Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 5 ore, FlipperCo a spus:

 

Asta am sustinut mereu dar nu ma credea nimeni. Repet, masina electrica nu este eco, e doar hipstereala pentru unii si mocangeala pentru altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

8 hours ago, GoodKat said:

 

Ce naiba economie sa faca la gume? 😂😂😂 Au niste roti de 18 sau 19, balon ingust, au cuplu mare, trebuie anvelope bune. Bine...nu ma mira, am vazut prin oras tot felul de SUV-uri scumpe incaltare cu Tigar, Sailun si alte marci 'consacrate'.

 

Salut,

eu doar am enumerat pe ce se duc banii in comparație cu un model similar. Costul de achiziție sau rata lunara, costul cu combustibilul, taxe, revizii, frane dar si caucicucuri. Înafara de gume, unde nu stie inca, economisește peste tot. Nu știu cum schimba la masina anterioara, și cat costau. 

Pe mine ma țin aprox. 30k km si mă costa aprox. 4000 lei. Dacă la o electrica similara aș schimba la jumate distanta, în 100.000km aș avea costuri de aprox. 8000-10.000 lei în plus, care ar reduce din economia făcuta in alte parți

8 hours ago, GoodKat said:

Cum este sa iti iei masina de 50,000-60,000 coco si sa faci economie la anvelope??? De fapt, de ce te gandesti la economie cand achizitia unei masini noi reprezinta cea mai proasta investitie, cu o devalorizare extrem de mare intr-o perioada foarte scurta.

 

Nu cred că mai mult de 10% cumpăra mașini de genu, sau mai scumpe cu banii jos. Le iau in leasing, le învart pe firme, le bagă la cheltuieli și la deducere de impozit. 

Dupa cum spuneam, alternative pentru bogați, pe care noi restul le platim. Ulterior, tot aștia ne țin nouă lecții despre ecologie și cum să merg cu autobuzu și să stau la 19 grade, ca ei să o poata arde bine merci în continuare.

Eu sunt ok cu electricele, să fie alternative pentru cine își permite și are chef de altceva. Dar fără subvenții nesimțite, scutiri si legislație defavorabila celor care nu își permit luxu

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai nene, mai lasati-ma cu supersite-ul autolatest. Aia sunt niste mascarici ce vor ei sa demonstreze ca masinile V8 sunt cele mai bune si masinile electrice cele mai proaste. Si cauta tot felul de stiri externe partinitoare pe subiectul asta.

 

Cum sa spui ca un Mercedes Diesel poate consuma 4,5 litri /100km? Poate o Skoda in conditii optime, dar nu un Mercedes.

Si mai ales, mie unul imi da rau cu virgula rau de tot la urmatoarea afirmatie . Cum sa spui ca un PHEV consuma cel mai mult, deoarece trebuie sa se si opreasca periodic la incarcat, si consuma si benzina si curent? Pai principiul de baza al PHEV-ului e ca are o baterie mai mica, de 40-50km autonomie, pe care o mai incarci la priza pentru naveta zilnica. Dar cand se termina aia 40-50km, treci pe benzina si te duci. Nu mai stai la incarcat, nu mai stai la nimic, se comporta fix ca o masina clasica cu motor termic, si consuma fix la fel.

 

 

 

Per total, autolatest = partinire maxima. Si prin stirea asta, si prin mai toate stirile de la ei de pe site.

 

Astept in continuare ziua in care sa vad un posesor de electrica nemultumit, care si-a bagat picioarele si s-a intors la termica. Nu de alta, dar pana acum am vazut numai posesori nemultumiti care au migrat de la ZOE la Tesla.

 

 

 

P.S. Pentru ca vad ca se reintoarce subiectul "subventia Rabla Plus e din banii nostri". E adevarat, dar nu de la buget. Aia sunt bani separati, mai ales din accizele la carburanti. Adica, de fiecare data cand voi bagati 100 lei in benzina, la pompa, cativa lei se duc automat la AFM, ca si taxa, pentru proiecte ecologice. Asa ca nu e de la buget, e tot platit de noi toti, dar la benzinarie, inclus in pretul carburantului.

Si, mai ales, proiectele ecologice inseamna si cumpararea de masini noi termice, prin Rabla Clasic. Ce, ala de-si cumpara BMW nou de 50.000 euro nu beneficiaza si el de la stat de vreo 2000 euro reducere pentru ca si-a cumparat masina noua pe benzina? Si nu tot discriminare e fata de cei ce nu-si permit o masina noua si se multumesc cu un SH? 

Dar asta e viata. Putem trai in UE, cu politicile astea pro-ecologie, sau putem emigra in Kazahstan, acolo unde oamenii au facut revolutie ca s-a scumpit GPL-ul de la 0,22 la 0,28 USD/litru. Acolo o fi mai bine, ca au pretul la sfert fata de la noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

44 minutes ago, mircea.cazachevici said:

P.S. Pentru ca vad ca se reintoarce subiectul "subventia Rabla Plus e din banii nostri". E adevarat, dar nu de la buget. Aia sunt bani separati, mai ales din accizele la carburanti. Adica, de fiecare data cand voi bagati 100 lei in benzina, la pompa, cativa lei se duc automat la AFM, ca si taxa, pentru proiecte ecologice. Asa ca nu e de la buget, e tot platit de noi toti, dar la benzinarie, inclus in pretul carburantului.

Si, mai ales, proiectele ecologice inseamna si cumpararea de masini noi termice, prin Rabla Clasic. Ce, ala de-si cumpara BMW nou de 50.000 euro nu beneficiaza si el de la stat de vreo 2000 euro reducere pentru ca si-a cumparat masina noua pe benzina? Si nu tot discriminare e fata de cei ce nu-si permit o masina noua si se multumesc cu un SH? 

Dar asta e viata. Putem trai in UE, cu politicile astea pro-ecologie, sau putem emigra in Kazahstan, acolo unde oamenii au facut revolutie ca s-a scumpit GPL-ul de la 0,22 la 0,28 USD/litru. Acolo o fi mai bine, ca au pretul la sfert fata de la noi.

 

Salut Mircea,

ai dreptate cu cateva afirmații, dar cred că unele sunt inexacte. 

Eu din cate știu, nu există bugete separate, totul intra la comun, dupa care se fac alocăriile în funcție de ce stabilesc guvernanții. Banii din accize nu se pun deoparte si se folosesc anul viitor, ci ei se folosesc acuma, iar anul viitor in funcție de ce se stabilește se cheltuiește. Ca și stat mometan împrumutăm bani, ceea ce înseamna cheltuieli mai mari decat încasări. 

Indiferent de unde provin banii, nu cred că este normal să fie subventionat un privat cu asemenea suma. Iar în cazul EV-ului, nici nu trebuie casata o rablă. Cu toate că nici cu Rabla clasic nu îs de acord, măcar acolo se scoate o rablă din ecuație. 

Înteleg aspectul ecologic, doar ca aceladefapt nu exista. Sau cel puțin nu la nivelul ăsta. Cu cele zeci/sute de milioane de euro alocate, dacă se dorea ecologie cu adevărat, se investeau banii în altele.

Ro are cele mai mari subvenții care intra in buzunarul dealeriilor si a producatoriilor. În schimbul lor, mulți bogați îsi fac hatîru, mulți cumpără a doua mașina șamd. Nu cunosc pe nimeni, sau nu am auzit pe nimeni să spună că acea subvenție l-a făcut sa treaca de la Dacia 1410 non euro, la o mașina electrica. Am auzit doar, mi-am luat Tesla/Kona sau whatever mașini de peste 40,000 euro, sau mi-am luat pe lănga 5-ar sau Passat un Spring...că era la preț de nimica.

Ai dreptate însa, asta este viața. Ești bogat, te ajuta UE să fi și mai bogat de pe spatele fraieriilor, atata timp căt joci cum cantă ei. Ești de partea ailaltă, nema mașina, busu te așteaptă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai informatii inexacte, si la rabla plus esti obligat sa predai o rabla.

Insa impllementarea e problema in Romania. Adica ar trebui sa scoti o rabla functionala depe strazi. Dau exemplul meu, am dat o rabla avariata, la care deja mi se daduse dauna totala de catre asigurari, ca sa imi iau Spring-ul. Asta pentru ca legislatia nu cere o rabla cu ITP, asigurare, sau macar sa porneasca motorul. Deci....e program implementat romaneste.

La fel, posibilitatea de a da o rabla ce nu-ti aparine. Asta a dus la vanzarea-cumpararea de tickete pentru rabla, la o adevarata bisnita la nivel de dealer.

 

Cat despre cuantumul bonusului, stiu ca avem cel mai mare bonus la EV din UE. Aici da, se poate scadea un pic, nu zic nu. Si, parerea mea, sa se realoce banii la Casa Verde (subventia de panouri fotovoltaice, ca sa devii prosumator).

Dar cum nu sunt eu politician sa fac aceste reguli, eu doar profit. Am o rabla, indiferent de stare, o casez si incasez un bonus pe care-l folosesc sa-mi iau un EV.

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, FlipperCo said:

Ai dracu nemți sunt germanii!

 

3 hours ago, Nguyen said:

 

Asta am sustinut mereu dar nu ma credea nimeni. Repet, masina electrica nu este eco, e doar hipstereala pentru unii si mocangeala pentru altii.

Nu ai descoperit nici apa caldă și nici gaura de la covrig. Asta susține românul de cincizeci de ani. Dizalu pa motorină second hand la mâna a doua e cel mai cel. 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Microbec a spus:

Nu ai descoperit nici apa caldă și nici gaura de la covrig. Asta susține românul de cincizeci de ani. Dizalu pa motorină second hand la mâna a doua e cel mai cel. 😂

 

Orice user de aici poate sa-ti confirme ca sunt impotriva dizelului dar dupa mintea ta cine zice ceva de rau despre electrice e automat iubitor de dizel. Motoarele diesel ar trebui sa se monteze doar pe camioane si pe dubele de carat marfa. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, GoodKat a spus:

Daca nu se inventeaza o tehnologie noua de baterii, or sa interzica astia motoarele ICE prin 2035 apoi or sa creasca pretul masinilor electrice pana cand o sa fie precum in Singapore, unde o masina obisnuita costa 70,000 de dolari. Pac, ai pacalit prostii. Saracii cu metroul, bogatii in masini.

Danemarca e tot cu taxe dintr-astea, mai sunt şi alţii şi s-ar putea generaliza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, FlipperCo a spus:

 

sursa da alte numere la toate capitolele - https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/kann-der-plug-in-hybrid-c300e-langstrecke/

bonus e ca nu are greseli de ortografie

 

astora google translate le traduce gresit numerele?

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 31.08.2022 la 16:03, GoodKat a spus:

Problema este ca Rabla si Rabla Plus sunt bani de la buget din cate stiu.

 

Cu ce te deranjeaza sa aplici pentru acel program, ca nu inteleg?

Cum sa fie o problema atata timp cat exista si este legal? De ce sa evit? Doar ca sa platesc mai mult pe masina? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Cu ce te deranjeaza sa aplici pentru acel program, ca nu inteleg?

 

E un program prin care practic se fura banii cetatenilor. Vrei electrica? Plateste pretul intreg dar asa cred ca o sa uitati ecologia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 2 ore, GoodKat a spus:

Nu vreau electrica, merg prea mult ca o electrica sa imi satisfaca nevoile. Nu orice este legal este si normal. Toti astia de va dati cu fundul de pamant ca sunteti eco si vai ce bine este, luati bani de la buget, va luati o tiribomba electrica si apoi spuneti 'ce ieftin este achizitie + cost de mentenanta' cand de fapt, si pentru un rahat de spring ar trebui sa scoti 20,000 coco din buzunar. Daca preturile ar fi pe bune, fara acei bani acordati de stat, povestea ar fi alta.

 

Ok, nu aplic eu la acel program. Va aplica altcineva. Banii aceia vor fi cheltuiti in cadrul acelui program si nu pot fi directionati in alta parte. Fie ca vreau eu sau nu.

 

Nu cred ca s-au dat posesorii de electrice de aici cu fundul de pamant ca sunt eco ci ca fac niste economii, chiar daca sunteti sau nu de acord. Fiecare isi face socotelile lui si in functie de ele isi achizitioneaza o casa, un apartament, o masina, o motoreta, o excursie, etc.

 

Atata timp cat tu mergi prea mult ca sa te satisfaca o masina electrica inseamna ca nu faci parte din segmentul de populatie tintita de acesti producatori de EV-uri si atat.

Dar sunt alte sute de mii de persoane (din ce vad  in cifrele de vanzari) care se incadreaza in limitarile masinilor electrice si care sunt multumiti de acestea.

 

Acum 15 ore, l.u.v a spus:

Am citit un comentariu pe youtube care mi s-a părut foarte la obiect.

 

Ca intotdeauna exista o perioada de inceput. Problemele care vor aparea vor fi rezolvate in timp, sau macar reduse si optimizate.

 

Din ce stiu eu, conform ordinului ANRE nr. 17 din 2020 racordarea la reteaua electrica este gratuita, se poate sa gresesc insa si sa fie modificari aduse acelui ordin.

 

In general toata infrastructura este veche si aici vorbim de poduri, cale ferata, cai rutiere, retele electrice, retele de apa, canalizare, etc.

 

Acum ce sa fac, sa nu-mi iau masina pentru ca podul de la intrare din sat este din 1930 si nu s-a facut nici o modernizare sau sa aleg o cale ocolitoare?

Are cineva impresia ca tarile nordice unde procentajul EV-urilor este covarsitor au retele electrice noi noute? Sau ca le-au schimbat intre timp? Exista solutii, de asta sunt sigur si odata cu evolutia, de orice fel, vor fi implementate. Mai devreme sau mai tarziu.

 

Acum un an nu era nici un incarcator pe A1 (Bucuresti- Pitesti). Acum sunt 3 cu inca una in constructie, toate DC situate la 20-30km una de alta.

 

Cum spunea cineva mai sus, nu stim ce ne rezerva viitorul, ia-ti V8 sau Tesla. Ia-o pe cea care iti mangaie orgoliul sau pe cea care te ajuta. Cine stie ce va fi maine? Deocamdata n-au plesnit cablurile nicaieri.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am exprimat parerea personala cu privire la acesta tehnologie. Momentan este pentru bogati, iar subventia este fara noima. Prietenul meu a schimbat un BMW de 5 ani, cel mai probabil Euro 6, cu o Tesla. Din orice punct de vedere ecologic, switch-ul a fost mai daunator mediului.

Am cunostiinte care si-au luat Spring efectiv de fitza. NU aveau neaparat nevoie de ele, dar daca le-au primit la cost de 2 salarii, why not. Unde o fi si aici ecologia?

 

Ma bucur pentru voi, poate ca sunteti exceptia. In cazul vostru face sens...dar in 95% din cazuri nu. 

Vom vedea insa peste 5-7 ani, cand va veni vremea reinoirii electricelor, cati dintre actuali proprietari de electrice sub 40.000 euro vor mai cumpara alta noua fara acea subventie? Is curios cati vor da pe un Spring 25000?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Asimplu a spus:

La care "programe" faci referire cand spui ca "se fura banii cetatenilor"? La CAS? La impozitul pe profit? La tva? La accizele din carburanti? La dubla taxare a pensiilor?

 

 

Banii sunt platiti de stat, asta inseamna ca acei bani provin din niste taxe pe care le platesc cetatenii si firmele. In loc sa-i dai subventie unui mocangiu cu electrica mai bine ii investesti in infrastructura, scoli, spitale, etc. Eu nu am nimic impotriva electricelor dar nu mi se pare normal ca acestea sa fie subventionate si sa aiba tot felul de facilitati sub pretextul fals ca nu sunt poluante. Cine vrea electrica sa plateasca pretul intreg si sa fie impozitate la fel ca celelalte masini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă poți beneficia de o subvenție de la stat pt ceva care îți folosește de ce să nu o faci?!? Mașină electrică nu mă interesează, am însă sistem solar pt apă caldă de peste 10 ani instalat prin programul casa verde, aș fi aplicat și pt fotovoltaice fără remușcări dacă m-aș fi încadrat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bucurestenii de la bloc primesc subventie la gigacalorie, iarna. Pe unul singur nu l-am vazut sa zica ca el vrea sa plateasca incalzirea la pret de 600 lei gigacaloria, din spirit de corectitudine.

Agricultorii primesc subventii pentru fiecare hectar recoltat, daca se incadreaza in anumite cantitati vandute.

Toti utilizatorii casnici primesc electricitatea subventionala la 0.8 lei/kw, pana la anul. Diferenta o plateste statul direct furnizorilor

 

 

Astea toate nu sunt din banii nostri ai tuturor? Cu ce e diferita subventia la EV-uri? Doar pentru ca unii nu doresc sau nu isi permit sa beneficieze de ea? 

 

Cat despre ecologie, nu e prioritara pentru posesorul de EV. Pentru mine, e important pretul consumat per km parcurs. Pentru posesorul de Tesla, conteaza ca nu gaseste, la pretul pe care l-a dat pe masina lui, un BMW sau alt ICE care sa ajunga tot la 300 km/h, sau sa aiba 1000 CP. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

36 minutes ago, mircea.cazachevici said:

Bucurestenii de la bloc primesc subventie la gigacalorie, iarna. Pe unul singur nu l-am vazut sa zica ca el vrea sa plateasca incalzirea la pret de 600 lei gigacaloria, din spirit de corectitudine.

Agricultorii primesc subventii pentru fiecare hectar recoltat, daca se incadreaza in anumite cantitati vandute.

Toti utilizatorii casnici primesc electricitatea subventionala la 0.8 lei/kw, pana la anul. Diferenta o plateste statul direct furnizorilor

 

 

Astea toate nu sunt din banii nostri ai tuturor? Cu ce e diferita subventia la EV-uri? Doar pentru ca unii nu doresc sau nu isi permit sa beneficieze de ea? 

 

Cat despre ecologie, nu e prioritara pentru posesorul de EV. Pentru mine, e important pretul consumat per km parcurs. Pentru posesorul de Tesla, conteaza ca nu gaseste, la pretul pe care l-a dat pe masina lui, un BMW sau alt ICE care sa ajunga tot la 300 km/h, sau sa aiba 1000 CP. 

 

Subventia la gigacalorie se acorda, pentru ca oamenii nu sunt lasati sa treaca pe centrale individuale/bloc, din motive evidente. Oamenii aia nu au de ales, ca de ar putea alege...n-ar mai fi niciunu racordat la Radet

Agricultorii primesc subventii deorece avem costuri mari de productie iar prin acea subventie se asigura productie interna si se poate concura cu tari de mana a 3-a care produc la jumate de pret. Nu ne-am dori sa depindem de alti nu?

Utilizatorii casnici primesc subventia in limita a 250kW pe luna...facand un calcul inseamna 200 lei/abonat/luna. Ca sa acopere 10.000 euro, ar trebui subventionat curentul unei famili vreo 20 de ani.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, Contabil a spus:

@mircea.cazachevici Si-ti pare ok cum sint date subventiile .... indiferent de venit?

 

logic ar fi sa fie date alora care contribuie mai mult presupun (dai mai mult, primesti mai mult), dar iese cu razmerite din cand in cand daca nu dai pomana

in interesul pacii si armoniei in general dai inapoi din banii pe care i-ai luat de la prosti, gen curent ieftin pentru saraci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...