Sari la conținut

Honda CRF300 RALLY


Postări Recomandate

stau si ma gandesc iei Rally, bagi o roaba de bani in suspensii ajungi la pret de tenere, iei tenere mai bagi niste bani si acolo in suspensii ajungi la pret de 890 .. unde te opresti? unde pune cardul frana? (stiu e calcul grosier si nerealist dar intelegeti unde bat...)

 

Deci ichy a facut toata america de sud si centrala cu suspensia stoc, pe niste drumuri rele si foarte rele cu bagaje si alte minunatii ... mda

daca as lua Rallyul asa as merge cu el. de aia 1500euro bagi benzina pt 20.000 km :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 453
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cam în configurația din poze,ma dau eu cu 300L . Am preferat L pentru greutate mai mica, și mai ales pentru vizibilitatea la roata fata pe traseele tehnice. Consider necesara și protecția radiatorului, foarte expus la căzături pe partea dreapta.  La suspensii dacă ești pana în 80 kg și nu te dai tare,poți lăsa și suspensia de fabrica. Depinde mult de cât de tare te dai și ce vrei sa faci cu troaca. Eu sunt undeva la  genunchiul broaștei ca nivel, fac cel mult enduro peisagistic, și e suficient ce îmi oferă. 

20220713_174751.jpg

20220619_111449.jpg

20220608_112600.jpg

20220521_185101.jpg

20220521_185051.jpg

20220521_185043.jpg

20220521_185030.jpg

20220521_185019.jpg

20220521_185000.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De pe ebay parca. Protectiile de plastic pentru motor sunt disponibile( le vand) la pretul pe care l-am dat pe ele. Nu sunt compatibile cu scutul de plastic de la acerbis, si trebuie decupate putin ele sau scutul( ambele de plastic). Nu am considerat necesar. La 300L de anul trecut aveam scut de la Adtek, si cu ala se potrivea totul, dar la mobra de anul asta am preferat alt scut. La cel de la Adtek, arunca roata fata toate pietrele in scut si ma facea pe creier zgomotul.  Maneta de ambreiaj trebuie schimbata , deoarece iti prinzi degetele cu cea originala.

Ce a facut Snake, e ca a modificat curba de cuplu, si asta conteaza mai mult decat puterea maxima. Ar mai fi de modificat si ambreiajul, care ma dispera cu alunecarea lui limitata, si ca nu prinde exact cand vrei pentru ridicat roata fata , dar o sa o rezolv dupa ce iese din garantie probabil.

Dupa schimbarea suspensiilor nu o sa mai fie barca  deloc, o sa aveti aderenta mai buna pe spate, dar devine mai obositoare la mers tare pe denivelari.

Editat de Nooxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Cavaleru a spus:

stau si ma gandesc iei Rally, bagi o roaba de bani in suspensii …..

 

daca as lua Rallyul asa as merge cu el. de aia 1500euro bagi benzina pt 20.000 km :)


Fix asa m-am gindit si eu cind l-am luat. Dar dupa prima tura, cind luam cite un sut in fund de fiecare data cind treceam peste ceva denivelare, de imi scoteam dosul dintre omoplati si apoi dupa prima tura cu bagaje pe el, am zis ca distractia si siguranta face mai mult decit niste bani. La stilul meu de mers, la cum ma arunca motorul in toate directiile pe denivelari si ogase, am zis ca ortopedul costa mult mai mult decit o suspensie buna. Asa ca am preferat suspensia decit sa testez din nou serviciile medicale si de urgenta din RO. Nu ca nu se poate merge cu suspensia originala. Se poate, dar nu e distractie. E supravietuiala, sau e ceva de genul: “hai sa ne facem ca facem ceva”. 

Referitor la intrebarea retorica cu Rally, Tenere, 990, etc. , fabricantii de aftermarket-uri exact din asta traiesc: “pimp my ride”. Noi vrem  de la fabricanti  motoare cit mai ieftine si cit mai bune, care sa faca tot ce ne dorim noi, sa fie cit mai usoare, cu putere cit mai multa posibil,  cu autonomie cit mai mare, etc. Daca suntem realisti, stim ca nu se poate. E fix ca salamul ala din supermarket “ieftin si bun”. Dar nu vrei sa stii din ce e facut. Asa ca o sa tot bagam bani in motoarele pe care le-am luat. Si o sa consumam si benzina, ca de aia le-am luat. Deci cardul te tine pina cind zici de unul singur : stop!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Rally poti sa te opresti dupa ce cumperi si suspensie spate. Manetele sunt un maruntis si merg si alea de fabrica, la nevoie (mie nu imi plac), portbagajul e si ala vreo 300 de lei si gata. Nu zice nimeni ca trebuie sa dai 1500 de euro pe setul Rallyraid fata-spate, e un pic cam scump.

 

Tenere (T7) daca tin bine minte e vreo 4000 de euro in plus si e alta clasa, faci turul Europei pe sosea si poti sa iesi pe forestiere, cu CRF 300 Rally faci TET si mai mergi si pe asfalt cat vrei. Cu L-ul mergi pe TET si mai iesi ocazional si un pic pe sosea, dar nu prea mult. Depinde de tine ce vrei sa faci.

 

@textoru, din ce am auzit de pe la altii la 300L suspensia fata e diferita, parca are chiar 2 arcuri. Era intr-un video chestia asta. La Hyperpro gasesti doar setul de arcuri de L, sunt 2 bucati si destul de ieftine, parca vreo 150 de euro, dar nu merg la Rally. Daca ar fi aceeasi suspensie ar merge si pe Rally si pentru 150 de euro chiar le-as cumpara. Dar peste 800, cat e kitul de fata de Rallyraid, e prea mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Lul meu e suspensie pe un singur tub. am comandat update de arc de la Hyperpro si ei au confirmat ca e un singur arc. Aia 150 eur de care vorbesti este pt un singur arc. 

Ai mai jos discutia:

EU: I found out on the internet that the stock front suspension has only one springs. Will you send 2 of them? Are these specific for my type of motorcycle and will I have some guidance on how to set it up?

Ei: You get one spring for the front. Settings are included

EU: So I will use the current one and the one sent by you?

Ei: No, just the one from us.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de clarificare. E ciudat ca sunt 2 arcuri fata in poza de la ei de pe site, dar daca au pus poza gresit am inteles si eu gresit. Dar imi pare rau ca apare doar pentru L, ca am comandat suspensie spate de la ei si as fi comandat si arc fata in acelasi pachet, acum daca il comand o sa vina cand sunt eu in concediu, deci pot sa il montez abia cand ma intorc.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la suspensia fata, un prietenar de-al meu care se ocupa cu reconditionare de suspensii de toate felurile si care mi-a modificat suspensia spate originala pt Rally-ul lui fiica-mea, asta pina a venit Hyperpro-ul, mi-a zis sa incerc in prima faza sa folosesc un ulei un pic mai viscos fata de cel original. A zis ca uneori schimbarea viscozitatii uleiului modifica extrem de mult comportamentul suspensiei. Poate sa fie OK, sau poate sa nu fie mai bine, oricum eu dupa ce vin de pe TET-uri, ca tot o sa fie o gramada de kilometri facuti, vreau sa incerc modificarea asta a uleiului din furca fata. Daca da rezultate, am scapat de dat niste bani la Hyperpro. Daca nu, voi considera ca am mai invatat ceva si ma costa doar uleiul si timpul meu de desfacut si montat la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, AdrianB1 a spus:

Si daca nu merge, iei arcul progresiv de la Hyperpro?

Probabil ca da. Mai am totusi o varianta: am in garaj o suspensie fata completa de la un Husaberg FE550. Poate o adaptez pe Rally. Asta are de toate: reglaj compresie, reglaj rebound, aerisitoare. In cazul in care adopt solutia asta, o sa fie un pic de lucru , dar am mai facut chestii de astea asa ca nu ar fi prima data. Nu-i simplu, dar se poate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine suspensia fata nu ma deranjeaza prea tare, nu plonjeaza mult la franari, dar am pus o data o frana mai puternica in curba (Timisul de Sus) cand mi-a iesit o masina in fata pe contrasens (o duduie ...) si a trebuit sa iau mana de pe frana ca motocicleta se ducea in toate directiile. Nu stiu daca un arc progresiv ar face o diferenta in situatia aia, in rest e destul de bine, dar am doar 85kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, AdrianB1 said:

Pe mine suspensia fata nu ma deranjeaza prea tare, nu plonjeaza mult la franari, dar am pus o data o frana mai puternica in curba (Timisul de Sus) cand mi-a iesit o masina in fata pe contrasens (o duduie ...) si a trebuit sa iau mana de pe frana ca motocicleta se ducea in toate directiile. Nu stiu daca un arc progresiv ar face o diferenta in situatia aia, in rest e destul de bine, dar am doar 85kg.

Pe ultima parte a cursei suspensiei față decide ”fork oil level” iar setările de fabrică sunt pentru cam 75Kg (nu 85Kg - 13% în plus).

Chit că ”rabla” asta (model nou :)) nu permite setări personalizate de ”rebound damping” și ”compress damping”.

În schimb are ”oil window” (la motor).

 

Ceva ”finețuri” pe aici:

https://www.teknikmotorsport.com/assets/brochures/Offroad_Setup_Guide.pdf

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un arc mai tare pe fata te ajuta la preload. Vascozitatea uleiului te ajuta la rebound si viteza compresie. Idea ca poti sa faci o furca fata sa fie mult mai buna doar prin modifcarea uleiului dar asta daca ai putine kg si arcul cu care vine din fabrica e cat de cat ok. 

Eu am luat arcul de la hiper pro in primul rand pt ca e progresiv. M-am obijnuit sa merg cu asa ceva si pana acum am schimbat la toate motocicletele pe care le-am avut. 

 

 

Referitor la investitii in motor: eu sunt de parere ca piata in momentul de fata e facuta de asa natura ca orice ti-ai cumpara are nevoie de extra stuff. Daca ei o masina noua ai optiuni care pot sa ii dubleze pretul. La moto iti dau minimul si tu dupa vi cu ce vrei. Acum serios vorbind mie imi place sa mesteresc si sa o inbunatatesc asa ca nu ma deranjeaza, din contra imi place. Prevad ca o sa tin mobra asta multa vreme asa ca o sa fie o placere sa vin cu chesti noi pe ea. Plus ca o sa o fac in timp, nu ma grabesc. 

 

Ce are nevoie urgent este de range, asta e problema care ma deranjeaza. Se rezolva cu un rack pe spate si o canistra de benzina de 3l. In rest e super 300l pt ce fac eu si pt ce il folosesc. 

 

Cand o sa livreze astia suspensiile o sa fie si mai tare...dar pana atunci pot sa ma distrez si cu ce are acum pe ea. 😅

 

 

Ps: uleiul trebuie schimbat doar in tubul fara arc. Uleiul din tubul cu arc nu are nici o valoare. E acolo doar sa nu ruginesca chestiile. Poti sa pui si ulei de masline ca tot aia e. 

Editat de Mihaif2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu range-ul e la voi în cap. Nu stă nimeni 200 de kilometri doar pe off-road, poate doar prin Bandustan. Aveam și eu gărgăunii ăștia cu rezervor mare, dar m-am adaptat la cel de 9 litri. E arhisuficient dacă alimentezi înainte de a intra pe off-road. Abia mai treci pe la benzinărie când ieși, bei o apă rece, stai nițel la răcoare/loc uscat... Trebuie să te adaptezi la mobră, nu invers...

La vale mai oprești motoru', poți merge ca pe bicicletă kilometri-n șir. Scazi și media de consum 😛 

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi de 9 litri as fi mai linistit dar la mine e de 7 si intra vreo 6.7....nu e suficient. De exemplu pe partea de obarsia lotrului nu prea poti sa faci nimic. Ma rog poate e doar in capul meu asa ca imi iau canistra sa imi linistesc monstri din cap 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Constantin said:

Am ajuns la 10.000 km. Crampoanele mai merg!

Mai merg mult și bine ... 👍

 

Mno ... și un cuțit mai taie și brânză, chiar și cu muchii tocite.

Însă pe DJ 684 (și în ”Ținutul Pădurenilor”) e puțin altfel peisajul decât la /prin Bucale :)

 

4 hours ago, vis-a-vis said:

Asta cu range-ul e la voi în cap. Nu stă nimeni 200 de kilometri doar pe off-road, poate doar prin Bandustan.

Nu se stă ... se merge, că e fain ... mno ... pentru cunoscători (nu pentru ”arici-pogonici”).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.08.2022 la 10:54, vis-a-vis a spus:

Asta cu range-ul e la voi în cap. Nu stă nimeni 200 de kilometri doar pe off-road, poate doar prin Bandustan. 

No hai sa-ti spun: 

pe TET GR am avut surpriza sa nu gasesc benzinarii deschise sau care sa aiba benzina. Range-ul conteaza. Am ajuns sa alimentez doar cind mai aveam ceva aburi in rezervor. Si in momentul in care am intrat pe off, aveam rezervorul aproape plin la Rally. Plus ca si consumul e mai mare pe genul asta de drumuri de tip Bantustan. Am avut portiuni in care am facut 15 km in 2 ore. Stai sa  vezi cum e in TET MK, ca la un moment dat eram asa de departe de lume ca mai era un pic si picam de pe harta. Deci inca o data: “size matters” ( ma refer la rezervor). 

ECB3C7C7-7AD9-4154-87A6-8DC217CA882A.jpeg

5F7EAAC1-C7B4-4F69-A886-B7AA72460CD1.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista soluții decente pentru a putea căra benzină adițional cu tine. 

Eu am ales asta https://www.asfalt-uscat.ro/genti-si-rucsaci-moto-kriega/suport-pentru-sticle-kriega-os-bottle.html și cu doua sticle de benzină de 1 litru care încap acolo înseamnă lejer 50-75 km in plus in cazul în care chiar se întâmplă să te afli într-o astfel de situație. 

Editat de Garcya
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

butelca de 2.5l fiind de dimensiuni mai mici nu ai nevoie sa ii montezi suport, cu 2 chingi ai prins-o de bagajul soft folosesti gaura aia din canista 

 

zic si eu, tu stii mai bine ca te coafeaza :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine să ai unde băga un pet de 2 litri decât să te chinui cu panarama aia colțuroasă pe care sigur o vei lăsa acasă de multe ori...

Pe traseul de TET ai pinuri cu benzinăriile din câte știu, la un maxim de 150 de km. Mobrele pe injecție nu consumă mai mult pe off-road.

La 05.08.2022 la 15:40, patrick1 a spus:

pentru cunoscători (nu pentru ”arici-pogonici”).

loameai țepun gură... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...