Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

Energia electrică va fi teleportată.De la panourile solare din spațiu,la diferite receptoare de pe terra.De acolo,tot teleportată,la case,mașini,vapoare,trotinete,etc. Asta înseamnă că actualele surse generatoare de electricitate,vor fi închise.Așa da...planetă curată.Teleportarea există,dar s-a reușit doar pe distanțe mici.Ideea e,că vom avea mașini electrice,fără acumulatori😍😍😍

Editat de pinnochio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 8 minute, pinnochio a spus:

Energia electrică va fi teleportată.De la panourile solare din spațiu,la diferite receptoare de pe terra.De acolo,tot teleportată,la case,mașini,vapoare,trotinete,etc. Asta înseamnă că actualele surse generatoare de electricitate,vor fi închise.Așa da...planetă curată.Teleportarea există,dar s-a reușit doar pe distanțe mici.Ideea e,că vom avea mașini electrice,fără acumulatori😍😍😍

 

La care mai adăugăm mineritul asteroizilor și am scăpat și de impactul mineritului și exploatatului planetei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, pinnochio a spus:

Teleportarea există,dar s-a reușit doar pe distanțe mici.

Se ține la secret cât dăunează sănătății încărcarea wireless a telefonului, banii ăia care nu sunt cine știe ce sumă sunt mai importanți decât sănătatea fraierilor. Acum se discută de încărcarea wireless a mașinilor cu bobine puse în asfalt, e perfect, suntem prea mulți pe planetă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 8 ore, FLEX a spus:

https://www.contributors.ro/cand-sursele-de-energie-care-ar-trebui-sa-stopeze-schimbarea-climei-nu-mai-functioneaza-din-cauza-schimbarii-climei/

 

Si da, prof. Cranganu nu e un believer 😀

Dar pentru o privire alternativa asupra lucrurilor cred ca e interesant de citit toata colectia lui de texte de pe contributors.

"Audiatur et altera pars" parca ziceau ceva stramosi, aia cu biblioteci.

 

PS: nu am inteles niciodata cum se poate ajunge direct de la critica unei idei a unei persoane la insinuari, mistouri si judecati de valoare asupra persoanei.

Ignora-l pe Ionut face parte din lotul de idiocrati .Scrie si el aici sa para destept desi habar nu are despre subiect.Lui i se aplica cel mai bine ,,isi iubea meseria,desi nu o cunostea" sau populara ,,a vorbit si Ion ,ca e si el om".

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Poți explica te rog  in ce fel este dăunătoare pentru oameni încărcarea wireless? Sau inducția?

 

There’s disagreement in scientific literature over whether EMFs pose a danger to human health and, if so, how much.

The International Agency for Research on Cancer (IARC) has classified non-ionizing EMFs in the radiofrequency range as Group 2B, a possible human carcinogen. These fields are produced by electronic products like cellphones, smart devices, and tablets.

IARC operates under the World Health Organization (WHO). It convenes working groups of scientists from around the world regularly to evaluate the cancer risks presented to humans by environmental and lifestyle factors.

The current IARC evaluation from 2011 pointed to a possible link between RF radiation and cancer in people, particularly glioma, a malignant type of brain cancer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, adiy32 said:

Ignora-l pe Ionut face parte din lotul de idiocrati .Scrie si el aici sa para destept desi habar nu are despre subiect.

 

Oh, uitasem ca voi, dacii liberi, le stiti pe toate. Sunt sigur ca v-ati folosit cunostiintele ca sa reusiti in viata. Avem multe de invatat de la voi, noi idiocratii, generatia viitoare. Ne "bucuram" de "mostenirea" pe care ne-o lasati. Pacat ca nu va ganditi ca si copiii si nepotii vostri se vor bucura de ea. 

 

Intre timp aflam ca panourile solare si turbinele eoliene sunt "rele". Tot benzina si motorina sunt "bune". Probabil e dificil sa evoluezi cand ai trait o viata limitata de aceleasi lucruri. De aceea nu sunteti receptivi la nimic nou. Ma mir ca intrati pe acest forum probabil folosind o tehnologie care se cheama Wi-Fi si care UCIDE! Aveti 5G la telefon? Cica e rau :( . Ca sa nu mai zic de cat polueaza construirea cablurilor prin care trec chestiile pe care le postati aici. 

 

E un loc public, imi spun parerea ca si voi. Nu inteleg de ce va agitati atat cand cineva are o parere diferita. Adica inteleg, na, ati trait in comunism. Si fara jigniri! Idiotii e si ei oameni! 

 

Cat despre FLEX, nu am zis cu rautate, nu am facut misto si nici nu te judec pentru acel lucru. Doar ca nu sunt de acord cu aceea idee. Sunt din punctul meu lucruri foarte bune si se cauta "scuze" ca sa nu fie folosite, cand alternativele sunt mult mai nocive (e.g. centrale termice). E ca si cum cineva ar zice "Mie nu imi place sa am portofelul plin de bani (ca analogie la un lucru pozitiv - energie verde) ca stau buzunarele umflate (analogie la un incovenient minor care este folosit ca scuza)".

 

Mie imi place forumul, mai ales aceste discutii in contradictoriu, si o sa ma vedeti des pe aici, fie ca va place sau nu. :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, ionutpm a spus:

 

Oh, uitasem ca voi, dacii liberi, le stiti pe toate. Sunt sigur ca v-ati folosit cunostiintele ca sa reusiti in viata. Avem multe de invatat de la voi, noi idiocratii, generatia viitoare. Ne "bucuram" de "mostenirea" pe care ne-o lasati. Pacat ca nu va ganditi ca si copiii si nepotii vostri se vor bucura de ea. 

 

Intre timp aflam ca panourile solare si turbinele eoliene sunt "rele". Tot benzina si motorina sunt "bune". Probabil e dificil sa evoluezi cand ai trait o viata limitata de aceleasi lucruri. De aceea nu sunteti receptivi la nimic nou. Ma mir ca intrati pe acest forum probabil folosind o tehnologie care se cheama Wi-Fi si care UCIDE! Aveti 5G la telefon? Cica e rau :( . Ca sa nu mai zic de cat polueaza construirea cablurilor prin care trec chestiile pe care le postati aici. 

 

E un loc public, imi spun parerea ca si voi. Nu inteleg de ce va agitati atat cand cineva are o parere diferita. Adica inteleg, na, ati trait in comunism. Si fara jigniri! Idiotii e si ei oameni! 

 

Cat despre FLEX, nu am zis cu rautate, nu am facut misto si nici nu te judec pentru acel lucru. Doar ca nu sunt de acord cu aceea idee. Sunt din punctul meu lucruri foarte bune si se cauta "scuze" ca sa nu fie folosite, cand alternativele sunt mult mai nocive (e.g. centrale termice). E ca si cum cineva ar zice "Mie nu imi place sa am portofelul plin de bani (ca analogie la un lucru pozitiv - energie verde) ca stau buzunarele umflate (analogie la un incovenient minor care este folosit ca scuza)".

 

Mie imi place forumul, mai ales aceste discutii in contradictoriu, si o sa ma vedeti des pe aici, fie ca va place sau nu. :D 

Bati campii cu gratie in continuare.Si demonstrezi ca esti un habarnist,un idiocrat util.

Nu a zis nimeni sa pleci ,din contra ramai sa te faci de ras in continuare.

Sa vada toata lumea cum arata viitorul.

Acum 27 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

 

Parca mi-as trage un tatuaj pe mine cu "Nu fi prost", sa ma uit la el cand o sa am 50-60 de ani si sa imi aduc aminte sa ...nu fiu.

.

Tatueaza-te de pe acum,dar doar cu ,,prost".Nu te supi pe mine.O sa intelegi cand ajungi la 50 de ani.

Acum fugi si joaca-te cu Ionut,pretenasul tau cel nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, Nguyen a spus:

 

Nu am omis nimic, in momentul de fata sursele "verzi" inca sunt insuficiente si asa cum am mai spus mai sus chiar si sursele "verzi" nu sunt chiar asa de verzi din cauza amprentei lor de carbon.

 

Se pune bre, o sa mergi eco si o sa-ti dam o medalie.

 

Si termocentrala frige, cum crezi ca produce abur? 

 

Nu frige din cauza constructiei, in afara de asta sa produci caldura nu este acelasi lucru cu a produce energie. De exemplu un bec clasic cu filament producea 2% lumina si 98% caldura, avea astfel un randament dezastruos in ceea ce priveste producerea de lumina dar statea bine pe producerea de caldura care era in fapt o pierdere. Cam la fel si cu ICE si termocentrale, sunt mai eficiente la produs caldura dar nu acesta este scopul folosirii lor.

Mai citeste cum functioneaza o termocentrala moderna.

Nu se incalzeste apa in oala si apoi cu aburul se invarte o turbina.

La orice de producere de energie se produce si caldura, la orice transformare dintr-un fel de energie in alta se produce caldura.

Citeste un pic despre entropie.

Da, unele procese produc mai multa caldura (de obicei inutila) altele mai putin.

Iar la termocentrala electrica, caldura aparuta in proces se foloseste fie pentru apa calda menajera  si caldura la populime fie in alte procese industriale.

Asta daca nu te apuci sa contruiesti ca dobi o centrala in mijlocul pustietatii.

 

Accepta ideea ca termocentralele electrice sunt mai eficiente in a produce energia necesara unui autovehicul electric decat energia produsa de un motor cu ardere interna. Si ca din punct de vedere al amprentei de carbon automobilul electric este mai eficient decat cel cu motor diesel/otto. Ti-am povestit cu recuperarea energiei electrice.

 

Ca per total extractia minereurilor necesare la acumulatori, fabricatia acumulatori, reciclarea lor sunt mai paguboase pentru mediu decat  poluarea unui masini clasice asta este alta problema care va trebui rezolvata.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Clit Eastwood Jr. said:

Parca in timp s-a diluat panica aia, in conditiile in care in prezent suntem inconjurati de astfel de deviceuri care radiaza intens. Pare ca nu e chiar asa negru dracul (nu zic inofensiv).

Nu e chiar așa.

Între timp s-au înmulțit repetoarele (base stations) și puterea de emisie necesară a scăzut (se reglează  automat în funcție de distanță /intensitate semnal).

În schimb sunt mai multe (dar nu pe urechea ta).

Oricum ... nu sunt sănătoase (nici fizic, nici psiho ...).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Silver Arrow a spus:

Accepta ideea ca termocentralele electrice sunt mai eficiente in a produce energia necesara unui autovehicul electric decat energia produsa de un motor cu ardere interna. Si ca din punct de vedere al amprentei de carbon automobilul electric este mai eficient decat cel cu motor diesel/otto. Ti-am povestit cu recuperarea energiei electrice.

 

Ideea este valabila in cazul termocentralelor moderne care merg pe gaz, Germania de exemplu detine asa ceva. Nu toate termocentralele sunt moderne si in afara de asta diferenta de eficienta nu este de patru ori mai mare cum a zis flacaul care are jumatate de biblioteca plina de carti de fizica. Diferentele sunt relativ minore (5-15%) si mai exista un aspect fundamental, masinile electrice sunt mult mai grele fata de ICE si cele hibrid un rahat de Zoe cantarind 1500kg iar o Tesla bate si in 2000kg. Diferenta de greutate consuma si ea niste energie... ca sa intelegi Skodarla mea are 1300kg, adica fata de mine unul cu Zoe cara in permanenta greutatea unei motociclete in spate. Cat consuma o motocicleta de 200kg?

Acum 14 minute, Bulldog46 a spus:

Imi explici te rog cum este mai poluanta decat extragerea si rafinarea titeiului?

 

Probabil se refera ca extragerea si procesarea litiului este mai nociva, probabil cureti mai repede titeiul fata de mizeriile miniere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Nguyen a spus:

 

Ideea este valabila in cazul termocentralelor moderne care merg pe gaz, Germania de exemplu detine asa ceva. Nu toate termocentralele sunt moderne si in afara de asta diferenta de eficienta nu este de patru ori mai mare cum a zis flacaul care are jumatate de biblioteca plina de carti de fizica. Diferentele sunt relativ minore (5-15%) si mai exista un aspect fundamental, masinile electrice sunt mult mai grele fata de ICE si cele hibrid un rahat de Zoe cantarind 1500kg iar o Tesla bate si in 2000kg. Diferenta de greutate consuma si ea niste energie... ca sa intelegi Skodarla mea are 1300kg, adica fata de mine unul cu Zoe cara in permanenta greutatea unei motociclete in spate. Cat consuma o motocicleta de 200kg?

 

Probabil se refera ca extragerea si procesarea litiului este mai nociva, probabil cureti mai repede titeiul fata de mizeriile miniere.

Mai nou termocentralele electrice merg chiar cu deseuri.

 

Error cu masina electrica mai grea este mai consumatoare de energie. Sa iti explic de ce:  diferenta de consum intre masina electrica mai grea si masina ICE mai usoara vinde doar de la demaraje. La mersul cu viteza constanta, daca pleci de la premisa pusa de tine ca au aerodinamica identica, consumul energetic este acelasi indiferent de masa masinii. (vezi Legea intai a mecanicii)

Dar masina electrica isi va recupera energia consumata la demaraj in momentul in care franeaza. La fel, consideram ca franarea se face corespunzator, pentru ca daca bizonul da blana in frana s-a terminat cu recuperarea.

Asadar in timp ce Skoditza ta ce a consumat la demaraj - probabil consum instantaneu 15-20 % - pleaca si nu se mai intoarce,  la masina electrica ce s-a consumat la demaraj se recupereaza la franare, evident cu pierderea cauzata de randamentul subunitar al procesului.

 

Iti dau si exemplul cu Lexus-ul: motor benzina 3600 cmc  cu 2200 kg (cred) si totusi in oras consuma uzual in jur de 8,5%. Treaba este datorata demarajului sustinut de motorul electric.

Daca ai nervul tare poti sa obtii un consum mai mic (sau mai mare :crack:)

Si am facut si o proba cam ce suge la un demaraj cu pedala la podea: consum instantaneu 70 %. 🙈

Cand ajung acasa si intru pe alee, la viteza de 20-30 km/h Lexus-ul merge doar pe electric, la fel fara sa bruschez acceleratia. o tin la viteza constanta.

 

Oftopic: sunt cateva marci de masina care in Romania au fost din totdeauna alintate: Fietzel, Trabantzel si Skoditza.  Asa ca propunerea mea este sa renunti la ''Skodarla'' ca suna urat si nu merita masina asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Bulldog46 a spus:

Peste 20-30 de ani nu stiu ce va fi...nu stiu cat vom mai folosi defapt masiniile in general, nu stiu cati isi vor mai putea permite masina personala...posibil sa mearga lumea puternic in zona asta de "share" si "AI", incat sa fie plin de ceva vehicole autonome care se duca din stanga in dreapta ca pe niste vite. 

 

 

 

Înțeleg ce zici dar...... Doamne feri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricat ne-am da noi cu curu' de pamant un vehicul dotat cu motor diesel/benzina conceput cat mai corect dpdv eficienta si poluare s-ar trage cam la egal cu un vehicul electric. Un motor cu ardere interna are o pierdere destul de mare de putere datorita auxiliarelor pe care le angreneaza pentru confortul utilizatorului, si a pieseor interne aflate in miscare. La electrica toate auxiliarele sunt electrice, deci alimentate din acumulator, iar motorul nu trage mai tare sa invarta toate astea.

Luati un motor cu ardere interna cu supape actionate electric, doar cu pompa de ulei si de apa, fara pompa de vacuum necesara servofranei, fara compresor de clima, fara pompa de servo pentru directie, fara alternator, si sa vedeti ce performante are.

Electrica a rezolvat toate aspectele astea dar la o greutate mai mare  vehiculului si cu dezavantajul timpului de incarcare relativ mare, si uneori cu indisponibilitatea infrastructurii  pentru incarcare.

Cea mai buna optiune ramane hibridul cu diesel in 2 timpi optimizat sa mearga cu orice tip de ulei vegetal si auxiliarele sustinute electric plus un generator si acumulatori. Dar nu cred ca o sa ajungem sa vedem diesel 2T pe troacele personale.

Dupa cum am mai scris pe aici, astept sa apara kituri de conversie omologate, care sa aiba randament bun, si sunt dispus sa-mi convertesc troaca actuala in electrica, troaca fiind un Freelander Td4 din 2002, cu 186000 km in bord, folosit predominant la tractat.

Acum sa vedem ce rezerva viitorul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

37 minutes ago, Bulldog46 said:

e complex, nu se poate raspunde cu da sau nu

 

Mi se pare evident că ăsta este viitorul. Credeam că s-a răspuns de mult la întrebarea generală a topicului. Restul sunt discuții adiacente sau paralele.

 

Singura necunoscută este modul de funcționare al viitoarelor vehicule electrice - acumulatori, pile de combustibil, distribuție directă prin inducție, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 39 minute, PzKpfW a spus:

Mi se pare evident că ăsta este viitorul.

Sincer, nu as zice asta.

Depinde foarte mult de domeniu. Eu vad cam asa:

1. transport in oras - electric ( 75-80% de tipul transportului in comun electric - tramvai, troleu si restul 20-25% masini tip sharing dar tot electrice si cat mai mici).

2. transport in afara, gen concedii, deplasari, etc. unde iti trebuie autonomie: masini cu hidrogen ars direct in motor. Hidrogenul fie stocat in butelii (destul de periculos dar se cauta materiale avansate care sa tina), fie stocat chimic sau fizico-chimic in diverse materiale (mai ok, dar mai complicat). In niciun caz hdrogen care sa alimenteze o pila, pentru ca randamentele sunt penibile, iar in pila iti trebuie mult metal nobil (Pt, Ir, etc.) ca sa aibe suflu.

3. transportul de marfuri: terestru: hibrid intre hidrgen si electric, aviatic: hidrogen, naval: nuclear.

4. transportul de persoane: terestru - trenuri electrice, maritim - nuclear, aviatic - hidrogen.

 

Zic de hidrogen pentru ca sunt multe modalitati de a-l obtine: de la tot felul de reactii chimice (actualmente), la procese de piroliza a deseurior (e in curs de aplicare, cel putin la nivelul UE), la electroliza apei, etc.

 

Ma rog, e doar parerea mea avand in vedere cunostintele pe care le-am acumulat pana acum.

 

Un singur exemplu: ESA incearca sa dezvolte o turbina pentru hidrogen lichid care sa functioneze in spatiu. Presupun ca in 30-40 de ani, e posibil sa apara si al productia in masade autovehicule.

 

Dar, cum spunea "francezul" Ghoete: We shall see!

 

 

 

PS: vorbesc de viitorul in care petrolul va fi epuizat. Pana atunci...🤪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă vor găsi o metodă viabilă și ieftină de a genera, stoca și distribui hidrogenul, nu se va mai complica nimeni cu arsul lui în motor de tip Otto. Este tehnologie de sec. XIX și are o eficiență redusă. Pilă de combustibil direct.

 

14 minutes ago, The_Sin_Eater said:

naval: nuclear.

 

Și asta este tehnologie veche și se folosește deja. Problema nuclearului "clasic" (fisiune nucleară) o reprezintă reziduurile. Nuclearul pe bază de reacție de fuziune nucleară este viitorul energiei - dar deocamdată abia funcționează la nivel experimental, în reactoare de talie mare. La termen însă se va ajunge cu miniaturizarea și acolo. Orizont temporal: peste un secol sau mai mult.

 

13 minutes ago, The_Sin_Eater said:

Un singur exemplu: ESA incearca sa dezvolte o turbina pentru hidrogen lichid care sa functioneze in spatiu. Presupun ca in 30-40 de ani, e posibil sa apara si al productia in masade autovehicule.

 

Da, iar Airbus testează motoare turbofan care să funcționeze cu hidrogen. Dar motorul clasic cu bielă-manivelă va muri în următoarele decenii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema majoră pentru electrice va fi materia primă. Deja marii producători se bat să semneze contracte de aprovizionare cu companii miniere, însă resursele nu vor acoperi cererea. Pe de altă parte, mineritul se bate cap în cap cu ecologia, așa că în tările cu apă caldă și călâie, o mină de litiu, de exemplu, va avea puține șanse să fie pusă în exploatare. Vezi cazul Jadar din Serbia, cel mai mare zăcământ de litiu din Europa, care a fost pus pe linie moartă.

https://www.reuters.com/business/retail-consumer/serbian-government-revokes-rio-tintos-licences-lithium-project-2022-01-20/

Exploatarea litiului din saramură, în America de Sud, presupune suprafețe enorme afectate și consumuri imense de apă și vine la pachet cu riscul de contaminare al apelor freatice. Și acolo protestele localnicilor s-au intensificat în ultimul timp, astfel că va fi din ce în ce mai greu să deschizi o mină nouă sau să continui exploatarea.

Cobaltul vine în principal din Congo, majoritatea minelor de acolo fiind artizanale și ilegale, existând și problema  exploatării copiilor.

Și materiile prime conexe pentru electricitate verde , cum sunt pământurile rare și metalele  folosite la fabricarea panourilor solare și a turbinelor pentru eoliene, sunt pe sponci. Cuprul, considerat esențial pentru electrificare, se presupune că va fi insuficient pentru a susține tranziția.

Se pune foarte mare accent pe reciclare, însă ratele de reciclare actuale sunt jenante și nu se știe deocamdată cum vor evolua în viitor.

Oricum, pentru a compara ICE cu EV trebuie calculată amprenta de carbon și estimate efectele negative pentru toate procesele, începând de la extragerea și prelucrarea materiilor prime pentru componente și baterii, până la tipul de energie consumată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine să mă anunțați când o buleftrică din asta va fi capabilă să urce Timișul, Posada sau alte trasee de genu' în regim de blană orbitoare, fără să intre în protecții și să aprindă pomul de Crăciun pe bord! Și jur că îmi cumpăr atunci una d'aia 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...