Sari la conținut

Am comis-o


LifeOwner

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 153
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 17 ore, MrD a spus:

 

Tot din mers, cu mainile pe sus si ochii la scarita? Vezi sa nu tragi prea tare de frana, ca faci stoppie si tot pe tine ai sa te caci.

Adevarul e ca stai tu linistit, lasa prostii sa faca cursuri, tu invata pe strada, ca asa e bine. 

Uite, o sa pun pt prostii care vor sa stie ce inseamna cursuri de advanced riding niste link-uri. Poate printre ei sunt si ceva instructori care ar putea, la un moment dat, sa gaseasca ceva inspiratie si sa ajute si alti prosti (nu tu, stai linistit, tu inveti asa cum ne-ai aratat, pe strada).

https://bikesafe.co.uk/

https://www.iamroadsmart.com/

https://www.london-fire.gov.uk/safety/road-safety/motorbike-safety-course-biker-down/

BikeSafe si BikerDown sunt moka, cu politia si pompierii. Alti prosti, sa vezi cum stau pe motoare si cum merg...vai de steaua lor. 

 

 

Mi-am cerut scuze intr-un post mai sus ,desi tu ai avut intentia vadita sa jignesti, nu am chef de un flame cu tine sau altii pe forum asa ca nu dezvolt subiectul...

Generatiile astea tinere sunt tot mai retardate si se cred safe ca au urmat un curs sau au vazut nushce documentar pe YT .

Cursurile astea.... sunt tinute de baieti destepti care stiu sa profite de slabiciunea unor popandai plangaciosi care au impresia ca diploma aia de cursant o sa-i pazeasca in situatii limita sau cand li se pune cutitul la gat.

In viata reala "diploma nu canta" (BD)

Cande e panica mare ce faci ? franezi .. apesi ambreiaju , barezi mana cu cutzitu .. ce plm zicea la cursu ala !? :-)))

 

Prostii aia care stau bine pe motoare au multa experienta si multi km nu posturi pe forum , ala e secretu' .

 

Daca tot dai banii pe cursuri si ne tii prelegeri, poate ne lumnezi si pe noi cu argumente ce lege a franarii am incalcat tragand ambreiaju la franare, asa cum fac 99,9% din noi.

 

Ride safe pe partea stanga !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 21 minute, LifeOwner a spus:

Generatiile astea tinere sunt tot mai retardate si se cred safe ca au urmat un curs sau au vazut nushce documentar pe YT .

Pai de aia și dau de pământ cu mobrele în niște situații jenante.

Ăsta este trendul cu millenials. 

Dacă le-ai tras heblul și au rămas fără net, sunt haliți. 

Din păcate sunt puțini care apreciază un sfat venit din experiența și realitate, mulți sunt și impertinenți când vine vorba să le spui ceva. 

Nu este cazul aici, discut în general. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, taong_mapagbiro a spus:

De ce nu tot anul....numai la inceput de an ai nevoie de franare de urgenta  ?

 

Termina bre cu prostiile 🤣

Frate, ma enerveaza astia care se dau destepti si habar nu au despre ce vorbesc.

Uite citat din articol despre franarea de urgenta: https://pro-bike.ro/forums/topic/137621-totul-despre-frânarea-de-urgenţă/

 

image.thumb.png.23922748654f66504395448ac03caa29.png

 

image.thumb.png.d14ced4ab503263f452b03e14a2b43bc.png

 

 

Deci ma frustreaza maxim ca asemena specimene ne tin noua prelegeri.

Eu nu am facut cursuri dar am reactionat din instinctul capatat in 300K km , si acum citind "cursurile" vad ca exact cu mi-a dictat mie neuronu panicat se recomanda si la "cursuri"

Editat de LifeOwner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Mie îmi plac discuțiile alea în care încep teoreticienii să explice cum dau ei drumul la mobră în situații limită, cum se aruncă de pe ea etc 🤣

Bineînțeles, oamenii nu au fost într-o situație limită decât virtual sau în filme cu eroi. 

Sau cum își cumpără căști după stelele Sharp. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, LifeOwner a spus:

Mi-am cerut scuze intr-un post mai sus ,desi tu ai avut intentia vadita sa jignesti, nu am chef de un flame cu tine sau altii pe forum asa ca nu dezvolt subiectul...

Generatiile astea tinere sunt tot mai retardate si se cred safe ca au urmat un curs sau au vazut nushce documentar pe YT .

Cursurile astea.... sunt tinute de baieti destepti care stiu sa profite de slabiciunea unor popandai plangaciosi care au impresia ca diploma aia de cursant o sa-i pazeasca in situatii limita sau cand li se pune cutitul la gat.

In viata reala "diploma nu canta" (BD)

Cande e panica mare ce faci ? franezi .. apesi ambreiaju , barezi mana cu cutzitu .. ce plm zicea la cursu ala !? :-)))

 

Prostii aia care stau bine pe motoare au multa experienta si multi km nu posturi pe forum , ala e secretu' .

 

Daca tot dai banii pe cursuri si ne tii prelegeri, poate ne lumnezi si pe noi cu argumente ce lege a franarii am incalcat tragand ambreiaju la franare, asa cum fac 99,9% din noi.

 

Ride safe pe partea stanga !

1. Multe din cursurile de aici sunt gratis, cursuri de 1 zi sau 2 zile. Faci practica intr-un mediu controlat (gen aerodrom, pentru manevre de tot felul, unde am facut si eu partea de evitare de urgenta, franare de urgenta, manevre la viteza mica) sau mergi pe strada avand un advanced rider in spate (pe motorul lui) care te monitorizeaza si care, dupa cateva ore mai tarziu, cand te asezi la o cafea cu el, iti face o analiza la stilul tau de mers.

2. Te incapatanezi sa spui ca sunt absolut inutile aceste cursuri si doar niste instrumente de facut bani (chiar daca multe din ele sunt gratuite). Gandeste-te putin, ai posibilitatea sa mergi la un curs cu police riders, care pe aici cel putin se stie ca-s printre cei mai buni si care iti impartasesc din experienta lor fenomenala. De ce crezi ca fac asta? Pentru cafeaua pe care tu insisti sa o platesti atunci cand opresti la un pitstop?

3. Se cheama franare de urgenta pentru ca nu vrei sa-ti rupi capul. Prima ta grija e franarea. Ambreiajul se actioneaza in ultima clipa, sa nu-ti moara motorul. 

Acum, ca sa mai intelegi ceva. Ce ti-am zis de cursuri nu a fost ca sa iti explic ca sunt eu vreun skilled rider. Nope. Din contra. Invat de fiecare data cand ies, singur sau cu baietii. Iar cand vad in grup cate unul din cei de care spuneam mai devreme ca sunt advanced riders cam cum merg pe motoare imi dau seama cat de la inceput sunt. 

@LifeOwner - uite, punctul 4 la cursul asta e fix pt tine (min 4:13) :)))) - just a joke, sa nu iei iarasi foc.

 

 

 

Editat de MrD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, MrD a spus:

1. Multe din cursurile de aici sunt gratis, cursuri de 1 zi sau 2 zile. Faci practica intr-un mediu controlat (gen aerodrom, pentru manevre de tot felul, unde am facut si eu partea de evitare de urgenta, franare de urgenta, manevre la viteza mica) sau mergi pe strada avand un advanced rider in spate (pe motorul lui) care te monitorizeaza si care, dupa cateva ore mai tarziu, cand te asezi la o cafea cu el, iti face o analiza la stilul tau de mers.

2. Te incapatanezi sa spui ca sunt absolut inutile aceste cursuri si doar niste instrumente de facut bani (chiar daca multe din ele sunt gratuite). Gandeste-te putin, ai posibilitatea sa mergi la un curs cu police riders, care pe aici cel putin se stie ca-s printre cei mai buni si care iti impartasesc din experienta lor fenomenala. De ce crezi ca fac asta? Pentru cafeaua pe care tu insisti sa o platesti atunci cand opresti la un pitstop?

3. Se cheama franare de urgenta pentru ca nu vrei sa-ti rupi capul. Prima ta grija e franarea. Ambreiajul se actioneaza in ultima clipa, sa nu-ti moara motorul. 

Acum, ca sa mai intelegi ceva. Ce ti-am zis de cursuri nu a fost ca sa iti explic ca sunt eu vreun skilled rider. Nope. Din contra. Invat de fiecare data cand ies, singur sau cu baietii. Iar cand vad in grup cate unul din cei de care spuneam mai devreme ca sunt advanced riders cam cum merg pe motoare imi dau seama cat de la inceput sunt. 

 

 

Hai ca s-a lamurit toata lumea de tine.

Nu mai aberea, habar nu ai despre ce vorbesti.

Ia si citeste poate pricepi ceva : https://pro-bike.ro/forums/topic/137621-totul-despre-frânarea-de-urgenţă/

Si nu mai dasfaturi cand habar nu ai despre ce vorbesti,

 

image.thumb.png.add56d0100b8e93e1e5ecb00eaae14e9.png

 

image.thumb.png.b79b0fd3941c25cec02d8c53d2422d9d.png

 

 

 

Editat de LifeOwner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, LifeOwner a spus:

Hai ca s-a lamurit toata lumea de tine.

Nu mai aberea, habar nu ai despre ce vorbesti.

Ia si citeste poate pricepi ceva : https://pro-bike.ro/forums/topic/137621-totul-despre-frânarea-de-urgenţă/

Si nu mai dasfaturi cand habar nu ai despre ce vorbesti,

 

image.thumb.png.add56d0100b8e93e1e5ecb00eaae14e9.png

 

image.thumb.png.b79b0fd3941c25cec02d8c53d2422d9d.png

 

 

 

No problem dude, tu vezi cu filtering-ul, meanwhile ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Pai de aia și dau de pământ cu mobrele în niște situații jenante.

Ăsta este trendul cu millenials. 

Dacă le-ai tras heblul și au rămas fără net, sunt haliți. 

Din păcate sunt puțini care apreciază un sfat venit din experiența și realitate, mulți sunt și impertinenți când vine vorba să le spui ceva. 

Nu este cazul aici, discut în general. 

 

in general si taximetristii sau soferii de duba au multa experienta si realitate  la volan... Dar nu cred ca sunt in masura sa dea sfaturi, majoritatea dintre ei.  De aia zic ca e bine sa alegi de la cine iei sfaturile. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, taong_mapagbiro a spus:

De ce nu tot anul....numai la inceput de an ai nevoie de franare de urgenta  ?

 

Faci pe mimoza, alta era ideea. ADICA PRIMA DATA CAND IES CU MOTO LA INCEPUT DE AN, mai intai fac niste manevre de astea de reamintire. Printre care mai ales franari de urgenta, fata ,spate, combinat.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, LifeOwner a spus:

"diploma nu canta"

dar am diplma de participare! 


+100puncte la respect pentru referinte 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, LifeOwner a spus:

Hai ca s-a lamurit toata lumea de tine.

Nu mai aberea, habar nu ai despre ce vorbesti.

Ia si citeste poate pricepi ceva : https://pro-bike.ro/forums/topic/137621-totul-despre-frânarea-de-urgenţă/

Si nu mai dasfaturi cand habar nu ai despre ce vorbesti,

 

image.thumb.png.add56d0100b8e93e1e5ecb00eaae14e9.png

 

image.thumb.png.b79b0fd3941c25cec02d8c53d2422d9d.png

 

 

 

Dupa mintea mea e logic ca daca lasi amberiajul cuplat trebuie pe langa mobra sa franezi si motorul. Mult , putin , nu conteaza, se traduce in ceva distanta de franare in plus. 

Si sa nu comparam franarea de urgenta facuta in poligon  cu cea din trafic.

Cand am avut de facut o franare de urgenta adevarata acuma vreo 6 ani, eram cu BMW-ul, cine a mai stat sa mai judece ambreiat-debreiat si altele. M-am infipt in frane de s-a dus mobra de fund  in sus, apoi a cazut inapoi pe roti (probabil ABS-ul a dat drumul la roata fata) si aia a fost. Duduita care mi-a taiat fata a vorbit in continuare neperturbata la telefon iar mie imi venea sa o strang de gat.😂

Cred ca putini avem ocazia sa facem in trafic o franare de urgenta ca la carte, mai degraba facem o franare de panica.

Cand franezi de te duci cu toata greutatea in fata si se descarca spatele cred ca nu prea mai conteaza debreiat sau nu.

Treaba care nu se aplica la cioapar, unde spatele chiar ajuta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, LifeOwner a spus:

 

Daca tot dai banii pe cursuri si ne tii prelegeri, poate ne lumnezi si pe noi cu argumente ce lege a franarii am incalcat tragand ambreiaju la franare, asa cum fac 99,9% din noi.

 

Pai asta trebuia sa stii din scoala moto. Pierzi frana de motor. Ideal ar fi sa ii dai si o inferioara, daca nu esti cumva in turatie foarte sus cand incepi franarea.

Acum 5 ore, LifeOwner a spus:

Frate, ma enerveaza astia care se dau destepti si habar nu au despre ce vorbesc.

Uite citat din articol despre franarea de urgenta: https://pro-bike.ro/forums/topic/137621-totul-despre-frânarea-de-urgenţă/

 

image.thumb.png.23922748654f66504395448ac03caa29.png

 

image.thumb.png.d14ced4ab503263f452b03e14a2b43bc.png

 

 

Deci ma frustreaza maxim ca asemena specimene ne tin noua prelegeri.

Eu nu am facut cursuri dar am reactionat din instinctul capatat in 300K km , si acum citind "cursurile" vad ca exact cu mi-a dictat mie neuronu panicat se recomanda si la "cursuri"

Zi-mi si mie cine a facut testele alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Speedy.K a spus:

Pai asta trebuia sa stii din scoala moto. Pierzi frana de motor. Ideal ar fi sa ii dai si o inferioara, daca nu esti cumva in turatie foarte sus cand incepi franarea.

Zi-mi si mie cine a facut testele alea.

dupa ordinea lor iti dai seama ca de vreun kamikaze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Adrian M. a spus:

Franarea de urgenta exersata an de an, la inceput de sezon. La mine asa incepe anul moto :)

Credeam ca sunt singurul nebun care face asa.

Eu imi incerc si masina si mobra pe diverse suprafete cand am loc ca sa vad cum se comporta.

Traiam cu impresia ca-s paranoic dar vad ca mai fac si altii asa :)

 

Daca tot am ajuns la episodul 98327465 , sa NU cumparati Michelin Commander 3 ca nu e bune.

Pe asfalt uscat, soare, cald, se duc ca pe patinoar cu presiune corecta in ele si fara abuz de frana.

Nu mai zic ca la cea mai mica urma de umezeala sau 3 fire de iarba nu mai pleaca mobra de pe loc daca e inclinatia mai mare de 2 grade.

Le-am luat ca erau recomandate pentru cruiser si respectau tolerantele de viteza si sarcina.

M&$e Michelin. Si am zis ca nu mai iau de la ei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Speedy.K a spus:

Pai asta trebuia sa stii din scoala moto. Pierzi frana de motor. Ideal ar fi sa ii dai si o inferioara, daca nu esti cumva in turatie foarte sus cand incepi franarea.

Zi-mi si mie cine a facut testele alea.

 

https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2006/Belmonte-Performance_Evaluations_of_Various_Braking_Systems-Paper.pdf

 

asta e singurul test facut stiintific de care stiu

ambreiajul e pagina 9, langa schimbarea vitezelor

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dintre cei care ajung - pe cont propriu sau duși de angajatori - la cursuri de conducere defensivă marea majoritate HABAR NU AU SĂ FRANEZE! Unii sunt șoferi profesioniști. Asta cu mașina, și nu sunt basme, sunt relatările instructorilor care țin astfel de cursuri. Bănuiesc că la motocicliști nu diferă prea mult situația. 

By the way, ORICE curs e util, oricât ai fi de experimentat tot rămâi cu ceva. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, prafrau a spus:

 

https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2006/Belmonte-Performance_Evaluations_of_Various_Braking_Systems-Paper.pdf

 

asta e singurul test facut stiintific de care stiu

ambreiajul e pagina 9, langa schimbarea vitezelor

Corect, doar ca in scoala (din UK, cel putin) cand dai examenul si ajungi la partea de emergency braking, ei pun ambreiajul pe ultimul loc, chiar pe finalul franarii. 

 

"Braking technique is of course essential during this exercise. The front brake is the most powerful, so apply the front brake first, followed by the rear brake, followed again by the front brake. You’ll need around 75% pressure to the front brake with around 25% to the rear. Don’t grab harshly at the brakes, but use progressive pressure. Remember, you need to stop quickly, so if this is not happening, apply more pressure to the brakes.
If your wheels lock and you skid to a stop, it is likely to fail your test. However, if your wheels lock and you regain control by unlocking the wheels and still stop in the required distance, you should still be good for a pass. See motorcycle braking techniques for further information.

Do not change down gears whilst performing the emergency stop. Engine braking will have little to no impact when braking in an emergency and changing gears will reduce the concentration needed for braking. Just before you stop the motorcycle, bring the clutch in and select first gear."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, prafrau a spus:

 

https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2006/Belmonte-Performance_Evaluations_of_Various_Braking_Systems-Paper.pdf

 

asta e singurul test facut stiintific de care stiu

ambreiajul e pagina 9, langa schimbarea vitezelor

Eu nu-i dau inferioara pentru ca n-am nvoie. La viteze mairicele si si la mers mai agresiv sunt in permanenta in plaja de cuplu/ putere maxima pentru ca altfel nu se misca ragalia cum trebuie. Asa ca am frana de motor exact cum trebuie, nici sa blochez spatele, dar nici inexistenta. In rest, ambreiaj doar cand da sa moara motoru.. Franele mle sunt foarte slabe din nasterea mobrei, fara frana de motor nu poti sa opresti in timp util. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, MrD said:

Corect, doar ca in scoala (din UK, cel putin) cand dai examenul si ajungi la partea de emergency braking, ei pun ambreiajul pe ultimul loc, chiar pe finalul franarii. 

 

"Braking technique is of course essential during this exercise. The front brake is the most powerful, so apply the front brake first, followed by the rear brake, followed again by the front brake. You’ll need around 75% pressure to the front brake with around 25% to the rear. Don’t grab harshly at the brakes, but use progressive pressure. Remember, you need to stop quickly, so if this is not happening, apply more pressure to the brakes.
If your wheels lock and you skid to a stop, it is likely to fail your test. However, if your wheels lock and you regain control by unlocking the wheels and still stop in the required distance, you should still be good for a pass. See motorcycle braking techniques for further information.

Do not change down gears whilst performing the emergency stop. Engine braking will have little to no impact when braking in an emergency and changing gears will reduce the concentration needed for braking. Just before you stop the motorcycle, bring the clutch in and select first gear."

Tot in UK am facut si eu scoala moto, mi -a explicat ca daca tragi ambreiajul in franarea de urgenta risti sa blochezi spatele. 

Lucru relativ confirmat cu masina la 19 ani si prima zi de permis cand sm calcat ambreiajul si m-am infipt frumos 😅

Ma bucur ca nu am luat A-ul cand am luat si B-ul (chiar daca am facut scoala pentru amandoua) pentru ca probabil eram olog sau mort acum 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Speedy.K a spus:

Eu nu-i dau inferioara pentru ca n-am nvoie. La viteze mairicele si si la mers mai agresiv sunt in permanenta in plaja de cuplu/ putere maxima pentru ca altfel nu se misca ragalia cum trebuie. Asa ca am frana de motor exact cum trebuie, nici sa blochez spatele, dar nici inexistenta. In rest, ambreiaj doar cand da sa moara motoru.. Franele mle sunt foarte slabe din nasterea mobrei, fara frana de motor nu poti sa opresti in timp util. 

franele sunt de vreo 10 ori mai puternice decat motorul (care motor pe frana de motor e si mai slab decat pe propulsie).... Si cum ai si suspensii moi, spatele oricum se ridica daca franezi corect. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...