Sari la conținut

Întreținere motocicleta / echipament


Postări Recomandate

Salut, revin cu un topic nou😂

Am cautat pe internet toate chestiile posibile legate de întreținerea motocicletei si echipamentului, dar am găsit păreri mixte in Legătură cu acest subiect. 

 

Lanțul - din câte am înțeles, se curata odată la 600 de km. L am curățat o singura data la motocicleta mea pana acum. Am folosit motorina, multe cârpe si spray pt ungere lanț. Știu ca motorina nu e cea mai. buna alegere, dar este o metoda ieftina, si daca funcționează e perfecta pentru mine. E ok daca curat lanțul cu aceste 3 chestii? Știu ca exista mulți motocicliști care isi cumpăra câte 4-5 sprayuri diferite pentru fiecare curățare de lanț, dar eu personal nu am atâția bani de dat. 

 

Spălarea motocicletei - am văzut mulți motocicliști ca isi spala mobrele la carwash uri. Din câte am înțeles, nu e prea okay sa speli o motocicleta cu presiunea de la jetul ala de apa. Ar mai rămâne sa o spal de mână. Daca o spal de mana, e de ajuns sa folosesc fairy, apă si cârpe? 

 

Curățarea căștii - viziera din cate am înțeles poate fi data jos si curățată cu apa si săpun, dar părțile detașabile din interior cu ce pot sa le spăl? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

1. Ai mai sus un topic pinned despre curățarea și întreținerea lanțului. 

2. O poți spăla liniștit la orice spălătorie. Ideea este să stai lângă cel ce o spală și să-i spui să folosească jetul de la distanță de 1 metru. Și să nu fie motorul fierbinte. Cel mai bine este să găsești una self service și să ți-o speli tu singur. 

3. Părțile detașabile le poți băga la mașina de spălat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, l.u.v a spus:

1. Ai mai sus un topic pinned despre curățarea și întreținerea lanțului. 

2. O poți spăla liniștit la orice spălătorie. Ideea este să stai lângă cel ce o spală și să-i spui să folosească jetul de la distanță de 1 metru. Și să nu fie motorul fierbinte. Cel mai bine este să găsești una self service și să ți-o speli tu singur. 

3. Părțile detașabile le poți băga la mașina de spălat. 

👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt lant motorina e cea mai buna solutie combinata cu Kettenmax de la louis. foloseste cu incredere cartoane si carpe sub motoreta cat faci asta pt ca faci multa mizerie. Avand in vedere ca nu ai cric central ai nevoie de inca o persoana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Cavaleru a spus:

Avand in vedere ca nu ai cric central ai nevoie de inca o persoana

Da știu, e destul de complicata treaba când nu ai ceva care sa iti tina macar roata din spate ridicata, trebuie sa muti motocicleta de fiecare data cand ai terminat de curățat partea accesibila a lanțului 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Rares2005 a spus:

Da știu, e destul de complicata treaba când nu ai ceva care sa iti tina macar roata din spate ridicata, trebuie sa muti motocicleta de fiecare data cand ai terminat de curățat partea accesibila a lanțului 

pui sub bascula un lemn sau cric auto astfel incat sa stea sprijinta, in roata fata, cric si sprijinul de sub bascula

alta solutie:https://www.louis.eu/artikel/liftstick-louis/10003338

sau  https://sculeserviceauto.ro/rola-miscare-roata-motocicleta--trmt001-mk-p4854.html?gclid=CjwKCAjwwqaGBhBKEiwAMk-FtLm7mI6spbjhXnt2kYIPWnPuk3CInlmYj2r0FqOAy7rScDaLwcQG9RoCX20QAvD_BwE

 https://www.louis.eu/artikel/liftstick-louis/10003338

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

PARBRIZ

* Cari in top case, intr-o husa mica, hartie de rola, sticla cu pompita cu lichid de viziere si carpa din microfibra.

* Pui hartie de rola peste parbriz, torni apa peste, astepti 3 minute si il dai jos cu tot cu muste. Urmat de lichid de viziera si sters cu microfibra.

Sticluta de plastic cu pompita - de la magazin de chinezarii / bangladeshi.

Carpa microfleece - Dedeman, Kaufland, orice magazin cu sector auto / de piese auto.

Lichid de parbrize - Louis.eu, cod produs 10004986. O sticla de 250ml iti ajunge cel putin un sezon. 

- Eu mai dau si parbrizul jos cand vreau sa fac o curatare la nivel de maniac (de obicei sub pinlock - Shoei este lame maxim, se desprinde pinlockul si intra praf intre el si parbriz).

- Cand dai parbrizul jos, vezi numai bine castile facute de companii de it-isti. 5 min vs 30 sec, chiar 5 sec (Agv). 

 

Solutia antiaburire parbriz, de la Louis, de la aceeasi firma (Procycle) este inutila. 

Cea anti-ploaie este asa si asa. Dupa o perioada serioasa de stat in ploaie incepe sa isi piarda din eficienta. Briza scurta, cu stropi f mici pe parbriz - nu alunecau. 

Bani irositi cu ultimele doua. Nu sunt necesare.

 

PIELE

Folosesc urmatoarele produse de aproape 3 sezoane atat la moto (geci piele, cizme piele sau piele ecologica), precum si la incaltarile si gecile "civile". 

Am trecut deja prin cateva sticle cu solutie de curatat si ulei de hidratare (serum, cum ii zic ei) si am ajuns sa arunc/donez toate celelalte produse de curatare si intretinere.

Solutie de curatat piele - LINK. Il aplici, se imprastie ca o spuma, il cureti cu microfibra. 

Ulei de hidratare piele - LINK. Il aplici peste tot si lasi produsele asa, "ude". Nu masezi, nu intinzi cu carpe, etc. Vor absorbi uleiul in 10-15 min. De aplicat in baie (speli usor gresia dupa) sau undeva afara. Destul de mult ulei vaporizat se va imprastia pe langa si aluneca podelele de lemn/gresie ceva de speriat.

 

SPALAT MOTOR

Acasa cu burete si lighean sau la spalatorie cu fise (optiunea mea in 98% din cazuri). 

La sfarsit de sezon ideal sa desfaci carenele si sa iti faci de lucru cu un spray de contacte + verificata rugina/uns.

Ideal pt orice motor partea 2a, nu neaparat fiindca il speli mai des decat altii.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu am mai spalat mobra la lighean de vreo 12-13 ani. 

Atunci doar cand ma prindea pe undeva pe la tara/locuri bizare. 

Nu cred ca are vreo relevanta, ca dar speli niste plastice. Oricum la jug si roti trebuie sa pui chimicale serioase, nu detergenti casnici. 

 

 

Si fiindca tot ai mentionat detergent de vase. 

Unii spala cu el si interioarele de casca, cagula, ceea ce mie unul mi se pare anapoda.

 

Eu pun detergent de rufe si nu au mai crapat interioarele castilor de n ani. 

Detergent in proportie cu nr articolelor din cuva (mai putin) si turatie mai mica (400/600). 

Common sense, cum ar zice englezii. 

La spalatul la mana raman imbibate cu mai multa apa (se labarteaza dpmdv). Stoarse la mana - se scamoseaza. Iarasi dpmdv.

De obicei spal cam la 2-max 3 luni interioarele.

Cagula mai des - max o luna. Este un windstopper + coolmax si este intacta in al treilea sezon. 

Interioarele le pun mereu in saci pt spalat incaltamintea fiindca au piese de plastic colturoase ce ar putea agata/zgaria alte articole.

Nu sunt genul "om simplu, Pavlin" care nu spala interioarele fiindca se uzeaza. Daca se uzeaza in 2-3 ani si iubesc casca respectiva, imi iau altele noi.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, _Raul_ a spus:

detergent de rufe

Folosesc sampon pentru copii sau sapuniri lichide pentru zona intima --> sunt delicate cu materialul, pielea si sunt cele mai ok legat de reactii la nivelul epidermei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Later edit: 

In Timisoara prin anumite magazine exista un detergent lichid 'Sgrasatore" smth smth, f puternic. 

Asta as folosi la roti, bascula, etc. 

Chante-Clair-288x500.thumb.jpg.3b518195881f101d8b3df331b563b1b9.jpg

 

Sau mai exista un detergent puternic, de la S100 (Total Cleaner/TC Plus), la Louis - LINK

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Rares2005 a spus:

 

Am cautat pe internet toate chestiile posibile legate de întreținerea motocicletei si echipamentului, dar am găsit păreri mixte in Legătură cu acest subiect. 

 

pt absolut orice cauti pe internet vei gasi indicatii contradictorii , de la spalatul pe maini la sinucidere

 

motocicleta ei aia de la semnatura? atunci o speli frumos cu wapul acasa sau unde vrei tu , eu zic de ani de zile sa nu spalati mobrele cu wapul dar este doar o parere personala si nu e valabila pt cross/enduro , probabil ai observat ca dureaza la fel sa o speli cu o galeata si un burete  .

 

Cu lantul e mai complicat , sunt eroi pe aici care fac 60K km sau mai mult cu un kit de lant , cred ca e unu de bate 100k (o sa se trigeruiasca imediat ) , lantul e mort de mult doar ca nu s-a rupt inca iar marii maestrii accelereaza ca un scuter de 50 ... tot astia il spala si ung la fiecare iesire , la motocicleta ta sunt mai multe tipuri de lanturi oricum nu o sa te tina o eternitate si nici nu sunt foarte scumpe , dai noroiu cu vapu si mai curata-l /unge cand te plictisesti dar n-o sa vezi o diferenta mare la durata de viata, mai important e sa fie intins corect si verificat . Daca ai un manual de utilizare sau servis incearca sa-l citesti , o sa descoperi cateva chestii interesante . daca nu ai il dldezi , in manuale gasesti tot pareri , doar ca sunt ale fabricantului, unele sunt bune altele au solutii mai bune gasite de entuziasti, oricum daca te tii dupa manual nu vei gresi cu nimic . Ce e foarte important de stiut in legatura cu lantul ... NU VREI SA SE RUPA ! ai mari sanse sa spargi blocul motor sau sa blochezi roata spate sau ambele 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 6 minute, superbec a spus:

pt absolut orice cauti pe internet vei gasi indicatii contradictorii , de la spalatul pe maini la sinucidere

 

 

 

Nasol este ca in cazul ultimei nu ai pe nimeni sa povesteasca din experienta.

Acum 13 ore, Rares2005 a spus:

Lanțul - din câte am înțeles, se curata odată la 600 de km. L am curățat o singura data la motocicleta mea pana acum. Am folosit motorina, multe cârpe si spray pt ungere lanț. Știu ca motorina nu e cea mai. buna alegere, dar este o metoda ieftina, si daca funcționează e perfecta pentru mine. E ok daca curat lanțul cu aceste 3 chestii? Știu ca exista mulți motocicliști care isi cumpăra câte 4-5 sprayuri diferite pentru fiecare curățare de lanț, dar eu personal nu am atâția bani de dat. 

Motorina, perii ieftine, ziare si lighean/tava. 

Am avut KettenMax. Pe multi ii coafeaza. L-am dat gratis unui amic dupa 2-3 folosiri. El este super fericit cu el de n ani. 

Daca faci enduro, nu pui spray de lant pt strada/alb. Eu aveam spray cu ulei, dedicat pt lanturi moto (no name, de la magazin auto, dar era ideal). Il caram dupa mine si reungeam lantul cand ieseam definitiv la asfalt. 

Daaar, cum a zis si @bec, este mai mult placebo pentru tipicari (la enduro-turism cel putin). Si eu zic ca mai mult de 20% nu ii lungeam durata de viata. Eu cam la 10-12k  ii faceam vant. 

 

Acum 13 ore, Rares2005 a spus:

 

Spălarea motocicletei - am văzut mulți motocicliști ca isi spala mobrele la carwash uri. Din câte am înțeles, nu e prea okay sa speli o motocicleta cu presiunea de la jetul ala de apa. Ar mai rămâne sa o spal de mână. Daca o spal de mana, e de ajuns sa folosesc fairy, apă si cârpe? 

Pai dai ca omul cu detergent de la zeci de cm/1m si la fel si la clatire. 

Insisti mai de aproape la roti, bascula, pe sub motor. 

Si clar cu maare atentie pe unde este plin de electronica.

Anyway, la spalatoriile cu fise din Ro detergentul este diluat rau la unele. 

Problema este sa nu dai cu detergent ce are mult acid pe cadru/piese de AL. S-a intamplat la destul spalatorii cu angajati (din ce in ce mai putine oricum). 

 

Daca esti genul de faci dezmemembare si gresare serioasa la sfarsit de sezon (bascula/suspensie, scarite, pedale, cabluri, blocuri de comenzi, locase cheie, spray contacte, etc etc) nu ai de ce sa stai cu grija chiar si daca speli motorul excesiv. Dpmdv. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, _Raul_ a spus:

 

Nasol este ca in cazul ultimei nu ai pe nimeni sa povesteasca din experienta.

 

pai sunt destui care au experienta doar ca nu au facut treaba cum trebuie :) vezi ca alexen are 10 ani de experienta ca mecanic moto , ti-ai duce mobra la el ?:) (e doar un ex )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana iti iei stander, si n ai pe nimeni sa te ajute sa tina de motoreta sa invarti de roata ca sa cureti lantul, ia o sipca de-un cot. Cu cricul lateral pus > tragi motoreta spre tine astfel incat ramana sprijinita in cricul lateral si roata spate suspendata cativa cm de la sol, iei sipca si o bagi vertical sub bascula. Gata, ai un stander improvizat :))

Editat de orangefresh2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Rares2005 a spus:

Da știu, e destul de complicata treaba când nu ai ceva care sa iti tina macar roata din spate ridicata, trebuie sa muti motocicleta de fiecare data cand ai terminat de curățat partea accesibila a lanțului 

Ar trebui sa am un stander prin grajd care nu mai imi foloseste. Daca dau de el iti dau un semn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, orangefresh2 a spus:

Pana iti iei stander, si n ai pe nimeni sa te ajute sa tina de motoreta sa invarti de roata ca sa cureti lantul, ia o sipca de-un cot. Cu cricul lateral pus > tragi motoreta spre tine astfel incat ramana sprijinita in cricul lateral si roata spate suspendata cativa cm de la sol, iei sipca si o bagi vertical sub bascula. Gata, ai un stander improvizat :))

👍👍👍👍

Acum 25 minute, Silver Arrow a spus:

Ar trebui sa am un stander prin grajd care nu mai imi foloseste. Daca dau de el iti dau un semn.

Esti din București, nu? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi când naiba mai mergeți cu mobrele dacă le bibiliți atât? 

Dacă știi nițică mecanică ți-e clar unde să nu îi dai cu jetul. La fiecare articulație care conține rulmenți, pe simeringurile furcii, pe căblăraie și mai ales pe mufe, pe electronicele expuse. În rest, pe bascula plină de meclez, pe roți și pe carenajul interior (aripi), dacă nu îi dai serios cu jetul, nu sare jegul.

Eu sunt de-al lui Pavlin. Am spălat echipamentul de 2 ori în 10 ani. E drept că fac duș și îmi schimb chiloții zilnic și nu l-am împuțit. Nu mă șterg nițel la sub braț sau între picioare cu șervețele umede. Apă din belșug. Eventual din râu, dacă sunt plecat cu cortul. Acum am luat ceva Gore-tex, s-ar putea să mă țină până la pensie, dacă nu mă tăvălesc cu el pe asfalt. Gândește-te la o chestie. Tricoul preferat, se uzează cel mai rapid, pentru că îl speli mai des. Idem și chiloții. La un moment dat se duce dracu banda elastică. Ghici de ce. Casca, un Uvex enduro carbon pe care am tot vrut să o înlocuiesc, țin Schuberth și Airoh noi în dulap, intră în al 12-lea an și am zis să îi pun al doilea interior. Pe primul cred că maxim de 3 ori l-am spălat. Se deteriorează vizibil de la detergenți. Nu e rea ideea cu lichidul de vase sau doar cu apă. Viziera o curăț rar pe drum. Un șervețel umed, apoi unul uscat. Acasă o dau jos și cu apă călduță puțin săpun lichid, apoi cu mânuța ca și cum te-ai spăla pe față până cad toate chestiile lipite. Șters cu o cârpă moale. Cât mai puține smacuri și aici, că mătuiesc. 

Capitolul lanț e plin de controverse. Cert e că cei care îl curăță cu diverse chimicale și îl dau cu spray de lanț îl schimbă mai des, 10-20 000 de kilometri, cei care utilizează un ungător de lanț ce folosește un ulei care și spală în același timp, duc lanțurile la peste 30 de mii. Toată treaba stă în cât de afectate sunt O-ringurile, fizic (prin frecare pe uscat), sau chimic (prin contactul cu diverși solvenți puternici). Îl cureți mai des cu smacuri, se înmoaie și deteriorează mai mult O-ringurile. Nu intră unde trebuie spray-ul de lanț, mai ales cel cu teflon, uzură mai mare. Unii nu-l ung deloc, îl curăță din când în când. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...