Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Hai noroc!

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

Plm, îi strâng mână ăluia care recunoaște deschis asta și zice: bă băieți,  sunt plin de bani și mi-am luat o jucărie cu 70.000 pentru că pot!

 

Ca orice motoreta, daca e sa mergem pe ideea asta. Din A in B mergi si cu un scooter, nu-ti trebuie GSA.

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 13 ore, l.u.v a spus:

Cel mai tare lucru pe care văd că lumea îl omite este faptul că toate cotețele astea care costă cât o mașină adevărată sunt de fapt jucării scumpe pentru oameni bogați și cu venituri peste medie.

Am un amic bogat, are un soi de SUV Ford electric.

Omul își permite să consume motorină și benzină cu șlepul ca și până acum - deci faza cu economia cade.

Cheltuiește suficient de mult cu altele, excursii,  motociclete, deci nici asta nu ține, că face economii cu electrica.

Îl doare în pulă de ecologie - fabrica lui poluează suficient, deci tăiem și asta.

La el e un moft, cum dealtfel este la majoritatea celor care-și cumpără o mizerie din asta.

Jucărie pentru oameni bogați.

O să-mi spuneți că Spring este 12.000 cu tichet bla bla.

Păi și aia tot unul cu venituri peste medie și-o ia, că nu poți fi atât de infantil să crezi că faci economie cumpărând o panaramă cu care te fâțâi doar în oraș.

Și nici nu și-o ia unul care stă la etajul 7 la bloc, pentru că te piși direct pe ea.

99% dintre cei care-și cumpără electrice stau la vile în afară Bucureștiului la care plătesc câte 1500 ron pe luna pe curent pentru că merg tot timpul cu AC ul și cu câte 5 becuri aprinse în sufragerie ziua în amiaza mare.

Deci am lămurit și faza asta că au electrică pentru economie și pentru că n-au bani.

De fapt adevărul este simplu, unul sărman sau care vrea economie își ia o Skoda Octavia 1.9 tdi ALH de 20 de ani cu 2500 euro, cu care merge cu 4.5% afară și 7% în oraș încă 10 ani de acum încolo. 

Și tot nu cheltuiește 20-30-50.000 euro pe vise umede.

Dar îmi place demagogia asta ppenibil : domle, am mers 1500 km cu 200ron și sanchi, am făcut economie!

Și cea mai tare vrăjeală este asta, roți au încă cel puțin o mașină cu motor termic.

Că de, dacă e o urgență și panarama nu a fost alimentată atunci pa!

Păi ce facem măi economule și ecologule?

Acum nu mai suntem economi și ecologi?

 

Plm, îi strâng mână ăluia care recunoaște deschis asta și zice: bă băieți,  sunt plin de bani și mi-am luat o jucărie cu 70.000 pentru că pot!

 

Atât.

 

Stații există, dar trebuie să fie libere.

Plus timpul pe care îl pierzi după încărcări.

Mie mi se pare că este scris realist dar na, când o să-mi dau seama că am dat 40.000 pe un coteț din plastic reciclat e probabil să-mi schimb părerea.

 

 

Exista si persoane care nu platesc 1500 lei pe curent chiar daca merg cu AC-urile si becurile aprinse si care au masina electrica. Exista si persoane carora aceste masini li se potrivesc.

Exista persoane care gandesc altfel decat majoritatea (nu neaparat bine sau rau, doar altfel) si pentru care confortul personal conteaza mai mult pe termen lung decat pe termen scurt.

 

Daca ai avea de ales intre a plati 25000 euro pe o masina cu motor termic si apoi inca 1500 lei lunar pe motorina sau 25000 euro pe o masina cu motor electric si apoi 70 luna pe curent, ce ai face? In acelasi regim de folosire.

Daca oricum schimbai masina, oricum luai masina noua si ~25000 era suma dispusa sa o dai pe o masina noua.

Daca investisei deja in panouri solare, si in acest de ce sa nu recuperez investitia mai devreme? 

 

In conditiile de mai sus ce faceai? Luai diesel?

 

Cum mie imi este greu sa justific orice masina care sare de 25000 euro probabil ca la fel esti si tu, iti este greu sa accepti ca cineva poate cumpara o masina electrica in conditiile din ziua de azi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ceea ce priveste statiile...

Am drumuri foarte dese la Bucuresti, si din cauza acestor drumuri am incarcat foarte des la Bucuresti. Statiile ocupate sunt cele gratuite, Lidl, Ikea, Kaufland, Penny, etc. Statiile la care se plateste sunt in 99% din timp goale. Iti spun asta ca eu unul nu am avut niciodata probleme in a incarca masina la statii DC cu plata. 

Mai jos ai o poza cu statiile din Bucuresti neocupate acum, valabile doar pentru Renovatio.

Tot mai jos ai o poza cu toate statiile din Bucuresti raportate pe Plugshare. Sigur gasesti una la care poti incarca, si nu vorbesc de statie aflata la 10km de tine.

 

C1.thumb.JPG.5f1b29a83a05ffeb539d46ce69990cc1.JPGC1.JPG

 

Acum 12 ore, Kristian K a spus:

Muiala electrica va incepe cand primariile o sa le aloce la drepturi de impozitare ca pe toate celelalte.Si nu va fi departe asta...

 

Imi vine greu sa cred ca o electrica va fi impozitata ca o masina cu motor de peste 2000cmc ca sa conteze cu adevarat.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am spus ca va fi impozitabila fata de scutirea actuala,nu ca va fi impozitata ca o masina peste 2000 cc...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Per total, ce mi se potriveste mie nu e neaparat necesar sa ti se potriveasca si tie. Eu am priza la poarta, tu poate locuiesti la etajul 10 intr-un bloc fara posibilitatea de a incarca (gen blocuri noi cu parcari subterane). Si atunci te inteleg de ce esti fan GPL sau diesel.

 

Oricum, mi-a placut un comentariu de pe o postare de pe facebook. Postare de genul "ce nasoale sunt masinile electrice", si 100 de insi care aproba si dau exemplu cum au vazut ei Spring-uri mergand cu 60km/h pe autrostrada... Unul singur a recunoscut ca a vrut sa "faca" o Tesla, si i-a dat Tesla "cu fum" de nici nu a vazut-o.

 

E usor sa razi de o tehnologie aducand de exemplu doar cea mai ieftina masina.

Eu unul mi-as dori Cybertruck-ul de la Tesla. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, mircea.cazachevici a spus:

a vrut sa "faca" o Tesla, si i-a dat Tesla "cu fum" de nici nu a vazut-o.

Mie a vrut să-mi dea unul cu o mârțoagă (mustang) care îmi ieșise cam ca pwla în față de pe un drum lateral (fără prioritate, că să nu existe dubii). Ei bine, motorul termic al lui Napoleon i-a arătat că nu întotdeauna electrica demarează mai tare! :blbl:

Altfel ce să zic, merg electrificații într-o veselie pe autostradă cu 90-100 + geamul deschis, nu doar șpringarii. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Kristian K a spus:

Am spus ca va fi impozitabila fata de scutirea actuala,nu ca va fi impozitata ca o masina peste 2000 cc...

 

 

Sunt de acord, dar ca sa conteze cu adevarat, impozitul trebuie sa fie mare. La SUV-ul anterior care avea 2000cmc impozitul era derizoriu, doar 240 lei (in Arges e mai mare ca in Bucuresti) nu e nici macar cat abonamentul anual la Netflix.

 

Sigur se va impozita, asta e mai mult ca sigur. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieți, ma bag și eu in seama ca si tanga in fund.

Am un prieten bun, avea un BMW cumpărat de nou in leasing, iar anul acesta a trecut la Tesla Model Y Long Range.

Nu știu detalii legate de prețul mașinilor, mi-a spus doar ca la BMW plătea leasing+casco aprox. 1000 euro luna, iar la Tesla acuma aprox. tot acolo. 

Costul de întreținere la Tesla este mult mai mic, alimenteaza de acasa și de la birou. A făcut si drumuri externe, autonomia fiind chiar mare. Am vazut pe aplicația lui și 400km si viteze medii destul de consistente. Mașina nu are nevoie de revizii, la BMW plătea anual min. 1500 lei revizia. A avut și sume de 5000-6000 lei cand au schimbat placuțe și altele.

El estima ca la BMW în 5 ani, a dat pe revizii cam 12.000 lei în cei aprox. 100.000 km făcuți, fara cauciucuri. La Tesla, se așteaptă la 10% din acea suma. 

Economisește la combustibil, economisește la revizii, plătește tot atăt leasing și primește o mașina minim de nivelul fostei ca dimensiuni/dotari, chiar peste la putere. În mare omu rămăne la final de lună cu mai mulți bani in buzunar. Bravo lui.

Nu plănuieste sa tina mașina mai mult decat leasingul, asa cum a făcut si cu mașini anterioare. Prin urmare peste 5 ani si tot aprox. 100.000 km, nu ar trebui sa fie probleme cu bateria

Întradevăr sunt si părti negative, dar omul este foarte mulțumit de alegere.

Nu salvează planeta, nu is mașini pentru tot poporu...dar sunt alternative bune cine se incadreaza in usage spectrum. 

Sunt ideale pentru cine le cumpără in leasing si le țin 4-5 ani. Sunt ideale pentru cine face mulți kilometri, dar intr-un anumit radius. Prietenul asta, face lejer Cluj-Oradea-Cluj, Cluj-Sibiu-Cluj, sau Cluj-Satu Mare-Cluj fără grija că trebuie să încarce.

De mine nu e înca povestea, dar dacă aș fi în situația lui...aș face idem. 

Editat de sasesase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, GoodKat said:

Da Tesla aia merge pe sine de tramvai sau ce...Nu foloseste tot anvelope? 

 

Sigur, dar le-am eliminat din calculul comparativ al ambelor mașini deorece înca nu știe daca și aici va face economie, sau nu. 

Aparent is mai ok cu anvelopele, dar eu mă gandesc ca doar cele cu putere mica si autonomie mică. Inevitabil un condus economic, prelungește si guma. Nu cred că este cazul aici. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La gume, dat fiind cuplul mai mare al masinilor electrice, ma astept sa le schimbe mai des.

In rest, la revizii, diferentele constau in faptul ca nu necesita schimb de ulei, antigel, înlocuirea distribuției si a ambreiajului. Exceptand uleiul restul oricum nu le faci la fiecare revizie. Dar are alte chesti in loc, gen racirea acumulatorilor si mai stiu eu ce alte dracovenii. In rest si la asta are de facut revizie la sistemul de franare, directie, suspensie, transmisie, trenul de rulare electric etc. Tu prezinti diferentele de revizii intre cele 2 ca si cum tesla aia, vorba lui Goodkat, merge pe sine si nu are nimic care sa se strice sau sa necesite inlocuit in componenta ei...

Apropo, doar de curiozitate, unde face service-ul la Tesla ? :)

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 6 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

In conditiile de mai sus ce faceai? Luai diesel?

Nu sunt cel mai bun exemplu.

Nu sunt nici foarte econom, nici foarte risipitor, iar lucrurile le iau întotdeauna cu inima, nu cu mintea.

Posibil ca de cei 25.000 să-mi fi luat ce-mi doream în condițiile de mai sus.

 

Recitind ce am scris îmi pare că am fost cam agresiv. Îmi cer scuze, nu a fost intenția de a jigni pe nimeni.

Doar că nu-mi place demagogia proastă.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, Cap0ne a spus:

 unde face service-ul la Tesla ? :)

La Viena! Cluj - Viena, că Badea Cârțan (ca durată). :lol:

Comparăm bmw cu toporișca la calitate... 🤦‍♂️ Asta după ce am creat cont pe forum moto ca să propăvăduim electrocare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Cap0ne said:

La gume, dat fiind cuplul mai mare al masinilor electrice, ma astept sa le schimbe mai des.

In rest, la revizii, diferentele constau in faptul ca nu necesita schimb de ulei, antigel, înlocuirea distribuției si a ambreiajului. Exceptand uleiul restul oricum nu le faci la fiecare revizie. Dar are alte chesti in loc, gen racirea acumulatorilor si mai stiu eu ce alte dracovenii. In rest si la asta are de facut revizie la sistemul de franare, directie, suspensie, transmisie, trenul de rulare electric etc. Tu prezinti diferentele de revizii intre cele 2 ca si cum tesla aia, vorba lui Goodkat, merge pe sine si nu are nimic care sa se strice sau sa necesite inlocuit in componenta ei...

Apropo, doar de curiozitate, unde face service-ul la Tesla ? :)


Aparent Tesla nu are nevoie de revizie. Se recomanda schimbarea filtrelor de aer/hepa 1 data la 2 ani, dar operatiunea poti sa o faci singur.

Din ce citesc si pe site-ul lor oficial, daca nu ai probleme tehnice, nu ai ce revizie sa faci, inafara de inlocuirea acelor filtre pe care o faci singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Să vă povestesc despre Tesla și service în București. Am un amic, este un electrician auto/moto excepțional de bun.

Lucrează la o firmă care s-a axat pe auto electrice.

A fost la vreo 3 paliere de interviuri la Tesla pentru angajare la service-ul din București.

Dacă vă puteți imagina, ăștia îi propuneau minim pe economie + restul la negru!

Vă dați seama cine va lucra la ei, am înțeles că deja au deschis unul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

37 minutes ago, ENEOS said:

La Viena! Cluj - Viena, că Badea Cârțan (ca durată). :lol:

Comparăm bmw cu toporișca la calitate... 🤦‍♂️ Asta după ce am creat cont pe forum moto ca să propăvăduim electrocare. 


La Bucuresti. Dar e vorba doar de defectiuni, revizii nu exista.

N-am treaba cu electricele, din partea mea sa dispara maine. Sunt impotriva subventiei din banii mei, mai ales cand vad cum profita unii mult mai bogati ca mine, dar pe noi astia mai saraci ne ingroapa in taxe si eventuale restrictii.

Nu cred ca is mai ecologice, dimpotriva. Cred ca sunt inca o chichitza prin care bogatii raman bogati, iar saracii mai saraci. 
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să vedem cum face Cluj - București - Cluj! Să-i dăm un cort în care să doarmă lângă stația de încărcare? Sau unde i se va găta bateria pe drum. :crack:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 minutes ago, ENEOS said:

Să vedem cum face Cluj - București - Cluj! Să-i dăm un cort în care să doarmă lângă stația de încărcare? Sau unde i se va găta bateria pe drum. :crack:

 

vreo 450km cred că duce, declara autonomie de 600+km. Cu o pauza la Brașov si o incarcare rapida, cred nu e stres. Din service probabil ca primești mașina cu bateria plină. 

Cred că mai degrabă este vorba de platformă, avand in vedere ca mașina nu are ce căuta in service, decat daca are o problemă tehnică. Dar mi-a spus ca are ceva extra asistența, cred ca A24. Nu știu detalii, ca nu am folosit așa ceva niciodată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă pui aglomerația de pe unele tronsoane la 30+ grade (sau iarna), scade autonomia ca la bormașină când împingi șuruburi de 30 in lemn, fără pregaurire. Cineva din familie a dat vreo 60k pe un 530 din 2021 hibrid. L-a durut in bascheți de motorul electric, el a vrut mașina că i-a plăcut. Cică vibratorul are vreo 11 cai, iar bateria e minusculă, e acolo ca să fie. Deci avea omul bani de o electrică 100%, ce dreq și-a luat "ibrit"?! 😁 Vibratorul totuși e bun la taxe, că la 3 litri cât e motorul principal, reducerea e consistenta, cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai reducerea e cam asa: la mine, fostul diesel de 1700cmc - 180 lei/an impozit. Actualul Prius de 1800cmc  hibrid, 9 lei impozit anual.

La de 3000cmc, sa tot fie 2500 lei impozitul in Bucuresti. Daca dai a 20-a parte pentru ca ai hibrid, te-ai scos.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, sasesase a spus:

La Bucuresti. Dar e vorba doar de defectiuni, revizii nu exista.

Pe site la ei nu scrie ca nu exista revizii. Ci niste bla bla ca nu are nevoie atat de des de mentenanta. De fapt uite aici un plan de service si un cost dat de baiatul ala de 400-500 euro+tva/an  https://www.teslash.ro/service

Tot pe site zic sa schimbi filtrul de habitaclu la 2-3 ani. Lel. Daca te plimbi numai pe drumuri de munte poate. Ca in Bucuresti sau alte orase mari daca chiar folosesti masina e full de jeg in maxim 1 an.

Iar service la Bucuresti cred ca se face doar pt schimbat fltre, lichide si chestii din astea marunte. Daca ai vreo problema... Viena cu platforma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Să vă povestesc despre Tesla și service în București. Am un amic, este un electrician auto/moto excepțional de bun.

Lucrează la o firmă care s-a axat pe auto electrice.

A fost la vreo 3 paliere de interviuri la Tesla pentru angajare la service-ul din București.

Dacă vă puteți imagina, ăștia îi propuneau minim pe economie + restul la negru!

Vă dați seama cine va lucra la ei, am înțeles că deja au deschis unul.

 

aici? din cate stiu singurul job de mecanic pe romania direct la ei e pentru service mobil

https://ro.linkedin.com/jobs/view/mobile-service-technician-m-f-d-bucharest-at-tesla-3234261271

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, mircea.cazachevici a spus:

La de 3000cmc, sa tot fie 2500 lei impozitul in Bucuresti. Daca dai a 20-a parte pentru ca ai hibrid, te-ai scos.

Deci consistentă reducerea, iese mai bine decât cu fostul 520 2014.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...