Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 3 minute, foxbat a spus:

ceva detalii ? ce masina a luat, ce probleme a avut? Multumesc

 

Scrie, nu vezi sau nu stii sa citesti (ori ambele)?!:lol:

La 25.02.2023 la 17:29, ivan pedala a spus:

...si-a luat inca de la aparitie o Tesla...

Mno, vazusi?! Acu' sa nu ma intrebi ce model, ce an de fabricatie, ca n-am fost curios ca sa aflu!

Cert este ca a fost printre primele modele produse, a fost foarte scumpa si...plange si-acu' dupa banii aruncati pe ea (este foarte greu ca s-o revanda incat sa nu piarda foarte mult la revanzare)! La achizitie era extrem de incantat, ii lauda reprizele de demaraj, cuplul imens...ca ulterior sa se vaite ca innopteaza pe drum unde il lasa bateria (eh, nu doarme in drum, dar cert este ca nu ajunge unde-si propune, bateria neavand autonomia de pe hartie si statiile nu-s chiar pe toate drumurile)! Am inteles ca atunci cand a luat-o estima ca face cu un plin aproape 700Km, si a ajuns ~350Km. Si nu este abonat la radarele de-acolo (amenzile sunt extrem de mari), asa ca viteza maxima pe autostrada nu trece de 130Km/h. Un factor care crede el ca este decisiv in autonomia ei redusa este temperatura mediului, iar cum in zona nu prea arde decat vara...il cred!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 minute, foxbat a spus:

...

deci de fapt n-a avut probleme cu masina ci a fost o proasta achizitie asteptari/vs buget.

Si calitatea dotarilor a zis ca-i sub ce se astepta...spunea ca iarna scartaiau toate plasticele prin interior, finisaje mediocre, design...zero! Dar nu era ceva inacceptabil! Una peste alta, plecand de la un BMW fabricat dupa 2014...2015, cu motor pe benzina cred ca de 3.000ccm (sau poate mai mare, nu retin), cu dotari pentru State, iti imaginezi ca a fost un dezastru pentru el sa constate dupa un an...doi ca a luat o mare teapa! Autonomia a fost lovitura sub centura! Cum iarna acolo tine mai mult de o jumatate de an, temperaturile fiind mult timp sub zero si spre extreme ating si sub -50*C (cica in iarna asta a fost cald, minime in jurul a -20*C, rar au scazut mai putin), ce pretentii poti avea de la o baterie, chiar si de Tesla?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu se astepta la vara perena, dar distribuitorul l-a convins ca vremea si temperaturile extreme nu vor influenta prea mult autonomia. Fiind si el IT-st, d-asta de le stie pe toate, a verificat review-uri si a consumat tot ce a gasit disponibil la acea ora pe net privind modelul! Dar...a muscat-o!🤭

Acum se bucura ca sunt lasati sa lucreze de acasa, ca altfel trebuia sa cumpere a treia masina (sotia lui a ramas fidela unei japoneze termice, din 2000). Tesla o s-o foloseasca doar la vara (dar si atunci se teme ca nu cumva clima folosita in interior sa nu duca la acelasi rezultat ca si iarna).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ivan pedala a spus:

Tesla o s-o foloseasca doar la vara (dar si atunci se teme ca nu cumva clima folosita in interior sa nu duca la acelasi rezultat ca si iarna).

 

daca ai in acelasi an -50 si peste 30 muta-te, ca alberta e de rahat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.02.2023 la 4:25, l.u.v a spus:

Hai noroc! Jurnalism de calitate... trage ce concluzii vrea din datele prezentate, in functie de ce sentimente vrea sa inspire cititorului.

 

Nu neg ca e posibil ca noile masini sa fie gandite ca un produs care sa tina 10 ani, dar aia 10 ani sunt evaluati la potentialul maxim de exploatare. Sunt unele conjuncturi sociale care oricum te forteaza sa schimbi masina in timpul ala; e.g. unde sunt eu dupa 12 ani de la prima inmatriculare impozitul pentru o masina devine nesustenabil, deci mai bine o schimbi. Nu zic ca e neaparat o regula buna; in acelasi speranta de viata e una dintre cele mai lungi din lume, or sti ei ceva.

 

Degeaba vin unii si-mi explica cum au tinut ei vechea masina tipla 30 de ani si "o lua la sfert si mergea ca in prima zi cand am dus-o la REMAT" daca au casat masina la 180k km. In zilele noaste masinile sunt aduse din Germania "tipla" la 200k km dupa 5-10 ani de exploatare si d-abia de acolo incepe viata de masina in Romania.

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, prafrau a spus:

 

daca ai in acelasi an -50 si peste 30 muta-te, ca alberta e de rahat

Nu, nu ma mut fiindca io stau aici, pe plai mioritic, unde pamantul se zguduie de 1000 ori in doua saptamani. Asa ca nu am motive! Mie imi place aici! Iar prietenul meu a fost vecin aici cu mine si nu i-a placut aici...iar acum nu mai are cale de intors!:wavey:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, ivan pedala a spus:

Nu, nu se astepta la vara perena, dar distribuitorul l-a convins ca vremea si temperaturile extreme nu vor influenta prea mult autonomia. Fiind si el IT-st, d-asta de le stie pe toate, a verificat review-uri si a consumat tot ce a gasit disponibil la acea ora pe net privind modelul! Dar...a muscat-o!🤭

Acum se bucura ca sunt lasati sa lucreze de acasa, ca altfel trebuia sa cumpere a treia masina (sotia lui a ramas fidela unei japoneze termice, din 2000). Tesla o s-o foloseasca doar la vara (dar si atunci se teme ca nu cumva clima folosita in interior sa nu duca la acelasi rezultat ca si iarna).

sa nu ma intelegi gresit.ori era IT ist si atunci stia ceva fizica deci nu il balarea vanzatorul (nu s -a intamplat asta)ori nu le stia chiar pe toate:). Ce incerc sa zic este ca aici nu este o probleme de masina (ca e proasta sau ca aavut  probleme cu ea dpdv tehcnic) ci este una de incompatibilitate intre om si masina (motivele le-ai povestit tu).

pe mine ma bate gandul de un spring (cu rabla la schimb si ceva leasing pe o vreme), alternativa la scuter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, foxbat a spus:

sa nu ma intelegi gresit.ori era IT ist si atunci stia ceva fizica deci nu il balarea vanzatorul (nu s -a intamplat asta)ori nu le stia chiar pe toate:). Ce incerc sa zic este ca aici nu este o probleme de masina (ca e proasta sau ca aavut  probleme cu ea dpdv tehcnic) ci este una de incompatibilitate intre om si masina (motivele le-ai povestit tu).

pe mine ma bate gandul de un spring (cu rabla la schimb si ceva leasing pe o vreme), alternativa la scuter.

Ma intelegi si tu gresit! Omul este IT-st si nu accepta in ruptul capului nici explicatiile fratelui sau care este inginer mecanic, motoare termice...si locuiesc la 1500Km distanta unu' de altu'...in state diferite, dar tot in Canada. De ce nu accepta?! Fiindca IT-stii le stiu pe toate si au capu' mare! (acum ai prins ironia?!)

Masina, este ca toate celelalte din zona, marca asta...si-s multe! Dezamagirile proprietarilor, la fel!

Problema este ca fiind multe, la drumurile lungi si foarte lungi pe care le au in zona, e musai sa stai sa incarci. Asta inseamna mult timp pierdut (gasesti punctele de incarcare ocupate toate si pana la urmatoarea statie mai ai inca 300Km, sa zicem, ce faci...iei cazare acolo si ai pierdut o noapte!).

Iar proprietarii de statii s-au adaptat si au gasit o oportunitate de afacere din chestia asta. Iti dau curent ~gratis, dar mananci la ei, dormi la ei, pe alti bani, deloc de neglijat! Timpul pierdut insa cu incarcarea este cel mai pretios, mai ales cand ai motive sa ajungi din A in B in scurt timp.

Pentru un oras de la noi, oricare ar fi el, o electrica sau un scuter electric, moto electrica, mi se par miez, fiindca distantele nu-s foarte mari si niciodata nu cred ca este cineva pus pe bobinat orasul doar de dragul plimbarii! Dar atat, asta ca alternativa doar la mers in oras...deci ca al doilea mijloc de transport, iar pentru iesiri si deplasari mai lungi, musai o termica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)

inteleg.ce nu intelegi tu (vad ca repeti poeziile celor "anti", de care este plin netul si care nu aduc nicio info nouu/utila, toate aceste versuri fiind "din design" - ice vs ev.).

concret era de interes daca dezamagirea avea o baza reala - fiind "vina" masinii (ex - s-a sctricat motorul, bateria, i-a cazut EGR-ul, :)samd).

daca nu este vorba de acest gen de probleme (tehnice sa zicem) ci problema este " la om"- nu este de interes.

 

EV-uri nu s pt oricine (si nu vorbesc aici de IQ desi poate ca e nevoie de o selectie, in fine ..)  - ci in functie de  necesitati/skills-iuri/mod de viata/zona de "habitat" poate sa fie o placere sau un chin ( cum ai dat f bine exemplul cu omu' tau).

 

eu tot incerc sa aduc discutia pe zona efecienta,practica/tehnica si nu in zona de "marketing".

 

de exeemplu acum care ar fi cea mia ok EV pt Ro  dpdv al pret/eficienta?

 

asta inseamna ca BUGETUL conteaza, cand zici de Tesla deja bugetul este pe planul secund

 

eu vad cam asa - pe locul 1 este Sring-ul si pe 2, la mare distanta (pret) - Zoe.

 

toate celelalta (mici) - mini, oper,peugeut - au baterie mai mica si spatiu de "porcbagaj" micut. si preturi mai mari nitel.

 

alte opinii? (inlcusiv cele tehnice dar cu rugamintea sa fie aduse altele si nu cele din manual maisinii :L))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca selectezi o sa observi concluziile! Omului i-a placut ideea de electrica, a cumparat-o renuntand la termica. Apoi, dezamagirile principale au fost utilitare, adica de uz. Ca designul este precar, ca scartaie cate ceva in habitaclu...astea le-a trecut cu vederea. Nu poate trece peste autonomia care nu respecta ce scria in carte si declarata/sustinuta de producatori. Iar timpii de incarcare si locurile dedicate pentru asta la trasee mai lungi sunt altfel de cum se trambita. Asadar cheltuielile lui nu au scazut asa cum se astepta cand si-a cumparat-o! Nu i-au picat piese importante si scumpe, dar intre timp energia s-a scumpit peste tot, asta afectand si plinul lui.

Acum cred ca am fost destul de concis in idei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nea Ivane, ai dreptate. Insa in Romania deocamdata nu e bataie pe statiile de incarcare cu plata. Pe unde trec, le vad libere. Si daca ai masina electrica buna, tragi la o statie si in 30 minute mai umpli de 200km autonomie.

Ceea ce spui tu cu Tesla si statii pline s-ar putea sa fie politica aia din trecut a Tesla. Adica iei masina de la ei si ai curent gratuit pe viata. Si iti asigura ei cateva superchargere ici si colo, la care iti poti alimenta.

Pai normal ca la alea e coada non-stop, vezi cum e si la noi in mall Promenada, parca (ca au aparut cateva imagini pe net si de acolo). Oriunde e gratuit, e coada.

De cativa ani, stiu ca Tesla a renuntat la politica asta cu curentul gratuit, insa celor carora le-a vandut masina in trecut nu mai are ce sa le faca, trebuie sa le ofere in continuare gratuitate. Doar ca nu prea mai gasesti aceste superchargere la fiecare colt de strada, si e coada la ele.

 

La fel a fost si la noi la Ikea, Lidl, Kaufland, unde incarcai gratuit orice masina. Din cauza asta chiar unii si-au luat electrica, iar acum e la vanzare. Management prost al cumparatorului.

 

Cam la fel si la prietenul prietenului tau, management prost.  

Dar, pentru drumuri de 400km+ pe zi, deocamdata masinile termice sunt la putere. Si pentru transport greu la fel, tot termice. Desi incep si acolo sa apara variante, exista deja Ford Tranzit electric  cu autonomie de 300km. E excelent pentru curieri, de exemplu, insa nu pentru deplasari prin tara, ci tot pentru oras.

 

 

 

Fox, ca sa-ti raspund. Spring e primul in preferintele oamenilor din cauza pretului mic (cat un Logan, daca pui Rabla+), daca treci peste faptul ca e chinezarie. Cam 200km vara si 140-150km iarna ca si automonie. Daca ai 4000 euro in plus si tii la marca, poti sa-ti iei echivalentul de la VW, E-UP. Insa potbagaj mai mic.

Zoe e dublu ca si pret, insa cel mai mic ZOE are autonomie de 300km, parca.

Acum, depinde de ce faci cu ea. Eu merg 50-100km zilnic. Maxim, 130km am facut. Si seara, tup la incarcat. Deci Spring e indeajuns.

Daca faci Bolt, de exemplu, iarna plangi. Ca boltistii fac minim 200-250 km/zi, cred. Deci de la Zoe in sus. La fel, daca ai scoala de soferi si merge masina toata ziua, minim Zoe, pentru autonomie.

Ca si deplasari in afara, unde mai trebuie sa incarci, sa stii ca Spring e limitata la viteza de 7kw/h la statiile Type2 (cele mai frecvente) si limitare la 30 kwh la statiile CSS. Adica, daca ai doar statie type2 acolo unde mergi si ajungi cu bateria terminata, stai 3-4 ore sa o incarci pentru inca 200km. Daca ai statie CSS, stai 50 minute si e gata.

Daca o incarci acasa la priza domestica, in 13 ore e gata de la zero la 100%, adica peste noapte. Si nu te doare capul, pretul e mult mai mic decat la incarcatoare platite. Eu de obicei in 4-5 ore incarc dat fiind ca vin cu ea seara acasa la 50-60%

 

 

P.S. Al 2-lea Spring, condus zilnic de catre angajat, mi-l aduce la incarcat odata la 2 zile, s-a intamplat si odata la 4 zile cand a mers mai putin. Si asta iarna, in conditiile in care a facut 2800 km in 2 luni de cand il am, doar in zilele lucratoare. Deci....bateria e relativ decenta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, mircea.cazachevici a spus:

...Cam la fel si la prietenul fratele prietenului tau, management prost...  

Este fratele bunului meu prieten, de altfel mi-e prieten si el...doar ca diferenta de varsta intre noi nu ne-a apropiat asa tare. Iar el cand a luat masina s-a socotit bine, zice el. Acum ca se schimba mereu politicile peste tot, nu-i vina lui...doar ca trebuia sa se astepte, sa prevada. Numa' ca...IT-st!:smoke:

Descrierea ta este perfecta pentru tara noastra si pentru conditiile de aici. Cine se muleaza pe astfel de cerinte, poate sa-si ia linistit o electrica, mai scumpa sau mai ieftina...dupa buget si dupa mediul si drumurile pe care le va face.:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 04.01.2023 la 11:46, prafrau a spus:

Sunt curios cat de raspandita e chestia asta la modele sub 30-40k totusi. Am vazut masinile tale, dar nu toata lumea e dispusa sa intretina asa ceva.

Am luat acum câțiva ani un Logan MCV din Germania cu 1800€, puțin lovit în față. Foarte chel la dotări, macarale cu manetă la geamuri de exemplu, dar eu voiam diesel, aer condiționat și cui de remorcare. Fiind însă model pentru țară cu climă rece, așa fiind considerată Germania, când direcționez pe parbriz la rece, pornește o rezistență. Aruncă cald din prima secundă. Deci, contează mult pentru ce țară e construit cotețu'. 

La 04.01.2023 la 13:46, Nguyen a spus:

E drept ca Dacia 1300 nu excela la capitolul caldura dar probleme cu dezaburirea nu erau la cele intretinute si reparate corect.

Sistemul e într-adevăr rudimentar. Marea problemă era cu aeroterma care are axul paletelor pe lagăre, nu rulmenți. Fiind poziționată cu gura în sus, în partea dreaptă, cu gaura prin care suflă practic afară, era imposibil să nu curgă apă în ea. Gaura aia e astupată de un soi de flaps, practic o pânză plastifiată pe care o împinge curentul de aer când mașina este în mișcare peste gura aerotermei sau este împinsă invers de curentul de aer din aeroterma când aceasta este pornită, cât să obtureze aerul venit de afară înspre calorifer. Astea două trebuiau să funcționeze. La flaps mai puteai ajunge, pe afară, dând jos grila aia dintre parbriz și capotă, însă la aerotermă ajungeai greu pe sub bord și era lipită de caroserie cu mastic, ca să etanșeze. Dacă aeroterma funcționa bine și pe viteză maximă mai ales, chiar era căldură în dacie. Eu am făcut nebunia de a pune bord de CN pe 1310 mai vechi. Nu am știut în ce mă bag. HVAC separat, în habitaclu. Nu internet, nu informații. Doar ce mai știau vânzătorii din Vitan. Dar în 2 luni am reușit. Însă n-aș mai face asta niciodată 😂

Era mult mai ușor să schimbi aeroterma clasică la câțiva ani, sau să îi faci un tuning să sufle mai tare... Problema mare la Dacii a fost întreținerea. Nu suntem neam educat, mai ales dpdv auto/moto. Când aud pe cineva că fierul lui a consumat doar benzină și ulei, e clar, nu e de cumpărat ceva de la el. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, CapnJackSparrow said:

Hai noroc! Jurnalism de calitate... trage ce concluzii vrea din datele prezentate, in functie de ce sentimente vrea sa inspire cititorului.

 

Nu neg ca e posibil ca noile masini sa fie gandite ca un produs care sa tina 10 ani, dar aia 10 ani sunt evaluati la potentialul maxim de exploatare. Sunt unele conjuncturi sociale care oricum te forteaza sa schimbi masina in timpul ala; e.g. unde sunt eu dupa 12 ani de la prima inmatriculare impozitul pentru o masina devine nesustenabil, deci mai bine o schimbi. Nu zic ca e neaparat o regula buna; in acelasi speranta de viata e una dintre cele mai lungi din lume, or sti ei ceva.

 

Degeaba vin unii si-mi explica cum au tinut ei vechea masina tipla 30 de ani si "o lua la sfert si mergea ca in prima zi cand am dus-o la REMAT" daca au casat masina la 180k km. In zilele noaste masinile sunt aduse din Germania "tipla" la 200k km dupa 5-10 ani de exploatare si d-abia de acolo incepe viata de masina in Romania.

In momentul actual durata medie de viata a unui vehicul este de 3-5 ani, ce se intampla dupa perioada asta nu mai intereseaza pe nimeni. La maxim 5 ani se schimba platformele tehnologice, modele noi, gadget-uri noi, nu mai conteaza modelul anterior, odata ce a iesit din garantie devine istorie.

Majoritatea junghiurilor care ajung la noi sunt masini care sunt la sfarsitul vietii dpdv financiar, in vest nu prea mai sta nimeni sa investeasca intr-o masina cu peste 200000 km, interval la care sunt foarte multe piese de schimbat,iar manopera la ei nu este chiar ieftina. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit un articol,cum masinile viitorului se vor intoarce singure la furnizor,dacă nu ai platit rata la timp.

Sau nu-ti mai deschide usile,sau nu mai pleaca de pe loc.Amuzant !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai e valabil pentru orice masina, nu numai electrice. Orice masina noua are sistem e-call, nu? Suna singura la 112 daca faci accident, si poti sa o vezi in aplicatie, poti sa vezi locatia ei exacta in orice moment pe google maps. Adica, daca ai masina noua, fie ea si Logan, si nu platesti ratele, leasingul stie exact unde este masina si poate trimite pe cineva cu a 2-a cheie sa o ridice. Pana la blocarea, prin intermediul aceluiasi sistem e-call, mai e doar un pas (daca nu cumva deja au aceasta posibilitate).

 

Solutia este sa scoti cartela GSM din sistemul e-call. Si ai rezolvat problema, daca ti-e frica de asa ceva. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...