Sari la conținut

Cum se vad motociclistii intre ei?


ionutpm
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 176
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

52 minutes ago, Flower-Power said:

La a câtă ședință ești? Când dai examenul ? 

 

A 7-a, nu am idee cat o sa mai dureze si nici cand o sa fie examenul, sper doar sa ma prind din sezon. 

 

1 hour ago, Nguyen said:

Multi se concentreaza pe tehnica si mai putin pe prevenire si aici ei gresesc foarte mult. Ce inseamna prevenire pe drumurile publice:

 

Sper sa ma ajute cursul de conducere defensiva auto (cele 3 cursuri de fapt). Si desi nici B-ul nu il am de prea mult timp, am facut vreo 20K majoritatea in afara orasului si cel putin acolo stiu cam la ce sa ma astept. Prin oras o sa imi fie mai greu la inceput. Ca teorie am prins multe lucruri de pe Youtube si mai am multe de invatat, insa stiu ca teoria nu se compara cu practica.

 

1 hour ago, XaeL said:

https://www.franceavelo.com/en/visibility-in-traffic/ scroleaza pana la poza cu culorile

 

Nu stiam, util si suna bine :D 

 

1 hour ago, superbec said:

vrei sa inveti sa controlezi motocicleta, virajele sunt doar o parte din problema, vrei sa cunosti motocicleta sa-i atingi limitele si sa nu te sperii cand le depasesti .. dar asta peste 2-3 ani 

 

Corect, o sa imi ia ceva timp dar nu ma grabesc. Sper sa ma ajute si notiunile de fizica pe care vreau sa le inteleg cat mai bine (e.g. aderenta, forte care actioneaza asupra motorului si cum etc.). Pana acum, cel putin la scoala, cred ca mi-au fost utile. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Kagemusha a spus:

Mă bag și eu la un threesome!😉

Adică cu cine că văd că reușești să îmi stârnești curiozitatea. Am înțeles, tu nguyen și mai cine ,că să faceți 3?

1 oră în urmă, ionutpm a spus:

 

A 7-a, nu am idee cat o sa mai dureze si nici cand o sa fie examenul, sper doar sa ma prind din sezon. 

 

 

Sper sa ma ajute cursul de conducere defensiva auto (cele 3 cursuri de fapt). Si desi nici B-ul nu il am de prea mult timp, am facut vreo 20K majoritatea in afara orasului si cel putin acolo stiu cam la ce sa ma astept. Prin oras o sa imi fie mai greu la inceput. Ca teorie am prins multe lucruri de pe Youtube si mai am multe de invatat, insa stiu ca teoria nu se compara cu practica.

 

 

Nu stiam, util si suna bine :D 

 

 

Corect, o sa imi ia ceva timp dar nu ma grabesc. Sper sa ma ajute si notiunile de fizica pe care vreau sa le inteleg cat mai bine (e.g. aderenta, forte care actioneaza asupra motorului si cum etc.). Pana acum, cel putin la scoala, cred ca mi-au fost utile. 

Prinzi sezonul sigur, deși la ce ploaie avem de ceva timp să nu dea și o ninsoare în septembrie și gata.😂

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ionutpm a spus:

 

 

 

...

Sper sa ma ajute cursul de conducere defensiva auto (cele 3 cursuri de fapt). Si desi nici B-ul nu il am de prea mult timp, am facut vreo 20K majoritatea in afara orasului si cel putin acolo stiu cam la ce sa ma astept. Prin oras o sa imi fie mai greu la inceput. Ca teorie am prins multe lucruri de pe Youtube si mai am multe de invatat, insa stiu ca teoria nu se compara cu practica.

....

Alea n-au ajutat pe nimeni, nici pe cei care au B-ul , sunt doar o mina de aur pentru un pilot de raliu pensionat, care ia banii de la corporatii sa isi intretina batranetea. Numeste ceva util care ai invatat la acele cursuri, pompos denumite - defensive.

 

Daca vrei sa ai o evolutie extra super rapida, du-te la circuit. Daca se poate intai la Secuiesc sau Amckart. Poate fi si ala de la Academia Titi Aur pe care il face Trancaniciu, pentru inceput.

Ia-ti mobra cu ABS.

Acum 2 ore, Nguyen a spus:

 

...

 

Pe drumurile publice Rossi este cel care se intoarce intreg acasa. De tehnica iti spun doar atat, ce inveti pe pista nu are legatura cu strada si doar iti va da impresia ca le stii pe toate iar acest lucru te va impinge sa faci prostii pe strada. 

 

Nu sunt deloc de acord. Are toata legatura cu pozitia corecta pe o motocicleta sport, luatul corect al virajelor, franare, orice. Ca nu trebuie apoi sa foloseasca la maxim aceste skilluri pe strada depinde doar de creierul lui si de stapanirea lui de sine.

 

Ziceai undeva ca sa nu intre maxim intr-un viraj, sa isi lase o marja. Pai de unde stii unde e maximul si ce marja ai daca tu niciodata nu ai mers macar inclinat maxim intr-un viraj? Multi motoristi au probleme la inceput si ies pe contrasens pentru ca in momentul ala cand simt ca au intrat prea tare intr-un viraj, in loc sa incline mai mult motoreta, ies larg. Uneori mor luati in coarne de tirul de pe contrasens. Daca ai fost pe circuit si intri pe strada intr-un viraj in care stii ca nu esti cu genunchiul pe jos si ai o marja de 30-40% inclinare, in momentul in care te va surprinde acel viraj vei avea instinctul corect de a te mai inclina putin si a strage trasa. Sau a folosi frana in viraj. Toate astea le poti invata mult mai safe pe circuit si infinit mai repede in numar de ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, einstein1984 a spus:

Din pacate, franarea degresiva de pe circuit nu are ce cautape strada daca-ti place viata.....

Am vazut mult mai multe cazuri de accidente, chiar foarte urate, de incepatori care nu s-au inclinat destul si au iesit larg in viraj din cauza lipsei de experienta decat rideri care au fost pe circuit si au cazut pe strada facand trail braking in viraj...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, Pinocchio a spus:

Nu sunt deloc de acord.

 

Diferenta mare intre pista si strada este faptul ca pe pista cunosti aderenta si curba de fiecare data, pe strada nu cunosti absolut nimic si totul este un imprevizibil absolut. De aceea trebuie sa lasi loc de manevra in permanenta. Putem discuta pe aceste teme pana ia foc serverul si cade forumul dar la sfarsitul zilei Rossi este cel care se intoarce acasa. Abilitatile de a negocia corect un viraj se dezvolta in timp, daca rulezi suficient prinzi experienta necesara. Abilitatile pe care le dezvolti pe pista pot fi benefice dar problema e ca la un moment dat exact acea incredere data de antrenamentul pe pista iti poate pune capac, te bazezi pe ceea ce ai invatat dar nu realizezi ca conditiile de pe strada nu sunt aceleasi cu cele de pe pista. Eu nu merg incet dar intotdeauna imi las spatiu de manevra, culmea e ca chiar si asa depasesc multi de  astia echipati full. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Pinocchio a spus:

Am vazut mult mai multe cazuri de accidente, chiar foarte urate, de incepatori care nu s-au inclinat destul si au iesit larg in viraj din cauza lipsei de experienta decat rideri care au fost pe circuit si au cazut pe strada facand trail braking in viraj...

franarea degresiva nu are treaba cu trail braking, una e in linie dreapta alta e cand esti inclinat. Eu am vazut destui rideri imprastiati pe circuit din cauza trailbrakingului.... Si rideri care mergeau tare pe circuit dar s-au facut pilaf in trafic, unul chiar pe o ambulanta 

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, einstein1984 a spus:

franarea degresiva nu are treaba cu trail braking, una e in linie dreapta alta e cand esti inclinat. Eu am vazut destui rideri imprastiati pe circuit din cauza trailbrakingului.... Si rideri care mergeau tare pe circuit dar s-au facut pilaf in trafic, unul chiar pe o ambulanta 

Pai atunci se pare ca nu stiu despre ce vorbesti...ce-i aia franare degresiva? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decreasing braking
Is performed by a continuously decreasing brake pedal pressure. In motorsport, the engine brake is rarely used for deceleration. Degressive braking can be divided into 3 phases: 1. apply a strong pressure on the brake to reduce as much speed as possible, 2. brake degressively (reduce pressure on the brake pedal) to avoid locking the wheels from the turn-in point (TIP) -> apex, 3. shift down to the ‘right’ gear.

La o simplă căutare, aici.

 

Adicătelea, tot un fel de trail-braking.

Explicat mai academic.😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Kagemusha a spus:

 

Adicătelea, tot un fel de trail-braking.

 

 

Nicio legatura cu trail-brakingul la moto! Pana si modalitatea de aplicare si dozare a franei este gresita pentru moto! Aveti grija de unde va luati informatiile!

 

 

Exista extrem de multe diferente intre pista si strada, de aceea tehnicile aplicabile pe pista sunt doar partial valabile pe strada. Cei care cred ca pista e 'mnezo absolut si atotputernic, sa imi spuna cand au intrat ultima oara pe pista intr-un viraj la limita aderentei, si au fost nevoiti sa opreasca la 0 km/h? Stiu, niciodata. Pentru ca pe pista nu inveti sa franezi pentru a opri, ci doar pentru a rade putin viteza (dar nu prea mult) si a prinde urmatorul viraj cu viteza maxima posibila. Toata dinamica franarii e diferita cand trebuie sa opresti mobra, fata de ce faci pe pista. Acolo si cand cade unul in fata ta, reduci si degajezi (eviti). In multe cazuri pe strada, nu ai unde evita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu faci decat sa il adancesti si mai mult in problema. Din explicatia pusa de tine vad ca acest 'decreasing braking' cum zice aici la masini este exact trail braking-ul pus de mine, doar ca e in limbaj moto.

Alta explicatie, va rog.

Si aveti decenta sa cautati un link care se refera la motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.06.2021 la 2:32, ionutpm a spus:

Am ramas la ideea de Ninja 650....

 

O motocicleta pe care-as fi luat-o miine daca m-ar da banii afara din casa, sau nu mi-ar fi placut asta mica a mea (ninja 300). :)

M-am suit pe "mobre" prima data la 32 ani, acum am 50, si inca merge kilometrajul mai repede la moto fata de masina. Alegerea a fost ... pozitia de turing si aerul de sportiva.

Bafta la luat permisul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Flower-Power a spus:

Ca să te ajute cineva să îți alegi motocicleta și echipamentul trebuie să ne prezinți o poză cu tine.

Ca sa clarificam:

- daca e tip, poze cu lantul de la gat (gros si auriu), cu valoarea de pe cantar (ca nu ii poti recomanda un 125cc unuia cu ceafa lata si 150kg dimineata pe stomacul gol) si incaltamintea (slapi - supersport; mocasini - harli etc)

- daca e tipa, poze in costum de baie din fata, spate, profil si trei sferturi, doar cu machiaj. Restul nu conteaza, se poate deduce totul din poze.

 

Acum ca am lamurit, unele motociclete au aceeasi ciclistica in mai multe incarnari; de pilda Honda CB500 seria noua are varianta naked si carenata, dar dedesubt e aceeasi motocicleta doar cu alte cantitati si forme de plastice. Are si varianta adventure, dar aia are suspensia modificata si nu se poate considera identica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, AdrianB1 a spus:

poze in costum de baie din fata, spate, profil si trei sferturi, doar cu machiaj.

Costum de baie din 3 piese, pălărie, ochelari și șlapi! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

27 minutes ago, ENEOS said:

Costum de baie din 3 piese, pălărie, ochelari și șlapi! :lol:

Inel, bratara si lantisor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.06.2021 la 6:11, Flower-Power a spus:

Ca să te ajute cineva să îți alegi motocicleta și echipamentul trebuie să ne prezinți o poză cu tine.

@ionutpm dupa cum vezi nici nu ti-ai luat mobra si deja sunt femeile interesate de tine ... :)

La 18.06.2021 la 6:11, Flower-Power a spus:

 

Cel puțin așa mi s-a cerut mie acum ceva timp. 

si tu crezi tot ce ti se spune? pozele se cer ca pe irc ... asl pls pix ... fa un pic de risarci "KETO + OMAD"  hint, ies pozele mut mai bine dupa cateva luni 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ajung să îmi explic glumele e nasol.

Acum 40 minute, superbec a spus:

@ionutpm dupa cum vezi nici nu ti-ai luat mobra si deja sunt femeile interesate de tine ... :)

si tu crezi tot ce ti se spune? pozele se cer ca pe irc ... asl pls pix ... fa un pic de risarci "KETO + OMAD"  hint, ies pozele mut mai bine dupa cateva luni 

Nu drăguță , sunt complet dezinteresată doar mă amuzam. ..așa cum și alții au făcut-o la un moment dat. Nu voiam să rămân datoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...