Sari la conținut

BMW F650GS vs Suzuki DL650


Postări Recomandate

Salut. Sunt nou nu doar pe forum, dar si in sfera motociclismului (nici nu am terminat scoala inca). 

 

Ma tot documentez de ceva saptamani despre ce motocicleta sa imi cumpar cand imi iau carnetul si am ajuns la 2 variante, cele din titlu. Asta dupa ce initial credeam ca vreau o Yamaha FZ6 Fazer, doar ca am vazut niste videouri pe Youtube si mi se pare prea periculoasa pentru gustul meu si mai ales ca incepator. 

Am ajuns la cele 2 variante deoarece doresc motocicleta in special pentru tururi prin tara si poate pe continent in viitor si cele 2 nu sunt limitate doar la asfalt.

 

Stiu ca cel mai important este sa vad eu cum ma asez pe ele si pe care ma simt mai bine, dar pana la niste test ride-uri, ma gandeam ca poate mai strang niste pareri de la cunoscatori.

De aceea, as fi recunoscator sa imi spuneti daca aveti ceva pareri despre avantaje/dezavantaje intre BMW F650GS si Suzuki DL650? 

 

Ca idee ma uitam la unele de genul:

BMW F650GS , 800cc, 2010, ABS 30 Years Aniversary 

si 

Suzuki V-strom dl 650, 2008, ABS

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La banii astia iti poti lua un GS 800 sau GS 1200 , te vei plictisi repede de 650cmc . Stiu , vei spune ca F650 GS are tot motor de 800 cmc , insa nu are aceeasi cai , are un singur disc de frana pe fata .... de V-strom nu stiu ce sa-ti zic . Bravo ca te-ai orientat la motociclete cu ABS . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, se plictisește repede de 650 cc, s-ar recomanda triumph rocket 3, să nu se instaureze monotonia și plafonarea. Alții bat lumea cu două persoane pe mobra + bagaje, unui începător îi trebuie motor mare, musai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Petrescu Mircea a spus:

La banii astia iti poti lua un GS 800 sau GS 1200 , te vei plictisi repede de 650cmc . Stiu , vei spune ca F650 GS are tot motor de 800 cmc , insa nu are aceeasi cai , are un singur disc de frana pe fata .... de V-strom nu stiu ce sa-ti zic . Bravo ca te-ai orientat la motociclete cu ABS . 

Cam ce GS 1200 iei la banii astia ?!? 🤔 

Intreb de curiozitate .... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele doua motociclete vizate de tine, in ciuda a ceea ce crezi tu sunt destul de limitate la asfalt. Intre cele 2 as alege 650GS pentru ca e mai usoara in primul rand, are cuplu mai mare mai jos, consuma mai putin una peste alta in opinia mea este mai buna decat Dl-ul, dar daca nu vrei sa fii atat de limitat la asfalt poti sa optezi pentru sora/fratele mai mare 800GS care desi e un pic mai greu [fata de 650 GS] are roata de 21 pe fata si cursa mai mare a suspensiei.

Pentru informarea ta mai exista un F650 GS MONOCILINDRU [stiu marketingul de la BMW e praf] care este semnificativ mai usoara fata de asta la care te-ai orientat tu si care la randul ei are o varianta DAKAR care este destul de capabila si in afara asfaltului.

image.thumb.png.a1da10a70eb430d98f8a43a7e1d302b7.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai poti adauga in lista Transalpul de 700, cu abs. Dar asta e ceva mai greuta. SI eu m-as uita tot la gs 800, doar ca unul ok e ceva mai scump, nu iti ajung 4700.

Daca vrei ceva mai usor, atunci poate merita sa te uiti si la yamaha xt660z tenere, un workhorse veritabil, ce te duce in jurul lumii, si pe drumuri grele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu bate nimic V-stromu la touring. Orice motocicletă duce pe off-road atât cât știe motociclistul. Protecție la vânt la BMW e cvasi inexistentă. Nu mai zic de prețurile la piese. Am luat și eu un BMW de curând și să mă bată mama. N-am crezut că se poate cere o poală de bani pe diverse rahaturi. Nu mai zic că e un stres și faptul că emblema aia atrage privirile ca dracu. V-stromul îl lăsam pe unde apucam și nu-l băga nici dracu în seamă. Cred că ambele au prea mulți cai pentru tine. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut 45k km pe un V-Strom 650 din 2008, dupa care am trecut la un BMW F700 GS (pe care am mers aproape 20k km), adica sora mai mare decat cea de 650, dar mai mica decat 800.

F700 are doua discuri de frana pe fata, undeva la 75 cp si o greutate maxima de 210 kg.

V-Strom 650 din 2008 are tot doua discuri de frana pe fata, insa are 66 cp si o greutate maxima de 220 kg. Deci raportul greutate/putere este in dezavantaj la Suzuki. 

 

De asemenea, manevrabilitatea este mai mare la BMW si datorita rezervorului de benzina care este sub sa, nu in fata si mai sus decat saua.

Suspensiile sunt superioare la BMW, de asemenea si franele sunt mai bune (Brembo la BMW vs. Nissin la Suzuki). Desi furca la suzuki are un reglaj pe preload iar cea de la bmw nu are nimic, tot mi s-a parut mai buna cea de la BMW. 

 

Ca fiabilitate, nu pot compara inca, pentru ca deocamdata nu am ajuns la acelasi numar de km si cu bmw-ul, dar pot spune ca la suzuki a trebuit sa schimb blocul de lumini de pe ghidon, asta m-a tinut pe bara cam o saptamana pentru ca tot blocul de butoane l-am gasit pe e-bay si a durat transportul. Si inca o diferenta, motorul de pe bmw imi manca cam 500 ml de ulei la 6000km, fata de cel de la BMW care nu imi mananca absolut nimic.

 

Protectia la vant mi se pare asemanatoare, chiar daca un coleg mai sus a specificat altceva. Bineinteles, eu am un parbriz mai inalt si decat cel din linkul de vanzare. Mai mentionez ceva: accesoriile gen parbriz, scut, crash bar, etc...sunt la acelasi pret ca si pentru alte motociclete, nu costa mai mult decat daca vrei sa ti le iei cu emblema BMW pe ele. Eu am 1.75cm si 90 kg.

 

Dezavantajul la bmw o sa vina, probabil atunci cand va trebui sa schimb elemente care nu se gasesc decat de la ei (de exemplu la motor). Aia da, o sa fie o diferenta de pret fata de suzuki. Si cred ca e singurul dezavantaj pentru bmw. 

 

Cam asta e parerea mea, avand ambele motociclete pe mana. Acum, parerile vor diferi, concluziile ti le tragi singur. Daca ar fi sa iti recomand una din cele doua, ti-as recomanda bmw-ul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, rolynx said:

Salut. Mersi mult până acum de răspunsuri. Am 190cm și 85kg, obiectiv pe termen mediu 75-80 :)).

In acest caz nu iti recomand VStrom-ul. O sa arati caraghios pe el. Mergi pe F800GS.

Ca sa te lamuresti singur, mergi la Motorteam pentru Vstrom650 si la Bavaria pentru F850gs.

Editat de Bored Panda
completare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Bored Panda a spus:

In acest caz nu iti recomand VStrom-ul. O sa arati caraghios pe el. Mergi pe F800GS.

Ca sa te lamuresti singur, mergi la Motorteam pentru Vstrom650 si la Bavaria pentru F850gs.

Ești cam pe lângă... V-Strom e măricel, cred că și la 2 metri se stă ok pe el. F800-le e mult mai suplu, se duce către dirt bike...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 6/7/2021 at 8:28 AM, Petrescu Mircea said:

La banii astia iti poti lua un GS 800 sau GS 1200 ,

La care bani?

34 minutes ago, vis-a-vis said:

Ești cam pe lângă... V-Strom e măricel, cred că și la 2 metri se stă ok pe el. F800-le e mult mai suplu, se duce către dirt bike...

Cel mai potrivit post! 

Depinde ce vrei, Suzuki e mai potrivit pe asfalt, BMW mai bun pe off. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

44 minutes ago, vis-a-vis said:

Ești cam pe lângă... V-Strom e măricel, cred că și la 2 metri se stă ok pe el. F800-le e mult mai suplu, se duce către dirt bike...

De fapt de pe dl650xt 2015 vin. Si am 196cm/100kg. Tu ce inaltime/greutate ai de stii asa bine cum ii sta unei persoane de peste 190cm pe dl650? Nu cumva faci niste presupuneri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.06.2021 la 17:25, Lucian_M a spus:

Îmi dă cu virgulă.

Știu ce ai vrut să zici, sunt simeringurile de la supape, la mine trece de un litru la 5000 km, dar nu mă agit așa tare.

IMG_20210607_172622.jpg

Da, scuze, am vrut sa zic ca motorul de suzuki imi manca ulei. Ai inteles tu, stiam :)

 

Intr-adevar, completez acum postul meu initial pentru ca mi-am adus aminte de o patanie cu bmw, ca o problema de fiabilitate, la suspensia de spate, s-a blocat rebound-ul electronic pe modul cel mai rigid. Cu alte cuvinte, mergeam cu o scandura sub sa. Apasam pe ea si revenea in 3-5 secunde. Una ca a picat ceva la ea, doi ca una originala costa 5700 de lei de la reprezentanta. Evident, am luat una Ohlins mai buna ca aia stoc si mai ieftina de doua ori. 

La Suzuki, suspensiile nu mi-au cedat in halul asta, deci nu am facut schimbari majore la ele in acei kilometri. 

 

Revenind la concluzii, bmw tinde sa fie mai costisitor decat suzuki. Este peste suzuki, insa, la performante, cum ar fi: suspensii, frana, raport greutate/putere (daca ne referim la modelele in discutie), manevrabilitate.

 

Citat

Salut. Mersi mult până acum de răspunsuri. Am 190cm și 85kg, obiectiv pe termen mediu 75-80 :)).

Daca vorbim de gabaritul motoarelor, v-strom e net superior mai mare si mai voluminos. Eu am ales bmw f700 si pentru ca era mai suplu decat v-strom, mai ales la inaltimea mea. 

Daca ma intrebi personal, ti-as spune ca pe v-strom arati mai bine decat pe bmw f650, dar nu iti recomand sa te iei dupa asta, niciodata primul motor nu sta mult la posesor, e doar cel visat, fara a sti exact ce vrei de la motociclism. V-stromul meu a fost a doua motorete, dupa prima pe care am tinut-o inca vreo 2 sezoane. Incearca si site-ul asta, macar ca idee, nu e nici pe departe 100% exact, dar e mai aproape de realitate decat vorbe goale: 

http://cycle-ergo.com/

 

Cantareste toate aspectele, insa nu ignora bmw din lista de cumparaturi. E un adversar bun daca ai ceva posibilitati financiare. Si pana la urma, in final, un test drive si o pozitie LIVE pe motor te va lamuri mai mult decat oricate pagini scrise aici :)

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Bored Panda a spus:

De fapt de pe dl650xt 2015 vin. Si am 196cm/100kg. Tu ce inaltime/greutate ai de stii asa bine cum ii sta unei persoane de peste 190cm pe dl650? Nu cumva faci niste presupuneri?

1.92 și 135 de kg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

F650 Twin GS, in afara de roti, frana fata, suspensii, parbriz si cai mai putini este fix acelasi lucru cu prima generatie de F800 GS. F650 GS/75 hp, F700 GS/77 hp, F800 GS/86 hp. Ca manevrabilitate este peste V-Strom, consum mai bun, dar mai scump la anumite piese. Motorul in sine , care nu este de provenienta BMW ci Husqvarna, este mult mai fiabil decat cel de pe V-Strom. Pe parte de mentenanta este mai accesibil decat V-Strom. Pe de alta parte V-Strom are protectie la vant net superioara din varianta stock, mai accesibil ca pret la diverse piese si maruntisuri. Pentru touring si ceva off lejer 650/700-le este cea mai echilibrata oferta. La BMW mai ai si 3 variante de sa, Comfort, Standard si Low, toate intrerschimbabile intre ele, de la 650 pana la 800, indiferent de an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...