Jump to content

WIMA Romania, ce fata a murit si de ce?


Recommended Posts

Acum 17 minute, Leon a spus:

E aberant. 

Doar prin confuzia dintre grup (organizat) şi adunătură.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 37 minute, TETEA. a spus:

Topicurile din categoria asta sunt practic inutile. Orice concluzie de bun simt ai trage, vin cohortele de experti care sustin ca ei au inceput pe R1 la 18 ani, direct pe circuit stradal printre tiruri si carute. Ca trebuia eschivat, lasat motorul pe o parte, etc. Si totul se pierde in derizoriu si mituri de raceri de Magheru, iar orice incepator dornic de informare ii va crede pe cei mai vocali si mai mistocari dintre postaci.

 

Asa este. 

Ideea este ca tot astia se ingramadesc la dat sfaturi (incepatorilor si altora)... si de-aia peste tot vezi doar SS-uri.

Am vazut pe alte forumuri cum singura placere a unora e sa bea o cafea la Victoriei (evident, cu motocicleta parcata langa si complet echipati), la asta se reduce motociclismul pentru unii...

Gata, nu mai comentez. Am divagat prea mult de la subiect.

 

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, VyXxer a spus:

Adica daca un incepator (a nu se intelege primii km) vrea sa mearga, nu-l iei? Daca mai sinteti si amici? Si aici vorbim de WIMA, adica au regula cum ca pleaca la plimbare doar unii? Nu, eu inteleg ce zici, dar nu poti forta pe nimeni: sa, sau sa nu. 

Hai salut!

Treaba depinde de la om la om.

Eu de cate ori mergeam  la schi cu copiii o luam usurel si coboram impreuna cu ei, in ritmul lor.

Este normal ca un incepator sa vrea si el sa de dea "ca baietii mari" si atunci se poate face buba.

Si aici intervine avansatul care ar trebui sa o ia usor. Daca tot esti grup.

Cum spune @easy ride on!  una este grupul alta este adunatura.

@Leon  nu intelege gresit. Nu este vorba de a face pe altcineva responsabil decat pe cel care se afla la ghidon. Dar cand tu stii de un pericol si nu ii spui si celuilalt de langa tine parca a cam naspa...... Asa gandesc eu.

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, Silver Arrow a spus:

Dar cand tu stii de un pericol si nu ii spui si celuilalt de langa tine parca a cam naspa...... Asa gandesc eu.

E mai mult decât naşpa:

"Blestemat sa fie cel ce va face pe un orb sa rataceasca pe drum!" - Si tot poporul sa raspunda: "Amin!" (Deut.27:18)

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Felicitari "prietenilor" care au fost impreuna cu colega noastra la plimbare.

Cati km apucase si ea sa mearga? 500-1000-2000 Km?

Cand duci un inceptaor pe un drum despre care stii ca este periculos , in sensul in care te poate surprinde (fara a mai pune la socoteala momentul din an in care ne aflam), nu il lasi pe el in fata  sa mearga cum si cat s-o pricepe si tu stai in spate sa il filmezi, ca sa aiba ce pune pe facebook sau ce draq de din astea or mai fi. Daca tot era musai sa existe filmare, mergea unul cu experienta in fata ei ....

Dar acuma istoria s-a scris ....

 

Ma rog, fiecare decide cum sa aiba grija de prietenii incepatori.

 

Ipocrizie la maxim, tu care recomandai motoare mari incepatoarelor te-ai gasit sa faci morala...

 

 

1 oră în urmă, Leon a spus:

Ideea este ca tot astia se ingramadesc la dat sfaturi (incepatorilor si altora)... si de-aia peste tot vezi doar SS-uri.

Am vazut pe alte forumuri cum singura placere a unora e sa bea o cafea la Victoriei (evident, cu motocicleta parcata langa si complet echipati), la asta se reduce motociclismul pentru unii...

 

:10:

Edited by Nguyen
Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, Nguyen a spus:

 

Ipocrizie la maxim, tu care recomandai motoare mari incepatoarelor te-ai gasit sa faci morala...

Ai impresia ca daca avea 250 cmc sau 1250 cmc impactul cu camionul era diferit?

Conteaza pe cati CP esti calare sau cum ii strunesti?

Conteaza puterea motorului sau sa stii cum arata traseul?

Ca aici nu a dat blana 200 km/h si a zburat in balarii, ci s-a inscris gresit in curba, poate cu viteza nepotrivita, s-a speriat si ghinionul a facut sa fie un camion pe sens opus.

 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, Silver Arrow a spus:

Ai impresia ca daca avea 250 cmc sau 1250 cmc impactul cu camionul era diferit?

 

100% ar fi fost diferit, un motor care trage te imbie sa alergi, daca mai ai si un anturaj dobitoc care te impinge la tampenii soarta nu poate fi decat cea pe care o vedem cum. Asa cum am spus si mai sus acesta este un caz identic cu cel al lui Nortern Freyja. Cu cat e motocicleta mai mare cu atat sansele sa o patesti cresc exponential.

Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, Silver Arrow a spus:

Ai impresia ca daca avea 250 cmc sau 1250 cmc impactul cu camionul era diferit?

Conteaza pe cati CP esti calare sau cum ii strunesti?

Conteaza puterea motorului sau sa stii cum arata traseul?

Ca aici nu a dat blana 200 km/h si a zburat in balarii, ci s-a inscris gresit in curba, poate cu viteza nepotrivita, s-a speriat si ghinionul a facut sa fie un camion pe sens opus.

 

 

In general postările tale sunt logice și de bun simt. În schimb aici... Pe bune?! 

 

Sper ca postul a fost mai la mișto tras de par și simplificat la maxim de dragul postării. 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Nguyen a spus:

 

100% ar fi fost diferit, un motor care trage te imbie sa alergi, daca mai ai si un anturaj dobitoc care te impinge la tampenii soarta nu poate fi decat cea pe care o vedem cum. Asa cum am spus si mai sus acesta este un caz identic cu cel al lui Nortern Freyja. Cu cat e motocicleta mai mare cu atat sansele sa o patesti cresc exponential.

Nu chiar, Sabina avea mii de km facuti, niste cursuri de moto facute, era cu un motociclist experimentat...dar care o filma. Asta cu filmarea v-am zis demult ca e o problema.

Motociclisti mai cu experienta spuneau: Nu punem camera ca o sa cadem!'

Link to post
Share on other sites

Filmarea vazuta de mine e de la o camera de supraveghere de la o proprietate din zona. Nu stiu daca se filmau intre ei. 

 

Link to post
Share on other sites

Asta îmi aduce aminte de altă poveste, tot începător vs tir:
 

 

Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Silver Arrow a spus:

Felicitari "prietenilor" care au fost impreuna cu colega noastra la plimbare.

Cati km apucase si ea sa mearga? 500-1000-2000 Km?

Cand duci un inceptaor pe un drum despre care stii ca este periculos , in sensul in care te poate surprinde 

Era să o musc și eu anul trecut pe acel traseu, deși văzusem pe gps că urmează curba. O clipă de neatenție și ne stricam ziua. Am decis să o las mai ușurel cu viteza, mai ales că nu știam bine traseul (a doua oară când eram pe acolo, deci...).

Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, Lucian_M a spus:

Era să o musc și eu anul trecut pe acel traseu, deși văzusem pe gps că urmează curba. O clipă de neatenție și ne stricam ziua. Am decis să o las mai ușurel cu viteza, mai ales că nu știam bine traseul (a doua oară când eram pe acolo, deci...).

 

Lepsa are cateva capcane pregatite pentru neavizati. In general e cursiv si antrenant, si dintr-o data iti da cu cate o curba in cap de te intrebi cum de n-ai vazut-o...

Link to post
Share on other sites

Pe subiect de cavalerie uşoară / grea:

 

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Ai impresia ca daca avea 250 cmc sau 1250 cmc impactul cu camionul era diferit?

Conteaza pe cati CP esti calare sau cum ii strunesti?

Conteaza puterea motorului sau sa stii cum arata traseul?

Ca aici nu a dat blana 200 km/h si a zburat in balarii, ci s-a inscris gresit in curba, poate cu viteza nepotrivita, s-a speriat si ghinionul a facut sa fie un camion pe sens opus.

 

 

Aici nu ai dreptate.Este diferenta mare intre un 250-600-800-1000.Greutati diferite,manevrabilitate in caz de nasulie diferita,putere diferita.Eu am pornit de jos in sus si cam stiu cu ce se mananca.Intr-un timp mergeam alternativ pe trei mobre diferite 200-500-800.Dupa 500-800 ,cand urcam pe 200 era jucarie.Dar pe curbe,Cheia,Siriu era cea mai fun.Puteam sa fac orice cu ea dar mai ales simteam tot timpul ca eu o stapanesc.

Cu alealalte nu mai aveam aceeasi senzatie.

OK experienta este primordiala dar si motorul cu care te dai si cum te dai conteaza.

Despre grupul din care facea parte nu pot sa-mi dau cu parerea.Nu este corect sa emitem judecati nestiind ce si cum.

Dumnezeu sa o aiba in grija.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, george05 a spus:

In general postările tale sunt logice și de bun simt. În schimb aici... Pe bune?! 

 

Sper ca postul a fost mai la mișto tras de par și simplificat la maxim de dragul postării. 

 

Iti spun punctul meu de vedere, fara a avea pretentia ca am dreptate.

 

In acest caz cu final nefericit, fata a ratat curba. Iar sfarsitul a fost tragic pentru ca a dat TIR-ul peste ea. Daca era cu un Virago de 250 sau cu ultimul BMW R1250GS, finalul era acelasi.

Daca nu era TIR-ul probabil ajungea in santul de pe stanga si poate scapa cu o sperietura.

 

Daca in fata ei mergea un prieten mai experimentat (care poate stia drumul si capcanele acestuia), si care intra cum trebuia in curba, nu discutam astazi aici despre treaba asta.

 

Ca sa ratezi o curba ai mai multe variante. Cele mai uzuale:

- intri in curba cu viteza prea mare, si atunci e clar cum de ajungi pe contrasens

- te inscrii gresit in curba, nu stii cat de stransa si cat de lunga este si o ratezi chiar si cu viteza mai mica

- esti cu capul in nori si nu te inscrii cand trebuie in viraj.

 

De aceea am spus ca  ratatul curbei nu tine neaparat de puterea motocicletei.

 

Da, ceea ce spune Nguyen nu este principial gresit, ca daca ai o mobra mai mare ai sanse mai mari sa faci o prostie.

Daca insa nadejdea ta de a nu face tampenii sta in faptul ca ai o mobra cu putere mai mica, si nu in responsabilitatea actiunilor tale,  crede-ma ca nu e bine.

Mobra de A2, 500cmc si 48 CP, are circa 300 Kg moto cu pilot impreuna, ceea ced inseamna 0,16 CP/Kg. Este suficient de mult. Este aproape dublu fata de faimoasa Skoda a lui Nguyen.

 

Acuma 33 de ani am ratat curbe cu Hoinarul, adica 50 cmc si care avea si el 4-5 CP. De ex prima curba am ratat-o pentru ca am intrat prea repede in curba (vorbim de 50-60 km/h) si mult prea tarziu, curba fiind mai stransa decat ma asteptam. Adica am apreciat absolut gresit si  viteza si  momentul. Asta in conditiile in care stiam drumul, dar facut cu 4 roti, nu cu 2 , ceea ce evident ca nu este acelasi lucru. Cauza de fond a greselii a fost lipsa de experienta. Doar ca eu am avut noroc si  nu a venit nici o masina din sens invers.

 

Iar ultima ratare intr-o curba am facut-o anul trecut la o plimbare prin Austria. Cu 1800 cmc. Eram cu ochii pe coclauri, am intrat tarziu in curba si era sa fac o boacana. Mergeam cu vreo 70 km/h.

 

Asadar cilindreea nu prea a avut importanta in ratarea celor 2 curbe la o distanta de peste 30 de ani. Prima oara prea tanar, ultima oara nu eram cu mintea unde trebuie.

 

@adiy32 bineinteles ca atunci cand treci de pe o mobra mare pe una mai usoara ai o senzatie de siguranta pentru ca poti trage de ea cum vrei tu,  nu sa te traga ea cum vrea.   Si ai spus un lucru mare: "OK experienta este primordiala dar si motorul cu care te dai si cum te dai conteaza."

Daca ar fi sa la pun in ordinea importantei pentru siguranta ta,  dupa parerea mea ar fi asa: Cum te dai, experienta, motorul.

 

 

Link to post
Share on other sites
La 13.04.2021 la 9:24, Silver Arrow a spus:

Acest accident mi-a adus aminte de Sabina Northern Freyja. Tot un accident stupid la mers in grup.

 

Eu nu am mers in grupuri, asa cu cate un prieten am mai mers.

La mersul in grup m-as astepta sa fie un motociclist mai rasarit care sa conduca grupul, sa cunoasca atat traseul cat mai ales sa ''citeasca'' ce si cat poate fiecare motociclist, si sa imprime un ritm adecvat nivelului celui mai putin experimentat din grup, tocmai ca sa se evite astfel de incidente.

Si sa tempereze spiritele, pentru ca asta este, cand esti in gasca se mai infierbanta hormonii, si te ia avantul. 

Sau daca nu se poate sa imprime un ritm redus motociclistilor ''true'', macar sa adune intr-un grup restrans pe debutanti si sa ii struneasca pe acestia.

 

Acest accident arata inca o data ca in motociclism o singura eroare de pilotaj este suficienta . Indifernet de experienta.

 

RIP:rose:

accidentul sabinei seamna doar prin faptul ca a pierdut curba" insa NU ERA IN GRUP ci doar insotita de un motociclist cu experienta

Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Silver Arrow a spus:

Daca era cu un Virago de 250 sau cu ultimul BMW R1250GS,


 Diferenta mare este ca la Virago 250 trebuie sa te joci in cutie si nu poti accelera brusc asa cum faci cu BMW-ul, fapt care poate fi salvator. Dar aici nu era vorba nici de Virago nici de BMW, pare un Kawasaki ER 6N de generatie mai noua, o motoreta decenta cu o putere decenta.

Nu avem de unde sa stim cum s-a intamplat exact nici daca vedem filmarea. Nu stim daca la mijloc a fost vorba de o secunda de neatentie sau o apreciere gresita a traseului.


Bunicii mei stau la distanta relativ mica de Lepsa, cam 60 de km. Vara trecuta am dat cateva ture pe Lepsa cu conserva din dotare. Personal, apreciez traseul ca fiind FOARTE periculos.

 

Waze-ul descria cateva dintre curbe mult mai lin decat erau in realitate, iar daca esti cu motoreta si te iei dupa GPS vei avea o problema. Iar pe langa asta, de fiecare data am vazut posesori de masini care faceau depasiri in orb, doar hazardul facand sa nu vina o alta masina sau o motocicleta de pe contrasens.

Vorbim vorbe si ne dam cu parerile pana la urma. Imi pare nespus de rau pentru ea. Dumnezeu sa o ierte.

Edited by GoodKat
Link to post
Share on other sites

cat de perversa este viata uneori....

acum 5 zile posta pe pagina eiIMG_1392.thumb.PNG.8f693e6dc63ff805b40e835c2aa7d6c5.PNG

pacat

Link to post
Share on other sites

Aici e vorba strict de lipsa experientei. Se putea intampla si in linie dreapta in urma unei franari cu blocarea roatii fata.. Incepatorii, in general, in primul an merg cu teama dar din al doilea sezon capata curaj si incep sa faca prostii. In ziua de azi incepatorii nu mai au ei timp sa citeasta articole sau sa invete din experientele altora, nici macar sa asculte un motociclist mai experimentat. Cat despre grupul ala..experienta ZERO si acolo, motociclistele din Romania se numara pe degete.

Pacat, mare pacat de ea!

Edited by adidas
Link to post
Share on other sites

Fata tanara si frumoasa, plina de viata...

De cate ori vad cum se pierde cate o viata astfel imi spun ca motociclismul merita doar daca nu se intampla asa ceva...

 

Speram doar ca noua nu ni se poate intampla niciodata, ca noi suntem mai atenti, ca noi suntem mai 'buni', mai experimentati, bla bla...

Cautam greseala ca sa rasuflam usurati ca riderul a gresit, noi am fi fost mai atenti, nu am fi gresit.

 

Dumnezeu sa le aline suferinta parintilor si apropiatilor!

 

Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Silver Arrow said:

Daca tot esti grup

 

Teoria si cu practica!

Ia, fi atent! Ne punem de acord sa ne plimbam (final de 2020, frigu' lu dreacu) pana la Galaciuc (spre Lepsa): ei si eu. Ei: una bucata in primul an de mobreala, dar cu 3k km activ (fz6); una bucata veteran (dragstar de 6), un R1 (pt care a fost chin, iti dai seama). Eu: pauza de 1 an si ceva intre motociclete, pasager, cauciucuri de 12 ani (asa a venit capra, achizitionata nu de mult).

La prima oprire: de ce mergi asa incet? Am zis si ce am scris mai sus. Dragstar: "Ei, dar nici chiar asa, totusi". Eu: luati-o inainte, si alta data mergeti cu altcineva. Am mers in grup toata plimbarea. Ei au mai lasat, eu am mai dat...

End of story, end of plimbareala impreuna, cel putin pana acum.

N-a scazut nimeni in inaltime in urma povestii. 

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Silver Arrow a spus:

De aceea am spus ca  ratatul curbei nu tine neaparat de puterea motocicletei.

 

Ba tine si de puterea motocicletei, de regula motocicletele puternice sunt mai grele prin prisma constructiei lor. O persoana cu experienta stie cum sa struneasca o motocicleta grea in situatii dificile dar un incepator nu stie. Motocicleta grea iti lasa impresia, daca nu ai experienta, ca nu mai poti lua curba si atunci o persoana fara experienta se blocheaza, nu stie ce sa mai faca.

 

Acum 13 ore, Silver Arrow a spus:

Da, ceea ce spune Nguyen nu este principial gresit, ca daca ai o mobra mai mare ai sanse mai mari sa faci o prostie.

Daca insa nadejdea ta de a nu face tampenii sta in faptul ca ai o mobra cu putere mai mica, si nu in responsabilitatea actiunilor tale,  crede-ma ca nu e bine.

Mobra de A2, 500cmc si 48 CP, are circa 300 Kg moto cu pilot impreuna, ceea ced inseamna 0,16 CP/Kg. Este suficient de mult. Este aproape dublu fata de faimoasa Skoda a lui Nguyen.

 

Ai descris Honda CB500X, cea pe care ai cumparat-o pentru fiica-ta dar nu i-ai recomandat-o si lui Niko careia ii spuneai sa-si ia de la 600 in sus desi era incepatoare. Honda CB500X este o motocicleta de marime medie, nu poate fi recomandata ca o motociclera usoara dar compenseaza prin puterea relativ mica.

 

Nu o mai da cotita, recomandarea motocicletelor "de la 600 in sus" pt incepatori este o prostie fara de margini dar din pacate de platit cu viata sau cu oase rupte platesc incepatorii, nu inconstientii care le recomanda motoarele puternice.

 

Acum 15 ore, Pinocchio a spus:

Nu chiar, Sabina avea mii de km facuti, niste cursuri de moto facute, era cu un motociclist experimentat...dar care o filma. Asta cu filmarea v-am zis demult ca e o problema.

Motociclisti mai cu experienta spuneau: Nu punem camera ca o sa cadem!'

 

Sabina fost vesnic incepatoare, motociclismul nu era de ea. Iti dai seama de asta cand a afirmat ca CBF600 era prea mica pentru ea si de aceea a optat pt CBF1000, un motor de 1000 este prin definitie dedicat numai celor cu experienta.

Link to post
Share on other sites
Acum 14 minute, Nguyen a spus:

 

Ai descris Honda CB500X, cea pe care ai cumparat-o pentru fiica-ta dar nu i-ai recomandat-o si lui Niko careia ii spuneai sa-si ia de la 600 in sus desi era incepatoare. Honda CB500X este o motocicleta de marime medie, nu poate fi recomandata ca o motociclera usoara dar compenseaza prin puterea relativ mica.

 

Nu o mai da cotita, recomandarea motocicletelor "de la 600 in sus" pt incepatori este o prostie fara de margini dar din pacate de platit cu viata sau cu oase rupte platesc incepatorii, nu inconstientii care le recomanda motoarele puternice.

 

 

Sabina fost vesnic incepatoare, motociclismul nu era de ea. Iti dai seama de asta cand a afirmat ca CBF600 era prea mica pentru ea si de aceea a optat pt CBF1000, un motor de 1000 este prin definitie dedicat numai celor cu experienta.

Daca avea A2, ce mobra doreai sa ii dau?

Dupa ce si-a luat A-ul, i-am propus una mai mare dar mi-a spus ca ii este suficient CB-ul 500 si nu are rost sa dau banii pe alta.

 

Pai cam toate mobrele de A2 au in jur de 200 Kg si 48 CP asa ca impreuna cu pilot nu treci de 300 Kg. Raportul CP/Kg ramane suficient de mare pentru facut tampenii.

 

Iarasi simtim o urma de misoginism prin comentariile tale despre fetele motocicliste?

Link to post
Share on other sites
  • adidas locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...