Sari la conținut

Motociclete pe carburatie


Postări Recomandate

Vizitator goe 75
4 hours ago, zo10000 said:

 

Cam asta am facut si eu :)) Am cumparat un Kawasaki W650, pt ca are kick starter si carburatie, e frumoasa si are numai 2 ceasuri si 3 becuri 😋

 

Ok , pentru tine special adaug si pasiunea pentru frecat metalul , in coloana  motivelor pt cumparat vechituri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 73
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 6 ore, Christian 1 a spus:

Este Luciane,Beta Alp 4.0 pe carburator Mikuni BST 33 si euro 4(are catalizator ceramic in toba).Fara abs-ul vietii:

 

au mers pe derogari speciale pana la sfarsitul lui 2018

piata alora care sunt speriati de buletinul cu cip e mica fiindca in general n-au bani dar cineva trebuie s-o acopere, pentru ei se fac dinozaurii astia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, prafrau a spus:

 

au mers pe derogari speciale pana la sfarsitul lui 2018

piata alora care sunt speriati de buletinul cu cip e mica fiindca in general n-au bani dar cineva trebuie s-o acopere, pentru ei se fac dinozaurii astia

Eu spuneam ca exista,nu de ce exista. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista 5 mobre vandute pe an.... wow. 

Exista si masini fara airbag vandute, noi, ca sunt sub 1000 de bucati pe an. Asta nu inseamna ca e o idee buna sa cumperi asa ceva 

https://www.leblogauto.com/2021/01/suda-01-dangereuse-bonus-electrique.html

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 hours ago, Silver Arrow said:

Carburatorul este un dispozitiv care are functioneaza prin depresiunea creata de o curgere de fluid (aerul care trece prin carburator). Vezi ecuatia lui Bernoulli.

Povestea spune ca ideea i-a venit lui Maybach dupa ce a vazut-o pe nevasta-sa cum se dadea cu parfum cu atomizor (cum era pe vremuri cu o basica si un mic furtunel). 

Daca tu cunosti un carburator care functioneaza pe alt principiu decat depresiunea  creata de fluxul de aer care trece prin el, sunt atent si dornic sa aflu.

 

lol! asta inveti prin clasa a unspea, niste chestii generale! carburatoarele vaccumatice folosesc acelasi principiu, evident, dar sertarasul si cuiul de dozaj nu sunt comandate mecanic de pilot, ci doar clapeta de aer! nu stau sa despic firul in patru, ca nu are rost, dar vacuumul creat deasupra membranei care controleaza sertarul si cuiul in functie de sarcina motorului va doza benzina mult mai bine decat o va putea face un carburator mecanic si atat. este echivalentul unui map, varianta vacuumatica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, MotoS Garage a spus:

 

lol! asta inveti prin clasa a unspea, niste chestii generale! carburatoarele vaccumatice folosesc acelasi principiu, evident, dar sertarasul si cuiul de dozaj nu sunt comandate mecanic de pilot, ci doar clapeta de aer! nu stau sa despic firul in patru, ca nu are rost, dar vacuumul creat deasupra membranei care controleaza sertarul si cuiul in functie de sarcina motorului va doza benzina mult mai bine decat o va putea face un carburator mecanic si atat. este echivalentul unui map, varianta vacuumatica.

Ma gandeam ca astea sunt pentru tine carburatoare vacuumatice. Iar restul tu stii ce sunt.

Primul carburator cum povestesti matale l-am reparat in 1993. Aveam pe atunci un Mercedes W123.

Info: Vezi ca le incurci. Legea lui Bernoulli se invata (pe vremea lui Ceasca) in clasa a X-a. Astazi nici nu cred ca se mai invata.

Nu e nevoie sa despici firul in patru.

Dar daca iti face placere nu am nimica impotriva sa il despici, si chiar mi-ar face placere sa ne explici care este treaba cu busonul galben mititel din poza de mai jos. Este carburatorul de pe Mercedesul W123. Ca sa iti vina mai usor (de cautat pe net), este un Stromberg 175CD.  Din asta vacuumatic cum iti place tie sa ii spui.

image.thumb.png.a3df5751698ec8e9b8f627ff5308abce.png

Si inca ceva: am tot cautat pe net sa gasesc denumirea de ''carburator vacuumatic''. Da-i pe engleza, da-i pe germana si nu am gasit-o. Peste tot  doar Vergaser (adica carburator pe germana) sau carburator, si atata. Daca ai vreo documentatie cu aceasta denumire ti-as fi recunoscator sa mi-o dai si mie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Silver Arrow a spus:

Dar daca iti face placere nu am nimica impotriva sa il despici, si chiar mi-ar face placere sa ne explici care este treaba cu busonul galben mititel din poza de mai jos. 

image.thumb.png.a3df5751698ec8e9b8f627ff5308abce.png

 

Ala galben e un amortizor, dashpot dumper ii spune, daca imi aduc bine aminte se punea un pic de ulei acolo ca sa lucreze mai fin. Ma indoiesc ca ai reparat tu carburator Stromberg, poate l-ai spalat un pic... ele nu erau complicate dar tu nu ai cunostintele necesare ca sa-l repari. Principala lor problema dar numai dupa un numar de km era spargerea membranei care se gasea greu in acei ani, in rest erau foarte fiabile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Nguyen a spus:

 

Ala galben e DOPUL de la amortizor, dashpot dumper ii spune, daca imi aduc bine aminte se punea un pic de ulei acolo ca sa lucreze mai fin. Ma indoiesc ca ai reparat tu carburator Stromberg, poate l-ai spalat un pic... ele nu erau complicate dar tu nu ai cunostintele necesare ca sa-l repari. Principala lor problema dar numai dupa un numar de km era spargerea membranei care se gasea greu in acei ani, in rest erau foarte fiabile.

Hai mai.... te-ai bagat tu repede in fata, ca la scoala ''Tovarasa profesoara, eu, eu ...!'' , si ai stricat bucuria omului.  🤦‍♂️

Pai la ele in general nu prea ai ce sa repari, ci asa cum spui sa schimbi membrana care se mai sparge.

Daca nu erai la scoala primara pe atunci, veneam la tine sa il repari, asa ca am facut si eu cat m-am priceput si eu cu nivelul meu limitat de cunostinte.

Uleiul nu se pune ca sa lucreze fin ci ca sa etaneseze pistonasul cum trebuie (ai tu un fix cu molecula aia rotunda din ulei 🤦‍♂️). Ca la pompa de la masina/bicicleta la care puneai un pic de vaselina pe garnitura. Si nu se gasea greu membrana, ceea ce ma face sa cred ca nu ai incercat sa repari nici unul. E corect?

Vezi ca tu ai luat de pe desenul de pe net fix asa cum scrie  😂😂. Ala galben a dopul, amortizorul e inauntru.

Dar daca to vad ca ai deschis discutia, care e rolul amortizorului? Asta daca esti dispus sa ne inveti si pe noi, intre doua-trei ridicari/coborari de bariera 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Silver Arrow a spus:

Dar daca to vad ca ai deschis discutia, care e rolul amortizorului?

 

Are rol pe decelerare, cand iei piciorul de pe acceleratie, daca esti atat de destept pe cat te dai mai departe stii de ce. Oare stii?

Acum 10 minute, Silver Arrow a spus:

Vezi ca tu ai luat de pe desenul de pe net fix asa cum scrie  😂😂. Ala galben a dopul, amortizorul e inauntru.

 

O dai in lambada, eu ti-am zis ca e un amortizor, denumirea in engleza o stiu din cataloage pentru ca eu am lucrat cu astfel de carburatoare si ocazional comandam piese pentru ele. Daca iti spun denumirea cuzinetului in engleza nu inseamna ca am intrat pe google ca sa vad cum ii spune. Iar cand am spus ca membranele se gaseau greu ma refeream la faptul ca nu le gaseai pe stoc in Romania, nici Mercedes nu le avea dar pt ei era de inteles sa nu le aiba pt ca habar n-aveau sa repare un carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Nguyen a spus:

 

Are rol pe decelerare, cand iei piciorul de pe acceleratie, daca esti atat de destept pe cat te dai mai departe stii de ce. Oare stii?

De unde sa stiu? De aceea te-am intrebat, sa mai invat si eu de la profesionisti.

Ia da pe goagal despre regimul tranzitoriu oscilant si regimul tranzitoriu aperiodic. Vezi ce scrie pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Silver Arrow a spus:

De unde sa stiu? De aceea te-am intrebat, sa mai invat si eu de la profesionisti.

Ia da pe goagal despre regimul tranzitoriu oscilant si regimul tranzitoriu aperiodic. Vezi ce scrie pe acolo.

 

Nu trebuie sa dau pe goagal, pana si banala Lada sau Oltcit avea deceleratie controlata care ajuta mult cand schimbi treptele de viteza pentru o exploatare mai fina si mai placuta. Vezi ca eu am invatat aceste lucruri la modul practic, tu citesti din carti...

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ai gasit tu pe net despre ce face pistonasul ala este o chestiune generala - ''Stiinta pentru toti'' in varinata RO, ''Carburators for dummies''  in varianta US.  Uneori astea sunt limitarile lui goagal, care in rest este foarte util.

 

Oricum nu mai am Mercedesu' , asa ca nu mai am ce carburator sa iti dau sa repari.

 

Gata, ca am treaba. Daca vrei mai povestim mai pe dupa amiaza.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, Silver Arrow a spus:

Oricum nu mai am Mercedesu' , asa ca nu mai am ce carburator sa iti dau sa repari.

 

Du-te linistit la treaba, nu ai tu suficienta cunoastere ca sa ma inveti pe mine mecanica. Am reparat cam toata gama de Mertzane venite in tara imediat dupa 1990, si diesel si benzina. Ti-am mai spus, trebuie sa accepti faptul ca sunt mai destept ca tine asa cum si eu voi accepta ca altcineva este mai destept ca mine in momentul in care voi intalni acea persoana, probabil niciodata dar nu pot exclude aceasta ipoteza. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, VyXxer a spus:

Chiar ma miram de ce sint asa putine pe strada.

 

Mama ce glumetz esti... Le-a rupt rugina, acesta a fost motivul principal si erau dificil de reparat mai ales la podele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.04.2021 la 10:25, Silver Arrow a spus:

Carburatorul este un dispozitiv care are functioneaza prin depresiunea creata de o curgere de fluid (aerul care trece prin carburator). Vezi ecuatia lui Bernoulli.

Povestea spune ca ideea i-a venit lui Maybach dupa ce a vazut-o pe nevasta-sa cum se dadea cu parfum cu atomizor (cum era pe vremuri cu o basica si un mic furtunel). 

Daca tu cunosti un carburator care functioneaza pe alt principiu decat depresiunea  creata de fluxul de aer care trece prin el, sunt atent si dornic sa aflu.

Salut,avea carburator,nu era multumit,cu ajutorul antamplarii cu atomizoru nevestii,a inventat injectia.astfel,dubland puterea motorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.04.2021 la 17:00, easy ride on! a spus:

Bravo! Cugeţi!

Este doar echivalentul regulatorului de presiune (cu depresiune) şi membrană de la aragaz ca nu cumva să goleşti brusc butelia când te "apucă" să deschizi robinetul brusc (peste 1/4 din "throttle") şi să nu îneci motorul  :lol: 

image.thumb.png.1ac58d7f381781bbae45d5371b004bdf.png

Cu deosebirea aici că nu ai un şurub de reglare fină a forţei arcului antagonist vacuumului (ca la orice regulator fin).

 

cv-type-carburetor-working_3.thumb.jpg.b95f36e04d436fb0e2d27bb272aca784.jpg

Este un carburator CV ("constant velocity") şi nimic mai mult, cu limitator "anti-prost"  :D ... adică anti- d'ăla capabil să deschidă brusc clapeta în relanti (la motoare cu carburatoare şi puteri disponibile mari).

"it needs to be lean enough to get good fuel economy, rich enough to have good power and be responsive but not so rich as to dilute the oil on the cylinder walls ..."

Constant Velocity Carburetor

http://www.oldschoolcarbs.com/

 

 

Asta este pentru "culturalizarea" celor care încă se mai sperie de carburatoare şi motoare ... "tunate"  :D

Şi pentru cei care nu au laboratoare şi documentaţie la dispoziţie.

Iti dai seama cam ce a inteles Nguyen din functia membranei si a arcului cu amortizor, daca pentru el uleiul se pune in capul pistonasului ca sa mearga ''mai fin'' acesta 😂.

Incep sa cred ca asta nu a reparat nici macar banala pompa de mana pentru roti de la Dacia 1300.

image.thumb.png.91419e68d692edfacf88b0628f51d61a.png

 

Iar cand a sustinut ca se gasea foarte greu Kit-ul de reparatie, pentru mine cel putin a devenit clar ca nici nu a cautat vreodata vreunul si nici nu a umblat (vazut) un astfel de carburator (in afara de ce a citit pe goagal)

 

Am vrut sa ii dau un link sa citeasca despre amortizare critica, subcritica si supracritica (mai invata cate ceva si despre suspensia auto/moto) dar erau cam putine poze si cam multe derivate de gradul unu si doi (din alea naspa scrise cu buline deasupra), si ceva integrale,  asa ca am renuntat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, Silver Arrow a spus:

Iar cand a sustinut ca se gasea foarte greu Kit-ul de reparatie, pentru mine cel putin a devenit clar ca nici nu a cautat vreodata vreunul si nici nu a umblat (vazut) un astfel de carburator (in afara de ce a citit pe goagal)

 

Silvere, iar clampani aiurea, mori de ciuda ca stiu mai multe ca tine si nu stii cum s-o dai acum. Motivul pt care nu se gaseau pe stoc membranele este unul foarte simplu si anume faptul ca erau foarte putine Mertzane pe benzina la inceputul anilor '90 majoritatea preferand variantele diesel pt ca motorina era mai ieftina atunci. Asa ca nu o mai da de grad, probabil ca este singurul carburator Stromberg pe care l-ai curatat, nu reparat. Eu le-am intalnit pe Mertzane si pe Rover, in schimb tu vorbesti exclusiv din carti.

 

 

Acum 19 minute, Silver Arrow a spus:

Am vrut sa ii dau un link sa citeasca despre amortizare critica, subcritica si supracritica (mai invata cate ceva si despre suspensia auto/moto) dar erau cam putine poze si cam multe derivate de gradul unu si doi (din alea naspa scrise cu buline deasupra), si ceva integrale,  asa ca am renuntat.

 

Plimba ursul, tu habar n-ai de mecanica, ai facut Politehnica si atat, ai citit mult probabil dar practica la tine e aproape zero.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, Stefan123 a spus:

Salut, cam la cati km ar trebui facuta revizia carburatorului la o motocicleta? Prin revizie ma refer la curatare si reglare.

De ce ai face revizia la ceva ce merge?Doar cand are o problema.

Eu am doua motociclete pe carburator,dar nu am asa ceva trecut in manuale... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...