Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

De furat la date de catalog s-a furat dintotdeauna, consumul urban se stabilea circulând noaptea, la vale cu vântul din spate...

Prin 2010 nişte jurnalişti francezi au testat un VW şi au arătat că inregistrează cu 5% mai mulţi kilometri decât în realitate ca să iasă bine la consumul / 100 km, asta în vremea în care eu vedeam cu ochii mei cum Loganul cu care umblam arăta cu 10% mai mare viteza de rulare.

Editat de Penetru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

 

image.thumb.png.6004e1304855b95d1b00352aace68095.png

 

Vorbim totuși despre autonomii de ~500km la niște mașini electrice. Deja devin realist de folosit și într-o țară precum România.

Da, niște mașini electrice scumpe! 

Vezi că era vorba și de situația la stațiile de încărcare! Și nu era roză, deci mai ușor cu "realist de folosit". 

Să mai zic cum face Mercedesul electric la testul elanului? 🤦‍♂️ Nu de alta dar pe ăla l-am pipăit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, ENEOS said:

niște mașini electrice scumpe! 

 

Relativ. Model 3 de la Tesla este 45000€ acum (ăla chel). Cu ajutorul de la stat, ajunge la 35. Dacă-l mai iei și fără TVA (firmă) este vreo 28000€. Este chiar ieftină pentru ceea ce oferă (pe hârtie).

 

9 minutes ago, ENEOS said:

Vezi că era vorba și de situația la stațiile de încărcare!

 

Sunt stații destule în mai toate orașele mari. Deci cu aproape 500km autonomie te plimbi cam oriunde în țară dacă-ți planifici puțin.

 

18 minutes ago, ENEOS said:

Să mai zic cum face Mercedesul electric la testul elanului?

 

Cel mai probabil. Dar pe român nu-l interesează asta. Contează cât consumă, cum arată (nivel de șmecherie) și cum trage. În ordinea asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt daca e s-o luam asa, electricele (ex Tesla) arata  boring. In cazul meu (de fapt nu al meu ca postez pentru un prieten insteresat de opiniile voastre de posesori de EV) - cand sunt la covrig/ghidon nu vad mai nimic din cum arata masina :).

Un vechi coleg de "munci"( @ENEOS - stii si tu povestea)  avea o disputa cu un client care maraia ca noua carena ce ii venise (pentru o moto) are o culoare diferita decat cealalta ramasa pe motor.  Exasperat, mecanicul ce incercase sa ii spuna ca e comanda pe cod de culoare si ca nu exista alta n-a mai avut alt argument decat sa se urce pe motor si sa i spuna: " De aici nu se vede nicio diferenta"( de fapt nici carenele nu se vedeau ca erau "jos"). Mi-a ramas asta in minte. E din seria "vezi butonul ala pe care scrie"VOL"? roteste-l spre dreapa si nu mai troncane").

 

inca ceva - mai exista incarcare moca in Ilfov? unde?

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Model 3 de la Tesla este 45000€ acum (ăla chel). Cu ajutorul de la stat, ajunge la 35. Dacă-l mai iei și fără TVA (firmă) este vreo 28000€.

Ai văzut cum arată un gunoi din ăsta la interior?

O ghenă sinistră, plină de plastic și mușama.

Sala de așteptare de la Mina Minovici e mai primitoare.

Eu nu aș da nici 10 miuțe pe el.

 

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

Dar pe român nu-l interesează asta. Contează cât consumă, cum arată (nivel de șmecherie) și cum trage. În ordinea asta.

Nu e chiar aia ordinea.

Prin zona de nord a capitalei văd zilnic numai motorizări mari care singur nu consumă puțin.

Și trag tare.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Stau la bloc.

Am o viață și vreau să mă bucur de ce-mi place.

Nu-mi place cum arată exterior, interior.

Nu am nervi să aștept să se încarce.

Traseul în concedii mi-l planific eu, nu mașina în funcție de stații.

Tot din chestia cu am o viață - nu sunt în postura să ling brânza pe lângă sticlă de dragul economiilor, mulțumesc lui Dumnezeu!

Prefer ca în anii care îi mai am să cheltuiesc în plus 10.000 euro pe combustibil dar să mă simt regește în mașinile mele.

Nici nu am bărci de bani ca să-mi fac un moft costisitor.

Și nici ipocrizia să îmi iau o arătare din asta pe bani mulți doar cu titlu de jucărie.

Am cunoștințe bogate, au mașini termice cu motoare mari la greu, unu are o fabricuță care poluează grav.

Dar au și o electrică de 50.000-70.000.

Îi doare în cur de emisii și verde dar na, și-au luat jucării pentru oameni bogați.

Îi întreb care e rațiunea.

Cașcaval au, ecologiști nu sunt.

Și se face liniște.

Dar îi vede lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, l.u.v said:

Ai văzut cum arată un gunoi din ăsta la interior?

O ghenă sinistră, plină de plastic și mușama.

 

Da. Dar cred că exagerezi pentru efect comic. Sau ai alte standarde prin prisma mașinilor pe care le conduci. Tesla nu este o marcă "premium", nu trebuie comparată cu Mercedes sau BMW. Sunt însă în continuare de părere că nu găsești mașină electrică mai bună (performanțe, dotări, autonomie, etc.) la ~35000€ cât costă varianta de bază la Model 3. Poate găsești ceva cu motor termic (subliniez poate), dar dacă factorizezi partea de economie (taxe, mentenanță, carburant) sunt destul de sigur că nu găsești ceva mai bun.

 

6 hours ago, l.u.v said:

Prin zona de nord a capitalei văd zilnic numai motorizări mari care singur nu consumă puțin.

 

Vorbești de 0,1% dintre românii care dețin o mașină. Eu vorbeam despre "șoferul român" generic.

 

5 hours ago, l.u.v said:

Îi doare în poponeata de emisii și verde dar na, și-au luat jucării pentru oameni bogați.

 

Am să emit o părere (educată, din punctul meu de vedere) - persoanele din această categorie își iau electrică doar pentru că e "mișto" și "la modă". Nu are de-a face cu dotările, cu economia, ecologia sau performanța. E "calumea" să ai electrică acum. Iar pentru cei neinteresați de partea mecanică sau "organică" pe care ți-o oferă un motor termic (i.e. mai ales femeile), electrica este mai simplă, fiabilă, necesită mai puțină atenție și este mai silențioasă.

 

5 hours ago, l.u.v said:

(...)
Am o viață și vreau să mă bucur de ce-mi place.
(...)

 

Mașinile electrice nu sunt pentru oameni ca noi. Cu toate astea, m-aș bucura să se vândă din ce în ce mai multe și să înlocuiască (de exemplu) diesel-urile vechi și poluante care stau în trafic zi de zi (de obicei cu o singură persoană la bord) și-mi afectează sănătatea în mod direct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

31 minutes ago, PzKpfW said:

Sunt însă în continuare de părere că nu găsești mașină electrică mai bună (performanțe, dotări, autonomie, etc.) la ~35000€ cât costă varianta de bază la Model 3.

Nissan Leaf?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Kagemusha said:

Nissan Leaf?

 

Altă clasă față de Model 3. Este sub ca echipare, performanță, autonomie și cred că și spațiu interior. Motiv pentru care este și mult mai ieftină (25000€ cu reducerea guvernamentală aplicată).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 46 minute, PzKpfW a spus:

Dar cred că exagerezi pentru efect comic. Sau ai alte standarde prin prisma mașinilor pe care le conduci. Tesla nu este o marcă "premium", nu trebuie comparată cu Mercedes sau BMW.

Ooo, comparația e departe de a fi făcută cu cele două branduri!

Interiorul la Tesla din 2022 nu se poate compara cu un Mercedes de acum 20 ani nici în glumă!

Compar cu mașini mai low.

De pildă Skoda Octavia sau Toyota Corolla din același an.

Orice interior este cu mult peste ce oferă Tesla.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, PzKpfW said:

 

Altă clasă față de Model 3. Este sub ca echipare, performanță, autonomie și cred că și spațiu interior. Motiv pentru care este și mult mai ieftină (25000€ cu reducerea guvernamentală aplicată).

Aha...

Eu am mers cu amândouă. Tesla model 3 și Leaf, ca să ne înțelegem. Vorbind doar de ambianța interioară și feeling Nissan Leaf e peste Tesla. Cu mult. Sigur că poți avea altă părere, dar asta nu mi-o va schimba pe a mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 48 minute, PzKpfW a spus:

 

Am să emit o părere (educată, din punctul meu de vedere) - persoanele din această categorie își iau electrică doar pentru că e "mișto" și "la modă". Nu are de-a face cu dotările, cu economia, ecologia sau performanța. E "calumea" să ai electrică acum. I

Păi aceasta categorie e predominantă.

Situații cum este colegul Mircea sunt destul de rare.

Adică electricele nu și le iau oamenii săraci din rațiuni de economie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, Kagemusha said:

Vorbind doar de ambianța interioară și feeling Nissan Leaf e peste Tesla. Cu mult. Sigur că poți avea altă părere, dar asta nu mi-o va schimba pe a mea.

 

Corect. Dar eu vorbeam despre elemente obiective precum "echipare, performanță, autonomie și cred că și spațiu interior" ca factori diferențiatori, nu ergonomie, familiaritate și feeling (unde sunt de acord cu tine).

 

6 minutes ago, l.u.v said:

De pildă Skoda Octavia sau Toyota Corolla din același an.

 

Modele oarecum comparabile, da. În sensul în care astea sunt mai ieftine la achiziție. Dar electrica vine cu taxe 0, mentenanță mai ieftină, "carburant" mai ieftin și performanțe clar superioare. Alegerea depinde deci de fiecare, dar trebuie să recunoști că, obiectiv, electrica are argumente solide.

 

5 minutes ago, l.u.v said:

Adică electricele nu și le iau oamenii săraci din rațiuni de economie.

 

Acum 10-15 ani, electricele erau rezervate hipster-ilor cu bani, pentru că ecologie și novelty item (pare rău de englezism, dar nu cred că are traducere directă). În momentul de față au ajuns să fie achiziționate de către clasa de mijloc, fix din rațiuni economice și logice. Iar mașini precum Dacia Spring au început să tatoneze deja partea inferioară a clasei de mijloc. Sunt convins că peste 5-10 ani va fi efectiv mai ieftin să-ți iei o electrică decât o mașină cu motor termic. Mă refer bineînțeles la țările din "Vest".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, l.u.v a spus:

Stau la bloc.

Am o viață și vreau să mă bucur de ce-mi place.

Nu-mi place cum arată exterior, interior.

Nu am nervi să aștept să se încarce.

Traseul în concedii mi-l planific eu, nu mașina în funcție de stații.

Tot din chestia cu am o viață - nu sunt în postura să ling brânza pe lângă sticlă de dragul economiilor, mulțumesc lui Dumnezeu!

Nici nu am bărci de bani ca să-mi fac un moft costisitor.

Și nici ipocrizia să îmi iau o arătare din asta pe bani mulți doar cu titlu de jucărie.

Am cunoștințe bogate, au mașini termice cu motoare mari la greu, unu are o fabricuță care poluează grav.

Dar au și o electrică de 50.000-70.000.

Îi doare în poponeata de emisii și verde dar na, și-au luat jucării pentru oameni bogați.

Îi întreb care e rațiunea.

Cașcaval au, ecologiști nu sunt.

Și se face liniște.

Dar îi vede lumea.

:)argumente valide partial (cele care generalizeaza). Multam fain de raspuns.

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

Ooo, comparația e departe de a fi făcută cu cele două branduri!

Interiorul la Tesla din 2022 nu se poate compara cu un Mercedes de acum 20 ani nici în glumă!

Compar cu mașini mai low.

De pildă Skoda Octavia sau Toyota Corolla din același an.

Orice interior este cu mult peste ce oferă Tesla.

 

La ce te referi cand zici interior si comparatie cu un Mercedes de acum 20 ani ?

 

De exemplu - innteriorul de Duster este pur si simplu perfect (pentru mine). toate info sunt fix acolo unde am nevoie, incalzirea in scaune e un vis cand e frig si te urci rebegit in masina dupa niste ore de "inghetat" pe afara, plasticul de pe bord/fete usi este unul din cele mai misto - se curata imediat cu o laveta (m-a rupt "pielea " de la Toyota ce nu s-a mai curatat de la catei si limba lor pupacioasa).

In comparatie cu un VAG din 2022 care mi-a mancat viata 400km. in loc sa ma lasa sa conduc parca eram la jocuri pe calculator si ma fredona in germana ( ca nu stiu ce nu i convine, ca ajusteaza nu stiu ce rahat pe tractiune(aveam o remorca )samd. Aia nu era masina ci soacra multimedia.

Am spalat la ea in interior dupa aia de m-am plictisit ( doar de la urcat prafuit si de urmele pe comenzi/usi . Ziceai ca data cu lipici de muste pentru amprente:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 04.02.2023 la 17:10, PzKpfW a spus:

 

Modele oarecum comparabile, da. În sensul în care astea sunt mai ieftine la achiziție. Dar electrica vine cu taxe 0, mentenanță mai ieftină, "carburant" mai ieftin și performanțe clar superioare.

Făceam comparație doar despre eleganța interioarelor.

Tesla arată ca o criptă.

La 04.02.2023 la 17:10, PzKpfW a spus:

În momentul de față au ajuns să fie achiziționate de către clasa de mijloc, fix din rațiuni economice și logice. Iar mașini precum Dacia Spring au început să tatoneze deja partea inferioară a clasei de mijloc. Sunt convins că peste 5-10 ani va fi efectiv mai ieftin să-ți iei o electrică decât o mașină cu motor termic. Mă refer bineînțeles la țările din "Vest".

În România situația de acum 20 ani este și acum și va fi și în următorii ani.

Atâta timp cât cei mai mulți stau la bloc este clar.

Iar legat de viitorul mai îndepărtat, dracu știe ce va fi.

Cu un război în inima Europei care mâine poate deveni unul mondial eu ma feresc să fac vreo predicție.

Acum 18 ore, foxbat a spus:

De exemplu - innteriorul de Duster este pur si simplu perfect (pentru mine).

Fiind diferiți avem și gusturi diferite.

Eu am argumentat mai sus clar de ce o electrică nu este valabilă pentru mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.02.2023 la 8:47, foxbat a spus:

inca ceva - mai exista incarcare moca in Ilfov? unde?

Multumesc

 

Nu te baza pe incarcarea moca niciodata. Acolo unde exista la liber, e plina de uber-isti la coada, plus ca de cele mai multe ori merge pe treapta cea mai redusa de viteza. Adica nu vrei sa te duci la mall si sa constati ca in fata ta mai e un ZOE ce va termina incarcarea in 2 ore.

 

Ca si idee, EV e o jucarie care poate sa-ti fie de mare folos, sau sa o injuri toata ziua, depinzand de ce faci cu ea.

 

Daca stai la casa, sau ai parcare subterana la bloc, sau stai la parter-et1-et2 si cu locul de parcare sub geam, o incarci tu la propria priza. Costuri foarte reduse, merita. Daca nu ai unde sa o incarci si trebuie sa te duci la charger constant, atunci pierzi timp mult, plus ca la charger un kwh e scump. Ajungi cu costul unui GPL, plus ca mai pierzi si o multime de timp doar ca sa te duci sa o incarci. Si nu vrei sa pierzi 1 ora zilnic doar ca sa te duci in oras sa-ti incarci masina.

 

De asemenea, daca faci mai putini km pe zi decat autonomia masinii, si o incarci noaptea, e perfecta. Daca ajungisa te duci la ski cu ea, de exemplu, si dupa ce termini pe partie trebuie sa gasesti rapid un incarcator si sa mai dardai 1 ora in masina pana se incarca, mai bine te duci cu termica.

 

Si inca ceva, sa nu te bazezi pe viteza maxima de incarcare a masinii. Adica, daca ZOE iti spune ca are baterie de 40kwh si are viteza de incarcare de 50kwh, sa nu te bazezi pe faptul ca ajungi pa un incarcator si intr-o ora ai bateria de la zero la 100%. Depinde aceasta incarcare de conditiile meteo. Unele masini mai scumpe, gen Tesla, au preconditionarea bateriei pentru incarcare, iti aduc bateria la temperatura optima ca sa ai viteza maxima. Altele, ca Spring, sunt chioare. A mea incarca cu maxim 7kw/h la zero grade, desi viteza maxima e de 30kwh. Adica, daca ma duc la ski si ajung la incarcator pe baterie zero, am de stat 4 ore sa se incarce complet. Nu stiu cum e la ZOE, insa e de intrebat la dealer.

 

De aceea EV-ul e ideal pentru oras, ca sa-l incarci noaptea la tine acasa fara batai de cap, iar daca-l iei pentru drumuri lungi mai bine pastrezi si termica pe langa EV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ev-ul a fost creat pentru a reduce poluarea in special in marile orase,adica in aglomerrile urbane.Asa e sau nu e asa,Mircea?Vezi tu,aglomerarile urbane is pe verticala,nu pe orizontala,de aici si problema de a avea fiecare proprietar priza lui disponibila.De timpul alocat stationarii obligatorii pentru incarcare,nu mai spun.Daca ar fi retea de statii unde se schimba bateriile pe loc cu alte baterii,ar fi viabila pentru aglomerarile urbane,altfel...doar cei ce stau la casa sau ceva de genul.

Cu alte cuvinte,dpmdv,nu este o solutie viabila pentru a inlocui masinile termice,doar o alternativa de a reduce noxele. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, deocamdata. Eu stau intr-o zona cu case si bloculete noi, maxim 2-3 niveluri, fiecare cu parcarea lui proprie. Adica marele dormitor comun numit Popesti-Leordeni. Aici, 50% din populatie ar putea sa-si ia electrica, si sa vezi in fiecare seara prelungitoare coborand de la etajul 2 pana la masina din fata blocului. Nu ar fi nicio problema.

De asemenea, orice se construieste ca si bloc nou poate fi dotat din prima cu prize in parcare. Si o multime dintre blocurile mai noi de 10 ani, ansamblurile rezidentiale cu parcari private, adica (nu blocurile comuniste cu parcare inchiriata de la ADP), pot sa se organizeze si sa-si traga prize in parcari.

 

Vorbim aici de o solutie simpla si ieftina, o priza normala de 220V, ca in casa, la care poti incarca masina cu maxim 2,2 kw/h. Si legata la contractul locatarului de la aparttamentul X. Cu contor separat, cu tot ce trebuie. 

 

Odata rezolvata problema incarcarii masinii acasa, o deplasare externa odata pe luna se poate rezolva mult mai usor cu o planificare in prealabil a incarcarilor pe traseu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încărcarea de la balcon cu prelungitor la un consum de 2 kW este destul de problematică, ne punem problema că lungimea cablului ar putea să fie de 20 m deci ar trebui o secțiune consistentă.

Altfel jumătate din ce plătim s-ar putea să se piardă pe încălzirea cablului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...