Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa nu uitam de fotovoltaice. Eu mi-am pus 3kw, adica intr-un an eu produc cam tot atat cat consuma EV-ul meu, productie pe care o dau in retea.

Anul trecut, 40.000 cereri pentru programul Casa Verde au fost aprobate de AFM. Anul asta, AFM se lauda cu de 4 ori mai multe fonduri. Per total, daca in 2023 se vor inmatricula 160.000 EV-uri in Romania, cumva-cumva se vor instala si fotovoltaice pe casele oamenilor astfel incat sa compenseze consumul crescut la nivel national.

Si asta doar prin programul sponsorizat de AFM. Cei ce isi monteaza pe banii lor nu sunt luati in considerare.

 

Per total, am impresia ca toti acesti mici prosumatori, cu fotovoltaicele lor, ridica presiunea de pe sistemul energetic.

 

Si apoi vor veni minicentralele nucleare, cele mult trambitate. Si tot asa.

Cumva-cumva, lumea se misca.

 

 

A, si inca ceva. Daca astia cativa zeci de mii de oameni ce isi vor lua anul asta EV-uri, s-ar orienta tot catre benzinare, nu ar fi acelasi calcul? Creste cererea de benzina, deci se scumpeste benzina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impactul este mult redus. Totuși eu nu m-aș baza pe fotovoltaice la noi in zonă, dacă și-ar pune 10 persoane, necesarul de curent pentru încărcarea unei mașini ar fi infim. Ziua produc curent,noaptea vine omul și pune mașina la încărcat. Intervin două posibilități:

1. ciuciu curent (ongrid, fără acumulatori)

2. rupi acumulatorii ca să injectezi în rețea pentru electrica lui Ion, iar acumulatorii ăia sunt ieftini ca diamantele.

Tot dă cu virgulă, iar eu sunt genul optimist.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus:

Daca stai la casa, sau ai parcare subterana la bloc, sau stai la parter-et1-et2 si cu locul de parcare sub geam, o incarci tu la propria priza. Costuri foarte reduse, merita. Daca nu ai unde sa o incarci si trebuie sa te duci la charger constant, atunci pierzi timp mult, plus ca la charger un kwh e scump. Ajungi cu costul unui GPL, plus ca mai pierzi si o multime de timp doar ca sa te duci sa o incarci. Si nu vrei sa pierzi 1 ora zilnic doar ca sa te duci in oras sa-ti incarci masina.

Atât! 

Ev = mașină de oraș, ce % din populația urbană are condiții să încarce acasă? 5, 10%?

Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

marele dormitor comun numit Popesti-Leordeni. Aici, 50% din populatie ar putea sa-si ia electrica, si sa vezi in fiecare seara prelungitoare coborand de la etajul 2 pana la masina din fata blocului. Nu ar fi nicio problema.

Decât că ar ceda rețeaua! Că nici fără ev-uri nu e fără întreruperi. Sau te bazezi că va investi distribuitorul? :lol:

 

Acum 56 minute, Lucian_M a spus:

Datorită unei potențiale cereri mari de energie electrică, prețul kw va urca, spre bucuria celor care nu dețin mașini electrice și nici nu și le doresc

A urcat deja.

 

Q.E.D.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu urcatul pretului la energie e o alta discutie, insa eu o vad cam asa:

 

In primul rand, tocmai e un mare scandal cum ca firmele din energie au facut cele mai mari profituri din ultimii ani (Shell a facut cele mai mari profituri din ultimii 115 ani, adica de la infiintare).

https://www.bbc.com/news/uk-64489147

 

Asta e valabil si la companiile din industria petrolului, si la cele din industria electricitatii. Deci, care e diferenta? Te bazezi ca va creste pretul electricitatii si-ti iei benzinara ca aici preturile vor stagna?

 

In al 2-lea rand, acolo unde nu exista neaparat interese de imbogatire (gen Hidroelectrica, unde lucrurile se misca mai greu, fiind companie de stat, insa nici pe pierdere nu sunt), pretul energiei a crescut odata cu inflatia si atat. Tot anul 2022, daca faceai contract cu Hidroelectrica, aveai pret fix de 0,25 lei/kwh. In 2023 au bagat 0,29 lei/kwh. Adica, cu tot cu transport si taxe, ajunge la consumatorul final cu 0.8 lei/kwh.

 

Asa ca de ce sa stau la Enel si sa platesc 1,4 lei/kw, cu ajutorul statului , cand pot sa ma mut la Hidroelectrica?  Adica Enel cumpara de la Hidroelectrica curent cu 1 leu, il vinde la 5 lei, din care 1,4 lei de la consumator si restul de la stat, tot din taxele noastre. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 3 ore, mircea.cazachevici a spus:

sau stai la parter-et1-et2 si cu locul de parcare sub geam, o incarci tu la propria priza. Costuri foarte reduse, merita.

Într-un oraș și așa urât cum ar fi să mai fie și fire atârnate de pe blocuri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, l.u.v said:

În România situația de acum 20 ani este și acum și va fi și în următorii ani.

 

România este o țară a extremelor. Evident că nu mă refer la mediul rural sau la micile urbe de provincie. Dar la nivel de oraș mare, cererea de electrice este din ce în ce mai importantă - mai ales în rândul celor care stau la periferie sau în complex, unde încărcarea nu este o problemă. Cunosc destule persoane în situația asta care fie au deja, fie se gândesc serios să-și cumpere. Câteodată ca mașină principală, dar de obicei ca mașină secundară. Din acest punct de vedere cred că suntem în același asemntiment cu vestul Europei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Procentul celor care stau la periferii și își cumpără așa ceva e nesemnificativ.

Pentru ceilalți infrastructura e o problemă.

Plus rețeaua electrica care este veche și am dubii că va rezista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Kristian K a spus:

Ev-ul a fost creat pentru a reduce poluarea in special in marile orase,adica in aglomerrile urbane.Asa e sau nu e asa,Mircea?Vezi tu,aglomerarile urbane is pe verticala,nu pe orizontala,de aici si problema de a avea fiecare proprietar priza lui disponibila.

 

Scuzati ca ma bag sa raspund la o intrebare ce nu-mi era adresata...

Nu stiu daca fix de asta a fost creat ev-ul, dar ai dreptate ca e folosit in general pentru oras si naveta pe distante scurte. Insa nu compara ce inseamna urbanul din Romania cu urbanul din Europa vestica, de exemplu. Multi stau in suburbii, cei care stau in miezul orasului au de multe ori parcare subterana (sau prize de incarcare la strada), si foarte multi nu au masina, pentu ca beneficiaza de transport in comun foarte bun.

Asta cu aglomerarile urbane pe verticala (si densitate aiuritoare a populatiei) e specifica in general Europei fost-comuniste si Asiei.

 

Acum 3 ore, l.u.v a spus:

Screenshot_20230205_120001_com.microsoft.office.word_edit_108257258225146.jpg

Lemnul in masina mi s-a parut intotdeauna cam tiganie... deci mai a sicriu arata interiorul din a doua poza dupa parerea mea.

 

Acum 3 ore, l.u.v a spus:

50 de miuțe în 2004 vs 2023.

Ajustate cu rata inflatiei? Ca asa... cu 50 de miute iti luai castel cu domeniu acu 150 de ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, l.u.v said:

50 de miuțe în 2004 vs 2023.

  

Nu cred că era doar 50000€ CLS-ul în 2004. Aș zice mai degrabă 80-90. Ajustat cu inflația (aproape 40%) ajugem pe la 120k € în 2023. Tesla aia (chiar și fără reducerea "artificială" de 10 mii) este o mașină de sub 45-46 mii în 2023. De adăugat și faptul că este o companie cu experiență redusă în domeniu și că design-ul lor interior a vrut să fie unul de impact, (i.e. minimalist) și deci polarizant.

 

37 minutes ago, smar2 said:

Asta cu aglomerarile urbane pe verticala (si densitate aiuritoare a populatiei) e specifica in general Europei fost-comuniste si Asiei.

 

Corect. Europa de Vest nu prea construiește pe vertiacală.

 

38 minutes ago, smar2 said:

Lemnul in masina mi s-a parut intotdeauna cam tiganie

 

Nici mie nu-mi place, dar gusturile nu se discută.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, mircea.cazachevici a spus:

 

Nu te baza pe incarcarea moca niciodata. Acolo unde exista la liber, e plina de uber-isti la coada, plus ca de cele mai multe ori merge pe treapta cea mai redusa de viteza. Adica nu vrei sa te duci la mall si sa constati ca in fata ta mai e un ZOE ce va termina incarcarea in 2 ore.

 

Ca si idee, EV e o jucarie care poate sa-ti fie de mare folos, sau sa o injuri toata ziua, depinzand de ce faci cu ea.

 

Daca stai la casa, sau ai parcare subterana la bloc, sau stai la parter-et1-et2 si cu locul de parcare sub geam, o incarci tu la propria priza. Costuri foarte reduse, merita. Daca nu ai unde sa o incarci si trebuie sa te duci la charger constant, atunci pierzi timp mult, plus ca la charger un kwh e scump. Ajungi cu costul unui GPL, plus ca mai pierzi si o multime de timp doar ca sa te duci sa o incarci. Si nu vrei sa pierzi 1 ora zilnic doar ca sa te duci in oras sa-ti incarci masina.

 

De asemenea, daca faci mai putini km pe zi decat autonomia masinii, si o incarci noaptea, e perfecta. Daca ajungisa te duci la ski cu ea, de exemplu, si dupa ce termini pe partie trebuie sa gasesti rapid un incarcator si sa mai dardai 1 ora in masina pana se incarca, mai bine te duci cu termica.

 

Si inca ceva, sa nu te bazezi pe viteza maxima de incarcare a masinii. Adica, daca ZOE iti spune ca are baterie de 40kwh si are viteza de incarcare de 50kwh, sa nu te bazezi pe faptul ca ajungi pa un incarcator si intr-o ora ai bateria de la zero la 100%. Depinde aceasta incarcare de conditiile meteo. Unele masini mai scumpe, gen Tesla, au preconditionarea bateriei pentru incarcare, iti aduc bateria la temperatura optima ca sa ai viteza maxima. Altele, ca Spring, sunt chioare. A mea incarca cu maxim 7kw/h la zero grade, desi viteza maxima e de 30kwh. Adica, daca ma duc la ski si ajung la incarcator pe baterie zero, am de stat 4 ore sa se incarce complet. Nu stiu cum e la ZOE, insa e de intrebat la dealer.

 

De aceea EV-ul e ideal pentru oras, ca sa-l incarci noaptea la tine acasa fara batai de cap, iar daca-l iei pentru drumuri lungi mai bine pastrezi si termica pe langa EV.

deci nu mai exista " la liber"? nici in IF?

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 3 ore, smar2 a spus:

Lemnul in masina mi s-a parut intotdeauna cam tiganie... deci mai a sicriu arata interiorul din a doua poza dupa parerea mea.

Și când mor aș prefera un sicriu din a doua poză în locul criptei din prima.

Diferența este că în Tesla aș muri de inimă rea cu mult înainte de a-mi veni sorocul. 😏

Acum 3 ore, smar2 a spus:

Iti luai castel cu domeniu acu 150 de ani.

Este irelevant ce se întâmpla atunci.

Discuția se poartă despre ce era 130 ani mai târziu.

 

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

  

Nu cred că era doar 50000€ CLS-ul în 2004.

În imagine este EKlasse.

Cam atât costa pe atunci.

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Tesla aia (chiar și fără reducerea "artificială" de 10 mii) este o mașină de sub 45-46 mii în 2023. De adăugat și faptul că este o companie cu experiență redusă în domeniu și că design-ul lor interior a vrut să fie unul de impact, (i.e. minimalist) și deci polarizant.

Mizeria asta sinistră are preț de mașină de lux, asta e problema.

Plătești lux și ești înconjurat de mușama, plastic și trimuri lucioase.

Dar la câtă trepanare există și ce vremuri trăim nu mă mai mir ca sunt destui care dau banii pe așa ceva.

Dar până acum o țineați că Tesla e port stindard, sunt pionieri în domeniu etc.

Când oferă mușama pe scaune și volan sunt lipsiți de experiență?😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, l.u.v said:

Mizeria asta sinistră are preț de mașină de lux, asta e problema.

 

~35000€ ți se pare preț de mașină de lux? Atât a ajuns să coste un VW Golf mai răsărit 🙂

 

12 minutes ago, l.u.v said:

Dar până acum o țineați că Tesla e port stindard, sunt pionieri în domeniu etc.

 

Personal nu am spus niciodată așa ceva. Tesla nu a făcut decât să aducă un concept (EV) și să-l producă în masă - cu succes. Dar sunt cam novici în ceea ce privește producția de automobile la scară largă în sine (20 de ani cu indulgență, de fapt vreo 10). Cu inovația au cam bătut pasul pe loc în ultimii ani, și se vede. Dar ei au adus pe piața largă automobile electrice cu sute de km autonomie și performanțe cel puțin intetesante.

 

Dar topicul nu este despre Tesla, ci despre EV-uri. Am deschis subiectul mărcii ăsteia în mod specific pentru că în urma reducerii recente de prețuri, a ajuns chiar competitivă și în România. Așa sinistru cum are interiorul, are performanțe (pe hârtie) notabile, autonomie decentă testată și costuri de rulaj și întreținere mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 14 minute, PzKpfW a spus:

 

~35000€

De fapt sunt vreo 45.000-50.000.

Cu atât vinde Tesla gunoaiele, nu uita de subvenții.😏
 

Acum 14 minute, PzKpfW a spus:

 

Personal nu am spus niciodată așa ceva.

A spus-o cineva mai sus, nu stau să caut.

Ideea e că toți se raportează la ei, tocmai din cauză că au fost primii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va rog sa discutam la obiect si nu la "lemn vs carbon". Cum ziceam, Dusterul este cea mai faina masina pentru ce fac eu insa nu este electrica:). Deci are nevoie de benzina.

1. cum e cu incarcarea? ( statii gratis/ieftine?)/

2.best practice pt electrice (pt cine este deja "inside").

3. deal-break-uri

4. diverse.

 

PS - LUV-ule - nu avem ce compara  mai putin numarul de roti. Please nu mai interveni daca nu ai alte info la obiect.

@ENeos - la astea te bagi sau nu accepti anticristul in atelier?

 

@All- sa ne intelegem - nu vorbim de EV-urile " De bogati" ( Tesla & Co ) ci cele "De zi cu zi", partea  cea mai importanta fiind utilitatea.

 

Era un nene care avea un Zoe in CJ si facea taximetrie. peste 430.000 km. recunosc - m-a lasat fara cuvinte.

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

~35000€ ți se pare preț de mașină de lux? Atât a ajuns să coste un VW Golf mai răsărit 🙂

 

 

Personal nu am spus niciodată așa ceva. Tesla nu a făcut decât să aducă un concept (EV) și să-l producă în masă - cu succes. Dar sunt cam novici în ceea ce privește producția de automobile la scară largă în sine (20 de ani cu indulgență, de fapt vreo 10). Cu inovația au cam bătut pasul pe loc în ultimii ani, și se vede. Dar ei au adus pe piața largă automobile electrice cu sute de km autonomie și performanțe cel puțin intetesante.

 

Dar topicul nu este despre Tesla, ci despre EV-uri. Am deschis subiectul mărcii ăsteia în mod specific pentru că în urma reducerii recente de prețuri, a ajuns chiar competitivă și în România. Așa sinistru cum are interiorul, are performanțe (pe hârtie) notabile, autonomie decentă testată și costuri de rulaj și întreținere mici.

Tesla si-a cam dat cu tesla in ... dupa ieftinierea fortata.  E o magarie cat casa si te p..i vu bolta pe toti cei care erau cu avasul dat & shit. Musk e instabil si si-a pierdut mult din credibilitate. Fie si pentru asta si "nu Tesla"  chiar de-ar fi la pret de spring. Cu un nebun (genial poate) la carma nu ne putem baza prea tare pe "Stabilitate". Deci catam ceva pentru folosirea cotidiana si nu pentru orgoliile patronilor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Subvenții generoase și stații free.

Niște credite cu 0.2% dobândă pe 33 ani pentru iubitorii de EV uri ar fi Sfântul Graal pe tărâmul mocangelii.🤓

Restul, capul la fund!

Acum 1 oră, foxbat a spus:

PS - LUV-ule - nu avem ce compara  mai putin numarul de roti. Please nu mai interveni daca nu ai alte info la obiect.

Păi eu le zic la obiect, dar asta nu înseamnă că trebuie să-ți placă.

 

Am senzația că-mi faci program?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspuns la subiect: instaleaza-ti aplicatia plugshare pe telefon si o sa vezi statiile din jurul tau. Sau te duci pe zona ta de interes, 

Acum 2 ore, foxbat a spus:

1. cum e cu incarcarea? ( statii gratis/ieftine?)/

2.best practice pt electrice (pt cine este deja "inside").

3. deal-break-uri

4. diverse.

 

Prima chestie e sa-ti instalezi pe telefon aplicatia Plugshare. E un fel de google maps, dar cu absolut toate statiile de incarcare puse cu pin. Si te uiti acolo in zona ta de interes. Cine stie, s-ar putea sa ai o statie la 200 m de casa si tu sa nu stii. De asemenea, poti intra pe statiile respective, si-ti arata acolo cat costa un Kwh la acea statie. Sau macar iti spune ca s-ar putea sa coste, si iti da cu ce aplicatie sa te conectezi la statie ca sa vezi.

De asemenea, acolo vezi si ultimele check-in-uri. Adica deja conducatorii de EV stiu sa foloseasca acest Plugshare, si cand ajung la o statie si pun masina la incarcat, dau check-in in aplicatie. Si eu stiu, daca ma uit la statia respectiva, cat costa, daca e ocupata in acest moment de altcineva si cat estimeaza acel cineva ca va mai incarca. Sau, daca cineva a trecut si a gasit-o nefunctionala, da check-in si spune ca e out-of-order.

 

Acum, ca ai Plugshare si ai info despre statiile din jurul tau, mai vine doar informatia despre costuri, in general.

Cel mai ieftin curent il iei de la tine de acasa. Apoi, cea mai ieftina statie la care am incarcat a fost o statie din parcarea unui hotel din Predeal, 0,9 lei/kwh. Am mai vazut, daca te duci spre mare, ca la Drajna e un restaurant la care poti incarca cu 1 leu/kwh. E cam la 5 km in afara autostrazii, iar patronul sppune ca doar clientii pot incarca. Adica ajungi acolo, iei o cafea si stai la incarcat. Doar ca eu nu am avut nevoie la momentul respectiv, nu am oprit.

Urmatorul e Enel-X, la care poti sa-ti faci si abonament. Pretul normal la ei e de 2 lei/kwh daca incarci la priza de viteza mica (adica maxim 22kw/h) si 2,5 lei/kwh daca incarci la priza de putere mare (adica CCS). Insa are si abonament, 190 lei pentru abonament de 120kwh lunar. Doar ca daca il depasesti, platesti la pretul normal de priza, iar daca nu-l consumi il pierzi.

In rest, mai toate celelalte staii au pret de 2 lei/kwh pentru viteza de 22kwh si 2,5 lei pentru viteza de 50kwh.

 

Mai e o aplicatie , ABRP, care e un fel de waze, dar pentru electrice. Declari acolo ce masina ai, cat e automonia, si daca vrei sa te duci de la Bucuresti la Timisoara incearca sa iti faca un traseu cu tot cu incarcae. Iti spune sa mergi pana la Pitesti, acolo iti da un incarcator unde sa opresti si un timp de, sa zicem 15 minute de incarcare, apoi sa mergi pana la Ramnicu-Valcea si iti da si acolo o un incarcator si un timp estimativ de stat, si tot asa.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, l.u.v said:

De fapt sunt vreo 45.000-50.000.

Cu atât vinde Tesla gunoaiele, nu uita de subvenții.😏

 

Eu mă refer strict la prețul de vânzare pentru consumatorul final. Că merită sau nu prețul întreg, nu mă pronunț. Contează cât e dispus românul să dea.

 

2 hours ago, foxbat said:

Fie si pentru asta si "nu Tesla"  chiar de-ar fi la pret de spring.

 

De admirat integritatea ta. Dar pentru marea majoritate contează cât costă mașina pentru ceea ce oferă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, mircea.cazachevici a spus:

hotel din Predeal

Ziceai de hotel, acolo cum faci? Te cazezi, branșezi vehiculul și când ți-ar fi somnul mai dulce cobori în halat și papuci să muți troaca de la încărcător intr-un alt loc de parcare, cel mai probabil inexistent? Și tot cauți loc până consumi ce-ai încărcat? 🤦‍♂️ Nu mai zic că nu poți bea un pahar de vin la cină că ai program de mutat ev-ul în toiul nopții... 

Păi decât așa mai bine cu surcele pe bord, smbp!

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Subvenții generoase și stații free.

Niște credite cu 0.2% dobândă pe 33 ani pentru iubitorii de EV uri ar fi Sfântul Graal pe tărâmul mocangelii.🤓

Restul, capul la fund!

Păi eu le zic la obiect, dar asta nu înseamnă că trebuie să-ți placă.

 

Am senzația că-mi faci program?

 

ce program zici tu?

era vorba de informatie despre EV :) si nu despre mertz

au programe destule in ele ca sunt uzine IT.

Acum 10 minute, PzKpfW a spus:

 

Eu mă refer strict la prețul de vânzare pentru consumatorul final. Că merită sau nu prețul întreg, nu mă pronunț. Contează cât e dispus românul să dea.

 

 

De admirat integritatea ta. Dar pentru marea majoritate contează cât costă mașina pentru ceea ce oferă.

nu e intregritate dar merci.

pur si simplu nu imi (mai) inspira incredere.

din pacate/fericire, majoritatea de care zici nu prea e de"Valoare"( cati am in "ignore" list de la topicul de covid nu mai zic. )

prefer sa adun cateva opinii de la cei care sunt in zona EV, cu bune si rele.

 

Acum 30 minute, mircea.cazachevici a spus:

Raspuns la subiect: instaleaza-ti aplicatia plugshare pe telefon si o sa vezi statiile din jurul tau. Sau te duci pe zona ta de interes, 

 

Prima chestie e sa-ti instalezi pe telefon aplicatia Plugshare. E un fel de google maps, dar cu absolut toate statiile de incarcare puse cu pin. Si te uiti acolo in zona ta de interes. Cine stie, s-ar putea sa ai o statie la 200 m de casa si tu sa nu stii. De asemenea, poti intra pe statiile respective, si-ti arata acolo cat costa un Kwh la acea statie. Sau macar iti spune ca s-ar putea sa coste, si iti da cu ce aplicatie sa te conectezi la statie ca sa vezi.

De asemenea, acolo vezi si ultimele check-in-uri. Adica deja conducatorii de EV stiu sa foloseasca acest Plugshare, si cand ajung la o statie si pun masina la incarcat, dau check-in in aplicatie. Si eu stiu, daca ma uit la statia respectiva, cat costa, daca e ocupata in acest moment de altcineva si cat estimeaza acel cineva ca va mai incarca. Sau, daca cineva a trecut si a gasit-o nefunctionala, da check-in si spune ca e out-of-order.

 

Acum, ca ai Plugshare si ai info despre statiile din jurul tau, mai vine doar informatia despre costuri, in general.

Cel mai ieftin curent il iei de la tine de acasa. Apoi, cea mai ieftina statie la care am incarcat a fost o statie din parcarea unui hotel din Predeal, 0,9 lei/kwh. Am mai vazut, daca te duci spre mare, ca la Drajna e un restaurant la care poti incarca cu 1 leu/kwh. E cam la 5 km in afara autostrazii, iar patronul sppune ca doar clientii pot incarca. Adica ajungi acolo, iei o cafea si stai la incarcat. Doar ca eu nu am avut nevoie la momentul respectiv, nu am oprit.

Urmatorul e Enel-X, la care poti sa-ti faci si abonament. Pretul normal la ei e de 2 lei/kwh daca incarci la priza de viteza mica (adica maxim 22kw/h) si 2,5 lei/kwh daca incarci la priza de putere mare (adica CCS). Insa are si abonament, 190 lei pentru abonament de 120kwh lunar. Doar ca daca il depasesti, platesti la pretul normal de priza, iar daca nu-l consumi il pierzi.

In rest, mai toate celelalte staii au pret de 2 lei/kwh pentru viteza de 22kwh si 2,5 lei pentru viteza de 50kwh.

 

Mai e o aplicatie , ABRP, care e un fel de waze, dar pentru electrice. Declari acolo ce masina ai, cat e automonia, si daca vrei sa te duci de la Bucuresti la Timisoara incearca sa iti faca un traseu cu tot cu incarcae. Iti spune sa mergi pana la Pitesti, acolo iti da un incarcator unde sa opresti si un timp de, sa zicem 15 minute de incarcare, apoi sa mergi pana la Ramnicu-Valcea si iti da si acolo o un incarcator si un timp estimativ de stat, si tot asa.

 

 

thx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare interesant/amuzant cum argumentele aduse împotriva electricelor sunt fix la nivelul celor de acum un secol (și mai mult), când se punea problema distribuției carburantului pentru motoarele termice - și se submina deci viabilitatea lor în general. "Că trebuiesc construite stații, că trebuie rafinat țițeiul, că trebuie transportat... n-are cum să funcționeze."

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, ENEOS a spus:

Ziceai de hotel, acolo cum faci? Te cazezi, branșezi vehiculul și când ți-ar fi somnul mai dulce cobori în halat și papuci să muți troaca de la încărcător intr-un alt loc de parcare, cel mai probabil inexistent?

Hotelul de care vorbesc are o statie la care poate incarca oricine, e cu plata. Si da, in randul EV-istilor s-a cam incetatenit un anumit bun simt. Daca ai terminat de incarcat, te duci si muti masina. Daca esti la o statie din orasul tau si ai ajus la 80%, si vezi ca dupa tine e cineva din alt judet, probabil in tranzit, eliberezi statia. Se practica frecvent. Singurii care nu sunt asa si ies certuri sunt uber-istii (prrobabil fosti taximetristi).

 

Si, ca si informatie, ministerul economiei a pus la dispozitia societatlori comerciale din domeniul ospitalitatii o varianta gen Casa Verde. Adica omul cu hotelul investeste in fotovoltaice, apoi intr-o statie de incarcare, apoi ministerul ii deconteaza pana la 80% din cheltuieli, parca, din bani europeni, cu conditia ca el sa ofere gratuit clientilor lui incarcarea masinilor. Asa stiu un alt hotel in Predeal, care nu e listat in Plugshare. Insa, daca esti client, rogi la receptie sa-ti dea drumul la incarcare si nu e nicio problema. Totul gratis.

 

Cine stie, prin tara, cate astfel de hoteluri si pensiuni or fi existand?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, mircea.cazachevici a spus:

Cine stie, prin tara, cate astfel de hoteluri si pensiuni or fi existand?

Dacă tre să ies noaptea să mut electrocotețu' crede-mă că nici nu vreau să aflu!

Dacă într-adevăr decontează din fonduri europene 80% e pont, știu mai mulți care și-au făcut cu fonduri case de case declaralându-le pensiuni, studiouri foto sau mai știu eu ce...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...