Sari la conținut

Franare de urgenta ABS


aurelian123
 Share

Postări Recomandate

Salut! Sunt incepator in cautare de motocicleta cu ABS. Am ramas, dupa o gramda de topicuri citite inclusiv pe aici,  aplecat catre  una Hornet sau ER6N. Poate pun doua intrebari considerata de uniii ( sper ca nu toti) tampite, insa imi asum riscul, sperand sa gasesc totusi niste raspunsuri.\

1. Am inteles ca ER6N vine la pachet cu niste vibratii. Cand si cum naiba se simt alea? sunt deranjante la condus?

2. Franarea moto cu ABS. Stiu ideea cu apasarea progresiva a manetei fata.. Sa presupunem ca intalnesc o situatie de urgenta ce presupune o franare la fel la un moto cu ABS. Ca incepator, clar panica o sa fie pe masura si ...nu mai tin cont de squeeze ca pe o portocala. Poti apasa in acelasi timp frana fata si spate ..gen..all the way...brusc?  Ma trezesc pe jos?  Am tot cautat pe youtube, net..informatii...dar..ori sunt eu prea novice in ale cautarii, ori...nu stiu.

Multumesc!

considerate. Scuzati greseala !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS nu te lasă să blochezi roata, cum pățești la sistemul clasic. Evident că e alegerea corectă.

Cât despre vibrații, n-au cum să fie mai deranjante decât la un V2. Și oricum nu prea le bag în seamă. Fă probă cu motoretele vizate, să ai o imagine de ansamblu. Și oricum o să fii mulțumit, mai ales că e primul motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Abs-ul care se gaseste pe motoretele de care vorbesti te ajuta cu adevarat doar daca momentul de panica este pe drum drept sau macar sa ai timp sa indrepti motoreta ...dar deja daca mai ai timp sa faci chestii nu mai e asa de mare panica. Daca esti putin aplecat nu te mai ajuta ...decat abs-ul de pe motoretele foarte scumpe .

Mai are efect pozitiv pe ploaie ...dar tot cu rezerva ca in anumite conditii tot nu te salveaza ...si mai are si efectul placebo ...stii ca ai abs , te simti mai in siguranta ...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, cuki a spus:

Vibratii: ER6N are 2 pistoane in linie de acolo usoare vibratii...dar nimica deranjant. 

 

Comparand cu un SV650 (V2) mi s-a parut extrem de enervant ER6-ul, vibra destul de tare ghidonul iar bordul intra in rezonanta cu motorul fix pe la jumatatea turatiei maxime. Nu as zice neaparat ca sunt deranjante dar nici ceva placut, iti mai amortesc putin degetele dupa drumuri lungi.

 

Referitor la ABS, da, poti strange maneta fara sa sari in cap, un lucru destul de important la inceput cand probabil vei avea tendinta sa strangi maneta din panica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, aurelian123 a spus:

Poti apasa in acelasi timp frana fata si spate ..gen..all the way...brusc?  Ma trezesc pe jos?  Am tot cautat pe youtube, net..informatii...dar..ori sunt eu prea novice in ale cautarii, ori...nu stiu.

 

 

Daca nu are frana combinata, adica indiferent ce strangi/apesi actioneaza impreuna, poti apasa cu incredere si fata si spatele, nu te pune jos. Evident ar trebui sa fii cat mai drept. O sa vezi ca spatele blocheaza mai repede si iti da pulsatii in pedala si te poate speria putin deoarece la maneta nu o sa simti nimic. Nu trebuie sa te sperii ci sa actionezi in continuare frana fata. Oricum, trebuie sa faci cateva franari de antrenament, ca sa stii ce urmeaza sa simti cand franezi violent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wow. Nu ma asteptam sa gasesc sa primesc atat de repede feedback. Concluzia ar fi ca, daca neuronii se blocheaza, pot apasa la modul taranesc maneta fata daca moto nu e inclinat, nu?:d

din cate stiu, Abs combinat are hornet ul...ER6N ul functioneaza la fel ABS ul? 

ideea e ca , la o introspectie , sper sa nu fie nevoie de asta, sigur o sa apas ca nebunul si maneta si pedala. Mi am format cat de cat un reflex cred in privinta apasarii mai intai a pedalei si apoi a manetei, dar sunt pe principiul never say never.

Multumesc mult pentru reply-urile voastre

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, aurelian123 a spus:

 

2. Franarea moto cu ABS. Stiu ideea cu apasarea progresiva a manetei fata.. Sa presupunem ca intalnesc o situatie de urgenta ce presupune o franare la fel la un moto cu ABS. Ca incepator, clar panica o sa fie pe masura si ...nu mai tin cont de squeeze ca pe o portocala. Poti apasa in acelasi timp frana fata si spate ..gen..all the way...brusc?

hmm .. e atat de mult de discutat pe tema asta ca nici nu are rost sa o facem acum, intai ia-ti motocicleta si acomodeaza-te cu ea, invata sa o controlezi si multe intrebari deja vor fi raspunse.

 

goe ti-a raspuns scurt si la obiect dar e greu spre imposibil sa intelegi in momentul asta 

 

incerc sa iti clarific cateva nedumeriri 

1. vibratiile ... fac parte din motociclism, toate motocicletele vibreaza , frecventa si intensitatea difera de la un model la altul si nu neaparat in functie de arhitectura motorului , iti spun sigur ca in primele luni de motociclit vibratiile sunt fix ultima ta problema .

2. abs-ul de generatie veche , clar e important si te poate salva in multe situatii , practic nu exista situatie pe sosea unde esti mai bine fara abs decat cu abs. Motocicletele cu cornering abs sunt probabil mult peste bugetul tau.

Ce este mai important decat abs-ul ... starea tehnica a motocicletei , suspensie, frane cauciucuri adecvate ... decat un tomberon hartanit cu abs mai bine o mobra in stare perfecta si fara abs  

 

3. hornet vs er6 ... hornetul este o motocicleta mid-range , er6 este entry , asta se vede in pret, piese, calitate,zgomot, suspensie, frane orice practic , multe din astea se rezolva cu piese aftermarket dar costa ... cam inca o motocicleta sau mai mult.  

 

4. "apasarea taraneasca a pedalei" astea sunt probleme de pre-incepator, vei invata repede sa folosesti motocicleta sau te vei lasa in scurt timp de asta , contrar parerilor populimii motociclismul nu este pentru oricine

 

daca nu te pasioneaza motociclismul si cauti motocicleta doar pentru transport/naveta ... ia un scuter 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, aurelian123 a spus:

Abs combinat are hornet ul...

C-ABS de la Hornet înseamnă că în fiecare etrier de pe faţă mai are cîte un piston care acţionează odată cu frîna spate, e o chestie foarte bună pt şoferi deveniţi motociclişti care uită des unde e frîna (principală a) motocicletei. ABS ul Hornetei este perfect, frînează fix cît trebuie ca să nu se blocheze roţile dar să poţi "pluti" cu roata spate. Nu a avut niciodată erori, la o adică are un sistem integrat de autodiagnoză şi le poţi găsi facil. 

ABS-ul te ajută enorm şi aplecat şi cu ghidonul într-o parte, tot timpul. Să strîngi frîna e o greşeală de pre începător dar şi de post avansat care le ştie pe toate după cîteva sute de mii de km.

Cel mai bun răspuns ţi l-a dat @superbec , restul sînt detalii: "nu exista situatie pe sosea unde esti mai bine fara abs decat cu abs"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.04.2021 la 10:13, aurelian123 a spus:

 

1. Am inteles ca ER6N vine la pachet cu niste vibratii. Cand si cum naiba se simt alea? sunt deranjante la condus?

 

Boss, bucura-te cat mai poti de vibratiile unui motor. Vibratiile fac parte din gustul inefabil al motociclitului.... Dupa cum merg lucrurile in mizeria asta de M(UE), intr-un viitor nu foarte indepartat, vei motocicli pe ventilator si vei tanji dupa felingul (sunet, trepidatii, miros, etc, etc) dat de un motor cu ardere interna. 

Invata sa mergi safe pe motocicleta si lasa vibratiile. Sunt ultima ta grija. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 19 ore, xt600 a spus:

Boss, bucura-te cat mai poti de vibratiile unui motor. Vibratiile fac parte din gustul inefabil al motociclitului.... Dupa cum merg lucrurile in mizeria asta de M(UE), intr-un viitor nu foarte indepartat, vei motocicli pe ventilator si vei tanji dupa felingul (sunet, trepidatii, miros, etc, etc) dat de un motor cu ardere interna. 

Invata sa mergi safe pe motocicleta si lasa vibratiile. Sunt ultima ta grija. 

Excelent spus! 

 

La 05.04.2021 la 10:13, aurelian123 a spus:

Sa presupunem ca intalnesc o situatie de urgenta ce presupune o franare la fel la un moto cu ABS. Ca incepator, clar panica o sa fie pe masura si ...nu mai tin cont de squeeze ca pe o portocala. Poti apasa in acelasi timp frana fata si spate ..gen..all the way...brusc?  Ma trezesc pe jos?  Am tot cautat pe youtube, net..informatii...dar..ori sunt eu prea novice in ale cautarii, ori...nu stiu.

Stai liniștit, cu ani în spate și sute de mii de km, vei reacționa fix ca un incepator. 

Creierul dă comanda de panica și te vei înfige în frâne din reflex! 

Iar poveștile cu dozajul frânei, aruncatul de pe motor în fractiunile alea de secundă sunt fix atât: povești de net! 

Exact cum spunea colegul mai sus, nu mai pune căruța înaintea boilor. 

Cumpăra-ți o mobră cu ABS. 

Învață să mergi ieșind în trafic cât poți de mult și bucură-te de aceasta minunată pasiune. 

Atât! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...