Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

La 23.02.2022 la 18:37, Pop Mihai Lucian a spus:

Ai uitat-o pe aia cu plastic placut la atingere si caracter sportiv. Cam asta e pe buzele oricarui jurnalist auto.

 

Am fost la Buzau saptamana trecuta cu un grup de prieteni (Mercedes, Land  Rover, BMW, etc).

Concluzia, plastic de calitate slaba pe bord. 🙂

 

La 23.02.2022 la 20:36, l.u.v a spus:

Nu mă refer la tine, ci la buldogi și ale specii de pitpalaci care latră, dar nu mușcă 😏

Nu trebuie să ne miște pe toți aceleași lucruri. 

Eu sunt imun de pildă la monitoarele puse pe bord sub formă de tabletă. 

E un fapt cert, nu e concluzia mea. 

Tu ești oarecum scutit de asta că stai la casă. 

În concediu cu Tesla trebuie să-ți planifici traseul și să pleci cu doua zile mai devreme. 

Presupun că-ți iei Tesla să pleci cu ea și în concedii

 

Din punctul meu de vedere Tesla nu merita in Romania atata timp cat nu ai acces la reteaua lor de incarcatoare. Iar Kona e destul de capabila si la mers intins si la autonomie, nu vad motivul pentru a cumpara Tesla.

Ma bate totusi gandul sa dau Yarisul pentru un Spring. Nu am consumat nici cupoanele acelea de la cauciucuri din septembrie pana acum...

 

Iar in ceea ce priveste EV vs ICE, traseul trebuie planificat, eu cel putin asa faceam si cand plecam cu ix35-ul. Nu mai folosesti Waze sau Google Maps ci ABRP care e aceeasi Marie cu alta palarie (aplicatie dedicata transportului electric). Dureaza mai mult sa ajungi la Kaprun (de exemplu) insa e vorba de ore si nu zile.

 

Ca idee, oricum in ultimul timp am inchiriat masina mare pentru concedii, vezi mai sus, asa ca puteam sa am si S Class ca nu conta. 😊

 

La 24.02.2022 la 0:01, frigider a spus:

*asta daca kitul de incarcare de acasa nu e cumva portabil?

si presupun ca nu e.

 

E foarte portabil. Orice masina vine cu un kit de incarcare, oricat de basic. Eu am luat unul in plus ca sunt mai avut 🙃

Pe cel original il tin in portbagaj tot timpul, celalalt e in garaj tot timpul. E mic, cam cat un pachet de spaghete mai grosut asa, sa iti faci idee.

Iar o priza de 220V/10A gasesti la orice jaf de pensiune trebuie doar sa deschizi gura.

 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

 

E foarte portabil. Orice masina vine cu un kit de incarcare, oricat de basic. Eu am luat unul in plus ca sunt mai avut 🙃

Pe cel original il tin in portbagaj tot timpul, celalalt e in garaj tot timpul. E mic, cam cat un pachet de spaghete mai grosut asa, sa iti faci idee.

Iar o priza de 220V/10A gasesti la orice jaf de pensiune trebuie doar sa deschizi gura

Topic închis? 

 

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am văzut acum 2 zile o electrică (100% , nu hibrid) cu bara din față demontată și am fost surprins să constat că are un radiator de răcire de aceleași dimensiuni cu cel al unei mașini similare cu motor termic (+ pompă de apă electrică). Dacă e așa bun randamentul cum vehiculați pe aci poate îmi explică un inginer ce plm răcește ăla. :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile necesita racire, motorul necesita racire. Identic cu un motor electric de la vreun electrocasnic, polizor unghiular, bormasina: toate se incalzesc.

Nu stiu eficienta electricelor in cifre. Insa vad pe forumurile de Dacia Spring cum posesorii instaleaza deasupra motorului, sub capota, o cutie de plastic sau polistiren unde-si tin incarcatorul. Cutii normale, luate de prin Dedeman sau Brico. Asta mie imi spune ca, desi sunt dotate cu racire, adevarul e ca nu se incalzesc ca un motor termic. Adica eficienta mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

Insa vad pe forumurile de Dacia Spring cum posesorii instaleaza deasupra motorului, sub capota, o cutie de plastic sau polistiren unde-si tin incarcatorul. Cutii normale, luate de prin Dedeman sau Brico. 

E o treabă promițătoare.

La Daciile de acum 50 ani se puneau cartoane la radiator. 

 

Șpringu ăsta costă 19.000 iepuroi? 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Nooxy a spus:

Plus ca banuiesc ca atat racirea cat si incalzirea habitaclului se face cu pompa de caldura, si acea pompa are nevoie de radiator ca sa ''plimbe'' caldura sau frigul .

Condensorul (radiatorul de AC cum e denumit popular) e la locul lui, cu siguranță ăla răcește habitaclul, iar de încălzit nu văd cum ar putea s-o facă un radiator de apă/antigel. Ăla în mod sigur răcește ceva componente d'alea cu super randament, probabil că are vreo 2000 cp tigaia dacă radiatorul e cât al unui benzinar de ~100 CP. :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, mircea.cazachevici a spus:

 Insa vad pe forumurile de Dacia Spring cum posesorii instaleaza deasupra motorului, sub capota, o cutie de plastic sau polistiren unde-si tin incarcatorul. Cutii normale, luate de prin Dedeman sau Brico.

 

Trebuie sa fi un pic anormal sa pui acolo ceva neignifugat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Câțiva de aici de pe topic chiar habar nu aveți modul în care funcționează un full electric. Oare înainte să aruncați cu aberații,chiar va e greu să va informați?

https://playtech.ro/stiri/placutele-de-inmatriculare-sufera-o-schimbare-majora-in-romania-anunt-important-pentru-soferi-478440

 

 

Sa se vadă din avion cine e "green". Haida de,numere verzi,certificat verde....what's next?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ne mai place sa ne radem, sa ne dam interesanti cand nu stim ceva.....

Intre timp am mai gasit si alte informatii pe site-uri din afara.

1. Alte tari dau si mai mult decat noi la programul Rabla Plus, in anumite situatii. Irlanda da 20k euro pentru masinile EV inmatriculate ca taxi.

2. Springul nu e singurul caruia i se monteaza cutii de plastic peste motor. Pare ca ala din poza e un hyundai, ceva, nu?

https://www.evaccessoriesireland.com/post/ev-taxi-drivers-dream

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, mircea.cazachevici said:

Ce ne mai place sa ne radem, sa ne dam interesanti cand nu stim ceva.....

Intre timp am mai gasit si alte informatii pe site-uri din afara.

1. Alte tari dau si mai mult decat noi la programul Rabla Plus, in anumite situatii. Irlanda da 20k euro pentru masinile EV inmatriculate ca taxi.-CAT DA IRLANDA IN CAZUL UNUI "CIVIL" CARE NU FACE TAXI? Mi-e lene sa caut.

2. Springul nu e singurul caruia i se monteaza cutii de plastic peste motor. Pare ca ala din poza e un hyundai, ceva, nu?

https://www.evaccessoriesireland.com/post/ev-taxi-drivers-dream-MULTE MASINI EV AU CUTIE DE PLASTIC IN "PORTABAGAJUL" DIN FATA. 

 

@Contabil: orice nu pui,doar de vrei sa vezi ce poate lua foc în cazuri excepionale. Cablurile de încărcare nu sunt din plastic,in schimb "zona mufelor" da. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Păi e veche și testată schema, vezi cât era motorina acum ani buni, iar acum e mai scumpă decât benzina (depinde de stație). Este cerere? Perfect, mărim prețurile, lumea trebuie să fie servită.

Îs ieftine panourile? Nu-i bai, au timp să se scumpească. Dar oricum sunt scumpe pentru mulți, noroc cu subvenția.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am nici o sursa imi pare rau.

Eu am cumparat unele de la Bucuresti, SOLMAX-300-60-MB de la un depozit din Bucuresti.

Din ce tin minte acum doi ani cele mai rasarite la pret bun erau de 300W, cam 400 lei bucata. Le-am luat de pe olx, merg conform specificatiilor. Acum s-a cam dublat pretul.

Nu ai spatiu, sau de ce vrei de putere asa de mare?

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In The Guardian se specifica alta valoare pentru exportul de nichel al Rusiei.

Probabil ceilati producatori se vor adapta si vor produce nichel de puritate mai ridicata pentru a acapara piata lasata goala de Rusia.

 

Citat

Nickel is a crucial element in the production of electric vehicle batteries, as well as of stainless steel, and about 10% of the world’s nickel comes from Russia.

 

Eu inteleg din asta ca o sa fie Ok accesul la incarcatoare 😜

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incarcat una bucata EV de la panouri (diferenta de la 44 la 37kWh s-a dus in bateria casei).

Amortizez instalatia de nu se vede 😜 

 

image.thumb.png.859651973a0249e85108f35b67d96ad2.png

 

Alimentez Yarisul cand o ajunge benzina iarasi 6 lei.

 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...