Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Doar un concept care prefigurează direcția în care merg electricele: eficiența. Aduce puțin a VW XL1 ca ideologie.

 

image.thumb.png.17869e036549eb73d7c537fda9eb3434.png

 

Sa fim seriosi, e doar o supa reincalzita:

 

1986_VW_Scooter_14.jpg?2B166B5BB9B00345E

 

Noi astia care mai avem o bruma de cultura auto/moto recunoastem mizeriile astea de la o posta, au redesenat un pic si au mai adaugat o roata.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din prisma materialelor (metalelor) pentru baterii si a poluarii electromagnetice.

Pentru cine are rabdare si dorinta de analiza acest subiect https://www.elefant.ro/pericolele-nebanuite-ale-campurilor-electromagnetice-5g-wifi-si-telefoane-mobile_c241d5e9-71a0-4d76-977a-c9682c89864d?2pau=d79aaed64&2pdlst=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB&2ptt=quicklink&2ptu=38db056eb&gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB .

Daca ai o baza cat de cat tehnica intelegi ceva.

In 10 ani in 2032 se va sparge bula reciclarii bateriilor.

O sa "vina" curentul de hipstereala in care se va multumi lumea sa foloseasca bateriile automobilelor electrice pt cabane remote. 

 

 

 

Cand o sa poti merge 1000km in februarie la munte, prin tara in conditii de iarna, adica in temperaturi -10 - 0 grade Celsius, cu heating on, cu muzica, cu ecranele din tetiere pt pasageri/copii....+....daca s-ar putea incarca, hai nu in 2 minute precum 60l de motorina, dar treaca in maxim 10minute.....bai atunci ..... poate POATE daca vrei sa iti pierzi timpul si sa risti banii, cumperi o masina electrica. Bonus sa stai cu sezutul cu organele tale pe baterie, go for it. Poluare electromagnetica.

 

Eu cred ca se va ajunge in 2032-2040 la o intoarcere catre origini.

Folosirea carburantilor vegetali atat pentru motoarele cu aprindere prin scanteie cat si pentru motoarele cu aprindere prin compresie, ultimele mentionate fiind gandite din start pt a functiina cu ulei vegetal.

Folosind carburanti vegetali poluarea fiind redusa drastic.

Stiu o sa zica multi ca nu avem teren pt agricultura necesara, asta este o problema MULT mai mica ce poate fi rezolvata, vs reciclarea bateriilor si vanatoarea de metale rare.

 

Am mers cu Zoe modele 2017 si 2019 (ala cu 54kwh si 130cai)

 

Niste mizerii, automobilul electric contemporan este un produs ce restrange libertatea de circulatie, asta daca ai lua in serios ideea de a utiliza zilnic si de a te baza real pe acest vehicul.

 

Cat timp TU trebuie sa te adaptezi la masina si NU invers....eu zic pas.

 

Pe vremea cand eram la Romb faceam Militari-Mioveni si nu ma tinea bateria incat sa am incredere.  Faceam 128km cu 86% mergand 100% legal, era limitata la 130km/h. Acest rezultat fiind realizat atat cu masini noi (50-500km) cat si cu masini ce aveau +10.000km

Zoe fiind etalat cu 300km winter time si 400km summer time.

 

O alta patanie a unei rude, om serios la 55de ani cu 640d a lasat masina la Bavaria pt o reparatie de amploare, bucsi, suspensii, frane, fiind client fidel Bavaria a primit un I3. Pe vremea cand era acea prezenta "agresiva" de I3-uri in oras 2019.

Omul fiind un utilizator de masina, nu neaparat pasionat, jurist ca meserie, a luat I3-ul si l-a tratat precum o masina normala. Primul sau contact cu o masina electrica. In conditiile in care "inteligentul" de la Bavaria l-a asigurat ca poate ajunge la Sibiu daca masina este incarcata full.

Pleaca cu minunea I3 din service direct la drum catre SB unde avea un eveniment de condus/prezentat.

Omul si-a facut mersul normal ca si cu 640d, jurist, nu inginer mecanic, nu pasionat nu nimic. Evident nu a apucat sa ajunga in zona micilor de pe Dealul Negru ca a ramas fara baterie dupa prima portiune de circulat pe dealul negru.

S-a lasat cu scandal MARE la Bavaria in 2019 cand s-a intamplat asta, era sa piarda evenimentul, a inatarziat, a luat taxiul pana la SB, a platit platforma sa duca "caruciorul asta" direct la B la Bavaria "sa se spele cu el pe cap".

 

Imi mentin parerea ca masina electrica este o hipstereala trecatoare precum moda piercing-urilor sau cea a pletelor.

iti iei masina electrica pt ca vrei tu sa fii cu mot, te crezi tu mai special, insa NU pt ca te bazezi pe ea. "Hai sa te vad" B-Tranalpina Ski Resort (Voineasa) cu Model S respectand limitele de viteza pe sectoarele de drum, nu poluand traficul cu 90km/h. Este mult mult prea riscabt si stresant sa incerci asa ceva.

 

Sa mai luam in calcul si cata poluare se produce in tot procesul de creeare al unei baterii? Ca tot suntem ECO.

 

Cand armata sau modelele ce participa la Dakar vor functiona exclusiv pe o baterie (nu pe baterii interschimbabile) atunci vehiculele electrice pot reprezenta o alternativa serioasa si matura.

In prezent nu sunt decat niste "manele" o moda care pe unii ii prinde, sau o moda pe care si-o permit.........departe de a fi o alternativa trainica/serioasa.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Nguyen a spus:

 

Noi astia care mai avem o bruma de cultura auto/moto 

🤣 esti iremediabil.

Nu era mai bine daca o puneai pe asta? Macar asa din patriotism. 

1923...

Automobilul-aerodinamic-Aurel-Persu-1922-31.thumb.jpg.89651e63fc5d3a3a7dccf867fce88e3b.jpg

Inovatii cate vrei in masina. Forma aerodinamica, prima masina cu rotile in caroserie, semnalizatoare ...

Si nu are diferential 😉 (desi are 4 roti)

Daca vrei poti sa o vezi la Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida. Ai fost vreodata pe acolo?

 

@Bigfoot un prieten a dat acuma 2 luni o tura de vreo 4000 km prin Europa. Cu o Tesla.

Din momentul in care a iesit din Ro treaba a mers bine si fara griji.

La plecare Buc-Sibiu dintr-un foc, apoi inca o incarcare la TM si dupa aceea fara probleme.

Asa cum ai povestit a mers conform propunerilor date de masina - traseu, viteza.

La intoarcere a venit prin Serbia si apoi prin Craiova-Bals-Pitesti, ceea ce nu a fost usor , nu pentru ca nu exista statii de incarcare (oricum sint doar cateva) ci pentru ca a venit seara tarziu iar concetatenii  isi lasa masinile la incarcat toata noaptea, blocand statiile desi masinile sunt incarcate.

 

In rest ai dreptate, si eu cred ca este o apucatura de moment treaba cu masina electrica. Cel putin cea din forma actuala.

Cat despre armata, cred ca pentru situatiile reale de razboi, au in continuare masini clasice, fara electronica. Sunt imune la pulsul electromagnetic (EMP). Ma rog , poate or fi descoperit ceva sisteme de protectie si nu stim de ele.

 

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, Silver Arrow a spus:

Cat despre armata, cred ca pentru situatiile reale de razboi, au in continuare masini clasice, fara electronica. Sunt imune la pulsul electromagnetic (EMP). Ma rog , poate or fi descoperit ceva sisteme de protectie si nu stim de ele.

Nope, tot cu electronică, doar că unele o au ecranată (în general cele care duc echipamente radio). Altfel f multe au ecu-uri Bosch ca orice diesel, doar cu posibilitatea de a exclude sistemul de tratare cu Ad Blue. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare că francezii n-au înţeles încă la ce foloseşte electrica.

Este deci imperios necesar ca după farsa asta cu pandemia să urmeze una mai serioasă cu ecologia.

https://www.frandroid.com/produits-android/automobile/voitures-electriques/1178267_les-60-voitures-electriques-les-plus-vendues-en-france-en-2021

1. TESLA - MODEL 3    24911

2. RENAULT - ZOE       23573

3. PEUGEOT - E-208   17858

4. DACIA - SPRING      11386

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.01.2022 la 22:27, Bigfoot a spus:

Din prisma materialelor (metalelor) pentru baterii si a poluarii electromagnetice.

Pentru cine are rabdare si dorinta de analiza acest subiect https://www.elefant.ro/pericolele-nebanuite-ale-campurilor-electromagnetice-5g-wifi-si-telefoane-mobile_c241d5e9-71a0-4d76-977a-c9682c89864d?2pau=d79aaed64&2pdlst=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB&2ptt=quicklink&2ptu=38db056eb&gclid=Cj0KCQiA2sqOBhCGARIsAPuPK0ge1fTinmXJEoPIuWyMLbVwk92zBCxE8uDM5M0FD1gDxcUbBR3c6sMaAsOQEALw_wcB .

Daca ai o baza cat de cat tehnica intelegi ceva.

In 10 ani in 2032 se va sparge bula reciclarii bateriilor.

O sa "vina" curentul de hipstereala in care se va multumi lumea sa foloseasca bateriile automobilelor electrice pt cabane remote. 

 

 

 

Cand o sa poti merge 1000km in februarie la munte, prin tara in conditii de iarna, adica in temperaturi -10 - 0 grade Celsius, cu heating on, cu muzica, cu ecranele din tetiere pt pasageri/copii....+....daca s-ar putea incarca, hai nu in 2 minute precum 60l de motorina, dar treaca in maxim 10minute.....bai atunci ..... poate POATE daca vrei sa iti pierzi timpul si sa risti banii, cumperi o masina electrica. Bonus sa stai cu sezutul cu organele tale pe baterie, go for it. Poluare electromagnetica.

 

Eu cred ca se va ajunge in 2032-2040 la o intoarcere catre origini.

Folosirea carburantilor vegetali atat pentru motoarele cu aprindere prin scanteie cat si pentru motoarele cu aprindere prin compresie, ultimele mentionate fiind gandite din start pt a functiina cu ulei vegetal.

Folosind carburanti vegetali poluarea fiind redusa drastic.

Stiu o sa zica multi ca nu avem teren pt agricultura necesara, asta este o problema MULT mai mica ce poate fi rezolvata, vs reciclarea bateriilor si vanatoarea de metale rare.

 

Am mers cu Zoe modele 2017 si 2019 (ala cu 54kwh si 130cai)

 

Niste mizerii, automobilul electric contemporan este un produs ce restrange libertatea de circulatie, asta daca ai lua in serios ideea de a utiliza zilnic si de a te baza real pe acest vehicul.

 

Cat timp TU trebuie sa te adaptezi la masina si NU invers....eu zic pas.

 

Pe vremea cand eram la Romb faceam Militari-Mioveni si nu ma tinea bateria incat sa am incredere.  Faceam 128km cu 86% mergand 100% legal, era limitata la 130km/h. Acest rezultat fiind realizat atat cu masini noi (50-500km) cat si cu masini ce aveau +10.000km

Zoe fiind etalat cu 300km winter time si 400km summer time.

 

O alta patanie a unei rude, om serios la 55de ani cu 640d a lasat masina la Bavaria pt o reparatie de amploare, bucsi, suspensii, frane, fiind client fidel Bavaria a primit un I3. Pe vremea cand era acea prezenta "agresiva" de I3-uri in oras 2019.

Omul fiind un utilizator de masina, nu neaparat pasionat, jurist ca meserie, a luat I3-ul si l-a tratat precum o masina normala. Primul sau contact cu o masina electrica. In conditiile in care "inteligentul" de la Bavaria l-a asigurat ca poate ajunge la Sibiu daca masina este incarcata full.

Pleaca cu minunea I3 din service direct la drum catre SB unde avea un eveniment de condus/prezentat.

Omul si-a facut mersul normal ca si cu 640d, jurist, nu inginer mecanic, nu pasionat nu nimic. Evident nu a apucat sa ajunga in zona micilor de pe Dealul Negru ca a ramas fara baterie dupa prima portiune de circulat pe dealul negru.

S-a lasat cu scandal MARE la Bavaria in 2019 cand s-a intamplat asta, era sa piarda evenimentul, a inatarziat, a luat taxiul pana la SB, a platit platforma sa duca "caruciorul asta" direct la B la Bavaria "sa se spele cu el pe cap".

 

Imi mentin parerea ca masina electrica este o hipstereala trecatoare precum moda piercing-urilor sau cea a pletelor.

iti iei masina electrica pt ca vrei tu sa fii cu mot, te crezi tu mai special, insa NU pt ca te bazezi pe ea. "Hai sa te vad" B-Tranalpina Ski Resort (Voineasa) cu Model S respectand limitele de viteza pe sectoarele de drum, nu poluand traficul cu 90km/h. Este mult mult prea riscabt si stresant sa incerci asa ceva.

 

Sa mai luam in calcul si cata poluare se produce in tot procesul de creeare al unei baterii? Ca tot suntem ECO.

 

Cand armata sau modelele ce participa la Dakar vor functiona exclusiv pe o baterie (nu pe baterii interschimbabile) atunci vehiculele electrice pot reprezenta o alternativa serioasa si matura.

In prezent nu sunt decat niste "manele" o moda care pe unii ii prinde, sau o moda pe care si-o permit.........departe de a fi o alternativa trainica/serioasa.

 

 

 

 

Desi sunt 90% de acord cu ce zici referitor la electrice asa cum sunt ele acum si daca nu se vor schimba........ daaar totul pana la plete si percing-uri 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, l.u.v said:

 

Interesant, dar total lipsit de detalii. Problemele actuale ale motoarelor cu combustie de hidrogen sunt multiple - producția combustibilului, stocarea și distribuția lui, lipsa de eficiență a procesului de combustie, etc. Probleme rezolvabile în mod cert cu investiții pe măsură. Dar din păcate lucrurile se mișcă foarte greu pe acest plan, și din câte știu nu există niciun vehicul cu motor pe combustie de hidrogen la ora actuală.

 

1 hour ago, ENEOS said:

Azi tragem un semn cu cuiul pe grindă pt că un trocarici buleftric a câștigat etapa la Dakarul arăbesc! 😳

 

Viitorul aparține tehnologiilor în care se investește. Iar în momentul de față toți fabricanții investesc în electric. Pentru că Dieselgate și Tesla.

 

Oricum motoarele electrice au un avantaj inerent în ceea ce privește aplicațiile sportive: cuplu instant și constant. Problema majoră (în afară de autonomie) este greutatea, dar mașinile de rally-raid sunt oricum destul de grele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, cuki a spus:

Electrica in loc sa consume in medie 20-25kW pentru 100km, cosuma 30-35kW

🤦‍♂️

La electrică scade capacitatea bateriei la temperaturi scăzute, dar să nu mai spui nimănui! 🤫

:moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, robert23mg said:

Cauta Toyota Mirai, e de ceva timp, au ajuns la versiunea 2 parca

 

Mirai, la fel ca și alte câteva modele "pe hidrogen" de la BMW și Hyundai, este vehicul cu pilă de combustie (fuel cell). Este practic tot o electrică, dar care își produce singură curentul la bord prin oxidarea hidrogenului.

 

În articolul respectiv se vorbea despre motoare termice clasice care folosesc hidrogenul lichid drept combustibil -sau cel puțin asta am înțeles eu.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, cuki a spus:

Doar 1l in plus e din cauza sistemului start/stop care nu mai functioneaza atat de mult. 

 

Nu te mai minti singur.

Acum 28 minute, GoodKat a spus:

Degeaba i-a explicat @Nguyen cum sta treaba, tot elucubratii emana.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 42 minute, cuki a spus:

 

era vorba de temperaturi de -10 sau mai jos...Oricat spuneti voi, 300-500ml sau deloc cand afara sunt -10 sau -15...nu va cred.

Nu stiu de ce nu crezi, că doar nu are nimeni niciun câștig din a exagera.

Iarna / vară BMW E39 525i automat îmi lua 16% în București. 

Astea de acum cam 12/13%. 

25% ar fi insemnat trei litri și ceva în plus. 

Exclus.

Vezi cum spunea John, să nu ai termostat blocat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

john care recomanda sa nu pornesti motocicleta cand is temperaturi de sub 10

Nu știi nici să citești? Am zis să nu o pornești aiurea, ca să "întreții bateria" sau să dai ture prin parcare, dacă ai de mers cu ea go! 

 

1 oră în urmă, SenorPink a spus:

Pai și tu nu tot parerolog ești ca toată lumea de pe aici? Adică de ce ești mai special ca altii sau de ce părerea ta e mai valida? 

El lucrează în industria auto. La vreo spălătorie probabil. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

Apoi "maestrii" de astia isi dau cu parerea de bateri, randement, politica, macroeconomie etc.

 

Cuki, problema ta e ca nu te pricepi asa de bine la masini pe cat crezi. Faptul ca desenezi in Autocad sau Catia nu inseamna automat ca te si pricepi la masini sau moto, poate stii cateva treburi tangentiale dar esti departe de noi astia care chiar am surubarit la viata noastra si intelegem cum se intampla lucrurile in mod real si nu doar teoretic.

La 03.01.2022 la 23:29, Silver Arrow a spus:

🤣 esti iremediabil.

Nu era mai bine daca o puneai pe asta? Macar asa din patriotism. 

1923...

Inovatii cate vrei in masina. Forma aerodinamica, prima masina cu rotile in caroserie, semnalizatoare ...

Si nu are diferential 😉 (desi are 4 roti)

Daca vrei poti sa o vezi la Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida. Ai fost vreodata pe acolo?

 

Exact ca musca te-ai bagat, ce spuneam eu si ce prezinti tu nu are nici o legatura. Nu avea diferential pt ca rotile din spate erau foarte apropiate, nu era o chestie de finete tehnica. Automobilul lui Persu era performant dar nu era practic, acesta fiind motivul principal pt care nu s-a fabricat. Am vizitat muzeul si am vazut si automobilul lui Persu, esti multumit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, l.u.v a spus:

Adică automotive. 

Vezi că mai sunt și vulcanizările de luat în calcul 🤣

Vezi ce scrii, ca-ti da Report... :)

 

 

https://autolatest.ro/stiri/pretul-pentru-1-kw-a-ajuns-la-2-5-lei-adica-acum-este-mai-ieftin-sa-mergi-cu-o-masina-pe-gpl/

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...