Sari la conținut

Honda CRF300 RALLY


Postări Recomandate

30 minutes ago, vis-a-vis said:

Mai bine să ai unde băga un pet de 2 litri decât să te chinui cu panarama aia colțuroasă pe care sigur o vei lăsa acasă de multe ori...

Pe traseul de TET ai pinuri cu benzinăriile din câte știu, la un maxim de 150 de km. Mobrele pe injecție nu consumă mai mult pe off-road.

loameai țepun gură... ;)

Asta dacă ai ghid și nu te rătăcești (pe ”directă”) sau nu urci prin Padeș /Făgețelu, pentru gust de afine (pe abătută) :crack:

Minim 2pet - uri cu benzină (altfel între Făget și Oțelul Roșu /Voislova) nu ai nicio benzinărie permanentă.

Cehii care au și filmat /pozat au trecut pe acolo în condiții de secetă cu DJ-pârâu la 1/3 din nivelul normal :D și la vale (spre Ruschița), nu la deal.

Atunci să vezi ”distracție”, consum pe injecție și alte bazaconii!

(Nu ai nici semnal GSM să chemi platforma).

 

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 453
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, vis-a-vis a spus:

Mai bine să ai unde băga un pet de 2 litri decât să te chinui cu panarama aia colțuroasă pe care sigur o vei lăsa acasă de multe ori...

Panarama aia colturoasa de Rotopax e facuta sa o montezi pe placa de pe codita sau pe suport lateral. Eu am gaurile de prindere in placa, chiar daca nu intentionez sa cumpar canistra, dar daca iei o canistra de 5 litri si placa care sa se potriveasca ajungi la 6-700 de lei pentru o canistra sau 2 de 5 litri fiecare. Azi am avut ceva emotii sa ajung la benzinarie (350 km facuti la de ultimul plin), dar eram pe un DN, nu prin creierii muntilor. Cu un L prin munti nu cred ca as cara o sticla de 2 litri de benzina, as da banii pe canistra de 5 litri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, ENEOS said:

Pet-ul are avantajul că nu-l mai cari gol înapoi, îl arunci direct în natură. 

Asta când nu aprinzi foc de vreascuri pentru ”proțap” la prânz /cină și cu el (pet-ul) și mănânci conserve sau la pensiuni de conservari :)

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, AdrianB1 a spus:

Panarama aia colturoasa de Rotopax e facuta sa o montezi pe placa de pe codita sau pe suport lateral. Eu am gaurile de prindere in placa, chiar daca nu intentionez sa cumpar canistra, dar daca iei o canistra de 5 litri si placa care sa se potriveasca ajungi la 6-700 de lei pentru o canistra sau 2 de 5 litri fiecare. Azi am avut ceva emotii sa ajung la benzinarie (350 km facuti la de ultimul plin), dar eram pe un DN, nu prin creierii muntilor. Cu un L prin munti nu cred ca as cara o sticla de 2 litri de benzina, as da banii pe canistra de 5 litri.

E nașpa rău cu 5 kile de balast în consolă, pe codiță. Și chiar dacă n-ai alte bagaje, te bâțâie ca toți dracii pe urcările mai tehnice. 350 de kilometri e arhisuficient. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e rau cu 5 kg de balast (3.5 kg de benzina si restul e canistra si placa), dar poti sa ai consum mult mai mare decat 3.3 l/100km, cat am avut eu. Si poti sa muti benzina din canistra in rezervor pe masura ce mergi si sa pastrezi eventual 1 litru ca ultima rezerva.

 

Acum fiecare face cum crede mai bine pentru el,  optiuni exista.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, vis-a-vis a spus:

E nașpa rău cu 5 kile de balast în consolă, pe codiță. Și chiar dacă n-ai alte bagaje, te bâțâie ca toți dracii pe urcările mai tehnice. 350 de kilometri e arhisuficient. 

 

da, la 350km range nu ai neovie dar la L nu esti nici pe aproape. Eu la L am range 170-180 in conditii normale (asfalt si off). Stiu asta sigur pt ca la ultima plimbare, s-a aprins becul la 170KM si am alimentat la 180KM. Am avut curaj sa o las asta de aproape de gol pt ca aveam petul in spate (nu l-am lasat in padure si nici nu am aprins focul cu el), dar fara ala sunt super crispat, alimentez la fiecare benzinarie ca daca nu gasesc la urmatoarea. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, vis-a-vis a spus:

 

Pe traseul de TET ai pinuri cu benzinăriile din câte știu, la un maxim de 150 de km. Mobrele pe injecție nu consumă mai mult pe off-road.

No, hai sa-ti spun din nou: pe TET RO, n-ai treaba cu benzinariile. Merge sa o lalai cu alimentatul ca in general gasesti zama cam peste tot. Sau cel putin asa era cind l-am alergat eu. Pe TET GR si TET MK esti uneori atit departe de civilizatie ca ti se face frica doar cind te gindesti la chestia asta. Nu stiu daca ai fost pe acolo, dar nu prea sunt convins ca ai vizitat traseele alea din ce sustii. In ce priveste pin-urile cu benzinariile de pe TET, ai dreptate. Ele sunt puse acolo, arata extrem de frumos si imbucurator, insa nu e musai ca fintina sa mai existe in locatia respectiva, sa fie deschisa , sau sa aibe zama. Crede-ma ca am experimentat toate alea de mai sus. Alta chestie: nu stiu cum te orientezi tu pe un track. Eu de exemplu folosesc Osmand pe telefon. Am track-ul trasat si incerc sa-l urmez. Nu-i dau navigatie pt ca, daca te uiti atent , cind esti in teren se intimpla de multe ori ca linia trasata de “linesman”-ul care a facut track-ul de TET in tara respectiva sa fie destul de aproximativa. De multe ori e facuta din pat nu din prezenta acolo. Am experimentat treaba asta si in RO si in GR, MK sau BIH. S-a uitat probabil omul pe Google maps , a vazut ceva acolo, a trasat si el , si ce e in teren o sa afle altii. Adica de multe ori parea ca poteca din stinga e buna , dar de fapt dupa vreo 20 de metri realizezi ca trebuia in dreapta. Daca mergi cu navigatie, softul o sa se tot zbata sa te duci in stinga, ca acolo pare track-ul ca merge. Eu de aia merg doar vizual si folosesc o rezolutie cam de 200 de metri. Asa am facut cam toate turele mele si a fost bine, cel putin in marea majoritate a celor 150000 km care i-am facut cu motorul. Ei, cind mergi vizual, nu prea ai timp sa te uiti si dupa benzinarii, ca ele nu sunt intotdeauna pe TET. Urmaresti linia care o ai pe ecran. Asa ca atunci cind zama scade, esti uneori fortat sa te mai abati de la traseu, chiar destul de mult. Eu la un moment dat am avut de ales intre o benzinarie de la 14 km si una de la 26 km. Una in stinga traseului si una in dreapta. Am ales-o pe prima. Eram destul de jos cu zama. Am ajuns si mesterul ala de acolo mi-a zis sa vin peste 2 zile ca nu are benzina sa-mi dea ca nu a venit inca cisterna. Deci ia-o inapoi, mergi la urmatoarea locatie si constata ca stabilimentul nu mai exista. Per total 80 km abatere din traseu, fara benzina cumparata si cu morcovul cit varza si cu frunzele pe jos. Dar eram fericit ca exista pin-urile pe traseu. Yuppie!!!

Repet, cu riscul ca sa fiu enervant: size matters. Iar cine se da in off stie ca indiferent de carburator, injectie sau propulsie atomica, consumul e diferit. Ca o freci in turatii mari la viteze mici. 
Pt ture cu motoare cu autonomie scazuta, varianta cea mai ieftina e cu PET-ul de 2 litri. Noi, solutia asta o folosim in ture de endureala mai aspra si departata. O sticla merge prinsa pe ghidon si una pe aripa fata. Nu e estetic, nu e extrem de safe, la bâtâialā, aripa aia fata se zbate de zici ca decoleaza, dar ai o rezerva de fericire la purtator. Exista in manualul de utilizare a calitatii de motociclist si alte metode de prindere. Fiecare foloseste ce crede. Parerea mea de 0,02$. 

Acum 11 ore, patrick1 a spus:

 

….altfel între Făget și Oțelul Roșu /Voislova) nu ai nicio benzinărie permanentă.

 

 

 

Vezi ca mai nou este una cind vii dinspre Fârdea la intrare in Gladna Montana. Eu de fiecare data cind o dau spre Taul Ursului si mai departe, fac plinul acolo, ca nu se stie niciodata daca mai ajung la “pin-urile” de pe traseu. 

Editat de textoru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, textoru said:

Vezi ca mai nou este una cind vii dinspre Fârdea la intrare in Gladna Montana. Eu de fiecare data cind o dau spre Taul Ursului si mai departe, fac plinul acolo, ca nu se stie niciodata daca mai ajung la “pin-urile” de pe traseu. 

Am nimerit acea benzinărie, însă nu e permanentă. Și la ieșirea din Voislova către Oțelu Roșu ar mai fi una, dacă te rătăcești (și te prinde) noaptea când cobori din munți. Cred că tot cu program diurn.

Mno ... odată am coborât din Padeș cu o oră și ceva întârziere (prietenului meu i s-a rupt cablul de ambreiaj) și în loc de traseul ”Căprioru”, ”Gosta”, Nădrag am nimerit (în rătăcire de faruri) pe un drum /coborâre /”vălău” de TAF direct în ... Luncanii de Jos și asta pe la 2 noaptea. 

Benzină aveam, el ... cablu de ambreiaj, nu :)

La un XT600. De întors în sus fără ambreiaj (după ce a realizat că a greșit drumul) era imposibil.

Aventură totală!

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Întrebare de amator : nu există rezervor aftermarket mai mare pentru mobrele astea? Sau nu se poate mări cumva cel existent?

Acum 3 ore, textoru a spus:

Am experimentat treaba asta si in RO si in GR, MK sau BIH.

Întâmplarea face că sunt în concediu acum cu mașina prin Balcani.

Necunoscând drumul și bazându-mă doar pe Waze, la venire acesta m-a aruncat din Serbia în BIH în drum spre MN.

Din Cacak (SRB) până la destinație au fost ~ 400 km.

Asfalt de calitate, dar efectiv numai curbe gen Transfăgărășan în tot acest timp și drum îngust.

10 ore cu tot cu 2 la vamă a durat tot drumul!

 

În fine, paranteza am făcut-o doar pentru a spune că în acest drum de 10 ore am oprit de câte a ori pentru peisaj sau pișu în natură.

Eram efectiv singur pe acel drum de munte și rar mă intersectam cu câte o mașină.

Și vorbesc de un drum național la ei în plin sezon, în August!

Nu mă gândesc ce ar fi însemnat să merg pe coclauri de macadam cu mobra!

Nu mai amintesc de 44 grade la nivelul solului, că în conserva cu AC nu se pune!

IMG_20220807_164132.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, l.u.v a spus:

Întrebare de amator : nu există rezervor aftermarket mai mare pentru mobrele astea? Sau nu se poate mări cumva cel existent?

 

Subiectul acestei discutii e de fapt compararea capacitatilor rezervoarelor dintre L si Rally si utilitatea acestor capacitati. Eu sustin ca Rally e ce trebuie,  ca ai autonomie, ca are un rezervor incapator si motorul e usor si manevrabil cam peste tot. Altii spun ca nici vorba , nu adaptezi tu motorul la tine ci te adaptezi tu la motor, daca le ai cu sportul, asa ca si cu 7 litri poti face ce doreste muschii tai, ca infrastructura exista si o ai la dispozitie, doar sa vrei si sa stii sa o folosesti. Corecte ambele variante. Dar asta e valabil in conditii ideale. Numai ca cine a fost pe coclauri stie ca nu intodeauna sunt conditiile ideale. Si atunci stai si râzi sau plângi, in functie de situatie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, am aceeași problemă (la căpuț) ca mătăluță. Cel mai mult am umblat cu Supertenere 750, unde intrau dacă aveai răbdare, 30 de litri. Cu o medie de 5 și ceva, mă duceam în 600 de kilometri aproape autonomie. Apoi am trecut pe Honda XR650R cu 9 litri de rezervor. Din București până la Breaza intra pe rezervă. Deh, consum de aproape 7. Deja aveam panică prin munți.

image.thumb.png.67b47a48022736b34ebab989d6efd3f4.png

După ce am cărat bidonul de 5 litri după mine, din care am alimentat aproape niciodată, am luat, bineînțeles, ca bun român ce sunt, cel mai mare rezervor, de 24 de litri.

image.thumb.png.f0f5617279f9a4406d220dbdbc1f4588.png

Culmea e că nu l-am montat niciodată, pentru că în timp am învățat să merg cu dirt bike (înainte de a se strica) și nici bidonul nu l-am mai cărat aiurea după mine. În marea majoritate a cazurilor nu trebuie să cari benzină după tine. Mai îngreunează și mobra inutil. Un 150 km de autonomie e arhisuficient în majoritatea cazurilor. Dacă pleci la drum lung, prin alte țări, e bun un rezervor mai mare. Dar tu și încă câțiva sunteți cazuri particulare, nicidecum norma... 

Când se aprinde becu', e posibil să mai mergi liniștit 50 de kilometri. La 200 de kilometri de autonomie, deja panica cu rămas fără benzină e aiurea, pentru că trebuie să te setezi să alimentezi înainte de a intra pe off-road și eventual, imediat după. E simplu!

Scenariul ăsta-l am la X-Challenge, 9 litri benzină și vreo 4.5 consum, indiferent de drum. N-am trecut de 180 km niciodată să nu găsesc benzinărie, poate doar să o fi ignorat, fiind sub 150 de kilometri de la ultimă alimentare...

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

   Pentru Romania, autonomia la L este suficienta. Sambata am fost la o tura de Curmatura Malitiei, aproximativ 400 km. Am alimentat atat la dus cat si la intors la Mioveni. Consumul mediu a fost 2.7 , dar e drept ca am mers mai incet decat de obicei. Daca nu te da dai la ea scoti sigur peste 250 km autonomie, la risc chiar 300 km as spune. Pentru alte tari, da poate ai nevoie de carat benzina, dar la noi gasesti sigur in 150 km o benzinarie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, vis-a-vis a spus:

Bre, am aceeași problemă (la căpuț) ca mătăluță.


Asta nu ai de unde sa o stii. Putem afla doar daca ne dam impreuna. Poate eu stau chiar mai rau la mansarda. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punct de vedere al range anxiety sunt regele ... incepe cand se duce prima liniuta(dupa 50km) :) 

 

Am fost acum cateva weekenduri la Cerna sat. Am alimentat in Herculane si am facut cei 60km pana la locul de campare. 180-60 = 120km. Avand in vedere ca benzinaria de la Herculane era cea mai apropiata insemna ca aveam nevoie de minim 60km range ca sa ajung la ea ruzulta ca din 120 am mai ramas cu 60km. Deci cel mai lung traseu pe care l-as fi putut face era de 30km ... acum inteleg ca aia 180 sunt teoretici si ca e posibil sa mai fine inca 20-30 km de cand se aprinde becul in bord dar nu vrea sa risc si sa ramai fara benzina, sa imping la mobra. Chestia e similara si prin zona Obârşia Lotrului sau unele zone din apuseni. 

 

Punctul numarul 2 este lagat si de grup. Cand toti din grup au range de 300-400km si tu esti cu 180 e super aiurea sa tot scoti grupul de pe forestier ca tu ai nevoie de benzina. Chiar si 20-30 km conteaza. Prima data or sa zica hai ca e ok, a doua oara or sa zica lasa ca merge dar la un moment dat se gaseste unu sa iti zica vreo 2 in gand si sa fie deranjat... Asta se intampla mai ales cand te abati de la traseu doar pt benzinarie. 

 

Multe din traseele din RO de off sunt pe langa o benzinarie sau ai posibilitatea sa ajungi la una destul de repede, dar e mult mai linistitor cand sti ca ai un range de ~300km sa nu stai cu gandul la cat ai consumat, cat mai ai si asa mai departe. 

 

Am dat comanda de canistra de 3l. Stiu ca o sa ingreunez mobra, stiu ca nu e bine sa pun greutate pe codita dar pentru linistea mea interioara o sa merg cu ea. Oricum de obicei sunt la drum cu prieteni care au vaci. O sa mut canistra de la mine la ei :) 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu grupul e reala. Acum vreo 10 ani am plecat prin Europa cu inca 2 tipi,  unul cu un Transalp care la fiecare 180km trebuia sa alimenteze. Ceilalti mergeam peste 300km cu un plin. La un moment dat ne-am uitat la motocicleta omului si am descoperit ca avea niste probleme la carburator si robinetul de vacuum rezolvabile la marginea drumului cu un patent si o surubelnita (nu mai tin minte detaliile, desi eu m-am ocupat, la vacuum era un arc pus pe partea gresita a membranei, la carburator tragea aer fals pe la un surub rupt, parca) si i-a scazut omului consumul de alimenta la 250 km. Data urmatoare eram 3 motociclete din care una mergea 300km, una 350 si cealalta vreo 500 (GSA cu rezervor de vreo 33-34l). Intr-o zi prin Franta mergeam pe DN-uri si am prins benzinariile inchise la rand, ca era finala unu campionat de fotbal, si pe la 395km de la ultima alimentare am dat de o benzinarie automata. Eram toti cu mari emotii, in special varu-meu cu CB500F care chiar nu credea ca poate sa mearga atata cu un singur plin de benzina. Altfel trebuia sa alimentam toti o data cu moto cu autonomia cea mai mica, uneori eu alimentam la fiecare 2 opriri, tipul cu BMW-ul alimenta in functie de pretul benzinei, era destul de aiurea in special daca erau bucati de autostrada si trebuia sa iesim ca sa alimentam - benzina pe autostrada era 1.9 euro, la 5 km distanta era 1.4 euro.

 

Ieri am facut plinul la moto, am intrebat localnicii unde gasesc benzina buna si m-au trimis la aproape  20 km distanta la Petrom. Sunt benzinarii si mai aproape, ceva marci locale, un Socar la vreo 12 km, un partener Rompetrol la vreo 5, dar localnicii nu alimenteaza de la astea decat in caz de urgenta, se cam plang de calitatea benzinei. Pentru mine astia 20 km nu sunt chiar o problema ca tot pe-acolo sunt si magazine cu mancare, dar dupa ce alimentez am deja 20km rulati. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Mihaif2000 said:

costa 430USD + transport ... eu am rezolvat-o cu 180RON. Trebuie sa torn eu in rezervor dar e ok. Pt diferenta asta de banii ma sacrific :) 

Oricum trebuie să torni (tu benzina) în rezervor.

Problema dispare doar dacă ai ”șerpași” cu ATV după tine, în off-road. Cazul ideal 🤣

(la acest model)

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Le-am scris la Hyperpro sa ii intreb de suspensia fata; am intrebat daca se potriveste ce vand ei pentru L si la Rally si mi-au raspuns cu codul pentru Rally. Nu au zis daca se potriveste sau nu, doar ca sunt coduri diferite - banuiesc ca sunt diferite, altfel nu ar vinde pe coduri diferite. Inca nu am gasit instructiunile de montaj ca sa vad daca trebuie data gaura in tub, cum e la Rallyraid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@AdrianB1 vezi in catalogul OEM daca e acelasi cod pt arcul original pt L si pt Rally. daca acolo e diferit inseaman ca si la producatorii aftermarket e diferit.

Daca stai sa te gandesti la rece, are sens sa fie diferit fiind diferite greutati si distributii ale maselor intre cele 2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...