Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 12 minute, mrjo a spus:

Astept tremurand de emotie sa vad daca merit efortul sa-mi raspunzi.

 

Ai picat cu brio examenul, eu te-am intrebat cata energie consuma, nu care are randament mai bun. Raspunsul corect este ca ele consuma aceeasi cantitate de energie indiferent de combustibilul folosit, consumul fiind o chestie iar randamentul fiind altceva. Acum referitor la kW tai vezi ca ei provin tot din arderea unor combustibili fosili (titei, gaze, carbuni) si acestia au la randul lor aceleasi pierderi de energie sub forma de caldura, transformare pe retea, etc. Sa-ti mai zic ca randamentul unei termocentrale nu este mai bun ca cel al motorului ICE?

 

Invatati, invatati, invatati!

 

Acum 2 ore, mrjo a spus:

Poftim o poza, iar pentru cine vrea sa citeasca in detalii, studiul complet (cel mai mare facut recent) il gasiti aici> https://theicct.org/wp-content/uploads/2021/12/Global-LCA-passenger-cars-jul2021_0.pdf

 

Georg Bieker doar isi lauda marfa.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

Am cautat video-ul, suna bine. Ma rog, mai bine suna un V6, dar na, nimic nu e perfect :)

Mie imi spui, acum ceva timp faceam un plin cu 350 de lei aproximativ, acum ajunge si la 440 lei. E frustrant, dar asta e piata. Nu m-as baza ca pretul curentului electric o sa fie mai ieftin atunci cand vor fi doar EV, mai mult ca sigur pentru noi costul va fi asemanator ca acum cu petrolul.

 

Suna interesant, nu neaparat bine. Si deocamdata atrage atentia care este si scopul acestui sunet.

 

Eu cred sunt client de nisa si din cauza panourilor solare. Incarcarea masinii de acolo scuteste o gramada de cheltuieli suplimentare si pe masura ce creste pretul energiei electrice, rentabilitatea sistemului creste si ea.

Mai ales ca s-a dat si ordonanta compensarii cantitative, m-am scos. Daca inainte dadeam in retea 3kWh pentru 1Kwh consumat, acum fiind 1 la 1 e chiar superb.

 

Poa' sa ninga, poa' sa ploo eu mi-am luat masina noo 😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24 minutes ago, ENEOS said:

Mai taie din procente, dă-le draq! 

Cel mai mic procent pe care l-am gasit in viteza pe net a fost "minim 77%", in alte locuri spre 90. Nu mai caut acum inca o data linkurile.

 

22 minutes ago, Nguyen said:

Ai picat cu brio examenul, eu te-am intrebat cata energie consuma, nu care are randament mai bun. Raspunsul corect este ca ele consuma aceeasi cantitate de energie indiferent de combustibilul folosit, consumul fiind o chestie iar randamentul fiind altceva. Acum referitor la kW tai vezi ca ei provin tot din arderea unor combustibili fosili (titei, gaze, carbuni) si acestia au la randul lor aceleasi pierderi de energie sub forma de caldura, transformare pe retea, etc. Sa-ti mai zic ca randamentul unei termocentrale nu este mai bun ca cel al motorului ICE?

 

Incerc sa te dai profesor in ale fizicii, dar nu reusesti decat sa te dai de gol. Eu ti-am raspuns la ce m-ai intrebat ("care consuma mai multa energie pe distanta x", poate ti-ai uitat intrebarea) - una consuma 15-16 kWh, alta consuma peste 60, pentru ca a consumat tot cam la fel ca prima masina pentru miscarea in sine, dar a mai consumat (a ars degeaba, adica) de trei ori mai mult pentru simplul "beneficiu" de a putea consuma (adica pierderi inevitabile, de fapt obligatorii). Cat despre restul subiectelor tale de la final, tipicul rationament de tip "moving target". Pe orice traseu de aprovizionare exista pierderi de tot felul, cumva benzina iti pica in rezervor ca ploaia sau o scoti direct din curte, cum nici arabii nu reusesc? N-am nici timp si nici dispozitie sa le iau pe fiecare in parte, dar in orice caz pierderile pe traseu ale unei infrastructuri de transfer electric a energiei electrice sunt mult mai mici decat pierderile unei infrastructuri de transport mecanic al unei surse de energie chimica, pentru oricine e in stare sa priveasca problema obiectiv, inclusiv un copil. Pentru chitibusari, niciun raspuns nu e destul de satisfacator niciodata, deci imi inchei aici vorbitul degeaba. Noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topicul asta are multi ani inainte.

Personal aveam de gand sa-mi iau scuter electric pentru oras (Bucuresti) sa nu mai frec motorul aiurea.

Pusesem ochii pe un Niu, 70km/h max si 80km autonomie minima, roti de 14, numai bun pentru urban.

Toate bune si fumoase pana am trecut la calcule.

Cum la electrice principala grija e bateria, Niu spune ca, desi garantia bateriei este de (doar) 2 ani, ea poate fi folosita pana la 5 (cine are telefon mobil pate confirma cat de mult mai tine bateria dupa 5 ani :) ).

Scuterul are 2 baterii, fiecare costa 1000 de euro, deci asteptarea e ca dupa 5 ani sa dau 2000 de euro in baterii noi (daca mai ofera chinezii in 5 ani baterii pentru model, altfel direct la reciclat)

Cu motocicleta fac in medie in oras 3000km pe an, consum 5.5 cam 220 euro pe benzina, deci in 5 ani 1100 de euro. 

Acum ma chinui sa justific diferenta de 900 de euro. N-am pus la socoteala cheltuielile de mentenanta pentru ca motorul il folosesc si in afara, scuterul asta nu, mentenanta o fac in regie proprie iar frane si cauciucuri necesita si electricele.

Ca o concluzie personala, electricul va fi adoptat atunci cand bateriile vor avea fiabilitate DOVEDITA in timp sau se vor IEFTINI (originale saui aftermarket) sau vom fi OBLIGATI sa le adoptam (gen limita de viteza 30km/h in oras, acces doar cu vehicule electrice, benzina 10lei/l). Pana atunci eu tot benzina bag.

Pe partea de ecologie, m-am convins inca de pe vremea in care dieselul era impins ca solutie impotriva poluarii. Gura merge, banii fosnesc, altul la rand.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, mrjo a spus:

Cel mai mic procent pe care l-am gasit in viteza pe net a fost "minim 77%", in alte locuri spre 90

 

Randamentul motorului electric? Vezi că nimic nu are randament 100%, nici controllerul, nici firele, mai sunt ceva frecări... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, mrjo a spus:

Incerc sa te dai profesor in ale fizicii, dar nu reusesti decat sa te dai de gol. Eu ti-am raspuns la ce m-ai intrebat ("care consuma mai multa energie pe distanta x", poate ti-ai uitat intrebarea) - una consuma 15-16 kWh, alta consuma peste 60, pentru ca a consumat tot cam la fel ca prima masina pentru miscarea in sine, dar a mai consumat (a ars degeaba, adica) de trei ori mai mult pentru simplul "beneficiu" de a putea consuma (adica pierderi inevitabile, de fapt obligatorii).

 

Gigele, bati campii. In primul rand si kW tai pretiosi produsi in termocentrale au in spate aceleasi pierderi. In al doilea rand ai scris negru pe alb ca ICE consuma de patru ori mai multa energie:

 

Deci cu masina normala ai consumat 63 kWh pe suta de km, de patru ori mai mult decat cu electrica. De ce? Pentru ca benzina iti elibereaza doar 20% din energia ei sub forma de putere la roti, restul pierzandu-se pe traseu sub forma de caldura, transfer mecanic, sunet etc. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, ENEOS said:

 

Randamentul motorului electric? Vezi că nimic nu are randament 100%, nici controllerul, nici firele, mai sunt ceva frecări... 

 

De pe site-ul RenaultGroup: "The notion of efficiency, when it comes to a motor, refers to the ratio between useful energy and the total energy consumed, and can be expressed as a percentage. For an electric vehicle, energy efficiency is estimated at 90%, meaning that 10% of the electricity consumed by the electric motor has not been used in the propulsion of the vehicle — not a very large amount." Mai adauga la asta si franarea regenerativa, pentru cateva procente de eficienta "artificiale" (dar foarte reale pe drum si, in acelasi timp, aproape de negasit la masinile conventionale).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@marcone Analogia cu bateria de la telefon este putin exagerata. Telefonul il incarci zilnic, sau aproape zilnic deci ai, cred eu, un minim de 350 de cicluri de incarcare pe an. Cele 600-800 de cicluri de incarcare le atingi foarte repede in cazul unui telefon.

Nu este acelasi lucru in cazul unui scuter electric, in afara de cazul in care il folosesti zilnic pe distante mari (un ciclu de incarcare zilnic).

 

Eu am un Huawei P9 Plus din 2016 cu bateria neschimbata. Nu mai tine ca la inceput, insa ma duce o zi lejer 👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, mrjo a spus:

 

De pe site-ul RenaultGroup: "The notion of efficiency, when it comes to a motor, refers to the ratio between useful energy and the total energy consumed, and can be expressed as a percentage. For an electric vehicle, energy efficiency is estimated at 90%, meaning that 10% of the electricity consumed by the electric motor has not been used in the propulsion of the vehicle — not a very large amount." Mai adauga la asta si franarea regenerativa, pentru cateva procente de eficienta "artificiale" (dar foarte reale pe drum si, in acelasi timp, aproape de negasit la masinile conventionale).

 

E un sambure de adevar in ce spune Renault dar e doar marketing, degeaba motorul electric are eficienta 90% pt ca pierderile de fapt se produc la termocentrala aia care arde titei, gas si carbune. Din punctul meu de vedere cea mai buna eficienta per total o au modelele hibrid si nu ai nici stresul autonomiei. In afara de asta hibridul polueaza per total mai putin ca ICE si EV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Esti barosan, treaba asta legata de compensarea cantitativa este excelenta. A inceput deja sa se puna in practica? Cumnatul meu cauta o firma care sa il ajute cu asta (montaj panouri + tot ce trebuie facut ca sa beneficieze de compensare).

 

Nu cred ca nu gasesti firme dispuse sa faca instalatiile, sunt destul de multe. Eu am lucrat cu o firma de la Craiova, am fost multumit. Am unprieten bun, vecin, asteapta sa se incalzeasca putin sa se poata urca baietii pe casa. Are deja toate materialele in foisor.

 

Ordonanta e data, eu sunt optimist si sper ca o sa dea si normele de aplicare cat de curand, in cativa ani 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, TheHuskyCrobats a spus:

@marcone Analogia cu bateria de la telefon este putin exagerata. Telefonul il incarci zilnic, sau aproape zilnic deci ai, cred eu, un minim de 350 de cicluri de incarcare pe an. Cele 600-800 de cicluri de incarcare le atingi foarte repede in cazul unui telefon.

Nu este acelasi lucru in cazul unui scuter electric, in afara de cazul in care il folosesti zilnic pe distante mari (un ciclu de incarcare zilnic).

 

La fiecare drum prin oras fac cel putin 40km. Scuterele electrice au autonomie sub 100km, deci la fiecare 2 drumuri ar trebui sa incarc.

Plus ca bateria se deterioreaza si stand degeaba, conform principiului: folosesti sau nu, vremea bateriei trece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Nguyen said:

Deci cu masina normala ai consumat 63 kWh pe suta de km, de patru ori mai mult decat cu electrica. De ce? Pentru ca benzina iti elibereaza doar 20% din energia ei sub forma de putere la roti, restul pierzandu-se pe traseu sub forma de caldura, transfer mecanic, sunet etc. 

 

 

Ai probleme serioase de intelegere a textului citit. M-ai intrebat textual "care consuma mai mult pe distanta x", ti-am raspuns textual "care consuma mai mult pe distanta x", dar raspunsul te debusoleaza. Asa e cand nu intelegi nici macar ce vrei sa intrebi, ci doar ce raspuns vrei sa primesti pentru o confirmare ilogica a unei idei fixe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Dar de ce nu vrei sa recunosti ca ai vrut sa pari interesant cu o problema de fizica/logica si de fapt ai pus problema gresit? Daca nu scriai "cata energie consuma" erai un paznic destept. Asa esti doar un paznic

 

Eu am intrebat care consuma mai multa energie, nu cata energie consuma. Ca de obicei ura ta fata de mine iti intuneca judecata si te faci de ras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Nguyen a spus:

 

E un sambure de adevar in ce spune Renault dar e doar marketing, degeaba motorul electric are eficienta 90% pt ca pierderile de fapt se produc la termocentrala aia care arde titei, gas si carbune. Din punctul meu de vedere cea mai buna eficienta per total o au modelele hibrid si nu ai nici stresul autonomiei. In afara de asta hibridul polueaza per total mai putin ca ICE si EV.

 

Faptul ca motoarele cu ardere interna au pierderi foarte mari se poate observa empiric mai ales iarna. Caldura aceea care iti intra in habitaclu este recuperata de la notorul termic.

Electricele mai destepte au pompa de caldura pentru a recupera bruma de caldura de la batarie si de la motor. Daca nu e destula, intra in functiune o rezistenta electrica. Asta spune mult depre eficienta motoarelor electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, mrjo a spus:

 

Ai probleme serioase de intelegere a textului citit. M-ai intrebat textual "care consuma mai mult pe distanta x", ti-am raspuns textual "care consuma mai mult pe distanta x", dar raspunsul te debusoleaza. Asa e cand nu intelegi nici macar ce vrei sa intrebi, ci doar ce raspuns vrei sa primesti pentru o confirmare ilogica a unei idei fixe.

 

Gigele, tu ai scris punctual ca consuma de patru ori mai multa energie. Eu am inteles foarte bine ce ai scris dar problema ta este ca tu nu intelegi legi simple ale fizicii si crezi orbeste toate prostiile pe care le citesti pe net. Iti mai explic o data in termeni simpli, ca sa produci curent electric trebuie sa arzi hidrocarburi si ai aceleasi pierderi pe care le are un ICE sau chiar mai mari pt ca noi nu avem termocentrale de ultima generatie. Deci cand tu bagi 10kW intr-un EV ai in spate (la termocentrale) pierderi de energie egale sau mai mari cu cele ale unui ICE.

 

 

Acum 5 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

Faptul ca motoarele cu ardere interna au pierderi foarte mari se poate observa empiric mai ales iarna. Caldura aceea care iti intra in habitaclu este recuperata de la notorul termic.

Electricele mai destepte au pompa de caldura pentru a recupera bruma de caldura de la batarie si de la motor. Daca nu e destula, intra in functiune o rezistenta electrica. Asta spune mult depre eficienta motoarelor electrice.

 

picard-meme-facepalm.jpg

Acum 6 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Continui sa te afunzi in eroarea facuta :) hai mai zi, arata cat esti de istet!

 

Nu am facut nici o eroare, tu esti cel care pretinde ca am facut o eroare.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, marcone a spus:

 

La fiecare drum prin oras fac cel putin 40km. Scuterele electrice au autonomie sub 100km, deci la fiecare 2 drumuri ar trebui sa incarc.

Plus ca bateria se deterioreaza si stand degeaba, conform principiului: folosesti sau nu, vremea bateriei trece.

 

Nu am fost clar. Folosesti scuterul cel putin o data la doua zile?

Pentru ca ai spus ceva de 3000km/an cu motoreta care inseamna 75 de drumuri de 40km adica probabil 37.5 de incarcari pe an.

E corect? Crezi ca dupa 150-200 de incarcari o sa se duca? Eu nu cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Nguyen a spus:

picard-meme-facepalm.jpg

 

Ti-a intrat ceva in ochi?

 

De ce pretinzi ca toata energia electrica este obtinuta in urma arderii hidrocarburilor? Vezi ca mai ai si carbune 😜

Nu-ti merge netul de cat pe forumul asta? Google te-ar ajuta 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, TheHuskyCrobats a spus:

 

Nu am fost clar. Folosesti scuterul cel putin o data la doua zile?

Pentru ca ai spus ceva de 3000km/an cu motoreta care inseamna 75 de drumuri de 40km adica probabil 37.5 de incarcari pe an.

E corect? Crezi ca dupa 150-200 de incarcari o sa se duca? Eu nu cred.

Nu l-as folosi zilnic, altfel ar fi mult mai multi km pe an dar nici nu am momentan incredere in longevitatea bateriile actuale. Astept sa fiu placut suprins fie prin fiebiltiate dovedita in timp fie printr-un pret scazul al bateriilor.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai Nguyen, nu are rost sa vb in general despre cat de poluanta este productia de curent electric. Discrepantele sunt mari intre tari: Norvegia peste 50% din regenrabile, UKistan sub 15%. Iar daca Gigel cu Spring are panou pe casa e mai eco decat norvegianul care nu are panou pe casa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, marcone a spus:

Nu l-as folosi zilnic, altfel ar fi mult mai multi km pe an dar nici nu am momentan incredere in longevitatea bateriile actuale. Astept sa fiu placut suprins fie prin fiebiltiate dovedita in timp fie printr-un pret scazul al bateriilor.

 

Ma batea si pe mine gandul, dar acum nu il mai pot justifica. Ma bate nevasta cu bateria peste cap daca apar cu asa ceva acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Pop Mihai Lucian a spus:

Mai Nguyen, nu are rost sa vb in general despre cat de poluanta este productia de curent electric. Discrepantele sunt mari intre tari: Norvegia peste 50% din regenrabile, UKistan sub 15%. Iar daca Gigel cu Spring are panou pe casa e mai eco decat norvegianul care nu are panou pe casa.

 

Pai da, ca petrolul il vand altora: The top exports of Norway are Crude Petroleum ($29.6B), Petroleum Gas ($23B), Non-fillet Fresh Fish ($6.82B), Refined Petroleum ($6.11B), and Raw Aluminium ($2.93B), exporting mostly to United Kingdom ($20B), Germany ($15.5B), Netherlands ($11.1B), Sweden ($10.1B), and France ($6.58B).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Ti-a intrat ceva in ochi?

 

Nu, ma gandeam la prostiile scrise de tine.

 

Acum 19 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Faptul ca motoarele cu ardere interna au pierderi foarte mari se poate observa empiric mai ales iarna. Caldura aceea care iti intra in habitaclu este recuperata de la notorul termic.

 

Da, asa e, iata pierderile EV dar care nu mai intra in habitaclu.

 

termo-rovinari.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, TheHuskyCrobats a spus:

 

Ma batea si pe mine gandul, dar acum nu il mai pot justifica. Ma bate nevasta cu bateria peste cap daca apar cu asa ceva acasa.

 

Eu am fost entuziasmat la inceput, scoti bateria, o bagi la incarcat in casa, fara zgomot, trecut pe la pompa samd dar mi-a dat cu virgula la calcule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Nguyen a spus:

 

Nu, ma gandeam la prostiile scrise de tine.

 

 

Da, asa e, iata pierderile EV dar care nu mai intra in habitaclu.

 

termo-rovinari.jpg

 

 

E clar ca nu ai habar cum se obtine curentul electric 🤣

Stii macar cum se obtine benzina sau motorina, sau ai impresia ca o scoate arabul din curte cu galeata? 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...