Sari la conținut

Honda CRF300 RALLY


Postări Recomandate

Da, dar poți pune un motor mai mic pe un cadru mai mare fără probleme. Dacă mobra e construită în jurul unui motor mic și vrei să pui unul mai mare, iese ca hidoșenia de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 453
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 9 ore, Nooxy a spus:

 Salutare, si toate bune !

Cat despre review la 300L, nu stiu daca am skillul de dat pe off , necesar, ca sa pot face ceva la obiect.

Mobra e fun, se simte mai usoara decat e , atat pe asfalt, cat mai ales pe off. Greutatea i-o simti cand trebuie sa o ridici de jos. La cum vine din fabrica, trebuie bagati minim 500 euro in ea ca sa te poti da pe off, si ca sa o faci cum trebuie te duci chiar in 2500 cred. Are nevoie de scut, ghidon, hanguarduri, portbagaj,maneta scurta de ambreiaj( altfel iti prinzi singur degetele ),  si daca ai peste 70 kg( e setata pentru asiatici de 55-65 kg), foarte posibil si suspensii fata spate. La suspensii cel mai mult ma supara nu atat compresia, cat mai ales reboundul.La suspensii ai variante de la 600 euro pana pe la 1500 euro. Eu sunt cam la limita cu greutatea pentru suspensii, dar la skillul meu , nivel amiba, cred ca cel putin sezonul asta raman asa. Initial comandasem amortizor spate si arcuri furca fata, dar dupa o asteptare de 3 saptamani, mi-au anulat comanda, din lipsa disponibilitate. Ar mai fi nevoie de o toba( cea originala e foarte grea, se incinge rau, din cauza de catalizator si euro 5), un filtru de aer mai permisiv si un ecu de 300l de Thailanda sau de cbr300. Accesoriile nu sunt foarte variate momentan, dar in cateva luni o sa se rezolve.

Pe off , la cum ma dau eu, e destula putere, dar pe asfalt se simte ca e submotorizata. Ea e agila saraca pe schimbari de directie, serpentine, dar nu o ajuta  cei 27 de cai. Nu e motoreta de baieteala, nu merg depasiri din scurt, viteza de croaziera la care se simte bine e 100-110 km/h, merge pana la 144 pe bord(132 reali), dar dupa 120 e nesigura, mai ales la rafale de vant.

Franele sunt decente, dar nu exceleaza. Pe asfalt se putea ceva mai bine.

Pe off , la viteza mica te cam incalzeste la genunchiul drept de la radiator, si pe la calcai, de la radiatia tobei.

Cutia e super scurta pe primele 5 si lunga pe 6. Se simte bine in teren. Ambreiajul e ciudatel.Maneta super usoara.Multi adora slipper clutch ul, te ajuta la plecari de pe loc daca esti incepator, te iarta daca nu esti in treapta potrivita,nu blochezi spatele la retrogadari violente de trepte de viteza, dar cand vrei sa agate brusc sa ridici fata, sau sa iti dea un impuls scurt , il simt ca patineaza putin, si ma cam dispera. Rezolvarea e sa scoti 2 saibe  si un disc de frictiune subdimensionat din ansamblul original de ambreaij, si sa pui o placa de frictiune normala. Nu am de gand sa fac asta , decat  la anul, ca sa ma pot bucura de garantie la o eventuala nevoie, poate ceva boli ale copilariei.

In privinta consumului, in teren greu te duci pe la 3.5l/100, la drum linistit 2.8l/100, pe autostrada la 120km/h , cred tot pe la 3.5 l/100.

Protectia la vant e zero, dar asta e bine , mai ales vara prin traseele tehnice, unde te ia cu transpiratii repede.

Cauciucurile originale sunt decente, pe asfalt uscat si off uscat, dar nu prea ok pe ud si iarba. Eu am reusit sa imi busesc putin o mana  la o buseala pe iarba, pe la 40km/h, de nici nu prea am realizat ce s-a intamplat.Cine se da tare pe off, o sa schimbe sigur suspensii si cauciucuri.

Pe off , ma simt mai bine pe ea decat m-am simtit anul trecut pe Xcountry, dar pe asfalt, nu trebuie sa ii ceri mai mult decat iti poate da.

In concluzie, sunt multumit de ea, ma distrez destul,mai ales in teren, sufar ceva pe asfalt, dar si acolo pe serpentine e fun  .  Se putea clar mai bine( ideal un motor de 400 pe la 40 de cp,cateva kg in minus, si suspensii mai bune, dar am inceput sa nu mai fiu teribilist, si sa incer sa am grija de oasele mele.Important pentru mine, e ca ma distrez cu ea , cred ca cel mai mult din toate motoretele avute.

 

Reviewul a se citi cu sare,  e doar parerea mea de incepator, care abia stie sa invarta cheia in contact, si nici pozitia pe mobra sau memoria muschilor, nu le  stapanesc inca.

E o mobra potivita pentru un incepator, fara mari pretentii.

 Am reusit cu greu sa o cumpar din zona gri, apoi am incercat sa trec cu ajutorul lui John , oarecum la alb.  Oricum cumparerea si intretinerea in Romania, e o experienta trista.

 

 

Asta  e de weekendul trecut....

Frumos filmul ar starul e Xchalenge-ul lui Alex :)

Acum 3 minute, vis-a-vis a spus:

Da, dar poți pune un motor mai mic pe un cadru mai mare fără probleme. Dacă mobra e construită în jurul unui motor mic și vrei să pui unul mai mare, iese ca hidoșenia de mai sus.

Mie imi place hidosenia si nu doar mie juma de Advrdider l-a aplaudat pe Michael. Mai mult a avut niste discutii cu Honda in ceea ce priveste angajarea lui acolo si/sau niste potentiale colaborari pe design/ingeneering, deci .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să sperăm că rămân tot japonezii :D 

Ideea e ok, dar nu văd câștigul față de un CRF450L 

Iar cadrul ăla e ciopârțit ciobănește (părerea mea)

Nu toți userii de pe advrider se și pricep la fiare 😛 

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, vis-a-vis a spus:

Să sperăm că rămân tot japonezii :D 

Ideea e ok, dar nu văd câștigul față de un CRF450L 

Iar cadrul ăla e ciopârțit ciobănește (părerea mea)

Nu toți userii de pe advrider se și pricep la fiare 😛 

  1. Cand a facut Michael 500L-ul nu exista CRF 450
  2. 500L-ul e bicilindru
  3. 500L-ul e "rally"
  4. 500L-ul are intervale de revizii muuuult mai mari si un motor despre care se stie ca e fiabil.

Cadrul ala "ciopartit" a fost sudat si ciopartit de un baiat care cu asta se ocupa face mobre custom, nu mi-as face nici o grija.

Zi sincer ai citit topicul ala ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, dar văzând asta și lucrând mulți ani la arhitectură vehicul pot să-mi dau cu părerea că omul n-are ce căuta în domeniu.

image.thumb.png.5f783cc4edcf66c3209c0378d3b2a40f.png

Faci un motor pe care-l vrei dual sport. Tragi eșapamentul pe sub motor. Ai pierdut deja mult din garda la sol. Ca să protejezi lucrarea, faci un subcadru care preia rolul unui scut, maschează țevile, ca să nu se turtească la un eventual impact. Nimic rău în asta dar nu e inginerește. O fi rezistent, dar arată nașpa. Nici la orele de atelier din liceu nu cred că mi-ar fi ieșit atât de angular și ca nuca-n perete. Apoi sunt toleranțele foarte mici. In dreptul ambreiajului aproape că atinge de cadru. Pentru cei neavizați nu-i mare lucru, dar așa cum e acum n-ar fi trecut de stadiul de prototip. Ca inginer te poți pricepe la un anumit domeniu, dar amplasarea unui motor pe un vehicul e influențată de prea mulți factori și de mai multe departamente care iau decizii. Un vizionar ca ăsta va fi marginalizat într-o corporație auto/moto :D 

Biciclindru pe dirtbike s-a mai încercat. Nu e ce trebuie. Nu trage ca un mono pe coclau. Aduce doar greutate în plus și putere la turații mari. Nu puterea-i totul la o mobră de off-road.

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, ERU a spus:

Frumos filmul ar starul e Xchalenge-ul lui Alex :)

 

Asta a fost si ideea, sa ii promovez putin canalul😀.

Nu ma dau in vant dupa sa filmez sau sa fiu filmat, mai ales ca stiu cate lipsuri am in teren.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.06.2021 la 7:55, Nooxy a spus:

Asta a fost si ideea, sa ii promovez putin canalul😀.

Nu ma dau in vant dupa sa filmez sau sa fiu filmat, mai ales ca stiu cate lipsuri am in teren.

Ok , dar John cine e ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Ma gandesc sa reinprospatez topicul, daca tot a fost "primavara" si am reusit sa fac o scurta iesire (prima) cu noua mobra si sa va las cateva impresii.

La CRF 300 Rally am trecut dupa 4 ani de Africa Twin 1000 DCT si nu pentru ca nu mi-a placut Africana dar am avut mai multe motive pentru care am renuntat la AT:

1. Iesirile mele in ultimii ani cu motorul se rezumau la 100-300 km intr-o zi in weekend si poate 1 sau 2 iesiri mai lungi pe an, dar media zilnica oricum era de 100-300 km

2. Locurile pe unde ma plimb cu moto sunt drumuri inguste, de munte, prin padure pe drum forestier, poteci si prin sate pe unde "rar" ma intalnesc cu vreo masina, din cand in cand cu alt motociclist. Cu alte cuvinte, media de viteza pe astfel de drumuri nu depaseste 50 km/h. Ele fiind foarte virajate si majoritatea cu adevarat in sensul enduro-touring.

3. De anul trecut mi-am luat si un campervan si iesirile cu el sunt tot mai dese, lasand motocicleta tot mai mult acasa. Iar ca sa pot sa impac amandoua, trebuia sa ma orientez catre o motoreta usoara care pot sa o pun pe un suport in spatele campervan-ului.

 

Cele de sus adunate la un loc m-au facut sa renunt la cea mai faina motoreta pe care am condus-o vreodata  si am ales varianta "mini" care pentru stilul meu de viata si de plimbat este perfecta.

 

Dupa iesirea de ieri pot spune ca in afara de faptul ca o sa-mi lipseasca DCT-ul de la AT, in rest, toate bune si frumoase. Desi sunt doar 300cc felul cum raspunde la acceleratie pe viraje este pentru mine perfect. De putere sau comparatie cu alte motoare mai mari nici nu are rost, pentru ca altfel nu renuntam la AT si aveam putere, dar pe mine nu ma intereseaza caii putere, ma intereseaza ce pot face cu motoreta si cu siguranta ce am facut cu AT pot face si cu CRF-ul si inca mult mai multe.

Aici ajung la faza ca pot duce CRF-ul pe drumuri mult mai rele fara sa merg cu morcovul in fund ca dau cu 250 kg de pamant. Si sincer abia astept sa vina primavara sa pot sa fac prima iesire catre o destinatie care sa aibe un traseu de TET, gen Croatia, Italia sau Romania. 

 

CRF-ul vine din fabrica cu cauciucuri cramponate si mi se pare oarecum normal insa pentru stilul meu sunt prea exagerate. Prima impresia a fost ca nu pot efectiv deloc sa inclin motocicleta, dar asta s-a datorat faptului ca a venit de la dealer cu 2.5 bar in roti in loc de 1.5 cat este recomandat si pe mine nu m-a dus capul sa verific. Abia dupa cativa km in care am zis ca nu se poate sa fie asa de greu de condus, am oprit in peco si am verificat presiunea. Cu 1.5 bar a fost "mai normal" insa dupa ce se uzeaza o sa trec la niste cauciucuri 50/50 in cel mai bun caz, pentru ca marea parte din iesiri o sa fie pe drum asfaltat sau forestier unde nu se justifica niste gume 100% enduro

 

Am mers ieri 100 km dus intors si am consumat fix 2.5 litrii de benzina, ce mi se pare un mare plus.

 

Protectia la vant este decenta. Eu am 180cm si parbrizul ajuta mult. Cu alte cuvinte daca stau drept simt vantul undeva in zona vizierei si daca ma las mai jos "se face liniste".

 

Majoritatea se gandesc la upgrade la suspensie, eu am intarit arcul spate la maxim si probabil o sa fie suficient, pentru ca hard enduro n-o sa fac eu cu ea. 

 

Inaltimea la sa este surprinzator de mare, ajung "mai greu" cu picioarele jos decat la Africa Twin si am 180cm. Cred ca cineva care are sub 175 cm incepe sa aiba probleme.

 

Ca si modificari urmeaza unele strict necesare precum Ghidon 28mm + handguards si Mansoane incalzite. Altceva nu vad necesar.

 

Va las 2-3 poze de ieri si cine are intrebari si pot sa le raspund, cu drag.

 

P1180330.thumb.jpg.d4ca598c310ccefd51a3005e4a3b9451.jpgP1180334.thumb.jpg.8be8e0e0e20be3495874cbf32785e115.jpgP1180332.thumb.jpg.a99a77c7c766c14747205f5a0bb43305.jpgP1180338.thumb.jpg.951f4760dd14a06b6ba408ca31aa639e.jpgIMG_20220102_144045_630.thumb.jpg.8cce41f940d5aef27b00b0e670c7270c.jpg

Editat de Garcya
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o folosesti cu placere Garcya!

 

Am si eu CRF300L si sunt foarte multumit. Acum ii fac rodajul. Am 1.93 inaltime, merge 90-110 pe bord toata ziua in viteza 6. Pe coclau in afara de ceva forestier nu i-am dat. Imi place ca se simte usoara, mai usoara decat alte moto ce le-am avut usoare (DR350).  

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, Constantin a spus:

Astazi, 3. 01. 22 sunt cu capra la serviciu, in Bucale! Buna motoreta!

20211107_122700.jpg

20211107_123616.jpg

Fain job, pe coclauri 😂👍

Acum 48 minute, arcgotic a spus:

Sa o folosesti cu placere Garcya!

 

Am si eu CRF300L si sunt foarte multumit. Acum ii fac rodajul. Am 1.93 inaltime, merge 90-110 pe bord toata ziua in viteza 6. Pe coclau in afara de ceva forestier nu i-am dat. Imi place ca se simte usoara, mai usoara decat alte moto ce le-am avut usoare (DR350).  

 

 

 

Mulțumesc, și tu la fel! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Garcya a spus:

Ma gandesc sa reinprospatez topicul, daca tot a fost "primavara" si am reusit sa fac o scurta iesire (prima) cu noua mobra si sa va las cateva impresii.

La CRF 300 Rally am trecut dupa 4 ani de Africa Twin 1000 DCT si nu pentru ca nu mi-a placut Africana dar am avut mai multe motive pentru care am renuntat la AT:

1. Iesirile mele in ultimii ani cu motorul se rezumau la 100-300 km intr-o zi in weekend si poate 1 sau 2 iesiri mai lungi pe an, dar media zilnica oricum era de 100-300 km

2. Locurile pe unde ma plimb cu moto sunt drumuri inguste, de munte, prin padure pe drum forestier, poteci si prin sate pe unde "rar" ma intalnesc cu vreo masina, din cand in cand cu alt motociclist. Cu alte cuvinte, media de viteza pe astfel de drumuri nu depaseste 50 km/h. Ele fiind foarte virajate si majoritatea cu adevarat in sensul enduro-touring.

3. De anul trecut mi-am luat si un campervan si iesirile cu el sunt tot mai dese, lasand motocicleta tot mai mult acasa. Iar ca sa pot sa impac amandoua, trebuia sa ma orientez catre o motoreta usoara care pot sa o pun pe un suport in spatele campervan-ului.

 

Cele de sus adunate la un loc m-au facut sa renunt la cea mai faina motoreta pe care am condus-o vreodata  si am ales varianta "mini" care pentru stilul meu de viata si de plimbat este perfecta.

 

Dupa iesirea de ieri pot spune ca in afara de faptul ca o sa-mi lipseasca DCT-ul de la AT, in rest, toate bune si frumoase. Desi sunt doar 300cc felul cum raspunde la acceleratie pe viraje este pentru mine perfect. De putere sau comparatie cu alte motoare mai mari nici nu are rost, pentru ca altfel nu renuntam la AT si aveam putere, dar pe mine nu ma intereseaza caii putere, ma intereseaza ce pot face cu motoreta si cu siguranta ce am facut cu AT pot face si cu CRF-ul si inca mult mai multe.

Aici ajung la faza ca pot duce CRF-ul pe drumuri mult mai rele fara sa merg cu morcovul in fund ca dau cu 250 kg de pamant. Si sincer abia astept sa vina primavara sa pot sa fac prima iesire catre o destinatie care sa aibe un traseu de TET, gen Croatia, Italia sau Romania. 

 

CRF-ul vine din fabrica cu cauciucuri cramponate si mi se pare oarecum normal insa pentru stilul meu sunt prea exagerate. Prima impresia a fost ca nu pot efectiv deloc sa inclin motocicleta, dar asta s-a datorat faptului ca a venit de la dealer cu 2.5 bar in roti in loc de 1.5 cat este recomandat si pe mine nu m-a dus capul sa verific. Abia dupa cativa km in care am zis ca nu se poate sa fie asa de greu de condus, am oprit in peco si am verificat presiunea. Cu 1.5 bar a fost "mai normal" insa dupa ce se uzeaza o sa trec la niste cauciucuri 50/50 in cel mai bun caz, pentru ca marea parte din iesiri o sa fie pe drum asfaltat sau forestier unde nu se justifica niste gume 100% enduro

 

Am mers ieri 100 km dus intors si am consumat fix 2.5 litrii de benzina, ce mi se pare un mare plus.

 

Protectia la vant este decenta. Eu am 180cm si parbrizul ajuta mult. Cu alte cuvinte daca stau drept simt vantul undeva in zona vizierei si daca ma las mai jos "se face liniste".

 

Majoritatea se gandesc la upgrade la suspensie, eu am intarit arcul spate la maxim si probabil o sa fie suficient, pentru ca hard enduro n-o sa fac eu cu ea. 

 

Inaltimea la sa este surprinzator de mare, ajung "mai greu" cu picioarele jos decat la Africa Twin si am 180cm. Cred ca cineva care are sub 175 cm incepe sa aiba probleme.

 

Ca si modificari urmeaza unele strict necesare precum Ghidon 28mm + handguards si Mansoane incalzite. Altceva nu vad necesar.

 

Va las 2-3 poze de ieri si cine are intrebari si pot sa le raspund, cu drag.

 

P1180330.thumb.jpg.d4ca598c310ccefd51a3005e4a3b9451.jpgP1180334.thumb.jpg.8be8e0e0e20be3495874cbf32785e115.jpgP1180332.thumb.jpg.a99a77c7c766c14747205f5a0bb43305.jpgP1180338.thumb.jpg.951f4760dd14a06b6ba408ca31aa639e.jpgIMG_20220102_144045_630.thumb.jpg.8cce41f940d5aef27b00b0e670c7270c.jpg

Doua intrebari:

- care e topspeedul?

- cate rpm are in a sasea la 130?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Speedy.K a spus:

Doua intrebari:

- care e topspeedul?

- cate rpm are in a sasea la 130?

Poate pentru tine sunt întrebări pertinente insa pentru clasa 300 cc nu. 

Fără doar și poate spun clar: cine cauta motocicleta "unicorn" nu exista. 

Cu alte cuvinte asta este buna la toate dar nu este perfecta la nimic. 

Poate fi perfecta pentru enduro cu anumite modificări, în rest la toate celelalte este efectiv o motocicleta de 300cc cu ceva protecție la vânt, service la interval mare de timp și fiabilitate. 

 

Revenind la subiect top speed 130 kmh lejer pentru SCURTA durata, eu nu vad pe nimeni sa meargă constant pe autostrada de exemplu cu 130, imposibil. 

POATE un 120...POATE.

Realist și cu un cât de cât de confort 100 constant este realizabil lejer (my 2 Cent) 

Vorbim aici de 1 cilindru și 300cc...

 

Despre rpm... N-are rost 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No bine, hai ca ma laud si eu: am o Honda CRF 300 Rally din septembrie 2021. Pina acum am facut impreuna vreo 3500 de km si pot spune ca e "spectacol" mobra asta , Hiroko pe numele ei de fata. Am trecut de la batrinul meu BMW F650 GS Dakar la caprita asta si mi se pare o alegere extraordinara pentru stilul meu de calatorie. Dakarul l-am luat in 2006 de nou si am facut cu el pina acum 140.000 km si pina la Hiroko mi s-a parut motorul ideal pentru toate turele mele. Pe linga asta am mai bagat si vreo 600 de ore de functionare de hard-enduro cu KTM-ul asa ca stiu si cam cu ce se maninca coclaurii. Tot ce pot sa spun este ca m-am indragostit de Hiroko. Nu am crezut ca o sa-mi placa atit de mult motoreta asta. Evident ca are plusuri si minusuri, ca orice "femeie". Principalul avantaj pe care l-am perceput,  consta in greutatea redusa. Am pus-o pe cintar cu toate fluidele si lichidele necesare si a zis exact 153 kg, asa cum scrie la certificatul de casatorie. Cu Dakarul ma cam luptam pe coclauri, in special in zone cu noroi. Am batut cu el in lung si in lat Romania, Serbia, Bosnia, Albania si o gramada de alte tari, si pe asfalt si pe macadam, dar de fiecare data cind drumul era rau trebuia sa fac strategii de mers. Cu Hiroko, chestia asta a disparut. Nu conteaza ca e noroi, drum rau sau chiar lipsa drum. Apa, paie si bataie. Merge peste tot. Brusc si dintr-o data mi s-a largit orizontul de calatorie. In ce priveste viteza de deplasare pe sosea, pot merge constant la 120 - 125 km/h fara emotii. Motorul e turat, ca doar e de aproape 300 cmc, dar duce fara probleme. La viteza asta sta cam in 7000  - 7500 rpm, dar linia rosie este pe la 10000 rpm. Consumul in cei 3500 km a fost in medie pe la 3,3 litri / 100 km. Inainte de a cumpara Honda, mi-a fost frica ca nu o sa pot face depasiri asa cum faceam cu Dakarul. Nu e o problema. Evident ca fiind doar vreo 25 de cai in herghelie, trebuie sa fiu un pic mai precaut, dar nu e vorba deloc de disperare la depasiri. In ce priveste cauciucurile stock, eu nu am avut probleme cu ele. Am mers si sosea  si macadam si nisip si noroi,  dar nu mi s-a parut ca ar fi dezastru cu ele. Dar chestia asta cu cauciucurile e o treaba atit de complicata si de personala , ca s-au iscat razboaie din cauza lor. Deci cite palarii atitea pareri. 

Cum ziceam, motocicleta are si o fata intunecata si asta este suspensia spate. Din fabrica suspensia e horror, face motorul ca un pogo-stick. Am precomprimat arcul la maxim ca sa nu se lase asa tare cind ma asez pe ea, dar evident ca si kick-back-ul la trecerile peste denivelari s-a amplificat. M-am suparat si i-am facut chirurgie estetica. Nu i-am pus "silicoane" ci doar un shock spate de la Hyperpro. Nu a fost ieftin sa tunez femeia , vreo 800 de para, dar e alta treaba baieti.  Mult mai stabila la viteze mari, poti sa dai blanix pe macadam ca nu mai tzopaie. Dupa upgrade-ul asta , deocamdata nu am simtit nevoia sa umblu la suspensia fata. O sa o mai tavalesc un pic si apoi vad daca e cazul. Sper sa nu fie.  Asa ca si concluzie, eu zic ca asta e o motocicleta cu care poti sa faci turul lumii fara probleme. Interval de service recomandat la 12000 km (eu oricum schimb uleiul si filtrele la 5000) , motor usor (153 kg la plin), fiabil (avind in vedere ca e un upgrade la CRF 250 Rally - care e dovedit la fiabilitate), putere si consum acceptabile, protectie la vint OK, posibilitate de a merge si pe drumuri bune cu oarecare viteza , dar mai ales in back-country, unde nu te dai printre camioane si masini. Pentru cei care si-au pus de nenumarate ori intrebarea: "oare unde duce drumul asta?", dar nu au putut sa afle din cauza ca motorul pe care erau tragea mult la cintar, acum exista o rezolvare. Cel putin pentru mine e o rezolvare. Adevarul ca abia astept sa se faca anotimpul mai prietenos si sa reincep sa dau ture la busola, ca de drum nu mai am nevoie. 

Va doresc toate cele bune, un an vesel, sa fiti cit mai sanatosi posibil , sa invirtiti roata prin noroaie si macadam cit mai mult (pina nu apuca astia sa asfalteze tot) and keep the rubber down and the sky up.

IMG_3784.JPG

IMG_3796.JPG

IMG_3800.JPG

IMG_3816.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, textoru a spus:

No bine, hai ca ma laud si eu: am o Honda CRF 300 Rally din septembrie 2021. Pina acum am facut impreuna vreo 3500 de km si pot spune ca e "spectacol" mobra asta , Hiroko pe numele ei de fata. Am trecut de la batrinul meu BMW F650 GS Dakar la caprita asta si mi se pare o alegere extraordinara pentru stilul meu de calatorie. Dakarul l-am luat in 2006 de nou si am facut cu el pina acum 140.000 km si pina la Hiroko mi s-a parut motorul ideal pentru toate turele mele. Pe linga asta am mai bagat si vreo 600 de ore de functionare de hard-enduro cu KTM-ul asa ca stiu si cam cu ce se maninca coclaurii. Tot ce pot sa spun este ca m-am indragostit de Hiroko. Nu am crezut ca o sa-mi placa atit de mult motoreta asta. Evident ca are plusuri si minusuri, ca orice "femeie". Principalul avantaj pe care l-am perceput,  consta in greutatea redusa. Am pus-o pe cintar cu toate fluidele si lichidele necesare si a zis exact 153 kg, asa cum scrie la certificatul de casatorie. Cu Dakarul ma cam luptam pe coclauri, in special in zone cu noroi. Am batut cu el in lung si in lat Romania, Serbia, Bosnia, Albania si o gramada de alte tari, si pe asfalt si pe macadam, dar de fiecare data cind drumul era rau trebuia sa fac strategii de mers. Cu Hiroko, chestia asta a disparut. Nu conteaza ca e noroi, drum rau sau chiar lipsa drum. Apa, paie si bataie. Merge peste tot. Brusc si dintr-o data mi s-a largit orizontul de calatorie. In ce priveste viteza de deplasare pe sosea, pot merge constant la 120 - 125 km/h fara emotii. Motorul e turat, ca doar e de aproape 300 cmc, dar duce fara probleme. La viteza asta sta cam in 7000  - 7500 rpm, dar linia rosie este pe la 10000 rpm. Consumul in cei 3500 km a fost in medie pe la 3,3 litri / 100 km. Inainte de a cumpara Honda, mi-a fost frica ca nu o sa pot face depasiri asa cum faceam cu Dakarul. Nu e o problema. Evident ca fiind doar vreo 25 de cai in herghelie, trebuie sa fiu un pic mai precaut, dar nu e vorba deloc de disperare la depasiri. In ce priveste cauciucurile stock, eu nu am avut probleme cu ele. Am mers si sosea  si macadam si nisip si noroi,  dar nu mi s-a parut ca ar fi dezastru cu ele. Dar chestia asta cu cauciucurile e o treaba atit de complicata si de personala , ca s-au iscat razboaie din cauza lor. Deci cite palarii atitea pareri. 

Cum ziceam, motocicleta are si o fata intunecata si asta este suspensia spate. Din fabrica suspensia e horror, face motorul ca un pogo-stick. Am precomprimat arcul la maxim ca sa nu se lase asa tare cind ma asez pe ea, dar evident ca si kick-back-ul la trecerile peste denivelari s-a amplificat. M-am suparat si i-am facut chirurgie estetica. Nu i-am pus "silicoane" ci doar un shock spate de la Hyperpro. Nu a fost ieftin sa tunez femeia , vreo 800 de para, dar e alta treaba baieti.  Mult mai stabila la viteze mari, poti sa dai blanix pe macadam ca nu mai tzopaie. Dupa upgrade-ul asta , deocamdata nu am simtit nevoia sa umblu la suspensia fata. O sa o mai tavalesc un pic si apoi vad daca e cazul. Sper sa nu fie.  Asa ca si concluzie, eu zic ca asta e o motocicleta cu care poti sa faci turul lumii fara probleme. Interval de service recomandat la 12000 km (eu oricum schimb uleiul si filtrele la 5000) , motor usor (153 kg la plin), fiabil (avind in vedere ca e un upgrade la CRF 250 Rally - care e dovedit la fiabilitate), putere si consum acceptabile, protectie la vint OK, posibilitate de a merge si pe drumuri bune cu oarecare viteza , dar mai ales in back-country, unde nu te dai printre camioane si masini. Pentru cei care si-au pus de nenumarate ori intrebarea: "oare unde duce drumul asta?", dar nu au putut sa afle din cauza ca motorul pe care erau tragea mult la cintar, acum exista o rezolvare. Cel putin pentru mine e o rezolvare. Adevarul ca abia astept sa se faca anotimpul mai prietenos si sa reincep sa dau ture la busola, ca de drum nu mai am nevoie. 

Va doresc toate cele bune, un an vesel, sa fiti cit mai sanatosi posibil , sa invirtiti roata prin noroaie si macadam cit mai mult (pina nu apuca astia sa asfalteze tot) and keep the rubber down and the sky up.

IMG_3784.JPG

IMG_3796.JPG

IMG_3800.JPG

IMG_3816.JPG

 

In vara asta am fost la fratii greci prin Skiathos si Skopelos. In Skiathos mi-am inchiriat un Kawasaki Versys X-300, iar in Skopelos o Honda CRF 250 normala nu varianta Rally (de retinut ca tot pe moto am ajuns acolo, doar ca eu m-am dus cu TGV-ul, cu care mi-ar fi fost imposibil sa ma deplasez pe drumurile de acolo). Mi-a placut si mie mult CRF-ul, mai ales ca pentru un novice in ale drumurilor ne-asfaltate (paduri, albii de rauri, nisip, pietris si alte minunatii) mi s-a parut foarte usor de manevrat si ca inspira incredere. Acum ma bate gandul sa trec si eu pe clasa asta si sa iau la explorat lumea la 110/h si nu 180+/h :D

Cat te-a dus in final? 7300 noua plus suspensia spate 800?

 

Pentru posesori: in afara de farurile fata, handguard-uri si parbriz ce difernte majore mai sunt fara de CRF 300 normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, SenorPink a spus:

 

In vara asta am fost la fratii greci prin Skiathos si Skopelos. In Skiathos mi-am inchiriat un Kawasaki Versys X-300, iar in Skopelos o Honda CRF 250 normala nu varianta Rally (de retinut ca tot pe moto am ajuns acolo, doar ca eu m-am dus cu TGV-ul, cu care mi-ar fi fost imposibil sa ma deplasez pe drumurile de acolo). Mi-a placut si mie mult CRF-ul, mai ales ca pentru un novice in ale drumurilor ne-asfaltate (paduri, albii de rauri, nisip, pietris si alte minunatii) mi s-a parut foarte usor de manevrat si ca inspira incredere. Acum ma bate gandul sa trec si eu pe clasa asta si sa iau la explorat lumea la 110/h si nu 180+/h :D

Cat te-a dus in final? 7300 noua plus suspensia spate 800?

 

Pentru posesori: in afara de farurile fata, handguard-uri si parbriz ce difernte majore mai sunt fara de CRF 300 normal?

Crede-ma ca e mult mai fain sa explorezi la 110 fata de 180. Asa macar apuci sa si vezi ceva.  Ca bani , e greu sa pui in cintar un hobby. Hobby-urile de genul asta sunt in general scumpe. Gindeste-te la cei care isi cumpara un yacht  :).  Referitor la diferentele fata de 300 L, ar cam fi urmatoarele: rezervor mai mare de cca 12 litri. Ai autonomie de vreo 350 km. Pentru mine asta a contat extrem de mult, avind in vedere ca facind si hard-enduro, la ture destul de lungi cu KTM-ul prin paduri si munti, tot caram cu mine benzina de rezerva prin diverse flacoane agatate de motor prin diferite locuri. Apoi suspensia e un pic mai mare, cel putin suspensia spate la Rally are o lungime intre prinderi de 415 mm iar la L de 405mm. Nu ca ar conta dar e diferita. Difera si plasticurile. La Rally e mai mult plastic decit la L. Mie personal nu imi place asa mult plasticarai , dar asta este. Farurile difera, Rally zici ca are masca de gaze pe fata, dar macar e masca moderna cu LED. Asa cum ai zis si protectia la vint e mai buna din cauza parbrizului. Eu am 180 si ma simt OK pe moto la viteza. Oricum , am vazut pe diverse forumuri, ca destul de multi dintre  cei care au achizitionat varianta L au cam montat tot felul de chestii ca sa obtina protectie la vint. Deci pina la urma tot la un fel de parbriz au ajuns. Handguard-urile stock sunt cam de forma in ce priveste protectia la soc. In schimb ajuta un pic la protectia la vint pt maini. Eu am montat manere incalzite de la Oxford, asa ca in caz de frig fac focul si dau drumul la centrala. Si evident ca difera un pic greutatea la plin fata de L, dar asta se datoreaza in principal rezervorului marit. Oricum in prezentarea motocicletei cei de la Honda ziceau ca 300 Rally e cam cu vreo 5 kg mai usoara decit 250 Rally, cu toate ca are rezervorul mai mare. Sa-i credem pe cuvint. Oricum, pentru mine diferenta de greutate fata de Dakar este enorma. Am facut intr-o zi cam 150 de km pe drumuri agricole pline de noroi dupa 4 zile de ploaie torentiala continua si nu am avut emotii. Cu Dakarul faceam 10 metri si probail ca azi eram tot acolo, plingind linga el. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 39 minute, textoru a spus:

No bine, hai ca ma laud si eu: am o Honda CRF 300 Rally din septembrie 2021. Pina acum am facut impreuna vreo 3500 de km si pot spune ca e "spectacol" mobra asta , Hiroko pe numele ei de fata. Am trecut de la batrinul meu BMW F650 GS Dakar la caprita asta si mi se pare o alegere extraordinara pentru stilul meu de calatorie. Dakarul l-am luat in 2006 de nou si am facut cu el pina acum 140.000 km si pina la Hiroko mi s-a parut motorul ideal pentru toate turele mele. Pe linga asta am mai bagat si vreo 600 de ore de functionare de hard-enduro cu KTM-ul asa ca stiu si cam cu ce se maninca coclaurii. Tot ce pot sa spun este ca m-am indragostit de Hiroko. Nu am crezut ca o sa-mi placa atit de mult motoreta asta. Evident ca are plusuri si minusuri, ca orice "femeie". Principalul avantaj pe care l-am perceput,  consta in greutatea redusa. Am pus-o pe cintar cu toate fluidele si lichidele necesare si a zis exact 153 kg, asa cum scrie la certificatul de casatorie. Cu Dakarul ma cam luptam pe coclauri, in special in zone cu noroi. Am batut cu el in lung si in lat Romania, Serbia, Bosnia, Albania si o gramada de alte tari, si pe asfalt si pe macadam, dar de fiecare data cind drumul era rau trebuia sa fac strategii de mers. Cu Hiroko, chestia asta a disparut. Nu conteaza ca e noroi, drum rau sau chiar lipsa drum. Apa, paie si bataie. Merge peste tot. Brusc si dintr-o data mi s-a largit orizontul de calatorie. In ce priveste viteza de deplasare pe sosea, pot merge constant la 120 - 125 km/h fara emotii. Motorul e turat, ca doar e de aproape 300 cmc, dar duce fara probleme. La viteza asta sta cam in 7000  - 7500 rpm, dar linia rosie este pe la 10000 rpm. Consumul in cei 3500 km a fost in medie pe la 3,3 litri / 100 km. Inainte de a cumpara Honda, mi-a fost frica ca nu o sa pot face depasiri asa cum faceam cu Dakarul. Nu e o problema. Evident ca fiind doar vreo 25 de cai in herghelie, trebuie sa fiu un pic mai precaut, dar nu e vorba deloc de disperare la depasiri. In ce priveste cauciucurile stock, eu nu am avut probleme cu ele. Am mers si sosea  si macadam si nisip si noroi,  dar nu mi s-a parut ca ar fi dezastru cu ele. Dar chestia asta cu cauciucurile e o treaba atit de complicata si de personala , ca s-au iscat razboaie din cauza lor. Deci cite palarii atitea pareri. 

Cum ziceam, motocicleta are si o fata intunecata si asta este suspensia spate. Din fabrica suspensia e horror, face motorul ca un pogo-stick. Am precomprimat arcul la maxim ca sa nu se lase asa tare cind ma asez pe ea, dar evident ca si kick-back-ul la trecerile peste denivelari s-a amplificat. M-am suparat si i-am facut chirurgie estetica. Nu i-am pus "silicoane" ci doar un shock spate de la Hyperpro. Nu a fost ieftin sa tunez femeia , vreo 800 de para, dar e alta treaba baieti.  Mult mai stabila la viteze mari, poti sa dai blanix pe macadam ca nu mai tzopaie. Dupa upgrade-ul asta , deocamdata nu am simtit nevoia sa umblu la suspensia fata. O sa o mai tavalesc un pic si apoi vad daca e cazul. Sper sa nu fie.  Asa ca si concluzie, eu zic ca asta e o motocicleta cu care poti sa faci turul lumii fara probleme. Interval de service recomandat la 12000 km (eu oricum schimb uleiul si filtrele la 5000) , motor usor (153 kg la plin), fiabil (avind in vedere ca e un upgrade la CRF 250 Rally - care e dovedit la fiabilitate), putere si consum acceptabile, protectie la vint OK, posibilitate de a merge si pe drumuri bune cu oarecare viteza , dar mai ales in back-country, unde nu te dai printre camioane si masini. Pentru cei care si-au pus de nenumarate ori intrebarea: "oare unde duce drumul asta?", dar nu au putut sa afle din cauza ca motorul pe care erau tragea mult la cintar, acum exista o rezolvare. Cel putin pentru mine e o rezolvare. Adevarul ca abia astept sa se faca anotimpul mai prietenos si sa reincep sa dau ture la busola, ca de drum nu mai am nevoie. 

Va doresc toate cele bune, un an vesel, sa fiti cit mai sanatosi posibil , sa invirtiti roata prin noroaie si macadam cit mai mult (pina nu apuca astia sa asfalteze tot) and keep the rubber down and the sky up.

IMG_3784.JPG

IMG_3796.JPG

IMG_3800.JPG

IMG_3816.JPG

Mă  bucur tare sa citesc și sa ști ca "te-am notat" in lista de contacte iar cu prima ocazie când vin la cărat în România iti scriu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daaa înțeleg ce zici cu greutatea și emoțiile pe drumurile nasoale. 

Iar aia cu 110 vs 180 depinde și de situație => daca ai de făcut drum mult într-o zi și nu prea ai ce vedea pe parcurs și mai și ai de ajuns undeva, 180 e ce trebuie. Ideal ar fi sa planifici și să ai nevoie numai de 100-110 dar mie cel puțin mi s-a întâmplat, și nu o data, sa am nevoie sa îi dau sa ajung la destinație.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, SenorPink a spus:

 

In vara asta am fost la fratii greci prin Skiathos si Skopelos. In Skiathos mi-am inchiriat un Kawasaki Versys X-300, iar in Skopelos o Honda CRF 250 normala nu varianta Rally (de retinut ca tot pe moto am ajuns acolo, doar ca eu m-am dus cu TGV-ul, cu care mi-ar fi fost imposibil sa ma deplasez pe drumurile de acolo). Mi-a placut si mie mult CRF-ul, mai ales ca pentru un novice in ale drumurilor ne-asfaltate (paduri, albii de rauri, nisip, pietris si alte minunatii) mi s-a parut foarte usor de manevrat si ca inspira incredere. Acum ma bate gandul sa trec si eu pe clasa asta si sa iau la explorat lumea la 110/h si nu 180+/h :D

Cat te-a dus in final? 7300 noua plus suspensia spate 800?

 

Pentru posesori: in afara de farurile fata, handguard-uri si parbriz ce difernte majore mai sunt fara de CRF 300 normal?

Sincer nu vad vreun motiv sa merite sa iei L in loc de rally. 

L este orientat mai mult către Off-road, dar cu mâna pe inima iti spun ca pentru ce sunt acest doua motoare capabile sa facă pe Off-road AMÂNDOUĂ reușesc in același fel sa se descurce. Asa ca de ce sa nu ai niște chestii din start in plus, precum la rally rezervor mai mare, suspensie / garda la sol mai buna, protecție la vânt și nu în ultimul rand "looks" 

Daca vrei L, adica sa te dai strict doar pe coclauri atunci exista cu siguranță alte Alternative mai bune. 

Acum 2 minute, SenorPink a spus:

Daaa înțeleg ce zici cu greutatea și emoțiile pe drumurile nasoale. 

Iar aia cu 110 vs 180 depinde și de situație => daca ai de făcut drum mult într-o zi și nu prea ai ce vedea pe parcurs și mai și ai de ajuns undeva, 180 e ce trebuie. Ideal ar fi sa planifici și să ai nevoie numai de 100-110 dar mie cel puțin mi s-a întâmplat, și nu o data, sa am nevoie sa îi dau sa ajung la destinație.

Trebuie sa te contrazic, la mersul cu motocicleta nu exista "nu ai ce vedea" 

Mai ales în mersul pe drumuri secundare, drumuri de munte, forestiere și asa mai departe când 100 km ii faci in 3 ore sau mai bine 😂

Cu alte cuvinte asta nu-i o mobra sa mergi din România în Spania pe ea și înapoi ca să vezi Madridul.... 

O arunci în dubă / pe remorcă și mergi în Spania și explorezi toți munții și toate zonele în care n-o sa vezi decât alți demenți cu motoare asemănătoare 👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Garcya a spus:

Mă  bucur tare sa citesc și sa ști ca "te-am notat" in lista de contacte iar cu prima ocazie când vin la cărat în România iti scriu. 

Maestre, da de stire si daca se poate, de ce nu, balaurim. Iar daca nu se poate, atunci pot sa iti dau track-uri GPS de la turele mele din RO sau de prin vecini si balauresti de unul singur. Ca sa iti faci o idee, am un proiect personal care se numeste ROBT , adicalea Romania off the beaten tracks, si in fiecare an , de prin 2014 imi fac un traseu de vreo 1400 - 1500 de km prin RO pe drumuri cit mai secundare (judetene, comunale) atfel incit sa nu vad masini ci peisaje.  Turele astea le-am facut cu Dakarul impreuna cu sotia mea cu GS-ul ei, sau uneori chiar si cu fiica-mea cu MT-03 ul ei. Acum cu Hiroko, vreau sa fac turele si mai interesante. Sper sa-mi iasa. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, textoru a spus:

Maestre, da de stire si daca se poate, de ce nu, balaurim. Iar daca nu se poate, atunci pot sa iti dau track-uri GPS de la turele mele din RO sau de prin vecini si balauresti de unul singur. Ca sa iti faci o idee, am un proiect personal care se numeste ROBT , adicalea Romania off the beaten tracks, si in fiecare an , de prin 2014 imi fac un traseu de vreo 1400 - 1500 de km prin RO pe drumuri cit mai secundare (judetene, comunale) atfel incit sa nu vad masini ci peisaje.  Turele astea le-am facut cu Dakarul impreuna cu sotia mea cu GS-ul ei, sau uneori chiar si cu fiica-mea cu MT-03 ul ei. Acum cu Hiroko, vreau sa fac turele si mai interesante. Sper sa-mi iasa. 

Foarte tare! 

Felicitări! 

Exact ce caut și eu de fiecare data când ies la cărat! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Garcya a spus:

Trebuie sa te contrazic, la mersul cu motocicleta nu exista "nu ai ce vedea" 

Mai ales în mersul pe drumuri secundare, drumuri de munte, forestiere și asa mai departe când 100 km ii faci in 3 ore sau mai bine 😂

Cu alte cuvinte asta nu-i o mobra sa mergi din România în Spania pe ea și înapoi ca să vezi Madridul.... 

O arunci în dubă / pe remorcă și mergi în Spania și explorezi toți munții și toate zonele în care n-o sa vezi decât alți demenți cu motoare asemănătoare 👍

 

Pai tocmai că mie îmi place să și merg până la destinație tot pe mobra. Știu că există varianta remorca sau duba și acolo te dai pe ele, dar mie-mi place efectiv și drumul lung până la destinație. 

Și da, mai există și cazuri când nu prea ai ce vedea: prin Turcia pe acolo prin mijlocul pustietății unde zici că e desert, dealuri golașe, drum drept, 40+ grade, 850 de km de făcut până la destinație. In cazuri de genul e ok sa ii dai tare sa ajungi in timp util. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...