Sari la conținut

Vidraru 10.07.21


Constantin
 Share

Postări Recomandate

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

dar sunt vreo 700 de miliardari acolo...

la anu' cred ca vor fi mai multi miliardari chinezi decat americani

duduie economia la ei, toata lumea e dependenta de produsele chinezesti

 

Degeaba duduie economia, chinezul de rand nu e mai bogat decat romanul de rand iar romanul de rand e mai liber decat chinezul de rand. Pe autostrada circuli daca esti cuminte, vorbesti gresit despre Winnie si donezi organe, ca in orice alt regim tiranic.

Datele despre libertatea presei in lume claseaza China pe un fruntas loc 177 din 180 de tari, de tinut minte cand vrem sa ne minunam despre orice informatie venita de dupa Great FireWall of China.

 

Acum 6 ore, l.u.v a spus:

Da, acum suntem liberi și democrați. 

Dar ne-am vândut totul pe nimic. 

Am rămas sclavi într-o țară bogată. 

 

Sclavi? Cum asa? De curios, ti s-au inrautatit conditiile de viata fata de perioada comunista? Detineai mai mult teren? Aveai mai multe libertati?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Admin
Acum 13 ore, vladf a spus:

Sclavi? Cum asa?

Figurativ.

Păi e cam așa. 

Este senzația aia că pedalezi în gol de 30 și ceva de ani.

Nu avem autostrăzi, deși în 30 ani alții înconjoară globul cu ele.

Avem pământuri să hrănim toată Europa, dar aducem usturoi din China și cartofi din Belgia. Iar pământurile le-am vândut. 

Nu avem aplicabilitate în legi. 

Totul este făcut în contratimp. 

Resursele pământului sunt un păcat. Apele minerale ne încurcau.

Le-am dat pe ambele. 

Sunt multe care te fac să te simți ca un sclav. 

Sau, ca să nu te ofenseze comparația, ca un câine în lanț. 

Un lanț pus pe sârmă, cum era pe la țară și cum am mai văzut și acum prin unele curți. 

Iar noi facem șanțuri dute-vino de-a lungul acelei sârme. 

Da, avem libertate, Mac, Ios și barber shop-uri. 

Diferența este că unii trăiesc într-o matrice și nu înțeleg. 

Trebuie doar să vezi. 

Problema este că nu poți vedea dacă nu deschizi ochii!

 

Acum 11 ore, Edd a spus:

mult superior

Superior nu are grad de comparație (punct) 

 

Nu este vorba de regrete, amintiri și alte prostii. 

Sunt niște realități vis a vis doar de ce realizări inginerești au fost făcute atunci și ce (nu) se face acum. Evident, cu constrângerile de rigoare. Dar nu e nimeni nebun să regrete acea perioada, în afară de cei care au profitat. 

Am explicat mai sus care este regretul și mâhnirea, știind ce am fi putut fi și unde suntem de fapt. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Edd a spus:

mult superior

 

Acum 45 minute, l.u.v a spus:

Superior nu are grad de comparație (punct) 

 

 

Discutabil. Nu se poate spune "mai superior", dar mult/puțin superior pare acceptabil. 🤔

Superior = mai bun, care ar putea fi puțin mai bun sau mult mai bun. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Dl Constantin a deschis un topic despre o tura la baraj.

Întâmplarea foarte fericita pentru noi este ca exista un forumist care a lucrat acolo acum 60 de ani. 

 

Nu vreți sa revenim on topic, va rog? 

Dacă dl Constantin ar fi de acord eu m-aș bucura sa citesc poveștile domniei sale din anii 60. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, _Raul_ a spus:

Dl Constantin a deschis un topic despre o tura la baraj.

Întâmplarea foarte fericita pentru noi este ca exista un forumist care a lucrat acolo acum 60 de ani. 

 

Nu vreți sa revenim on topic, va rog? 

Dacă dl Constantin ar fi de acord eu m-aș bucura sa citesc poveștile domniei sale din anii 60. 

 cred ca exista si intamplari nefericite cu posbili motociclisti care au lucrat acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
1 oră în urmă, apriliacluj a spus:

fix asta ma doare si pe mine!

Și unde te doare mai precis?

Avem și doctori pe forum. Poate resusesc sa te ajute cu ceva. 

 

1 oră în urmă, florinelu07 a spus:

 cred ca exista si intamplari nefericite cu posbili motociclisti care au lucrat acolo.

Ascult. 

Posibili sau probabil? 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, _Raul_ a spus:

Și unde te doare mai precis?

 

acolo ma doare, cand vad ca sunt tari ca vai de pwula lor, nu au nimic, nu au resursele noastre, dar cetatenii cumva cumva tot o duc mai bine ca noi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 1 minut, apriliacluj a spus:

acolo ma doare, cand vad ca sunt tari ca vai de pwula lor, nu au nimic, nu au resursele noastre, dar cetatenii cumva cumva tot o duc mai bine ca noi....

Da, dar aici discutam despre (barajul de pe) Transfăgărășan 

Eu nu am mai fost acolo de cel puțin 5 ani și ma interesează. 

Stiu ca nu este cazul multora din tara, dar daca vreau sa discut politica sau social (not), o sa bat eu de doua ori la ușa când ajung acolo. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, eu ca inginer mecanic, m-am ocupat de macaralele funicular. Pe fiecare versant ( unde este acum statuia si unde este tunelul ) erau dispuse cate o macara funicular. Acestea, prevazute cu brat, grup de trolii si contragreutate apreciabila, pe sine,  sustineau cate un capat al cablului purtator. Acesta era legat la bratele macaralelor funicular, in lungul barajului.

Benele cu beton dispuse pe role erau trase deasupra locului de pozare folosind cablurile tragatoare. Cimentul venea de la Fieni iar betonul preparat in statie mai jos era adus sus, pe soseaua pe care urcam noi acum, cu autobetoniere sau cu camioane cu cuva.

Fiind o solutie indrazneata, cu baraj mai subtire si mai putin beton, trebuia urmarita segregarea betonului la transport.

Proiectul a prevazut sa reziste la cutremurele din Romania. S-a estimat ca in cazul ruperii, valul trece prin Curtea de Arges si ajunge la Pitesti in o ora si ceva, cu inaltimea de cca 12 m.

Hidrotehnicieni adevarati!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, Constantin a spus:

Da, eu ca inginer mecanic

Proiectul a prevazut sa reziste la cutremurele din Romania. S-a estimat ca in cazul ruperii, valul trece prin Curtea de Arges si ajunge la Pitesti in o ora si ceva, cu inaltimea de cca 12 m.

Hidrotehnicieni adevarati!

Gresit, stai sa vezi acuma ce doctorate si-au tras, cu sporuri salariale si academii de oameni de stiinta, mai mare dragul sa vezi diplome adevarate frate...si nu sunt in stare sa toarne un petec de asfalt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Constantin a spus:

S-a estimat ca in cazul ruperii, valul trece prin Curtea de Arges si ajunge la Pitesti in o ora si ceva, cu inaltimea de cca 12 m.

 

+1!

bine punctat!

Acum 1 oră, Speedy.K a spus:

Cum e cu ursii pe Sb. ? 

eu doar pe ailalta parte i-am vazut, dar pe ro-alert am primit mesaje ca sunt si pe partea asta cu SB...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 2 ore, Constantin a spus:

Da, eu ca inginer mecanic, m-am ocupat de macaralele funicular. Pe fiecare versant ( unde este acum statuia si unde este tunelul ) erau dispuse cate o macara funicular. Acestea, prevazute cu brat, grup de trolii si contragreutate apreciabila, pe sine,  sustineau cate un capat al cablului purtator. Acesta era legat la bratele macaralelor funicular, in lungul barajului.

Benele cu beton dispuse pe role erau trase deasupra locului de pozare folosind cablurile tragatoare. Cimentul venea de la Fieni iar betonul preparat in statie mai jos era adus sus, pe soseaua pe care urcam noi acum, cu autobetoniere sau cu camioane cu cuva.

Fiind o solutie indrazneata, cu baraj mai subtire si mai putin beton, trebuia urmarita segregarea betonului la transport.

Proiectul a prevazut sa reziste la cutremurele din Romania. S-a estimat ca in cazul ruperii, valul trece prin Curtea de Arges si ajunge la Pitesti in o ora si ceva, cu inaltimea de cca 12 m.

Hidrotehnicieni adevarati!

 

Va mulțumesc frumos, domnule @Constantin

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Speedy.K a spus:

Cum e cu ursii pe Sb. ? O sa urc maine pe acolo si n-am chef sa iau vreun pasager gras...

Nici eu n-am văzut pe partea sibiană! Dar sunt cuminți, stau pe marginea drumului la pomană. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, frigider a spus:

nasol frate, se strica moto nu e amuzant deloc sa ramai pe marginea drumului.

nu cred ca gata, te ataca si esti mort dar nu e ideal.

Asta ar fi chiar naspa.

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

+1!

bine punctat!

eu doar pe ailalta parte i-am vazut, dar pe ro-alert am primit mesaje ca sunt si pe partea asta cu SB...

Merci.

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Nici eu n-am văzut pe partea sibiană! Dar sunt cuminți, stau pe marginea drumului la pomană. 

Acum vreo 5 ani era sa dau cu masina peste unu noaptea pe Ag.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt curios daca s-au facut revizii la baraj(gen decolmatare verificare structura,etc), daca a vazut cineva.Am vazut cu ani in urma,pe vremea cand Transalpina nu era asfaltata si de la Petrosani-Obarsia Lotrului-Voineasa era mai mult off-road, deci vazusem lacul Vidra  aproape gol, am dedus eu  ca pentru revizie.Se face la toate barajele oare,(probabil ca dureaza cel putin un an pana se reumple),sau o fi fost vorba in cazul meu de ceva reparatii ce nu sufereau amanare?

Editat de farfuridi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Am avut ocazia acum ceva ani să vizitez barajul pe interior.

Începând cu stația de pompare de la baza lui, pe unde trece uriașa galerie de aducțiune cu un diametru de peste 5 metri și cu imensele pompe Cehoslavace de mai mult de 50 ani vechime întreținute admirabil și terminând cu galeriile interioare înțesate de senzori. Totul absolut impresionant, luceau ca noi toate instalațiile! 

 

Nu mă pricep, dar nu cred că la o astfel de lucrare trebuie să golești vreodată acumularea de sute de milioane de m3 ca să faci revizia barajului 😏

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i mare lucru sa te lase sa vezi pe la interior,as plati bilet pentru asa ceva.Imi amintesc ca pe la unele "obiective"de genul asta ne certau jandarmii de la paza ca faceam si noi 2 poze amarate pe aparat cu  film. Spre comparatie am vazut ulterior prin Austria inclusiv macheta barajului si un desen realistic cu toate cotele si dimensiunile ,si poze la liber.Chiar,se mai practica in Romania pe la obiectivele turistice bilet de intrare si taxa de pozat/filmat separat? Recunosc faptul ca de ceva vreme nu am mai vizitat mai nimic   " turistic "in tara noastra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompele alea, cred ca de fapt erau turbinele, dar cel mai probabil ai vazut doar generatoarele. Cele mai impresionante din tara, mi s-au parut cele de la Ciunget. Dar acolo vorbim de turbine Pelton, cu alte caderi si alte presiuni. La Ciunget si centrul de comanda si control e impresionant, si acea centrala are un rol important in reglarea sistemului energetic national.Eu am avut norocul sa vad cate ceva in practica de anul 4 de la Poli, sectia hidroenergetica. 

Si da,  lacurile se colmateaza, apare volumul mort, centralele intra in revizie si retehnologizare. Asta daca politicul nu ia tot profitul , prin dividente, si se merge pana crapa, ca la noi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, megamotoreta a spus:

Gresit, stai sa vezi acuma ce doctorate si-au tras, cu sporuri salariale si academii de oameni de stiinta, mai mare dragul sa vezi diplome adevarate frate...si nu sunt in stare sa toarne un petec de asfalt...

Oameni capabili avem in toate domeniile,problema e ca nu au loc de hoti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...