Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

Parerea mea este ca impozitarea ar trebui aplicata pe FIECARE masina real ce gaze scoate la testare,indiferent de ce norma e in acte.ASA facand anual reevaluarea impozitului(adica il cresti real dupa gazele concrete ce ies)il faci pe om s-o repare sau/si sa renunte la ea.

Si nu in ultimul rand,a fi ecologist inseamna sa NU tai pomii ci sa-i lasi sa-si faca treaba,sa pape codoiul,nu sa-i dai voie austriacului sa-i taie si sa-i duca acasa la el.Kronospan...

E? :)

Si aici pe topic o ardeti cu buleftricele...pardon,noi o ardem cu "fosilele" cum le-ati botezat voi.

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

Corect, și eu zic la fel. 

Plus ITP la sânge. 

Ale mele sunt euro 4 cu dpf activ și în parametri, nu scot un gram de fum, dar sunt băgat în aceeași oală cu toți bombardierii care au dpf off. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am una euro 4 (dupa RAR),una euro 5 si una euro 6.Aia euro 4 a fost de noua euro 5 in Germania pana ia ajuns la mine(!).Aia de la RAR au gasit ca ea e euro 4 dupa acte...Nu am mai facut nimic,stiam ca e o cauza pierduta (material/timp daca ma iau la tranta cu ei) si am lasat-o asa.De curios la itp-ul de acum 10 zile i-am spus inginerului sa-mi spuna ce gaze am.Pai de euro 5 spre 6,a zis...

Graba asta-n viitor cu electricele astea e un marketing bine pus la punct pentru o moda(ce e trecatoare,ca toate modele la orice) si o hipstereala scumpa a dracu.Si da,puteam sa-mi iau si eu o canistra d-asta,cum ii zice,dacia arc ca sa ma trezesc intr-o zi ca un bizon cu ceva masina cu o litera(ca d-aia is asa ca e mai usor pentru aia ce nu retin un nume sau au alte probleme de intelect...)se urca si ma ucide "legal"...

Get a grip. :)

A,si mi-a iesit o diferenta de franare de 6% intre rotile spate,asta la o masina din 2008,in timp ce mi-a spus acelasi inginer ca la masinile noi se tolereaza intre 5 si 10 % diferenta ca asa sunt ele din fabrica...

Asta ca si o paralela vechi versus nou...masini de unica folosinta.

 

 

Problema reala e ca nu se vrea impozitarea REALA pe gazele fiecarei masini,nu ca nu se poate.Judecati ratiunile economice,nu fiti naivi.

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Bigfoot a spus:

Depinde de masina ca si clasa, nu numai de varsta ta.

Una e sa faci B-Moldova Noua cu un Kadjar/Tucson/Spprtage si alta e sa faci acelasi drum cu o masina nemteasca highend super bine dotata. Ma refer la confort, izolare fonica si starea generala de bine/rasfat maxim de la volan. Nu ma refer neaparat la putere....desi conteaza si asta.

 

Daca imi spui ce masina imi pot lua la 30k euro "nemteasca highend super bine dotata", pot spune sa sunt de acord cu tine. Trebuie sa specific, fara SH, cum voi aveti prioritatile voastre, le am si eu pe ale mele 🙂

 

In ceea ce priveste impozitarea, eu cred ca ar trebui impozitate si electricele, pentru ca folosesc cauciucuri care se dezintegreaza la contactul cu asfaltul, astfel polueaza si ele.

Acum 10 ore, Kristian K a spus:

Asta ca si o paralela vechi versus nou...masini de unica folosinta.

 

In famile mai avem si o Elantra din 2001, motor de 1.6, benzina. A trecut si trece toate ITP-urile fara probleme, habar nu am ce fel de Euro este. E considerata cazan sau scula?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

...

In ceea ce priveste impozitarea, eu cred ca ar trebui impozitate si electricele, pentru ca folosesc cauciucuri care se dezintegreaza la contactul cu asfaltul, astfel polueaza si ele.

 

In famile mai avem si o Elantra din 2001, motor de 1.6, benzina. A trecut si trece toate ITP-urile fara probleme, habar nu am ce fel de Euro este. E considerata cazan sau scula?

Electricele nu polueaza,doar producerea curentului de la retea cu care se incarca.Sau aia nu se pune,ca nu e facut/polueaza in centrul orasului unde te dai?Daca polueaza "acolo" e ok?Poi suntem ecologisti sau nu?Sau doar ipocriti dupa nevoie?

Ca sa precizez,pe mine nu ma intereseaza de ecologie mai mult decat imi ies gazele la itp conform normei ce o am.Daca am gaze,remediez urgent problema la mecanic.Daca-s de la fasole,nu mai mananc o zi,apoi o iau de la capat sa fac concurenta vacilor nebune de atata muls si-nfometare. :)

 

Elantra este euro 3,daca tin bine minte.Cat timp iti ies pe bune gazele,esti in normalitate.Deci dpmdv nu e cazan.

Restul repet,e marketing ecologist facut sa taxeze pe fiecare dintre noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Kristian K a spus:

Electricele nu polueaza,doar producerea curentului de la retea cu care se incarca.Sau aia nu se pune,ca nu e facut/polueaza in centrul orasului unde te dai?Daca polueaza "acolo" e ok?Poi suntem ecologisti sau nu?Sau doar ipocriti dupa nevoie?

 

fiecare cu parerea lui, cata vreme ramane ca parere si nu o ia pe aratura 

 

centralele electrice au eficienta cu aproximativ 50% mai buna ca o masina (masinile sunt intre 20% si 35% in orice regim, centralele sunt pe la 30% alea vechi)

aici adaugi captare la sursa mult mai buna fiindca nu esti limitat ca greutate si spatiu la un catalizator/filtru de particule mic si teoretic ajungi oricum la cifre mult mai bune legat de poluare, cel putin pe termen scurt pana gasim solutii mai bune

 

la fel si ideea cu "nu avem destul curent pentru masini electrice", am avea nevoie de o crestere cu 30-40% (https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/11/13/electricity-grids-can-handle-electric-vehicles-easily--they-just-need-proper-management/?sh=1a72c5697862) a capacitatii de generare de energie electrica - si asta in vremuri normale, nu in pandemie

 

raman statiile de incarcare (ok daca ai casa, altfel nu), distanta cu un plin si reciclarea bateriilor (care momentan nu e fezabila fiindca materia prima e mai ieftin de exploatat din mina decat din deseuri)

 

personal am nevoie de o masina de circuit in 2 locuri si de un offroader in 2 locuri asa ca nu ma vad cumparand prea curand o electrica, dar daca iti faci calculele si iese mai bine cu electrica, mai ales daca poti sa-ti mai recuperezi din taxele platite statului folosind programele rabla si sisteme fotovoltaice, foarte bine

orice pot face legal sa platesc mai putin statului e binevenit, macar pana se prinde sa accizeze mai mult curentul

 

gpl-ul merge pe aceeasi idee, taxe mai mici dar consum mai mare, rezervor mai mic si statii mai rare, cata vreme decide cineva ca ii convin compromisurile foarte bine

 

mereu vor fi cate unii care tin neaparat sa se pise contra vantului, totul e sa nu stai langa ei

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, prafrau a spus:

 

fiecare cu parerea lui, cata vreme ramane ca parere si nu o ia pe aratura 

...

 

mereu vor fi cate unii care tin neaparat sa se pise contra vantului, totul e sa nu stai langa ei

Foarte corect,e doar un punct personal de vedere.

 

Chiar daca pare o urinare contra vantului. :)

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, Bigfoot a spus:

Corect. Te prind prima oara in trafic cu RAR-ul ca dai fum sau ca faci zgomot peste nivelul omologat, primesti avertisment iar daca dupa 30de zile calendaristice, iarasi esti prins (mai exact seria de sasiu, nu neaparat conducatorul auto), direct se confisca masina.

Scurt si la obiect, eficient si de bun simt.

 

Bun simt in RO nu o sa vezi. Jmecheria este la putere.

 

Nici un avertisment si 30 de zile. De ce sa mai ramana un cazan sursa de poluare sau un pericol public pentru inca o luna?

 

Masina se presupune ca a trecut un test RAR anual. Greu de crezut ca o masina apta pentru circulatie a ajuns ghena de gunoi in 10-15.000 Km.

RAR are baza de date: verifica ce noxe avea cazanul  la ultimul ITP si cat are la momentul verificarii, inclusiv cati km a circulat. Dupa care va urma si o vizita la statia ITP.

Cand am fost cu RAV4 la ITP mi-a spus omul ca masina este la limita cu noxele si probabil ca trebuie un catalizator nou. L-am inlocuit si gata. Cati fac asta?

 

Drept urmare: daca la controlul in trafic masina nu corespunde tehnic - noxe, frane sau alte elemente de siguranta -, se iau numerele de inmatriculare si talonul, iar masina va pleca pe platforma. 

Dupa ce se remediaza problemele, masina va trebui sa treaca iarasi ITP. O mica ajustare la softul RAR, si cum apare la ITP o masina cu talon suspendat, automat se blocheaza masina pe rampa si vine RAR-ul sa verifice ca s-a facut ITP pe bune.

 

In acest fel luatul pe platforma va avea urmatorul efect: costul transportului va fi in multe cazuri comparabil cu valoarea masinii si de cateva ori mai mare decat spaga la service. Asadar degeaba se gandeste romanul descurcaret ca are el un prieten la service si ''ca se descurca'',  pentru ca platforma trebuie platita.

Atacul la pusculita formeaza in timp  si bunul simt.

 

Evident ca exista problema spagii inclusiv la cei care fac verificarea in trafic, dar probabil ca daca faci lucrarea cu multe institutii la un loc: RAR, politie, ISU, astia cu drumurile, DSP, Protectia Copilului :crack:,  nu conteaza cine, important sa fie cat mai multi care au treaba cu siguranta rutiera si sanatatea populimii, si care sa  trebuiasca sa semneze pe o hartie cam masina este buna/cazan. In aceasta configuratie  spaga devine prohibitiva fata de valoarea masinii.

Daca sunt doar doi gusteri de la RAR, lucrarea este esuata.

 

Doar ca ceea ce am scris mai sus inseamna vointa, multi dintre cei care ar trebui sa faca o astfel de lege poate au chiar ei cazane, sau prietenii/neamurile lor,  asa ca e greu de crezut ca se va reusi.

Este nevoie de un om gen Funeriu, care sa aiba tupeul sa atace afacerile si profiturile unora (mai tineti minte disperarea ministresei Andronescu PSD cand au ramas facultatile private fara clienti pentru ca s-a injumatatit promovarea la BAC, dar uite ca lucrarea a reusit), si sa puna in opera o astfel de lege.

 

@prafrau GPL-ul nu mai este de mult o problema in privinta alimentarii. Practic orice benzinarie are si GPL. Pana si in tari precum Germania sau Austria poti gasi GPL in mod rezonabil.

Consumul este 10% in plus fata de benzina.  Rezervorul - depinde cat de mare doresti sa iti pui.

Compromisul se refera la spatiul pierdut (in portbagaj) prin instalarea buteliei.

La Mercedesul W126 aveam o butelie de 120 L, in care alimentam 100 L GPL. In regim extraurban insemna o autonomie de circa 800 Km , in regim urban cam 550 Km.

Daca ai o masina mica (adica nu o barca pe roti) la care nu poti ocupa tot portbagajul cu butelia, atunci ai varianta rezervorului toroidal in locul rotii de rezerva. Acesta are normal un volum de circa 45 L in care poti alimenta 36 L, cu care poti circula extraurban 4-500 Km, ceea ce mi se pare suficient.

Alimentarea cu GPL dureaza 3-4 minute si mai mergi 400 Km, la masina electrica alimetarea dureaza 30-40 min (daca gasesti statie zdravana) si mai mergi .... aici nu stiu pentru ca nu am probat electrica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Greseala fiecaruia dintre noi e ca asteptam ca toti ceilalti sa gandeasca ca si mine(in viziunea individuala),de aici contradictia.Am observat asta mai ales la early adopters.Doar ca nu tot ce apare ca novator este si neaparat revolutionar sau functional pe termen lung-inlocuitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, prafrau a spus:

la fel si ideea cu "nu avem destul curent pentru masini electrice", am avea nevoie de o crestere cu 30-40% (https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/11/13/electricity-grids-can-handle-electric-vehicles-easily--they-just-need-proper-management/?sh=1a72c5697862) a capacitatii de generare de energie electrica - si asta in vremuri normale, nu in pandemie

 

 

Tu citezi din Forbes, si noi vorbim de Romania :)))

Care Romania a cam somat in ceea ce priveste extinderea si modernizarea retelei de transport. Fun fact, potential de energie verde inca este enorm. Momentan e frana din 2 motive-lipsa certificatelor verzi, si problema transportului-distributiei. Se cam atinge potentialul, si trebuie investit masiv in linii de inalta-foarte inalta, pentru transport, statii transformare, etc etc.

Faceti un exercitiu de imaginatie:

BUCURESTI-1,4 mil vehicule. Sa presupunem ca 20% este obiectivul, sa fie buleftrice. 280.000 masini. Sa zicem ca simultan, doar 10% dintre acestea se vor incarca la statii publice-nu private-acasa in curte, sau la birou. Deci 28.000 de porturi de incarcare. Le vrem  fast charge? pai da, le vrem, ca vrem pentru o masina electrica tipica de 24kWh ca acumulatorul sa poata fi incarcat in 20 minute până la 80 % din capacitate. Adica probabil 120-150KW, bransament MEDIE TENSIUNE. ADICA TRAFO. 

Sa zicem ca facem o statie la care punem un trafo de 600 cu 4 porturi incarcare . 

28.000 porturi/4=7000 de astfel de statii.

Cost statie: trafo de 600, cca 80.000 euro. cu lucrari conectare si altele, plus platforma, sa zicem 100.000 euro.

Statia incarcare e cca 25.000 euro bucata ,pana la 40.000 euro-functie de putere, vorbim de fast charge, sa zicem ca se negociaza la volum. ROtunjim l 30.000 euro.

 

Deci total per o statie cu 4 porturi: 100,000+4x40,000=260,000 euro. 

Vrem 7,000 bucati: 1,820,000,000 EURO.  Da, 1,8 MILIARDE EURO. NU LEI!

Atentie, RETEAUA DIN BUCURESTI nu suporta probabil 7,000x600 =4,200,000 KW, sau 4,200 MW, adaugati asa, din zbor, fara modernizari retea. Nici nu vreau-si nici nu pot sa imi imaginez costuri pentru asa ceva.

 

BOoon, deci noi speram ca elecetricele sunt viitorul. EU spun ca nu. NU in RO.  Calculul de mai sus pleaca de la numar parc auto, din care doar 20% ar fi electrice, din care electrice doar 10% se incarca simultan. Sa zicem ca restul se incarca pe acasa , la munca, etc.

 

Acum sa imi spuneti voi daca e fezabila sau nu toata povestea, la SCARA NATIONALA. 

Avem 9 mil de masini. Calculul de mai sus este valabil pentru 1,4mil. Inmultiti cu 6.42 costurile, si aveti 11,55 MILIARDE EURO. VEDETI ROMANIA in stare sa investeasca aproape 12 miliarde euro , in infrastructura de incarcare buleftrice? Eu nu.

Initiativele private exista desigur, se investeste in infrastructura de incarcare buleftrice, fiindca exista linie de finantare UE. Renovatio este un astfel de investitor. Dar acesta investeste cateva milioane-zeci, pe an. Noi vorbim de o SCARA a miliardelor. 

SI nu am luat in calcul terenul, lucrarile rutiere, si tot asa. PANA FACEM NOI IN RO ASTA, masinile or sa zboare. LA fel ca si cu autostrazile este.

UTOPIE!

Da, masinile electrice sunt foarte misto, si sunt utile pentru naveta-drumuri prvizibile, pentru cei care stau la casa, si isi permit o statie simpla de incarcare, cu timp de 8-10 ore. Lasi masina peste noapte si aia e. Dimineata pleci unde ai treaba, si iti ajunge un plin pana seara.

Dar ce sa vezi, in ro , cetatenii se inghesuie in cutiile comuniste. Avem o densitate a populatiei foarte mare in orase-ne inghesuim ca serdelele in blocurile comuniste. Sau mai nou, in blocurile MARILOR DEZVOLTATORI IMOBILIARI, ce sunt si mai meschine decat cele comuniste.

 

NU, NU CRED IN SCALAREA VEHICULULUI ELECTRIC LA NIVEL NATIONAL IN RO. NU in viitorul APROPIAT-URMATORII 10 20 ani. Poate intre timp, se mai schimba tehnologia-baterii SSD pentru masini, cu timp redus de incarcare si stocare mai eficienta, si atunci sa putem incarca tot intr o ora, dar de la o statie de putere mai mica-scalarea costurilor de mai sus se reduce, la fel si impactul asupra retelei energetice.

AR fi interesant daca am avea un coleg care lucreaza la Transelectrica de exemplu, sa ne spuna cum sta reteaua nationala de transport-distributie, ca si incarcare. Afirmatiile mele sunt supozitii, avand insa de-a face cu subiectul la scarbici-bransamente pe medie tensiune, de 250KW, 25 pe an. Vad costurile, si dificultatile de care se lovesc cei ce realizeaza aceste lucrari. 

 

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

România a atins în 2020 obiectivul de 24% din consumul de energie total provenit din surse regenerabile. Pentru 2030, noul obiectiv stabilit de guvernul român este de 30,7%, realizabil prin adăugarea a 7GW în capacitate regenerabilă.

În ceea ce privește consumul de energie, conform datelor Eurostat, în 2019, puțin peste 24% din consumul de energie a provenit din surse regenerabile de energie, plasând România pe locul 10 în UE și peste nivelul mediu al Uniunii.

În 2020, producția de energie electrică din România provenea în proporție de 12,4% energie eoliană, 3,4% din panouri solare fotovoltaice și 27,6% din hidroenergie. În total, producția de energie regenerabilă (eoliană, fotovoltaică și biomasă) a reprezentat 16% din total.

Emisiile de gaze cu efect de seră ale României au scăzut cu peste 50% față de nivelurile din 1990 datorită unei reduceri semnificative a cererii de energie și a activității industriale, creșterii eficienței energetice și conformării treptate la standarde de mediu mai restrictive. În prezent, energia reprezintă încă sursa principală de emisii, reprezentând 2/3 din emisiile naționale de gaze cu efect de seră, urmate de agricultură și industrie.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, Adrian M. a spus:

BUCURESTI-1,4 mil vehicule. Sa presupunem ca 20% este obiectivul, sa fie buleftrice. 280.000 masini. Sa zicem ca simultan, doar 10% dintre acestea se vor incarca la statii publice-nu private-acasa in curte, sau la birou. Deci 28.000 de porturi de incarcare. Le vrem  fast charge? pai da, le vrem, ca vrem pentru o masina electrica tipica de 24kWh ca acumulatorul sa poata fi incarcat in 20 minute până la 80 % din capacitate. Adica probabil 120-150KW, bransament MEDIE TENSIUNE. ADICA TRAFO. 

 

amesteci calcule de putere si energie fara sa iei in considerare incarcarea retelei la momentul in care ar fi folosita de catre masini (adica preponderent noaptea)

pare ca presupui ca totul ar fi folosit in acelasi timp la putere maxima si de la 0 la 100%, o imposibilitate statistica

 

daca iti faci acelasi calcul in casa ta o sa ajungi la concluzia ca ar trebui sa-ti cada sigurantele continuu fiindca ai prea multi consumatori

 

sunt de acord ca probabil e de munca la retea, dar de aici pana la texte isterice pline de caps lock e drum lung

 

si cred ca bucurestiul e ultima problema, reteaua e decenta, mai departe de orase e jale

Acum 12 minute, Cavaleru a spus:

Emisiile de gaze cu efect de seră ale României au scăzut cu peste 50% față de nivelurile din 1990 datorită unei reduceri semnificative a cererii de energie și a activității industriale, creșterii eficienței energetice și conformării treptate la standarde de mediu mai restrictive. În prezent, energia reprezintă încă sursa principală de emisii, reprezentând 2/3 din emisiile naționale de gaze cu efect de seră, urmate de agricultură și industrie.

 

https://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20190313STO31218/emisiile-de-co2-de-la-autovehicule-date-si-cifre-infografic

informatiile sunt pre pandemie, intre timp s-au mai schimbat lucrurile

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, Cavaleru a spus:

27,6% din hidroenergie

 

Imi zicea cineva ca la noi energia hidro ar fi pentru echilibrarea sistemului si nu atat de mult pentru puterea consumata. Poate confirma cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Nguyen a spus:

 

Imi zicea cineva ca la noi energia hidro ar fi pentru echilibrarea sistemului si nu atat de mult pentru puterea consumata. Poate confirma cineva?

Pot confirma! Energia eoliana este dependenta de vant, cea solara de soare si lumina, cea hidro' de volumul de apa si sistemul hidrografic. Asadar, sursele sigure pe care se poate baza producerea de energie raman gazele naturale, petrolul si carbunele energetic. Noi, la sfatul si indemnul UE, am cam renuntat la sursele conventionale clasice si am ramas cu ochii-n soare, apeland in ultima vreme la importuri de energie, la costuri exorbitante...pe care majoritatea le simtim pe buzunarul propriu acum! De unde importam?! Ha...de la UE, adica state care nu au renuntat la energia conventionala, care si-au pastrat, in ciuda sanctiunilor, termocentralele si restul industriilor aferente producerii energiei pe baza resurselor conventionale. Noi...asteptam sa ploua, sa fie soare sau sa bata vantu'!🙈

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Nguyen a spus:

 

Imi zicea cineva ca la noi energia hidro ar fi pentru echilibrarea sistemului si nu atat de mult pentru puterea consumata. Poate confirma cineva?

Asa a fost de cand s-a inventat energia hidro din baraje de acumulare. Nu este doar in RO, este la fel peste tot in lume.

 

Se numeste compensarea varfului de consum.

 

In alte tari, cum este Elvetia,  s-a mers mai departe si se folosea energia electrica mai ieftina de pe timpului noptii pentru a pompa apa din lacurile de acumulare din aval in cele din amonte, iar apoi vindeau energia hidro in timpul zilei cand era mai scumpa.

 

Cand nu ai apa in lacurile de acumulare (lucru care se tot intampla prin RO pentru ca energia hidro a fost cumparata de '' baietii destepti''), cumperi energia de compensare de pe piata libera, unde costa , nu gluma. Mai ai potiunea sa nu faci nimica si sa nu o cumperi, si patesti ca pe vremea lui Ceasca cand ajungeai pe varful de consum la  46-47 Hz frecventa in retea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Kristian K a spus:

Electricele nu polueaza,doar producerea curentului de la retea cu care se incarca.Sau aia nu se pune,ca nu e facut/polueaza in centrul orasului unde te dai?Daca polueaza "acolo" e ok?Poi suntem ecologisti sau nu?Sau doar ipocriti dupa nevoie?

 

Eu cred ca polueaza, cum am mai spus, cauciucuri, curentul produs in alta parte cum ai specificat, etc. Deci ar trebui impozitate.

Cu electrica am mers mai mult decat cu motoreta, nu vad de ce ar trebui sa platesc impozit pe moto si pe cealalta nu.

 

In ceea ce priveste ecologia, eu sunt convins ca nu pot influenta cu nimic cresterea/scaderea stratului de gheata de la polul sud/nord.

 

M-am convertit pentru ca imi este mai comod si pentru ca am surplus de curent electric. Nu incarc gratis, inca 😜

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, prafrau a spus:

 

amesteci calcule de putere si energie fara sa iei in considerare incarcarea retelei la momentul in care ar fi folosita de catre masini (adica preponderent noaptea)

pare ca presupui ca totul ar fi folosit in acelasi timp la putere maxima si de la 0 la 100%, o imposibilitate statistica

 

daca iti faci acelasi calcul in casa ta o sa ajungi la concluzia ca ar trebui sa-ti cada sigurantele continuu fiindca ai prea multi consumatori

 

sunt de acord ca probabil e de munca la retea, dar de aici pana la texte isterice pline de caps lock e drum lung

 

si cred ca bucurestiul e ultima problema, reteaua e decenta, mai departe de orase e jale

 

https://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20190313STO31218/emisiile-de-co2-de-la-autovehicule-date-si-cifre-infografic

informatiile sunt pre pandemie, intre timp s-au mai schimbat lucrurile

Ei, calculul meu a fost un exercitiu extrem de simplist. si a luat in considerare niste ponderi, cate masini din cate, cate simultan. Am presupus, evident, de dragul statisticii, ca alea 10% dintre toate masinile electrice se vor incarca simultan, pe timpul zilei, in statiile de incarcare. 10%, nu 50%. Statii private, in regim benzinarie. Nu am luat in calcul deloc statiile personale, ale celor care stau la casa, si incarca peste noapte masinile. SI ca da, trag toate la 100%, pe fast charge. 1 masina din 10. NU i atat de mult.  SI tocmai in zonele aglomerate este problema, unde ai foarte multe masini pe o suprafata limitata.  Sau pe drumurile/traseele foarte circulate.  

Si nu am calculat nimic cand vine vorba de extindere/modernizare retea. AM presupus ca exista peste tot putere, si se face doar bransamentul electric-adica un post de transformare medie tensiune, 600 putere instalata. Nimic special sau iesit din comun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spunea cineva in urma ca nu exista companii in Romania care sa se ocupe de convertirea ICE in EV.

Exista chiar langa mine, la Bradu.

 

Eu i-am vizitat pentru ca am fost curios ce pot face cu bateria masinii dupa ce nu va mai tine incarcarea. Am aflat cu bucurie ca o pot reutiliza fara probleme in casa, exact cumn folosesc bateria actuala. Va fi de capacitate mai mica insa o pot dota BMS si cu tot ce trebuie astfel incat sa fie recunoscuta de invertoare si utilizata optim de acestea.

 

Ii gasiti aici

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ivan pedala a spus:

Asadar, sursele sigure pe care se poate baza producerea de energie raman gazele naturale...

 

cred ca s-a dublat pretul la sursa aia sigura (carbunii sunt putin mai ok, doar un 30%)

 

si vezi daca te prinzi de aici cata energie electrica importam noi, ca sa nu mai crezi toate stirile care ar merita sa fie publicate doar pe hartie igienica

https://www.sistemulenergetic.ro/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, cuki a spus:

 

Nu noi speram ca electricele vor fi viitorul, ci actuala ordine mondiala. Dpmdv interzicerea a tot ce e este sub E6, inclusiv autobuze, tiruri si altele...ar rezolva problema poluarii intr-un timp mult mai scurt si cu un efort financiar mult mai mic.

 

Dar ce te faci cand treaba cu petrolu e oarecum pe terminate?reputatia companiilor petroliere e si ea jos...cauti sa creezi o noua piata. 

Cam asta se intampla. Cei mai mari investitori in energia verde, sunt companiile petroliere. Vrem nu vrem, acolo ne carmuiesc altii. 

Da, cam asa e. Este un hype, pe care se fac ENORM DE MULTI BANI. Tot o afacere este. Nu intelegeti gresit, imi plac FOARTE MULT masinile electrice. Mers cu zoe, cu leaf, cu bmw, cu egolf. As lua maine o moto electrica, putere plus cuplu, o faci cu transmisie curea sau cardan sa nu ai grija lantului ,si e vis. Dar mai e pana este aplicabila solutia la scara larga, din pdv incarcare, autonomie, infrastructura. Cine stie, poate tehnologia va evolua mult mai rapid, si va deveni asa. Eu am insa dubii. 

Cred ca mai degraba hidrogenul ar fi viabil. Exista tehnologia aplicabila, la nivel de serie. DOar ca acum atentia este orientata catre electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, prafrau a spus:

 

cred ca s-a dublat pretul la sursa aia sigura (carbunii sunt putin mai ok, doar un 30%)

 

si vezi daca te prinzi de aici cata energie electrica importam noi, ca sa nu mai crezi toate stirile care ar merita sa fie publicate doar pe hartie igienica

https://www.sistemulenergetic.ro/

Foarte interesant. echilibrat, cum ar si trebui. Consum aliniat cu productia. Stiu ca surplusul merge in speta la vecinii moldoveni(poate ma insel, sa ma contrazica cine stie altfel)

Da, repet, calculul meu este unul matematic, un exercitiu de gandire. Dar te pune pe ganduri.

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, cuki a spus:

Si masina electrica e din vremea motorului cu abur...dar a fost pusa bine la pastrare pentru cand trebuie.

Eu zic să rămânem ingineri, randamentul electromotorului cu perii din vremea aia sau chiar actual nu se compară cu randamentul motorului pas-cu-pas controlat electronic. Faptul că s-a eliminat fenomenul de saturare a miezului e un salt imens, recuperarea la frânare e şi ea importantă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Asa a fost de cand s-a inventat energia hidro din baraje de acumulare. Nu este doar in RO, este la fel peste tot in lume.

 

Deci EV-urile isi trag "seva" mai mult din carbune si nucleare, ecologie o plua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, prafrau a spus:

 

cred ca s-a dublat pretul la sursa aia sigura (carbunii sunt putin mai ok, doar un 30%)

 

si vezi daca te prinzi de aici cata energie electrica importam noi, ca sa nu mai crezi toate stirile care ar merita sa fie publicate doar pe hartie igienica

https://www.sistemulenergetic.ro/

Ce am scris este luat din realitate (nu citesc din ziare, nu caut pe internet, nu ma uit la tv... sau alte surse). Am lucrat peste 40 ani in minerit si stiu ce vorbesc, cunosc cat erau costurile de productie cat si cele de desfacere catre consumatori. Faptul ca pretul energiei se dubleaza sau tripleaza dupa iesirea din curtea producatorului, asta-i altceva! Baietii destepti fac preturile in functie de gaurile din bugetul lor, al politicului, sau cat le cere uniunea! Am strigat asta acum ani de zile, cand colegii blamau miscarile pasnice sindicale ale celor din energie...iar acum cand suspiciunile s-au adeverit, este deja tardiv. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...