Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 10 ore, mircea.cazachevici a spus:

Trebuie sa ai cadastru, pentru ca trebuie sa depui extras de carte funciara la dosar. Si trebuie sa ai deja contract de electricitate pe locul respectiv, deoarece devii prosumator. In rest, nu e nicio problema, poti monta fotovoltaicele si pe pamant direct, pe suporti, e perfect legal.

Ca si avantaje, din fonduri europene ti se da 90% din valoarea unui sistem fotovoltaic de 3kwh, insa nu mai mult de 20.000 lei. Tu vii cu restul si gata, montezi sistemul. Ce produci ziua intra in retea, iar tu te alimentezi din retea seara cand vii acasa, la paritate kwh pe kwh (cat ai pompat, atata iei inapoi gratis, cel putin pana in 2030 e specificat ca se va pastra paritatea).

 

Problema cea mare e ca toata aceasta chestie se desfasoara prin AFM, care e cea mai birocratica institutie din Romania. Adica eu am depus actele in 2019, s-a blocat programul, s-a deblocat de-abia anul asta. Exista instalatori care inca isi astepata banii din 2019, si inca nu si i-au luat de la AFM. De aceea multi instalatori in acest moment iti cer tie banii pentru tot sistemul, urmand ca in momentul cand le vireaza AFM banii, ei sa ti-i returneze. O adevarata nebunie din cauza unor birocrati.

 

Daca stau si ma gandesc, probabil de asta si Dacia livreaza Spring-urile la 8-9 luni de la comanda. Ca si ei asteapta cei 45.000 lei tot de la AFM, prin programul Rabla plus, si probabil cam la 8-9 luni sunt si ei platiti.

 

P.S. Sa stii ca nu te-am uitat ca m-ai "uitat" cu incarcatorul ala asta primavara.

In primul rand multumesc. nu sunt interesat de "prosumer" :) - bataia de cap e mare rau. inteleg ca astas e conditie esentiala? (offgrig nu e acceptat?).

i al doilea imi pun cenunsa in cap.memoria mea e vraiste si nu mi dau seama unde te am suparat, te rog pm sa rezolvam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 18 minute, Kristian K a spus:

Se pare ca,incet dar sigur rentabilitatea ev-urilor dpdv al incarcarii la priza,scade.. :)

 

Acum mai bine de 10 ani cand nu existau EV si abia daca Prius sparsese gheata cu hibridul le explicam unor (cretini) entuziasmati ai vehiculelor electrice ca singurul lucru pe care il vor face aceste vehicule va fi sa scumpeasca curentul, inclusiv cel pe care il folosesti in casa. Evident ca imbecilii behaiau ca nu e adevarat si le explicam ca statul nu va renunta la veniturile pe care le are din acciza produselor petroliere si ca va scumpi kW-ul ca sa compenseze veniturile. I-as intreba acum ce parere au dar la cat de prosti sunt probabil ca vor da vina pe alte tampenii numai ca sa se minta singuri.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ani in urma cand toti isi cumparau masini tedeii care mai de care basculante si motorizari pe benzina peste doi litri,eu am ales sa-mi cumpar masina noua in 3 cilindri pe benzina cu motor de-un litru(Subaru Justy 4).Toti au ras,iar trendul auto ulterior,a demonstrat directia implementarii celor 3 cilindri pe benzina la majoritatea marcilor,mai cu turbo,mai fara,dar cam acolo s-a ajuns... Japonezii erau un pic inaintea timpului de niste ani la faza cu motoarele de 800-1000 cc in 3 cilindri,stiind clar eficienta acestora in orase dtpdv.Imi aduc aminte de Daihatsu Charade,motor de 800 cc,non turbo si turbo al anilor "80. Europenii au "inventat" motorul pe benzina in 3 cilindri cam la 30 si ceva de ani dupa japonezi... :)

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Kristian K a spus:

Japonezii erau un pic inaintea timpului de niste ani la faza cu motoarele de 800-1000 cc in 3 cilindrii,

 

Îmi aduc aminte doar de bijuteriile Tico și de vopsitorul de la service mega excitat de Hyundai al lui în 3 cilindri (diesel). Când i-am explicat că toată șmekeria se rezumă doar la bani - 3 injectoare în loc de 4, 3 pistoane, 3 cilindri de prelucrat etc - s-a opărit...  E drept că principiul meu în acele vremuri era "minim 6 cilindri și minim 200 CP". BMW, bineînțeles. 😎

Bine, Alfa Romeo a avut diesel în 3 cilindri prin anii 80 cred, mult înaintea timpului! Când am ridicat capota la un 33 prima oară căutăm ceilalți 3 crezând că e V6 și de aia văd galerie cu 3 pipe. 😁

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream strict la benzinare,diesel pentru mine,pas... :)

Am avut doo,ever nu mai vreau nici gratis...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai nguyen, din cauza oamenilor ca tine mi se face mie scarba sa mai intru online. Pentru ca sunt indivizi ca tine care tin neaparat sa-i faca cretini pe cei ce nu le impartasesc ideile. Eu am si Prius, sunt si entuziast al electrificarii, ma incadrez perfect intre "cretinii" pe care ii descrii tu, nu?

 

Per total, eu unul nu am cunoscut om care sa aiba electrica si sa spuna ca regreta pasul facut. Da, toti au cel putin 2 masini, electrica nu e pt cei ce-si iau o masina per familie, si aia SH si la buget. Dar asta e viata, am spus si eu ca daca as mai sta la bloc, cu un singur loc de parcare, nu as avea cum sa iau asa ceva. La casa, insa, e cu totul altceva. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, foxbat a spus:

In primul rand multumesc. nu sunt interesat de "prosumer" :) - bataia de cap e mare rau. inteleg ca astas e conditie esentiala? (offgrig nu e acceptat?).

i al doilea imi pun cenunsa in cap.memoria mea e vraiste si nu mi dau seama unde te am suparat, te rog pm sa rezolvam.

 

Nu e mare bataie de cap. Faci niste acte, astepti niste vizite de la compania de distriburie si atat. Dureaza mult dar nu stai pe drumuri, mai ales daca procedezi ca mine, delegi pe altul sa faca treaba 😁

 

In ceea ce priveste plata inainte a curentului electric prin montarea panourilor fotovoltaice. Este un punct de vedere insa nu este singurul. Se pot monta si pentru confort.

In imaginea de jos se poate vedea ce inseamna pana de curent x 2 pe o perioada destul de indelungata (1 ora si 1.5 ore).

In tot acet timp, casa a functionat in parametrii normali - centrala, gatit, iluminat, TV, calc, alimentare utilitati.

De acord ca un generator poate face acest lucru insa nu il face fara sa afecteze gospodaria. Chiar si automat, tot dureaza ceva timp pana ajunge in parametrii.

 

image.thumb.png.6f33849de17be49dae6ecace6c63ea60.png

 

Trebuie vrei sa te adaptezi, sa iti schimbi obiceiurile putin. Am masina de spalat rufe, uscator si masina de spalat vase cu programator. Nu le-am folosit aproape niciodata programarea pana sa imi montez panourile fotovoltaice. Acum o folosesc de fiecare data pentru ca in cele mai multe cazuri cand panourile produc curent, eu nu sunt acasa. Nu ma deranjeaza. Cand vin acasa, toata treaba e terminata 🙂

 

Masinile electrice intradevar, nu sunt pentru oricine. Si statistic este multa lume care se intoarce la ICE, din ce am citit cam 20% dintre soferi. Insa nici nu te tin captiv cum spune cineva mai sus. trebuie sa vrei sa te adaptezi. Cum am mai spus, din cauza domiciliului si a programelor diferite aveam oricum doua masini. Si am renuntat la cea mare, ix35 in favoarea Yarisului. Pentru ca indiferent de libertatea de miscare pe care mi-o oferea masina aceea, costurile de intretinere erau foarte mari comparativ cu electrica. Ca si pret de achizitionare a fost cam la fel, din ce tin minte. Este posibil sa ma insel, modeul este din 2013. Pentru mine "economia" de 1200lei pe luna in plus sunt o gramada de bani. Pentru altii sunt bani de seminte, nu?

 

Un "plin" de energie la un incarcator DC ma costa acum maxim 160lei si fac 100km cu 35-37lei. Dar poate costa si 43 de lei. La ix35, un plin ma costa 385lei si 100km costa 56lei. Dar poate costa si 358 lei ... Tot e mai mic consumul la EV.

 

Ieri am fost la o zi de nastere, am lasat masina la incarcat la Kaufland, la Type 2, am niste cupoane. Am stat aproape 6 ore, cand am plecat abia se terminase incarcarea (80%). Am invatat sa imi programez incarcarile si in functie de ce treaba am in oras. Nu e greu.

 

 

 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, l.u.v a spus:

Deci ne facem noi programul după fier, nu invers. 

Mișto! 

Pe toti pe care i-am intrebat acelasi lucru,au recunoscut mai cu juma' de gura,mai cu toata, ca l-i s-a "cam" schimbat viata de la dependenta de incarcare...

Deci,pas... :)

Sau thanks,but no thanks.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus:

Bai nguyen, din cauza oamenilor ca tine mi se face mie scarba sa mai intru online.

 

E problema ta.

 

Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus:

Pentru ca sunt indivizi ca tine care tin neaparat sa-i faca cretini pe cei ce nu le impartasesc ideile. Eu am si Prius, sunt si entuziast al electrificarii, ma incadrez perfect intre "cretinii" pe care ii descrii tu, nu?

 

Depinde, negi de exemplu ca statul a scumpit si va mai scumpi curentul electric unul dintre motive fiind si aparatia masinilor elcetrice? Si inca acum sunt putine, stai sa vezi cand se vor mai inmulti si va trebui investit masiv si in infrastructura de trasnport si distributie a curentului electric. Costurile pt tot ce tine de EV acum sunt decontate exact de cei care nu folosesc EV, daca v-ar pune strict pe voi care vreti EV sa platiti costurile nu ar mai fi convenabil, v-ati pisa pe ea de "ecologie" instantaneu. Cand statul iti subventioneaza masina cu 9000 de euro de unde crezi ca ia banii? Sau cand iti incarci masina gratuit, sau cand statul va trebui sa repare probleme ecologice generate de reciclarea bateriilor, samd.

 

Apropo de impartasirea ideilor, daca eu spun ca 1+1=2 si altul spune ca 1+1=3 atunci este imposibil sa impartasesc o idee gresita cu cineva. Pt ca asta e problema acum, fiecare considera ca este corect numai ce-i convine lui si nicidecum ceea ce este cu adevarat corect. 

 

 

Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus:

 

Per total, eu unul nu am cunoscut om care sa aiba electrica si sa spuna ca regreta pasul facut. 

 

 

Bineinteles ca nu il regreta, au cumparat masina pt ca li s-au oferit niste avantaje, cand vor disparea acele avantaje nu vor mai cumpara electrice, in cel mai bun caz cor cumpara hibride care este de departe o alegere mai sanatoasa si mai corecta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

Deci ne facem noi programul după fier, nu invers. 

Mișto! 

 

Mai citeste odata ce am scris, poate intelegi.

 

Am invatat sa imi programez incarcarile si in functie de ce treaba am in oras.

 

Tu ai inteles ca imi fac de lucru prin oras ca sa incarc. E cam invers.

 

Acum 2 ore, Lucian_M a spus:

Nu doar programul, dar și concediul. Sau în concediu luăm mașina sh, aia poluantă, nu mai suntem grin? 🤣

 

Am scris ca am fost in concediu 410km cu masina, Pitesti - Brasov - Onesti - Targu Frumos. Fara probleme, fara sa reincarc. M-am oprit inainte de Onesti pe Oituz sa mananc. In traducere, am facut o oprire pentru odihna/papa/cafea fara sa fie nevoie sa incarc. Am stat cam 30 minute pentru ca Oituzul iti ofera un peisaj magnific.

 

Intre Kona si Yaris care crezi ca e mai potrivita pentru concediu?

 

@Nguyen "Statul" nu a scumpit nimic, accizele si TVA-ul nu s-au marit, procentual sunt aceleasi. Producatorii si distribuitorii au marit preturile pentru ca peste tot in lume piata a explodat. "Statul" se bucura de marirea acestora pentru ca procentual incaseaza mai multi bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am dat nițel cu noul Qashqai "mild hybrid". 1.3 benzină turbo (4 cilindri, surprinzator), echiparea top. N-am simțit să facă oareșce hibridul vieții. Transmisia cvt, mai umană decât la Honda Insight care urlă ca nebuna în ture degeaba. Mi-a plăcut maxim head up diplay-ul, parcă mai mișto decât cel de la bmw, interiorul și el ok, exterior nu nasol dar mie personal nu-mi spune nimic, DAR consumă cât un 3.0!😨 Adică nu scade extraurban sub 8,2-8.4 la mers decent, iar în Bucureștiul de weekend +12 l/100 km. 🤦‍♂️ Bănuiesc că singurul lui chichirez e bifarea facilităților fiscale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai mild hybrid e mai mult pentru facilitati fiscale. Nu sunt sigur ca am inteles eu exact tehnologia, dar e un fel de alternator mai mare si o baterie mai mare, iar acel alternator are momente cand se transforma in motor electric si mai ajuta un pic motorul normal. Nu e mare branza, parerea mea.

Urca-te intr-un full-hybrid si o sa vezi. Alt consum, si mai ales liniste la semafor, nu mai vibreaza motorul sub tine. Trecerea de la mersul electric la cel pe carburant si invers se realizeaza fara sa simti, fara acel mic tremurat specific masinilor cu start-stop, deoarece motorul electric ce propulseaza masina face si pe electromotorul, si pe alternatorul.

Cutia CVT, ai dreptate, face toti banii. Dar nu e sportiva de nicio culoare, e pentru puturosi. Insa e foarte comoda.

 

Probabil de-aia si vreau full electrica, pentru ca imi place senzatia de electrica atat cat poate a mea sa duca, pana intra motorul pe benzina. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

Mai citeste odata ce am scris, poate intelegi.

 

Am invatat sa imi programez incarcarile si in functie de ce treaba am in oras.

Este fix același lucru, dar cu alte cuvinte. Îți programezi un drum automat la Lidl, chiar dacă mănânci Pizza la restaurantul de vis a vis, dar o faci doar pentru că acolo găsești o priză moca,, nu că mori după pizza aia. 

Și nu m-am referit la tine, că doar nu ai impresia că ești singurul posesor de ventilator. 

Mă gândeam la un amic, trebuia să mă văd cu el mai dimineața și m-a pasat până la prânz, că trebuia să-și încarce plasticul. 

 

Acum 6 minute, mircea.cazachevici a spus:

nu mai vibreaza motorul sub tine.

Schimbă tampoanele la motor și cutie. 😏

Eu am doua vechituri diesel și la ralanti nu se simte nimic în ele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te rog frumos sa nu imi pui in gura cuvinte pe care nu le-am spus si actiuni pe care nu le fac.

Atata timp cat spun ca ma duc undeva, fie si la Lidl si daca se poate incarc, asta fac.

 

Spui ca nu te-ai referit la mine dar ai citat postarea mea, imi cer scuze, probabil nu inteleg cum functioneaza forumul ...

 

Fiecare isi stabileste prioritatile. Eu am descoperit ca pot fi foarte maleabil pentru confortul meu personal, lucru de neinteles pentru altii. Altii prefera un confort personal exagerat din motive de neconceput pentru mine. Cum spuneam, fiecare cu pasarelele lui. 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, l.u.v a spus:

Schimbă tampoanele la motor și cutie. 😏

Eu am doua vechituri diesel și la ralanti nu se simte nimic în ele. 

Intelegi tu ce am spus, nenea LUV. Sau daca nu, urca-te intr-o hibrida sau electrica si o sa vezi diferenta. Ai doar impresia ca nu se simte, asa aveam si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

Spui ca nu te-ai referit la mine dar ai citat postarea mea, imi cer scuze, probabil nu inteleg cum functioneaza forumul ...

Te scuz. 

Te-am citat contextual, pentru că tu ai adus vorba de programul pe care ți-l ajustezi după încărcare. 

Sau invers, că e tot un drac. 

Ți-am dat exemplul unui amic pe care l-am așteptat vreo două ore în plus din cauza încărcării ventilatorului. 

Mi-e indiferent ce priorități ai tu, atâta timp cât le faci pe banii tăi, ești liber să ți le stabilești. 

Ai înțeles într-un final ce am vrut să spun? 

 

Acum 54 minute, mircea.cazachevici a spus:

Intelegi tu ce am spus, nenea LUV. Sau daca nu, urca-te intr-o hibrida sau electrica si o sa vezi diferenta. Ai doar impresia ca nu se simte, asa aveam si eu.

Am Toyota Corolla Hybrid 2021 în parcare, asa încât pot face comparații. Nu am zis că sunt identice la percepție, însă nu simt nimic deranjant când mă urc în celelalte mașini. 

Dimpotrivă. 

Scap de senzația provocată de musamalele de pe scaune, volan și schimbător, laolaltă cu plasticul lucios oribil de pe bord și console. 

De zgomotul căii de rulare sau a celui provocat de vânt peste 130 km /oră nu mai amintesc. 

Da, consumă în oraș 6% iar ansamblul motor / cutie este silențios. 

 

IMG_20220116_190511.jpg

IMG_20220116_190454.jpg

IMG_20220116_190316.jpg

IMG_20220116_190434.jpg

IMG_20220116_190223.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am zis nicaieri ca imi ajustez programul dupa incarcare, insa tu sustii in continuare acelasi lucru.

 

Vin cu un un exemplu:

 

Sa presupunem ca ma duc cu Yarisul la Lidl (ca tot veni vorba) si am rezervorul jumatate plin (sau gol, ca sa merg pe mana ta). Daca tot sunt pe drum, opresc si la benzinarie si fac plinul.

 

In exemplul de mai sus inseamna ca mi-am facut programul dupa nivelul de combustibil din Yaris?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...