Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

motoarele mici. Și nu este neapărat un motor stresat, vorbim de ~100cp pe litru. În același timp este gândit pentru un uz rațional, utilitar și în consecință va fi dus destul de rar la limit

Citeam pe undeva ca pentru norma Euro7 Renault renunta la motoarele mici turbate ca fiind imposibil de dezvoltat

Trendul ar fi motoare “mari” aspirare (1.6-2.0), care au marja mare de dezvoltare pentru normele E7

Si Mazda e cam un aceiasi directie

100 cp/l era in trecut o caracteristica de masina sport serioasa 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 6 minute, Tzitzicat a spus:

Citeam pe undeva ca pentru norma Euro7 Renault renunta la motoarele mici turbate ca fiind imposibil de dezvoltat

Trendul ar fi motoare “mari” aspirare (1.6-2.0), care au marja mare de dezvoltare pentru normele E7

Si Mazda e cam un aceiasi directie

100 cp/l era in trecut o caracteristica de masina sport serioasa 

 

Al meu e euro 6, masina e achizitionata de noua in 2017.

 

Am citit si eu un astfel de articol cu cineva de la Renault care explica ca momentan nu au posibilitatea de a respecta normele Euro7 cu motorizarile mici inclusiv cele GPL 

sunt curios ce urmeaza pt Dacia in materie de motorizari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Cavaleru a spus:

 

Al meu e euro 6, masina e achizitionata de noua in 2017.

 

Am citit si eu un astfel de articol cu cineva de la Renault care explica ca momentan nu au posibilitatea de a respecta normele Euro7 cu motorizarile mici inclusiv cele GPL 

sunt curios ce urmeaza pt Dacia in materie de motorizari.

Din ce se vorbeste dispar motoarele turbo in 3 cilindrii

Interesant e ca, din cauza pretului, Renault poate pune un catalizator mai scump pe moroarele mici pt euro 7, dar nu si la Dacia

https://www.economica.net/didier-michaud-dacia-este-posibil-ca-euro-7-sa-insemne-sfarsitul-motoarelor-de-1-0-litri-pentru-dacia_620164.html/amp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aș zice să bage direct euro 10, măcar să nu se mai producă niciun motor termic, ce plm...  A dracului UE, cu ideile ei... Americanii renunță așa ușor la V6 și V8? Indienii, africanii și chinezii au full de mașini euro 6? A, nuuuu, europenii salvează planeta... 🤣🤣🤣🤣🤦

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, Tzitzicat said:

100 cp/l era in trecut o caracteristica de masina sport serioasa 

 

Corect, dar vorbim de alte vremuri, alte materiale, alte tehnologii (VVT, turbine twin-scroll/cu geomterie variabilă), etc. În momentul de față orice motor comun turbocompresat pe benzină scoate pe la 100cp per litru. Modelele sport adevărate (motoare mari, în general twin-turbo) sunt pe la 150-170cp/l. Motiv pentru care cifrele modelelor pe care le-am menționat sunt exagerate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Lexus (Toyota) și Yamaha au făcut împreună un V8 aspirat care să folosească hidrogenul drept combustibil!

 

image.thumb.png.c8fa1dbd5f92db1e04a697e9ee2c0bfe.png

 

...Și se lovesc de aceleași probleme și limitări de care s-a lovit BMW acum ~15 ani când au decis să oprească dezvoltarea unor astfel de motoare:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ghilimelele sunt de la mine.

 

Omul de "afaceri" Sorin Ovidiu Vîntu îl acuză pe Elon Musk că ar fi cel mai mare șpăgar al planetei. SOV spune că Musk și alți bogați care au interes să promoveze energia verde au generat prin cumpărarea oamenilor de știință isteria încălzirii globale, totul cu scopul de a vinde mașini electrice, care sunt, mai spune Vîntu, o mare țeapă.

 

Toată existența umanității are la bază carbonul. Toate schimbările climatice care au loc sunt niște cicluri naturale ale planetei. Cei care au corupt oameni de știință cu șpăgi, politicieni, sunt cei care au interes în energia verde, în frunte prietenul vostru, Elon Musk, regele șpăgii mondiale, care vrea să își vândă rahatul ala de Tesla. Mașinile electrice sunt o mare țeapă. Perioada de încărcarem durata, costurile fac ca aceste mașini să fie niște mofturi, dar lui Musk îi merge. Fac scandalul ăsta penibil că din cauza bășinilor vacilor se încălzește planeta, spune Vîntu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda...... teorii ale conspiratiei, oameni "celebri" gen SOF de a caror pareri trebuie sa tinem cont......incalzirea globala nu exista.

 

Acum 500 ani, pamantul era acoperit in proportie de 80% de paduri. Intre timp, am ars lemnul de am ajuns la acoperire de doar 30%. Am mai ars si carbonul inmagazinat in subteran (petrol, carbuni) de aproape le-am epuizat. Dar incalzirea globala nu exista, atmosfera nu contine mai mult carbon fata de acum 500 ani, iernile sunt la fel de lungi si pline de zapada ca si in copilaria noastra.

 

Pana una-alta, vad ca cei nemultumiti de electrificare sunt fix parerologii care nu detin asa ceva. Eu, ca si posesor, sunt atat de nemultumit incat luna viitoare imi ajunge si a 2-a electrica. Si in 2-3 zile termin si cu montatul unor panouri fotovoltaice pe casa. 

 

image.thumb.png.abd6764779524d7a3d3973960a673d32.png

 

Acum 8 ore, ENEOS a spus:

Timpul e singura resursă limitată strict, nu îl poți nicicum cumpăra. 

Pe bune? Eu as spune ca e singura resursa a omului ce se poate cumpara frecvent. 8 ore frecvent contra unui salariu lunar.

Adica, daca eu castig 50 lei/ora, iar daca imi fac un calcul ca ma duc pana nu stiu unde cu electrica, mai astept 1 ora la un incarcator public dar economia e de 100 lei, mi-e cam clar ca merita acea ora pierduta. 

Dar na...daca voi sunteti toti boieri...... Nu va cumpara nimeni timpul.

 

Si, apropos de pierdut timpul la incarcare, la mine asta e o exceptie, poate odata la 2 luni. In rest, alea 6 ore cat se incarca masina in fata casei, eu dorm atat de bine.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O dam in balarii.

Eu sunt patron, micut dar patron. Am un singur angajat, tragem amandoi la mini-firma mea zilnic. Eu ii cumpar angajatului alea 8 ore/zi.

Al 2-lea Spring va fi pentru angajat, pentru frecus in Bucuresti si incarcare noaptea, in fata casei mele. Electricele astea mici sunt perfecte pentru asa ceva. Nu sa il trimit pana la Constanta si inapoi, ci strict pentru frecus zilnic.

 

 Eu, ca si patron obisnuit sa gandesc in cifre, imi fac un calcul si vad ca in 5-6 ani amortizez cu totul Spring-ul numai din diferenta de pret la carburant. Pe cand angajatului nu-i prea convine, ca deh....daca ramane pe undeva in pana prostului? Daca vrea sa ia masina sa se duca si cu familia la munte, asa cum face orice angajat cu masina de la firma...

 

Asa ca recunosc, din punct de vedere financiar o masina electrica e solutia, daca ai resurse sa o achizitionezi si pret de curent de acasa. Daca nu....GPL.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-ai pus/iti pui panourile cumva cu o firma de la Piatra Neamt? Imi pare foarte cunoscuta dispunerea echipamentelor, precum si modelul lor 🙂

 

Mi se pare ciudat ca sunt puse la indoiala anumite cheltuieli care aduc niste beneficii, dar nu sunt puse la indoiala cheltuieli care nu aduc nici un beneficiu. Sau in cel mai bun caz un beneficiu minor.

Cum ar fi celebrul argument de care am parte: cu banii de panouri iti luai si tu o masina adevarata 🤨

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...