Sari la conținut

Coborare moto/upgrade suspensie-Versys 1000 2019


Postări Recomandate

Salut,

se da calul din dotare, un versys 1000 din 2019, varianta standard-suspensie normala, nu electronica.

De ceva vreme tot aveam idei de ugrade, sa iau alta. Am incercat un gs, nu m-a convins. Asta e alta discutie insa. Revenim la problema mea, pentru care am nevoie de ajutor-sfaturi-sugestii:

Motocicleta este un pic grea, avand centrul de greutate sus. Suspensia stock , pe setarile standard, este moale. Ca sa fie cum imi place, dupa reglaje, devine mai inalta. Am 1.80, in combinatia suspensie reglata, ajung  jos doar pe pingele. Nu i problema pe astfalt, dar cand vorbim de pietris, de o parcare in panta, o pozitie inclinata, nu ajung ok jos cu piciorul, si am din cauza asta niste probleme de control la viteza foarte mica/pe loc-frica de a scapa moto. Am si comis o, traiasca crashbarul. Tinand cont de situatia actuala, ma gandesc sa fac ceva in acest sens. Coborarea nu trebuie sa fie foarte mare, 1cm e deja suficient probabil.

Prima idee, sa caut un kit de coborare suspensie, ceva de genul:

https://www.wilbers.de/shop/en/Motorcycle/Kawasaki/Versys-1000-LZT00C/Promoto-Lowering-Kit-20-mm.html?year=2019

http://www.lustracing.co.uk/suspension/kawasaki-versys1000-lowering-kit.html

https://soupysperformance.com/kawasaki/versys-1000/kawasaki-versys-2019-2020-2021-single-style-threaded-lowering-link.html

Ultimul mi se pare cel mai misto, in sensul ca e bolt on, reglabil. 

A doua varianta, mai scumpa, dar care mi se pare cea mai buna la acest moment, upgrade suspensii. Ei ,aici deja ma pierd in detalii si informatii. Kituri complete, fata spate. Arcuri progresive vs liniare pe fata, amortizor nou pe spate. Va ca unii producatori le si configureaza pe specificatii-greutate la reglaj standard, apoi cu pasager si bagaje. 

Nu stiu de unde sa apuc povestea, am nevoie de sfaturi de la cine a avut de-a face cu subiectul asta, nu vreau sa fac o tiganie. N-as avea o problema sa investesc 1k in suspensie completa, daca prin asta schimb modul in care se comporta moto, si rezolv si problema de inaltime. 

Am gasit si asta, alt arc pentru amortizor spate? mai scurt?

https://www.webshop-hyperpro.com/en/motorbike/kawasaki/versys-1000/versys-1000/2019-2020/suspension/height-adjustment/lowering-kit-rear/SP-KA10-SSB038

sau un kit de suspensie complet de la ei-nu imi place ca n-au preload adjuster, dar probabil il pot pune extra:

https://www.webshop-hyperpro.com/en/motorbike/kawasaki/versys-1000/versys-1000/2019-2019/suspension/front-and-rear-suspension/streetbox/SB-KA10-6AP-B

Si probabil pot pune arcul mai scurt? sau?

Cum sunt 2 maini stangi, ideal ar fi sa merg undeva sa fac toata povestea, service. 

Asadar? pareri? sugestii? Sfaturi? Help :)

 

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vorbim de 1 cm ... poti sa modifici shaua sau sa cumperi una custom , asta e optiunea simpla si relativ ieftina.

 

optiunea 2 ai descoperit-o singur , alt arc pe spate ... nu neaparat scumpa , tehnic este cel mai bine sa-ti alegi arcul in functie de greutate dar si mai bine e sa pui tot ansamblul arc/amortizor aftermarket asta e optiunea 3 .

 

hyperpro este o firma olandeza, sau marketingul/designul se fac aici , nu stiu exact , din experienta iti spun sa te feresti de ce vand miticii de balta (si eu am arcuri hyperpro pe suspensia fata) dar nu pot sa recomand.

 

cauta optiuni la alti producatori de renume ,ii cunosti 

 

p.s. kiturile de coborare in cazul tau sunt cam nefericite, o sa cobori prea mult spatele , am montat cateva si mai bine nu 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, superbec a spus:

 

Ms de reply. Da, vorbim de 1 2 cm de castigat. Saua e deja modificata. Doar sa ma uit de una aftermarket poate :) 

Ce zici de kitul ala de la wilbers, de 20mm?  In cel mai rau caz, pierd 100 euro, aia e. Parca ar merge experimentat. Tu cand ai montat, ce efect a avut? Ce dimensiuni?

Deci hyperpro nu recomanzi. Tfx? Wilbers? Ohlins sigur da, dar sa vad ce inseamna costuri, daca s-ar apropia de cei 1k pusi ca target. Altii mai sunt pe amortizoare?

A ,si la 2cm coborare, voi avea oare probleme cu cricul lateral-central? Ea acum se inclina destul de mult pe lateral, cred ca ar fi la limita, dar as scapa fara modificari :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Adrian M. a spus:

Tu cand ai montat, ce efect a avut? Ce dimensiuni?

Tfx? Wilbers? Ohlins sigur da, dar sa vad ce inseamna costuri, daca s-ar apropia de cei 1k pusi ca target. Altii mai sunt pe amortizoare?

am montat pt clienti , de mult efectele sunt ... greu de explicat in cuvinte , ca si cum ai merge pe o bicicleta pt copii , si iti dezechilibreaza suspensia fatza , se simte la viteze mari 

e un compromis cu care nu as putea sa traiesc, cat de mult mergi super incet pe pietris si cat de mult te deranjeaza , numai tu stii 

 

alti producatori sa faca fix pt modelu tau nu cunosc , vezi cine face.. Penske , bitubo 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu o vinzi si iti iei alta? Decat sa dai 1000 EUR pe o suspensie si nu stii daca va fi ce trebuie, mai bine dai 15-16 mii pe o motocicleta noua, 0 km, virgina...cum iti place!

Ia in calcul varianta mea :) Nu te uita la bani...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, SuzukiRf600R a spus:

De ce nu o vinzi si iti iei alta? Decat sa dai 1000 EUR pe o suspensie si nu stii daca va fi ce trebuie, mai bine dai 15-16 mii pe o motocicleta noua, 0 km, virgina...cum iti place!

Ia in calcul varianta mea :) Nu te uita la bani...

am spus deja. Am facut test cu una de 20k, si nu m-a impresionat...

In categoria asta nu sunt foarte multe variante, ai a mea, kt1290 adventure s-dar nema sanse de testat plus ca i si mai capra, r1250gs-testat, nu m-a convins, s1000 xr testat, e prea mult pt mine pe o parte, si prea putin touring, tracer 9 gt-nu i pt gabaritul meu, inca are payload mic-implicit suspensii-sasiu "moi", ducati e deja 24k, africana e twin, pe hartie performante mneh, sub a mea, si prea orientata spre off. Triumph n-a scos inca tigerul 1200 modelul nou, sa vedem ce-cum,poate 900 le sa fie interesant, dar la fel, am miar si iau 900? Nu prea cred.. Deci, nu prea am ce.  Asta fiindca as ramane cumva in aceasta categorie... nu as schimba clasa. Iar suspensia aia, din ce citesc peste tot, mai toata lumea spune ca este o mare imbunatatire vs cea stock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, Adrian M. a spus:

kt1290 adventure s-dar nema sanse de testat plus ca i si mai capra

 

Eu am pe al meu KTM montat HyperPro progresiv -30mm si nu l-as recomanda. Cand imi fac curaj sa cumpar un side stand nou (pentru ca a trebuit scurtat cel original) voi trece la arcul original. Singur pe ea nu e problema dar cu pasager si bagaje, e ca o trotineta prea incarcata. Fata se simte incomod de usoara si orice accelerare se vrea a fi wheelie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Adrian M. 

optiuni optiuni si iar optiuni.

 

1. hyperpro aducea Tibi Troia. vorbeste cu el vezi daca se poate comanda pe specificatiile tale de greutate

2. wilbers face amortizoarele spate complet reglabile ia legatura cu ei ca nu te doare mana sa dai un mail. 

3. solutiile cu schimbul oaselor nu sunt cele mai grozave pt ca nu schimbi decat pozitia fara sa umblii la suspensie dar sunt cele mai la indemana dpdv al $

 

4. oricare din solutii o alegi pt spate, va trebui umblata un pic la pozitia furcii in juguri (sau poate alte arcuri functie de recomandarile producatorului) pt ca daca o lasi din spate o sa schimbi unghiul furncii si atunci trebuie un pic compensat.

 

Acum 16 minute, vladf a spus:

 

Eu am pe al meu KTM montat HyperPro progresiv -30mm si nu l-as recomanda. Cand imi fac curaj sa cumpar un side stand nou (pentru ca a trebuit scurtat cel original) voi trece la arcul original. Singur pe ea nu e problema dar cu pasager si bagaje, e ca o trotineta prea incarcata. Fata se simte incomod de usoara si orice accelerare se vrea a fi wheelie. 

si furca fata fara modificari?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Cavaleru a spus:

@Adrian M. 

optiuni optiuni si iar optiuni.

 

1. hyperpro aducea Tibi Troia. vorbeste cu el vezi daca se poate comanda pe specificatiile tale de greutate

2. wilbers face amortizoarele spate complet reglabile ia legatura cu ei ca nu te doare mana sa dai un mail. 

3. solutiile cu schimbul oaselor nu sunt cele mai grozave pt ca nu schimbi decat pozitia fara sa umblii la suspensie dar sunt cele mai la indemana dpdv al $

 

4. oricare din solutii o alegi pt spate, va trebui umblata un pic la pozitia furcii in juguri (sau poate alte arcuri functie de recomandarile producatorului) pt ca daca o lasi din spate o sa schimbi unghiul furncii si atunci trebuie un pic compensat.

 

Trimis catre dl Troia textul de mai sus, ms. Sa vedem ce spune.

2-da, wilbers. Trimis un mail si catre ei.

3-oase, as incerca poate doar ala de 20mm de la wilbers, asa, de test. clar, daca se umbla la oase, trebuie reglata si furca. Unii iti recomanda si cu cat. sincer, asta ar fi varianta de test, pana sa ma decid ca dau 1k pe suspensii. dau 100 pe kitul asta de mai sus de la wilbers, il montam, si vedem ce iese. Nu imi place, dat jos, facuta inapoi cum era. pierderea, 100 euro plus manopera.

Pt a imi satisface curiozitatea, nu zic nu, deliberez inca. Oricum ne auzim :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Adrian M. a spus:

poate 900 le sa fie interesant

daca nu te intereseaza ce deja ai enumerat mai devreme, sigur Tiger 900 o sa fie plictiseala lumii.
nu stiu cand vine noul 1200, dar pana atuncea, cu incredere crestineasca ti-as zice sa te duci sa ii dai o tura buna cu asta actual 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, hora09 a spus:

daca nu te intereseaza ce deja ai enumerat mai devreme, sigur Tiger 900 o sa fie plictiseala lumii.
nu stiu cand vine noul 1200, dar pana atuncea, cu incredere crestineasca ti-as zice sa te duci sa ii dai o tura buna cu asta actual 

Place motoreta, unele guri zic ca i grea-pai e cat a mea, si a mea nu are cardan :)) Problema e ca modelul nu respecta noile norme de poluare. PE site ul triumph Romania au doar modelul desert , si asta probabil fiindca au avut niste stocuri, le-au bagat ca inmatriculabile-rezervat la nivel european, pe serii sasiu. Si de test , nema. In 2020 l-au avut, dar nu am fost eu pe faza....

eh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa ma bag si eu in vorba...daca tot e despre ktm. 1290, cel dinainte de 2021, e inalt. Mai inalt decat 1200 clar. Si asta pe cea mai joasa setare a seii. Dar iti da un ranjet (cuvant urat) pe fata de fiecare data...

Cica asta din 2021 ar fi mai joase..dar nu stiu sa zic. Daca te bate gandul sa iti schimbi motorul eu nu l-as scoate din calcul. Exista varianta sa te sui in avion, spre tarile cu apa calda, inchiriezi acolo o zi, eventual chiar il cumperi de acolo. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, tzunoi a spus:

 

Ms de reply. Clar, daca m-as decide ca moto prezinta interes atat de mult, as cauta ori pe aici la cineva sa ma dau macar 15 min, ori inchiriat pe la vecini. Momentan am decis doar sa vad daca in Bucuresti exista macar expus,si surpriza. Dementor nu mai exista :)) au inchis pravalia, au fost preluati de ATV Rom in colaborare cu Authentic Spirit. Cica ei vor fi importator oficial ktm, si ca vor face si showroom ,etc etc.

Deci momentan pas :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Adrian M. a spus:

unele guri zic

Unele guri e proaste, dar sunt de accord ca e grea sus, dar daca ai fost barbat si ai avut Varadero la viata ta, atuncea nu mai conteaza.
Mie mi-a ramas pe suflet, 1200-le a fi al mai touring pentru mine, inafara de greutatea aia.. bifeaza absolut tot.

Am ramas in urma cu normele ue, urmatoarea motoreta cu burlan si mai mare ma astept 

Acum 5 minute, tzunoi a spus:

inchiriezi acolo o zi, eventual chiar il cumperi de acolo. 

yes boy!

vezi facutele lui unchiu Raul, aicea de pe forum, baga tari unde e bogatie in cultura de a avea mobre si echipament noi, sa il citam pe maiestru: "csf, n-ai csf"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, vladf a spus:

 

Eu am pe al meu KTM montat HyperPro progresiv -30mm si nu l-as recomanda. Cand imi fac curaj sa cumpar un side stand nou (pentru ca a trebuit scurtat cel original) voi trece la arcul original. Singur pe ea nu e problema dar cu pasager si bagaje, e ca o trotineta prea incarcata. Fata se simte incomod de usoara si orice accelerare se vrea a fi wheelie. 

Am discutat cu dl Troia, si imi sugereaza arc progresiv spate -25, combinat cu kit complet furca fata, tot arcuri progresive, plus ulei, etc bla bla. Acum , tu spui ca ai pe ktm si nu i ok. hmmmmm

Apoi oricum tu ai wheelie machine, 160 cai, ce vrei :D

Mai strange la ele acolo, mai pune o caramida pe furca fata.

Acum 40 minute, Cavaleru a spus:

 

Ms de sugestie, cu dl Troia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Adrian M. a spus:

Dementor nu mai exista :)) au inchis pravalia, au fost preluati de ATV Rom in colaborare

Ca off - topic. Da asta e noua...nu stiam. Nu pot sa zic ca imi pare rau - ca experienta mea nu a fost din cele mai reusite cu Dementor..dar ramane intrebare - eu unde o servisez?

(povestea cu ei ar fi funny daca nu m-as enervat - plecat din service de la ei. Ma duceam ca omu la servici. Aproape - moare motorul subit. Car car..reusesc sa omor bateria. O imping pana in subsolul firmei - dar asa cum merg copii pe bicicleta fara roti - dand din picioare. Cred ca cei din trafic s-au distrat copios. Ii comand baterie - o schimb - nimic. Deja o bagasem pe maneca. Ce imi vine mie - sa ma uit sub ea sa vad daca ambele rezerovare sunt deschise - are 2 stanga drepata. Surpriza - unul avea robinetul inchis. Dementor...daca mi se intampla afara ce faceam?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate, ce reglaje ai la suspensii? Poti sa pui o poza din manual cu ce inseamna setari standard si ce setari ai cand zici ca iti place cum se simte? Te intreb pentru ca din cate stiu, sa faci o suspensie sa fie mai rigida, te atingi de reglaj la compresie si revenire ceea ce nu ar trebui sa iti afecteze inaltimea seii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inaltimea la gol, cand nu e nimeni pe ea, nu o afecteaza dar afecteaza..ceea ce se numeste sag la bicicleta, banuiesc ca si la motor la fel. Adica cand te sui pe ea, cu tispe kile, se lasa mai mult sau mai putin in functie de cat de tare e preload-ul intors. SAG e de obiecei 20% din cursa. La o cursa de 20cm sag e de 4 cm. Acu daca e 2 ca-l intaresti prea tare acolo e diferenta dintre stat pe varfuri si stat pe calcai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact si, exact!

Am reglaje de preload si rebound dampening fata si spate. Fara compresion.

Reboundul nu afecteaza inaltimea, ci doar cum revine dupa ce se comprima suspensia.. SAG ul l-am reglat pe masurate, 0.25X cursa suspensie, si tot imi era cam moale. AM mai adaugat fata, si spate. E mai rigida un pic, imi place mai mult asa. Era prea, ca sa zic pe romgleza, wobly.

Pe spate, din 27 clickuri la robinet, am acum 20. la masurate, era 22 parca?! deci e moale. L-am lasat pe 20, ca e prea sus.

Pe fata, parca maxim 30 rotatii complete, si sunt la 24? ceva de genul. Am mai fatait o ieri in garaj, o scot azi un pic dupa munca sa vad ce a iesit.

Reboundul, nu mai stiu cate erau/cat i-am dat, dar am tinut minte ca l-am strans cca 70%. Si verificat cum revine furca fata-cat se aseaza, si sa nu "bataie" decat o data pe asezare. La fel si spatele. Settle ar trebui sa fie max 1 inch, asa am gasit prin popor cica.

 

fata: https://www.webshop-hyperpro.com/en/motorbike/kawasaki/versys-1000/versys-1000/2019-2020/suspension/rear-suspension/rear-spring/SP-KA10-SSA037

spate: https://www.webshop-hyperpro.com/en/motorbike/kawasaki/versys-1000/versys-1000/2019-2020/suspension/height-adjustment/lowering-kit-rear/SP-KA10-SSB038

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa strangi robinetul de preload nu inseamna ca intaresti suspensia, ci de fapt compensezi kg in plus cu care incarci motoreta, astfel incat la final ea sa isi pastreze geometria gandita de producator (atunci cand rulezi cu ea). Adica ma gandesc ca tu de fapt te-ai jucat cu geometria motocicletei si ai gasit o formula care iti place. Ai putea sa incerci sa faci urmatorul lucru: rogi pe cineva sa iti masoare sag-ul fata si spate, cu tine pe motoreta, cu setarile care iti plac. Apoi mai iei din preload la furca si amortizor spate astfel incat sa cobori motocicleta egal si de fata si de spate. Daca nu, o alta varianta la problema ar fi sa scoti motocicleta pe la coclau si exersezi ce nu iti place, adica  manevre la viteza cat mai mica.

 

Editat de danutu_m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, danutu_m a spus:

Sa strangi robinetul de preload nu inseamna ca intaresti suspensia, ci de fapt compensezi kg in plus cu care incarci motoreta, astfel incat la final ea sa isi pastreze geometria gandita de producator (atunci cand rulezi cu ea). Adica ma gandesc ca tu de fapt te-ai jucat cu geometria motocicletei si ai gasit o formula care iti place. Ai putea sa incerci sa faci urmatorul lucru: rogi pe cineva sa iti masoare sag-ul fata si spate, cu tine pe motoreta, cu setarile care iti plac. Apoi mai iei din preload la furca si amortizor spate astfel incat sa cobori motocicleta egal si de fata si de spate. Daca nu, o alta varianta la problema ar fi sa scoti motocicleta pe la coclau si exersezi ce nu iti place, adica  manevre la viteza cat mai mica.

 

 

Am spus deja, initial am reglat preloadul fata spate pe masurate! Cu ajutor, cu ruleta, tot ce trebuie. Din fabrica, moale adaugat in plus preload, mai compenseaza asta. Da , nu poti intari complet, ca pierzi prea mult din cursa si nu mai lucreaza cum trebuie. Ar trebui reglaj de compresie pt ce vreau eu, dar n-avem, lucram cu ce exista pe tartareata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

A ,si la 2cm coborare, voi avea oare probleme cu cricul lateral-central?

Am avut kit de coborare la un FJR si nu prea mi-a placut. Cricul lateral nu a trebuit modificat, insa centralul a devenit practic inutilizabil. Doar fara bagaje si cu f mult efort mai reuseam sa o ridic pe central. A fost enervant prin Norvegia unde pe unele ferry-uri insistau aia sa o pun pe central si n-aveam nici o sansa. O data chiar au incercat 2 motociclisti masivi sa ma ajute si tot n-am reusit.

La urmatorul FJR nu i-am mai montat, nu era musai nevoie, cu un pic de atentie ma descurc ok.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...