Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 17 ore, prafrau a spus:

 

cred ca dai 300 de euro pe benzina pentru curent pe care l-ai lua de la enel dupa scumpirile astea cu 150 de euro

nu mai zic ca la 600 de lei probabil trebuie sa cumperi si un generator nou in fiecare luna

Pai cam asa e si la solare platesti pe ele cat nu face curentul consumat.Singurul raport cat de cat corect este sa  cosumi putin sa produci echivalentul consumului plus ceva curent stocat in baterii(dar deja se intra pe terenul cresterii costurilor).Iar investitia sa fie cat mai mica.

Eu spre deosebire de altii pe aici m-am jucat cu ceva panouri si baterii.Si am inteles cu ce se mananca.

Cei cu panouri si cei cu electricele sunt cam pescari de felul lor.Sper ca intelegi termenul.

 

In legatura cu generatorul meu.Eu l-am luat cu 600 nou ,acum 4-5 ani.Acum unul identic sare de 2000 (cu modestie zic).Preturile de acum sunt nesimtit de mari si au luat viteza cand s-a bagat duma cu pana de curent.

Am comandat un chit de carburatie si pentru gpl sa-i testez eficienta.

Spre deosebire de multi altii,eu cred ca adevarul il afli din practica nu din teorii.Practica bate teoria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, mircea.cazachevici a spus:

e un fel de alternator mai mare si o baterie mai mare, iar acel alternator are momente cand se transforma in motor electric si mai ajuta un pic motorul normal. Nu e mare branza, parerea mea.

Urca-te intr-un full-hybrid

E un fel de n-ar mai fi! Am înțeles că "împușcă" facilități, dar la consumul ăsta îmi iau 330i.

M-am plimbat acum câteva săptămâni și cu reno sarbacana 😜 sau cum îi zice, hibrid de hibrid. Consum da, în rest mneah. Mai avea și o ușă spate reparată (la dealer, că e demo car) de parcă aș fi vopsit-o eu sub polată... 

Acu' să zic o cheștie tehnică :la hibridele astea cu motor electric între cel termic și cutia de viteze în timp ce funcționează electric ambreiajul stă decuplat, "călcat" cum ar fi. Poate or fi pus rulment mai rezistent, placă mai smecheră (mă îndoiesc bazat pe experiența cu electromotoarele de pornire, absolut aceleași la start stop cu cele de la modelele fără acest sistem), dar tot pe cuzineții axiali se duce forța. Pelicula de ulei dacă motorul e oprit se duce, iar la pornire "hâș hâș" pe săracii cuzineți uscați. Să mai zic că recent la un service al unei mărci premium din 4 posturi de lucru 3 erau ocupate cu hibrizi d'ăștia cu diverse probleme în zona motoarelor (electric sau termic)? Adică toți 3 cu grup motopropulsor dat jos, "despicat" pe masă. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de fapt adevarul e peste tot. pentru boso..pardon, pentru oameni maturi cum sunt(em)- par jucarii si de plastic.

pentru copilul din mine sau cand sunt in concediu si vreau sa ma joc inchiriind asa ceva - sunt BETON!

 

si e foarte misto cum ti se schimba nitel viata (in bine zic eu) si te mai ordoneaza- sa nu dai ca surdu'n toba ca ti moare bateria, sa planifici nitel cum e cu incarcarile/etc.

in nici un caz nu vei inlocui un motor clasic in activitatile de "distanta" dar pentru urban si de joaca cand ai distante scurte/curte - e clar viitorul.

 

partea cu pretul este de rasu' plansul, electrica e mult mai scumpa global.

dar tinand cont de trendul actual, masinile nu mai sunt facute "sa le cumperi" ci sa le folosesti. deci viitorul este masina "as a service" iar de aici discutia incepe:)

ca idee, pentru cineva care nu depinde masina zilnic, inchirierea a devenit mai ieftina ca detinerea. dar deja intram pe teren minat (cum, eu nu sa n-am ferul meu"!)

 

btw..cu 4k...5k eur iti faci un sistem solar de 4..5 Kw de numa numa.

pe an faci minim 20k km ~ 1400 l ~ 9700..hai 10.000 ron sa fie rotund = 2000 eur.

deci ..qued

in 2 ani ti ai amortizat investitia ( dar clar in timpul asta produci mult mai mult decat petnru masina electrica).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Penetru a spus:

Schimb de ulei la 2-3 zile.

Povesti.Eu nu l-am schimbat de cand l-am luat si i-am pus ulei.

Este reglat la 3000 de ture.Ceea ce pentru un benzinar 4t este relativ putin.

Am  spus smecheria este sa nu-l folosesti la capacitate maxima.Multi fac greseala si cumpara 2kw sa zicem si 

le folosesc la maxim avand un consum apropiat.

Un generator de genul asta este bun de avarie si mai ales de ajutor in anumite  situatii.

Cine vrea unul de casa ,merge pe diesel ,cu automatizare si face pypy pe toate panourile 

cu echivalentul de kw/h.La costuri investite mult mai mici.

Sunt multe de povestit despre eficienta /randamentul in domeniul energiei electrice si nu numai.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, TheHuskyCrobats a spus:

.

 

 

Am scris ca am fost in concediu 410km cu masina, Pitesti - Brasov - Onesti - Targu Frumos. Fara probleme, fara sa reincarc. M-am oprit inainte de Onesti pe Oituz sa mananc. In traducere, am facut o oprire pentru odihna/papa/cafea fara sa fie nevoie sa incarc. Am stat cam 30 minute pentru ca Oituzul iti ofera un peisaj magnific.

 

Intre Kona si Yaris care crezi ca e mai potrivita pentru concediu?

 

@Nguyen

Concediile noi ni le facem în special pe afara, mergem de nebuni pe unde ne taie capul, nu pe unde avem stații de încărcare. Azi am făcut vreo 480 km fără stres, mai am aproape jumătate de rezervor, fără să stau nicio secundă cu gândul că rămân în pană. Mă rog, fiecare cu posibilitățile lui. Sau ale mașinii, dar eu nu-mi schimb stilul pentru o electrică, poate fi și de la Porsche.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa iti pui panouri solare, trebuie sa spunem din capul locului ca sunt doua situatii distincte:

- prima: esti undeva unde nu exista linii electrice, si atunci iti pui panouri solare si acumulatori. Cat produci si poti stoca , atata vei  consuma. Treaba se numeste OFF-GRID

- a doua: traiesti in civilizatie, ai retea de energie electrica dar vrei sa mai scoti un ban si sa cumperi energie electrica mai ieftina. Atunci iti pui panouri solare care sunt legate la reteaua de energie electrica patriei. Adica esti ON-GRID. Cat timp este soare instalatia ta baga energie electric in sistem. Ai un contor care spune cat bagi si ti se scade din factura de energie eletrica. Bineinteles ca primesti mult mai putini bani pe kWh livrat decat pe kWh consumat.

Am discutat ieri cu un prieten care are asa ceva , in sistem ON-GRID, si mi-a spus ca este pe teava varianata de decontare 1:1.

 

Asadar @adiy32 daca vrei sa iesi bine dpdv financiar cu instalatia, lucrezi cu ea on-grid, si livrezi energie electrica patriei de cate ori este soare, indiferent ca esti sau nu acasa, ca ai sau nu ceva consumatori.  Si atunci ca sa spunem asa ''se merita''.

 

Pe scurt:

- varianta 1  OFF-GRID o folosesti cand te intereseaza sa ai energie electrica intr-un loc izolat, vei avea costuri mai mari la echipamente (acumulatori) si cand s-au golit acumulatorii si nu este soare, se taie lumina si in casa

- varainata 2 ON-GRID o folosesti ca sa obtii facturi mai mici la energia electrica. Cum va evolua decontarea draqu stie, ca una spun astazi , alta este maine.

- varianta 3  locuiesti intr-o zona cu linie de alimentare  cu energie electrica dar din cand in cand ''se ia corentu'' si atunci ai si niste acumulatori cu instalatia electrica aferenta ca sa nu ramai in bezna. Posibil ca varianta cu generator sa fie mai buna, nu am studiat problema.

 

Cred ca exista si varianta sa consumi direct din ce produci si doar surplusul sa intre in reteaua nationala, avand un contor bidirectional.

 

V

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Silver Arrow a spus:

nu este soare

Ieri și azi a fost, am făcut duș cu apă caldă mok de la 🌞, >50° a avut apa din boiler. 😎

Mi-ați băgat idei cu panourile solare... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Cavaleru a spus:

 

am postat si eu mai inainte un link cu un review despre ea. foarte interesanta si atipica.

 

Nu am gasit/vazut.... L-ai pus pe ala de la carwow Mat Watson?

 

Oricum raza 650 km. Adica totusi nu prea se mai poate comenta mult pe tema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, SenorPink a spus:

Nu am gasit/vazut.... L-ai pus pe ala de la carwow Mat Watson?

 

Oricum raza 650 km. Adica totusi nu prea se mai poate comenta mult pe tema asta.

 

asta: 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

 

Am discutat ieri cu un prieten care are asa ceva , in sistem ON-GRID, si mi-a spus ca este pe teava varianata de decontare 1:1.

 

Asadar @adiy32 daca vrei sa iesi bine dpdv financiar cu instalatia, lucrezi cu ea on-grid, si livrezi energie electrica patriei de cate ori este soare, indiferent ca esti sau nu acasa, ca ai sau nu ceva consumatori.  Si atunci ca sa spunem asa ''se merita''.

 

Exact.

Uite aici articol unde se spune de o ordonanta de urgenta ce da paritatea curent produs-consumat pana in 2030.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/energie/prosumatorii-vor-fi-compensati-pentru-cantitatea-de-energie-livrata-in-retea-guvernul-a-adoptat-o-ordonanta-de-urgenta-in-acest-sens-1785685

 

Asadar, daca traiesti in civilizatie si pui fotovoltaice, nu-ti mai trebuie baterii. Folosesti reteaua de curent si ce produci ziua iti iei inapoi cand ai nevoie. Cel putin pana in 2030. Asta inseamna costuri mult mai mici, fara baterii. Dupa 2030, mai vedem, dar pana atunci clar fotovoltaicele vor fi amortizate.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca antipatia generala 100% justificata in opinia mea, legata de mijloacele de trnasport electrice este legata de constragerile bateriei atat ca autonomie cat si ca timpi de incarcare.

Sa zicem ca o baterie ar rezista 200km la mers serios nu mers pe burta cu 70-80km/h, domne daca s-ar incarca in 20secunde, OK electricele astea ar putea fi o alternativa.

Dar.....pe banii mei.....sau dau 30-60k si sa stau ca prostul (in opinia mea raportat la stilul meu activ de viata) sa astept o incarcare 1h (daca ai fast charger) si apoi..... tot pe banii mei sa stau cu grija ca nu ajung la destinatie pt ca nu merg pe burta si pt ca am incalzirea pusa......NU MERSI. Nu as face asa ceva nici daca as primi GRATIS masina electrica.........dar sa mai dau si $ pe ea.

Consumatorul trebuie sa domine produsul, nu invers......daca tot dai bani pe acel produs.

 

In ceea ce priveste hybridele, mare idiotenie din punct de vedere tehnic reprezinta. Sunt gandite din start a fi produse de unica folosinta, degeaba iti consuma 6-7% in B daca dupa o varsta ai de intretinut sistemul termic cat si sistemul electric.

●Ca masina de prima mana ok. Ca SH.....nu este o optiune smart, decat daca esti taximetrist. In rest o iei sh mergi cu ea cat mergi cu 6-7% in oras si cand se strica sistemul electric, bateria, daca iei in calcul bateria si manopera schimbului, tot la 12% vei ajunge ca si consum.

●Cat despre exemplul colegului Ploiesti-Predeal 7% dus si 3% intors....nu cred ca a mentionat viteza de rulare.

■Pot sa dau si eu un exemplu de masina economica pe un traseu similar. Magarusul meu de facut treaba, SUV compact Euro6 1.5dci, la mers incet noaptea (fara a incurca traficul) pe DN1 cu 80km/h B-Campina am 3.4/3.6% iar Campina-B tot pe DN1 am 3.0% pana la Ikea Baneasa.

La mers relativ legal tinuta tot drumul 90-110km/h am la dus 4.6% respectiv 4.0% la intoarcere.

■Magarusul meu scoate la urcare B-Campina 7% daca il tin 180km/h pe A3 si 130-140km/h pe DN1 Ploiesti-Campina, cu multe regimuri tranzitorii, frana/acc/frana/acc.

Urban in B consumul maxim fiind 7% (asta daca ai "sansa" sa ajungi la 7%).

 

==> Mmmmdeci asta cu "les voitures hybrides"........este fasaita rau in opinia mea, mult marketing si nimic mai mult.

Ai niste reduceri de taxe ca persoana juridica vezi Doamne pt ca flota ta auto (pe hartie doar) are o amprenta de CO2 mai redusa......pai bo$$ cu CO2-ul procesului de realizare a bateriilor ce facem? Da cu reciclarea lor ce facem?

○Asta este problema viitoarelor generatii de fraieri. Fraieri pt ca inghitim din inertie cam orice informatie noua/nestudiata in totalitate, primita fara a ne pune problema de a verifica macar acea informatie. Nu. Luam totul de bun. Mai departe o sa vada copii nostri cum se descurca, daca se recicleaza sau nu bateriile. Acum suntem ocupati cu "diesel hate" pt ca 😃polueaza 😀, asta pt ca stim clar ce efecte are SI PT CA a atins perfectiunea/apogeul in materie de tehnologie, fiind extraordinar de eficiente ca randament, aici e "beleaua".

540d Euro6 consuma 6% B-Campina-B la un mers...sa ii spunem "relativ" legal. Fara a merge pe burta cu 80-90km/h. Masina avand 260.000km, un "gunoi" cum ar spune cei obsedati de masini sub-mediocre noi.

O pocnitoare (noua) pe benzina Euro6 1.0t-2.0t sau o masina hybrida pe acelasi traseu la acelasi stil de mers sub 8% NU are ce discuta cu tine.......asta fara sa aibe +300cai si +600nm .........dar HEY suntem ECO, avem downsizing (ar trebui sa fie rightsizing) si "logic" punem la zid dieselul pt ca este "nociv"....serios? 😄🤣 

Mai urat, efectiv stupid este faptul ca un 3.0d Euro6 este impozitat cu 2400ron iar 1.4i-2.0i (indiferent ca e Euro4 sau Euro6) care prin prisma rezervelor de cuplu si putere inferioare, polueaza mai mult, tehnic vorbind. Dar iarasi HEY nu sunt diesel. 

Luam ca fraierii informatiile, intre Euro4/5 si Euro6 diesel este o evolutie enorma ca sisteme antipoluare.....dar fuck it.....nea Sandel cu 1.6i 16v Euro4 are 58ron impozit care consuma mai mult extraurban-urban vs un 3.0d Euro6. Cel mai trist stupid este ca hybridele au reducere de impozit......cand ele inca nu reprezinta o tehnologie matura, ma refer la reciclarea bateriilor aici.

Iarasi ia Toyota Hybrid Pitesti- Sibiu si ia 1.5d sau 3.0d, hybrida va consuma clar mai mult (indiferent ca se merge minim legal sau sportiv), deci va polua mai mult, insa HEY ii reducem impozitul, #salvamplaneta.

 

 

La electrice, o ardem pe "new technology" si ne ingradim singuri, obiceiurile, stim ca salvam planeta asa. Vrei sa fii "eco", cand e soare, mergi cu bicicleta la supermarket, nu electricele iti salveaza tie viitorul, in materie de reducere a poluarii in aria transportului personal.

 

Trenurile electrice se alimenteaza din mers cu acea talpa pe cablurile de alimentare, unde nu este infrastructura electrica se foloseste locomotiva diesel (motorul diesel fiind generator de curent), nu pe benzina sau hybrid.

Daca era asa de mare "smecheria" apareau trenurile industriale electrice pe baterii sau alte mijloace industriale de transport pe baterii.

 

Avantajele fiscale trebuie oferite rational in functie de "handicapul" pe care tu il produci societatii cand folosesti o anumita tehnologie.

Tehnologie perfectionata despre care se stie tot (motoare cu ardere interna)  sau tehnologie in curs de developare (nici macar maturizare) masina electrica/hybrid.

Ai Euro 4 indiferent ca e diesel sau benzina, te-am ars ia de aici 3000ron impozit

Ai Euro 5 inca te toleram. Aceasta tehnologie avand 12ani. Te taxez pe cat poluezi, nu pe cilindree.

Ai Euro 6 ultima tehnologie te taxez modic raportat la cantitatea de compusi nocivi emanati pe esapament si nu raportat la cilindree.

Firea nu gandea rau, din punct de vedere rational, atunci cand se gandea la vignieta pt B.

 

Aaaaa dar stai ca noi avem 10% -50% vehicule electrice (irelevant cat %) si in paralel Euro 4 are voie sa mearga pe strada? Aoleu. Unde este ecologia? Thinking forward-ul?

Aaa si avem si impozit de 200 ron la 2.0 Euro 2 3 4 5 6. Aha. Iar unu cu tehnologie Euro6 si motor mai mare 3.0 2400ron impozit sau 4.4t 6400ron impozit.

Paiii....4.4t Euro6 polueaza real mai putin decat un Golf GTI 2.0t Euro4.

Impozitul ar trebui sa fie exact pe cat poluezi si sa te descurajeze sa folosesti vehicule cu tehnologii vechi. Ma refer la tehnologii antipoluare.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Bigfoot a spus:

   

 

In conditiile in care transportul in comun este varza vigneta este furt. Este talharie in plina strada. Traficul din Bucuresti ar fi la fel daca de maine s-ar introduce o taxa suplimentara. Nu taxele vor goli orasul de masini, ci o infrastructura decenta de transport in comun. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, therocketscientist1 a spus:

In conditiile in care transportul in comun este varza vigneta este furt. Este talharie in plina strada. Traficul din Bucuresti ar fi la fel daca de maine s-ar introduce o taxa suplimentara. Nu taxele vor goli orasul de masini, ci o infrastructura decenta de transport in comun. 

Taxa aia se plătește și tot se poluează.

Referitor la infrastructura, când mergeam spre sud, trebuia să traverseze Bacăul. Un chin și o jale, aglomerație, gropi etc. De anul trecut s-a dat in folosință centura orașului, o autostradă. E mina de aur, bag a cincea la 110 și scot din viteză la giratoriul de la ieșire. Abia ăla e progres și dovada că s-a făcut ceva cu banii. Vinieta e furt pe față, dar la noi e ieftin cca 130-140 lei pe an, la bulgari e 40 lei pe săptămâna, iar drumurile lor sunt mult mai proaste comparativ cu cele românești.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, l.u.v a spus:

Exact. 

Parcări cu preț și abonamente decente organizate de primarii pe la terminalele de metrou ca să-și lase oamenii mașinile ar fi un prim pas. 

Salutare!

ERROR 404 🤣

Ia sa vedem Park&Ride Straulesti:

Parcarea ajunsese in 2019 la ''fabuloasa'' suma de 0,50 Lei /ora, adica vreo 5 sau 6 lei/zi. Ocupare: o medie de 19 masini/zi  din 660 locuri libere

Acuma parcarea este moca pentru cei care au abonament de metrou. Nivel de ocupare cam la fel.

 

Daca nici 5 lei/zi nu este un pret decent fata de 5-10 lei/ora in parcarile cu plata din oras, ce sa mai spunem .....

 

Pe de alta parte cum sa isi bage un grup de 3-4 muncitori zilieri masina la parcare si sa plece cu metroul cu sculele in brate?

 

Solutia este una combinata: sosea de centura cu 3-4 benzi pe sens si iesiri spre oras din km in km. (nu mizeria actuala), transport in comun organizat cum trebuie, descurajarea plimbarii cu masina prin oras prin taxe de parcare dureroase (oriunde in oras), sistem eficient si rapid de ridicat masinile parcate aiurea ''doar un minut'' si care incurca traficul.

 

Intrebarea este: vrem noi asa ceva? Vrem tarife mari la parcare sau lasam totul asa cum este si  ''ne descurcam noi cumva''?  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Lucian_M a spus:

Aceleași cazane iau ITP cu șpagă, azi mă înecam în oraș după un clio diesel vechi. S-ar îmbunătăți notabil calitatea aerului dacă ITP s-ar obține corect, nu băgând pe gât electrica pe post de salvare a naturii.

 

true 👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Lucian_M a spus:

Taxa aia se plătește și tot se poluează.

Referitor la infrastructura, când mergeam spre sud, trebuia să traverseze Bacăul. Un chin și o jale, aglomerație, gropi etc. De anul trecut s-a dat in folosință centura orașului, o autostradă. E mina de aur, bag a cincea la 110 și scot din viteză la giratoriul de la ieșire. Abia ăla e progres și dovada că s-a făcut ceva cu banii. Vinieta e furt pe față, dar la noi e ieftin cca 130-140 lei pe an, la bulgari e 40 lei pe săptămâna, iar drumurile lor sunt mult mai proaste comparativ cu cele românești.

Eu ma refeream la taxarea in plus printr-o vigneta care are ca scop descurajarea utilizarii masinilor proprietate presoanala in Bucuresti.

 

Altfel, nu ma pricep la a face o comparatie intre sistemul de taxare din Romania si cel din Bulgaria, nu stiu cum si pe ce au accize, de exemplu. Faptul ca in Bulgaria oamenii platesc mai mult si primesc mai putin nu este deloc un argument care sa ma convinga.

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Salutare!

ERROR 404 🤣

Ia sa vedem Park&Ride Straulesti:

Parcarea ajunsese in 2019 la ''fabuloasa'' suma de 0,50 Lei /ora, adica vreo 5 sau 6 lei/zi. Ocupare: o medie de 19 masini/zi  din 660 locuri libere

Acuma parcarea este moca pentru cei care au abonament de metrou. Nivel de ocupare cam la fel.

 

Daca nici 5 lei/zi nu este un pret decent fata de 5-10 lei/ora in parcarile cu plata din oras, ce sa mai spunem .....

 

Pe de alta parte cum sa isi bage un grup de 3-4 muncitori zilieri masina la parcare si sa plece cu metroul cu sculele in brate?

 

Solutia este una combinata: sosea de centura cu 3-4 benzi pe sens si iesiri spre oras din km in km. (nu mizeria actuala), transport in comun organizat cum trebuie, descurajarea plimbarii cu masina prin oras prin taxe de parcare dureroase (oriunde in oras), sistem eficient si rapid de ridicat masinile parcate aiurea ''doar un minut'' si care incurca traficul.

 

Intrebarea este: vrem noi asa ceva? Vrem tarife mari la parcare sau lasam totul asa cum este si  ''ne descurcam noi cumva''?  

Cand locuiesti in nordul orasului si vrei sa ajungi in Pipera, de exemplu, schimbi metroul de vreo 3 ori (cred) daca iti lasi masina la Straulesti. Asta nu inseamna transport in comun decent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...