Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Mie-mi plac aia de spun de pielea ecologica ca e piele... :)

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 24 minute, Lucian_M a spus:

Când spuneți vinilin, mă gândesc la un singur lucru: coperțile cărților și caietelor din anii 80, cu mirosul specific.

Da Luciene,daa amu exista vinilin si vinilin premium,habar n-ai... :) 

Si e la pret de piele veritabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, cuki a spus:

Bah eu nush...eu recunosc ca is foarte obisnuit cu autonomie mare. Acuma am rezervor de 67l cu consum de 5-6l inafara...fac si 1200-1300km cu un plin afara daca is cumparat. 

Electricele inca is departe...iar in Romania is si mai departe. Pretul de achizitie e si mai mare, justificat de producatori prin tot felul de "minciunele"....adevarul este ca iesi mai ieftin dupa cateva zecii de mii sau sute de mii de km. Ma gandesc numa la DSG-uri, care au nevoie de service tot la 60k si costa cam 1500 lei pe langa revizie. Pai electricele, sula revizii...filtru de habitaclu si atat.

 

Dar tehnologia avanseaza...sunt chargere de 350kw/h, incep sa apara baterii de 150kw care zic ca duc 1000km sau mai mult....deci in teorie peste aprox. 5-10 ani realist, poti avea masini electrice cu autonomie de 600-700km lejer, care se vor incarca in 20 min. 

 

 

 

Mai e o problema la astea: temperaturile. Si la temperaturi scazute si la temperaturi ridicate scade autonomia. Iarna pe -x grade si vara pe 40 nu cred ca mai au raza atat de mare. Poate doar sa scoata d-alea solid state care sa nu mai aiba treaba si sa aiba capacitati mai mari in dimensiuni mai mici sau similare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, cuki a spus:

 

pai nici ICE nu au aceasi autonomie...acuma pe -5/-10 cat e la cluj, al meu dizel papa 10 in oras...20-25% mai mult. 

Corect, dar la baterii e un pic mai tragica situatia decat la ICE. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, cuki a spus:

Bah ce-i drept, un W205 tocmai iesit din garantie,

 

Tzarane, la cat te lauzi ca te pricepi la masini ar trebui sa stii ca o masina nu consuma iarna cu 20-25% mai mult, nici Daciile si Lada nu consumau asa de mult iarna. E nasol daca a iesit din garantie, o sa platesti reparatia din banii tai, sonde, debitmetru...

 

1 oră în urmă, cuki a spus:

Skoda

 

Skodarla mea are acelasi consum si iarna si vara, cinci la drum si 8.5 in oras pe aglomeratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, cuki said:

Bah eu nush...eu recunosc ca is foarte obisnuit cu autonomie mare. Acuma am rezervor de 67l cu consum de 5-6l inafara...fac si 1200-1300km cu un plin afara daca is cumparat. 

Electricele inca is departe...iar in Romania is si mai departe. Pretul de achizitie e si mai mare, justificat de producatori prin tot felul de "minciunele"....adevarul este ca iesi mai ieftin dupa cateva zecii de mii sau sute de mii de km. Ma gandesc numa la DSG-uri, care au nevoie de service tot la 60k si costa cam 1500 lei pe langa revizie. Pai electricele, sula revizii...filtru de habitaclu si atat.

 

Dar tehnologia avanseaza...sunt chargere de 350kw/h, incep sa apara baterii de 150kw care zic ca duc 1000km sau mai mult....deci in teorie peste aprox. 5-10 ani realist, poti avea masini electrice cu autonomie de 600-700km lejer, care se vor incarca in 20 min. 

 

 

Da se poate, dar pana atunci cel mai probabil industria schimba iar macazul pe ce trebuia de la inceput = pe hidrogen, si ca exemplu poti cauta asa zisele noi tehnologii ( hidrogenul a fost folosit farte mult de Hitler, sunt masini pentru publicul larg din 2008) Airbus sau Boeing dezvolta aceasta "noua" tehnologie la avioane

Avantajul Hidrogenului e ca benzina sau motorina la incarcare si distanta, cu toate ca exista masini in circulatie din 2008 lumea a schimbat be baterii pentru ca iese mai multi bani iar elementele componente din fiecare baterie sunt detinute de o mana de baieti destepti

https://simpleflying.com/airbus-bets-big-hydrogen/

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 43 minute, Nguyen a spus:

 

Tzarane, la cat te lauzi ca te pricepi la masini ar trebui sa stii ca o masina nu consuma iarna cu 20-25% mai mult, nici Daciile si Lada nu consumau asa de mult iarna. E nasol daca a iesit din garantie, o sa platesti reparatia din banii tai, sonde, debitmetru...

 

 

Skodarla mea are acelasi consum si iarna si vara, cinci la drum si 8.5 in oras pe aglomeratie.

Aţi remarcat vreodată cum stând de vorbă cu o persoană necunoscută simţiţi din felul în care se exprimă şi din modul în care gândeşte că a absolvit aceeaşi facultate cu voi? E surprinzător cum ideile sădite de un profesor în generaţii de elevi ies la iveală neaşteptat. Eu de exemplu simt că indubitabil Nguyen e, la fel ca mine, absolvent de Filaret.

 

Autobaza Filaret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Penetru a spus:

Eu de exemplu simt că indubitabil Nguyen e, la fel ca mine, absolvent de Filaret.

 

Eu in general ma cobor la nivelul interlocutorului pentru a-l face sa simta in largul lui, e un gest de politete. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, cuki a spus:

 

Mie imi vine extrem de greu sa cred ca blenderu tau nu consuma cu 1.5-2l in plus in oras iarna pe -10 grade...sau vara pe +40 cand folosesti AC (daca ai asa ceva)

Este fizica de clasa a 5-a, vascozitate mare a uleiului, temperatura mica in camera de ardere...prin urmare randament scazut. Acuma ca tie ti-o placut mai mult coada vacii decat cartea, cunoastem....dar credeam ca macar calculatoru de bord sti sa-l citesti...

Imi aduci aminte de unu de prin DE, care spunea ca pe el nu remarca cresterea costului la carburanti...ca oricum el baga mereu de 50€ :lool:

A gasit omul nostru pe goagal ca randamentu' este 1-Tmin/Tmax si si-a spus : muamahh cand afara e zero grade (el stie doar de Celsius) motorul are randament 1, iar sub zero grade are peste 1. Adica mergi si se "unple" rezervoru' ! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu nu am sesizat mare diferență la vechiturile mele iarna / vara. 

De fapt asta vară când erau +35 grade a crescut consumul până într-un litru la W211 din cauza compresorului AC. La C219 nu am sesizat creștere, probabil fiind cilindree mare acoperă mai bine ce suge AC ul. 

Bine, vară / iarnă vechiturile astea fac ghețarie / saună în mai puțin de 7-8 minute în orice temperatură externă, așa încât nu e problemă o mică diferență. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zice nenea ăsta că purceaua e demult moartă în coteţ. Cam de vreo 50 de ani.

Dar voi, nu! Să fie prize, cît mai multe prize

 

Cifre de reţinut privind electricele

- sint cu 22% mai grele decit media masinilor ICE din gama respectiva

- 60%  70% din particulele fine provin de la frine si pneuri deci fiind mai grele emit cu 3-8% mai multe particule, faimoasele PM2,5 care va sperie pe voi trotinetistii 

https://www.socialter.fr/article/tesla-le-bluff-ecologique

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, adrianm a spus:

60%  70% din particulele fine provin de la frine si pneuri deci fiind mai grele emit cu 3-8% mai multe particule, faimoasele PM2,5

Greșit, majoritatea (- șpring) au frânare regenerativă, și, dacă le conduci judicios, aproape că nu ai nevoie de sistemul de frânare! 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, adrianm a spus:

Zice nenea ăsta că purceaua e demult moartă în coteţ. Cam de vreo 50 de ani.

Dar voi, nu! Să fie prize, cît mai multe prize

 

Cifre de reţinut privind electricele

- sint cu 22% mai grele decit media masinilor ICE din gama respectiva

- 60%  70% din particulele fine provin de la frine si pneuri deci fiind mai grele emit cu 3-8% mai multe particule, faimoasele PM2,5 care va sperie pe voi trotinetistii 

https://www.socialter.fr/article/tesla-le-bluff-ecologique

 

 

Și toate cazanele tdi de ne fierb plămânii sunt ok nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

43 minutes ago, SenorPink said:

 

Și toate cazanele tdi de ne fierb plămânii sunt ok nu?

Diesel-ul s-a dus pe pwla cu pasi mici dar siguri de la aparitia EGR-ului pana la DPF-ul cu injectie post-combustie sau cu Ad-pipi. iar tendinta de a-l face sa fie sportiv din optimizari de tot rahatul i-a cam aprins lumanarea. Diesel-ului ii trebue un sistem de injectie mai performant si un catalizator mult mai mare decat cele existente, dar maruntisurile astea obligau producatorii sa scoata bani pentru cercetare-dezvoltare in loc sa-i bage in buzunar vanzand tinichele cu pretentiii eco.

Acum admiram ce am fwtut pe banii nostrii, iar istoria se va repeta si cu benzinarele, si cu generatia actuala de electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 hours ago, adrianm said:

Cifre de reţinut privind electricele

- sint cu 22% mai grele decit media masinilor ICE din gama respectiva

- 60%  70% din particulele fine provin de la frine si pneuri deci fiind mai grele emit cu 3-8% mai multe particule, faimoasele PM2,5 care va sperie pe voi trotinetistii 

 

Un aspect cel puțin la fel de important în ceea ce privește electricele: beneficiază de dezvoltare serioasă de aproximativ 10 ani. Motoarele termice sunt mainstream de mai bine de un secol. În prezent, comparația 1:1 este viciată și irelevantă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Degeaba este veche dacă nu s-a investit în ea - cel puțin pentru această aplicație. Scopul imediat este creșterea autonomiei, pentru că asta vinde și acolo este elementul limitativ principal. După ce se va ajunge la autonomii reale de peste 1000-1500km (orizont temporal de câțiva ani), se vor eficientiza consumatorii și greutatea acumulatorilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...