Sari la conținut

FZ6N - motorul nu merge rotund la turatii joase 2000-2900rpm


Postări Recomandate

Vin cu urmatoarea problema peste care am dat si nu stiu de la ce ar putea fi. Se de un FZ6N, de altfel foate bine intretinut, care intre 2000 si 2900rpm merge ... in valuri. Motorul nu e liniar, are un sunet oscilant. 

Mentionez ca:

1. Are bujii proaspat schimbate, pe cod de origine si producator; 

2. Acum maxim 20k km au fost sincronizate clapete si supape (traiasca TNG); 

3. Filtru de aer max 10k km; 

4. Parametrii amestecului sunt factory (-16 pe 1/4 si +5 pe 2/3); 

5. Toba stock; 

6. Compresie excelenta, nu papa ulei deloc, nu pierde lichide etc

7. Baterie proaspat pusa, max 1000km. 

Impresia mea e ca e ceva de la amestec dar nu pot sa imi dau seama cum si de ce. Trage foarte bine, etc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Eu iti recomand sa mergi si la un mecanic inainte, poate sa pui si un tester. Problema poate sa fie ceva la sistemul electronic de control a injectiei. Nu este grav. Am avut o problema asemanatoare la auto si era ECU de vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa am sa fac insa ma gandeam ca poate fac un diagnostic de la distanta intre timp. Am citit toate manualele si am verificat toti parametrii, inclusiv circuitele principale (cu ce scule am avut acasa evident). Totul e ca la carte. ECU e in regula, motocicleta sa zic asa nu intrerupe in accelerare pana la max rpm, la relanti sta perfect 1320ture plus minus 10 dupa ce se incalzeste. 

Ideea e ca m-am urcat pe un fz6 an 99 (carburatie) si atunci mi-am dat seama de aceasta fluctuatie, eu fiind obisnuit cu a mea. Apoi pe hayabusa, nici la aceea nu aveam. Am luat motocicleta sotiei, nici la ea nu se simte. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc! O sa incerc cu TPS-ul, vad ca valoarea lui trebuie sa fie intre 16 si 18 la inchis (valoare de fabrica). Am gasit si un tutorial cu reglarea acestora. 

 

TPS merge in parametri, chiar perfect as putea spune. 16 pe inchis si 100/101 pe deschsi maxim. Am avut rabdare si am urmarit incet cum urca valoarea, nu am pozitii moarte. Nu cred ca e cazul sa demontez iarasi si sa masor cu un multimetru direct pe motoras. 

Am ramas la o singura optiune - clapetele de sincronizat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, acum 20k km. In carte se verifica si se regleaza la 3 perioade de mentenanta, respectiv 18k. Nu vad cum as putea verifica asta fara ceasurile de citire a volumului de aer. Daca aveti ceva idei...

Ma mai gandesc ca poate fi ceva injector infundat. Sistemul de injectie e ok, pompa baga bine, rezervor curat fara rugina etc...

Saptamana viitoare e programata in service pentru cele 2 operatii oricum. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, Paul_E a spus:

Da, acum 20k km. In carte se verifica si se regleaza la 3 perioade de mentenanta, respectiv 18k. Nu vad cum as putea verifica asta fara ceasurile de citire a volumului de aer. Daca aveti ceva idei...

Ma mai gandesc ca poate fi ceva injector infundat. Sistemul de injectie e ok, pompa baga bine, rezervor curat fara rugina etc...

Saptamana viitoare e programata in service pentru cele 2 operatii oricum. 

Produsele petroliere se mai degradeaza si formeaza gume care se depun in componentele mai fine. Benzina incepe sa isi schimbe proprietatile dupa 6 luni, dar depinde de aditivi si alte conditii. Am vazut si planuri de service personalizate pentru anumite tari datorita calitatii carburantului. Asta era acum ceva ani. La simptomele descrise nu cred ca este asta, dar cine stie, incalcite sunt caile mecanicii. Sunt curios cum se va rezolva si sigur se rezolva. Stiu cum e sa ai caprita bolnava 😁. Sa dai un feedback dupa, pls

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dau cu siguranta. Din fericire unele lucruri le poti verifica acasa, cu un minim bagaj de cunostinte tehnice. 

Pentru reparatii tot timpul am fost la mecanic, e mai safe atat pentru mine cat si motor. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Paul_E a spus:

 

4. Parametrii amestecului sunt factory (-16 pe 1/4 si +5 pe 2/3); 

 

  

lasa sincronizarea ca nu e de acolo , asa de la distanta parca simt o bobina decedata ... dar cine stie ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca era bobina dusa, intrerupea permanent, la orice turatie. Am verificat parametri in modul de diagnosticare a motocicletei (chiar e super bun la fz6), nu am probleme la senzori pe niciunde. 

Ori clapete ori ceva pe la un injector infundat, care face treaba doar 80% (bujiile erau toate arse dar nu cu urme de depuneri ingrijoratoare). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Daca era bobina dusa, intrerupea permanent, la orice turatie. 

Nu neaparat, am intalnit o bobina care facea figuri doar in anumite conditii( in special de umiditate) si care in ture mari in general mergea bine.

Am mai intalnit la o alta motocicleta un conector problematic de la primarul unei bobinei. Ala facea figuri tot asa , la anumite turatii , in functie de vibratii.

Citat

 intre 2000 si 2900rpm merge ... in valuri

Citat

motocicleta sa zic asa nu intrerupe in accelerare pana la max rpm

Poti descrie mai exact cum se manisfesta? Eu prin mers in valuri inteleg ca la pozitii constante ale acceleratiei apar niste intreruperi urmate de reveniri, dar tu spui ca defapt nu intrerupe.

Face asa in sarcina si/sau pe loc? Face la fel indiferent de treapta de viteza? Face doar cand incerci sa o tii constant in acel interval de turatie, sau ori de cate ori ajunge in acel interval ?

Ce an e motorul? De cand ai sesizat problema? La astea mai noi apare mers neregulat din cauza amestecului sarac impus de normele de poluare. 

Dupa cum vezi sunt foarte multe detalii care conteaza intr-o diagnosticare.

Daca problema nu a aparut brusc si ai sesizat-o doar prin comparatie cu alte motociclete ( adica nu e chiar evidenta) as incerca sa ma joc un pic cu setarile astea: -16 pe 1/4 si +5 pe 2/3 in sensul de a imbogati amestecul . Nu ma astept la miracole ( la FJR n-am reusit sa simt ceva umbland la acele setari) dar efortul e minim si merita incercat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Paul_E a spus:

 

Da, acum 20k km

 


Aaa… mi-a scapat “k”-ul! Cati km are in total?

 

E cam ciudata problema si nici tu nu prea o prezinti prea bine.

 

Suplimentar la ce a intrebat @Binox, face “valuri” doar in mers sau si pe loc, pe liber? E motor de 600cc cu cuplu mic, aproape ca nu poti folosi 2-3000rpm in mers in afara de treapta 1-2… esti sigur ca e de la motor? Care e starea ambreajului, a pinionului si foii dintate si, nu in ultimul rand, a lantului? Uzura, tensionare, etc. Sau starea franelor? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca la relanti turatiile sunt constante +10rpm, in accelerare motorul se aude neuniform. Nu stiu cum as putea descrie corect simptomele. In sarcina, merge smucit la accelerare usoara (spre foarte uaoara), asta pana trece de 3000 de ture, cam pe acolo. Nu exclud ca la turatii mari sa prezinte acelasi smptom dar sa nu il simt datorita... turatiei mari. 

La evacuare se simte, se aude acea mica oscilatie a motorului. Indiferent daca e in sarcina sau pe loc. 

Bujiile sunt noi, la fel a facut si cu cele vechi. Nu cred ca e de la scanteie. 

La injectie nu am umblat niciodata, ma gandesc ca poate e infundat vreun injector si nu da cat trebuie in camera de ardere. 

FZ-ul e din 2004, are 72.000km. Motorul e foarte bine intretinut mecanic, fara probleme de oricefel pana in prezent. 

Nu cred ca se poate rezolva umbland la valorile amestecului, am incercat sa ajustez astazi pe toata plaja de valori si nimic. 

Din pacate acasa nu am scule care sa imi permita sa fac verificari mai amanuntite, va merge la mecanic saptamana aceasta la sfarsit. 

Maine o sa fac si un mic film in care sper eu sa se inteleaga ceva din problema ei. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca a mers bine cu amestecul in varianta originala nu are rost sa te joci acolo, chiar daca se imbunatateste nu faci decat sa maschezi un (alt) defect. Un mers neregulat poate fi cauzat de unul sau o combinatie de mai multi factori si daca nu e ceva evident, depanarea se face prin eliminare. Ai schimbat bujiile dar aprinderea este compusa (si) din pipe si fise (fire) si, nu in ultimul rand, bobine. La fel, un filtru de benzina infundat, o pompa obosita, un injector lenes, etc. pot contribui. 72k e ceva, cand ai facut sau verificat ultima data jocul la supape? 
 

Ideea e ca ce reclami tu nu pare un defect clasic, pe care cineva sa il recunoasca si sa iti spuna aici pe forum cauza. Un mecnic cu experienta poate depista defectul imediat… dar si foarte bine numai prin elimjnare, adica inlocuirea anumitor componente. 
 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Paul_E a spus:

Nu cred ca e de la scanteie. 

Eu cred că tocmai de acolo e! 

Iar statistica problemelor tehnice dezbătute pe forum e de partea mea, de cele mai multe ori s-a exclus de la început tocmai cauza. :guitar:

Bine, acum nu că aș înțelege ce cauți la turații din astea de 2-3000 rpm în mers cu FZ6... 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Supapele au fost reglate de TNG acum 20k km. Nu cred ca de acolo e problema.

E posibil sa fie si de la scanteie dar am verificat bujiile cand le-am schimbat. Uzate insa fara alte probleme (toate erau uzate uniform fara diferente vizibile).

Intreruperea nu este neregulata (fluctuatiile) si pe deasupra dau si o vibratie usoara in motor. 

La 2-3000 ture se observa cel mai bine, nu ca as merge cu el doar pe plaja aceea de turatie. 

Fac un fil imediat si il atasez.

 

 

Pe evacuare se aude ce mai bine. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Am un fz6 s2 si am avut probleme cu bobinele.

 

Cand se incingea motorul intrerupea, mai ales cand stateam la semafor simteam. Cateodata se si oprea.

In mers probabil facea la fel dar nu imi dadeam seama.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Paul_E a spus:

90% bobine , pe la 70k km isi dau duhul ... altfel nu strica un leak down sa vezi daca mai inchid supapele cum trebuie

 

p.s. da stiu kle500 merge 400k km cu aceleasi bobine 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit un tutorial pentru verificarea rezistentei bobinelor. O sa ma apuc sa desfac motorul si sa il duvedesc astazi. Pare simplu si il pot face cu ce am in dotare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Paul_E a spus:

Am gasit un tutorial pentru verificarea rezistentei bobinelor. 

este simplu dar.... e cu dar , mai bine cauta un coleg sa faci schimb , dureaza 10-15 min.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai un megohm-meter (instrument de masurat rezistenta de izolatie) cu tensiune mare, nu te complica. Ti-a zis becu, cel mai simplu test e sa le schimbi.

 

Ai incercat vreo solutie de curatat injectoarele, gen Redex? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum nu am curatat niciodata partea de injectie, rezeevorul fiind curat fara rugina. Am zis ca nu e cazul insa de cand cu problema mi-a trecut prin cap sa ii fac o curatare. Nu as incerca cu solutii, mai degraba mecanic, dat jos de pe motocicleta si curatat astfel. 

Cat despre partea cu masuratul rezistentei, ai dreptate, nu prea pot sa imi dau seama cu un aparat mic decat daca e dusa de tot (si nu e).

Partea proasta e ca nu imi inregistreaza nici o problema ecu in diag, 0. Ma surprinde chestia asta. Nici in istoric nu am nimic la indicatorul 61. 

Din pacate nu am gasit stoc pe la nimeni prin online, oem minim 7 zile lucratoare. Afteemarket am gasit doar la 3-5 zile. In dezmembrari sunt fantastici, acelasi pret cu oem de noi (nu comentez). As fi luat unele doar pentru proba in lipsa aparatului de masurat. 

Cert e ca va primi o curatare de injectie si reglat clapete. As fi preferat sa pot testa pana atunci bobinele cumva, sa le comand in cazul in care intradevar sunt probleme cu ele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...