Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 27 minute, Contabil a spus:

E, 🙂 binenteles ca ar fi interesant de aflat ce se intimpla cu autonomia dupa 4-5 anisori ....  iarna.

 

La mine, bateria e in garantie 8 ani sau 120.000 km. Normal ca e o diferenta de autonomie vara-iarna, insa pentru urmatorii 8 ani nu-mi fac griji la regimul meu de folosinta.

 

Cat despre diverse calcule, eu am facut un calcul relativ corect, in sensul urmator: consum 7litri/100km  benzina in oras, dupa 120.000 km te trezesti ca bagi in benzina 64.800 lei (calculat la pretul actual de 7,7 lei/litru). La electrica incarcata la poarta, cu 0,8 lei/kwh si cu un consum mediu de 13kw/100km, dupa aceeasi 120.000 km platesc 12.500 lei le curent. Diferenta de 52.000 lei in favoarea mea.  Sau 10.400 euro. Eu am dat doar 10.000 euro pe Spring, circul cu el in oras aprox 1500 km/luna. Deci, pana iese bateria din garantie, deja am amortizat masina.

 

Normal, e strict calculul meu. Nu se aplica la cineva care merge doar 200km/luna, sau care incarca doar la statiile rapide, cu 2,5 lei/kwh. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Dar mai ai și a doua mașina, care mănâncă și aia bani 😊

Ideea e că nu poți rămâne doar cu cotineața și îți mai trebuie și o mașină cu motor termic.

Așa că una peste alta consumi mai mult ca unul care are doar termică.

Cel puțin așa gândesc.

Și atunci ideea de economie e pa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea de economie ramane. Da, eu cred ca electrica devine prima masina a familiei, si e neaparat necesara o a doua masina pt concedii sau drumuri f lungi. Insa, sa fim seriosi, cati dintre noi avem doar o singura masina? Eu am 2 masini de cel putin 20 de ani, iar acum chiar venise vremea sa-mi iau una noua. Si nu regret, dupa 3 luni de folosinta. 

 

Dar fiecare cu chichitele lui. Eu transport motocicleta la enduro, iar p electrica cu cui de tractare dai aprox 80.000-100.000 euro. Deci, la mine, merita si termica pentru hobby.

 

 

Acum 1 minut, Krimh a spus:

Stiti de ce sint Springuri SH la vanzare?

Da, pentru castig instant. Springul e mai prolific decat imobiliarele. Din cauza cererii mari, pretul creste exponential.

Alul trecut, la aparitie, SPring cu programul Rabla costa 8000 euro. In decembrie, cand am comandat-o eu, costa 10.000 euro. Azi costa 12.000 euro. Plus cele 4-5 luni de asteptare pentru a-ti veni masina.

Deci, cineva cu bani ia 10 masini, si cand i-au venit masinile deja pretul s-a dus in sus cu 2000 euro. Le vinde, ia altele, le vinde si pe acelea, si tot asa.

Sincer, din alea SH ai vazut tu vreuna sub 13.000 euro? In conditiile in care costa 12.000 euro noua?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
La 07.08.2022 la 10:37, Kristian K a spus:

 

Articolul e scris cu rautate. Exista statii rapide pe Bucuresti - Brasov. Dar nu sunt gratuite. Si sunt chiar statii D/C de 180kW ....

 

La 07.08.2022 la 15:02, ENEOS a spus:

Probabil de aia sunt doar 3-4 posesori de electrocare, că nu servește scopului pt restul! 🙃

Nu mai zic că nu sunt mulți care ar recunoaște că au făcut o greșeală, nu neapărat cu o achiziție auto, ci în general. 

 

Si eu recunosc ca am gresit. De aceea am dat comanda de inca o Kona si dupa ce vine vand Yarisul ...

 

La 07.08.2022 la 15:51, mircea.cazachevici a spus:

 

Man, nu te lua dupa povesti. Dupa cum am spus, alea fara plata sunt ocupate. Alea cu bani sunt libere non-stop. Poate ai si tu vreun penny, dedeman, prin apropiere, si te duci pe acolo. Uita-te la statiile lor, ca la magazinele astea sunt doar statii cu plata. Sunt libere tot timpul. Nimeni. Bazaie musca.

 

In tari straine clar nu merita sa mergi. Am vazut posturi pe facebook de la posesori de electrice care au facut cu succes Turcia. Si spuneau ca acolo e o mare aventura sa incarci. Te trezesti cu cate o statie ce nu se porneste din aplicatie, ci trebuie sa dai tu telefon la un operator. Si majoritatea operatorilor nu stiu boaba engleza.😅

 

Am facut saptamana trecuta 1013km cu 190lei, incarcare numai de la D/C sau noaptea la AC. Fara probleme, nu am gasit nici un incarcator ocupat indiferent ca am fost la Baile Tusnad sau Roman su Gura Humorului sau Bucuresti. Nu am cautat gratuite, doar D/C. Nici o problema.

 

La 07.08.2022 la 23:34, Cap0ne a spus:

Fara sa fiu hater sau ceva, am zis hai sa vad si eu pe foaie ce zice omul asta. Dupa niste socoteli minime, dupa matematica mea, reiese ca ai dreptate daca faci FOARTE multi km cu masina in conditii de oras/drumuri scurte. Gen sa faci naveta zilnic niste zeci de km, sa fii taximetrist, agent de vanzari ceva. Sau sa fie prima/singura masina pe care o ai si sa iti asumi minusurile in cazul in care vrei sa pleci la drum intins cu respectiva.

Intrat pe dacia.ro, noul spring de la 21800 euro. Pai de banii astia bag in masina normala, cu un consum mediu de 7% oras/afara, benzina pt peste 200.000 km. Si asta fara sa iau in calcul costurile de incarcare si costurile de intretinere a 2 masini in loc de una...

 

In 14 luni am facut peste 30000km cu EV-ul. Costul total al incarcarilor undeva la 200-250 euro, restul de la panouri sau la servici. Te las sa calculezi economia, tinand cont ca inainte aveam un diesel care consuma mediu 8l/100km.

Nu, nu sunt taximetrist 😁

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta inseamna o economie de 1500 euro/an la un 15000km/an (media curenta la uz personal). Tinand cont de costurile mult mai mari ale unui ev/termic si de faptul ca in 10 ani schimbi bateria (15-20.000 euro)....unde naiba e eficienta? Economia la energie se duce pe noua baterie....asta in caz ca nu vrei s o arunci dupa 10 ani.

Cat despre casarea/recuperarea metalelor din bateriile li-ion, nu discutam, este o necunoscuta extrem de nociva...poate d'aia nu se spune nimic concret😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare isi face socotelile din punctul lui de vedere. Pentru mine este rentabil tinand cont de km pe care ii fac anual.

 

Chiar daca economia respectiva se duce pe baterie, cand trag linie tot ies mai ieftin. Pentru ca la o masina cu motor termic nu exista economii de nici un fel. Dupa 10 ani, o masina cu motor termic iti va scoate din buzunar 15.000euro, conform calculelor tale sau 30.000 euro conform calculelor mele.

In cazul masinii electrice, pot spune ca am cheltuieli neglijabile comparativ cu termica.

 

In cazul meu socoteala este asta dupa cei 10 ani:

 

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 30.000 euro = 53.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 1700 euro - 30.000 + 20000 =  16700 euro + cheltuieli de intretinere

 

Chiar daca merg mai putin, ies sub costul total al unei termice.

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 15.000 euro = 38.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 850 euro - 15.000 + 20000 =  30850 euro + cheltuieli de intretinere

 

Nu am idee care este socoteala in cazul tau, daca ai o masina sub 20.000 euro, daca ai consum sub 8l/100km, etc.

 

Arderea combustibililor fosili este daunatoare, bateriile sunt daunatoare, pinguinii se duc oricum.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate îs roz, până crapă softul sau ceva interne electrice. Da, știu, garanție și alte alea... 😁

Btw, cât țin cauciucurile la o electrică? Exclus Șpring, vorbesc de electrice de peste 120 cai.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probleme apar la toate.

Am langa mine un Audi Q3 nou, luat anul asta. Are o dauna minora zic eu, bara fata sifonata si faruri. Din pacate masina nu poate fi folosita. La faruri nu au termen de livrare. Nu o luna sau cinci. Nu au termen de livrare, nu stiu cand si daca se pot livra. Il cheama inapoi cand vin farurile.

Nu stiu cat tin cauciucurile, probabil ca la fel de mult ca la SUV-ul precedent, greutate asemanatoare, putere asemanatoare. De ce nu ma intrebi cat tin placutele de frana? La revizie mi s-a spus sa mai folosesc si frana, nu numai regenerarea 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

In 14 luni am facut peste 30000km cu EV-ul. Costul total al incarcarilor undeva la 200-250 euro, restul de la panouri sau la servici. Te las sa calculezi economia, tinand cont ca inainte aveam un diesel care consuma mediu 8l/100km.

Mai citeste te rog o data ce am scris. Din punctul meu de vedere pt moment nu ai facut nicio economie :) Tu nu pui la socoteala costul de achizitie, intretinere si alimentare al masinii. De abia dupa ce diferenta de costuri dintre termica/electrica va depasi valoarea de achiztie+toate cele, abia de acolo mai departe poti spune ca incepi sa faci o economie. Si asta se va intampla probabil in muuuulti km. Dar cum spuneam, pt cine isi ia acum prima masina sau vrea sa schimbe masina si/sau face multi km anual SI, foarte important, isi asuma minusurile cu care vina la pachet cand vorbim de alimentare, atunci da, se poate vorbi de un cost o idee mai redus la electric vs termic. Nu stiu daca si pe termen lung, pt ca, dupa cum mai spunea cineva, daca nu mariti masina inainte sa schimbi bateria, eonomia aia s-ar putea sa o investesti acolo... idem legat de ce spune Clint - nu stii in ce directie se va merge in X ani si e posibil sa le suceasca astia de nici nu mai apuci sa "amortizezi" masina.

 

Acum 1 oră, TheHuskyCrobats a spus:

Chiar daca economia respectiva se duce pe baterie, cand trag linie tot ies mai ieftin. Pentru ca la o masina cu motor termic nu exista economii de nici un fel.

Pai nici cu electrica nu exista nici o economie pe ideea asta. Daca nu produci bani cu ea, este tot o sugativa de bani. Pe rationamentul tau si eu pot oricand face economie cu termica mergand cu 110 in loc de 150 kmph. Sau schimband viteza la 2500 rpm in loc de 4000 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GPL rules la economie! Am alimentat în Bulgaria cu echivalentul a 2.85 lei/l, consumul a fost de 8.1-8.2 l/100 km. Beat that cu 🌩️!

Pt cine nu vrea să socotească înseamnă ~23 lei/100 km, cu benzina pe care o consumă la porniri o fi 25, chiar 30. Fără vânătoare de stații și ore pierdute la încărcat. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, ENEOS a spus:

GPL rules la economie! Am alimentat în Bulgaria cu echivalentul a 2.85 lei/l, consumul a fost de 8.1-8.2 l/100 km. Beat that cu 🌩️!

Pt cine nu vrea să socotească înseamnă ~23 lei/100 km, cu benzina pe care o consumă la porniri o fi 25, chiar 30. Fără vânătoare de stații și ore pierdute la încărcat. 

La orice combustibil ai masini mai bune si mai putin bune. Cu GPL am avut Clio, niciodata nu a consumat sub 10l/100km. Oricum, jaf de masina, cadea cate ceva la ea lunar. Apoi am avut un Suzuki Ignis. Si toti posesorii m-au avertizat ca dupa 40-50.000 km trebuie sa ii desfac motorul ca sa ii refac supapele, ca GPL_ul arde supapele. Si ghici ce.....dupa 80.000 km i-am desfacut motorul. O luna pierduta fara masina, 4.000 lei investitie in motor, plus o luna pierduta inainte, cu tot felul de teste, ca de ce merge prost motorul...

A, si am uitat sa mentionez. Suzuki Ignis = 10l/100km la drum lung. La mers prin oras, 12l/100km, la motor de 1300cmc.

 

Asa ca, daca as sta la Giurgiu, poate as face un calcul cu pretul GPL-ului la bulgari. Dar asa.......la noi pretul e de 4 lei/litru GPL, consumul e de 40 lei/100km. 

Si la electrica, 13kwh/100km, adica 10 lei/100km, pret la mine la poarta, avand furnizor Hidroelectrica.

 

Per total, la mine s-a justificat achizitia unei a doua masini electrice strict pentru oras. Iar cu benzinara birjaresc prin week-end-uri, prin afara Bucurestiului, a ramas masina de concediu.

 

 

A, si la Prius chiar nu indraznesc sa pun GPL, tocmai ca am prins frica de desfacut motoare.

 

 

Am inteles ca GPL ar merge excelent la motoare cu reglaj hidraulic al culbutorilor, sau chiar la cele cu reglaj manual, din ala cu lera, cum se facea ininte la Dacia 1300. Refaci reglajul si gata, ai rezolvat in mare problema arderii supapelor. Asa spunea mecanicul ce mi-a facut Ignis-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, mircea.cazachevici a spus:

Si toti posesorii m-au avertizat ca dupa 40-50.000 km trebuie sa ii desfac motorul ca sa ii refac supapele, ca GPL_ul arde supapele.

 

Astea sunt povesti pescaresti, posibil in conditii de reglaje proaste (ex: amestec sarac) unele motoare sa fie predispuse la astfel de probleme. GPL-ul si-a dovedit eficienta de-a lungul timpului si totusi aceste povesti pescaresti persista in continuare in mentalul colectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i problemă, abia am refăcut motorul, la cât merg eu cu 🚙 mai umblu peste 20 ani! Până atunci va fi cu siguranță casată. 

Voi cu 🏍️ nu mergeți niciunul? Mai uitați-vă pe ce forum discutăm! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate. Dupa 100.000 km cu clio cu GPL, si eu am zis la fel, ca sunt povesti pescaresti. Dar m-au avertizat posesori de Ignis, plus oameni care reparau in mod uzual acest model si la care am ajuns. Si mi s-a intamplat pana la urma si mie.....culmea.

Asa ca da, GPL-ul e bun. Dar nu pe orice masina. Te interesezi exact inainte de a lua masina  pe ce motoare merge GPL fara probleme. Se pare ca pe 1,4MPI de la Dacia sau Clio merge fara probleme. Dar sa nu ai acelasi noroc ca si mine la urmatoarea masina....

 

 

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

 

Voi cu 🏍️ nu mergeți niciunul? Mai uitați-vă pe ce forum discutăm! 

 

Asta se pune?😉 1289790318_2022augusthardendurobucovina12.thumb.jpg.0715cdf9babff8190d8a948ec952bb35.jpg

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

orice calcul faceți voi pentru următorii 10 ani va fi devastat/schimbat de cei care ne conduc, de piața, etc

Nu poate fi prevazut nimic pentru viitor, totul este mult prea instabil.

Asa ca, din păcate, trăim era “Carpe diem”.

Vrei sa faci azi economie, o faci.

Vrei azi tehnologia nouă, o cumperi

Vrei azi sa te mai bucuri de motorul termic care e pe cale de extinctie, îți iei V8, dacă îți permiți.

 

Orice altceva e doar un vis umed cum ca știi ce urmează sa se întâmple.

 

Corect spus.

Degeaba iti iei electrica daca sare in aer pretul la energia electrica si nu ai nici un plan secundar.

Acum 1 oră, Cap0ne a spus:

Mai citeste te rog o data ce am scris. Din punctul meu de vedere pt moment nu ai facut nicio economie :) Tu nu pui la socoteala costul de achizitie, intretinere si alimentare al masinii. De abia dupa ce diferenta de costuri dintre termica/electrica va depasi valoarea de achiztie+toate cele, abia de acolo mai departe poti spune ca incepi sa faci o economie. Si asta se va intampla probabil in muuuulti km. Dar cum spuneam, pt cine isi ia acum prima masina sau vrea sa schimbe masina si/sau face multi km anual SI, foarte important, isi asuma minusurile cu care vina la pachet cand vorbim de alimentare, atunci da, se poate vorbi de un cost o idee mai redus la electric vs termic. Nu stiu daca si pe termen lung, pt ca, dupa cum mai spunea cineva, daca nu mariti masina inainte sa schimbi bateria, eonomia aia s-ar putea sa o investesti acolo... idem legat de ce spune Clint - nu stii in ce directie se va merge in X ani si e posibil sa le suceasca astia de nici nu mai apuci sa "amortizezi" masina.

 

Pai nici cu electrica nu exista nici o economie pe ideea asta. Daca nu produci bani cu ea, este tot o sugativa de bani. Pe rationamentul tau si eu pot oricand face economie cu termica mergand cu 110 in loc de 150 kmph. Sau schimband viteza la 2500 rpm in loc de 4000 :)

 

Citeste te rog inca odata ce am scris, toate cele enumerate de tine exista in calculele de mai jos.

 

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Fiecare isi face socotelile din punctul lui de vedere. Pentru mine este rentabil tinand cont de km pe care ii fac anual.

 

Chiar daca economia respectiva se duce pe baterie, cand trag linie tot ies mai ieftin. Pentru ca la o masina cu motor termic nu exista economii de nici un fel. Dupa 10 ani, o masina cu motor termic iti va scoate din buzunar 15.000euro, conform calculelor tale sau 30.000 euro conform calculelor mele.

In cazul masinii electrice, pot spune ca am cheltuieli neglijabile comparativ cu termica.

 

In cazul meu socoteala este asta dupa cei 10 ani:

 

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 30.000 euro = 53.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 1700 euro - 30.000 + 20000 =  16700 euro + cheltuieli de intretinere

 

Chiar daca merg mai putin, ies sub costul total al unei termice.

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 15.000 euro = 38.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 850 euro - 15.000 + 20000 =  30850 euro + cheltuieli de intretinere

 

Nu am idee care este socoteala in cazul tau, daca ai o masina sub 20.000 euro, daca ai consum sub 8l/100km, etc.

 

Arderea combustibililor fosili este daunatoare, bateriile sunt daunatoare, pinguinii se duc oricum.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...