Jump to content

WIMA Romania, ce fata a murit si de ce?


The Mentalist
 Share

Recommended Posts

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Ai impresia ca daca avea 250 cmc sau 1250 cmc impactul cu camionul era diferit?

Conteaza pe cati CP esti calare sau cum ii strunesti?

Conteaza puterea motorului sau sa stii cum arata traseul?

Ca aici nu a dat blana 200 km/h si a zburat in balarii, ci s-a inscris gresit in curba, poate cu viteza nepotrivita, s-a speriat si ghinionul a facut sa fie un camion pe sens opus.

 

 

Aici nu ai dreptate.Este diferenta mare intre un 250-600-800-1000.Greutati diferite,manevrabilitate in caz de nasulie diferita,putere diferita.Eu am pornit de jos in sus si cam stiu cu ce se mananca.Intr-un timp mergeam alternativ pe trei mobre diferite 200-500-800.Dupa 500-800 ,cand urcam pe 200 era jucarie.Dar pe curbe,Cheia,Siriu era cea mai fun.Puteam sa fac orice cu ea dar mai ales simteam tot timpul ca eu o stapanesc.

Cu alealalte nu mai aveam aceeasi senzatie.

OK experienta este primordiala dar si motorul cu care te dai si cum te dai conteaza.

Despre grupul din care facea parte nu pot sa-mi dau cu parerea.Nu este corect sa emitem judecati nestiind ce si cum.

Dumnezeu sa o aiba in grija.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, george05 a spus:

In general postările tale sunt logice și de bun simt. În schimb aici... Pe bune?! 

 

Sper ca postul a fost mai la mișto tras de par și simplificat la maxim de dragul postării. 

 

Iti spun punctul meu de vedere, fara a avea pretentia ca am dreptate.

 

In acest caz cu final nefericit, fata a ratat curba. Iar sfarsitul a fost tragic pentru ca a dat TIR-ul peste ea. Daca era cu un Virago de 250 sau cu ultimul BMW R1250GS, finalul era acelasi.

Daca nu era TIR-ul probabil ajungea in santul de pe stanga si poate scapa cu o sperietura.

 

Daca in fata ei mergea un prieten mai experimentat (care poate stia drumul si capcanele acestuia), si care intra cum trebuia in curba, nu discutam astazi aici despre treaba asta.

 

Ca sa ratezi o curba ai mai multe variante. Cele mai uzuale:

- intri in curba cu viteza prea mare, si atunci e clar cum de ajungi pe contrasens

- te inscrii gresit in curba, nu stii cat de stransa si cat de lunga este si o ratezi chiar si cu viteza mai mica

- esti cu capul in nori si nu te inscrii cand trebuie in viraj.

 

De aceea am spus ca  ratatul curbei nu tine neaparat de puterea motocicletei.

 

Da, ceea ce spune Nguyen nu este principial gresit, ca daca ai o mobra mai mare ai sanse mai mari sa faci o prostie.

Daca insa nadejdea ta de a nu face tampenii sta in faptul ca ai o mobra cu putere mai mica, si nu in responsabilitatea actiunilor tale,  crede-ma ca nu e bine.

Mobra de A2, 500cmc si 48 CP, are circa 300 Kg moto cu pilot impreuna, ceea ced inseamna 0,16 CP/Kg. Este suficient de mult. Este aproape dublu fata de faimoasa Skoda a lui Nguyen.

 

Acuma 33 de ani am ratat curbe cu Hoinarul, adica 50 cmc si care avea si el 4-5 CP. De ex prima curba am ratat-o pentru ca am intrat prea repede in curba (vorbim de 50-60 km/h) si mult prea tarziu, curba fiind mai stransa decat ma asteptam. Adica am apreciat absolut gresit si  viteza si  momentul. Asta in conditiile in care stiam drumul, dar facut cu 4 roti, nu cu 2 , ceea ce evident ca nu este acelasi lucru. Cauza de fond a greselii a fost lipsa de experienta. Doar ca eu am avut noroc si  nu a venit nici o masina din sens invers.

 

Iar ultima ratare intr-o curba am facut-o anul trecut la o plimbare prin Austria. Cu 1800 cmc. Eram cu ochii pe coclauri, am intrat tarziu in curba si era sa fac o boacana. Mergeam cu vreo 70 km/h.

 

Asadar cilindreea nu prea a avut importanta in ratarea celor 2 curbe la o distanta de peste 30 de ani. Prima oara prea tanar, ultima oara nu eram cu mintea unde trebuie.

 

@adiy32 bineinteles ca atunci cand treci de pe o mobra mare pe una mai usoara ai o senzatie de siguranta pentru ca poti trage de ea cum vrei tu,  nu sa te traga ea cum vrea.   Si ai spus un lucru mare: "OK experienta este primordiala dar si motorul cu care te dai si cum te dai conteaza."

Daca ar fi sa la pun in ordinea importantei pentru siguranta ta,  dupa parerea mea ar fi asa: Cum te dai, experienta, motorul.

 

 

Link to comment
Share on other sites

La 13.04.2021 la 9:24, Silver Arrow a spus:

Acest accident mi-a adus aminte de Sabina Northern Freyja. Tot un accident stupid la mers in grup.

 

Eu nu am mers in grupuri, asa cu cate un prieten am mai mers.

La mersul in grup m-as astepta sa fie un motociclist mai rasarit care sa conduca grupul, sa cunoasca atat traseul cat mai ales sa ''citeasca'' ce si cat poate fiecare motociclist, si sa imprime un ritm adecvat nivelului celui mai putin experimentat din grup, tocmai ca sa se evite astfel de incidente.

Si sa tempereze spiritele, pentru ca asta este, cand esti in gasca se mai infierbanta hormonii, si te ia avantul. 

Sau daca nu se poate sa imprime un ritm redus motociclistilor ''true'', macar sa adune intr-un grup restrans pe debutanti si sa ii struneasca pe acestia.

 

Acest accident arata inca o data ca in motociclism o singura eroare de pilotaj este suficienta . Indifernet de experienta.

 

RIP:rose:

accidentul sabinei seamna doar prin faptul ca a pierdut curba" insa NU ERA IN GRUP ci doar insotita de un motociclist cu experienta

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, Silver Arrow a spus:

Daca era cu un Virago de 250 sau cu ultimul BMW R1250GS,


 Diferenta mare este ca la Virago 250 trebuie sa te joci in cutie si nu poti accelera brusc asa cum faci cu BMW-ul, fapt care poate fi salvator. Dar aici nu era vorba nici de Virago nici de BMW, pare un Kawasaki ER 6N de generatie mai noua, o motoreta decenta cu o putere decenta.

Nu avem de unde sa stim cum s-a intamplat exact nici daca vedem filmarea. Nu stim daca la mijloc a fost vorba de o secunda de neatentie sau o apreciere gresita a traseului.


Bunicii mei stau la distanta relativ mica de Lepsa, cam 60 de km. Vara trecuta am dat cateva ture pe Lepsa cu conserva din dotare. Personal, apreciez traseul ca fiind FOARTE periculos.

 

Waze-ul descria cateva dintre curbe mult mai lin decat erau in realitate, iar daca esti cu motoreta si te iei dupa GPS vei avea o problema. Iar pe langa asta, de fiecare data am vazut posesori de masini care faceau depasiri in orb, doar hazardul facand sa nu vina o alta masina sau o motocicleta de pe contrasens.

Vorbim vorbe si ne dam cu parerile pana la urma. Imi pare nespus de rau pentru ea. Dumnezeu sa o ierte.

Edited by GoodKat
Link to comment
Share on other sites

Aici e vorba strict de lipsa experientei. Se putea intampla si in linie dreapta in urma unei franari cu blocarea roatii fata.. Incepatorii, in general, in primul an merg cu teama dar din al doilea sezon capata curaj si incep sa faca prostii. In ziua de azi incepatorii nu mai au ei timp sa citeasta articole sau sa invete din experientele altora, nici macar sa asculte un motociclist mai experimentat. Cat despre grupul ala..experienta ZERO si acolo, motociclistele din Romania se numara pe degete.

Pacat, mare pacat de ea!

Edited by adidas
Link to comment
Share on other sites

Fata tanara si frumoasa, plina de viata...

De cate ori vad cum se pierde cate o viata astfel imi spun ca motociclismul merita doar daca nu se intampla asa ceva...

 

Speram doar ca noua nu ni se poate intampla niciodata, ca noi suntem mai atenti, ca noi suntem mai 'buni', mai experimentati, bla bla...

Cautam greseala ca sa rasuflam usurati ca riderul a gresit, noi am fi fost mai atenti, nu am fi gresit.

 

Dumnezeu sa le aline suferinta parintilor si apropiatilor!

 

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Silver Arrow said:

Daca tot esti grup

 

Teoria si cu practica!

Ia, fi atent! Ne punem de acord sa ne plimbam (final de 2020, frigu' lu dreacu) pana la Galaciuc (spre Lepsa): ei si eu. Ei: una bucata in primul an de mobreala, dar cu 3k km activ (fz6); una bucata veteran (dragstar de 6), un R1 (pt care a fost chin, iti dai seama). Eu: pauza de 1 an si ceva intre motociclete, pasager, cauciucuri de 12 ani (asa a venit capra, achizitionata nu de mult).

La prima oprire: de ce mergi asa incet? Am zis si ce am scris mai sus. Dragstar: "Ei, dar nici chiar asa, totusi". Eu: luati-o inainte, si alta data mergeti cu altcineva. Am mers in grup toata plimbarea. Ei au mai lasat, eu am mai dat...

End of story, end of plimbareala impreuna, cel putin pana acum.

N-a scazut nimeni in inaltime in urma povestii. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 ore, Silver Arrow a spus:

De aceea am spus ca  ratatul curbei nu tine neaparat de puterea motocicletei.

 

Ba tine si de puterea motocicletei, de regula motocicletele puternice sunt mai grele prin prisma constructiei lor. O persoana cu experienta stie cum sa struneasca o motocicleta grea in situatii dificile dar un incepator nu stie. Motocicleta grea iti lasa impresia, daca nu ai experienta, ca nu mai poti lua curba si atunci o persoana fara experienta se blocheaza, nu stie ce sa mai faca.

 

Acum 13 ore, Silver Arrow a spus:

Da, ceea ce spune Nguyen nu este principial gresit, ca daca ai o mobra mai mare ai sanse mai mari sa faci o prostie.

Daca insa nadejdea ta de a nu face tampenii sta in faptul ca ai o mobra cu putere mai mica, si nu in responsabilitatea actiunilor tale,  crede-ma ca nu e bine.

Mobra de A2, 500cmc si 48 CP, are circa 300 Kg moto cu pilot impreuna, ceea ced inseamna 0,16 CP/Kg. Este suficient de mult. Este aproape dublu fata de faimoasa Skoda a lui Nguyen.

 

Ai descris Honda CB500X, cea pe care ai cumparat-o pentru fiica-ta dar nu i-ai recomandat-o si lui Niko careia ii spuneai sa-si ia de la 600 in sus desi era incepatoare. Honda CB500X este o motocicleta de marime medie, nu poate fi recomandata ca o motociclera usoara dar compenseaza prin puterea relativ mica.

 

Nu o mai da cotita, recomandarea motocicletelor "de la 600 in sus" pt incepatori este o prostie fara de margini dar din pacate de platit cu viata sau cu oase rupte platesc incepatorii, nu inconstientii care le recomanda motoarele puternice.

 

Acum 15 ore, Pinocchio a spus:

Nu chiar, Sabina avea mii de km facuti, niste cursuri de moto facute, era cu un motociclist experimentat...dar care o filma. Asta cu filmarea v-am zis demult ca e o problema.

Motociclisti mai cu experienta spuneau: Nu punem camera ca o sa cadem!'

 

Sabina fost vesnic incepatoare, motociclismul nu era de ea. Iti dai seama de asta cand a afirmat ca CBF600 era prea mica pentru ea si de aceea a optat pt CBF1000, un motor de 1000 este prin definitie dedicat numai celor cu experienta.

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, Nguyen a spus:

 

Ai descris Honda CB500X, cea pe care ai cumparat-o pentru fiica-ta dar nu i-ai recomandat-o si lui Niko careia ii spuneai sa-si ia de la 600 in sus desi era incepatoare. Honda CB500X este o motocicleta de marime medie, nu poate fi recomandata ca o motociclera usoara dar compenseaza prin puterea relativ mica.

 

Nu o mai da cotita, recomandarea motocicletelor "de la 600 in sus" pt incepatori este o prostie fara de margini dar din pacate de platit cu viata sau cu oase rupte platesc incepatorii, nu inconstientii care le recomanda motoarele puternice.

 

 

Sabina fost vesnic incepatoare, motociclismul nu era de ea. Iti dai seama de asta cand a afirmat ca CBF600 era prea mica pentru ea si de aceea a optat pt CBF1000, un motor de 1000 este prin definitie dedicat numai celor cu experienta.

Daca avea A2, ce mobra doreai sa ii dau?

Dupa ce si-a luat A-ul, i-am propus una mai mare dar mi-a spus ca ii este suficient CB-ul 500 si nu are rost sa dau banii pe alta.

 

Pai cam toate mobrele de A2 au in jur de 200 Kg si 48 CP asa ca impreuna cu pilot nu treci de 300 Kg. Raportul CP/Kg ramane suficient de mare pentru facut tampenii.

 

Iarasi simtim o urma de misoginism prin comentariile tale despre fetele motocicliste?

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, Silver Arrow a spus:

Daca avea A2, ce mobra doreai sa ii dau?

Dupa ce si-a luat A-ul, i-am propus una mai mare dar mi-a spus ca ii este suficient CB-ul 500 si nu are rost sa dau banii pe alta.

 

Pai cam toate mobrele de A2 au in jur de 200 Kg si 48 CP asa ca impreuna cu pilot nu treci de 300 Kg. Raportul CP/Kg ramane suficient de mare pentru facut tampenii.

 

De unde tragem concluzia ca fata ta este mai desteapta ca tine, inseamna ca seamana mai mult cu maica-sa.

 

Acum 9 minute, Silver Arrow a spus:

Iarasi simtim o urma de misoginism prin comentariile tale despre fetele motocicliste?

 

Daca sa spui adevarul inseamna misoginism atunci ma declar un mandru misogin. Pana atunci intreab-o pe Flower cum s-a ars la picior pt ca nu a putut sa tina SV-ul...

Link to comment
Share on other sites

Accident fără morți... Maxim 2 pagini. 

 

Accident soldat cu deces... Minim 4 pagini. 

 

Ipocriti puteți fi majoritatea. Incredibil. 

Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_
Acum 31 minute, Silver Arrow a spus:

Iarasi simtim o urma de misoginism prin comentariile tale despre fetele motocicliste?

 

Eu sunt de părere ca omul este doar foarte onest și direct.

Și are dreptate, dpmdv. 

Investițiile nelimitate în motociclete, echipament și cursuri nu or sa bata niciodată o atitudine paralela sau milenii de evoluții genetice. 

Ca să nu fie dubii:

* Atitudine paralela = mental, nu ești din/in filmul ala, nu apartii sau nu crezi suficient în apartenenta ta la acel grup/fenomen. Ai văzut tu niste reclame cu bikeri, ai un vecin care ți-a marcat copilăria și cam atât. Ești slab/a, dar bravezi in continuare și vrei sa îți virezi viata într-o lume în care nu apartii. Și când cafeaua se varsă peste tastatura, bineînțeles ca nu știi cum sa reacționezi. 

* evoluție genetica =sunt oameni cu mai mulți senzori în solduri decât altii. Și ei o sa facă minuni cu un fier între picioare, indiferent ce ne place sau nu. S-au născut mai buni. End of the story.

Și cireașa de pe tort:

De ce nu umblu cu motocicliste în grup? 

Fiindcă manevrarea la limita a unui fier care are sute de kg și sute de cai putere și care te poate omori și doar căzând de pe loc peste tine necesita agresivitate și hotărâre. Oaii, în limbaj popular. 

Exista balante hormonale date peste cap, respectiv femei ce au caracteristicile astea, dar nu sunt my cup of water, ca la cocktailuri oricum nu ajungem.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, _Raul_ a spus:

 

Eu sunt de părere ca omul este doar foarte onest și direct.

Și are dreptate, dpmdv. 

Investițiile nelimitate în motociclete, echipament și cursuri nu or sa bata niciodată o atitudine paralela sau milenii de evoluții genetice. 

 

De acord cu tine daca ar fi spus la modul general despre unii posesori de moto (valabil si la auto), nu cu referire directa la o fosta colega (din pacate).

Doar ca omul nostru considera din start (by default pe romgleza) ca femeile sunt fiinte inferioare.

Bine, oricum toata lumea ii este inferioara lui.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, george05 a spus:

Accident fără morți... Maxim 2 pagini. 

 

Accident soldat cu deces... Minim 4 pagini. 

 

Ipocriti puteți fi majoritatea. Incredibil. 

xael n-a murit si a avut un topic stufos totusi, nu? 

Link to comment
Share on other sites

Bună seara! Din respect și empatie cu familia Cristinei și toți cei care au îndrăgit-o vă rog să închideți acest topic și să nu il transformați într-o discuție tehnică.  Vă mulțumesc din suflet! Be safe!

Edited by dan20071981
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, DiarM said:

Eu inca astept un link sa vad care e curba pe maps. E chiar asa misto lepsa asta de nu am ajuns pana acum? Din ce directie o faceti de obicei?

Este printre cele mai misto drumuri de facut, daca te duci pentru curbe si nu pentru peisaj. Deobicei dinspre targu secuiesc, dar merita dus-intors, daca tot ajungi acolo

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, dan20071981 a spus:

Bună seara! Din respect și empatie cu familia Cristinei și toți cei care au îndrăgit-o vă rog să închideți acest topic și să nu il transformați într-o discuție tehnică.  Vă mulțumesc din suflet! Be safe!

 

discutiile de aici pot ajuta pe altii sa nu ajunga in situatii roz, nicidecum nu e vorba de lipsa de respect.

fratele meu a murit intr-un accident similar acum 20 de ani. a ratat o curba si dintr-o cazatura banala s-a ales cu o fractura cervicala si murit instant. poate daca ar fi invatat din experientele nasoale ale altora ar fi stiut cum sa evite situatiile nasoale ulterioare.  eu inca invat din nenorocirile  altora.  

Link to comment
Share on other sites

Acum 27 minute, Sergiu_Q a spus:

 

discutiile de aici pot ajuta pe altii sa nu ajunga in situatii roz, nicidecum nu e vorba de lipsa de respect.

fratele meu a murit intr-un accident similar acum 20 de ani. a ratat o curba si dintr-o cazatura banala s-a ales cu o fractura cervicala si murit instant. poate daca ar fi invatat din experientele nasoale ale altora ar fi stiut cum sa evite situatiile nasoale ulterioare.  eu inca invat din nenorocirile  altora.  

 omul nu cred ca este motociclist si nu poate intelege nevoia’ noastra de a diseca’ si comenta un eveniment fara a avea o legatura directa cu cunoasterea sau necunoasterea persoanei in cauza

plus ca ... un minim de info da loc la un maxim de speculatii, ca in orice 

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 ore, dan20071981 a spus:

Bună seara! Din respect și empatie cu familia Cristinei și toți cei care au îndrăgit-o vă rog să închideți acest topic și să nu il transformați într-o discuție tehnică.  Vă mulțumesc din suflet! Be safe!

Stimate domnule Dan,

 

in primul rand doresc sa transmit condoleante familiei, precum si celor care au iubit-o si au indragit-o pe prietena Dvs.

 

Puteti fi sigur ca fiecare coleg care are un accident sau, mai rau, moare intr-un accident, indiferent ca a fost vinovat sau nu, ne produce o emotie, si cu totii respectam persoana si regretam sincer cand se pierde o viata.

 

Nu imi aduc aminte ca vreun coleg care a murit sa nu fie tratat cu respect pentru ca a comis o greseala.

 

Si da,  intotdeauna discutiile sunt tehnice, mai mult sau mai putin corecte, in functie de ce informatii avem si noi la dispozitie. Sunt sigur ca mai multi dintre colegii nostri mai tineri au luat aminte prin acest topic ca Lepsa este un drum aparte,  pe care trebuie mers cu atentie si precautie, si poate ca aceasta nenorocire va impedica ca pe viitor sa se mai petreaca inca una. Sunt multi incepatori (si nu numai) care citesc ce se scrie pe aici si unii cu siguranta retin cate ceva.

 

Sunt convins ca ati urmarit inca de la inceput ce s-a scris pe acest topic, si ati vazut ca discutia a fost foarte decenta in ceea ce priveste pe prietena Dvs.

 

Va inteleg starea sufleteasca, si nu doresc nimanui sa treaca prin asa ceva, dar ma gandesc ca poate daca in scurta Dvs interventie ne spuneati de cand cat timp avea carnet prietena Dvs, si cam ce experienta, si ne indemnati sa avem grija cat intindem limitele noastre si ale motocicletei ca iata ce se poate intampla, sunt convins ca solicitarea Dvs ar fi un ecou bun in randul celor care urmaresc acest topic.

 

Am sa va respect rugamintea si ma voi retrage din comentariile pe acest topic.

Link to comment
Share on other sites

WIMA e divizia din Romania a Asociatiei Internationale a Femeilor Motocicliste infiintata in 1950 si prezenta in 40 de tari. Sustine motociclismul feminin si mersul in siguranta. In Romania suntem parteneri siguranta pe doua roti aflata la a doua editie. Din respect pentru Teodora nu am postat detalii privind accidentul intamplat saptamana aceasta si cerem celor care au cunoscut-o sau nu sa nu comenteze inutil. Familia si prietenii au pierdut un om frumos...Nu era un eveniment organizat... Sprijinim familia celor plecati si incercam sa invatam din cele intamplate. Multumim celor care ne-au contactat si celor care i-au fost alaturi pe ultimul drum.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Mihaela Hodivoianu a spus:

WIMA e divizia din Romania a Asociatiei Internationale a Femeilor Motocicliste infiintata in 1950 si prezenta in 40 de tari.

 

Nu cred ca-i pasa cuiva.

 

Acum 8 ore, Mihaela Hodivoianu a spus:

Sustine motociclismul feminin si mersul in siguranta.

 

Sustineti pe dracu, la voi totul se rezuma la poze.

Link to comment
Share on other sites

  • adidas locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...