze predominant electric, fara cuplaj mecanic permanent, cu motorul Diesel doar pe post de generator (asta NU a facut nimeni pana acum) poti obtine teoretic o eficienta impecabila in materie de distanta parcursa vs emisii. Pentru ca un Diesel la regim are emisii relativ mici. Problemele apar cand trebuie sa ii variezi regimul, daca nu ma insel amarnic. Dar daca ai 100kW electrici, Diesel-u nu trebuie sa fie nici mare, nici de megaputere/megacuplu. Trebuie doar sa fie foarte eficient.

 

...si daca reusesti sa faci pe dracu in patru sa iti arda benzina, iar ai un win. Si - dupa mine - cam singurul bridge disponibil intre vremea de azi si viitorul electric, daca el exista.

 

Dar nu, nu e zero emisii, niciodata nu va ajunge acolo. Pentru zero emisii tare mi-e ca ne mai trebuie doua generatii de pile electrice cat mai originale din punct de vedere fizic/chimic. Actualele "baterii" sunt de rasu curcilor si au o amprenta de carbon mai mare decat un Passat 1.9 TDi.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

41 minutes ago, switch said:

Da, pentru ca au incercat sa faca un Diesel asistat electric, nu electric asistat Diesel. Cand pui un tren de rulare gandit sa functioneze predominant electric, fara cuplaj mecanic permanent, cu motorul Diesel doar pe post de generator (asta NU a facut nimeni pana acum) poti obtine teoretic o eficienta impecabila in materie de distanta parcursa vs emisii. Pentru ca un Diesel la regim are emisii relativ mici. Problemele apar cand trebuie sa ii variezi regimul, daca nu ma insel amarnic. Dar daca ai 100kW electrici, Diesel-u nu trebuie sa fie nici mare, nici de megaputere/megacuplu. Trebuie doar sa fie foarte eficient.

 

Așa ceva există în mediul industrial și se folosește pe anumite locomotive și vapoare. În utilizarea auto, se numește EREV (extended-range electric vehicle). Motivele pentru care nu se folosește diesel-ul în astfel de aplicații sunt multiple - unele explicate în acest studiu. Pe scurt: nivelul de poluare, complexitatea și greutatea le penalizează. În plus, regimul în care trebuie să funcționeze un range extender nu se prea pretează diesel-ului (opriri/porniri frecvente, vibrații/zgomot, disponibilitate în condiții de frig, etc.).

 

50 minutes ago, switch said:

viitorul electric, daca el exista.

 

Este absolut evident că este viitorul, nu cred că acest aspect se mai poate pune la îndoială. Modul de producere al energiei electrice sau/și modalitățile ei de stocare sunt singurele elemente discutabile.

 

54 minutes ago, switch said:

Pentru zero emisii tare mi-e ca ne mai trebuie doua generatii de pile electrice cat mai originale din punct de vedere fizic/chimic. Actualele "baterii" sunt de rasu curcilor si au o amprenta de carbon mai mare decat un Passat 1.9 TDi.

 

Cel mai probabil. Dar este mult spațiu de manevră, multe posibilități de dezvoltare. ICE-ul și-a atins limitele din acest punct de vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o cunostitnta,patron de restaurant in Ploiesti,care tocmai i-a luat beizadelei o Tesla.Leasing ca e pe firma.

Dar a uitat sa-i ia statie de incarcare.Alearga ala mic disperat sa incarce mocca.Cica prin centru,sfatul popular ar fi o statie dasta de amarasteni.Probabil la aia inca baga curent in ele.Nu ca sarakiile alea de la Cluj.

Isi ia omul Tesla sa-i bage in boala pe hipsteri/dusmani,sa se ude pitzipoancele si nu gaseste curent mocca.

Urat.foarte urat.

Si cand te gandesti ca asta este viitorul.Dupa cum zic unii pe aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, goe 75 a spus:

 

Astia cu electricele sunt toti niste zgarie-branza, suparat broscarul ca nu poate incarca gratis...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 28.12.2021 la 0:39, PzKpfW a spus:

 

 ICE-ul și-a atins limitele din acest punct de vedere.

 

Cred ca asta e singura afirmatie cu care nu sunt deloc de acord din ceea ce zici tu. Mai exista multe variatiuni, hibridizari etc. Cel putin in domeniul masinilor mici. Bine ca avem de acum full electric, sa ii vedem limitarile si problemele. E nevoie sa incepi de undeva, altfel niciodata nu o sa ajungi sa faci performanta.

 

 

Iar la noi la Romanica, mai e mult pana departe. Ia un cartier comunist. Sau ia un complex rezidential post-comunist. Unde sunt locurile de parcare? Unde poti pune statia de incarcare pentru "publicul general"? In UK, NL, DK, IE ... e mult mai simplu ca lumea are curti. La noi ai masina la juma de strada de blocul tau, ca acolo ai loc de parcare (in cazul fericit in care ai loc de parcare). Am vazut si cazuri in care nenea de la parter si-a tras din balcon cablu de incarcare pentru masina, insa pentru cine sa de la 2 in sus si nu scuipa fix pe masina, devine interesant. Deci o sa fie complicat cu incarcarea la domiciliu.

 

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, switch said:

Cred ca asta e singura afirmatie cu care nu sunt deloc de acord din ceea ce zici tu. Mai exista multe variatiuni, hibridizari etc. Cel putin in domeniul masinilor mici. Bine ca avem de acum full electric, sa ii vedem limitarile si problemele. E nevoie sa incepi de undeva, altfel niciodata nu o sa ajungi sa faci performanta.

 

După mai bine de un secol de dezvoltare, s-a scos cam tot ce se poate din ICE. Motoarele termice actuale sunt gâtuite de normele de poluare, de catalizatoare și hărți specifice necesare pentru a respecta normele în vigoare. Poluarea produsă de electrice se va rezolva în timp. Poluarea produsă de ICE este inerentă modului lor de funcționare și va rămâne indiferent de eficientizări și modificări.

 

Hibridizarea n-o iau în considerare, fiind un element ajutător extern. Este doar o etapă intermediară care va dispărea pe măsură ce electricele se vor dezvolta.

 

1 hour ago, switch said:

Iar la noi la Romanica, mai e mult pana departe. (...)

 

Total de acord. Asta nu invalidează însă faptul că (cf. titlului) "viitorul auto este electric".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

Poluarea produsă de electrice se va rezolva în timp.

Cum oare se va rezolva cu procesul de producție al bateriilor? Și o să vină nu peste mult timp și problema celor scoase din uz! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Clit Eastwood Jr. a spus:

Daca ai fi știut răspunsul la întrebarea asta, probabil nu erai unde ești acum.

Valabil mai pentru toți, bănuiesc.

 

Daca s-ar fi stiuti raspunsul la intrebarea asta eram de 10 ani trecuti pe electrice 🤭

 

tehnologia o au pentru gneratia urmatoare de baterii (inclusiv astea pe grafen) doar ca nu s-a ajuns la posibilitatea de produtie in masa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara dar si poate ca societatea umana in general va fi una "electrica".

In opinia mea problemele principale sunt:

- gasirea unei solutii de producere sustenabila  a energiei electrice care sa nu faca praf mediul inconjurator

- gasirea unei solutii eficiente de stocare a energiei electrice, solutie care sa fie cu impact minim asupra mediului inconjurator atat la fabricatie cat mai ales la reciclare.

 

Asa cum arata acuma solutiile tehnice eu cred ca in ceea ce priveste automobilele solutia cea mai eficienta este cea a masinii cu hidrogen (nu solutia cu butelie, ci varianta cu solutia de borax hidrogenat). E drept ca nu stiu ce impact are productia de borax hidrogenat asupra mediului.

Probabil ca de o astfel de solutie s-ar bucura parcurile si spatiile verzi din orase avand in vedere cati vapori apa vor produce toate masinile 🌻🍃🌳

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma vor ajunge sa foloseasca cristalele din adancurile muntilor Bucegi, unde-s zonele alea energetice.

image.thumb.png.54de5b7739b722980d3600e182851dae.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 hours ago, ENEOS said:

Cum oare se va rezolva cu procesul de producție al bateriilor?

 

Pe termen scurt și mediu, electroliți solid-state din bio-polimeri.

 

5 hours ago, Silver Arrow said:

gasirea unei solutii de producere sustenabila  a energiei electrice care sa nu faca praf mediul inconjurator

 

Eficientizarea metodelor deja existente (eoliene, celule fotovoltaice, etc.) în viitorul apropiat. În orizontul temporal 50-100 ani vor fi centrale pe fuziune nucleară care vor rezolva problemele producerii energiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...