Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

@marcone Analogia cu bateria de la telefon este putin exagerata. Telefonul il incarci zilnic, sau aproape zilnic deci ai, cred eu, un minim de 350 de cicluri de incarcare pe an. Cele 600-800 de cicluri de incarcare le atingi foarte repede in cazul unui telefon.

Nu este acelasi lucru in cazul unui scuter electric, in afara de cazul in care il folosesti zilnic pe distante mari (un ciclu de incarcare zilnic).

 

Eu am un Huawei P9 Plus din 2016 cu bateria neschimbata. Nu mai tine ca la inceput, insa ma duce o zi lejer 👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 minute, mrjo a spus:

 

De pe site-ul RenaultGroup: "The notion of efficiency, when it comes to a motor, refers to the ratio between useful energy and the total energy consumed, and can be expressed as a percentage. For an electric vehicle, energy efficiency is estimated at 90%, meaning that 10% of the electricity consumed by the electric motor has not been used in the propulsion of the vehicle — not a very large amount." Mai adauga la asta si franarea regenerativa, pentru cateva procente de eficienta "artificiale" (dar foarte reale pe drum si, in acelasi timp, aproape de negasit la masinile conventionale).

 

E un sambure de adevar in ce spune Renault dar e doar marketing, degeaba motorul electric are eficienta 90% pt ca pierderile de fapt se produc la termocentrala aia care arde titei, gas si carbune. Din punctul meu de vedere cea mai buna eficienta per total o au modelele hibrid si nu ai nici stresul autonomiei. In afara de asta hibridul polueaza per total mai putin ca ICE si EV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Esti barosan, treaba asta legata de compensarea cantitativa este excelenta. A inceput deja sa se puna in practica? Cumnatul meu cauta o firma care sa il ajute cu asta (montaj panouri + tot ce trebuie facut ca sa beneficieze de compensare).

 

Nu cred ca nu gasesti firme dispuse sa faca instalatiile, sunt destul de multe. Eu am lucrat cu o firma de la Craiova, am fost multumit. Am unprieten bun, vecin, asteapta sa se incalzeasca putin sa se poata urca baietii pe casa. Are deja toate materialele in foisor.

 

Ordonanta e data, eu sunt optimist si sper ca o sa dea si normele de aplicare cat de curand, in cativa ani 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, TheHuskyCrobats a spus:

@marcone Analogia cu bateria de la telefon este putin exagerata. Telefonul il incarci zilnic, sau aproape zilnic deci ai, cred eu, un minim de 350 de cicluri de incarcare pe an. Cele 600-800 de cicluri de incarcare le atingi foarte repede in cazul unui telefon.

Nu este acelasi lucru in cazul unui scuter electric, in afara de cazul in care il folosesti zilnic pe distante mari (un ciclu de incarcare zilnic).

 

La fiecare drum prin oras fac cel putin 40km. Scuterele electrice au autonomie sub 100km, deci la fiecare 2 drumuri ar trebui sa incarc.

Plus ca bateria se deterioreaza si stand degeaba, conform principiului: folosesti sau nu, vremea bateriei trece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Nguyen said:

Deci cu masina normala ai consumat 63 kWh pe suta de km, de patru ori mai mult decat cu electrica. De ce? Pentru ca benzina iti elibereaza doar 20% din energia ei sub forma de putere la roti, restul pierzandu-se pe traseu sub forma de caldura, transfer mecanic, sunet etc. 

 

 

Ai probleme serioase de intelegere a textului citit. M-ai intrebat textual "care consuma mai mult pe distanta x", ti-am raspuns textual "care consuma mai mult pe distanta x", dar raspunsul te debusoleaza. Asa e cand nu intelegi nici macar ce vrei sa intrebi, ci doar ce raspuns vrei sa primesti pentru o confirmare ilogica a unei idei fixe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Dar de ce nu vrei sa recunosti ca ai vrut sa pari interesant cu o problema de fizica/logica si de fapt ai pus problema gresit? Daca nu scriai "cata energie consuma" erai un paznic destept. Asa esti doar un paznic

 

Eu am intrebat care consuma mai multa energie, nu cata energie consuma. Ca de obicei ura ta fata de mine iti intuneca judecata si te faci de ras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Nguyen a spus:

 

E un sambure de adevar in ce spune Renault dar e doar marketing, degeaba motorul electric are eficienta 90% pt ca pierderile de fapt se produc la termocentrala aia care arde titei, gas si carbune. Din punctul meu de vedere cea mai buna eficienta per total o au modelele hibrid si nu ai nici stresul autonomiei. In afara de asta hibridul polueaza per total mai putin ca ICE si EV.

 

Faptul ca motoarele cu ardere interna au pierderi foarte mari se poate observa empiric mai ales iarna. Caldura aceea care iti intra in habitaclu este recuperata de la notorul termic.

Electricele mai destepte au pompa de caldura pentru a recupera bruma de caldura de la batarie si de la motor. Daca nu e destula, intra in functiune o rezistenta electrica. Asta spune mult depre eficienta motoarelor electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, mrjo a spus:

 

Ai probleme serioase de intelegere a textului citit. M-ai intrebat textual "care consuma mai mult pe distanta x", ti-am raspuns textual "care consuma mai mult pe distanta x", dar raspunsul te debusoleaza. Asa e cand nu intelegi nici macar ce vrei sa intrebi, ci doar ce raspuns vrei sa primesti pentru o confirmare ilogica a unei idei fixe.

 

Gigele, tu ai scris punctual ca consuma de patru ori mai multa energie. Eu am inteles foarte bine ce ai scris dar problema ta este ca tu nu intelegi legi simple ale fizicii si crezi orbeste toate prostiile pe care le citesti pe net. Iti mai explic o data in termeni simpli, ca sa produci curent electric trebuie sa arzi hidrocarburi si ai aceleasi pierderi pe care le are un ICE sau chiar mai mari pt ca noi nu avem termocentrale de ultima generatie. Deci cand tu bagi 10kW intr-un EV ai in spate (la termocentrale) pierderi de energie egale sau mai mari cu cele ale unui ICE.

 

 

Acum 5 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

Faptul ca motoarele cu ardere interna au pierderi foarte mari se poate observa empiric mai ales iarna. Caldura aceea care iti intra in habitaclu este recuperata de la notorul termic.

Electricele mai destepte au pompa de caldura pentru a recupera bruma de caldura de la batarie si de la motor. Daca nu e destula, intra in functiune o rezistenta electrica. Asta spune mult depre eficienta motoarelor electrice.

 

picard-meme-facepalm.jpg

Acum 6 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Continui sa te afunzi in eroarea facuta :) hai mai zi, arata cat esti de istet!

 

Nu am facut nici o eroare, tu esti cel care pretinde ca am facut o eroare.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, marcone a spus:

 

La fiecare drum prin oras fac cel putin 40km. Scuterele electrice au autonomie sub 100km, deci la fiecare 2 drumuri ar trebui sa incarc.

Plus ca bateria se deterioreaza si stand degeaba, conform principiului: folosesti sau nu, vremea bateriei trece.

 

Nu am fost clar. Folosesti scuterul cel putin o data la doua zile?

Pentru ca ai spus ceva de 3000km/an cu motoreta care inseamna 75 de drumuri de 40km adica probabil 37.5 de incarcari pe an.

E corect? Crezi ca dupa 150-200 de incarcari o sa se duca? Eu nu cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Nguyen a spus:

picard-meme-facepalm.jpg

 

Ti-a intrat ceva in ochi?

 

De ce pretinzi ca toata energia electrica este obtinuta in urma arderii hidrocarburilor? Vezi ca mai ai si carbune 😜

Nu-ti merge netul de cat pe forumul asta? Google te-ar ajuta 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

Nu am fost clar. Folosesti scuterul cel putin o data la doua zile?

Pentru ca ai spus ceva de 3000km/an cu motoreta care inseamna 75 de drumuri de 40km adica probabil 37.5 de incarcari pe an.

E corect? Crezi ca dupa 150-200 de incarcari o sa se duca? Eu nu cred.

Nu l-as folosi zilnic, altfel ar fi mult mai multi km pe an dar nici nu am momentan incredere in longevitatea bateriile actuale. Astept sa fiu placut suprins fie prin fiebiltiate dovedita in timp fie printr-un pret scazul al bateriilor.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai Nguyen, nu are rost sa vb in general despre cat de poluanta este productia de curent electric. Discrepantele sunt mari intre tari: Norvegia peste 50% din regenrabile, UKistan sub 15%. Iar daca Gigel cu Spring are panou pe casa e mai eco decat norvegianul care nu are panou pe casa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, marcone a spus:

Nu l-as folosi zilnic, altfel ar fi mult mai multi km pe an dar nici nu am momentan incredere in longevitatea bateriile actuale. Astept sa fiu placut suprins fie prin fiebiltiate dovedita in timp fie printr-un pret scazul al bateriilor.

 

Ma batea si pe mine gandul, dar acum nu il mai pot justifica. Ma bate nevasta cu bateria peste cap daca apar cu asa ceva acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Pop Mihai Lucian a spus:

Mai Nguyen, nu are rost sa vb in general despre cat de poluanta este productia de curent electric. Discrepantele sunt mari intre tari: Norvegia peste 50% din regenrabile, UKistan sub 15%. Iar daca Gigel cu Spring are panou pe casa e mai eco decat norvegianul care nu are panou pe casa.

 

Pai da, ca petrolul il vand altora: The top exports of Norway are Crude Petroleum ($29.6B), Petroleum Gas ($23B), Non-fillet Fresh Fish ($6.82B), Refined Petroleum ($6.11B), and Raw Aluminium ($2.93B), exporting mostly to United Kingdom ($20B), Germany ($15.5B), Netherlands ($11.1B), Sweden ($10.1B), and France ($6.58B).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Ti-a intrat ceva in ochi?

 

Nu, ma gandeam la prostiile scrise de tine.

 

Acum 19 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Faptul ca motoarele cu ardere interna au pierderi foarte mari se poate observa empiric mai ales iarna. Caldura aceea care iti intra in habitaclu este recuperata de la notorul termic.

 

Da, asa e, iata pierderile EV dar care nu mai intra in habitaclu.

 

termo-rovinari.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, TheHuskyCrobats a spus:

 

Ma batea si pe mine gandul, dar acum nu il mai pot justifica. Ma bate nevasta cu bateria peste cap daca apar cu asa ceva acasa.

 

Eu am fost entuziasmat la inceput, scoti bateria, o bagi la incarcat in casa, fara zgomot, trecut pe la pompa samd dar mi-a dat cu virgula la calcule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Nguyen a spus:

 

Nu, ma gandeam la prostiile scrise de tine.

 

 

Da, asa e, iata pierderile EV dar care nu mai intra in habitaclu.

 

termo-rovinari.jpg

 

 

E clar ca nu ai habar cum se obtine curentul electric 🤣

Stii macar cum se obtine benzina sau motorina, sau ai impresia ca o scoate arabul din curte cu galeata? 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Nguyen Atat timp cat tu iei in considerare aspecte legate strict de producerea curentului electric insa nu folosesti aceleasi criterii cand vine vorba despre producerea benzinei/m sau a motorinei, mie imi este clar, nu trebuie sa ma uit la pagina 31 sau 33. 👍

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

26 minutes ago, Nguyen said:

picard-meme-facepalm.jpg

 

Singura ta contributie aici, adica dureri de cap. Intr-o lume unde ponderea surselor de energie "curate" creste de la an la an, in asa fel incat pana si marii petrolisti sunt acum nevoiti s-o arda in discursuri si abordari pro-mediu, noi sa plecam urechea la acelasi argument intepenit in timp - "da' curentu' de unde vine, a? curentu' de unde vine????", urlat cu aceeasi miopie de gandire, de parca lumea ar fi o chestie din asta abstracta si atemporala, care nu evolueaza in niciun fel pe langa tine, indiferent de parerile sau optiunile tale.

 

Curentul, taica, vine din surse din ce in ce mai curate, produs prin procese din ce in ce mai eficiente, spre deosebire de energia chimica obtinuta din petrol si care si-a atins platoul de eficienta de acum zeci de ani. Da, schimbarea nu se intampla pocnind din degete. Da, nu e curent "pur" si nici n-o sa poata fi in viata noastra, dar daca ne-am luat dupa de-al de tine ca sa schimbam ceva, am astepta pana s-ar scurge ultima picatura de petrol din subteran, ca apoi sa ne scarpinam in cap ca niste maimute tampe si mirate ca s-a terminat oloiul. China, cel mai mare poluator (la sursa) al lumii in momentul asta, si-a dublat contributia energiilor curate din consum de la 6 la 12% in zece ani, in conditiile in care consumul i-a crescut cu aproape 30% in perioada asta. Consumul o sa creasca mereu, ideea e ca ponderea energiei mai curate sa creasca si ea, intr-un ritm mai accelerat decat consumul. Ceea ce se intampla, impotriva unor opozitii cu interese planetare, la propriu, care tin de cel putin 20 de ani. Deci lumea se schimba, incearca sa intelegi cu adevarat de ce, in loc sa latri la ea ca la luna. PS: Tine-te departe de chestii despre fizica, mimezi cunostinte pe care nu le ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, mrjo said:

 

China, cel mai mare poluator (la sursa) al lumii in momentul asta, si-a dublat contributia energiilor curate din consum de la 6 la 12% in zece ani,

Nu intreba cu ce costuri inclusiv cu ce impact ...

 

image.thumb.png.ccd66a438da6f926a18deb85f8c5e054.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU ! 

Pata aia se curata in 1-2 ani .

Panourile alea ....cauta si tu ...cat au distrus .

Oricum nu conteaza si nu caut ceva vs altceva ...am vrut doar sa scot in evidenta ca si curentul este in zona gri nici decum verde

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

31 minutes ago, 3.14 said:

Nu intreba cu ce costuri inclusiv cu ce impact ...

 

image.thumb.png.ccd66a438da6f926a18deb85f8c5e054.png

Cum ziceam nitel mai devreme, trecerea asta spre electrificare e un pas in fata, daca e facut cu cap. Orice progres implica niste costuri, dintre care multe nu sunt "fair" nici ca distributie in spatiu/comunitati, nici ca efecte samd. Orice industrie noua, fie ea si planetara, are nevoie de un timp pana ajunge la maturitate, in momentul asta trecerea la electric e in stadiul de gradinita, si tocmai de asta lumea trebuie sa vorbeasca cinstit si de o parte, si de alta. Da, costurile anexe cu mediul sunt mari si foarte probabil subestimate in momentula asta, fiind un domeniu relativ nou. Deci e asta o problema? Absolut. Se pot face lucruri pentru ameliorarea ei? Da - cutare, cutare si cutare. Astea sunt discutii reale, cu probleme reale care trebuie rezolvate, nu prostii despre cata fizica (nu) stim noi colea pe forum si tot felul de piste false (petarde) rasuflate de multa vreme, dar aruncate periodic de cate unul si altul ca la meci, adica acolo unde toti se pricep, dar niciunul nu stie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...