Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

Acum 5 ore, ZaiR a spus:

24 puturi de 99m, panouri. despre ce vorbim ? da, daca vrei sa te izolezi si sa te rupi de tot (caz ideal, nu se intalneste in lumea reala), pesemne ca investing o galagie de bani si cu riscul aferent (grindina, cutremur etc) poti sa produci cat consumi si cam atat. in plus  Polonia:)))

 

Acum 9 ore, mircea.cazachevici a spus:

 

In general, oamenii care au electrica stau la casa, au priza lor. Au posibilitatea de a deveni prosumatori (investesc in fotovoltaice). Si cu asta basta, au reusit sa treaca de criza energiei. 

 

fix ce am zis. pt "bogati" si hipseteri. cati oameni " la casa lor" sunt in Ro? e plin de blocuri, hello:)

Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus:

Avantajul e asa:

1. Am pastrat o masina termica, pentru ca enduro, tractat remorca, drumuri Bucuresti-Timisoara sau Bucuresti-Bistrita.

2. Am luat cea mai ieftina electrica, pentru nevoia de a merge aproximativ 1500-2000 km lunar prin Bucuresti. Treburi zilnice.

Am avut si inainte si o masina cu care faceam aceste treburi zilnice, un diesel 1,7, adica 8 litri/100km in Bucuresti. Si intretinerea la un diesel de 15 ani nu e ieftina, crede-ma (2000 lei ambreiaj anul trecut, apoi o bascula, apoi un furtun de inalta presiune la ulei care s-a fisurat, timp pierdut pe la mecanici, etc-etc-etc).

Per total, am dat 2000 euro avans la electrica, si as putea plati 1000 lei/luna leasing pe 5 ani (cu casco cu tot inclus). Plus 200 lei curentul.

Pe de cealalta parte, daca as fi pastrat diesel-ul, as fi platit 1200 lei numai combustibilul lunar. Reparatiile, care deveneau din ce in ce mai dese, erau bonus.

 

 

De-asta am spus ca e o idee si un leasing daca ai priza la curte si nevoie zilnica de ceva-ceva kilometri/naveta zilnica.

 

I

un diesel fain (1.3) consuma intre 3 si 5 l (max) in oras! Orasul fiind Bucuresti, Vara, cu AC.

experienta personala zilnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 hours ago, l.u.v said:

Eu nu mă pricep foarte bine la calcule.

Dar stau bine la logică.

...

Trăgând linie nu-mi dau seama unde este avantajul față de unul cu mașină normală.

...

Dacă singurul criteriu de apreciere (pentru mașini electrice tip autovehicul) ar fi ”banul”, da.

Nu există avantaje financiare vizibile (momentan).

Mai mult, această tehnologie reprezintă o amenințare la adresa mecanicilor auto, prin spectrul șomajulului, tot așa cum pompa electrică și țeava de apă au condus la dispariția comerțului sacagiilor.

 

În aceeași logică (de contabil), este nerentabil să urmezi o facultate pentru că pierzi salariile pe 5 ani precum și vechimea din câmpie (cea a muncii).

 

Concluzie ... nici-o școală n-are rost, fiin'că țara te vrea .....

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am si eu o nedumerire, de ce in marea majoritate a cazurilor se compara un SH de 5000 euro cu o masina noua de 30000 euro? Este foarte corect, din punctul asta de vedere iesi mult mai bine ca un EV. Dar mergand pe acelasi rationament, de ce sa iau un SH de 5000 de euro, cand pot lua un SH de 1300 euro care "cu putin noroc ma tine 5 ani" si am cheltuieli minore?

 

Asa ca rationamentul devine, de ce sa iau EV de 30000 euro nou, cand pot lua SH la 1300 euro si m-am scos ....

 

Cine isi ia electrica acum clar are anumite venituri si in concluzie nu se va gandi in nici un caz la un SH de 5000 de euro.

 

Ce se va intampla peste cativa ani, este complicat acum de spus, din ce am auzit, se pune problema ca abia din 2035 sa nu se mai vanda masini care functioneaza cu combustibili fosili. Dar nu te tine nimeni sa iti iei in 2040 multvisatul SH de 5 ani cu care sa mergi super ieftin. Dar poate incepe WW3 si am pus-o cu totii, si aia cu electrice si aia cu termic de 8000cmc in V si aia cu SH de 1300 euro.

 

Credea cineva in 2017 ca peste 5 ani isi va cumpara masina electrica? Nu. abia aparuse prima Tesla. Dupa 5 ani sunt aproape 3 milioane de Tesle pe drum si in 2020 erau deja un milioan de statii de incarcare in toata lumea.

 

Statistic vorbind, masinile electrice cu siguranta se vor ieftini si mai multa lume va avea posibilitatea sa isi achizitioneze una. Sau nu, depinde de socotelile fiecaruia.

 

 

 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Acum am si eu o nedumerire, de ce in marea majoritate a cazurilor se compara un SH de 5000 euro cu o masina noua de 30000 euro?

 

Pentru ca s-a pus problema la modul "mi-am luat EV pt ca este economic si fac Xsute km cu 20 lei".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Acum am si eu o nedumerire, de ce in marea majoritate a cazurilor se compara un SH de 5000 euro cu o masina noua de 30000 euro?

 

fiindca ala pe care l-am citat zicea ca e mai ieftin sa iei o masina scumpa pe datorie, d-aia s-a pus problema

fiindca el ii propunea unui om fara bani sa se imprumute pentru un bun cu care nu face bani

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Cap0ne a spus:

Pentru ca s-a pus problema la modul "mi-am luat EV pt ca este economic si fac Xsute km cu 20 lei".

 

Eu cred ca problema s-a pus tinand cont de economia unei masini comparabile ca pret, nu ca economie in general.

Si mai cred ca marea majoritate a cumparatorilor de EV aveau de gand sa schimbe masina (indiferent de motorizarea folosita) cat de curand.

 

O achizitie de genul asta nu o faci de pe o zi pe alta decat daca te dau banii afara din casa. Si sincer nu cred ca posesorii de Spring se pot inscrie in aceasta categorie.

 

Acum 7 minute, prafrau a spus:

fiindca ala pe care l-am citat zicea ca e mai ieftin sa iei o masina scumpa pe datorie, d-aia s-a pus problema

fiindca el ii propunea unui om fara bani sa se imprumute

 

Sunt ingrozitor de multe persoane care cumpara in leasing, ma intreb de ce?

Daca un cineva nu are bani, parerea mea este ca masina este ultimul lucru pe care ar trebui sa il achizitioneze. Este un bun care nu face decat sa creasca cheltuielile unei familii, avantajele obtinute sunt minore.

 

Acum 18 ore, foxbat a spus:

fix ce am zis. pt "bogati" si hipseteri. cati oameni " la casa lor" sunt in Ro? e plin de blocuri, hello:)

 

Am aflat si eu ca populatia de la sate este formata din "bogati" si "hipsteri".

 

Ma duc pe la ai mei sa le spun sa isi aleaga o categorie 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Acum am si eu o nedumerire, de ce in marea majoritate a cazurilor se compara un SH de 5000 euro cu o masina noua de 30000 euro?

Nu știu cine a comparat așa ceva.

Și chiar dacă s-a făcut,  tot în spiritul discuției despre economie a fost.

Asta presupunând că din rațiuni de economie vă luați ev uri și nu din fandoseală!

Dar hai să luăm un caz ipotetic, dar perfect posibil.

Ambii avem câte o mașină cu motor termic de valoare aprox.egală.

Să presupunem că nu băgăm bani decât în combustibil și consumabile, asigurare. 

Dar pentru că tu stai la vilă în afară Bucureștiului și ai încărcare în curte, ești cu gândul la economie și viitor, îți iei și una electrică pe care dai 30.000 euro.

Faci majoritar drumuri cu electrica pentru că le faci între casă și job.

Pe aia termică o folosești în concediu sau urgențe.

Unde este economia, având în vedere ca ai cheltuit în plus 30.000 + curentul + RCA etc?

Chiar dacă îi dai în leasing.

Chiar dacă tu mergi cu 200 ron pe luna și eu cu 800 motorina?

Plus că mai ai și termica în care intră bani, pentru că știi că deocamdată nu te poți baza doar pe electrică.

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Cine isi ia electrica acum clar are anumite venituri si in concluzie nu se va gandi in nici un caz la un SH de 5000 de euro.

Deci rămâne cum am zis vreo două pagini mai în spate.

Ev este o jucărie pentru oameni cu bani.

Nu rațiunea economică te-a făcut să o cumperi, nici aia ecologică.

E doar un trend și fiindcă banii nu sunt o problemă de ce nu?

Bravo, vorbim aceeași limbă.

Idem și colegul Mircea Cazachevici.

E foarte bine că aveți jucării scumpe, dar nu mai aduceți criteriul economic în discuție.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

like. @l.u.v

 

pacat doar ca pentru ceilalti useri aritmetica si regula de 3 simple e "greu":)

ps - vreau si el electrica. accept si spring. cado' evindent.

sau daca e vreo tanti pana in40de ani - o iau si de prietena.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Am aflat si eu ca populatia de la sate este formata din "bogati" si "hipsteri".

Ce % din populație locuiește fizic, nu doar scriptic, la sate? Marea majoritate a românilor locuiesc la bloc, nu o mai da cotită. 

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Credea cineva in 2017 ca peste 3 ani va putea ieși din casă doar cu declarație și că îi vor fi anulate o sumedenie de libertăți și drepturi? 

Noua ordine, iar această creștere a vânzării de ev-uri nu este câtuși de puțin naturală, este indusă forțat prin diverse măsuri, pe lângă subvenții și stimulente la achiziție ba s-au interzis dieselurile în anumite zone, chiar limitarea de viteză "IGL" de pe autostradă în Austria (care apropo, e uneori de 80 km/h nu 100 ca până acum) nu se aplică ev-urilor și alte chestii mai mari sau mai mici. Pe o piață liberă la ora actuală n-ar fi avut nici o șansă. Iar în 2040 probabil nu o să mai deținem mijloace de transport personale. 

Văd că de moto sau scutere electrice nu discută nimeni, deși teoretic e forum moto toată lumea merge doar cu conserve... 🤬

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

 

asta e postul infractorului aluia care a fugit din tara? am dubii asupra calitatii jurnalistilor de acolo, nu merita sa-i faci trafic

Acum 5 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Daca un cineva nu are bani, parerea mea este ca masina este ultimul lucru pe care ar trebui sa il achizitioneze.

 

tu n-ai mai mers de mult cu trenul, sa vezi cat costa si care sunt conditiile

alora cu 5000 de euro in buzunar o masina le poate imbunatati viata, un imprumut cat venitul familiei pe un an nu

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci care are bani- să trăiască, iar care nu are- poate să crape. Beton logica. De fier.

Electrica e ceva gen fiță, trend, moft etc. Iar ăia care stau la rând să încarce moca sunt mai prejos decât cerșetorii prefăcuți (membre ascunse, picioare pansate etc). Alții își permit 500 lei pe un plin de motorină, șmecherii cu electrice n-au de unde scoate 1-200 lei ca să-și încarce bateria. Care are e mai zgârcit decât cel care nu are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ne-am obișnuit cu Maserati, Q7, X6 etc. care alimentează de 30 lei nici nu văd ceva extraordinar să facă teslașii coadă la încărcare moka! 

La noi mașina pe care o conduci e un statement, enorm de mulți de fapt nu își permit mașinile pe care le dețin. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Lucian_M a spus:

Deci care are bani- să trăiască, iar care nu are- poate să crape. Beton logica. De fier.

Electrica e ceva gen fiță, trend, moft etc. Iar ăia care stau la rând să încarce moca sunt mai prejos decât cerșetorii prefăcuți (membre ascunse, picioare pansate etc). Alții își permit 500 lei pe un plin de motorină, șmecherii cu electrice n-au de unde scoate 1-200 lei ca să-și încarce bateria. Care are e mai zgârcit decât cel care nu are.

Stai linistit ca pomana atrage peste tot in lume, cu aceleasi rezultate.

Daca s-ar da benzina moca nu crezi ca ar fi aceleasi cozi?

Dar la coada poti sta din mai multe motive, unul dintre ele fiind ca se gasesc 5-6 proprietari care. desi au bateriile descarcate,  se gandesc ca merg la Mall si incarca acolo. Ei, toti odata nu se poate.

 

@ENEOS  Salutare!

Treaba cu diferenta de viteza electrice versus restul are o logica corecta avand in vedere ca IGL-ul se refera la limitarea poluarii in apropierea localitatilor.

Si este normal sa limitezi viteza masinilor cu benzina/motorina care daca merg mai iute consuma mai mult adica polueaza mai mult.

Este drept ca in RO lumea are impresia ca poluarea produsa de masini este un moft, pentru ca multi nu au vazut valorile de trafic de pe o autostrada din occident.

Evident ca poluarea este un moft la romani cat timp nu este in curtea lui. Daca este, stai sa vezi atunci suparare 😂

 

Daca limitarea de viteza era pentru zgomot si cele electrice erau exceptate atunci era o probelma. Dar nu este cazul.

image.thumb.png.5b9291fefe94949ab04442a0cb91d82b.png

vs

image.thumb.png.2ace989154fe89e4596e4dbf7200031d.png

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' de poluarea cu negru de fum (folosit in producerea anvelopelor, cablurillor, si alte materiale izolante) de ce nu zice nimeni nimic? O fi din cauza faptului ca si EV-urile o produc in aceeasi masura, sau chiar mai mare? 

O fi EV-ul prietenos cu mediul, dar acolo unde este utilizat, nu unde este construit. Cand o sa fie prietenos cu mediul incepand de la 0 (concept) atunci va fi cu adevatat eco. Pana atunci este fix in leapsa clasica dintre benzina si motorina, daca privim in urma...

Astept primele impresii dupa un schimb de pivoti, tiranti sau bucse la un EV. Hai ca la Donfeng-Dacia Spring e cu fier si nu doare asa rau, dar la astia mai rasariti cu impresii de premium,o sa cam doara.

Pana atunci eu astept sa apara EV-ulideal pentru mine, dar cred ca mai am de asteptat...

 

 

Editat de DKW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, DKW a spus:

O fi EV-ul prietenos cu mediul, dar acolo unde este utilizat, nu unde este construit.

Corect. Am spus si eu asta mai inainte.

Si nu numai fabricatia muta poluarea, ci si incarcarea acumulatorilor. Produci curent electric cine stie pe unde si il aduci prin sarme in Europa cea curata.

Noi vrem sa ne bucuram de aer curat mutand fumul si poluarea in general la altii.

Este o iluzie, o amanare a sortii. Poluarea va ajunge si la noi intr-un fel sau altul.

Si probabil inainte poluarii vor ajunge valurile de imigranti goniti de saracia si coruptia din tarile unde se polueaza (de catre noi).

Sunt tare curios daca s-a facut o socoteala cu amprenta de carbon pentru producerea unei masini electrice. Mai ales pentru bateriile care o echipeaza.

Pentru a fabrica o masina cu hidrocarburi de marime medie, se produc cam 30-40 tone de CO2.

Avand in vedere aceste cifre, chiar si inlocuirea fortata a unei masini euro 4 cu una euro 6 este paguba curata pentru natura daca masina euro 6 nu va mai merge macar 100.000 Km. Pentru oamenii in varsta, pensionari,  aceasta cifra este imposibil de atins in 10-15 ani cat vor mai conduce ei masina. Unii o sa spuna ca dupa ce da coltul pensionaru' o sa ia altcineva masina si se va trece de limita de km dincolo de care masina va fi fost eficienta dpdv al CO2-ului (zis break even point). Posibil , dar intrebarea este: o masina facuta astazi, va mai fi functionala peste 15 ani ca sa ajunga si ea la un 150-200.000 Km? Pentru ca s-a dus vremea lui Mercedes bot de cal sau cobra sau a lui Volvo 240. 

 

Am discutat de curand cu un prieten care spunea ca break even point la electrice a fost calculat ca ar fi injur de 150.000 Km. Sa presupunem ca asa o fi, desi am dubii.

Stie cineva daca la 150.000 Km, care inseamna cam 500 de cicluri de incarcare/descarcare, acumulatorii mai sunt in regula, sau trebuiesc inlocuiti? Sunt convins ca depinde de multe aspecte, dar asa o valoare medie....

Am vazut ca nea Elon Musk spune ca tin cam 450.000 Km cu 1500 de cicluri de incarcare. Daca o fi asa, nu este tocmai rau. Macar din acest punct de vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

IGL-ul se refera la limitarea poluarii in apropierea localitatilor.

Probabil de aia e impus pe toată A1 austriacă de ani buni, nu doar pe lângă localități...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, ENEOS a spus:

Văd că de moto sau scutere electrice nu discută nimeni, deși teoretic e forum moto toată lumea merge doar cu conserve... 🤬

 

Te-ai prins greu desi eu am afirmat mereu acest lucru si anume ca in Romania nu exista piata moto pt ca nimeni nu foloseste mobrele in scop utilitar. La noi daca nu ai motor de "sase sute" nu existi iar cine il foloseste o face doar in weekend daca nu ploua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 10.09.2022 la 17:03, mircea.cazachevici a spus:

Avantajul e asa:

1. Am pastrat o masina termica, pentru ca enduro, tractat remorca, drumuri Bucuresti-Timisoara sau Bucuresti-Bistrita.

2. Am luat cea mai ieftina electrica, pentru nevoia de a merge aproximativ 1500-2000 km lunar prin Bucuresti. Treburi zilnice.

Am avut si inainte si o masina cu care faceam aceste treburi zilnice, un diesel 1,7, adica 8 litri/100km in Bucuresti. Si intretinerea la un diesel de 15 ani nu e ieftina, crede-ma (2000 lei ambreiaj anul trecut, apoi o bascula, apoi un furtun de inalta presiune la ulei care s-a fisurat, timp pierdut pe la mecanici, etc-etc-etc).

Per total, am dat 2000 euro avans la electrica, si as putea plati 1000 lei/luna leasing pe 5 ani (cu casco cu tot inclus). Plus 200 lei curentul.

Pe de cealalta parte, daca as fi pastrat diesel-ul, as fi platit 1200 lei numai combustibilul lunar. Reparatiile, care deveneau din ce in ce mai dese, erau bonus.

 

 

De-asta am spus ca e o idee si un leasing daca ai priza la curte si nevoie zilnica de ceva-ceva kilometri/naveta zilnica.

 

I

Deci tu ai o termică, o electrică și o capră în doi timpi și mai vrei un Spring?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, l.u.v a spus:

Nu știu cine a comparat așa ceva.

Și chiar dacă s-a făcut,  tot în spiritul discuției despre economie a fost.

Asta presupunând că din rațiuni de economie vă luați ev uri și nu din fandoseală!

Dar hai să luăm un caz ipotetic, dar perfect posibil.

Ambii avem câte o mașină cu motor termic de valoare aprox.egală.

Să presupunem că nu băgăm bani decât în combustibil și consumabile, asigurare. 

Dar pentru că tu stai la vilă în afară Bucureștiului și ai încărcare în curte, ești cu gândul la economie și viitor, îți iei și una electrică pe care dai 30.000 euro.

Faci majoritar drumuri cu electrica pentru că le faci între casă și job.

Pe aia termică o folosești în concediu sau urgențe.

Unde este economia, având în vedere ca ai cheltuit în plus 30.000 + curentul + RCA etc?

Chiar dacă îi dai în leasing.

Chiar dacă tu mergi cu 200 ron pe luna și eu cu 800 motorina?

Plus că mai ai și termica în care intră bani, pentru că știi că deocamdată nu te poți baza doar pe electrică.

Deci rămâne cum am zis vreo două pagini mai în spate.

Ev este o jucărie pentru oameni cu bani.

Nu rațiunea economică te-a făcut să o cumperi, nici aia ecologică.

E doar un trend și fiindcă banii nu sunt o problemă de ce nu?

Bravo, vorbim aceeași limbă.

Idem și colegul Mircea Cazachevici.

E foarte bine că aveți jucării scumpe, dar nu mai aduceți criteriul economic în discuție.

 

Exemplul pus de tine mai sus este perfect, ca alte sute sau mii de exemple in care o masina este o alegere neinspirata. Presupui ca eu cumpar o masina electrica, insa tu nu faci nici un fel de achizitie. In momentul in care eu am cumparat ORICE mijloc de transport, indiferent de motorizare, capacitate, volum, model, tip, cazul meu devine neeconomic comparabil cu al tau.

 

Ca sa se poata compara, amandoi trebuie sa facem amandoi o achizitie, echivalenta ca pret. 

 

Sunt sute daca nu mii de cazuri in care un EV devine neeconomic si am specificat de nenumarate ori, fiecare isi face calculele cum trebuie inainte de a face orice investitie.

 

As dori sa intreb, de ce credeti ca nu se pot face concedii cu EV-ul? Eu am fost cu el prin tara, am in plan o calatorie in Bulgaria peste 2 saptamani. Nu am facut niciodata concediul cu Yarisul si nici nu intentionez 🙂. Nici macar nu e in curte, este la o prietena de-a sotiei de o luna de zile.

Ce anume definesc urgentele, ca sa stiu, probabil am gresit ca nu le-am luat in calcul. Am avut prima masina personala in 1996 (Dacia 1310) si nu m-am intalnit cu "urgente" de genul, fara masina eram mort .... Dar sunt deschis la exemple in care masina personala cu motor termic iti salveaza viata.

 

Este parerea ta personala si o respect, dar imi permiti te rog sa nu fiu de acord cu ea.

Din punctul meu de vedere, eu am facut o economie renuntand la o masina cu motor termic si achizitionand una cu motor electric.

 

Din punctul tau de vedere, acum, o masina electrica este o cheltuiala in plus. Probabil cand va veni momentul sa schimbi masina cu una noua (in cazul in care vei lua in considerare asa ceva), socoteala se va schimba. Sau poate nu 🙂

 

Acum 20 ore, foxbat a spus:

like. @l.u.v

 

pacat doar ca pentru ceilalti useri aritmetica si regula de 3 simple e "greu":)

ps - vreau si el electrica. accept si spring. cado' evindent.

sau daca e vreo tanti pana in40de ani - o iau si de prietena.

 

Matematica este simpla, rezultatul depinde intotdeauna de variabilele luate in considerare in fiecare caz.

 

Acum 20 ore, ENEOS a spus:

Ce % din populație locuiește fizic, nu doar scriptic, la sate? Marea majoritate a românilor locuiesc la bloc, nu o mai da cotită. 

Noua ordine, iar această creștere a vânzării de ev-uri nu este câtuși de puțin naturală, este indusă forțat prin diverse măsuri, pe lângă subvenții și stimulente la achiziție ba s-au interzis dieselurile în anumite zone, chiar limitarea de viteză "IGL" de pe autostradă în Austria (care apropo, e uneori de 80 km/h nu 100 ca până acum) nu se aplică ev-urilor și alte chestii mai mari sau mai mici. Pe o piață liberă la ora actuală n-ar fi avut nici o șansă. Iar în 2040 probabil nu o să mai deținem mijloace de transport personale. 

Văd că de moto sau scutere electrice nu discută nimeni, deși teoretic e forum moto toată lumea merge doar cu conserve... 🤬

 

Pai sa vedem, in Arges, ca ma rapotez la el, 281642 persoane traiesc in orase. Din orasele acestea, Pitestiul are majoritar blocuri, Curtea de Arges, Mioveni cam 50/50 si Topoloveni/Stefanesti 95% case. Dar sa le consideram toate ca fiind formate din apartamente. Restul de 370623 traiesc la case.

In afara de judetele cu orase cu adevarat mari, nu cred ca majoritatea populatiei traieste la bloc.

 

Scriptic, cel putin la mine in sat, cate case sunt, toate sunt locuite 🙂

 

Acum 19 ore, l.u.v a spus:

 

Gratis ....

 

Acum 18 ore, prafrau a spus:

tu n-ai mai mers de mult cu trenul, sa vezi cat costa si care sunt conditiile

alora cu 5000 de euro in buzunar o masina le poate imbunatati viata, un imprumut cat venitul familiei pe un an nu

 

Ei bine, trebuie sa te dezamagesc, am mers cu trenul acum cateva luni, Pitesti-Bucuresti-Suceava si retur, la o nunta. Asa a vrut fi'mea. In plina vara culmea, a fost ok, am avut priza pentru laptop la clasa a 2-a, cald dar nu extrem. Parca 140lei/persoana/adult copii au platit mai putin (studenti/elevi).

 

In ceea ce priveste ultima afirmatie, permite-mi sa nu fiu de acord cu ea.🙂

 

Acum 14 ore, ENEOS a spus:

Dacă ne-am obișnuit cu Maserati, Q7, X6 etc. care alimentează de 30 lei nici nu văd ceva extraordinar să facă teslașii coadă la încărcare moka! 

La noi mașina pe care o conduci e un statement, enorm de mulți de fapt nu își permit mașinile pe care le dețin. 

 

Corect.

Am fost intrebat de nenumarate ori de ce nu mi-am luat si eu "masina". Hyundai nu e masina, sau cum?

 

Acum 12 ore, Silver Arrow a spus:

Am discutat de curand cu un prieten care spunea ca break even point la electrice a fost calculat ca ar fi injur de 150.000 Km. Sa presupunem ca asa o fi, desi am dubii.

Stie cineva daca la 150.000 Km, care inseamna cam 500 de cicluri de incarcare/descarcare, acumulatorii mai sunt in regula, sau trebuiesc inlocuiti? Sunt convins ca depinde de multe aspecte, dar asa o valoare medie....

Am vazut ca nea Elon Musk spune ca tin cam 450.000 Km cu 1500 de cicluri de incarcare. Daca o fi asa, nu este tocmai rau. Macar din acest punct de vedere.

 

Ciclurile de incarcare depind de marimea bateriei. Una este sa ai o baterie de 30kWh si alta este sa ai o baterie de 100kWh.

la masina mea, 64kWh, 150000km inseamna 360 de cicluri de incarcare.

Teoretic, o baterie de masina este considerata degradata cand nu mai poate atinge decat 70-80% din capacitate la finalizarea incarcarii, asta depinde de producator.

Bateria mea solara are stipulat in acte ca ar fi inca buna dupa 1300 cicluri de incarcare, daca nu, teoretic mi-o schimba.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 8 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Ca sa se poata compara, amandoi trebuie sa facem amandoi o achizitie, echivalenta ca pret. 

De ce să fac și eu o achiziție?

Păi comparațiile le faceți voi când vă bateți cu cărămida în piept că mergeți aproape gratis sute de km vis a vis de motoarele termice.

Eu v-am demonstrat simplu în doi timpi și trei mișcări că asta cu economia este fix praf în ochii cui stă să vă asculte. 

Pentru că dacă amândoi mâncăm câte un măr iar tu o prună în plus, dai mai mult din fălci = consumi mai multă energie.

Acum 8 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Ce anume definesc urgentele, ca sa stiu, probabil am gresit ca nu le-am luat in calcul. Am avut prima masina personala in 1996 (Dacia 1310) si nu m-am intalnit cu "urgente" de genul, fara masina eram mort .... Dar sunt deschis la exemple in care masina personala cu motor termic iti salveaza viata.

 

Dar nu trebuie să mori ca să definești o urgență.

Urgență:

- I se face rău cuiva și trebuie să pleci în miez de noapte în alt oraș, iar acumulatorul nu este încărcat. Aaaa, stai așa, îți amintești că ai termica în garaj, hai că ai scăpat!

Sau te prinde un viscol iarna pe A1 și rămâi blocat vreo 15 ore în nămeți, cum s-a mai întâmplat.  Așa este, nu pleci cu ev, tot termica e mai bună.

O sticlă de benzină sau motorină mai găsești, din păcate curentul nu se dă la pet.

Și tot așa, să te ferească Dumnezeu!

Acum 8 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Probabil cand va veni momentul sa schimbi masina cu una noua (in cazul in care vei lua in considerare asa ceva),

Nu mi-am luat niciodată mașini noi, și nu că nu am avut posibilitatea.

1. La una nouă pierzi un sfert cum ai ieșit pe poarta fabricii, iar în vremurile noastre nu există mașină să nu se devalorizeze rapid. Sigur, acum sunt niște timpuri atipice,  dar care nu vor dura la nesfârșit.

2. Nu am avut bani să-mi iau ce-mi place. Și să iau o mașină doar că e nouă dar nu-mi place nu este stilul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La maaaxim 1 litru pe oră la relanti un motor diesel rezistă în frig, dacă are plinul făcut cca 40-50 ore (unele au rezervoare mai mari de 55 litri, cât aveam la Octavia 2 combi). Nu-i recomandat să-l ții la relanti, dar mai bine așa, decât să îngheți. Ok, ai benzină, halește 1-1,2 litri la relanti cu încălzirea pornită. Cu 50 litri îți merge căldura minim 40 ore. De curiozitate, cât rezistă bulectrica dacă ții căldura pornită iarna? Că tot vorbim de urgențe.

Și da, am avut și eu urgențe și am ajuns unde a trebuit rapid și eficient. O singura dată pana prostului cu una din mașini, că am vrut să văd cât merge pe rezervă. Am aflat, noroc că era peco la 200 metri, am umplut o sticlă și am turnat în rezervor, apoi am făcut plinul în câteva minute.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...