Sari la conținut

A murit Cristi Predoi...


mihai.i

Postări Recomandate

1 oră în urmă, ianachim a spus:

inca o data ma gandesc daca acele geci /veste cu airbag ar fi putut salva motociclistul

 

Posibil. Daca s-ar fi putut preveni si leziunile interne grave, tinand cont de faptul ca a fost constient si cooperant, sansele ar fi crescut. Cat de probabil, asta este alta discutie si e complicata tare. I-a lipsit un gram de noroc (sau cum s-o numi cand detalii care nu mai tin de controlul tau iti sunt favorabile). Bietul baiat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 207
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Domnul Hristos  sa te miluiasca  Cristian Predoi !   Adrenalina l-a tinut o perioada constient si cooperant . Om cu  partea superioara din calota craniana taiata de schija de obuz ca de laser  , a cerut o tigare , a tras 2-3 fumuri si i-a intrebat pe cei din jur de ce se uita asa mirati la el , dupa care a cazut lat . Adrenalina . Ce am invatat eu din accidentul lui combinat cu experienta mea  : de cate ori intri intr-o curba fara vizibilitate sa te astepti ca din sens opus sa apara un vehicul , desi ai mers pana atunci  mult timp singur pe sosea iar apoi daca dupa ce iesi din curba te opresti la o distanta oarecare ai sa remarci ca va trece mult timp pina va mai apare alt vehicul .  Mi s-a intamplat de prea multe ori ca sa nu avertizez  pe cine vrea sa tina cont de asta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu l-am cunoscut personal dar l-am admirat si invidiat, i-am urmarit postarile si clipurile video...Este o pierdere imensa si socanta pentru motociclism...

 

RIP si multa putere familiei si prietenilor!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ianachim a spus:

similar cu accidentul Sabinei....

iesire pe contrasens..... impact cu auto.....supravietuit impactului..... luat de savare.... decedat pe drum spre spital.... leziuni interne???

aici carosabil umed la sabina carosabil uscat

ea venise dintr o tura din alpi ..... el venise dintr o tura din alpi

incredere totala in motocicletele pilotate de ambii!!!!

inca o data ma gandesc daca acele geci /veste cu airbag ar fi putut salva motociclistul

Accidentul se aseamana cu cel in care a murit Sabina. 

Fiind din zona de fel stiu foarte bine curbele. Curba asta si cea in care a murit Sabina mi-au ramas intiparite in minte inainte ca amandoi sa moara in ele.

Curba asta e inselatoare. Este dupa o linie dreapta unde chiar si localnicii merg cu ~100 km/h.

image.thumb.png.26fc98adcc6f628c2c77810a365e5951.png

Incepe ca o curba usoara si lunga fara sa ai vizibilitate catre adevarata curba. Aici cel mai multi nu incetinesc. Iau curba initiala cu viteza din linia dreapta.

image.thumb.png.8f02403f6ea5041726ea5c7c42270161.png

 Curba inchide unghiul rapid, fiind ca o sicana. Mergi in linia dreapta cu 100km/h, iei curba initiala cu 100km/h dar te surprinde adevarata curba, ajungandu-se in situatia lui. Mai ales daca vine cineva din contrasens. Nu vreau sa speculez,ca din poze nu e cazul, doar ca de multe ori localnicii acolo taie curba.

image.thumb.png.04440d433b0870b3e71b457618c2d3d0.png

 

Daca mergi legal nu iti face probleme!Logic. Peste 80 km/h,fara sa stii curba, nu prea ai cum sa o iei. Mai ales fiind surprins si neincadrat corespunzator pentru adevarata curba. Plus ploaie din ce am inteles.

 

Pacat de el. Toti ne jucam cu focul, dar orice motociclist isi are nasul la un moment dat intr-o curba. Curba asta avand talent in acest sens.

 

https://goo.gl/maps/WCoKw8cpLR2TLycx6

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 13 ore, superbec a spus:

aveai impresia ca experienta te scapa de la moarte ? 

ce-l mai frica mi-e de momentul ala cand iti zici in casca .. plm uite cum ma fac praf .. si crede-ma ca o sa ai destule pana in ziua in care te lasi sau mori.

 

in 2007 am apucat sa zic doar "cred ca asa se moare" cand izbindu-ma de pamant am vazut o cortina neagra cum se inchide in fata ochilor intr-o fractiune de secunda. 

Astazi am stat toata ziua in sa. Si am bobinat zeci de curbe, fiindca aici liniile drepte sunt exceptiile. 

De fiecare data cand intram intr-una mai atipica ma tot gandeam "care ar fi sansele sa se intample ceva si asta sa fie ultima"?

Cand este sa fie un cumul de factori bizari...

 

Drumuri pustii, peisaje grozave si benzina nelimitata acolo sus, Cristi. 

Respect. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce discutii idioate. Copilul a gresit si a pierdut tot. Sa arunce primul cu piatra ala care n-a gresit niciodata pe motocicleta. Nu, mai bine, sa arunce primul cu piatra ala care n-a gresit in ultimul an pe motocicleta. 

 

Mie foarte drag de el. Spre deosebire de multi comentisti de p-aci, l-am cunoscut personal. A gresit. Atata tot. Si m-a suparat si i-a suparat pe multi motociclisti. Nu mi-a venit sa cred cand am auzit azi vestea asta nenorocita. Cum nu mi-a venit sa cred nici cand am auzit despre alti prieteni, in timp. Dumnezeu sa ajute sa fie inca o lectie pentru toti. Nu sa conduca mai bine. Cand pleaca de acasa sa n-aiba in mana dreapta si in frane nicio incredere. Ci sa se gandeasca mai degraba pe cine au lasat acasa.

 

Drum bun, Cristi. Si multumesc pentru tot ce ai vrut sa faci.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am cunoscut personal acum multi ani , i-am transportat motocicletele in multe locuri , am fost la un pas sa ne intalnim in Chile .

Nu era cel mai bun si nici cel mai mare dar era un motociclist .

Cauciucurile au fost de vina .

BMW-ul 1250 nu este facut pentru enduro .

Nu ar trebui nici o data incaltat cu asa ceva .

De nici unul din voi care cititi .

I-mi pare tare rau . 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu. Nu l.am cunoscut decat prin facebook si youtube. Dar respect pasiunea lui transformata in munca de zi cu zi. Normal sa faca si un ban din asta, ca din orice job. Munca indreptata tot catre noi, cei ce facem motociclismul din hobby si nimic mai mult. Ca sa vedem.si sa invatam poate una alta de la el. Noi astia care mergem pe Cheia si ne programam "tura" sau "cursa" cu zile intregi inainte si apoi punem poze cu 3 curbe si 5 mici si mai vorbim alte cateva zile despre ce cursa am facut si cat nisip era si cat ulei si ce scumpa era cola la jumate. Nu respiram motociclism decat atunci sau cand mergem la WC cu telefonu si citim despre motociclete. Nu era un zeu al motociclismului sau mai stiu eu ce. Dar clar era peste noi. Majoritatea. Unii dintre noi, ca nu mergem toti in aceeasi oala. Pentru asta il respect. Hobby-Pasiune-Munca. Zilnic. Condoleante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Drum lin, virajat și liber pentru Cristi.

 

Nu cred că s.a văzut vreodată mai sus decât alții, eu l.am văzut ca pe un băiat decent, cu bun simt.

Nu cred că au rost comparațiile cu ăla e mai bun sau mai nu știu cum, sau alte bălării, daca vrei sa te compari cu cineva, compara.te cu tine de ieri, la fel sper că făcea și el.

 

Sper sa treacă ok peste situație și șoferița, ar fi fost mult mai afectată daca era ea cea care ar fi greșit.

 

De învățat din toate accidentele astea este faptul că trebuie să ne facem partea noastră cat putem de bine, in rest tine de noroc, că așa și în stație poate sa intre peste tine, dar macar sa minimizam greșelile noastre.

 

Nu știu ce e cu noi românii, accidente cu 50 de mașini pe autostrada, azi iar, motociclisti pe contrasens, prin aer, prin garduri și copaci. Cred că nația noastră e turbată, in București se răstoarnă mașinile aproape zilnic. Trecem prin Bulgaria sau prin alte țări, îi vedem pe aia cum merg cu 50 prin oraș și 80-90 pe afară și gândim direct, meama ce speriați, ăștia habar nu au șoferie, nu ca noi, pentru că noi ne formăm in sparta traficului unde prevenția este fantasm și ne afectează pe toți, pe unii ocazional, pe alții în majoritatea timpului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dumnezeu să-l ierte.

Nu l-am cunoscut, nu i-am urmărit materialele (nu prea consum produse jurnalistice românești, din păcate știu prea bine ce înseamnă și cum se face jurnalismul mioritic, în special cel auto), tangent mi-a mai ajuns numele lui la ureche. Nu-l consider un zeu, a fost un om care a plătit prețul suprem pt o greșeală. Ca la orice accident consider că a fost un cumul de factori: asfalt ud și probabil alunecos, o curbă poate înșelătoare, o mașină aflată fix atunci în locul nepotrivit. Poate dacă mașina era 25 m mai în spate totul s-ar fi terminat doar cu un gs șifonat, poate și puțin orgoliul riderululi. Mă surprinde însă ce ușor emit unii judecăți, ba că n-au fost bune cauciucurile, ba că n-avea airbag. Practic încearcă să se pună ei înșiși la adăpost, dpdv psihologic, pt că, nu-i așa, ei au gumele cele mai cele și airbagurile cele mai fițoase. Altora în schimb li se clatină templul motociclistic pt că tocmai un guru a pățit-o. Țin să vă anunț că nu sunteți în siguranță indiferent cât gs, bibendum sau perne de aer ați avea! Toți am greșit și o să mai greșim, depinde de o sumedenie de factori cât de rău o pățim. Bineînțeles că fiecare element are rolul lui în a preveni sau diminua urmările, dar protecție absolută nu există! Sunt multe curbe înșelătoare, care se închid sau "varsă", iar semnalizarea rutieră nu ne prea ajută. De ce? Pt că găsești sute de indicatoare "curbă periculoasă" unde poți trece cu 100 km/h (deși normele zic că se pun acolo unde raza curbei este <30 m parcă) și nu le mai dăm atenție. Sunt unii care merg cu viteze de melc pe curbe, dar asta nu înseamnă că sunt neapărat mai safe decât altul care polizează scărițele. Poți ajunge la destinație întreg și cu cele mai penale opinci dacă adaptezi mersul la aderența lor, deci nu consider deloc gumele vinovate în cazul de față. 

Ca scenarii posibile mă mir că nu a pomenit nimeni de o posibilă dudă a sistemelor crucișătorului bavarez, poate că vreun maidanez zelos a mușcat firul vreunui senzor, ca Marquez lui Pedrosa... :moron: Și dacă tot am ajuns la motocicletă, mai mulți au spus că gs îți dă multă încredere, ceea ce nu este 100% un lucru pozitiv. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, ENEOS a spus:

ba că n-avea airbag. Practic încearcă să se pună ei înșiși la adăpost, dpdv psihologic, pt că, nu-i așa, ei au gumele cele mai cele și airbagurile cele mai fițoase. 

cand citesti printre randuri .... macar INTELEGE CE TREBUIE....

in rest .... mai fa niste km pe sosea 

Acum 18 minute, ENEOS a spus:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Absolut tot ce se spune si se invata dupa un accident mortal este absurd. 

 

Daca vrei sa inveti cu adevarat ceva , vorbesti cu unul dintre aia care au avut accident si au supravietuit. Unii dintre ei iti  pot spune toate detaliile. Altii o sa-ti spuna ca s-a intamplat atat de rapid ca nu au priceput nimic. 

Si bonusul este ca sunt mult  mai numerosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îl cunoșteam, pot spune că eram amici, eram colegi de breaslă, concurenți în presa moto. Ne știam de mult, ne înțelegeam foarte bine, stăteam mereu la discuții, la glume, ne vedeam destul de des în unele perioade. Am făcut kilometri împreună prin Alpi, am băut beri împreună, ne-am ajutat reciproc când am putut.

Vestea că a murit m-a lovit direct în ficat. Mi-a luat o zi întreagă să accept, că îmi tot ziceam "n-are cum, o fi o neînțelegere, o știre transmisă greșit, exagerată". Acum mă pregătesc să mă duc la înmormântarea lui și parcă tot nu-mi vine să cred.

Era foarte pasionat de motociclism în toate formele, era deștept, hazliu, un tip mișto, plin de viață. Mergea mult pe două roți și avea experiență, nu era vreun nebun, mergea safe. Dar, cum spuneau și alții mai sus, experiența nu este o garanție că nu ți se va întâmpla nimic. Trebuie atenție și precauție tot timpul și o singură greșeală, dacă o faci în momentul nepotrivit, poate să fie ultima pe care o faci. Îmi pare tare rău că o greșeală l-a costat pe prietenul Cristi atât de mult. Chiar sunt dărâmat. Nu mă așteptam să i se întâmple lui. Nici nu vreau să mă gândesc ce este în sufletul părinților, colegilor și apropiaților lui. Cum te lovește o veste ca asta așa, din senin.

Odihnește-te în pace, Cristi! Ne vedem dincolo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Show must go on....

Atunci cand se intampla, ne intristam, ne reculegem  si daca se poate invatam ceva.Restul e noroc.

Dumnezeu sa.l ierte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aceasta latura a jurnalismului moto plus contract cu un constructor necesita o chestie care poate fi misto, dar iti poate crea si surprize: schimbarea foarte deasa a mobrei. Chestia asta nu iti permite sa te obisnuiesti cu nicio mobra. Dupa parerea mea la fiecare mobra esti iar incepator o perioada, apoi intri in "perioada Rossi", cand ai impresia ca te-ai obisnuit cu ea si incepi sa ai prea multa incredere in tine pe ea. Tot dupa parerea mea chestia asta o depasesti abia dupa un an pe mobra respectiva. Ceea ce nu prea apuci cand faci chestii de jurnalism moto si promovare de modele noi.

Pe mine m-a surprins schimbarea unui KLE cu alt KLE care nu era al meu. Imi inchipui cum. cand schimbi marci, modele.

Cred ca asta a fost principala cauza a cazaturii asteia. Shnt curios de cand calarea exeplarul cu care a cazut. Mai depart a fost lipsa de noroc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unii merg și pe ploaie, chiar și noaptea, și tot supraviețuiesc. Poate s-or fi c@cat în scăldătoare... 

Nu cred că ies modele noi de bmw pe bandă rulantă, și nici nu-ți ia 1 an să te adaptezi la o mobră, în nici un caz cât să mergi safe cu ea. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

Aceasta latura a jurnalismului moto plus contract cu un constructor necesita o chestie care poate fi misto, dar iti poate crea si surprize: schimbarea foarte deasa a mobrei. Chestia asta nu iti permite sa te obisnuiesti cu nicio mobra. Dupa parerea mea la fiecare mobra esti iar incepator o perioada, apoi intri in "perioada Rossi", cand ai impresia ca te-ai obisnuit cu ea si incepi sa ai prea multa incredere in tine pe ea. Tot dupa parerea mea chestia asta o depasesti abia dupa un an pe mobra respectiva. Ceea ce nu prea apuci cand faci chestii de jurnalism moto si promovare de modele noi.

Pe mine m-a surprins schimbarea unui KLE cu alt KLE care nu era al meu. Imi inchipui cum. cand schimbi marci, modele.

Cred ca asta a fost principala cauza a cazaturii asteia. Shnt curios de cand calarea exeplarul cu care a cazut. Mai depart a fost lipsa de noroc.

 

Să știi că, atunci când apuci să mergi pe câte 20-30 de motorete diferite pe an (poate chiar mai multe), înveți fără să vrei să te acomodezi rapid cu ele. Devine mai greu doar dacă n-ai mai mers demult (sau niciodată) pe un anumit gen de motoretă (chopper, sportivă etc.). Cred că am mers pe câteva sute bune de motociclete diferite în ultimii 15 ani și nu țin minte să fi pățit vreodată ceva pentru că nu m-am putut acomoda suficient de bine cu una.

Oricum, Cristi era pe un R 1250 GS, model de motoretă pe care a făcut probabil peste 100.000 km. Și exemplarul respectiv îl avea, din câte știu eu, de la începutul sezonului.

N-am fost acolo, deci nu știu exact ce s-a întâmplat, dar, din câte am înțeles, problema a fost că se grăbea să prindă grupul din urmă pe ploaie, cu gume semi-cramponate, și a ratat un viraj. A avut ghinionul ca fix acolo să fie o mașină pe contrasens. Un diagnostic simplu ar fi, cum spunea Niko mai sus, exces de încredere dat de mulți kilometri făcuți cu multe motorete în toate condițiile, probabil fără vreo problemă majoră. Asta te face de multe ori să lași garda mai jos decât ar trebui și să intri în niște situații în care n-ai avea ce să cauți. Am fost și eu la punctul ăla acum vreo 9-10 ani, dar n-am avut ghinionul lui.

Când faci mulți kilometri în fiecare zi, tinzi să intri într-o rutină și să nu mai fii atent la detalii. Pur și simplu se derulează drumul și tu lași motoreta să curgă, fără să te gândești prea mult. Pentru că toate curbele încep să semene unele cu altele, toți kilometrii unii cu alții etc. Și atunci riști s-o pățești, tocmai pentru că nu te gândești la toate posibilitățile, nu mai calculezi riscuri, ești într-un "flow".

Îmi pare tare rău că i s-a întâmplat tocmai lui, era tânăr, pasionat, un băiat de nota 10. Parcă de-abia azi, la înmormântare, am început să îmi dau seama că a murit, că nu e o farsă sau un zvon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...