Sari la conținut

Alegere Bmw S1000xr 2020-2021 vs KTM Super Adventure S 2021


utzi22
 Share

Postări Recomandate

@PzKpfW Nu te bagi deloc aiurea, e parerea ta. As lua oricand S1000RR 2020/21, dar doar daca as mai avea ceva touring pe langa.

Referitor la cuplul XR-ului, da nu e exploziv la ture joase, dar e decent pt un 4 in linie.

Super Duke GT nu ma atrage, dar nu stiu sa-ti zic de ce.

1290 SAS as lua strict din perpectiva comfortului si a performantelor, plus ca am o afinitate catre v2 si v4-uri.

 

Sincer stiu ca, compar mere cu pere, dar am ajuns la modelele astea doua din urmatoarele motive:

- Caut ceva comfortabil

- Puternic

- Cat de cat agil

- Protectie la vant decenta.

 

M-am gandit si la R1250GS, dar sincer as vrea ceva mai  "exciting" plus ca nu stiu cat e de fiabil sistemul ala electronic pt ShiftCam. L-as combina doar cu un s1000RR, ca sa-mi iau cumva nebunia din sportiva si comfortul din adventure touring.

 

Din pacate avand putine optiuni de test in Romania, e foarte fosibil sa nu fac alegerea corecta....

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 117
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu e hatereală ieftină, chiar mi se pare că seamănă cu un cal din față. Cum spunea Chris Northover de la Bike World: I think it's pig-ugly, but it makes me smile everytime I ride it. Generația anterioară era mai arătoasă IMHO. A punctat și OP:

 

18 hours ago, utzi22 said:

Super Duke GT nu ma atrage, dar nu stiu sa-ti zic de ce.

 

Știu eu de ce: că arată ca drec'. KTM face motorete cu design între urât și ciudat. Dar sunt mișto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe hârtie nu e rău (motor V4 mare, cardan, Honda!, etc.), dar e trasă rău în jos de greutate. Bate spre 300kg cu DCT, ceea ce compromite cam orice ieșire de pe asfalt. Și Honda cam acolo a vrut s-o împingă, cu o roată de 19 pe față și lățime de 150 pe spate - ceea ce nu e cel mai fericit setup nici pentru șosea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
La 26.05.2021 la 13:49, utzi22 a spus:

Update:

Am facut ieri un test cu BMW S1000XR

 

Pro:

- Puterea: Trage liniar, suficient de tare cat sa te bage in belele daca nu esti atent. din pacate era limitata la aprox 8000-9000 rotatii si n-am putut sa vad potentialul real, dar banuiesc ca tragea destul de tare pana pe la 11-12 rotatii

- Franele: Excelente, f usor de dozat

- Ambreiajul : nu ma asteptam sa fie asa usor de actionat tinand cont ca este pe cablu

- Suspensia : Testata si pe Road si pe Dynamic. Poate sunt invatat cu suspensii foarte moi, dar personal  in ambele moduri suspensia  mi s-a parut la fel de dura/tare, desi in review-uri am vazut ca multi zic ca ar fi diferenta de la cer la pamant.

- Electronice: Nu am apucat sa ma joc cu setarile si meniul pt ca m-a prins ploaia dupa nici 20 de min de cand am parasit dealerul.

- Manevrablitate: Am simtit de parca conduceam un naked de capacitate mica. Se simte foarte usoara si foarte manevrabila

- Cutie de viteze, quickshifter : Cutia de viteze pare similara cu cea de la Harley, in sensul ca trebuie sa fii mai ferm cand schimbi viteza. Quick shifterul excelent la turatii mai mari, usor smucitor la viteze mai mici, dar e de inteles pt ca nu pt asta a fost gandit.

 

Contra:

- Comfortul : Saua, foarte foarte ciudata si deloc comoda. Poate nu am eu forma fundului potrivita pentru ea, dar toata greutatea/masa mea statea pe marginile dure ale șeii. Dupa nici 20 de min de mers deja ma durea dorsalul. De asemenea, posibil sa ma insel, dar m-am simtit cam inghesuit, in sensul ca, ori scaritele erau prea sus, ori fundul era era prea jos, ceea ce s-a transpus in ceva dureri de genunchi pana a finalul testului (aproximativ o ora)

- Chesti de obisnuita (sau maini prea mici :) ) , dar cred ca din cauza rotitei pt meniu imi era destul de greu sa accesez butonul de semnalizare si cel de claxon.

 

Overall o motocicleta foarte ok, doar ca nu stiu daca se poate face ceva decent cu saua aia ciudata si cu pozitia inghesuita (probabil tot din cauza seii).

 

Cam asta a fost concluzia mea.

Acum sa vedem unde gasesc repede un KTM Super Adventure S ca sa compar. :D

 

Eu am modelul 2016 insa "apucaturile" sunt similare.

Sunt de acord cu punctele contra, pt modelul nou, am discutat in reprezentanta cu unul din baieti, cat am asteptat sa-mi faca service-ul, si mi-a zis din prima ca saua standard trebuie schimbata daca ai de gand sa mergi cu motorul distante lungi. Nu stiu ce o fi fost in capul lor, tinand cont de pretul motorului.

Suspensia se simte, de la road si dynamic, insa ai nevoie de ceva timp pe motor ca sa iti dai seama de diferenta.

Quickshifter - that's how it works :) Si mie mi-a luat ceva timp pana sa ma obisnuiesc insa dupa ce prinzi ideea devine un "must have". 

Acum, ca s-a discutat de cuplu. Nu uitati ca baietii astia au luat motorul de pe RR si l-au pus pe XR intr-o forma mai docila. Daca esti obisnuit cu plajele de turatii, nu e problema. 

Inca ceva, e un motor f potent (peste 6k ture se schimba radical treaba) si in acelasi timp f prietenos. E un "dude" pe Youtube, "cuban rider", vedeti ce face baiatul ala cu XRul pe circuit si nu numai. 

Cand vine vb de modelul nou, am discutat cu un tip care a avut si modelul precedent deci cel mai in masura sa faca o comparatie obiectiva. Mi-a spus clar ca modelul precedent a fost excelent si ca noul model e o evolutie binevenita, cu imbunatatiri cam peste tot. 

Acum imi fac lista de modificari la XR - vreau sa scap de tot ce e pe spate, suporti de panniers si top box, scarite spate, etc, schimbat evacuare, airbox, faruri(?) gume, tail tidy :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, MrD a spus:

E un "dude" pe Youtube, "cuban rider", vedeti ce face baiatul ala cu XRul pe circuit si nu numai. 

 

Pana acolo este cale lunga. Nu vrea sa insinuez ca XR-ul este o motocicleta naspa, dar acolo pe Youtube in cazul lui "cuban rider" este vorba de pricepere. Foarte multa pricepere.

Mai nou merge cu un Speed Triple 1200.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
La 27.05.2021 la 10:35, cuki a spus:

 

Din cauza asta vinde BMW cele mai multe moto din Europa. 

 

In alta ordine de idei, eu ti-as recomanda sa arunci o privire si la Honda VFR1200X. Fara sa fac drivetest, sau sa ma sui pe acea motocicleta...imi pare cel mai bun compromis intre KTM/Ducati si BMW. Ai motor V4 potent, transmise pe cardan, nu-i gingasa ca si KTM/Ducati si ai retea relativ buna de service.

Iar ca si look, arata decent. Nu arata la fel de bine ca si Multistrada sau BMW 1000XR, dar nu arata nici asa de groaznic ca si KTM-ul si GS-ul

 

Din cauza ca nu am apucat insa sa ma sui pe atelaj, s-ar putea sa fiu way off

 

L.E. nu mai gasesc modelul in oferta, deci s-ar putea ca noiile norme Euro 5 sa-l fi omorat

 

Crosstourer este un model lansat în 2012 și neschimbat de atunci și asta se simte instant. 

Este un model pentru piața americană și drumurile nesfârșite de acolo, nu pentru mers sportiv pe serpentine, unde doar KTM se descurca onorabil. 

@PzKpfWa descris 1200x ff corect. La fel cum a descris bine și XR-ul. 

Mai sunt multe de spus despre Honda, și cu bune și cu slabe, dar ce a scris el acolo este o sinteza f bună. 

Tot zic ca ii fac topic la motocicleta mea în care sa explic ce și cum cu ea. 

Nu are legătură cu stilul motocicletelor din titlu și rentează doar dacă o iei la mana a doua (se mai găsesc câteva noi chiar și prin Eu). 

Are 285 kg wet, cu Dct. Teorie, nu am cântărit-o. Cu ce o axcesorizezi (obligatoriu, fiindcă vine f slab echipata, are 300 fara emoții.

Personal și contrar opiniei OP (no hate speech sau băgat bat prin gard aici) ambreiajul pe cablu la XR mi s-a părut atât arhaic (ca soluție tehnica) cât și f necizelat, oricât am clickuit la el toată ziua (smucea non stop la schimbări). 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca solutie tehnica da, prefer ambreiaj hidraulic, dar chiar mi s.a parut foarte usor fata de alte ambreiaje pe cablu.

Nu am reusit sa o fac sa smuceasca din ambreiaj , doar din quick shifter si asta pt ca l.am folosit la ture joase.

Cert e ca nu exista motocicleta perfecta.

Din pacate am avut o perioda mai nasoala si n.am apucat sa ajung la Ktm. Am sunat la Ktm , ramasese sa revina baiatul cu o oferta si ceva info, dar cred ca a uitat de mine ca n.a mai revenit. Maine vreau sa dau o fuga pana la Dementor sa discut fata in fata ca e mai usor si mai "uman" decat prin telefon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, utzi22 said:

Maine vreau sa dau o fuga pana la Dementor sa discut fata in fata ca e mai usor si mai "uman" decat prin telefon.

 

E un moment bun să cumperi motoretă de la Dementor. Sunt cât se poate de serios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trece vara si tot n-ai luat mobra , inca un pic si mai bine astepti 2022 ... 

 

eu as lua un s1000RR , parbriz db , scarite reglabile si sha custom , faci cat touring vrei tu in mare stil , parca vad cum se holbeaza toti "adventuristii" prin parcari de pasuri la tine ... 

 

defapt cred ca asta o sa fac eu , asa ca diregard... iatz un africa twin ceva sau vfr ... muhahahah

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care vara Bec ? De o luna de zile aproape ca ploua non stop aici  :)).

In singura zi cand am prins soare pe aplicatie si am fost la test ride la bmw, m-a udat pana la chiloti.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, MirceaB a spus:

Pana acolo este cale lunga. Nu vrea sa insinuez ca XR-ul este o motocicleta naspa, dar acolo pe Youtube in cazul lui "cuban rider" este vorba de pricepere. Foarte multa pricepere.

Mai nou merge cu un Speed Triple 1200.

Pai si priceperea aia cam pe XR si-a facut-o. Omul nu e biker de 30 ani, insa e f skilled. Ce face el cu XR ul ar putea sa faca cam oricine cu experienta pe motoare puternice. Sunt altii din cu totul alte filme care au facut ceva demo uri pe XR uri, dar aia e cu totul alta poveste.

Revenind la tema topicului, cred ca cele 2 motoare se pot compara cu greu. Daca era vb de GS atunci era alta poveste. Mi-e greu sa inteleg de ce cineva care ar avea un vedere un XR s-ar gandi la KTM super adventure 1290 ca la o alternativa. 

Una peste alta, acum sunt chiar curios, poate iau un KTM la un test ride, ca tot e reprezentanta in apropriere :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Si, s-a comandat? s-a luat decizia?

De ce nu s-ar compara xr ul cu 1290 adv s? ambele masinarii de performante ridicate, specs si dotari similare, ambele pentru strada. EU zic a se compara foarte bine, ba si din persectiva pret.

Intre timp am prins la test un xr 2021, cat si 1290 adv s 2021.

XR ul:

-trage, trage constant, si tare. Mie imi place specificul motorului 4cil. 

-suspensia isi face foarte bine treaba.

-franele mi se par mneh. Adica ma asteptam la mai mult-mai bine, raportat la ce stie sa faca motorul. Nu cred ca s pe masura.

-saua-WTF ? dispozitiv de tortura. Te bagi efectic cu dosul in ea, are 1.5 cm grosime cred, si are niste muchii pe margine, de zici ca te bate cineva cu rigla la poponeata-pe cant ! :))))) 

-pozitia-este inghesuita si adunata, daca esti mai mare-corpolent. E clar pentru mers sportiv, adunat pe moto.

 

1290 ul:

-Mai da l dreq de motor in V :)))) Apucat rau, iti intinde mainile. Daca xrul e liniar, ktmu e apucat rau. ca un jack russel. Vruuuuuum!

-comod, pozitie, suspensie, ghidon. Pana si saua mi s-a parut acceptabila-desi am mers putin, nu i relevant. Stiu ca multi se plangeau de ea, dar eu nu pot sa zic ca era chiar asa groaznica.

-frane pe masura

-manevrabila-comparabil cu xr.

Fit and finish, pare sub xr. Plasticele, butoane, suruburi, etc. 

 

Eu daca ar fi sa iau , as merge pe KTM. De gustibus.....

Ba ma si tenteaza acum, am o oferta de buy back...stau cu ea pe ganduri :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Salutare,

A trecut ceva timp de cand am deschis topicul... 

Ca sa-ti raspund @Adrian M., am luat decizia dupa o pauza de un an de zile (s-au schimbat un pic prioritatile in 2021 si a trebuit sa aman achizitia) si am mers pe KTM 1290 Super Adventure S.

Am avut ocazia sa prind ambele modele la test in doua zile consecutive si m-am cam decis destul de rapid. 

Desi ca si "infatisare" si calitate constructie imi place mult mai mult S1000XR mi-am dat seama ca e fun de condus doar daca ii dai pe cocoasa (se simte ca e derivat din S1000RR). In orice alt ritm de condus mi se parea obositor:

- zgomotul motorului era destul de tare pe orice plaja de turatii

- La stat pe loc scaritele cumva ma fortau sa tin picioarele ori in fata lor, ori in spate, combinat cu pozitia destul de inalta nu-mi oferea foarte mare stabilitate pe picioare;

- Saua si pozitia fixa iar nu ma coafau

- La mers constant acele bolboroseli ale motorului (variatii de turatie) se simteau ca niste smucituri constante (stiu ca se pot rezolva cu ceva tuning precum brentuning, dar tinand cont ca avea 3 ani garantie...asta presupunea sa suport 3 ani de smucituri)

 

Cam astea au fost punctele care m-au determinat sa cam aleg tabara portocalie.

 

PS: patura de pe jos nu e ca sa se odihneasca motorul...am folosit-o cand am instalat crashbar-ul. :)

 

Am de gand sa mai adaug accesorii, dar momentan mai las cardul sa respire:

- top case (cat mai curand posibil)

- sa ergonomica incalzita

- toba arrow

- posibil alt parbriz

- proiectoare (trebuie sa vad cu garantia)

- claxon

 

 

20220822_170712.jpg

20220820_200005.jpg

20220820_195956.jpg

WhatsApp Image 2022-08-13 at 3.16.18 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-13 at 3.16.20 PM.jpeg

Editat de utzi22
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Adrian M. a spus:

Super, sa te bucuri de el fara incidente.  Clar, prima data iti recomand o sa comoda, powerparts cu incalzire din catalogul lor. Ca saua originala e horror. 

Si crashbar. 

WTF is wrong cu producatorii astia? Saua originala horror, la fel si la BMW S1000XR, ultimul model. Deci motoare sport-touring sau adventure cu sa de cacao, as standard? Stupid AF. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce vreti voi sa incalzita pe 1290? Eu vreau cu racire! Au rezolvat problema incalzirii, spre prajire, a… tot ce e pe acolo? Mie mi se pare cea mai inutila optiune. Ma refer la sa incalzira, ca tare de doare este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, utzi22 a spus:

Crashbar-ul l-am montat deja.

Saua de la powerparts o voi face pe la iarna...numai costul de activare este vreo 380 de euro ...asa ca mai aman un pic achizitia.

Nu da banii pe saua de la Powerparts.

Am avut la modelul vechi 1090/1290 si a fost geniala. Am luat si pentru modelul nou cu ochii inchisi. Si e groaznica. Efectiv si-au batut joc. E o scandura la fel de obosita ca cea stock. La iarna o sa le sacrific pe cele stock sa incerc o retapitare. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, MrD a spus:

WTF is wrong cu producatorii astia? Saua originala horror, la fel si la BMW S1000XR, ultimul model. Deci motoare sport-touring sau adventure cu sa de cacao, as standard? Stupid AF. 

Pai de ce sa nu mai faca ei niste bani in plus post achizitie??

 

Acum 9 ore, tzunoi a spus:

De ce vreti voi sa incalzita pe 1290? Eu vreau cu racire! Au rezolvat problema incalzirii, spre prajire, a… tot ce e pe acolo? Mie mi se pare cea mai inutila optiune. Ma refer la sa incalzira, ca tare de doare este.

Ai dreptate si tu...ma gandeam ca daca tot iau saua ergo sa o iau pe cea incalzita...dar aparent e scandura si asta.

 

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

 

Umblă vorba că ar fi mai tare decât cea standard.

Aparent asa este.

 

@steph Multumesc pentru sfat. Atunci aloc banii pentru retapitare.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in discutie ca sunt in cautare de mai multe modele.

 

Unde ai probat ktmu? ride test sau la vreun preten?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ktm.ul l-am probat o data anul trecut la 1ktm si anul asta la moto24 in Brasov (acum au doar versiunea R la test ride).

In prealabil am sunat la importator pt test ride care m.a trimis (eronat) la ATVRom unde am constatat ca nici ei nu au la test acest model.

Achizitia am facut.o pana la urma din Germania pt ca la noi nu am gasit pe stoc versiunea S si nici nu se stia cand va mai veni pe stoc.

 

Off topic: Jos palaria pt BMW motorrad pt ca au toate modelel la test. Stiu majoritatea au experienta nasoale cu ei...dar eu am nimerit un consultant super ok care mi-a lasat XR-ul pt mai mult timp (citez : "poti sa-l tii si 3-4 ore ca nu mai e nimeni programat la test"). 

KTM vrea sa vanda motoare de aprope 20k pe poze si review-uri de pe net... nu mai zic de mizerii precum "taxa activate sa incalzita" desi cumperi saua de la KTM . Te doare mintea...

Editat de utzi22
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...