Sari la conținut

GSR 600-ii ,,moare motorul" la frânare


nordix
 Share

Postări Recomandate

Bună . Am , după cum zice și titlul topicului , o Suzuki GSR 600 din 2006 . Am achizitionat-o anul trecut pe finalul anului și al sezonului moto . In prima lună a funcționat fără probleme , apoi a început să ii moară motorul in mers , la actionarea frânei de picior .  Recent am schimbat filtrul de la pompa de benzină din rezervor . Am constatat că nu s-a schimbat nimic in urma acestei operațiuni , deși inițial credeam că asta e sursa opririlor . 

 Filtrul de aer e curat .

   Ce credeți că ar putea fi ?  

Editat de nordix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Initial am observat acest comportament in trafic . Apoi am văzut că se oprea și in garaj , daca de exemplu o acceleram brusc până pe la vreo 4000 ture , apoi lăsam acceleratia . In loc să revină la turația de relanty , motorul se oprea . 

---  Care bec să se aprindă cand pun frână ?  ---

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Începem să ne lămurim că de fapt se opreşte şi cînd laşi acceleraţia şi cînd încetineşti cu frînă şi pe liber. Prima descriere a fost ambiguă sau măcar incompletă.

Eu am avut o dată apă în rezervor şi dădea în nas la decelerare, atunci ajungea apă în sorb

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apă in rezervor nu este , deoarece la schimbarea filtrului pompei de benzină am golit și rezervorul , l-am curățat , apoi l-am lăsat 24 ore pe un balcon încălzit , lângă un calorifer . A doua zi era uscat perfect cand am montat pompa inapoi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înțeleg că , dacă ar fi o problemă electrică , aș putea verifica acest lucru chiar și pe loc , nu neapărat in trafic . Adică , pornesc motorul și apăs frana de picior . Dacă e ceva legătură electrică greșită pe acolo , teoretic ar trebui să taie curentul pe aprindere .

 Verific și revin cu rezultatul . 

  Cu atât verific și siguranțele . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bună . Am verificat chestia cu frana atât de picior cât și de mână la statul pe loc . Nu se confirmă . Motocicleta nu a prezentat nici o modificare in comportament . 

 Apropo , nu se aprinde nici un bec suplimentar pe nicăieri . ( Nici măcar in debara 🤨

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul se opreste in decelerare urmata de oprirea pe loc,sau decelerare si cand tragi abreiajul se opreste?

Daca raspunsul este DA..urmareste ce am scris in grupul posesorilor de GSR

 

 

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, nordix a spus:

Initial am observat acest comportament in trafic . Apoi am văzut că se oprea și in garaj , daca de exemplu o acceleram brusc până pe la vreo 4000 ture , apoi lăsam acceleratia . In loc să revină la turația de relanty , motorul se oprea

---  Care bec să se aprindă cand pun frână ?  ---

Comportamentul asta ar putea fi din cauza unei turatii prea mici a motorului la ralanti. Vezi daca este in jur de 1200-1250 RPM. Daca e in jur de 700-800, asa se comporta. Cand reduci acceleratia, se opreste motorul pentru ca, turatia scade pentru un moment sub turatia reglata, dupa care revine. Si, daca pragul ala al turatiei  la care scade este sub nivelul la care trebuie, atunci motorul se opreste, ca o masura de protectie, sa nu fie deteriorat, din cauza neungerii corespunzatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, TNG a spus:

Motorul se opreste in decelerare urmata de oprirea pe loc,sau decelerare si cand tragi abreiajul se opreste?

Daca raspunsul este DA..urmareste ce am scris in grupul posesorilor de GSR

 

 

De obicei se opreste in mers , inainte de a aborda câte o curbă mai ascuțită , cand decelerarea este bruscă , urmată de frână de picior pentru a reduce viteza de intrare in viraj ( evident urmată de ambreiaj plus treaptă inferioară de viteză). Astfel că mă trezesc in plin viraj pe modul ,, stealth " .. 

 Uneori cand deceleram brusc chiar și in linie dreaptă , urmata de frana de picior se intampla asta , dar situațiile astea fiind mai rare, ( deoarece am un stil de conducere destul de ponderat ) , nu am băgat de seama că situațiile sunt similare . 

 Ulterior am descoperit că moare și in garaj , după o accelerare bruscă urmata de o decelerare bruscă . 

 Din câte am văzut suntem cam departe , eu in nord , tu in sud . Deci nu am cum veni acolo cu motorul pentru a incerca varianta scrisă de tine in celălalt post ( grup ) . 

Acum 32 minute, Shepard a spus:

Comportamentul asta ar putea fi din cauza unei turatii prea mici a motorului la ralanti. Vezi daca este in jur de 1200-1250 RPM. Daca e in jur de 700-800, asa se comporta. Cand reduci acceleratia, se opreste motorul pentru ca, turatia scade pentru un moment sub turatia reglata, dupa care revine. Si, daca pragul ala al turatiei  la care scade este sub nivelul la care trebuie, atunci motorul se opreste, ca o masura de protectie, sa nu fie deteriorat, din cauza neungerii corespunzatoare.

Turatia este peste 1000 din cate țin minte . Mă uit mai exact siy revin cu date . 

Acum 1 oră, easy ride on! a spus:

 

Nimeni nu a scris de bec suplimentar (care să se aprindă). Era vorba despre becul (becurile) de frână (dacă se aprind). Că ... dacă nu se aprind ... pot fi în scurt-circuit.

 

Este prima ta afirmaţie (corelaţia "acţionarea frânei" = "a început să îi moară motorul").

Dacă enunţul problemei este eronat (fals) definit de tine ... îmi pare rău. Tulburări de percepţie?

De asta am şi făcut o trimitere la ... aprinderea becului din debara, ca răspuns adecvat la întrebarea ta:

:lol:

Daca ar fi ceva scurt circuit pe acolo pe circuitul de frână , s-ar opri motorul la fiecare frana , atât in garaj cât și in mers . Ori eu fac km buni cu motorul pana se întâmplă treaba asta . 

 

La 26.07.2010 la 1:30, Dan Cata a spus:

Cum zicea si mai sus, tre microcontroler, ca daca nu aflii cati cm de gaz mai ai in rezervor, si cum rezervorul nu are o forma regulata, sa fie direct proportionala inaltimea fluidului cu rezistenta cursorului, trebuie sa il inveti ca la 12 cm ai 3 litri, la 14 cm ai 4 litri si la 16 cm ai 7 litri sa zicem.

Mesaj completat

n-ai de ce sa iti faci grija, la multe mobre pe injectie pompa de benzina ii scufundata in rezervor, si nu se aprinde ;)

 

oricum e sub lichid, si daca nu are aer, nu ia foc ;)

 

am vazut pe dicovery parca, or pus intr-un butoi de metal jumate benzina, or tras in el si nu o explodat, apoi un sfert benzina si tot nu o explodat, apoi or ajuns la concluzia ca tre 2% gaz din volumul total ca sa explodeze :laugh:

 

Acum 20 minute, nordix a spus:

De obicei se opreste in mers , inainte de a aborda câte o curbă mai ,, ascuțită" , cand decelerarea este bruscă , urmată de frână de picior pentru a reduce viteza de intrare in viraj ( evident urmată de ambreiaj plus treaptă inferioară de viteză). Astfel că mă trezesc in plin viraj pe modul ,, stealth " .. 

 Uneori cand deceleram brusc chiar și in linie dreaptă , urmata de frana de picior se intampla asta , dar situațiile astea fiind mai rare, ( deoarece am un stil de conducere destul de ponderat ) , nu am băgat de seama că situațiile sunt similare . 

 Ulterior am descoperit că moare și in garaj , după o accelerare bruscă urmata de o decelerare bruscă . 

 Din câte am văzut suntem cam departe , eu in nord , tu in sud . Deci nu am cum veni acolo cu motorul pentru a incerca varianta scrisă de tine in celălalt post ( grup ) . 

Turatia este peste 1000 din cate țin minte . Mă uit mai exact siy revin cu date . 

Daca ar fi ceva scurt circuit pe acolo pe circuitul de frână , s-ar opri motorul la fiecare frana , atât in garaj cât și in mers . Ori eu fac km buni cu motorul pana se întâmplă treaba asta . 

 

 

 

Scuze , cred că am postat aceleași răspunsuri de două ori . Iar chestia cu microcontrollerul , respectiv acel răspuns la ceva post din 2010 nu știu cum a apărut aici . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, easy ride on! a spus:

Asta inseamna ca 

si are dreptate.

|Salut! Daca problema apare dupa o decelerare a motorului ,atunci este o problema de soft,pe care am reusit sa o rezolv la destule GSR -uri . Faptul ca se opreste motorul la decelerare, sau merge prost cateva secunde,este o problema a modelelor 2006/2008.Posibil si in acest forum sa fie cativa posesori la care au trecut pe la mine si iti poate confirma reziltatul.|

In decelerare se opreste alimentarea dar revine prin soft prea tarziu.

Adica nu mai apuca sa mentina relanti-ul pentru ca pragul de turatie minima la care reconecteaza alimentarea pe injectie este setat prea jos.

Sau prea tarziu.

Mulțumesc mult pentru ajutor . 

 Acum intrebarea de 100 de puncte . E cimeva din Maramureș sau împrejurimi care poate să imi rezolve problema ? . Mulțumesc mult..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, nordix a spus:

Din câte am văzut suntem cam departe , eu in nord , tu in sud . Deci nu am cum veni acolo cu motorul pentru a incerca varianta scrisă de tine in celălalt post ( grup ) .

Pt un mecanic bun ca @TNG eu aş duce mobra şi din Franţa, pe remorcă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, nordix a spus:

Mulțumesc mult pentru ajutor . 

 Acum intrebarea de 100 de puncte . E cimeva din Maramureș sau împrejurimi care poate să imi rezolve problema ? . Mulțumesc mult..

Nici o șansă aici în zona MM. Pai dacă @TNG zice ca e din soft, da jos ce trebuie și trimite pe curier. Job done. 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Bună . Revin cu informații , chiar dacă a trecut ceva vreme de la deschiderea postului .

   Am dus motocicleta in service și primul lucru pe care l-a observat mecanicul a fost relanty-ul prea jos . Turatiile la relanty erau ( spre rușinea mea că nu am observat ) undeva pe la 950-1000 rpm .  A fost schimbat uleiul , filtrul ulei , verificat filtrul aer , bujii , iar la final reglat relanty-ul la 1250-1300rpm . De atunci am făcut ceva km cu ea . Parcă am alta motocicleta . 

  Pana una-alta mă bucur că problema nu a fost complicată și vă mulțumesc tuturor pentru idei si ajutor . 

 Asfalt uscat și aveți grijă de voi ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, yo4hgx a spus:

Acum, ca tot merge... invata sa franezi (si) cu frana “de mana” 😀

Prima dată te așteapt pe tine să îmi arăți cum se face . Eventual te rog , că văd că ești maestru , să o scoți in marșarier din garaj ... După , ne așezăm la o pălincă de prune și punem tara la cale ...😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

La 27.03.2021 la 19:58, nordix a spus:

De obicei se opreste in mers , inainte de a aborda câte o curbă mai ascuțită , cand decelerarea este bruscă , urmată de frână de picior pentru a reduce viteza de intrare in viraj ( evident urmată de ambreiaj plus treaptă inferioară de viteză).

 

Repet, invata sa folosesti frana "de mana", respectiv cea de pe roata din fata deoarece frana spate, sau "de picior" cum iti place tie sa-i spui, paradoxal, cu cat o folosesti mai eficient cu atat mai ne-eficienta devine. Chestiune de dinamica a centrului de greutate.

 

Dupa ce vei fi inteles la ce ma refer si realiza ca iti poate salva viata... sa-mi spui sa-ti dau adresa unde sa trimiti horinca aia. Eventual poate ii trimiti o cinzeaca si celui care ti-a atras atentia asupra relantiului drept posibila cauza a problemei reclamate, dar pe care ai preferat sa-l ignori.

La 27.03.2021 la 19:26, Shepard a spus:

Comportamentul asta ar putea fi din cauza unei turatii prea mici a motorului la ralanti.

 

Sa fii iubit#!

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...