Sari la conținut

Cum se vad motociclistii intre ei?


ionutpm
 Share

Postări Recomandate

Ei bine, incep sa inteleg cum sta treaba, multumesc mult!  Nu prea ma stresez cu parerile altora, cel putin nu cu pareri ale unor persoane pe care nu le cunosc, dar voiam sa stiu cam la ce sa ma astept cand ma intalnesc cu un motociclist sau cu un grup. 

 

Cat despre mine: criza varstei a 2-a, vreau un motor bun pentru un incepator care doar sa arate ca o sportiva. Nu sunt atat de atras de viteza si imi place conducerea defensiva (am facut curs auto, merita). Am ramas la ideea de Ninja 650, nu stiu daca asta se va schimba pana termin scoala, nu cred. Nu voi fi un Victorian sau Constitutional, nu voi merge in grupuri cu persoane pe care nu le cunosc (cel putin o buna perioada de timp) si voi cauta 1-2-3 prieteni cu care sa ies din oras. Cel mai probabil voi purta Dainese. In trafic voi fi cum sunt cu masina: calm, cu viteza normala, fara sa trec pe rosu sau mai stiu eu ce. Voi saluta in masura capacitatilor de incepator, pe oricine e oameni. :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 176
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator _Raul_
Acum 43 minute, ionutpm a spus:

 Nu prea ma stresez cu parerile altora

La varsta a doua cred ca stii cum sta viata si chiar nu mai e cazul. 

 

Acum 43 minute, GoodKat a spus:

 

Man, aici este vorba de filozofii diferite in primul rand. Japonezii merg pe principiul "UJM" si cat mai fiabil, trag de solutii fiabile pana cand este aproape imposibil sa le mai "intinda", apoi mai trag putin, in timp ce europenii vin mereu cu exclusivitate si performante dar  in detrimentul costului de achizitie / mentenanta. 

 

Japonezii au fost tot timpul capabili sa faca orice, iar din cand in cand au tinut sa demonstreze asta, NR 750, R7, Hayabusa, SP1/SP2, GSXR-1000, R1, MT-01, H2. Insa nu tot timpul se potriveste cu ce vor ei sa faca: motociclete pentru toate buzunarele.

 

Spre exsmplu MV Agusta nu va face niciodata motociclete pentru saraki. Ei au propriul segment de piata, colectionari sau oameni care vor sa arate un statut. Iar prin prisma costului vin si 'bunatatile' montate pe ea, nu?

Pt mine japonezele e moarte in Europa. 

Reformuland - daca ai experienta, vrei sa mergi la next level si iti permiti, nu prea mai gasesti mare lucru la japonezi. Hai, la Honda, dar  tot m-as gandi de 2 ori. 

NR si R7 au fost editii limitate. Am vazut un NR live si aproape ca nu poti crede ca este japoneza. Ai zice ca este mai degraba mana de designeri Ferrari Testarossa acolo.

SP-urile, Busa vin din niste vremuri cand producatorii europeni erau in epoca de piatra. Nu mai este cazul. Au fost smecherii la vremea lor.

Cu H2 m-am dat o zi intreaga.

In afara de logo-ul ala cu H de pe carena frontala (fain design si iti sta in ochi non stop cand conduci) + ca e fff impresionanta la primul contact, masculina, etc etc (e ca si cum ti-ai sopti in casti "Am p... mare, da, e chiar mare), in viata reala e ca un gladiator sextagenar trimis dupa oua si ridichii la piata.

Nici o logica in viata reala si nimic impresionant. Un porc naked lansat din prastie. Ce sa faci cu asa ceva in Ro (strazi propice ioc) sau in Europa (unde ai amenzi de vorbesti singur)? Si kick-ul ala trait pe ea cred ca deja l-am experimentat pe Busa (ca pasager) prin 2001/2002 (?). 

Japonezii conteaza doar pe partea de commuting/utilitate si aici vin tare din spate chinezii + electricele. 

Dpmdv clar motociclismul este si utilitate. Dar "si" nu "numai" utilitate. Si japonezii sunt din ce in ce mai departe de zona motociclismului hardcore, ca pasiune sau a motociclismului inteligent (electronica, ergonomie, accesorizare).

Numai cine nu a trecut prin close call-uri nasoale o sa vina sa zica ca electronica de siguranta este de 2 lei.

Cum la fel, cine nu a trait bucuria de a tine cu burta pe asfalt un Streetfighter o sa zica ca era mai bine fara wheelie control. 

 

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

Spre exsmplu MV Agusta nu va face niciodata motociclete pentru saraki. Ei au propriul segment de piata, colectionari sau oameni care vor sa arate un statut. Iar prin prisma costului vin si 'bunatatile' montate pe ea, nu?

Eu nu am avut (inca) sansa sa testez MV. 

Dar @hora09 a testat una si a zis ca nu e doar design si exclusivitate ci si niste solutii tehnice care te lasa perfuzabil cand cobori de pe ea. El a testat Turismo Veloce daca nu incurc borcanele si pretul chiar nu era deplasat. Intretinerea probabil ca ar fi fost.

Acum 29 minute, _Raul_ a spus:

Cu H2 m-am dat o zi intreaga.

H2R, greseala mea.

 

Z H2-ul, edit-ul si stiinta vietii. Nakedul de 1000.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, ionutpm a spus:

Ei bine, incep sa inteleg cum sta treaba, multumesc mult!  Nu prea ma stresez cu parerile altora, cel putin nu cu pareri ale unor persoane pe care nu le cunosc, dar voiam sa stiu cam la ce sa ma astept cand ma intalnesc cu un motociclist sau cu un grup. 

 

Cat despre mine: criza varstei a 2-a, vreau un motor bun pentru un incepator care doar sa arate ca o sportiva. Nu sunt atat de atras de viteza si imi place conducerea defensiva (am facut curs auto, merita). Am ramas la ideea de Ninja 650, nu stiu daca asta se va schimba pana termin scoala, nu cred. Nu voi fi un Victorian sau Constitutional, nu voi merge in grupuri cu persoane pe care nu le cunosc (cel putin o buna perioada de timp) si voi cauta 1-2-3 prieteni cu care sa ies din oras. Cel mai probabil voi purta Dainese. In trafic voi fi cum sunt cu masina: calm, cu viteza normala, fara sa trec pe rosu sau mai stiu eu ce. Voi saluta in masura capacitatilor de incepator, pe oricine e oameni. :D 

Pe la un psiholog te-ai gândit să treci? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, cinezicealae said:

 

 

Sunt un hodorog patit dar nelecuit.

Merg mai mult singur, mai rar in grup (si ala, mic), de obicei incet ca pensionarii dar ma mai apuca boalele. Pe masura ce mai trece cate un an vad ca s-a nimerit sa ies mai rar si pe distante pana in 100 km.

Zilele trecute aveam peste limita legala in localitate. Ma mai iau cu cate un conservar care se da jme, sau pur si simplu imi vine sa-i dau gaz.

Nu pot cu cluburi ca nu-mi place sa mi se spuna cand/ce sa fac.

In general merg unde ma duce drumul si "spirit liber" cum sunt, ma mai duc si cand nu aveam in plan dar are chef fii-mea :)

Ma imbrac in asa fel ca atunci cand ma vezi, nu ma observi. 

18 hours ago, caracterincompatibil said:

Luna trecuta am băgat o tura de o zi București-deva, retur.

 

Deci nu cred sa fac asa ceva decat pe touring si daca e musai.

15 hours ago, Pinocchio said:

Salut,

 :)))

Tp nostrum de diliu!

Da' ai nimerit-o bine. 

Ce facem cu maxistii: nu-mi iau frate motor, ca pe asta am si spatiu de depozitare, si merg si la Sinaia cu el daca vreau. 

Ce facem cu nakedistii: e cea mai buna motocicleta, ca le face pe toate.

Ce facem cu enduristii de deal si play?

Ce facem cu Lucian_M? Stromu e d-zeu!

11 hours ago, lacroyx said:

japonezii a murit

Cel putin la 125cc dpdv estetic au niste rahaturi de motoare. In afara de CB125R.

Arata f bine Duke si Straviplilsdkfnwn...  plm, Husky de 125 

Editat de VyXxer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum se vad motocicliștii între ei? 

Exista un respect reciproc indiferent de stilul și de marca de motociclete conduse. Cei cu nasul pe sus reprezintă undeva in jurul a 1% din totalul motocicliștilor. De obicei acei 1% au acumulat frustrări fără a găsi o supapă de refulare. Acei oameni sunt aceiași pe care ii poti surprinde destul de des discutând despre culoarea pielii, religie, origine, orientare sexuală s.a.m.d. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Flower-Power a spus:

😄  pfff am citit pe nerăsuflate. True story! 

Ai atins pe câțiva...unii s-au simțit și au ripostat , alții stau la lumina întunericului 😂

Tu unde te încadrezi?

Eu nu eram asa cu motoarele in tinerete, ma uitam la prieteni care aveau si ii catalogam ca "donatori de organe", mai in gluma mai in serios. Chiar am fost plimbat o data cu un ZZR400 si nu m-a impresionat. Dupa niste ani m-a plimbat un prieten cu o Honda CBR11ooXX, atunci mi-a fost implantat virusul. Am vrut sa ajung sa simt si eu acceleratia aia fabuloasa pe care o simtisem ca pasager. Asa ca obiectivul a fost sa imi iau un XX, dar fiind totusi deja mai matur am zis sa incep cu ceva mai usor, macar un an. Asa ca am luat un naked CB750, pentru ca sportivele pe atunci erau ba de 400, ba de 1000, fiind aduse din piata de Japonia, care nu avea clasa 600. Altfel mi-as fi luat sportiva de 600. Asa ca am avut un an naked, de 70 de caluti, facuse striurile alea de cauciuc de la mansonul de acceleratie oblice de cat am tras de gazul ala, cum se zice, clar imi ramasese mica.

Cand am decis sa imi iau XX era o vreme cand se zvonea ca se vor pune mari taxe vamale la motoare si toata lumea a vrut sa faca repede tranzactii si sa isi ia cam cea voia inainte de acest dezastru al taxelor. Dar nu s-a intamplat, nu s-au pus taxe. Dar in viteza sa imi iau altceva, nu am gasit XX, asa ca am luat de la un prieten un ZX9, an 2000. Cu asta m-am plimbat peste tot vreo 7 ani de zile, doar pe strada, apoi fiindca la noi in tara nu erau circuite, am zis ca trebuie sa ajung si eu o data pe un circuit de viteza, asa ca m-am dus la Serres, m-am dat 3 zile si am participat chiar si la o cursa. Eram pilaf, nici nu atingeam cu genunchiul pe jos. Acolo am vazut prima data cum se merge tare cu motocicleta.

Asa ca am hotarat sa vand ZX9-le pentru ca nu mai era potrivit si imi doream ceva de plimbare dar si de circuit. Am luat ZX10-le 2006, pe care l-am tinut si pe asta vreo 5 ani, timp in care am mers si pe strada, dar si pe circuite (Secuiesc si Adancata), am invatat sa stau si eu pe viraj cu genunchii pe jos, un progres vizibil. Avand deja patruj de ani si multe kg in viu, plus 1,89m, escapadele mele la circuit au fost mereu de fun si de dat cu nasul pe acolo, nu am vreun talent, nici nu ma ajuta fizicu,iar eu consider ca pentru circuite trebuie inceput de tanar cand esti nebun si nu te intereseaza ca iti mai rupi oasele. Dupa ce am luat 2 trante pe circuit, am intrebat si eu unul din baietii care mergeau mai la locurile fruntase de cate ori a cazut, mi-a zis ca dupa ce a cazut de 38 de ori a incetat sa le mai numere. Case closed. Asa ca circuitul e ok, se invata foarte mult si repede, dar cu atentie.

Pentru ca ma enerva foarte tare o problema tehnica a ZX-ului, am hotarat sa il vand, ma ingrasasem iar, asa ca am zis sa incerc ceva mai de sport-touring, mi-am luat Hayabusa 2013 ABS. Cu care fac doar plimbari de weekend si sper eu ca o sa ajung si pe langa noi pe la greci la ceva touring moderat.

Desi am avut multe gasti de baieti si fete cu care m-am dat, in ultimi ani nu prea mai am cu cine sa ma dau. Virajele patriei le-am batut de zeci de ori, le stiu pe dinafara. Foarte multi se lasa in 2-3, poate 5 ani, cei care trec de 5 ani deobicei se tin mai mult de motociclism. Majoritatea se insoara, se plictisesc, se dau de cateva ori pe toate drumurile patriei si se se lasa.

Aici pe forum au mai venit cate unu mai entuziast sau mai fara experienta la plimbarile postate de mine, au mai cazut, s-a dus buhu ca cica mai dau tare si instig la violenta :D Altii stiu foarte bine ca ma dau la plimbare, nici macar in curbele stranse nu pun genunchiul pe jos. Nu zic ca nu l-am pus sau am incercat sa il pun in alti ani. Dar acum chiar ma dau de plimbare. Pentru unii foarte tare, pentru unii incet, totul e relativ.

Deci ca definitie, ma dau pe sportive sau sport-touring, si denumirea e "fitzobiker de weekend" :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, _Raul_ a spus:

MV

da...! Turismo Veloce Lusso si Brutale 800

Eu, om simplu, vroiam tot la Japan sa dau banii pe mbretele lor, mda mobrete!
Din seria de testat ce este pe piata (si m-ar interesa), MV a fost prima.. si mi-a facu clicul in cap si suflet. A fost momentul cand am inteles ca nu am vazut nimic la viata mea (avute de mine: GSR 600, CBR 600, CB250, F650, CS650, Boulevard, Wildstar, Varadero.. a se citi japoneze si japoneze, si ceva rotax). A fost la ca matrix cu pastila, si am vazut minciuna in care am trai.

Suna melancolic si tras de par, dar pentru mine a fost palma care m-a readus la viata cand vine vorba de suprema mea pasiune: motocicleta.

Testul nu a fost de sarki, o ora lejer mers cu ea; ce-i drept Brutale, de buna voie l-am adus in foarte scurt timp inapoi (am zis sa ma intorc cat inca imi pot tine voma la nivelul gatului), este prea mult pentru mine, bine de stiut!

Atuncea nu avea de loc sens sa iau Brutale, pretul fiind imposibil de rezonabil, chiar bun comparat cu alte motoare serioase noi.
Vedem ce rezerva viitorul, daca oi vrea sa ma intorc la strada.. stiu unde sa ma uit!

Si plm.. motoarele din JP, ok na.. dar cand te dai cam cu aproape tot ce are sa iti dea fratele EU, devin subit irelevante.
Lipsa mea de inteligenta este inca prezenta, pentru ca masina care tocmai am luat-o este JP, si are aceiasi solutie ca la motare (milk the cow until it's dead), ce vrei sa zic.. daca aveam cash dedicat pt auto incat sa pot achizitiona un M2 ofaceam, pana atuncea JP is good :)

Editat de hora09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, Bart Bz a spus:

Cum se vad motocicliștii între ei? 

Exista un respect reciproc indiferent de stilul și de marca de motociclete conduse. Cei cu nasul pe sus reprezintă undeva in jurul a 1% din totalul motocicliștilor. De obicei acei 1% au acumulat frustrări fără a găsi o supapă de refulare. Acei oameni sunt aceiași pe care ii poti surprinde destul de des discutând despre culoarea pielii, religie, origine, orientare sexuală s.a.m.d. 

Cred ca singura postare pertinenta de pana acum in privinta cum se vad motociclistii intre ei 👍👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, VyXxer said:

Ce facem cu nakedistii: e cea mai buna motocicleta, ca le face pe toate.

 

Am o Hornet 600 pe carburatie din 2000 de peste 10 ani si cred ca la mine ramane..

Initial am luat-o incet, iar acum o duc aproape de limitele ei.

 

De regula evit sa ma dau prin oras, ma dau singur, imi plac turele de cateva ore, desi am mers si o zi intreaga pe moto, evit grupurile, adunarile, iesirile la terasa, pasagerii samd.

Salut toti motociclistii cu care ma intalnesc pe drum, insa sunt destui ce nu saluta inapoi (cred ca cei cu chopper/cruiser saluta cel mai rar).

 

Mai intru pe forum sa ma amuz, desi am ajuns sa postez foarte rar, iar pe grupurile de FB nu intervin deloc.

 

Getting too old for this shit, asadar ma gandesc sa imi iau si o moto sport-touring, insa CB600F este inca perfecta pt o tura de weekend pe serpentine, plus ca pe la 160-180km/h deja te cam zboara vantul, iar asta e bine pt ca mai lasi mana din gaz (asa nu am avut nici un incident moto din 2007 de cand am permisul).

 

Cei cu BMW sau Ducati sa fie sanatosi, fiecare isi alege ce moto doreste, iar pe cei cu figuri in bila.. cine ii asculta? :)

 

Las si eu o intrebare aici: de ce v-ati luat moto?

 

Eu pentru libertate, nu pentru socializare.

Bafta.

 

Editat de Vallach
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Vallach a spus:

 

 

 

Las si eu o intrebare aici: de ce v-ati luat moto?

 

Eu pentru libertate, nu pentru socializare.

Bafta.

 

 

Mie unul moto imi da aceeasi senzatie traire ca la schi/snowboard. De fiecare data cand ies ma simt ca si cand am facut niste coborari dupa care o pauza de o cafea, un pranz si dupa inca cateva coborari iar la finalul zilei un zambet pe fata. Si libertate dar daca e si socializare de ce nu ca poate nimeresti si oameni care sa fie pe aceeasi lungime de unda cu tine.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cata frustrare :)) Eu cred ca lucrurile sunt simple de ambele parti. Avem ,,Strugurii sunt acri'' Vs. ,,M-am ajuns'' . Mai e si a 3-a categorie, acea pe care o doare in 14 de ce motoreta ai intre craci pt. ca lucruri mai importante in viata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, Pinocchio a spus:

 

Dupa aia constata ca pentru circuit sunt prea lenti, pentru strada sunt prea rapizi, isi vand mobrele si se lasa de motociclism sau trec sa incerce alte categorii- enduro

 

👏 dece ma injuri mah ce ti-am facut :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Vallach said:

Am o Hornet 600

 

Las si eu o intrebare aici: de ce v-ati luat moto?

 

Eu pentru libertate, nu pentru socializare.

Bafta.

 

 Eu am avut ER5 si acum am VX800, deci tot cu nakede m-am dat si eu. Intre ele am avut un TDM 900, ca ziceai de turing: buna vaca, dar am dat-o ca am zis ca ma las :)

 

Eu nu stiu de ce mi-am luat, adica un motiv concret, pertinent. Am vrut din liceu (ciopar, de!). Mi-am luat B-ul la 22 si apoi A mai tarziu.

 

E pt limpezirea creierului si fun, nu pt socializare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot e vorba de motive, eu ma gandesc la doua pentru mine:

1. Cel mai important - placere. Iarna ma dau cu placa si cu schiurile iar vara nu am ce face, mi-a venit ideea de a ma da pe motor - deci totul for fun.

2. Pe plan secund - mersul la birou. M-am gandit la acest aspect, daca tot imi iau motor pot sa merg cu el la munca.

 

Acum intrebarea mea idioata pentru cei care au motor din aceste motive este: Vi se pare ca daca folositi motorul pentru naveta, placerea nu mai e aceeasi seara sau in weekend? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Emperor a spus:

N ar nici o legatura fierul de sub c_ur cu vazutul/salutatul/respectatul motociclistilor. Depinde doar de starea in care e omu' in momentul respectiv,cat de atent e la drum / agregat si desigur, ce are intre urechi.

asa e, dar de la vibratii propietarii de ciopere au o stare proasta, rara raspund la salut....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, Pinocchio a spus:

Salut,

 

Motociclismul e plin de fitze si basini, deci bineinteles ca si de preconceptii.

 

Cei cu sportive sunt unii carora le-a placut asa cum arata si cum suna o sportiva, stiu ca e rapida si si-au luat. De aici evolueaza in sportivi Victorieni care deobicei sparg seminte pe la Victoriei si la Constitutiei, cel mai adesea o dau pe o roata in drum spre o shaorma, cand au bani de benzina. Daca nu au, doar reazema motoarele in parcare si discuta despre alte dati cand au dat-o pe-o roata pana la shaorma. Nu se dau pe curbe (care curbe in oras?), daca ii scoti la o plimbare pe virajele patriei nu se intorc toti acasa si abia atunci realizeaza ca acel cauciuc care tocmai l-au luat de la un frate mai priceput de-al lor care se da pe circuit si le-a spus ca e numa bun de strada, ca lor le trebuie carne pe mijloc si ei nu nevoie de marginea cauciucului, ii poate pune in mare dificultate pe acele viraje necunoscute. Au si marja de accidente cele mai multe, cele mai multe pasagere tinere date pe jos, cele mai multe filmulete in memoriam cum el era un inger, bla bla.

Mai sunt unii cu sportive care chiar vor sa se perfectioneze, sa se dea mai bine, de obicei dau cu nasul de circuit unde isi dau seama ca de fapt nu stiau nimic si se dadeau ca niste melci. Fac uneori cursuri, se perfectioneaza pe circuit, unii ajung sa nu se mai dea decat pe circuit, altii se intorc si pe strada unde merg mai tare, dar mai bine- asta daca nu incearca sa mimeze tot ce au facut pe circuit, caz in care se lasa cu accidente.

Dupa aia constata ca pentru circuit sunt prea lenti, pentru strada sunt prea rapizi, isi vand mobrele si se lasa de motociclism sau trec sa incerce alte categorii- enduro, enduro-touring,touring la batranete daca apuca, etc.

 

La aia cu Harley e simplu, ori fac parte din cluburi din astea pseudo-razboinice gen HellsAngels si acolitii lor despre care putem scrie foiletoane dar ne bagam in discutia despre cluburi si n-avem voie, ori sunt niste snobi care se sparg in basini, nu saluta niciodata pe nimeni care e sub nivelul lor de bani, mobrele lor sunt noi si lucitoare si nu au un fir de praf, cand se strang 10 intr-o parcare iti dai seama ca s-a sarit bine de 200.000Euro si tu vii cu o japoneza parlita de 2000E. Cu care bineinteles le dai ceata la orice fel de mers, pentru ca ei merg linisiti cu 100km/h, foarte mandri de asta si de cat de rezervati sunt ei, mascand faptul ca habar nu au sa se dea pe motoare si nici nu au vazut vreodata 160km/h pe motor, de frica.

Bineinteles ca o sa iti spuna ca se aude intr-un anume fel, cum numai Harley-ul poate. Unii au dat si o definitie despre motorul de harli: 'tuns gas into noise without the benefit of horsepower'.

....

Bine punctat.

Sunt de acord cu majoritatea aspectelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, ionutpm a spus:

Daca tot e vorba de motive, eu ma gandesc la doua pentru mine:

1. Cel mai important - placere. Iarna ma dau cu placa si cu schiurile iar vara nu am ce face, mi-a venit ideea de a ma da pe motor - deci totul for fun.

2. Pe plan secund - mersul la birou. M-am gandit la acest aspect, daca tot imi iau motor pot sa merg cu el la munca.

 

Acum intrebarea mea idioata pentru cei care au motor din aceste motive este: Vi se pare ca daca folositi motorul pentru naveta, placerea nu mai e aceeasi seara sau in weekend? 

Pentru birou/mers in oras scuter. Si da placerea este si mai mare in weekend, ca seara nu merg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, Pinocchio a spus:

Salut,

 

Motociclismul e plin de fitze si basini, deci bineinteles ca si de preconceptii.

 

Cei cu sportive sunt unii carora le-a placut asa cum arata si cum suna o sportiva, stiu ca e rapida si si-au luat. De aici evolueaza in sportivi Victorieni care deobicei sparg seminte pe la Victoriei si la Constitutiei, cel mai adesea o dau pe o roata in drum spre o shaorma, cand au bani de benzina. Daca nu au, doar reazema motoarele in parcare si discuta despre alte dati cand au dat-o pe-o roata pana la shaorma. Nu se dau pe curbe (care curbe in oras?), daca ii scoti la o plimbare pe virajele patriei nu se intorc toti acasa si abia atunci realizeaza ca acel cauciuc care tocmai l-au luat de la un frate mai priceput de-al lor care se da pe circuit si le-a spus ca e numa bun de strada, ca lor le trebuie carne pe mijloc si ei nu nevoie de marginea cauciucului, ii poate pune in mare dificultate pe acele viraje necunoscute. Au si marja de accidente cele mai multe, cele mai multe pasagere tinere date pe jos, cele mai multe filmulete in memoriam cum el era un inger, bla bla.

Mai sunt unii cu sportive care chiar vor sa se perfectioneze, sa se dea mai bine, de obicei dau cu nasul de circuit unde isi dau seama ca de fapt nu stiau nimic si se dadeau ca niste melci. Fac uneori cursuri, se perfectioneaza pe circuit, unii ajung sa nu se mai dea decat pe circuit, altii se intorc si pe strada unde merg mai tare, dar mai bine- asta daca nu incearca sa mimeze tot ce au facut pe circuit, caz in care se lasa cu accidente.

Dupa aia constata ca pentru circuit sunt prea lenti, pentru strada sunt prea rapizi, isi vand mobrele si se lasa de motociclism sau trec sa incerce alte categorii- enduro, enduro-touring,touring la batranete daca apuca, etc.

 

La aia cu Harley e simplu, ori fac parte din cluburi din astea pseudo-razboinice gen HellsAngels si acolitii lor despre care putem scrie foiletoane dar ne bagam in discutia despre cluburi si n-avem voie, ori sunt niste snobi care se sparg in basini, nu saluta niciodata pe nimeni care e sub nivelul lor de bani, mobrele lor sunt noi si lucitoare si nu au un fir de praf, cand se strang 10 intr-o parcare iti dai seama ca s-a sarit bine de 200.000Euro si tu vii cu o japoneza parlita de 2000E. Cu care bineinteles le dai ceata la orice fel de mers, pentru ca ei merg linisiti cu 100km/h, foarte mandri de asta si de cat de rezervati sunt ei, mascand faptul ca habar nu au sa se dea pe motoare si nici nu au vazut vreodata 160km/h pe motor, de frica.

Bineinteles ca o sa iti spuna ca se aude intr-un anume fel, cum numai Harley-ul poate. Unii au dat si o definitie despre motorul de harli: 'tuns gas into noise without the benefit of horsepower'.

 

Daca pui astfel de intrebari la intruniri nu ai ce sa cauti. Intrunirile sunt de-acum numai pentru motociclistii "cu vestuta" , care fac parte dintr-un club. Ei cu ei, ei cu ai lor, ei se bat cu ailalti pentru ca...nu i-au respectat pe cutare si unu avea in piept un ecuson nepotrivit, se strang 50 de insi si il pocesc pe intrusul obraznic. Si de aici ies niste mega-povesti, toate idioate. Ideea e ca nu mai ai ce sa cauti, pe vremuri puteai merge si ca biker independent pe o sportiva si sa intri in vorba cu altii, acum nu mai ai cum, ca toti sunt afiliati undeva si aia le fac programul , unde se plimba, cu cine vorbesc si cu cine nu au voie sa vorbeasca, unde se plimba, s.a.m.d. Cand se plimba merg cu 80km/h in grup,in zigzag, intr-o ordine predefinita de 'capii' clubului, fara sa ai voie sa faci o depasire, sa tragi si tu de gaz cand ai avea chef, ce sa mai, libertate absoluta! Ca de aia ne luam motoare, pentru senzatia de libertate,nu? Unde o fi libertatea la mersul ala nu stiu ...

 

Mai sunt 2 tipuri de snobi, BMW-istii si Ducatistii. Orice basina de BMW sau Ducati, ca sunt niste bicilindrice sau boxtere jalnice ii fac sa apartina unei supercaste de motociclisti, si cum zicea colegu mai sus, de acolo din inaltimea lor ignora ceilalti motociclisti mai putini fericiti,care au altfel de motorete. BmW-istii de obicei umbla mult, vorbind de sus tuturor celor care au mai putin de 40.000km/an, facuti bineinteles la pas de niste corporatisti deja batrani, care isi cauta tineretea pe drumuri. Noroc ca au scos aia de la BMW S1000RR ul cu care au rupt gura targului, si celelalte 4 in linie, K-uri,etc, ca pana la ele mandria asta de a fi BMW-ist superior nu avea nicio justificare, poate de aia si enerva pe ceilalti motoristi care nu vedeau nicio performanta in modelele bmw. Ducatistii au iar elitismul asta de brand, desi gluma despre Ducatisti este : "de ce nu se saluta doi Ducatisti cand se intersecteaza pe drum? Pentru ca oricum se vad in service mai incolo...", adica cele mai stricacioase motoare, recunoscute de toata lumea. Ele cu Aprilia de mana. Apoi un Ducatist trebuie neaparat sa fie imbracat cu cele mai scumpe echipamente, toate Dainese. Cei mai multi snobi se gasesc la aceste branduri. Exista si puristi carora chiar le plac aceste motociclete si le folosesc cum le-a proiectat mama lor, atat pe strada si pe circuit, e o placere sa vezi asta, dar se intampla foarte foarte foarte rar.

 

Daca mai ai intrebari despre apucaturile si ipocrizia motociclistilor, iti stam la dispozitie :D

 

Salut

Teoretic sunt de acord cu tine, ai punctat bine aspectele principale. 
Sper insa ca nu bagi pe toata lumea in oalele respective, fiindca asta nu ar fi deloc corect. 
Cum nu ai specificat asta, la tine “toti o apa si-un pamant”.

In toate categoriile enumerate de tine, exista cu siguranta si foarte multi motociclisti “ca niste oameni”,din toate punctele de vedere. 

As merge mai departe si as spune ca cei enumerati de tine sunt chiar in minoritate. Daca adunam membrii tuturor cluburilor, sunt  probabil inferiori ca si numat, numerosilor motociclisti neafiliati. 
Si stiu si membri de club foarte ok, oameni la locul lor, ce se delimiteaza de “incordarile de muschi” la propriu si figurat, specifica cluburilor (unele transformate in gasti). 
Deci, cum padure fara uscaturi nu se poate, asa si in motociclism. 
Ramane totusi corecta analiza ta, dar cu amendamentul meu. 
Toate bune! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, GoodKat a spus:

Ba, eu am experimentat distractie maxima cu motoare de cilindree mica si foarte usoare. Bine, nu o sa zic asta live, ca ma schingiuiesc apostolii lu' 1000cc.

 

Citeam forumurile din afara si am ramas socat sa vad cate competitii de amatori exista in clasele mici - de la 50cc pana la clasa de twin 650. Dar aici se vede cultura moto a unei tari.

 

Exemple care mi-au placut: 

In Japonia exista BOBL - (battle of the bottom link) unde sunt folosite Honda Cub de 50, modificate. Vitezele nu sunt mari, dar circuitele sunt tehnice, sinuoase, multe curbe, pret mic per total, distractie maxima. 

 

Apoi o clasa de 125 pe care am vazut-o prin tarile cu apa calda, - Bucket Racers - in general motoare de 125 cc tot pe circuite mici, tehnice, iar oamenii se distreaza.

 

Ma batea gandul sa incerc pe viitor sa infiintez cumva o clasa pentru amatori de senzatii de tipul asta, dar nu stiu cata lume s-ar baga. Practic te poti distra relativ ieftin si sa iti imbunatatesti skillurile intr-un mediu sigur. 

 

 

Chiar că e mișto, la 125 cred că deja sunt rachete cum merg cu ele. Ar fi foarte tare așa ceva și la noi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, cinezicealae a spus:

Ar fi dragut sa spuna fiecare unde crede ca se incadreaza :)

O sa incep eu, ca tot nu m-a intrebat nimeni.

Sunt un hodorog patit dar nelecuit.

Merg doar singur ca detest turmele, de obicei incet ca pensionarii dar ma mai apuca boalele.

Zilele trecute aveam 140 in localitate. M-am luat cu un plasticar sfios care ma "urmarea".

Nu pot cu cluburi ca nu-mi place sa mi se spuna ce sa fac.

In general merg unde ma duce drumul si "spirit liber" cum sunt, ma duc unde-mi zice femeia :)

Ma imbrac in asa fel ca atunci cand ma vezi, nu ma observi.

Eu nu mă încadrez..sunt atipică.😂 

Acum 3 ore, Pinocchio a spus:

...

Aici pe forum au mai venit cate unu mai entuziast sau mai fara experienta la plimbarile postate de mine, au mai cazut, s-a dus buhu ca cica mai dau tare si instig la violenta :D Altii stiu foarte bine ca ma dau la plimbare, nici macar in curbele stranse nu pun genunchiul pe jos. Nu zic ca nu l-am pus sau am incercat sa il pun in alti ani. Dar acum chiar ma dau de plimbare. Pentru unii foarte tare, pentru unii incet, totul e relativ.

Deci ca definitie, ma dau pe sportive sau sport-touring, si denumirea e "fitzobiker de weekend" :))

Păi nu e degeaba, că na, s-au mai vehiculat top speeduri km/h viteze de croaziere la care aveai 3 cifre niciodată 2.😂 nu cred ca pui la suflet atâta lucru..fițobaicăre de uichend. 

Până și eu îi previn pe alții când vine vorba despre tine, că na, știu că atunci când am ieșit în unica noastră plimbare, te-ai plictisit grozav. 😂 așa că noțiunea de plimbare are o conotație diferită de la om la om.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, FlipperCo a spus:

Salut

Teoretic sunt de acord cu tine, ai punctat bine aspectele principale. 
Sper insa ca nu bagi pe toata lumea in oalele respective, fiindca asta nu ar fi deloc corect. 
Cum nu ai specificat asta, la tine “toti o apa si-un pamant”.

In toate categoriile enumerate de tine, exista cu siguranta si foarte multi motociclisti “ca niste oameni”,din toate punctele de vedere. 

As merge mai departe si as spune ca cei enumerati de tine sunt chiar in minoritate. Daca adunam membrii tuturor cluburilor, sunt  probabil inferiori ca si numat, numerosilor motociclisti neafiliati. 
Si stiu si membri de club foarte ok, oameni la locul lor, ce se delimiteaza de “incordarile de muschi” la propriu si figurat, specifica cluburilor (unele transformate in gasti). 
Deci, cum padure fara uscaturi nu se poate, asa si in motociclism. 
Ramane totusi corecta analiza ta, dar cu amendamentul meu. 
Toate bune! 

Am punctat si eu cateva aspecte din ce parea ca il intereseaza pe initiator. Evident ca nu toate genurile, mai sunt multe.

 

Despre cluburi nu sunt de acord cu tine, adica sunt de acord ca sunt oameni ok, cei mai multi dintre ei. Dar in spiritul ala de turma ajung sa faca unele chestii care independent nu le-ar face. La fel cum independent sunt sigur ca ar motocicli total altfel si nu in grupurile alea penibile care ii uniformizeaza pe toti, mai putin pe cei unsi si favorizati, ca ii mana ca pe niste oi. Aia mai au voie, vezi Doamne sa dea un pic de gaz, sa se mai miste in lungul coloanei, cu deschizator, inchizator si alte bullshit-uri. 

 

Tot din lipsa de parteneri de iesit am zis intr-o zi sa ma amestec cu un grup de mare tam-tam pe FB, cu nume de te duce cu gandul la vremea romanilor. Am zis ca tot oi intalni eu ceva motoristi pe acolo pe care sa-i atrag la vreo plimbare cu alte ocazii.

Deci, s-a intalnit lumea, cale de vreo ora jumate tot au venit, pana au umplut benzinaria unde ne-am intalnit. Totul devenise insuportabil pentru soferii care voiau si ei sa alimenteze si deja vociferau pe acolo. Fiecare 'membru' avea in piept tot felul de ecusoane, care mai de care cu functii mai hilare. Sa zicem ca nu stiau cati vor veni si au ales prost locul, poate daca stiau alegeau un loc mai larg de intalnire.

Constat ca mai cunosc pe unu pe altul, nu numai din lumea moto. Vad ca e unu care ar fi capo di tuti capi, ei bine, se pleaca. 50 de motoare, cu fete si baieti, halimai cum trebuie. La fiecare intersectie, "ogarii" care aveau voie sa se desprinda din rand se duceau sa opreasca circulatia, sa poata trece coloana. Care coloana se misca spre o iesire din Bucuresti, cu 30 la ora, cu motoarele fierte, ca la o parada. In sfarsit, zic hai ca mai avem un pic si scapam, desi nu recunoasteam drumul pe unde avea sa ne duca "liderul". Am uitat sa zic ca marea plimbarea avea sa fie pana la Giurgiu. Deci cumva trebuia sa iesim spre Giurgiu.

Eu undeva in fundul coloanei, nu miscam ca daca depaseam deja imi luam priviri amenintatoare de la "ogari", locotenenti sau cum s-or numi. Liderul deja o luase total aiurea, nici nu pusese un gps, nici nimic, punctul culminant a fost cand s-a terminat asfaltul si 50 avea dupa el 50 de motoare prin praf. Moment in care a decis sa opreasca si sa intrebe niste cetateni, old school. N-am nimci cu genul de a opri si a te baga in seama cu oamenii dar nu cand esti cel mai destept din 50 de motoristi si ii conduci spre o destinatie arhicunoscuta.

In sfarsit, iesim in drumul de Giurgiu, eh, zic, probabil acu" o sa-i dam si noi un pic sa ne mai dezmortim si sa se mai raceasca motoarele. Stupoare! Grup in zig-zag cu 80 la ora. Zic hai ca macar la 100 ora ajunge. Ajungeau, dar nu mereu, desi cred ca stiti cum arata drumul de Giurgiu pe portiunile libere intre localitati. Imi pare rau dar nu am mai putut continua, am iesit din grup, i-am salutat si i-am dat un ... de vara ca sa ma racoresc un pic, apoi am dat o tura singur pana la Veliko Tarnovo.

De ce ti-ar placea sa mergi asa?

Pentru ca sunt si fete si pentru ca se mai iese la o betie si toata lumea socializeaza, au si ei o viata sociala? Cei care devin mai populari probabil ajung niste semi-vedete, iar ii gadila la orgoliu.

Am iesit si nu am mai urmarit grupul respectiv, desi zilele trecute o fata din lista a dat share unui anunt ca grupul pleaca...pana la Snagov, unde vor intoarce sau daca se vor alinia planetele vor merge chiar pana la Ploiesti, urmand sa se intoarca sa faca un gratar.

Avand in vedere ca daca ies cu motorul la plimbare fac 400-500km in ziua respectiva, nu pot sa ma bag cu plimbari de parada pana la Snagov...

 

Deci inteleg, grupuri de baieti si fete cu motoare, unde motorul si pilotajul motorului devine secundar, pe majoritatea ii intereseaza care pe care mai are, unde e urmatorul gratar, deh, tinerete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Flower-Power a spus:

....

Până și eu îi previn pe alții când vine vorba despre tine...

Eh, poftim, bau-bau de forum am ajuns. Si culmea, imi aud de la unii care nu au mers niciodata la plimbare cu mine. Cum s-ar zice, faima ma precede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Pinocchio a spus:

Am punctat si eu cateva aspecte din ce parea ca il intereseaza pe initiator. Evident ca nu toate genurile, mai sunt multe.

 

Despre cluburi nu sunt de acord cu tine, adica sunt de acord ca sunt oameni ok, cei mai multi dintre ei. Dar in spiritul ala de turma ajung sa faca unele chestii care independent nu le-ar face. La fel cum independent sunt sigur ca ar motocicli total altfel si nu in grupurile alea penibile care ii uniformizeaza pe toti, mai putin pe cei unsi si favorizati, ca ii mana ca pe niste oi. Aia mai au voie, vezi Doamne sa dea un pic de gaz, sa se mai miste in lungul coloanei, cu deschizator, inchizator si alte bullshit-uri. 

 

Tot din lipsa de parteneri de iesit am zis intr-o zi sa ma amestec cu un grup de mare tam-tam pe FB, cu nume de te duce cu gandul la vremea romanilor. Am zis ca tot oi intalni eu ceva motoristi pe acolo pe care sa-i atrag la vreo plimbare cu alte ocazii.

Deci, s-a intalnit lumea, cale de vreo ora jumate tot au venit, pana au umplut benzinaria unde ne-am intalnit. Totul devenise insuportabil pentru soferii care voiau si ei sa alimenteze si deja vociferau pe acolo. Fiecare 'membru' avea in piept tot felul de ecusoane, care mai de care cu functii mai hilare. Sa zicem ca nu stiau cati vor veni si au ales prost locul, poate daca stiau alegeau un loc mai larg de intalnire.

Constat ca mai cunosc pe unu pe altul, nu numai din lumea moto. Vad ca e unu care ar fi capo di tuti capi, ei bine, se pleaca. 50 de motoare, cu fete si baieti, halimai cum trebuie. La fiecare intersectie, "ogarii" care aveau voie sa se desprinda din rand se duceau sa opreasca circulatia, sa poata trece coloana. Care coloana se misca spre o iesire din Bucuresti, cu 30 la ora, cu motoarele fierte, ca la o parada. In sfarsit, zic hai ca mai avem un pic si scapam, desi nu recunoasteam drumul pe unde avea sa ne duca "liderul". Am uitat sa zic ca marea plimbarea avea sa fie pana la Giurgiu. Deci cumva trebuia sa iesim spre Giurgiu.

Eu undeva in fundul coloanei, nu miscam ca daca depaseam deja imi luam priviri amenintatoare de la "ogari", locotenenti sau cum s-or numi. Liderul deja o luase total aiurea, nici nu pusese un gps, nici nimic, punctul culminant a fost cand s-a terminat asfaltul si 50 avea dupa el 50 de motoare prin praf. Moment in care a decis sa opreasca si sa intrebe niste cetateni, old school. N-am nimci cu genul de a opri si a te baga in seama cu oamenii dar nu cand esti cel mai destept din 50 de motoristi si ii conduci spre o destinatie arhicunoscuta.

In sfarsit, iesim in drumul de Giurgiu, eh, zic, probabil acu" o sa-i dam si noi un pic sa ne mai dezmortim si sa se mai raceasca motoarele. Stupoare! Grup in zig-zag cu 80 la ora. Zic hai ca macar la 100 ora ajunge. Ajungeau, dar nu mereu, desi cred ca stiti cum arata drumul de Giurgiu pe portiunile libere intre localitati. Imi pare rau dar nu am mai putut continua, am iesit din grup, i-am salutat si i-am dat un ... de vara ca sa ma racoresc un pic, apoi am dat o tura singur pana la Veliko Tarnovo.

De ce ti-ar placea sa mergi asa?

Pentru ca sunt si fete si pentru ca se mai iese la o betie si toata lumea socializeaza, au si ei o viata sociala? Cei care devin mai populari probabil ajung niste semi-vedete, iar ii gadila la orgoliu.

Am iesit si nu am mai urmarit grupul respectiv, desi zilele trecute o fata din lista a dat share unui anunt ca grupul pleaca...pana la Snagov, unde vor intoarce sau daca se vor alinia planetele vor merge chiar pana la Ploiesti, urmand sa se intoarca sa faca un gratar.

Avand in vedere ca daca ies cu motorul la plimbare fac 400-500km in ziua respectiva, nu pot sa ma bag cu plimbari de parada pana la Snagov...

 

Deci inteleg, grupuri de baieti si fete cu motoare, unde motorul si pilotajul motorului devine secundar, pe majoritatea ii intereseaza care pe care mai are, unde e urmatorul gratar, deh, tinerete.

Sunt cumva aia Ride&Ride? Am trecut o data pe langa ei, mergeau spre Snagov, ocupau toata banda 2 (erau vreo 40-50 de motoare) si mai mergeau si cu 50 la ora. Patch-uri pe ei, leaderi etc etc. Mi-a parut rau de unul singur din grupul ala, avea un K 1600 B cu care ar fi putut s se distreze putin, mergand mai mult si o idee mai repede si pe niste curbe. Dar in fine. Daca asta le place oamenilor de asta au parte. Eu ca si tine am ajuns de merg solo sau cu pasagera si da-i bataie, drumuri de 600-700 de km/zi, vizitat ce vrea muschiuletul, poze unde si cand vreau, cafeluta de rigoare, un pranz corect corespunzator. Si nu ma trage nimeni de maneca, nu am orar, nu am traseu, nu am ogar sau locotenent care sa ma struneasca :))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...