Nguyen Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 (editat) Acum 1 oră, PzKpfW a spus: Doar un concept care prefigurează direcția în care merg electricele: eficiența. Aduce puțin a VW XL1 ca ideologie. Sa fim seriosi, e doar o supa reincalzita: Noi astia care mai avem o bruma de cultura auto/moto recunoastem mizeriile astea de la o posta, au redesenat un pic si au mai adaugat o roata. Editat Ianuarie 3, 2022 de Nguyen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 Din prisma materialelor (metalelor) pentru baterii si a poluarii electromagnetice. Pentru cine are rabdare si dorinta de analiza acest subiect https://www.elefant.ro/pericolele-nebanuite-ale-campurilor-electromagnetice-5g-wifi-si-telefoane-mobile_c241d5e9-71a0-4d76-977a-c9682c89864d?2pau=d79aaed64&2pdlst=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB&2ptt=quicklink&2ptu=38db056eb&gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB . Daca ai o baza cat de cat tehnica intelegi ceva. In 10 ani in 2032 se va sparge bula reciclarii bateriilor. O sa "vina" curentul de hipstereala in care se va multumi lumea sa foloseasca bateriile automobilelor electrice pt cabane remote. Cand o sa poti merge 1000km in februarie la munte, prin tara in conditii de iarna, adica in temperaturi -10 - 0 grade Celsius, cu heating on, cu muzica, cu ecranele din tetiere pt pasageri/copii....+....daca s-ar putea incarca, hai nu in 2 minute precum 60l de motorina, dar treaca in maxim 10minute.....bai atunci ..... poate POATE daca vrei sa iti pierzi timpul si sa risti banii, cumperi o masina electrica. Bonus sa stai cu sezutul cu organele tale pe baterie, go for it. Poluare electromagnetica. Eu cred ca se va ajunge in 2032-2040 la o intoarcere catre origini. Folosirea carburantilor vegetali atat pentru motoarele cu aprindere prin scanteie cat si pentru motoarele cu aprindere prin compresie, ultimele mentionate fiind gandite din start pt a functiina cu ulei vegetal. Folosind carburanti vegetali poluarea fiind redusa drastic. Stiu o sa zica multi ca nu avem teren pt agricultura necesara, asta este o problema MULT mai mica ce poate fi rezolvata, vs reciclarea bateriilor si vanatoarea de metale rare. Am mers cu Zoe modele 2017 si 2019 (ala cu 54kwh si 130cai) Niste mizerii, automobilul electric contemporan este un produs ce restrange libertatea de circulatie, asta daca ai lua in serios ideea de a utiliza zilnic si de a te baza real pe acest vehicul. Cat timp TU trebuie sa te adaptezi la masina si NU invers....eu zic pas. Pe vremea cand eram la Romb faceam Militari-Mioveni si nu ma tinea bateria incat sa am incredere. Faceam 128km cu 86% mergand 100% legal, era limitata la 130km/h. Acest rezultat fiind realizat atat cu masini noi (50-500km) cat si cu masini ce aveau +10.000km Zoe fiind etalat cu 300km winter time si 400km summer time. O alta patanie a unei rude, om serios la 55de ani cu 640d a lasat masina la Bavaria pt o reparatie de amploare, bucsi, suspensii, frane, fiind client fidel Bavaria a primit un I3. Pe vremea cand era acea prezenta "agresiva" de I3-uri in oras 2019. Omul fiind un utilizator de masina, nu neaparat pasionat, jurist ca meserie, a luat I3-ul si l-a tratat precum o masina normala. Primul sau contact cu o masina electrica. In conditiile in care "inteligentul" de la Bavaria l-a asigurat ca poate ajunge la Sibiu daca masina este incarcata full. Pleaca cu minunea I3 din service direct la drum catre SB unde avea un eveniment de condus/prezentat. Omul si-a facut mersul normal ca si cu 640d, jurist, nu inginer mecanic, nu pasionat nu nimic. Evident nu a apucat sa ajunga in zona micilor de pe Dealul Negru ca a ramas fara baterie dupa prima portiune de circulat pe dealul negru. S-a lasat cu scandal MARE la Bavaria in 2019 cand s-a intamplat asta, era sa piarda evenimentul, a inatarziat, a luat taxiul pana la SB, a platit platforma sa duca "caruciorul asta" direct la B la Bavaria "sa se spele cu el pe cap". Imi mentin parerea ca masina electrica este o hipstereala trecatoare precum moda piercing-urilor sau cea a pletelor. iti iei masina electrica pt ca vrei tu sa fii cu mot, te crezi tu mai special, insa NU pt ca te bazezi pe ea. "Hai sa te vad" B-Tranalpina Ski Resort (Voineasa) cu Model S respectand limitele de viteza pe sectoarele de drum, nu poluand traficul cu 90km/h. Este mult mult prea riscabt si stresant sa incerci asa ceva. Sa mai luam in calcul si cata poluare se produce in tot procesul de creeare al unei baterii? Ca tot suntem ECO. Cand armata sau modelele ce participa la Dakar vor functiona exclusiv pe o baterie (nu pe baterii interschimbabile) atunci vehiculele electrice pot reprezenta o alternativa serioasa si matura. In prezent nu sunt decat niste "manele" o moda care pe unii ii prinde, sau o moda pe care si-o permit.........departe de a fi o alternativa trainica/serioasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 20 minutes ago, l.u.v said: Ce coteț sinistru! Ca automobil, probabil. Ca tehnologie a fost top când a apărut. Și și-a atins scopul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 (editat) 1 oră în urmă, Nguyen a spus: Noi astia care mai avem o bruma de cultura auto/moto esti iremediabil. Nu era mai bine daca o puneai pe asta? Macar asa din patriotism. 1923... Inovatii cate vrei in masina. Forma aerodinamica, prima masina cu rotile in caroserie, semnalizatoare ... Si nu are diferential (desi are 4 roti) Daca vrei poti sa o vezi la Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida. Ai fost vreodata pe acolo? @Bigfoot un prieten a dat acuma 2 luni o tura de vreo 4000 km prin Europa. Cu o Tesla. Din momentul in care a iesit din Ro treaba a mers bine si fara griji. La plecare Buc-Sibiu dintr-un foc, apoi inca o incarcare la TM si dupa aceea fara probleme. Asa cum ai povestit a mers conform propunerilor date de masina - traseu, viteza. La intoarcere a venit prin Serbia si apoi prin Craiova-Bals-Pitesti, ceea ce nu a fost usor , nu pentru ca nu exista statii de incarcare (oricum sint doar cateva) ci pentru ca a venit seara tarziu iar concetatenii isi lasa masinile la incarcat toata noaptea, blocand statiile desi masinile sunt incarcate. In rest ai dreptate, si eu cred ca este o apucatura de moment treaba cu masina electrica. Cel putin cea din forma actuala. Cat despre armata, cred ca pentru situatiile reale de razboi, au in continuare masini clasice, fara electronica. Sunt imune la pulsul electromagnetic (EMP). Ma rog , poate or fi descoperit ceva sisteme de protectie si nu stim de ele. Editat Ianuarie 3, 2022 de Silver Arrow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 3, 2022 Share Postat Ianuarie 3, 2022 Acum 34 minute, Silver Arrow a spus: Cat despre armata, cred ca pentru situatiile reale de razboi, au in continuare masini clasice, fara electronica. Sunt imune la pulsul electromagnetic (EMP). Ma rog , poate or fi descoperit ceva sisteme de protectie si nu stim de ele. Nope, tot cu electronică, doar că unele o au ecranată (în general cele care duc echipamente radio). Altfel f multe au ecu-uri Bosch ca orice diesel, doar cu posibilitatea de a exclude sistemul de tratare cu Ad Blue. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Pare că francezii n-au înţeles încă la ce foloseşte electrica. Este deci imperios necesar ca după farsa asta cu pandemia să urmeze una mai serioasă cu ecologia. https://www.frandroid.com/produits-android/automobile/voitures-electriques/1178267_les-60-voitures-electriques-les-plus-vendues-en-france-en-2021 1. TESLA - MODEL 3 24911 2. RENAULT - ZOE 23573 3. PEUGEOT - E-208 17858 4. DACIA - SPRING 11386 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 La 03.01.2022 la 22:27, Bigfoot a spus: Din prisma materialelor (metalelor) pentru baterii si a poluarii electromagnetice. Pentru cine are rabdare si dorinta de analiza acest subiect https://www.elefant.ro/pericolele-nebanuite-ale-campurilor-electromagnetice-5g-wifi-si-telefoane-mobile_c241d5e9-71a0-4d76-977a-c9682c89864d?2pau=d79aaed64&2pdlst=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB&2ptt=quicklink&2ptu=38db056eb&gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB . Daca ai o baza cat de cat tehnica intelegi ceva. In 10 ani in 2032 se va sparge bula reciclarii bateriilor. O sa "vina" curentul de hipstereala in care se va multumi lumea sa foloseasca bateriile automobilelor electrice pt cabane remote. Cand o sa poti merge 1000km in februarie la munte, prin tara in conditii de iarna, adica in temperaturi -10 - 0 grade Celsius, cu heating on, cu muzica, cu ecranele din tetiere pt pasageri/copii....+....daca s-ar putea incarca, hai nu in 2 minute precum 60l de motorina, dar treaca in maxim 10minute.....bai atunci ..... poate POATE daca vrei sa iti pierzi timpul si sa risti banii, cumperi o masina electrica. Bonus sa stai cu sezutul cu organele tale pe baterie, go for it. Poluare electromagnetica. Eu cred ca se va ajunge in 2032-2040 la o intoarcere catre origini. Folosirea carburantilor vegetali atat pentru motoarele cu aprindere prin scanteie cat si pentru motoarele cu aprindere prin compresie, ultimele mentionate fiind gandite din start pt a functiina cu ulei vegetal. Folosind carburanti vegetali poluarea fiind redusa drastic. Stiu o sa zica multi ca nu avem teren pt agricultura necesara, asta este o problema MULT mai mica ce poate fi rezolvata, vs reciclarea bateriilor si vanatoarea de metale rare. Am mers cu Zoe modele 2017 si 2019 (ala cu 54kwh si 130cai) Niste mizerii, automobilul electric contemporan este un produs ce restrange libertatea de circulatie, asta daca ai lua in serios ideea de a utiliza zilnic si de a te baza real pe acest vehicul. Cat timp TU trebuie sa te adaptezi la masina si NU invers....eu zic pas. Pe vremea cand eram la Romb faceam Militari-Mioveni si nu ma tinea bateria incat sa am incredere. Faceam 128km cu 86% mergand 100% legal, era limitata la 130km/h. Acest rezultat fiind realizat atat cu masini noi (50-500km) cat si cu masini ce aveau +10.000km Zoe fiind etalat cu 300km winter time si 400km summer time. O alta patanie a unei rude, om serios la 55de ani cu 640d a lasat masina la Bavaria pt o reparatie de amploare, bucsi, suspensii, frane, fiind client fidel Bavaria a primit un I3. Pe vremea cand era acea prezenta "agresiva" de I3-uri in oras 2019. Omul fiind un utilizator de masina, nu neaparat pasionat, jurist ca meserie, a luat I3-ul si l-a tratat precum o masina normala. Primul sau contact cu o masina electrica. In conditiile in care "inteligentul" de la Bavaria l-a asigurat ca poate ajunge la Sibiu daca masina este incarcata full. Pleaca cu minunea I3 din service direct la drum catre SB unde avea un eveniment de condus/prezentat. Omul si-a facut mersul normal ca si cu 640d, jurist, nu inginer mecanic, nu pasionat nu nimic. Evident nu a apucat sa ajunga in zona micilor de pe Dealul Negru ca a ramas fara baterie dupa prima portiune de circulat pe dealul negru. S-a lasat cu scandal MARE la Bavaria in 2019 cand s-a intamplat asta, era sa piarda evenimentul, a inatarziat, a luat taxiul pana la SB, a platit platforma sa duca "caruciorul asta" direct la B la Bavaria "sa se spele cu el pe cap". Imi mentin parerea ca masina electrica este o hipstereala trecatoare precum moda piercing-urilor sau cea a pletelor. iti iei masina electrica pt ca vrei tu sa fii cu mot, te crezi tu mai special, insa NU pt ca te bazezi pe ea. "Hai sa te vad" B-Tranalpina Ski Resort (Voineasa) cu Model S respectand limitele de viteza pe sectoarele de drum, nu poluand traficul cu 90km/h. Este mult mult prea riscabt si stresant sa incerci asa ceva. Sa mai luam in calcul si cata poluare se produce in tot procesul de creeare al unei baterii? Ca tot suntem ECO. Cand armata sau modelele ce participa la Dakar vor functiona exclusiv pe o baterie (nu pe baterii interschimbabile) atunci vehiculele electrice pot reprezenta o alternativa serioasa si matura. In prezent nu sunt decat niste "manele" o moda care pe unii ii prinde, sau o moda pe care si-o permit.........departe de a fi o alternativa trainica/serioasa. Desi sunt 90% de acord cu ce zici referitor la electrice asa cum sunt ele acum si daca nu se vor schimba........ daaar totul pana la plete si percing-uri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 4, 2022 Admin Share Postat Ianuarie 4, 2022 https://www.rideapart.com/news/558510/yamaha-kawasaki-hydrogen-engines/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 Azi tragem un semn cu cuiul pe grindă pt că un trocarici buleftric a câștigat etapa la Dakarul arăbesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 4, 2022 Share Postat Ianuarie 4, 2022 1 hour ago, l.u.v said: https://www.rideapart.com/news/558510/yamaha-kawasaki-hydrogen-engines/ Interesant, dar total lipsit de detalii. Problemele actuale ale motoarelor cu combustie de hidrogen sunt multiple - producția combustibilului, stocarea și distribuția lui, lipsa de eficiență a procesului de combustie, etc. Probleme rezolvabile în mod cert cu investiții pe măsură. Dar din păcate lucrurile se mișcă foarte greu pe acest plan, și din câte știu nu există niciun vehicul cu motor pe combustie de hidrogen la ora actuală. 1 hour ago, ENEOS said: Azi tragem un semn cu cuiul pe grindă pt că un trocarici buleftric a câștigat etapa la Dakarul arăbesc! Viitorul aparține tehnologiilor în care se investește. Iar în momentul de față toți fabricanții investesc în electric. Pentru că Dieselgate și Tesla. Oricum motoarele electrice au un avantaj inerent în ceea ce privește aplicațiile sportive: cuplu instant și constant. Problema majoră (în afară de autonomie) este greutatea, dar mașinile de rally-raid sunt oricum destul de grele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 https://autolatest.ro/stiri/vw-golf-1-5-etsi-este-o-masina-mult-mai-economica-decat-una-electrica-precum-vw-id-3/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 Acum 5 minute, cuki a spus: Electrica in loc sa consume in medie 20-25kW pentru 100km, cosuma 30-35kW La electrică scade capacitatea bateriei la temperaturi scăzute, dar să nu mai spui nimănui! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 Or fi, dar atunci surplusul de energie consumată se duce la incalzirea bateriei! La tractorul tău pe ce se duce 25%? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert23mg Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 Acum 7 ore, PzKpfW a spus: din câte știu nu există niciun vehicul cu motor pe combustie de hidrogen la ora actuală. Cauta Toyota Mirai, e de ceva timp, au ajuns la versiunea 2 parca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 (editat) 11 minutes ago, robert23mg said: Cauta Toyota Mirai, e de ceva timp, au ajuns la versiunea 2 parca Mirai, la fel ca și alte câteva modele "pe hidrogen" de la BMW și Hyundai, este vehicul cu pilă de combustie (fuel cell). Este practic tot o electrică, dar care își produce singură curentul la bord prin oxidarea hidrogenului. În articolul respectiv se vorbea despre motoare termice clasice care folosesc hidrogenul lichid drept combustibil -sau cel puțin asta am înțeles eu. Editat Ianuarie 5, 2022 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 Acum 12 minute, GoodKat a spus: ori iti iei niste ore de condus, ori niste ore de fizica Ori un termostat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 Acum 6 minute, cuki a spus: Doar 1l in plus e din cauza sistemului start/stop care nu mai functioneaza atat de mult. Nu te mai minti singur. Acum 28 minute, GoodKat a spus: Degeaba i-a explicat @Nguyen cum sta treaba, tot elucubratii emana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Ianuarie 5, 2022 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2022 Atentie la limbaj si ton! Nu suntem la Social si Politica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 5, 2022 Admin Share Postat Ianuarie 5, 2022 25% diferență iarnă - vară este enorm! Eu nu am sesizat diferențe, ba chiar îmi pare că vara peste 32-34 grade crește consumul datorita AC ului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 5, 2022 Admin Share Postat Ianuarie 5, 2022 Acum 42 minute, cuki a spus: era vorba de temperaturi de -10 sau mai jos...Oricat spuneti voi, 300-500ml sau deloc cand afara sunt -10 sau -15...nu va cred. Nu stiu de ce nu crezi, că doar nu are nimeni niciun câștig din a exagera. Iarna / vară BMW E39 525i automat îmi lua 16% în București. Astea de acum cam 12/13%. 25% ar fi insemnat trei litri și ceva în plus. Exclus. Vezi cum spunea John, să nu ai termostat blocat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LionEl Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 Pai și tu nu tot parerolog ești ca toată lumea de pe aici? Adică de ce ești mai special ca altii sau de ce părerea ta e mai valida? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 1 oră în urmă, cuki a spus: john care recomanda sa nu pornesti motocicleta cand is temperaturi de sub 10 Nu știi nici să citești? Am zis să nu o pornești aiurea, ca să "întreții bateria" sau să dai ture prin parcare, dacă ai de mers cu ea go! 1 oră în urmă, SenorPink a spus: Pai și tu nu tot parerolog ești ca toată lumea de pe aici? Adică de ce ești mai special ca altii sau de ce părerea ta e mai valida? El lucrează în industria auto. La vreo spălătorie probabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 1 oră în urmă, cuki a spus: Apoi "maestrii" de astia isi dau cu parerea de bateri, randement, politica, macroeconomie etc. Cuki, problema ta e ca nu te pricepi asa de bine la masini pe cat crezi. Faptul ca desenezi in Autocad sau Catia nu inseamna automat ca te si pricepi la masini sau moto, poate stii cateva treburi tangentiale dar esti departe de noi astia care chiar am surubarit la viata noastra si intelegem cum se intampla lucrurile in mod real si nu doar teoretic. La 03.01.2022 la 23:29, Silver Arrow a spus: esti iremediabil. Nu era mai bine daca o puneai pe asta? Macar asa din patriotism. 1923... Inovatii cate vrei in masina. Forma aerodinamica, prima masina cu rotile in caroserie, semnalizatoare ... Si nu are diferential (desi are 4 roti) Daca vrei poti sa o vezi la Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida. Ai fost vreodata pe acolo? Exact ca musca te-ai bagat, ce spuneam eu si ce prezinti tu nu are nici o legatura. Nu avea diferential pt ca rotile din spate erau foarte apropiate, nu era o chestie de finete tehnica. Automobilul lui Persu era performant dar nu era practic, acesta fiind motivul principal pt care nu s-a fabricat. Am vizitat muzeul si am vazut si automobilul lui Persu, esti multumit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 5, 2022 Admin Share Postat Ianuarie 5, 2022 Acum 2 ore, ENEOS a spus: El lucrează în industria auto. La vreo spălătorie probabil. Adică automotive. Vezi că mai sunt și vulcanizările de luat în calcul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 5, 2022 Share Postat Ianuarie 5, 2022 (editat) Acum 8 minute, l.u.v a spus: Adică automotive. Vezi că mai sunt și vulcanizările de luat în calcul Vezi ce scrii, ca-ti da Report... https://autolatest.ro/stiri/pretul-pentru-1-kw-a-ajuns-la-2-5-lei-adica-acum-este-mai-ieftin-sa-mergi-cu-o-masina-pe-gpl/ Editat Ianuarie 5, 2022 de Kristian K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.