Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

La 14.01.2022 la 9:24, TheHuskyCrobats a spus:

 

Ce consum ai de merge casa 7 zile pe baterie???

Eu am renuntat la diesel de 2litri ca sa iau electrica. ix25, buna masina, e la ai mei acum, nu am avut inima sa o vand. Mai am un Yaris pe care l-am pastrat deoarece nu putem merge doi insi cu o masina, avand programe diferite complet.

Am panouri, care vara produc maxim 10kWh (cam 30-40kWh in total pe zi) iar in cea mai proasta zi, iarna, nu produc nimic. Anul asta am avut 2 zile cu productie 0, in rest minim 3kWh. Masina o incarc pe unde apuc, Kaufland, Penny, acasa, sotia la servici, etc. Preturile sunt de la 0.7lei/kWh la incarcatoarele primariei din Pitesti (erau gratis dar s-a schimbat treaba) pana la 2.5lei/kWh la e-charge, statii rapide. Acasa pana in martie am tot 0.7lei/kWh la Hidroelectrica. Insa factura totala la energie electrica pe anul trecut a fost de -80lei... Cu un consum al casei de 20-25kWh pe zi. Asa ca nu deocamdata nu imi fac probleme. Panourile le am instalate de aproape 3 ani, bag curent in retea de 1 an.

Costurile instalatiei au fost maricele (fara casa verde sau altele) cam 13000 euro in care este inclusa si o baterie de 10kWh. Bateria ma tine cam 10 ore iarna (o descarc 50% ca sa am backup, la noi se ia curentul des) iar vara o descarc pana la 15% in cel mai rau caz cand e inorat. De obicei se duce la 45-50% (noaptea scurta.

Am luat o Kona electrica la 27500euro cu Rabla+ si Rabla. Autonomie primavara, vara si toamna pana la 580km in oras, acolo o folosesc 99% din timp. Iarna cea mai mica autonomie a fost de 499km cu AC-ul/incalzirea pornite non-stop. Masina merge zilnic minim 50km. O incarc o data pe saptamana, in general de la 20-80% asa recomanda si producatorul. Daca am drumuri mai lungi o incarc 100%.

Am facut un singur drum lung Pitesti - Targu Frumos de 410km, varianta Brasov - Onesti. Am plecat cu 580km de la Pitesti si am ajuns cu 93km autonomie la Targu Frumos. AC non-stop, a plouat tot timpul si a fost devoie de dezaburire nu racoare.

 

Mi-as lua fara sa stau pe ganduri Kona EV din nou, poate varianta mai scumpa pentru scaunele cu ventilatie (asa tin minte ca avea la dotari). Nu mi-as mai lua diesel.

 

Erata (nu mai pot corecta, masina este un ix35 nu ix25, am degetele groase)

Hold on. Da pt fataiala din asta IF-B electrica este o varianta sa zicem. Depinde mult de stilul de mers, depinde foarte foarte mult.

Ea are 580km autonomie si o baterie decenta 64kwh.

 

INSA daca e sa mergi legal B-Poiana BV la ski dus-intors 400km, hai sa fim "sincere" nu cred ca il poti face mergand cu 100km/h pe DN1 si cu 130km/h pe A3.

"Sa nu imi spui" ca mergi cu 70km/h sau 80km/h pt ca asta nu e.....normal (cel putin pe timp de zi).....in primul rand in acest ritm esti un factor poluant in trafic. Incurci pana si dubele.

 

Iarasi acum daca e sa fim sinceri , nu cred ca voi nu mai ciupiti acolo 20km/h in plus, un 120km/h pe DN sau 150km/h pe autostrada cand e mai liber.....

 

Adica pt "small talk" activitati urbane sau scurte activitati interurbane Snagov-B electrica este decenta dar nu mai mult prin prisma autonomiei care este foarte foarte volatila, raportat la temperatura mediului ambiant cat si la stilul de condus.

 

Cat despre masina ta Kona EV imi pare cel mai frumos EV raportat la pret de asemenea performantele motorului sunt foarte ok te simti ca si cum ai avea 3.0d pana in 120-130km/h dar......iarasi esti limitat ingradit si constrans de autonomia volatila si timpii de incarcare lungi (nu dureaza 3min - 60l un plin).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Orice masina are plusuri si minusuri. Deocamdata, electrica e OK doar ca a doua masina, aia de fataiala. Oricine isi ia electrica (cel putin varianta buget) sigur mai are si altceva cu care sa mearga la mare si la munte.

Si eu as vrea sa am electrica cu autonomie de 600 km reali, cu cui de tractare ca sa-mi tractez remorca atunci cand ma duc la enduro, etc. Insa ma uit in buzunar si vad ca nu am bani de Ford F150 Lightning (pickup-ul electric de la Ford). Asa ca ma limitez la  o masina normala, nici aia cine stie ce, pentru deplasari lungi, iar pentru oras optez pentru o electrica mica.

 

 

P.S. Domnul TheHuskyCrobats, la fel am facut si eu cu apartamentul, l-am transformat in casa. Singura diferenta e ca eu am preferat sa nu vand apartamentul, ci sa fac un credit pentru casa. Credit care e platit luna de luna de catre chiria de la apartament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Bigfoot In general eu evit autostrada, am evitat-o si cand aveam ix35-ul, si cu moto. Pentru ca da, merg cu 130-140km/h pana la Bucuresti dupa care zona Militari este film de groaza din punctul meu de vedere.

In general merg pe DN7 deoarece zona unde am eu nevoie sa ajung este Crangasi-Regie-Uverturii. Si orele la care trebuie sa ajung sunt criminale din punct de vedere a traficului 15:00-18:00. E cumva mai drept si mai scurt drumul pe DN7 😜

 

Sincer, desi nici mie nu imi vine sa cred, inclusiv Waze ma sfatuieste sa merg pe DN7. Ies cu un timp teoretic de 10-20minute mai lung comparativ cu autostrada insa nu stau blocat in trafic. E si din setari, recunosc, am setat cel mai scurt drum parca. Spun teoretic deoarece, cum bine ai presupus, o mai ciupesti. In realitate pot spune ca fac cam tot atat, chiar daca se circula mai incet - distanta e mai scurta.

 

Nu stau in Bucuresti, ca sa ma duc la schi in Poiana nu fac 400km ci doar 260-270km din ce tin minte (dus-intors). Si aici avantajul e de partea mea. Si sa raspund la o intrebare nepusa: eficienta regenerarii este fantastica, consumul Pitesti-Brasov si retur este extrem de mic, ceea ce pierd la urcare recuperez la coborare, nu am foto insa din ce tin minte la drumul Pitesti-Targu frumos de anul trecut am avut undeva la 8kWh/100km pe portiunea Pitesti-Brasov. Mai mult am consumat pe zona Pitesti - Campulung 😁. Aveam si 35kWh la regenerare pe zone de coborare destul de lungi.

 

@mircea.cazachevici Eu am pastrat Yarisul si am dat ix35-ul. Si nu ma duc la mare cu Yarisul, pe acela il tin de fataiala.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, TheHuskyCrobats a spus:

Consumul mediu toamna a fost 13kWh/100km, acum am ajuns la 14.3kWh/100km

Unde e domnu' cu +25% iarna?!? 

Mda, citind îmi faci poftă de panouri, mi-au și scris cei de la firma care mi-au montat sistemul solar pt apă caldă să mă bage la casa verde. Doar că am sediu de firmă acasă și din câte știu nu merge... Iar 13000€ de dat pe soare n-am acu'. 🤬

Ca să te faci prosumator e mai prietenos un furnizor anume de curent? Cu enel muntenia numa' mai mult sex oral am și tot tre să-l schimb. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care e chestia cu sediul de firma acasa? Daca ai casa pe persoana fizica si ai, de ex, daor contract de comodat pe firma, nu ai probleme.

Tocmai am obtinut ATR-ul (avizul tehnic de racordare) de la Enel Muntenia, mai precis de la E-Distributie care sunt societatea lor de ditributie. Scrie-mi in privat si iti spun ce si cum. Dar in principiu nu e greu, te invata si cei de la firma de fotovoltaice exact cum trebuie sa completezi formularele, si in 15-20 de zile de la depunerea online ai ATR-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ENEOS Eu la partea cu actele si institutiile de orice fel sunt total nepriceput. Pentru o suma modica, 600lei parca, cel de mi-a instalat panourile s-a ocupat si de obtinerea ATR-ului necesar exportului de curent. E-Distributie si la mine. Eu am ATR-ul pe sistemul vechi, deci sunt limitat la export la maxim 5kWh.

Nici eu nu am avut acei 13000 euro, i-am dat in 3 transe, pe parcursul a doi ani. Pe masura ce am facut update la instalatie 🙂

 

De retinut ca nu am accesat nici un fel de ajutor de la stat pentru panouri. Doar Rabla + la masina.

 

Intreba cineva mai sus daca as mai fi cumparat masina electrica fara Rabla +. Raspunsul meu este nu. Insa nici nu as fi dat 27500 euro pe o alta masina fie ea diesel/benzina sau orice alt fel hybrid. As fi pastrat Hyundai-ul pana ar fi cazut de tot probabil.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, adidas a spus:

3C7295EF-2524-4892-ACF1-9B41B86B8E90.jpeg

Din ciclu':sad,but true... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Titlul topicului se referă la viitor. În momentul de față, electricul vine cu avantaje dar și cu multe compromisuri. În timp problemele se vor rezolva iar autromobilele electrice vor deveni de departe norma.

 

3 hours ago, pinnochio said:

Eu merg pe diesel clasic,probabil multă vreme.....

 

Urăsc diesel-ul, dar îi văd rațiunea economică dacă ești nevoit să faci mulți km anual în extra-urban. Cei care folosesc un diesel preponderent în oraș sunt (îmi pare rău pentru plasticitate) niște cretini.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca esti captiv.Mai ales daca nu stai la casa si daca ai ghinionul sa gasesti prizele de kaufland,Ikea,etc ocupate.Sau de la multinationala.

Colegii de mai sus sunt exceptii,care asa exceptii au bagat si or sa mai bage niste mii si mii de euro in ceva cu randament volatil.

Apropo,4 kw/h scoate si generatorul meu pe benzina,cu un consum de 1,5 litri/h.Si am dat acum cativa ani 600 de lei pe el.Bine de fapt el scoate 5,5 kw/h dar e prea fortat si nu e bine sa-l duci pe rosu.

Daca-i fac randamentul cred ca ies mai bine decat unii cu panouri de mii de euro,Si nu depind nici de soare.

Asazisul curent ieftin de la panouri are la baza investitii de mii euro.In fapt ei au platit curentul in avans.

Sa nu uitam un alt aspect,posesorii de electrice mai au inca o masina la usa.Cu costurile aferente.

Nu prea suna nici eco si nici ieftin pentru buget.Bani blocati in aia clasica.Sa nu mai zic de pretul umflat al tuturor electricelor.

Hai sa nu o mai dam de gard cu asa zisa rentabilitate minune.

 

Asa ceva ma intereseaza mai nou https://www.emag.ro/generator-hibrid-tip-inverter-konner-sohnen-ks-4000ieg-s-monofazat-portabil-4-0-kw-7-5-cp-pornire-manuala-electrica-230-v-motor-euro-v-bobinaj-cupru-mod-econom-protectii-automate-ks4000iegs/pd/DWSRR0MBM/?cmpid=86963&gclid=CjwKCAiA_omPBhBBEiwAcg7smapokqvW53pXI0ydG89cZKq4g7Y5IDlUsStY8dxmZWLtqLBbrWG2ShoCcgoQAvD_BwE

 

Generatoarele au acelasi minus comun ca instalatiile solare: trebuie sa valorifici eficient tot curentul produs.

Produci 4 kw/h trebuie sa-i folosesti e toti.Sau sa-i stochezi in baterii.Dar deja cu bateriile treci in alte costuri si scazi rentabilitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Titlul topicului se referă la viitor. În momentul de față, electricul vine cu avantaje dar și cu multe compromisuri. În timp problemele se vor rezolva iar autromobilele electrice vor deveni de departe norma.

 

 

Urăsc diesel-ul, dar îi văd rațiunea economică dacă ești nevoit să faci mulți km anual în extra-urban. Cei care folosesc un diesel preponderent în oraș sunt (îmi pare rău pentru plasticitate) niște cretini.

 

nu stiu ce sa zic. diesel-urile mici sunt perfecte pt oras - ex - opel corsa, fiat panda, 500 etc.

1.3 mjet e de vis. consum de 3.2...4.2 l , fasnet

 

 

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

Unde e domnu' cu +25% iarna?!? 

Mda, citind îmi faci poftă de panouri, mi-au și scris cei de la firma care mi-au montat sistemul solar pt apă caldă să mă bage la casa verde. Doar că am sediu de firmă acasă și din câte știu nu merge... Iar 13000€ de dat pe soare n-am acu'. 🤬

Ca să te faci prosumator e mai prietenos un furnizor anume de curent? Cu enel muntenia numa' mai mult sex oral am și tot tre să-l schimb. 

trebuie sa ai casa gata sau merge si daca e " in constructie"?

eu oricum imi fac sistmeul singur dar daca e de niste "moca" nu ma dau in laturi!

Multuemsc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, foxbat said:

nu stiu ce sa zic. diesel-urile mici sunt perfecte pt oras - ex - opel corsa, fiat panda, 500 etc.

1.3 mjet e de vis. consum de 3.2...4.2 l , fasnet

 

Într-un trafic exclusiv urban, precum cel din București? Permite-mi să am rezerve. Motoare mici de capacitate echivalentă benzină și diesel au consumuri apropiate în situația asta - cu ceva avantaj la diesel. Ce pierzi în schimb? Fiabilitate pe termen lung și poluare cât cuprinde.

 

Doar pentru navete scurte (50-100km) zilnice pot fi într-adevăr utile și rentabile. În bară-la-bară, nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, foxbat a spus:

trebuie sa ai casa gata sau merge si daca e " in constructie"?

eu oricum imi fac sistmeul singur dar daca e de niste "moca" nu ma dau in laturi!

Multuemsc!

Trebuie sa ai cadastru, pentru ca trebuie sa depui extras de carte funciara la dosar. Si trebuie sa ai deja contract de electricitate pe locul respectiv, deoarece devii prosumator. In rest, nu e nicio problema, poti monta fotovoltaicele si pe pamant direct, pe suporti, e perfect legal.

Ca si avantaje, din fonduri europene ti se da 90% din valoarea unui sistem fotovoltaic de 3kwh, insa nu mai mult de 20.000 lei. Tu vii cu restul si gata, montezi sistemul. Ce produci ziua intra in retea, iar tu te alimentezi din retea seara cand vii acasa, la paritate kwh pe kwh (cat ai pompat, atata iei inapoi gratis, cel putin pana in 2030 e specificat ca se va pastra paritatea).

 

Problema cea mare e ca toata aceasta chestie se desfasoara prin AFM, care e cea mai birocratica institutie din Romania. Adica eu am depus actele in 2019, s-a blocat programul, s-a deblocat de-abia anul asta. Exista instalatori care inca isi astepata banii din 2019, si inca nu si i-au luat de la AFM. De aceea multi instalatori in acest moment iti cer tie banii pentru tot sistemul, urmand ca in momentul cand le vireaza AFM banii, ei sa ti-i returneze. O adevarata nebunie din cauza unor birocrati.

 

Daca stau si ma gandesc, probabil de asta si Dacia livreaza Spring-urile la 8-9 luni de la comanda. Ca si ei asteapta cei 45.000 lei tot de la AFM, prin programul Rabla plus, si probabil cam la 8-9 luni sunt si ei platiti.

 

P.S. Sa stii ca nu te-am uitat ca m-ai "uitat" cu incarcatorul ala asta primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, adiy32 a spus:

Apropo,4 kw/h scoate si generatorul meu pe benzina,cu un consum de 1,5 litri/h.Si am dat acum cativa ani 600 de lei pe el.Bine de fapt el scoate 5,5 kw/h dar e prea fortat si nu e bine sa-l duci pe rosu.

Daca-i fac randamentul cred ca ies mai bine decat unii cu panouri de mii de euro,Si nu depind nici de soare.

 

cred ca dai 300 de euro pe benzina pentru curent pe care l-ai lua de la enel dupa scumpirile astea cu 150 de euro

nu mai zic ca la 600 de lei probabil trebuie sa cumperi si un generator nou in fiecare luna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca,incet dar sigur rentabilitatea ev-urilor dpdv al incarcarii la priza,scade.. :)

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasă, nici gazul nu-i ieftin, am încărcat ieri două butelii, 4,5 lei litrul. 

De ceva vreme tot aud că plinul (sanchi) la electrică e cel puțin la același preț ca la o mașină similară ICE. Adică au rămas doar câteva avantaje în favoarea minunii electrice: cuplu instant, revizii mult mai ieftine, silențiozitate. În rest, să dau 27k doar că îmi consumă puțin și nu fac revizii- pentru mine nu rentează. Cu mașina fac cca 20k km anual, mă costă reviziile maxim 1000 lei (o revizie e maxim 500 lei: filtre și ulei de calitate, manopera mea). Să zicem că mai sunt tampoane la motor, un turbo, egr- dar astea nu cad toată ziua. Frânele și cauciucurile nu le pun în calcul, alea se freacă și la electrică, ITP se face la ambele. Când mi-aș recupera banii dați pe o electrică? Pentru unii rentează, pentru alții nu.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, mircea.cazachevici a spus:

Trebuie sa ai cadastru, pentru ca trebuie sa depui extras de carte funciara la dosar. Si trebuie sa ai deja contract de electricitate pe locul respectiv, deoarece devii prosumator. In rest, nu e nicio problema, poti monta fotovoltaicele si pe pamant direct, pe suporti, e perfect legal.

Ca si avantaje, din fonduri europene ti se da 90% din valoarea unui sistem fotovoltaic de 3kwh, insa nu mai mult de 20.000 lei. Tu vii cu restul si gata, montezi sistemul. Ce produci ziua intra in retea, iar tu te alimentezi din retea seara cand vii acasa, la paritate kwh pe kwh (cat ai pompat, atata iei inapoi gratis, cel putin pana in 2030 e specificat ca se va pastra paritatea).

 

Problema cea mare e ca toata aceasta chestie se desfasoara prin AFM, care e cea mai birocratica institutie din Romania. Adica eu am depus actele in 2019, s-a blocat programul, s-a deblocat de-abia anul asta. Exista instalatori care inca isi astepata banii din 2019, si inca nu si i-au luat de la AFM. De aceea multi instalatori in acest moment iti cer tie banii pentru tot sistemul, urmand ca in momentul cand le vireaza AFM banii, ei sa ti-i returneze. O adevarata nebunie din cauza unor birocrati.

 

Daca stau si ma gandesc, probabil de asta si Dacia livreaza Spring-urile la 8-9 luni de la comanda. Ca si ei asteapta cei 45.000 lei tot de la AFM, prin programul Rabla plus, si probabil cam la 8-9 luni sunt si ei platiti.

 

P.S. Sa stii ca nu te-am uitat ca m-ai "uitat" cu incarcatorul ala asta primavara.

In primul rand multumesc. nu sunt interesat de "prosumer" :) - bataia de cap e mare rau. inteleg ca astas e conditie esentiala? (offgrig nu e acceptat?).

i al doilea imi pun cenunsa in cap.memoria mea e vraiste si nu mi dau seama unde te am suparat, te rog pm sa rezolvam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Kristian K a spus:

Se pare ca,incet dar sigur rentabilitatea ev-urilor dpdv al incarcarii la priza,scade.. :)

 

Acum mai bine de 10 ani cand nu existau EV si abia daca Prius sparsese gheata cu hibridul le explicam unor (cretini) entuziasmati ai vehiculelor electrice ca singurul lucru pe care il vor face aceste vehicule va fi sa scumpeasca curentul, inclusiv cel pe care il folosesti in casa. Evident ca imbecilii behaiau ca nu e adevarat si le explicam ca statul nu va renunta la veniturile pe care le are din acciza produselor petroliere si ca va scumpi kW-ul ca sa compenseze veniturile. I-as intreba acum ce parere au dar la cat de prosti sunt probabil ca vor da vina pe alte tampenii numai ca sa se minta singuri.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ani in urma cand toti isi cumparau masini tedeii care mai de care basculante si motorizari pe benzina peste doi litri,eu am ales sa-mi cumpar masina noua in 3 cilindri pe benzina cu motor de-un litru(Subaru Justy 4).Toti au ras,iar trendul auto ulterior,a demonstrat directia implementarii celor 3 cilindri pe benzina la majoritatea marcilor,mai cu turbo,mai fara,dar cam acolo s-a ajuns... Japonezii erau un pic inaintea timpului de niste ani la faza cu motoarele de 800-1000 cc in 3 cilindri,stiind clar eficienta acestora in orase dtpdv.Imi aduc aminte de Daihatsu Charade,motor de 800 cc,non turbo si turbo al anilor "80. Europenii au "inventat" motorul pe benzina in 3 cilindri cam la 30 si ceva de ani dupa japonezi... :)

Editat de Kristian K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Kristian K a spus:

Japonezii erau un pic inaintea timpului de niste ani la faza cu motoarele de 800-1000 cc in 3 cilindrii,

 

Îmi aduc aminte doar de bijuteriile Tico și de vopsitorul de la service mega excitat de Hyundai al lui în 3 cilindri (diesel). Când i-am explicat că toată șmekeria se rezumă doar la bani - 3 injectoare în loc de 4, 3 pistoane, 3 cilindri de prelucrat etc - s-a opărit...  E drept că principiul meu în acele vremuri era "minim 6 cilindri și minim 200 CP". BMW, bineînțeles. 😎

Bine, Alfa Romeo a avut diesel în 3 cilindri prin anii 80 cred, mult înaintea timpului! Când am ridicat capota la un 33 prima oară căutăm ceilalți 3 crezând că e V6 și de aia văd galerie cu 3 pipe. 😁

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream strict la benzinare,diesel pentru mine,pas... :)

Am avut doo,ever nu mai vreau nici gratis...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...