Sari la conținut

Bluza pe sub combinezon


danielalexandruu
 Share

Postări Recomandate

Va salut. Am achizitionat un combinezon moto dintr-o bucata si am auzit ca exista bluze si pantaloni speciali care se poarta pe sub el, ca sa te ajute vara sa elimini transpiratia mai repede. Ma puteti indruma catre astfel de haine? Va multumesc!

Editat de danielalexandruu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc bluza& pantaloni termo de la Crivit luate de la Lidl sau gasesti si la Decatlon. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu iti trebuie imbracaminte multifunctionala la un costum de pista, ci undersuit sau inner suit. 

Eu nu stiu ca undersuit-urile sa fie din 2 piese, ci doar dintr-una. 

Le recunosti de multe ori dupa snururile/elasticele de retentie de la nivelul palmelor si talpilor.

Din cate stiu eu, scopul lui este sa ajute la imbracarea costumului (mai ales in zilele de vara cand deja esti transpirat garla de la temperatura + stress) si sa impiedicea lipirea costumului de pielea ta, astfel incat sa  de tine si sa te poti misca liber si in parametrii in timpul cursei (de cele mai multe ori, trebuie sa te ghemuiesti in niste pozitii dificile si pt o tinuta gen tricou si pantaloni scurti, sa nu mai vorbim incorsetat intr-un costum de piele de cateva kg bune). 

Rolul de igiena al undersuit-ului este cumva secundar, daca nu irelevant.

Le gasesti la producatorii mari de costume de pista - Dainese, Spidi, Alpinestars, Arlen Ness, Rev`it, etc, etc. 

Iti las un link aici, du-te mai jos de jumatatea paginii si o sa vazi ca scrie in dreptul lor "Innersuit"

 

https://www.dainese.com/ro/en/motorbike/technical-layers/

 

 

Innersuits.thumb.PNG.71fe2f0f1f2d07a01afda497c79f5a6c.PNG

 

 

 

Off-topic:

Imbracamintea multifunctionala, intr-adevar, este de 2 tipuri, pt vara (ventilare eficienta) si iarna (pastrare caldura). In marea majoritate a cazurilor este din 2 piese si nu are snururi/elastice la extreme.

Eu nu sunt deloc adeptul celei lipite de corp si iau intotdeauna marimi mai mari (pentru a avea un strat de aer generos intre corp si articolul respectiv). 

La undersuit-uri nici nu exista notiunea de spatiu, nu mai vorbim de doleante si filosofii personale. Exista o singura optiune - stretch. 

In magazinele Louis oferta de multifunctionale era atat de mare ca nu stiam ce sa aleg, indiferent de sezon. Produse pentru toate buzunarele.

Personal folosesc doarimbracaminte de merinos ff dens iarna iar pe multi i-am auzit jurandu-se pe bluza Revit Airborne LS pt vara. Nu am cumparat-o, nu am testat-o, asa o fi. 

Ps (later edit de ...) 

 

Mergand pe ideea ca vei folosi costumul one piece pt ce a fost gandit - pista adica, undersuit-ul este necesar pentru a imbraca mai usor costumul (mai ales in zilele de vara cand deja esti transpirat garla de la temperatura + stress) si pentru a sa impiedicea lipirea costumului de pielea ta, astfel incat sa te poti misca liber si in parametrii in timpul cursei (de cele mai multe ori, trebuie sa te ghemuiesti in niste pozitii dificile si pt o tinuta gen tricou si pantaloni scurti, sa nu mai vorbim incorsetat intr-un costum de piele de cateva kg bune). 

............

 

Pentru oras mi se pare mai practic un costum din 2 piese sau o pereche de pantaloni moto + geaca de piele. 

La ele, bineinteles, poti lua multifunctionale Crivit, Decathlon, etc, fiindca nu mergi in regim de efort maxim si pierdut 4-5 kg intr-o ora. 

Plus ca nu vrei sa faci pe tine pana te dezbraci in toaleta vreunui bar/pub/restaurant/peco.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, _Raul_ said:

Nu iti trebuie imbracaminte multifunctionala la un costum de pista, ci undersuit sau inner suit. 

Eu nu stiu ca undersuit-urile sa fie din 2 piese, ci doar dintr-una. 

Le recunosti de multe ori dupa snururile/elasticele de retentie de la nivelul palmelor si talpilor.

Din cate stiu eu, scopul lui este sa ajute la imbracarea costumului (mai ales in zilele de vara cand deja esti transpirat garla de la temperatura + stress) si sa impiedicea lipirea costumului de pielea ta, astfel incat sa  de tine si sa te poti misca liber si in parametrii in timpul cursei (de cele mai multe ori, trebuie sa te ghemuiesti in niste pozitii dificile si pt o tinuta gen tricou si pantaloni scurti, sa nu mai vorbim incorsetat intr-un costum de piele de cateva kg bune). 

Rolul de igiena al undersuit-ului este cumva secundar, daca nu irelevant.

Le gasesti la producatorii mari de costume de pista - Dainese, Spidi, Alpinestars, Arlen Ness, Rev`it, etc, etc. 

Iti las un link aici, du-te mai jos de jumatatea paginii si o sa vazi ca scrie in dreptul lor "Innersuit"

 

https://www.dainese.com/ro/en/motorbike/technical-layers/

 

 

Innersuits.thumb.PNG.71fe2f0f1f2d07a01afda497c79f5a6c.PNG

 

 

 

Off-topic:

Imbracamintea multifunctionala, intr-adevar, este de 2 tipuri, pt vara (ventilare eficienta) si iarna (pastrare caldura). In marea majoritate a cazurilor este din 2 piese si nu are snururi/elastice la extreme.

Eu nu sunt deloc adeptul celei lipite de corp si iau intotdeauna marimi mai mari (pentru a avea un strat de aer generos intre corp si articolul respectiv). 

La undersuit-uri nici nu exista notiunea de spatiu, nu mai vorbim de doleante si filosofii personale. Exista o singura optiune - stretch. 

In magazinele Louis oferta de multifunctionale era atat de mare ca nu stiam ce sa aleg, indiferent de sezon. Produse pentru toate buzunarele.

Personal folosesc doarimbracaminte de merinos ff dens iarna iar pe multi i-am auzit jurandu-se pe bluza Revit Airborne LS pt vara. Nu am cumparat-o, nu am testat-o, asa o fi. 

Ps (later edit de ...) 

 

Mergand pe ideea ca vei folosi costumul one piece pt ce a fost gandit - pista adica, undersuit-ul este necesar pentru a imbraca mai usor costumul (mai ales in zilele de vara cand deja esti transpirat garla de la temperatura + stress) si pentru a sa impiedicea lipirea costumului de pielea ta, astfel incat sa te poti misca liber si in parametrii in timpul cursei (de cele mai multe ori, trebuie sa te ghemuiesti in niste pozitii dificile si pt o tinuta gen tricou si pantaloni scurti, sa nu mai vorbim incorsetat intr-un costum de piele de cateva kg bune). 

............

 

Pentru oras mi se pare mai practic un costum din 2 piese sau o pereche de pantaloni moto + geaca de piele. 

La ele, bineinteles, poti lua multifunctionale Crivit, Decathlon, etc, fiindca nu mergi in regim de efort maxim si pierdut 4-5 kg intr-o ora. 

Plus ca nu vrei sa faci pe tine pana te dezbraci in toaleta vreunui bar/pub/restaurant/peco.

Iti multumesc pentru raspuns. Costumul l-am achizitionat pentru protectie, nu sa merg cu el pe circuit, ma simt mai in siguranta cand am un costum pe mine, decat daca as purta o geaca de textil si niste genunchiere(am mers ceva cu geaca de textil si am avut o cazatura, iar de atunci m-am speriat putin) 

Editat de danielalexandruu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, hora09 said:

Aha! 

Te-ai gandit serios sa achizitionezi vesta/geaca/combinezon cu airbag?

Combinezonul deja l-am achizitionat. Probabil in viitorul apropiat imi voi achizitiona si airbag. Momentan caut un costum pe care sa-l port sub combinezon pentru a nu transpira foarte rau vara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, mie nu mi se pare practic combinezonul. Am un set geaca + pantaloni de piele, se pot uni prin fermoare, foarte comod de imbracat daca il compar cu un combinezon. Problema nasoala la un combiezon (din nou parerea mea) e cand trebuie (si uneori chier e musai) sa mergi la toaleta. Sau dupa un copac/stalp/zid/tufis. Sau cand te opresti la terasa, toti dau geaca jos, iar tu stai cu combinezonul atarnand in spate, cu manecile in jos. Sau il tii pe tine si transpiri abundent. Insa sunt convins ca ai inca un costum, ceva din doua piese, pentru momentele cand e mai nasoala vremea. Da, te simti mai "in siguranta" cu piele si protectii hard, insa cu un combinezon e mai grea viata. Vorba colegilor, ala e mai mult costum de pista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 22 ore, l.u.v a spus:

Raul, ma atrage și pe mine ideea. 

Sunt călduroase? 

 

Cele mai calduroase si naturale in acelasi timp. 

Sunt a doua natura, nu le simti pe tine si nu le-ai mai da jos.

Nu se compara cu nimic pentru viata de zi cu zi si efort moderat.

Le-am cumparat (bluza + pantalon) de la magazine pentru drumetii montane fiindca de acolo merinosul si-a inceput viata si popularitatea.

Bluza (16 microni, 230 gr) am sfarsit prin a o purta non stop iarna fiindca arata ca o helanca, nu are nici un imprimeu.

Cam 6 luni pe an, unde merg eu acolo merg si ele. Daca nu in rucsac, atunci in masina. Cam atat de bune si importante sunt pt mine.

Daca le scoti afara in frig/zapada iese mirosul f repede din ele. Le bagi inauntru si ajung instant la temperatura camerei, cat sa le imbraci. Se usuca la fel de repede ca tehnicele din poliester.

Costa ceva bani (60-90 eu piesa) dar avantajele primite in schimb au fost revelatie.

Pozele cutiilor de pe cand umblam prin magazine ca sa iau bluza. Pana la urma am ales-o pe cea de 230 g fata de 200. Modelul in ultima poza, ca sa vezi cat costa si in Ro si de unde sa iei. Mai jos de 200 sunt subtiri bine (cam ca niste tricouri) si nu imi plac pentru ce folosesc eu. Ideal ar fi sa mergi sa le vezi intr-un magazin (montan, in cele de ski majoritatea sunt sub 200)

1_resize.thumb.jpg.c5a4e2b9ddbd49d2f1d20471d8e6d8cf.jpg 2_resize.thumb.jpg.328691d9ac2de0d96d07c9d8a8403f5e.jpg 3_resize.thumb.jpg.7e795cf91522f0e6423f48f0878c69e8.jpg 4_resize.thumb.jpg.0b8cccc9a3eeaac58c93fbc644dc87bd.jpg 5_resize.thumb.jpg.7f6b0e157c79553a743803fc18ba449c.jpg 6_resize.thumb.jpg.f099c3a897aaddd22fe26604edaf550b.jpg 7_resize.thumb.jpg.f427780e8f744caa38bfd8f1b4ad93ff.jpg 8_resize.thumb.jpg.dda7c97ded25e6182011462564253cd6.jpg

 

Numai si numai cand fac efort extrem (curg apele pe mine siroaie, la propriu; ski sau alergat iarna) folosesc un X Bionic pt iarna (cu merinos si asta in compozitie 😆, dar cu mult mai multe fibre tehnice). 

Si bluza de sus se usuca repede, dar nu elimina cantitati imense de apa asa cum o face X-ul.

Dezavantaj la X = feelingul de supraelastic/poliester, usor scratchy, da ceva mancarimi la nivelul pielii, se electrizeaza, nu ai ce sa umbli cu el in viata de zi cu zi decat daca esti un clown.

Cel mai important - este o imbracaminte eminamente pentru sport extrem, nu pentru viata de zi cu zi.

Fiind mulat, simti frigul pe piele instant fiindca nu ai strat de aer cald bariera; trebuie purtat cu strat 2 peste cam obligatoriu. 

Nu este atat de versatil si comfortabil intr-o plaja de temperatura f larga ca prima, pe care o port de la -20/25 (cu strat 2) pana la 15 grade fara soare sau mai mult.

 

 

Later edit: 

- Am cautat acum pe net. X-ul nu are nici o miime merinos. Am scris o prostie. Materiale artificiale 100%, dar ff bun pt efort extrem.

lockquote widget

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Salut, 

Ți-am făcut curat în postare. 

Mersi pentru răspunsul detaliat. 

Eu vreau să-mi iau ceva foarte călduros strict iarna pe sub costumul moto. 

Am luat recent un costum Alpinestars touring, dar care nu are liner de iarnă. L-am luat XXL și îmi permite să trag pe dedesubt orice pentru frig. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@l.u.v

Eu nu prea merg sub 5 grade. 

Pe vreme rece cel mai eficient mi se pare goretexul laminat. Triplu strat = ideal.

Merinos probabil ca ar trebui densitate maxima. 

Problema, dupa cum stii si tu, este ca pe motor de sosea nu te misti, resepctiv nu generezi caldura.

Cred ca aproape orice fibre am pune pe noi, nu o sa fim comfortabili ca la 20 de grade. 

Exceptie poate doar daca suntem bine adapostiti intr-un motor touring sau LT sau metabolisme mai atipice (nu glumesc, vorbesc de indivizi cu metabolism mai rapid, calzi non stop, etc, etc)

 

Mai nou Rukka si cred ca si Dainese (in modelul Antarctica parca?) baga geci cu puf ca strat termic.

Nu stiu daca este cazul sa cheltui sute de euro pe o geaca cu puf doar fiindca scrie Rukka sau Dainese pe ea, dar poti lua geci bune cu puf si sa le folosesti pe sub. 

Nu sunt fan de umflat in halul respectiv fiindca eu consider ca pielea trebuie sa respire chiar si cand esti incotosmanat la - n grade. Eu am fixul asta cu stratul de aer intre echipamente/piele. Gecile cu puf imi plac fiindca functioneaza pe principiul asta, dar nu mi se par best buy pt motor din cauza volumului la care as ajunge.

Daca as merge iarna /pe frig serios eu mi-as pune toti banii pe echipament incalzit. Sunt multe firme ce vand produse bune la preturi normale.

Parere strict subiectiva bineinteles. Nici nu as mai pierde timpul cu geci de puf samd. L-as dirija tot in documentat electrice.

 

Ps. Multumesc pt curatenie.

Ps 2 - Nefiind fan de mers pe frig, nu am cumparat/testat echipamente electrice. Ia deci cu sare si piper ce am scris mai sus. Vorbeste cu cine are si vezi pareri 100% din viata reala.

Ps3 - Da, merinosul ramane favoritul meu detasat/fara egal ca strat 1 pt vreme rece in situatii statice sau de efort casnic/normal. Nu insa pt sport cardio/extrem, de scurta durata. Adica la hard enduro iarna probabil ca i-as da skip.

Probabil ca sigur :).

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 13 ore, _Raul_ a spus:

Mai nou Rukka si cred ca si Dainese (in modelul Antarctica parca?) baga geci cu puf ca strat termic.

Nu stiu daca este cazul sa cheltui sute de euro pe o geaca cu puf doar fiindca scrie Rukka sau Dainese pe ea, dar poti lua geci bune cu puf si sa le folosesti pe sub. 

Intr-adevar, cea mai buna izolatie este data de puf si stratul de aer retinut de acesta.

Dainese Antarctica costa in jur de 2500 euro costumul, mi se pare o suma foarte mare pentru o geaca din puf livrata pe interior.

Am luat din Decathlon o geaca cu puf, izoleaza extraordinar de bine pe sub costumul moto. Avantajul mare este ca intra si se muleaza perfect pe dedesubt si nu ocupa spatiu mult in bagaje. Nu gasesc insa pantaloni din puf pe nicaieri, ar fi fost o combinatie perfecta.

Legat de echipament electric, am vazut recent la Macna. Acumulatorii individuali tin insa destul de putin (3-4 ore), o solutie ar fi sa te conectezi la acumulatorul motocicletei, dar ideea de fire agatate nu ma incanta.

Plus ca nici nu-mi dau seama cat sunt de eficiente, pe langa ca sunt destul de piperate la pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...