Sari la conținut

FZ6N - motorul nu merge rotund la turatii joase 2000-2900rpm


Postări Recomandate

Nu stiu cum o sa cureti tu injectoarele “mecanic”… dar iti urez succes. Nu are rost sa comanzi bobine noi, cel putin nu pana nu ai confirmarea practica, dar din nou, faci cum crezi. Un blidonas din ala de Redex face uneori minuni… si nu costa o avere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa desfac totul pana la bobine. Am pus multimetru pe ele asa cum e (pana la urma a indicat 2.5 pe una din ele, scazand 0,6 rezistenta firelor a iesit 1,9, ceea ce inseamna ca e in parametri) si se pare ca una e defecta. De ce spun asta, fluctueaza rezultatul in timpul citirii 2,5-2,7. La manual spune 1,7 pana la 2,08. 

Am la atelier unul mai bun si voi incerca si maine o citire sa vad ce spune si celalalt. 

Totusi ar fi fost frumos sa gasesc una de test... 

20210630_235304.jpg

20210630_233752.jpg

Acum 37 minute, yo4hgx a spus:

Nu stiu cum o sa cureti tu injectoarele “mecanic”… dar iti urez succes. Nu are rost sa comanzi bobine noi, cel putin nu pana nu ai confirmarea practica, dar din nou, faci cum crezi. Un blidonas din ala de Redex face uneori minuni… si nu costa o avere.

O sa iau un bidon maine sa incerc si varianta asta. 

Eu nu o sa curat injectoarele, le duc la ateliere specializate. Pentru masini, am pe Alexandriei Bosh Service si ei fac minuni (la diesel). Mai este unul pe la 1Mai iarasi pentru asa ceva. Ambele testate de mine.

Tot timpul, pentru operatii complicate, motocicletele le duc la specialisti. TNG se ocupa de "fine tuning" si alte modificari pe care le-am mai facut. Pentru furci la Dan langa Zoo. Restu la Georgica de la Ural. 

Toate motocicletele au fost desfacute, salblate vopsite electrostatic, rulmenti schimbati roti jug pinioane etc etc etc. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.06.2021 la 16:57, Paul_E a spus:

Daca era bobina dusa, intrerupea permanent, la orice turatie. 

 

La 30.06.2021 la 1:04, Paul_E a spus:

Nu cred ca e de la scanteie. 

 

 

Acum 5 ore, Paul_E a spus:

se pare ca una e defecta. De ce spun asta, fluctueaza rezultatul in timpul citirii 2,5-2,7. La manual spune 1,7 pana la 2,08. 

 

Q. E. D. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am repetat operatia dimineata, pe lumina. Se pare ca amandoua indica aceeasi valoare, fara fluctuatii 2,2 - pe cabluri am 0,4 deci rezulta un 1,8 ceea ce inseamna ca sunt bune. Probabil nu am tinut eu azi noapte cum trebuie firele de la multimetru pe bobina 2/3 - papucii fac minuni. 

Revenim de unde am plecat din pacate. 

O sa incerc cu aditivul pentru curatat injectoare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am vorbit cu el de asta... inca. Am zis sa incerc eu intai, am chef de mesterit...

Inca astept sa ma programeze cu busa (s-au inmultit motocicletele si e ocupat se pare). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, l.u.v a spus:

Eu aș zice să aștepți și să vorbești cu el. Omul știe ce spune. 

De peste 5 ani merg la el pentru reglaje motor si alte operatii de finete, chiar stie. Insa e cam greu de prins in ultima vreme si mai ales vara. Avea timp cand lucra la aeroport :)

I-am scris mai devreme, macar un sfat ar fi binevenit. 

Incerc astazi cu aditivul pentru injectoare. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Paul_E a spus:

Am repetat operatia dimineata, pe lumina. Se pare ca amandoua indica aceeasi valoare, fara fluctuatii 2,2 - pe cabluri am 0,4 deci rezulta un 1,8 ceea ce inseamna ca sunt bune. Probabil nu am tinut eu azi noapte cum trebuie firele de la multimetru pe bobina 2/3 - papucii fac minuni. 

Revenim de unde am plecat din pacate. 

O sa incerc cu aditivul pentru curatat injectoare...


Ti-am mai spus ca bobinele nu se masoara cu multi-metrul decat pentru defecte grosiere. Chiar si cand par in regula la masuratori statice, dinamic, la o anumita temperatura izolatia poate fi afectata si sa dea la masa partial. Acelasi lucru este valabil si pentru TPS sau alti senzori si este foarte greu, aproape imposibil de detectat fara aparate de masura speciale si mai ales fara experienta.

 

In aceste conditii nu prea ai de ales decat sa inlocuiesti componentele prin eliminare, chiar daca tu “nu crezi” ca e de acolo pentru ca, si o spun fara rea vointa, daca ai fi stiut ce si cum nu ai mai fi intrebat pe forum. Bafta!

Acum 5 ore, l.u.v a spus:

 

Aditivul îl pui degeaba, frecție la picior de lemn. 

 


Ai vreun motiv anume pentru care faci aceasta afirmatie? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am curatat contactele peste tot, si-a revenit. Am impresia ca la bobina de 1/4 unul dintre papuci era scos 70% din bobina. Se poate sa fi fost de acolo. Merge rotund si bine acum. 

Daca era bobina dusa, mi-as fi putut da seama cu multimetru si stii de ce, facea constant indiferent de temperatura motorului, nu doar aleatoriu. 

Diseara cand fac plinul bag si aditivul. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cu un pistol de temperatură poți verifica cu motorul pornit fiecare evacuare și îți dai seama care bobină nu lucrează. Depinde însă și când o apucă dracii. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai vazut o schema, stropesti cu apa si de pe care se evapora mai greu, e cu problema :). Am zis sa desfac si sa curat verific, daca tot m-am apucat de ea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Paul_E a spus:

Am curatat contactele peste tot, si-a revenit. Am impresia ca la bobina de 1/4 unul dintre papuci era scos 70% din bobina. Se poate sa fi fost de acolo. Merge rotund si bine acum. 

Daca era bobina dusa, mi-as fi putut da seama cu multimetru si stii de ce, facea constant indiferent de temperatura motorului, nu doar aleatoriu. 

Diseara cand fac plinul bag si aditivul. 

 


Nu ai mentionat, de cat timp a aparut problema asta? Cand nu stii exact care anume a fost cauza, astfel de “reparatii” tind sa nu tina iar fenomenul sa apara din nou. Nu stiu cum e la tine dar daca tor esti pus pe treaba desfa si pipele si verifica rezistentele din interior care au prostul obicei sa corodeze si sa creeze tot felul de nebunii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ptimul lucru care l-am facut a fost sa schim bujiile si sa verific fisele (inspectie vizuala). Am verificat filtru aer si am curatat carcasa. Am verificat rezervorul (daca sunt impuritati sau sedimente). 

Apoi am trecut la o diagnosticare pe ecu (ce are ea in dotare). Totul era in parametrii. 

Lucrurile simple le-am facut initial, la ce am avut acces fara sa desfac cutia filtrului si ce era mai jos.

Am verificat mufele, am schimbat un cablu la proiectoare si am pus alt intrerupator pe el (tot nu e ce trebuie, mai lucrez eu la el). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Daca era bobina dusa, mi-as fi putut da seama cu multimetru

😀 Vad ca tot insisti cu multimetrul, nu ti-ai fi dat seama decat daca era un defect evident (infasurare intrerupta sau multe spire in scurtcircuit), dar deobicei cand apar problemele generate de bobine, defectul nu e suficient de evident pt a fi indicat de multimetru. Ori sunt probleme cu izolatia ori sunt spire in scurt dar nu suficient de multe incat sa fie evident pe un multimetru banal. (sau combinatie intre cele doua)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, Paul_E a spus:

 

Apoi am trecut la o diagnosticare pe ecu (ce are ea in dotare). Totul era in parametrii. 

 

motocicletele astea au asa putini senzori ca in 90% din cazuri nu vezi nimic pe diagnoza, merg ca orbu in bezna , un fel de carburatoare mai destepte 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa fac cateva ture cu ea prin jurul Bucurestiului, alta viata. Inclin sa cred ca bujiile erau de fapt problema sau conectorul desprins la una dintre bobine (pe 2/3). Am fluctuatii constante pe motor cald la relanti de 40-60rpm ceea ce e fantastic. Partea buna e ca am facut o mica mentenanta pe la subansamblele din jurul motorului daca tot l-am desfacut. 

Nu insist cu multimetru, spun doar ca daca problema e constanta indiferent de situatie, sigur se vede la multimetru. 

Partea frumoasa la motociclete e ca iti poti da cu parerea, in lipsa unui sistem complex de diagnoza. :) Din fericire nu sunt asa complicate japonezele astea, cu putina lectura si cateva cunostinte de mecanica iti dai seama usor de anumite probleme uzuale. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...