Sari la conținut

Mers cu pasager ca începător


Rares2005
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 oră, Rares2005 a spus:

Haide sa nu exageram totuși.... Am permis, am motocicleta de 3 săptămâni, nu sunt nici eu atât de prost, mi am luat si vreo 4 ședințe suplimentare după terminarea școlii... 

Daca tu crezi ca permisul si 3 saptamani de motocicleta te califica ca motociclist pregatit, atunci esti cam prost, ca tu ai pus termenul pe masa. Fara suparare, dar nu stii ce inseamna "suficient de pregatit" pana cand faci cativa ani si mii de kilometri si iti dai seama cat de praf erai ca incepator. Toti am fost, unii inca suntem si dupa 10 ani sau mai mult.

 

"Karate kid" (filmul) e o minciuna, nu poti ajunge expert peste noapte oricat de tare ti-ai dori si oricat te-ai antrena in cateva saptamani. Lipsa de experienta nu ai cum sa o compensezi. Se zice ca pentru a ajunge expert in aproape orice domeniu iti trebuie in medie 14,000 de ore de antrenament (practica). Tu cate ai, 140? 1%? Chiar daca ai fi special si dublam, 2%? Ce stii despre cum e la 10%? Dar la 25%?

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 252
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

1 oră în urmă, trigger1 a spus:

Aici poate fi eventual o problema  :unsure: la timpul de acomodare dintre tine şi noua motocicletă. Valabil pentru oricine la o nouă "jucărie".

Cu orice nouă motocicletă, sau după ce nu am mers cu ea mult timp şi am cam uitat cum e, mă simt incepător şi am ceva emoţii (instinctive) la pornire.

Adică nu îmi mai este clar dacă o voi conduce eu pe ea sau ... ea pe mine. După ceva vreme îmi trece emoţia. 

Îmi permit astfel o sugestie: încearcă să refaci poligonul (opturi, jaloane, linie dreaptă cu o singură mână pe ghidon ...) şi cu pasagerul în spate şi dacă îţi iese asta fără ezitări este totul o.k.

Dacă nu, exersezi până când îţi iese stabil şi relaxat.

 

 

 

Am făcut asta in primele doua săptămâni, ies cu ea din trafic de o săptămână. Cat timp sa stau sa exersez, deja am stat 2 săptămâni...In care am exersat in fiecare zi, eu consider ca e arhisuficient

Acum 27 minute, AdrianB1 a spus:

Daca tu crezi ca permisul si 3 saptamani de motocicleta te califica ca motociclist pregatit, atunci esti cam prost, ca tu ai pus termenul pe masa. Fara suparare, dar nu stii ce inseamna "suficient de pregatit" pana cand faci cativa ani si mii de kilometri si iti dai seama cat de praf erai ca incepator. Toti am fost, unii inca suntem si dupa 10 ani sau mai mult.

 

"Karate kid" (filmul) e o minciuna, nu poti ajunge expert peste noapte oricat de tare ti-ai dori si oricat te-ai antrena in cateva saptamani. Lipsa de experienta nu ai cum sa o compensezi. Se zice ca pentru a ajunge expert in aproape orice domeniu iti trebuie in medie 14,000 de ore de antrenament (practica). Tu cate ai, 140? 1%? Chiar daca ai fi special si dublam, 2%? Ce stii despre cum e la 10%? Dar la 25%?

In primul rand eu nu am jignit pe nimeni. In al doilea rand după cum am mai zis am exersat 2 săptămâni intr o parcare goala si acum merg pe strada doar spre liceu și înapoi, nu pe altundeva, si știu drumul asta perfect. Eu nu am zis ca sunt pregătit pentru trafic intr o ora de vârf, pe un drum pe care nu am. mai fost in. viata mea. Eu merg acum, după cum am mai zis, pe un drum pe care il știu de foarte mult timp 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 6/9/2021 at 9:17 PM, Rares2005 said:

m am decis sa încep sa merg cu pasager

 

Cred ca prima intrebare pe care trebuie sa ti-o pui este: "E necesar sa merg cu pasager?". Urmatoarea, in cazul in care raspunsul e "da", ar fi: "Exista si alte solutii?". 

De ce nu isi ia si el motor? Daca e pasager doar ca sa va distrati, probabil sunt alte lucruri mult mai bune care se pot face. 

 

Observ ca toate persoanele cu experienta spun acelasi lucru: capata experienta (care nu se face in 3 saptamani) si apoi poti face asta. E ca vorba aia: Iti spune unul ca esti beat, nu il crezi, iti spune inca unul, te duci si te culci. 

 

Eu sunt inca in scoala dar imi place sa ma documentez si desi unele lucruri par greu de crezut, daca toata lumea le afirma inseamna ca asa sunt. Asta daca nu cumva e o conspiratie impotriva ta si toata lumea isi doreste sa nu mergi cu pasager. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  

3 minutes ago, Rares2005 said:

doar spre liceu și înapoi, nu pe altundeva, si știu drumul asta perfect.

 

Cele mai multe accidente se intampla fix pe aceste drumuri, pe care le cunosti cel mai bine. Si tu si alti participanti la trafic. Deoarece stii despre ce e vorba, nu mai esti atat de concentrat si daca se intampla ceva "putin" iesit din comun nu esti pregatit sa reactionezi. Iti recomand acest video: 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, ionutpm a spus:

 

Cred ca prima intrebare pe care trebuie sa ti-o pui este: "E necesar sa merg cu pasager?". Urmatoarea, in cazul in care raspunsul e "da", ar fi: "Exista si alte solutii?". 

De ce nu isi ia si el motor? Daca e pasager doar ca sa va distrati, probabil sunt alte lucruri mult mai bune care se pot face. 

 

Observ ca toate persoanele cu experienta spun acelasi lucru: capata experienta (care nu se face in 3 saptamani) si apoi poti face asta. E ca vorba aia: Iti spune unul ca esti beat, nu il crezi, iti spune inca unul, te duci si te culci. 

 

Eu sunt inca in scoala dar imi place sa ma documentez si desi unele lucruri par greu de crezut, daca toata lumea le afirma inseamna ca asa sunt. Asta daca nu cumva e o conspiratie impotriva ta si toata lumea isi doreste sa nu mergi cu pasager. 

 

Am zis cred ca de vreo 5 ori, dar mai zic inca odată, o sa țin cont de tot ceea ce mi au spus oamenii cu experienta (sper ca au experienta si nu sunt doar unii care nici nu au motocicleta) si nu o sa mai merg cu pasager o perioada bună de timp. 

Pe de alta parte, am întrebat mulți motocicliști cu care m am împrietenit despre mersul cu pasager ca începător, iar ei mi au spus ca au mers cu pasager încă din prima luna si nu au pățit nimic. E foarte mult vorba si de mentalitate aici. Daca mergi mereu cu morcovul in poponeata (scuza expresia)sa nu intre cineva in tine sau sa nu faci accident sau sa cazi, ti ai luat motocicleta degeaba. Mersul cu motocicleta ar trebui sa fie o placere. Acuma nu zic sa nu fi prudent, dar e o. diferența între a fi prudent si a fi exagerat de prudent. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 minute, ionutpm a spus:

  

 

Cele mai multe accidente se intampla fix pe aceste drumuri, pe care le cunosti cel mai bine. Si tu si alti participanti la trafic. Deoarece stii despre ce e vorba, nu mai esti atat de concentrat si daca se intampla ceva "putin" iesit din comun nu esti pregatit sa reactionezi. Iti recomand acest video: 

 

 

Mersi de recomandare. După cum am. spus si la începutul topicului, eu nu sunt un om care se arunca sa facă chestii care sunt mult peste nivelul meu de confort. Înainte sa ma duc la școală, am stabilit cu mine însumi sa fiu mereu concentrat pe ceea ce fac și pe traseul pe care il. am de urmat. Relaxarea asta de care zici tu vine cu experienta, dar acum la început ca începător, după cum e si normal, sunt mereu foarte atent și prudent. Nu merg cu muzica in căști, nu ma gândesc la alte lucruri în timp ce merg si nici măcar nu mi am montat încă suport pentru telefon ca sa nu imi distragă atenția de la condus 

Chiar acum, goe 75 a spus:

Ca sa le faci in ciuda la morocanosi , sa te pozezi cu doua pasagere pe motoreta ta de A1.

🤣🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Rares2005 a spus:

Haide sa nu exageram totuși.... Am permis, am motocicleta de 3 săptămâni, nu sunt nici eu atât de prost, mi am luat si vreo 4 ședințe suplimentare după terminarea școlii... 

Ăsta nu e un comentariu de om prost dar nici prea multă inteligență.  Că ai plasticul în buzunar e pistol cu apă. Oricine îl poate avea.. ce înveți în școala moto și 4 ore suplimentare este cât să îți ofere ție ceva exercițiu și puțin confort mental. Adevărată experiență o capeți mergând cu motorul și făcând niște cursuri. Și nici atunci nu o să le știi pe toate. E bine să fii precaut și înțelept să nu te îmbeți cu apă rece. Aici nu e ca la școală când dai teză și te pregătești cu 2 săptămâni înainte ca să îți asiguri o notă bună.

Ți-o zic din proprie experiență, uneori o să fie și noroc dar important este să nu te bazezi pe faptul că vei avea noroc. Ai doi saci unul cu noroc și unul gol cu experiență. Important este să îl umpli pe cel cu experiență. Uneori sacul cu noroc nu e plin pentru toată lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, Flower-Power a spus:

Ăsta nu e un comentariu de om prost dar nici prea multă inteligență.  Că ai plasticul în buzunar e pistol cu apă. Oricine îl poate avea.. ce înveți în școala moto și 4 ore suplimentare este cât să îți ofere ție ceva exercițiu și puțin confort mental. Adevărată experiență o capeți mergând cu motorul și făcând niște cursuri. Și nici atunci nu o să le știi pe toate. E bine să fii precaut și înțelept să nu te îmbeți cu apă rece. Aici nu e ca la școală când dai teză și te pregătești cu 2 săptămâni înainte ca să îți asiguri o notă bună.

Ți-o zic din proprie experiență, uneori o să fie și noroc dar important este să nu te bazezi pe faptul că vei avea noroc. Ai doi saci unul cu noroc și unul gol cu experiență. Important este să îl umpli pe cel cu experiență. Uneori sacul cu noroc nu e plin pentru toată lumea.

Motocicletele de 16 ani sunt foarte ușor de controlat, bănuiesc ca știi asta. De cât timp merg eu pe strada, adică de o săptămână, nu am avut nicio problema si nu am avut nicio emoție. Repet, asta nu înseamnă ca am experienta, înseamnă doar ca conduc prudent, si din punctul meu de vedere e suficient pentru început. Dacă aveam o motocicleta mai mare sau mai puternica, erau mult mai multe aspecte la care trebuia sa ma perfecționez. Îți trebuie îndemânare si pentru a1, evident, dar repetiția e mama învățăturii, daca stau mai mult decât trebuie intr o parcare goala exersand, cu atât mai greu o sa imi fie cand o sa ies in trafic. In trafic o sa merg cu 50, 60, in parcare merg maxim cu 20. 

Acum 23 minute, trigger1 a spus:

Este (arhi)suficient, dar trebuie repetat din când, poate şi cu un rucsac în spate sau chiar la opturi cu pasager în poligon.

Eu asta ţi-am sugerat, pentru liniştea ta.

Una în faţă şi una în spate.

Eu aşa am şi făcut, doar că fără poze ("внимание, duşmanul ascultă!").

Una în faţă şi una în spate.

Eu aşa am şi făcut, doar că fără poze ("внимание, duşmanul ascultă!").

Una în faţă şi una în spate.

Eu aşa am şi făcut, doar că fără poze ("внимание, duşmanul ascultă!").

Nah ... internet bâlbâit, mă repetă de "capul" lui, scuze!

Evident, o sa repet din cand in când la chestiile astea, dar sunt atât de mulți motocicliști care nici nu s au pregătit pe cât îmi spune lumea sa ma pregătesc, au început si de pe motociclete muult mai mari si nu au pățit nimic. Poate e noroc, poate nu e, dar din punctul meu de vedere, cel mai important e sa ai încredere in abilitățile tale si sa conduci prudent. Acuma nu zic sa ai încredere in. tine daca nu ești in stare sa faci jaloane sau chestii de baza, normal, dar daca poți sa controlezi motocicleta la viteze mici si știi ce e ala countersteering, cum sa controlezi motocicleta la viteze mici folosindu te de frana spate + altele eu zic ca e momentul sa ieși si prin trafic 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

34 minutes ago, Flower-Power said:

Ăsta nu e un comentariu de om prost dar nici prea multă inteligență.

Văleu!

 

35 minutes ago, Flower-Power said:

făcând niște cursuri

Eu n-am. Cred ca is multi in situatia asta. Te referi la cursuri dupe scoala, banuiesc.

 

8 minutes ago, Rares2005 said:

nu am avut nicio emoție

Naspa!

9 minutes ago, Rares2005 said:

Dacă aveam o motocicleta mai mare

Da' poti sa faci buf si cu scuter nene.

 

10 minutes ago, Rares2005 said:

cel mai important e sa ai încredere in abilitățile tale si sa conduci prudent si mult

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, trigger1 a spus:

Dacă nu îl şi jigneşti, pierzi ceva?

E o constatare, nu o jignire. Nu il cunosc, nu ma cunoaste, nu fac aprecieri calitative ale persoanei, doar ale ideii expuse folosind cuvintele lui pe care se presupune ca le intelege. Daca tu ai o problema nu te descarca pe-aici, iar el daca are o problema ca i se spune verde-n fata cum sta treaba atunci toata discutia nu are sens. 

 

@Rares2005, diferenta intre prudent si exagerat de prudent poate fi diferenta intre a cumpara flori prietenei si a le creste. Tu stii cum preferi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, VyXxer a spus:

 

Da' poti sa faci buf si cu scuter nene.

 

 

Sunt oameni care au murit înecați in ciorba 🤣. In viață e un risc constant, ma refeream ca motoarele de 16 ani sunt mai ușor de controlat decât altele mai mari 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, Rares2005 a spus:

De cât timp merg eu pe strada, adică de o săptămână, nu am avut nicio problema si nu am avut nicio emoție. Repet, asta nu înseamnă ca am experienta, înseamnă doar ca conduc prudent, si din punctul meu de vedere e suficient pentru început.

Aia nu inseamna nimic. O saptamana in care ai condus si nu ai murit e fix barat, in jocul asta nu ai Game over - press a key to start again. Si nu demonstreaza conducere prudenta, statistic e complet irelevanta saptamana aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, trigger1 a spus:

 

Motociclistele de 16 ani sau motocicletele pentru ...? 

... A1?

Chestiune de 0,1 kW/kg.

Mobra avea 0,03 kW/kg şi îţi trebuia un permis cat. A.

Şi nu erau izolete.

A fost mai bine sau mai rău?

61b78d63_medium.thumb.jpg.64f90916d310a0368e6149635424022e.jpg

mobra_50-2.thumb.jpg.cf4cb800244294d249f009435ab8bc34.jpg

 

 

Yamaha-WR-125-X-screenshot-6.thumb.jpg.fb77b574d6a1bc47d12a1ba87ce7dea4.jpg

M am exprimat greșit, motociclete PENTRU 16 ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai exprimat gresit din nou: nu exista motociclete pentru 16 ani. Stiu tipe de 25-30 de ani care merg pe 125cc si stiu tipi de peste 30-40 care merg pe 125cc, in special enduro sau cross. Daca vrei sa spui "motociclete care se pot conduce cu categoria A1 care se poate obtine la 16 ani" atunci spune asa, sau prescurtat "motociclete pentru A1", nu pentru varsta.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, AdrianB1 a spus:

Aia nu inseamna nimic. O saptamana in care ai condus si nu ai murit e fix barat, in jocul asta nu ai Game over - press a key to start again. Si nu demonstreaza conducere prudenta, statistic e complet irelevanta saptamana aia.

Ok, am înțeles, si ce ar trebui sa fac? Sa stau restul anului in parcarea de la kauflandul din fata blocului? Nu pot sta mereu acolo, cât sa capăt "experienta". Sunt paznici în parcarea aia care se uita mereu la mine si. îmi fac observație. După mine, experienta și îndemânarea nu se capătă intr o parcare, se capătă 80% in trafic, dar ma rog. Eu nu cred ca nici tu nici ceilalți care au răspuns acestui topic au făcut asta, adică au stat juma de an intr o parcare exersând. 

Acum 2 minute, AdrianB1 a spus:

Te-ai exprimat gresit din nou: nu exista motociclete pentru 16 ani. Stiu tipe de 25-30 de ani care merg pe 125cc si stiu tipi de peste 30-40 care merg pe 125cc, in special enduro sau cross. Daca vrei sa spui "motociclete care se pot conduce cu categoria A1 care se poate obtine la 16 ani" atunci spune asa, sau prescurtat "motociclete pentru A1", nu pentru varsta.

Acuma o dam pe gramatica? Nu ma interesează ca m am exprimat greșit, ma interesează sa se înțeleagă mesajul, si atat. Se subînțelege mesajul pe care vreau sa il transmit cand zic "motocicleta de 16",nu poți sa conduci gsx de 600 la 16 ani, nu stau acuma sa scriu "motocicleta pentru categoria a1", nu am. timp si nici chef. Scriu răspunsurile de pe telefon, nu am cum sa ma exprim cum vor alții. Oricum, răspunsul tau nu are legătură cu topicul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai intai baga si tu minim 5000km singur sa vezi cu ce se mananca o motocicleta dupa care te gandesti la pasager. De cele mai multe ori conducatorii isi supraevalueaza skill-ul oar pasagerii subevalueaza pericolul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Aion2014 a spus:

Mai intai baga si tu minim 5000km singur sa vezi cu ce se mananca o motocicleta dupa care te gandesti la pasager. De cele mai multe ori conducatorii isi supraevalueaza skill-ul oar pasagerii subevalueaza pericolul.

👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Rares2005 said:

sunt atât de mulți motocicliști care nici nu s au pregătit pe cât îmi spune lumea sa ma pregătesc, au început si de pe motociclete muult mai mari si nu au pățit nimic

 

Da, sunt si persoane care incep pe Hayabusa si nu patesc nimic. Insa probabil daca facem o statistica, vom avea un procent mai mare de accidente (de orice fel) celor care fac astfel de lucruri de la inceput. Nu zice nimeni ca o sa mori daca iei pasager sau mergi pe un H2R, doar ca sansele sa se intample ceva urat sunt mai mari.

 

E vorba de cate riscuri vrei sa iti asumi, cu un pasager sunt niste riscuri in plus pe langa ce iti asumi, atat pentru pasager cat si pentru un control mai dificil al motorului. Dar daca amandoi sunteti perfect constienti de ceea ce faceti si va asumati riscurile, din partea mea puteti merge si cu 300kmph, doar sa nu ii puneti si pe altii in pericol. La urma urmei la asta se rezuma totul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, ionutpm a spus:

 

Da, sunt si persoane care incep pe Hayabusa si nu patesc nimic. Insa probabil daca facem o statistica, vom avea un procent mai mare de accidente (de orice fel) celor care fac astfel de lucruri de la inceput. Nu zice nimeni ca o sa mori daca iei pasager sau mergi pe un H2R, doar ca sansele sa se intample ceva urat sunt mai mari.

 

E vorba de cate riscuri vrei sa iti asumi, cu un pasager sunt niste riscuri in plus pe langa ce iti asumi, atat pentru pasager cat si pentru un control mai dificil al motorului. Dar daca amandoi sunteti perfect constienti de ceea ce faceti si va asumati riscurile, din partea mea puteti merge si cu 300kmph, doar sa nu ii puneti si pe altii in pericol. La urma urmei la asta se rezuma totul. 

Exact, după cum am zis, sunt si personae care au murit înecate in ciorba. Mereu e un risc, depinde cât de mare e. In momentul de față, riscul pe care mi l asum mergând cu pasager e mai mare decât daca as merge fără, numai ca repetiția e mama învățăturii, trebuie sa învăț sa merg și cu pasager, am înțeles, nu atât de devreme, dar tot o sa trebuiască 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, AdrianB1 a spus:

Daca tu crezi ca permisul si 3 saptamani de motocicleta te califica ca motociclist pregatit, atunci esti cam prost....

 

Un sfat bun ....... transformat intr-o romineasca de balta.

 

@Rares2005 Inteleg ca esti curajos, pasagerul cu treba si riscurile lui ..... dar cu motoreta aceea ce ai, esti suparat pe ea? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...