XaeL Postat Mai 28, 2021 Share Postat Mai 28, 2021 On 26.05.2021 at 19:51, taong_mapagbiro said: Si tu pot sa tii un curs ....da mai pe eco asa ...mai pa verde tinem impreuna, nu-i problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Mai 28, 2021 Share Postat Mai 28, 2021 (editat) 21 hours ago, l.u.v said: Pai de aia și dau de pământ cu mobrele în niște situații jenante. Ăsta este trendul cu millenials. Dacă le-ai tras heblul și au rămas fără net, sunt haliți. Din păcate sunt puțini care apreciază un sfat venit din experiența și realitate, mulți sunt și impertinenți când vine vorba să le spui ceva. Nu este cazul aici, discut în general. +1! Si-acu' sa vezi ce sar pe mine... Editat Mai 28, 2021 de Lup69 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Mai 28, 2021 Share Postat Mai 28, 2021 Acum 19 ore, Silver Arrow a spus: Cand am avut de facut o franare de urgenta adevarata acuma vreo 6 ani, eram cu BMW-ul, cine a mai stat sa mai judece ambreiat-debreiat si altele. M-am infipt in frane de s-a dus mobra de fund in sus, apoi a cazut inapoi pe roti (probabil ABS-ul a dat drumul la roata fata) si aia a fost. Cum spanac, ca Rt ul are frane combinate, plus suspensia fancy antidive. Am pus si eu o data o frana de urgenta de la 80 la zero instant cu acelasi RT,, cand o vaca-la propriu vaca, s-a gandit sa sara efectiv in mijlocul drumului! A inghetat motoreta, dar n-a dat curu in sus Poate la tine a vazut ceva interesant, de era cu popoul in aer, poate astepta ceva :)))) Acum 18 ore, taong_mapagbiro a spus: Deci am zâs bine . Si cum te stiu delicată la ghidon , eu daca eram in locul tau exersam franarea de urgenta si de la usa la lift ...nu numai la inceput de sezon printr-o parcare obscura . Pfffff.... Bueeei, doar ma stii. Pana nu fac o franare de urgenta nici nu ies din parcarea subterana, ce ai SI apropo, vaca de mai sus din cauza ta se panicase. Mare pacat ca nu mergea goproul, a fost o scena demna de balcani :))) Acum 10 ore, ENEOS a spus: Dintre cei care ajung - pe cont propriu sau duși de angajatori - la cursuri de conducere defensivă marea majoritate HABAR NU AU SĂ FRANEZE! Unii sunt șoferi profesioniști. Asta cu mașina, și nu sunt basme, sunt relatările instructorilor care țin astfel de cursuri. Bănuiesc că la motocicliști nu diferă prea mult situația. By the way, ORICE curs e util, oricât ai fi de experimentat tot rămâi cu ceva. Exact. A fost interesant sa vedem cum franam noi de capul nostru, cica de urgenta, si apoi cum franam cand ne explica-arata cat potential de franare se mai pierde. Acum 16 minute, Lup69 a spus: +1! Si-acu' sa vezi ce sar pe mine... Ee, si daca sar ELE? Acum 11 ore, cinezicealae a spus: Credeam ca sunt singurul nebun care face asa. Ohoo, cati suntem. Doar ca nu toti claxonam :))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Mai 28, 2021 Share Postat Mai 28, 2021 Acum 10 minute, Lup69 a spus: +1! Si-acu' sa vezi ce sar pe mine... Doar aia de-i deranjeaza adevarul.Ceilalti vor invata ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LifeOwner Postat Mai 28, 2021 Autor Share Postat Mai 28, 2021 Acum 17 ore, Speedy.K a spus: Pai asta trebuia sa stii din scoala moto. Pierzi frana de motor. Ideal ar fi sa ii dai si o inferioara, daca nu esti cumva in turatie foarte sus cand incepi franarea. Zi-mi si mie cine a facut testele alea. Am trimis si link-ul articolului si site-ul unde a fost publicat. Tu poti sa contrazici orice si pe oricine, nu inseamna ca ai si dreptate . Frana de motor nu ajuta la franarea de urgenta, in plus, inertia de rotatie a motorului termic determina marirea distantei de franare. Este logic pt ca , in loc sa opresti doar mobra din franare, trebuie sa opresti si rotatia motorului . Pt a evita asta, cel mai bine e sa-l decuplezi apasand ambreiaju. In fine, asta e doar teorie... trebuie multa practica la franare si mai ales cumpatare ca sa n-o culci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LifeOwner Postat Mai 28, 2021 Autor Share Postat Mai 28, 2021 Acum 8 minute, Edd a spus: Cea mai eficienta franare este cea cu care esti obisnuit. Daca scoti un element din ecuatie, respectiv frana de motor, este foarte probabil ca forta aia de franare pe care in mod normal o aplica motorul sa nu o compensezi prin frana de serviciu, pentru ca nu esti "programat" pentru asta. De aceea isi mai iau unii trante si pe circuit, cand iau cate un false neutral pe franare sau in curbe Clar ca frana de motor ajuta si e folosita permanent mai ales in curbe da' vorbeam de franarea de urgentia , panica etc . Acolo unde vrei sa opresit in 5m cum a fost cazul de unde a pornit procesul etapei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LifeOwner Postat Mai 28, 2021 Autor Share Postat Mai 28, 2021 Acum 1 minut, Edd a spus: Pentru asta, cel mai eficient este abs-ul si frana de serviciu aplicata la maxim. Nu exista solutie mai eficienta. Eu nu am ....daca n-ai ABS ce faci ? 90% din motoarele de pe strada nu au ABS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ribo Postat Mai 28, 2021 Share Postat Mai 28, 2021 Ba dar parca mai era un post antic despre franari....il reinviem pe ala aici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M. Postat Mai 28, 2021 Share Postat Mai 28, 2021 (editat) Acum 1 oră, Ribo a spus: Ba dar parca mai era un post antic despre franari....il reinviem pe ala aici? Nu, ca al nostru coleg a avut mai mult de 6m, oprea linistit Editat Mai 28, 2021 de Adrian M. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Mai 28, 2021 Share Postat Mai 28, 2021 Așa? https://m.youtube.com/watch?v=_9idFXw6NfE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Mai 28, 2021 Share Postat Mai 28, 2021 Acum 7 ore, LifeOwner a spus: Am trimis si link-ul articolului si site-ul unde a fost publicat. Tu poti sa contrazici orice si pe oricine, nu inseamna ca ai si dreptate . Frana de motor nu ajuta la franarea de urgenta, in plus, inertia de rotatie a motorului termic determina marirea distantei de franare. Este logic pt ca , in loc sa opresti doar mobra din franare, trebuie sa opresti si rotatia motorului . Pt a evita asta, cel mai bine e sa-l decuplezi apasand ambreiaju. In fine, asta e doar teorie... trebuie multa practica la franare si mai ales cumpatare ca sa n-o culci. Am spus mai sus, ca sa fie eficienta frana de motor trebuie sa fii n ture mlte, de unde motorul are tendinta de a cobora pana la un anumit nivel, nu sa urce, cum sustine teoria ta. Daca iei mana din gaz cand esti la 10.000 rpm fara sa ati gi franele, mobra incetineste simtitor, nu?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Iunie 6, 2021 Share Postat Iunie 6, 2021 Acum 15 ore, GoodKat a spus: Conteaza configuratia propulsorului foarte mult, iar daca este pe injectie, ai sansa sa te joci si cu frana de motor din parametrii de injectie. Nu stiu pe ce motoare ai mers dar daca ai sansa sa mergi pe un SV650 o sa vezi ca de multe ori nici nu trebuie sa te atingi de maneta de frana pentru ca frana de motor efectiv este mai mult decat suficient daca mergi preventiv. Eu cand am facut niste teste de franare, am iesit mult mai bine cand am avut frana spate/fata + frana de motor decat doar frana spate/fata. Acelasi experiment l-am repetat si la masina, iar distanta este redusa considerabil cand combini frana de picior cu frana de motor. fix d-aia la circuit ridici ralanti-ul ca sa nu mai ai frana de motor? ca e prea buna? vezi mai sus studiu facut de oameni care nu masurau franarea cu pasul nu cred ca exista masina sau motocicleta facuta in ultimii 40 de ani, cu vagi veleitati sportive, la care sa ai nevoie sa ajuti frana cu motorul in general e supradimensionata pentru fade la skoda octavia si cb 500 posibil sa stea altfel lucrurile dar aia e alta discutie, acolo nimeni n-are pretentii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LifeOwner Postat Iunie 8, 2021 Autor Share Postat Iunie 8, 2021 La 06.06.2021 la 23:39, GoodKat a spus: Fa testul singur si vezi cum iesi. Teoria ca teoria, dar cu practica este mai greu. Vorbeam totusi de un SV650, motor pe injectie, relativ modern. Cred ca va contraziceti degeaba, am publicat sursa articolului si baietii aia au facut fix acest test . Au masurat distanta de franare cu motorul cuplat si cu motorul decuplat . Diferenta a fost ca , cu motorul decuplat au oprit mobra cu 3m mai repede. Cuncluzia evidenta, e bine sa decuplati motorul la franare apasand ambreiajul ! Restul sunt discutii inutile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iunie 8, 2021 Share Postat Iunie 8, 2021 Ai pus un film cu o masina cu tractiune fata in care nu e vorba de nici un fel de franare de urgenta si ai tras concluzii despre franarea de urgenta cu motocicleta. Compari mere cu prune, zero relevanta. Ala iti explica cum sa reduci viteza in trafic, la semafor, la examen, fara sa opresti motorul. Ce legatura are asta cu ce vorbim noi??? Personal, ai testat franarea de urgenta cu motocicleta? Toate cursurile alea de safety or fi facute de dobitoci si toti care le-am facut si am constatat pe viu ca cel mai eficient e sa tragi ambreiajul de la inceput, om fi spalati pe creier. Ma refer la cursurile serioase, nu la alea facute de piloti care invata de pe forum si youtube, care au timp sa schimbe vitezele in timp ce franeaza de urgenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Krimh Postat Iunie 8, 2021 Share Postat Iunie 8, 2021 17 minutes ago, asdglasfk said: cel mai eficient e sa tragi ambreiajul de la inceput Cred ca cel mai eficient e sa opresti in siguranta, cu motor mort sau fara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LifeOwner Postat Iunie 10, 2021 Autor Share Postat Iunie 10, 2021 La 08.06.2021 la 13:38, VyXxer a spus: Cred ca cel mai eficient e sa opresti in siguranta, cu motor mort sau fara. La biserica se crede , in rest sunt studii care demonstreaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Iunie 10, 2021 Share Postat Iunie 10, 2021 Nu s-a terminat aici, a? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Krimh Postat Iunie 11, 2021 Share Postat Iunie 11, 2021 17 hours ago, LifeOwner said: La biserica se crede Hai, ca de cand asteptai sa mai versi frustrarea! :)))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LifeOwner Postat Iunie 11, 2021 Autor Share Postat Iunie 11, 2021 Vine o zii ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Iunie 12, 2021 Share Postat Iunie 12, 2021 Cum e mai bine, asa: sau asa: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutpm Postat Iunie 12, 2021 Share Postat Iunie 12, 2021 Pentru cineva fara experienta, cum s-a franat in cele 2 filmulete? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Iunie 12, 2021 Share Postat Iunie 12, 2021 Bine și foarte bine, cum altfel? La statistici ne pricepem, dar să exersăm un pic frânarea, ciuciu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MrD Postat Iunie 16, 2021 Share Postat Iunie 16, 2021 La 12.06.2021 la 18:13, misionaru a spus: Cum e mai bine, asa: sau asa: Cu riscul de a-mi lua hate, in UK de ex ai pica examenul moto in ambele cazuri. Primul pt "skidding" si in al doilea pt roata in aer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Iunie 16, 2021 Share Postat Iunie 16, 2021 (editat) La 12.06.2021 la 22:32, ionutpm a spus: Pentru cineva fara experienta, cum s-a franat in cele 2 filmulete? In primul filmulet, s-a franat doar cu frana spate, sau preponderent doar cu frana spate. Din pacate, din cauza centrului de greutate total (adica motor si motociclist), care se muta spre fata in cazul franarii, spatele e deja "in aer" si eficienta franarii e mult diminuata. In al doilea filmulet, s-a insistat mult spre total pe frana fata. E posibil sa fi fost si o combinata. In orice caz, cea mai indicata varianta de franare de urgenta, cu cateva amendamente, printre care, inclinarea motoretei pe axul longitudinal sa fie spre zero, asfaltul sa fie uscat si fara alte substante reziduale, pozitia corecta in sa, etc etc. este franarea cel putin 80% frana fata. Citat Bine și foarte bine, cum altfel? La statistici ne pricepem, dar să exersăm un pic frânarea, ciuciu. Din pacate, da, iti dau dreptate. Aceste filmulete au fost facute la una si singura sedinta de franare propusa de mine, undeva acum cativa ani, in spate la IKEA Baneasa. De atunci, nu am mai reusit sa ne adunam pentru a exersa, in conditii relativ sigure, aceste manevre. Dupa acea iesire, pentru unii, a fost o revelatie si au continuat cu ceva cursuri platite de conduita dfensiva, ceea ce e mult mai bine decat deloc, pentru altii, probabil, a fost de ajuns incat sa isi dea seama de reactiile gresite, sau nu, in situatii de urgenta (atat cat ar fi ele, pentru ca stiai ca trebuie sa franezi la linia de pe asfalt, dar din pacate intr-o situatie reala, linia aia nu mai exista). Am incercat sa continui ideea de iesiri pentru a exersa franarile de urgenta, chair anul asta, dar nu s-au aratat doritori. Viata merge inainte Citat Cu riscul de a-mi lua hate, in UK de ex ai pica examenul moto in ambele cazuri. Primul pt "skidding" si in al doilea pt roata in aer. Nu exista "hate" atata timp cat iti expui parerea fara a jigni direct pe cineva, cel putin, asa gandesc eu. In al doilea rand, acele filmulete nu sunt la examen moto, cred ca nici o tara nu are in programa scolara si de examen, franarile de urgenta care au fost facute de noi. Ai divagat putin de la subiect. Editat Iunie 16, 2021 de misionaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutpm Postat Iunie 16, 2021 Share Postat Iunie 16, 2021 3 hours ago, misionaru said: Am incercat sa continui ideea de iesiri pentru a exersa franarile de urgenta, chair anul asta, dar nu s-au aratat doritori. Viata merge inainte Eu sunt doritor, doar ca trebuie sa termin scoala, sa iau examenul si sa imi iau motor, deci mai dureaza. Dar mi-ar face placere sa exersez orice intr-un mediu controlat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.