Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

Acum 15 minute, mircea.cazachevici a spus:

incer, imi vine Springul in aprilie. Iar calculele mele, la momentul actual( cu pretul actual al curentului la priza de acasa si al benzinei la pompa) imi spun asa: dau in aprilie 8000 euro pe spring nou

 

Pe site-ul dacia.ro scrie ca revolutia electrica costa 19100 euro, cum ti-a iesit tie pret de 8000 euro? Ah, stai asa ca statul ia de la gura altora ca sa-ti subventioneze tie mizeria electrica, ba poate te mai lipesti si de niste curent gratuit cum facea broscarul ala de la Cluj cu Tesla si se plangea in presa locala ca primaria tinea statiile de curent functionale doar doua ore pe zi ca sa nu mai profite mocangii. Ia zi, la 19100 euro iti mai ies socotelile?

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai atata e, conform noilor reguli rabla, unde dai 2 masini si mai vine si AFM-ul cu un bonus de 45.000 lei.

https://www.dacia.ro/promotii-rabla/spring-comfort-plus.html?CAMPAIGN=ro-ro-d-l-def-model-spring-electric-go-classic-exact-na&ORIGIN=sea_defensive&gclid=Cj0KCQiArt6PBhCoARIsAMF5wagzXwM5ty3UoxAcQxQuFXiBf4fM5HcByPPw_PD5pe9hyf-nqHrufnYaAg1TEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

 

Scrie clar, 8250 euro. Si se intampla chiar sa am 2 masini ale mele, vechi de peste 15 ani si nefunctionale, care vor fi date in program.

 

 

Si da, daca nu ar fi acest bonus m-as mai gandi daca vreau sau nu. Insa cand vad cea mai ieftina electrica de pe paita fiind la acelasi pret cu cea mai ieftina benzinara de pe piata (Logan chior, cu 2 masini la rabla iese la acelasi pret), nu imi vine sa nu aleg electrica. Mai ales cu priza in fata portii si cu nevoi zilnice de transport in Bucuresti de 70-100km/zi

 

 

 

P.S. Nu inteleg de unde atatea "rautacisme" referitoare la politicile de finantare ale statului. Daca tu beneficiezi de, sa zicem, 3000 euro in programul rabla clasic, daca iti iei masina noua, nu e nicio problema. Dar daca eu beneficiez de 9000 euro la Rabla plus, atunci sunt bani luati de stat de la gura altuia?

 

Sincer, stau la casa. Imi platesc singur taxele si impozitele. Si stiu ca din taxele mele se duc si la sponsorizarea gigacaloriei in Bucuresti, ca sa nu plateasca detinatorul de Audi Q7 cu apartament la bloc decat un sfert din pretul real al incalzirii. Si se duce si pe metrou, pe care il folosesc foarte rar, si pe STB, pe care nu-l folosesc, si pe multe alte chestii ce mie nu-mi trebuiesc.

Asa ca in momentul in care eu accesez o astfel de bonificatie de la stat, nu mi se pare deloc nelalocul ei. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.01.2022 la 17:51, Clit Eastwood Jr. a spus:

chiar, in afara de Zoe al cărui sunet îl cunosc, celelalte electrice ce sunet au?

ma rog, și bmw-ul cu zăngănitul lui Hans Zimmer

 

Kona pana la 20-30km/h (nu stiu sigur ca nu imi dau seama exact cand dispare) are un zgomot interesant, tonaliatea e diferita in functie de viteza. Zici ca e farfurie zburatoare. Mie imi place😁

Nu am acces la youtube aci, dar poti cauta Kona EV VESS acolo si e un videoclip de 30 secunde, edificator.

 

In alta ordine de idei, pretul benzinei de unde alimentez eu a cam explodat, acum este 6.78lei (standard, nu premium), nu stiu de ce se agita unii ca e scump curentul. Plinul la Yaris s-a scumpit procentual mai mult decat curentul la priza. Cel putin pentru mine, inca am pretul de livrare al curentului electric foarte mic comparativ cu multa lume: 0.68lei/kWh cu toate acareturile de taxe, accize, certificate, TVA si restul incluse.

 

La preturile de astazi un Pitesti-Bucuresti si retur cu traficul de rigoare prin mandra comuna principala a tarii, 226km, consum mediu 9l/100km (sa nu imi spuneti ca prin Bucuresti scoateti 5l/100km) - 137.90lei

Acelasi drum cu electrica, aceleasi viteze, consum mediu 18kWh/100km ... 27.66lei, masina incarcata acasa, din retea, peste noapte. Daca o incarc de la panouri, e curentul preplatit deja 😜

 

Pentru parerologi, incarcarea DC nu este recomandata de producatori, asta cel putin daca vrei sa pastrezi masina mai mult timp, asa ca pretul acela de 2.5lei maxim pracaticat la incarcatoarele DC este exceptie si nu normalitate. In Pitesti cel putin, la incarcatoarele primariei, cele AC de 22kWh, pretul este acelasi cu cel de la priza mea de acasa 0.68lei/kWh.

 

image.thumb.png.5ad110c5226e3ac79e70f2785b20a585.png

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

Scrie clar, 8250 euro. Si se intampla chiar sa am 2 masini ale mele, vechi de peste 15 ani si nefunctionale, care vor fi date in program.

 

Valoarea reala a masinilor tale vechi si nefunctionale o gasesti la Remat, le duci acolo si le cantaresti dupa care aia iti dau niste bani. In nici un caz nu valoreaza 9000 de euro iar programul rabla avea ca principiu sa duci la Remat o masina functionala, adica se elimina de pe strada o masina functionala dar considerata poluanta si se inlocuia practic cu una noua considerata nepoluanta.

 

Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

Si da, daca nu ar fi acest bonus m-as mai gandi daca vreau sau nu.

 

Deci se confirma ca oportunismul este motivul achizitiei, nu faptul ca este eco.

 

Acum 12 ore, mircea.cazachevici a spus:

P.S. Nu inteleg de unde atatea "rautacisme" referitoare la politicile de finantare ale statului. Daca tu beneficiezi de, sa zicem, 3000 euro in programul rabla clasic, daca iti iei masina noua, nu e nicio problema. Dar daca eu beneficiez de 9000 euro la Rabla plus, atunci sunt bani luati de stat de la gura altuia?

 

Eu nu sunt de acord nici cu rabla clasic, ai bani cumperi daca nu ai mergi cu STB sau cu bicicleta. Nu trebuie sa fie altii obligati sa contribuie pentru achizitiile mocangiilor.

Acum 10 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

iar vorbesti ca proasta fara sa stii despre ce vorbesti. Nu ia statul nimanui de la gura ca sa acopere programul rabla, fondul pentru mediu este format din taxe adunate de la operatorii economici care polueaza, de ex: comerciantii de anvelope, de baterii, de ambalaje din plastic, de uleiuri minerale, samd. Dar ce sa stie un paznic nescolit ca tine...

 

Desteptule, taxele adunate de operatorii economici care polueaza cine crezi ca le plateste la final? Nu cumva utilizatorul final? Sau credeai ca aduc astia bani de acasa ca sa plateasca taxele de poluare? Vai de capul tau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.roadandtrack.com/news/a38940998/koenigsegg-quark-electric-motor/?utm_campaign=socialflowR%26T&utm_source=facebook&utm_medium=social-media

 

Pe șeful departamentului motoare electrice îl cheamă Dragoș Mihai Postariu

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Ești pământ de flori.

 

Tu ca cetățean prost, dacă te duci și cumperi baterie fără sa o dai pe aia veche la reciclat, plătești in plus. Și de acolo vine taxa. 

 

Adica de la cetateni, ala plateste o taxa in plus ca sa beneficieze Mircea de subventie pentru revolutia electrica. Deci daca eu cumpar acum o motocicleta care nu are baterie pe ea si ma duc la magazin platesc o taxa in plus pt ca nu am bateria veche ca sa o dau la schimb. De ce?

 

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 13 ore, mircea.cazachevici a spus:

, si dupa 100.000 km urban (cam 5 ani la stilul meu de condus) economisesc 8000 euro din diferenta de combustibil fata de actualul Prius (care si el consuma putin).

In aceste conditii, nici nu ma mai intereseaza la ce pret voi vinde "canistra sinistra" peste 5 ani.

Măi, și mie îmi plac predicțiile astea făcute în avans pe 5 ani. 

În condițiile în care nu știm ce ne așteaptă poimâine. 

Dar mă rog, să trecem peste.

La cum arată și e finisat sicriul ăla ambulant de Spring eu zic să nu te arunci în pronosticuri. 

Dacă se împiedică un bețiv pe trotuar și cade pe ea e daună totală. Doamne ferește să intre vreun trotinetist Millenials cu căștile de muzică în urechi în tine! 

 

Zi doar de ăia 3 ani cât am înțeles că e garanția și pe urmă mai vezi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nguyen, topicul este despre daca e viitorul auto electric sau nu. Pentru mine este. Pentru unii de pe aici deja e prezent. Si eu sper sa fie pentru cat mai multi, deoarece parerea mea este ca se reduce poluarea.

Sincer, putin imi pasa de parerile tale despre bonificatiile de la stat, ca esti de acord sau nu. Ele exista si sunt date intr-o anumita limita, indiferent ca vrei tu sau nu. Asa ca poti sa te lamentezi in continuare, dar nu reprezinta un motiv.

Am aprecia daca ai veni cu vreo parere despre subiectul in sine. Poate la tine, o masina conventionala pe benzina ar costa mai putin per total si ar si polua mai putin (achizitie plus ceie 20-30 tone de benzina arse de-a lungul vietii ei). Poate ne servesti niste argumente stiintifice cum ca producerea bateriilor pentru o masina plus curentul ar polua mai mult, si atunci ar fi ceva.

 

Nenea LUV, eu ma bazez pe faptul ca la orice produs, durata de viata e cam dublu fata de garantie. Pornind de la telefoane mobile, laptop-uri, si terminand cu masinile. Spring are garantie 80.000 km pentru baterii, eu zic ca sunt gandite sa duca peste 100.000 ca sa nu implice costuri mari de schimbare in garantie la producator. Ca sunt facuti in 3 ani sau in 5, e in functie de fiecare, dar eu cred ca duc fara probleme 100.000. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

Nguyen, topicul este despre daca e viitorul auto electric sau nu. Pentru mine este.

 

Pt tine viitorul este electric doar daca e subventionat de stat, altfel nu ai da banii pe o masina electrica care de fapt este foarte scumpa daca nu e subventionata.

 

Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

Pentru unii de pe aici deja e prezent. Si eu sper sa fie pentru cat mai multi, deoarece parerea mea este ca se reduce poluarea.

 

Se reduce poluarea din orase prin mutarea poluarii la termocentrale dar in fapt poluarea tot exista.

 

Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

Sincer, putin imi pasa de parerile tale despre bonificatiile de la stat, ca esti de acord sau nu. Ele exista si sunt date intr-o anumita limita, indiferent ca vrei tu sau nu. Asa ca poti sa te lamentezi in continuare, dar nu reprezinta un motiv.

 

Nu iti pasa de parerile mele privind bonificatiile pt ca esti beneficiarul lor. La fel si aia cu pensiile speciale, nu-i intereseaza parerile noastre depre pensia lor nemeritata cata vreme ei sunt beneficiarii.

 

Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

Am aprecia daca ai veni cu vreo parere despre subiectul in sine. Poate la tine, o masina conventionala pe benzina ar costa mai putin per total si ar si polua mai putin (achizitie plus ceie 20-30 tone de benzina arse de-a lungul vietii ei). Poate ne servesti niste argumente stiintifice cum ca producerea bateriilor pentru o masina plus curentul ar polua mai mult, si atunci ar fi ceva.

 

S-a discutat de n ori, EV este la fel de poluant ca ICE si daca mai adaugam si problema reciclarii bateriilor s-ar putea sa fie chiar mai poluant. Concluzii:

 

1. Viitorul nu ar fi electric fara subventii si curent gratis sau ieftin iar acesta se va scumpi enorm pe masura ce numarul masinilor electrice se va mari.

 

2. Eu nu sunt impotriva EV ca vehicul ci impotriva propagandei mizerabile care se face in baza "revolutiei electrice". Tot ce tine de EV este o propaganda mincinoasa care aduce bani unor entitati si care per total nu duce decat la suprataxarea altore.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, mircea.cazachevici a spus:

 

Salut,

interesant cazul tau, este fix clientul tinta in acest moment, pentru EV uri. Naveta de 100km, stat la casa, posibilitate incarcare.

AR fi util sa faci eventual calculul public:

Cost achizitie

Cost intretinere

COst rulare pe an, raportat la km.

Pretul la energie ar trebui ajustat anual, cu macar 10%. ASa, de dragul inflatiei, etc. Cum spune insa luv, e greu sa prezici ce se va intampla. Probabil sa va stabiliza dupa ce trece povestea cu Ucraina, si se ajunge la o concluzie cu Putin.  Dar ce sunt 99% sigur e ca pretul nu se va mai intoarce la 0.22 , ci va ramane pe la 0,6 0,7. Deci refa calculul,ajustand anual pretul, de dragul calcului.

Si sa vedem cum arata la 5 ani/100.000 km.

Apoi poate refacem calculul pentru un sandero de exemplu :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, Nguyen said:

S-a discutat de n ori, EV este la fel de poluant ca ICE si daca mai adaugam si problema reciclarii bateriilor s-ar putea sa fie chiar mai poluant.

 

N-am de gand sa particip prea mult la genul asta de polemici, dar s-a discutat unde? La tine in sufragerie la o cafea? Cu baietii jos la scara? La un "city break" cu oameni mereu de aceeasi parere cu tine? Sau aici pe forum s-a discutat si s-a transat problema? Lumea vorbeste doar dupa ureche si asa, vorbind lautareste, compenseaza cunostintele reale cu indaratnicirea tipica magarului, nimic nou. Nu degeaba are romanul o zicala fix despre asta.

 

Poftim o poza, iar pentru cine vrea sa citeasca in detalii, studiul complet (cel mai mare facut recent) il gasiti aici> https://theicct.org/wp-content/uploads/2021/12/Global-LCA-passenger-cars-jul2021_0.pdf

 

iceev.thumb.png.6d19eab61fc8310e57b8dff8c2ccf197.png

 

E facut de aceeasi bagaciosi care i-au prins pe VW cu noxele rezolvate din software. EV-urile au si ele problemele lor, reciclarea bateriilor fiind intr-adevar una dintre cele mai presante, plus efectul asupra mediului si comunitatilor pentru producerea atator zeci de milioane de baterii. Dar sunt un pas inainte, daca pasul e facut cu cap. Povestile despre "EV-urile polueaza ca restul masinilor" sunt din alta decada, daca vrei sa fii detractor cu minime sanse de a fi bagat in seama zilele astea, spune ceva de baterii, nu de poluare, pentru ca aberezi grav.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, mrjo a spus:

Povestile despre "EV-urile polueaza ca restul masinilor" sunt din alta decada, daca vrei sa fii detractor cu minime sanse de a fi bagat in seama zilele astea, spune ceva de baterii, nu de poluare, pentru ca aberezi grav.

 

Iti dau o problema simpla de fizica, daca luam doua masini identice ca greutate si coeficient aerodinamic dar una cu motor ICE si una EV care consuma mai multa energia pe distanta Bucuresti-Constanta? Raspunde te rog la intrebare si dupa aceea fac efortul sa raspund postarii tale dar vreau mai intai sa ma asigur ca merita efortul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, Adrian M. a spus:

Salut,

interesant cazul tau, este fix clientul tinta in acest moment, pentru EV uri. Naveta de 100km, stat la casa, posibilitate incarcare.

AR fi util sa faci eventual calculul public:

....

Ai mare dreptate, deocamdata EV-ul nu e pentru bloc. Si nici pentru deplasari in afara orasului, pentru aia iti trebuie clar a 2-a masina.

Calculul nu am cum sa-l fac prevazand ca va creste curentul sau va scadea benzina. De aceea ma limitez strict la preturile actuale, priza versus pompa de benzina.

Consum sandero urban, sa zicem 8%. 53 lei/100km, 53.000 lei dupa 100.000 km

Consum electrica mica, urban: 15kw. La pretul meu de ACUM, e cam 12 lei. Adica dupa 100.000 km, cam 12.000 lei. Sa zicem 15.000, rotund.

 

Si am spus electrica mica, gen Spring, VW E-up, Skoda citigo IV, astea de oras. Consumul variaza intre 12 si 18kw, in functie de anotimp.

 

 

Concluzia: la preturile DE ACUM, in 100.000 km scot investitia si raman cu fierul.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Nguyen said:

 

Iti dau o problema simpla de fizica, daca luam doua masini identice ca greutate si coeficient aerodinamic dar una cu motor ICE si una EV care consuma mai multa energia pe distanta Bucuresti-Constanta? Raspunde te rog la intrebare si dupa aceea fac efortul sa raspund postarii tale dar vreau mai intai sa ma asigur ca merita efortul.

O Tesla Model 3 consuma vreo 15-16 kWh pe suta de km. Cu o masina normala sa estimam un consum optimist de 7 l, ca nu te grabesti. La o cautare pe net, un litru de benzina contine echivalentul a 9 kWh de energie electrica. Deci cu masina normala ai consumat 63 kWh pe suta de km, de patru ori mai mult decat cu electrica. De ce? Pentru ca benzina iti elibereaza doar 20% din energia ei sub forma de putere la roti, restul pierzandu-se pe traseu sub forma de caldura, transfer mecanic, sunet etc. Energia dintr-o baterie ajunge la roti in proportie de 80-90%, cu eficiente din ce in ce mai bune. Astept tremurand de emotie sa vad daca merit efortul sa-mi raspunzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, mrjo a spus:

Astept tremurand de emotie sa vad daca merit efortul sa-mi raspunzi.

 

Ai picat cu brio examenul, eu te-am intrebat cata energie consuma, nu care are randament mai bun. Raspunsul corect este ca ele consuma aceeasi cantitate de energie indiferent de combustibilul folosit, consumul fiind o chestie iar randamentul fiind altceva. Acum referitor la kW tai vezi ca ei provin tot din arderea unor combustibili fosili (titei, gaze, carbuni) si acestia au la randul lor aceleasi pierderi de energie sub forma de caldura, transformare pe retea, etc. Sa-ti mai zic ca randamentul unei termocentrale nu este mai bun ca cel al motorului ICE?

 

Invatati, invatati, invatati!

 

Acum 2 ore, mrjo a spus:

Poftim o poza, iar pentru cine vrea sa citeasca in detalii, studiul complet (cel mai mare facut recent) il gasiti aici> https://theicct.org/wp-content/uploads/2021/12/Global-LCA-passenger-cars-jul2021_0.pdf

 

Georg Bieker doar isi lauda marfa.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

Am cautat video-ul, suna bine. Ma rog, mai bine suna un V6, dar na, nimic nu e perfect :)

Mie imi spui, acum ceva timp faceam un plin cu 350 de lei aproximativ, acum ajunge si la 440 lei. E frustrant, dar asta e piata. Nu m-as baza ca pretul curentului electric o sa fie mai ieftin atunci cand vor fi doar EV, mai mult ca sigur pentru noi costul va fi asemanator ca acum cu petrolul.

 

Suna interesant, nu neaparat bine. Si deocamdata atrage atentia care este si scopul acestui sunet.

 

Eu cred sunt client de nisa si din cauza panourilor solare. Incarcarea masinii de acolo scuteste o gramada de cheltuieli suplimentare si pe masura ce creste pretul energiei electrice, rentabilitatea sistemului creste si ea.

Mai ales ca s-a dat si ordonanta compensarii cantitative, m-am scos. Daca inainte dadeam in retea 3kWh pentru 1Kwh consumat, acum fiind 1 la 1 e chiar superb.

 

Poa' sa ninga, poa' sa ploo eu mi-am luat masina noo 😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24 minutes ago, ENEOS said:

Mai taie din procente, dă-le draq! 

Cel mai mic procent pe care l-am gasit in viteza pe net a fost "minim 77%", in alte locuri spre 90. Nu mai caut acum inca o data linkurile.

 

22 minutes ago, Nguyen said:

Ai picat cu brio examenul, eu te-am intrebat cata energie consuma, nu care are randament mai bun. Raspunsul corect este ca ele consuma aceeasi cantitate de energie indiferent de combustibilul folosit, consumul fiind o chestie iar randamentul fiind altceva. Acum referitor la kW tai vezi ca ei provin tot din arderea unor combustibili fosili (titei, gaze, carbuni) si acestia au la randul lor aceleasi pierderi de energie sub forma de caldura, transformare pe retea, etc. Sa-ti mai zic ca randamentul unei termocentrale nu este mai bun ca cel al motorului ICE?

 

Incerc sa te dai profesor in ale fizicii, dar nu reusesti decat sa te dai de gol. Eu ti-am raspuns la ce m-ai intrebat ("care consuma mai multa energie pe distanta x", poate ti-ai uitat intrebarea) - una consuma 15-16 kWh, alta consuma peste 60, pentru ca a consumat tot cam la fel ca prima masina pentru miscarea in sine, dar a mai consumat (a ars degeaba, adica) de trei ori mai mult pentru simplul "beneficiu" de a putea consuma (adica pierderi inevitabile, de fapt obligatorii). Cat despre restul subiectelor tale de la final, tipicul rationament de tip "moving target". Pe orice traseu de aprovizionare exista pierderi de tot felul, cumva benzina iti pica in rezervor ca ploaia sau o scoti direct din curte, cum nici arabii nu reusesc? N-am nici timp si nici dispozitie sa le iau pe fiecare in parte, dar in orice caz pierderile pe traseu ale unei infrastructuri de transfer electric a energiei electrice sunt mult mai mici decat pierderile unei infrastructuri de transport mecanic al unei surse de energie chimica, pentru oricine e in stare sa priveasca problema obiectiv, inclusiv un copil. Pentru chitibusari, niciun raspuns nu e destul de satisfacator niciodata, deci imi inchei aici vorbitul degeaba. Noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topicul asta are multi ani inainte.

Personal aveam de gand sa-mi iau scuter electric pentru oras (Bucuresti) sa nu mai frec motorul aiurea.

Pusesem ochii pe un Niu, 70km/h max si 80km autonomie minima, roti de 14, numai bun pentru urban.

Toate bune si fumoase pana am trecut la calcule.

Cum la electrice principala grija e bateria, Niu spune ca, desi garantia bateriei este de (doar) 2 ani, ea poate fi folosita pana la 5 (cine are telefon mobil pate confirma cat de mult mai tine bateria dupa 5 ani :) ).

Scuterul are 2 baterii, fiecare costa 1000 de euro, deci asteptarea e ca dupa 5 ani sa dau 2000 de euro in baterii noi (daca mai ofera chinezii in 5 ani baterii pentru model, altfel direct la reciclat)

Cu motocicleta fac in medie in oras 3000km pe an, consum 5.5 cam 220 euro pe benzina, deci in 5 ani 1100 de euro. 

Acum ma chinui sa justific diferenta de 900 de euro. N-am pus la socoteala cheltuielile de mentenanta pentru ca motorul il folosesc si in afara, scuterul asta nu, mentenanta o fac in regie proprie iar frane si cauciucuri necesita si electricele.

Ca o concluzie personala, electricul va fi adoptat atunci cand bateriile vor avea fiabilitate DOVEDITA in timp sau se vor IEFTINI (originale saui aftermarket) sau vom fi OBLIGATI sa le adoptam (gen limita de viteza 30km/h in oras, acces doar cu vehicule electrice, benzina 10lei/l). Pana atunci eu tot benzina bag.

Pe partea de ecologie, m-am convins inca de pe vremea in care dieselul era impins ca solutie impotriva poluarii. Gura merge, banii fosnesc, altul la rand.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, mrjo a spus:

Cel mai mic procent pe care l-am gasit in viteza pe net a fost "minim 77%", in alte locuri spre 90

 

Randamentul motorului electric? Vezi că nimic nu are randament 100%, nici controllerul, nici firele, mai sunt ceva frecări... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, mrjo a spus:

Incerc sa te dai profesor in ale fizicii, dar nu reusesti decat sa te dai de gol. Eu ti-am raspuns la ce m-ai intrebat ("care consuma mai multa energie pe distanta x", poate ti-ai uitat intrebarea) - una consuma 15-16 kWh, alta consuma peste 60, pentru ca a consumat tot cam la fel ca prima masina pentru miscarea in sine, dar a mai consumat (a ars degeaba, adica) de trei ori mai mult pentru simplul "beneficiu" de a putea consuma (adica pierderi inevitabile, de fapt obligatorii).

 

Gigele, bati campii. In primul rand si kW tai pretiosi produsi in termocentrale au in spate aceleasi pierderi. In al doilea rand ai scris negru pe alb ca ICE consuma de patru ori mai multa energie:

 

Deci cu masina normala ai consumat 63 kWh pe suta de km, de patru ori mai mult decat cu electrica. De ce? Pentru ca benzina iti elibereaza doar 20% din energia ei sub forma de putere la roti, restul pierzandu-se pe traseu sub forma de caldura, transfer mecanic, sunet etc. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, ENEOS said:

 

Randamentul motorului electric? Vezi că nimic nu are randament 100%, nici controllerul, nici firele, mai sunt ceva frecări... 

 

De pe site-ul RenaultGroup: "The notion of efficiency, when it comes to a motor, refers to the ratio between useful energy and the total energy consumed, and can be expressed as a percentage. For an electric vehicle, energy efficiency is estimated at 90%, meaning that 10% of the electricity consumed by the electric motor has not been used in the propulsion of the vehicle — not a very large amount." Mai adauga la asta si franarea regenerativa, pentru cateva procente de eficienta "artificiale" (dar foarte reale pe drum si, in acelasi timp, aproape de negasit la masinile conventionale).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...