Sari la conținut

A murit Cristi Predoi...


mihai.i

Postări Recomandate

Acum 28 minute, kriminal a spus:

 

Să știi că, atunci când apuci să mergi pe câte 20-30 de motorete diferite pe an (poate chiar mai multe), înveți fără să vrei să te acomodezi rapid cu ele. Devine mai greu doar dacă n-ai mai mers demult (sau niciodată) pe un anumit gen de motoretă (chopper, sportivă etc.). Cred că am mers pe câteva sute bune de motociclete diferite în ultimii 15 ani și nu țin minte să fi pățit vreodată ceva pentru că nu m-am putut acomoda suficient de bine cu una.

Oricum, Cristi era pe un R 1250 GS, model de motoretă pe care a făcut probabil peste 100.000 km. Și exemplarul respectiv îl avea, din câte știu eu, de la începutul sezonului.

N-am fost acolo, deci nu știu exact ce s-a întâmplat, dar, din câte am înțeles, problema a fost că se grăbea să prindă grupul din urmă pe ploaie, cu gume semi-cramponate, și a ratat un viraj. A avut ghinionul ca fix acolo să fie o mașină pe contrasens. Un diagnostic simplu ar fi, cum spunea Niko mai sus, exces de încredere dat de mulți kilometri făcuți cu multe motorete în toate condițiile, probabil fără vreo problemă majoră. Asta te face de multe ori să lași garda mai jos decât ar trebui și să intri în niște situații în care n-ai avea ce să cauți. Am fost și eu la punctul ăla acum vreo 9-10 ani, dar n-am avut ghinionul lui.

Când faci mulți kilometri în fiecare zi, tinzi să intri într-o rutină și să nu mai fii atent la detalii. Pur și simplu se derulează drumul și tu lași motoreta să curgă, fără să te gândești prea mult. Pentru că toate curbele încep să semene unele cu altele, toți kilometrii unii cu alții etc. Și atunci riști s-o pățești, tocmai pentru că nu te gândești la toate posibilitățile, nu mai calculezi riscuri, ești într-un "flow".

Îmi pare tare rău că i s-a întâmplat tocmai lui, era tânăr, pasionat, un băiat de nota 10. Parcă de-abia azi, la înmormântare, am început să îmi dau seama că a murit, că nu e o farsă sau un zvon.

Mda, asa banuiam si eu ca se intampla, totul devine rutina, schimbarea mobrei, ceva probleme de aderenta, gume mai ciudatele, nimic nu mai e  nou, nimic nu mai aprinde beculete de super-atentie, totul s-a mai intamplat, totul pare usor de trecut cu vederea. 

De-aia eu sunt pentru schimbarea mobrei cat mai rar. Cunoasterea perfecta a mobrei mi se pare esentiala in "sportul" asta, daca vrei sa mergi un pic mai mult decat "la plimbare usoara".

Dar, deh, cand esti "de meserie" trebuie sa faci conpromisuri, nu esti intotdeauna liber sa faci ce vrei tu. 

Si uite ca eu cred ca e ceva de invatat si din accidentul asta nefericit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 207
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

1 hour ago, kriminal said:

 

Când faci mulți kilometri în fiecare zi, tinzi să intri într-o rutină și să nu mai fii atent la detalii. Pur și simplu se derulează drumul și tu lași motoreta să curgă, fără să te gândești prea mult. Pentru că toate curbele încep să semene unele cu altele, toți kilometrii unii cu alții etc. [..] ești într-un "flow".

 


+1 la asta. De ceva ani, la mers in afara am observat mirajul asta in care intri ca reflex. Par lucrurile meh, pregatire psihica inainte de tura... zero. Arunc repede chestiile in topcase cu 30min inainte dimineata si ii dau bataie pe aceleasi drumuri boring, cel putin primii 100-300km din Bucuresti catre orice punct, pentru ca le-am mai facut de 1 milion de ori. Ma uit atent in fata si totusi 'dorm'. Si nu pentru ca ma venerez ci pentru ca efectiv nu pare nimic nou. Si aici te poate fura.

Versus un trackday la pista(unde paradoxal asfaltul e identic) - fac bagajele cu 2 zile inainte, le mai verific de 5 ori intre timp si am mindsetul continuu preocupat de cum sa fiu brici acolo, starea motoretei, presiune gume, hidratare, focus, etc.

Imi pare rau de el. Nu impartaseam neaparat concluziile recenziilor lui unde mereu castiga BMW, insa i-am urmarit cu interes expeditiile si turele. Avea infinit mai multe de povestit decat altii care fac videouri din scandal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am vazut stirea trimisa de cineva, culmea ca pana acum o luna nici nu stiam cine este ...dar abia vizionasem un clip de-al lui despre o tura de instruire off-road.

Avand in vedere condițiile in care s-a produs accidentul plus acele Haidenau pe care le-am vazut aici in poze pe mine nu ma mira nimic. 

Pacat de el si familia lui.

Pe drumuri de genul ai tendința sa mergi mai tare pentru ca de obicei nu e nimic...dar uneori mai sunt si alte obiecte pe drum si te surprind plus multe curbe in special de dreapta unde nu ai nici un fel de vizibilitate.

Chiar si la 50/h daca dupa o curba e o caruta oprita si mai si ploua intri direct in ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt de acord ca nu se invata nimic din disecarea acestor accidente. In 15 ani de moto am urmarit aceasta sectiune si cred ca am avut de invatat din ea.

 

Mereu am fugit de ploaie ca de dracu, in primul rand nu imi place din punct de vedere confort, abia apoi din punct de vedere aderenta. Cred ca am prins 4 ploi in 15 ani. Si la unele alea m-am oprit pentru ca am simtit ca era prea periculos (chiar anul trecut, era asa de mare apa pe sosea incat faceam acvaplanare cu moto, deci m-am oprit sa se mai scurga soseaua).

Mersul pe ploaie e de evitat, eu ploaie si intuneric nu servesc, decat daca ma prinde ocazional...si nu prea ma prinde.

 

Un alt subiect care s-a atins si mi se pare important: sa te grabesti sa ii prinzi pe altii din fata! A te grabi pe motor este o mare capcana. Chiar si prin oras, zici ca te misti mai repede cu mobra si intri in criza de timp apoi te surpinzi facand greseli...din cauza acestei grabe. Iar la drumuri de serpentine asta ar trebuie sa fie lege, mergi in ritmul pe care il stii, nu mari ritmul ca sa prinzi pe careva din urma! Atunci se fac greselile, atunci nu te mai tine virajul si ajungi pe contrasens, etc.

 

Si deja un alt sablon care se desprinde si din acest accident si din al Sabinei, plus multe altele care au fost grave dar nu mortale si la unele chiar am asistat, faptul ca aceste drumuri care ne plac noua cu serpentine de cele mai multe ori sunt in zone izolate, unde un spital ca lumea se afla la zeci sau sute de km departare! Stiu ca e ciudata cand intri in "zona" cum zic colegii si te dai in acel flow pe virajele patriei sa te mai gandesti si ca daca gresesti acum esti pe Lepsa,Cheia,Siriu, etc si ca ar fi bine sa nu intri in nicio situatie la limita, sa nu te bazezi niciun pic pe noroc.

Pe Lepsa nici nu ai semnal la mobil!!! 

 

Cu noroc la inceput si cu multe astel de situatii in cap care sa te mai tempereze, poate in fiecare an ajungi sa tragi un pic mai putin de gazul ala...si asa poate ajungi motociclist batran...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ati platit un curs si acum chiar vreti sa invatati de toti banii ... chiar si disecand ultima curba...

 

Cu presupusul iti poti da oricand , nu e nevoie de accident mortal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gumele alea nu sunt Heidenau K60. Sunt ceva mai de coclau.

Tind sa inclin spre Pirelli Rally sau ceva asemanator.

Acum 11 minute, cuki a spus:

Pacat, era un om fain care promova motociclismul. Cum si de ce a ajuns pe contrasens numai el stie. Oricum, mersul pe motocicleta este periculos indiferent de experienta, numarul de kilometri parcursi, abilitati sau material tehnic. 

Nu imi place sa-mi dau cu parerea, dar eu cred ca fix "jobul lui", care implica testarea/schimbarea motocicletelor foarte des au deschis aceasta portita spre greseala. Sa fi "uitat" ca se afla pe un GS cu gume de offroad pe un asfalt umed si ca e nevoie de maxima prudenta si viteza mult sub rulajul normal?

Si pe mine ma mai fura peisajul cand merg cu alte masini decat cea personala. Odata asa de bine m-a furat peisajul ca era sa ajung in sant. Eram setat pe masina personala, care era mult mai capabila + sisteme de siguranta decat o masina de la firma.

 

 

 

 

Si eu cred cam la fel. 

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 7/16/2021 at 11:33 PM, Flower-Power said:

acă e sa ma raportez la cum sunt eu și cât am mers versus cât a mers el ma gândesc serios sa  nu mai plec mâine cu motorul.

Pai daca aveai mobra platita de partid si sa inghiti km era jobul tau, cred ca puteai sa faci si tu la fel.

Da-mi si mie o mobra noua si trimite-ma sa ma plimb fara sa am presiune dpdv financiar si program pe scaun la 8 ore.

Ă?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, VyXxer a spus:

Poate imi bate soarele in monitor: curba nu pare chair stransa. Nu ca mai are importanta, acum.

Nu are nici o relevanta daca era curba stransa sau nu sau daca era vreo curba, i-a fugit una din roti suficient sa-l arunce pe contrasens. Mie mi s-a intamplat pe drum drept, noroc ca la mine nu era nimic pe contrasens.

 

In alta ordine de idei, eu in ultimii 4-5 ani am mers cu motoreta de strada, VFR800 cam de 3-4 ori pe an si anul asta de 2 ori.

A doua oara, la un drum Timisoara - Resita si inapoi, care se dorea a imbina utilul cu placutul (mergeam sa cumpar o toba finala pt capra de cross de la cineva) am vazut moartea cu ochii si a fost un moment marcant pt mine in a lua decizia de a vinde VFR-ul. Si l-am vandut.

Drum drept, nimeni, drumul cu maracini pe margini, arbusti si alte chestii, un fel de tunel de verdeata era drumul.

Eu mergeam asa agale, 110-120.. cu gandul la cum o suna capra cu noua toba, si undeva in zare la 200m iese un bot de tractor de-ala mare rosu dintre tufisuri direct in drum. Am zis ca nu vad bine. Botul a iesi si s-a oprit.. Eu initial am luat mana din gaz din reflex apoi cand a vazut ca s-a oprit.. zic eh, m-a vazut...si bag mana iar in gaz sa trec de el. Cand mai aveam 20m pana la el a iesit... mi-am vazut toata viata in fata ochilor in 0,004 secunde, am zis.. asta a fost Bogdan, 43 de ani ti-au ajuns, asta e... Urma sa ma strivesc in rotile imense ale acelui tractor.

Am reusit sa fac o fandare spre stanga de nici nu stiu cum si m-am dus larg pe contrasens... dar daca pe contrasens era ceva acum imi cantati la pomana de 40 de zile..

Apoi m-am oprit sa respir, am avut pulsul la 230.. mi-au trebuit 15 min sa-mi revin.. Boul cu tractorul se uita pe contrasnes sa nu vina nimic.. au trecut 2 masini apoi a iesit, el nici nu s-a uitat spre stanga sa vada ca vin eu.. cand nu au mai trecut masini pe contrasens, a iesit..

In fine, tot ce voiam sa zic, si daca mergi de 2 ori pe an, daca e sa mori, mori.

Si acolo unde a iesit tractorul nu era drum lateral sau ceva, nu era nimic, Dorel s-a uitat la ces, era ora 17, gata plec acasa, a tras de volan in boscheti si a intrat in drumul national. 

Cu ochii dupa drumulete laterale sunt tot timpul.. 

 

:( 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum spuneam, inca se mai bate campii cu gumele, raul ,ramul, vantul, papadia. Ce cred ca ar trebui sa invantam este ca mai important este ca la finalul zilei/turei moto, sa ajungem intregi acasa. Iar modul in care mergem pe moto, sa tina cont de asta. Pentru ca in final, tot noi si cei apropiati noua vor avea de suferit. Este irevelant tipul de anvelope folosit. Relevant cred insa ca este fapul ca poate, zic DOAR POATE, pentru ca nu am cum stii asta sigur, deci repet, POATE nu s-a adaptat stilul de mers de conditiile date-anvelope de off, ploaie, drum prin sate, curba. Ori de asta SUNTEM 100% doar noi responsabili. Ce mi-as dori sa invatam este sa nu mai cautam vina in alta parte mai intai, ci mai intai sa ne uitam la noi. Ce puteam sa fac sa nu ajung in situatia respectiva? ce am gresit? de ce nu am tinut cont? Stiu, este ideal ce spun, si realitatea bate filmul. Toti gresim. Unii au avut si noroc, altii au gresit, insa stilul de mers poate mai potolit le-a permis sa mai faca ceva astfel incat sa reduca pagubele, sau chiar sa evite un accident.

Haideti sa fim realisti, si sa invatam din aceste accidente , ca noi SUNTEM PRIMII VINOVATI. Indiferent de vinovatul legal, de conditiile date. Noi ne suim pe moto, noi mergem intr un anumit mod, noi ne expunem riscurilor. Noi trebuie sa ne pazim ....

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi pe noi de noi trebuie sa ne pazim. 

 

Initial, dupa postul lui Niko, ma gandeam sa zic "ia uite-l frate, pe asta, motociclist de atata amar de vreme si o da acum cu ploaia si cu cele 15 grade". Dar omul are dreptate. Isi recunoaste limitele si zona de confort si nu se teme sa le faca publice. Si de asta nu a avut nici un incident neplacut in ultimii ani. Asta ar trebui sa ne dea tuturor de gandit: care ne sunt limitele, unde atingem pragul critic si ce implica asta. Daca la viteza mare nu te simti confortabil, e cazul sa o lasi mai usor, daca pe curbe nu te poti tine dupa baietii care polizeaza scaritele, nu-i nici o rusine, las-o incet si te asteapta ei mai incolo, pe ploaie iti danseaza spatele - ia o pauza pana trece, asta e, ajungi cu 15 minute mai tarziu, dar ajungi. Cred ca asta putem invata din accidentul asta - ca si mama motocicletei cu toate sistemele de siguranta si echipament full de ultima generatie nu te salveaza cand tu depasesti cu mult limitele tale si ale motocicletei, cand in mintea ta nu ai decat "sa trag mai tare sa ajung mai repede, sa iau curba asta cu o viteza mai mare, sa duc cauciucul pana la capat, sa ii dau blana sa vad cat prinde samd"... Pacat, mare pacat, o gresala pe care cu totii sigur am facut-o pe doua roti, lui i-a fost fatala.  

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 minutes ago, B.B. said:

In alta ordine de idei

Urata poveste. Nu stiu cum dracu ca nici pe mine nu ma mai trage ata sa ma sui des (si nici sa vand mobra). Nu cred ca a fost vreo iesire anul asta fara sa injur pe cineva de pe contrasens. Nu ca eu is vreun Rossi, sau ceva. De cateva iesiri, cand ajung acasa imi zic ca am mers prea repede, mai ales ca o am pe junioara pasager. M-am obisnuit sa ies prin zona, nu neaparat km putini, dar pana in 100. In veekend mi-a sugerat un prieten un TF. Mi-am facut rezervare la Curtea de Arges. Pt prima seara. Peste ceva ore am anulat-o si am zis ca nu ma bag: echipat complet la 40 de grade, pe naked, 400 km dintre care ultimii erau pe TF, in weekend (aglomerat). Call me pussy, don't care! Cred ca ideea de baza - am citit pe la incepatori oare? - era sa te sui pe capra doar cand iti vine macar 90%. Altfel...

Ziceai de VFR. Si eu as fi vrut ceva mai cu zvac, ca am VX800, dar fix la asta m-am gandit: lasa, ca mai batraneste e mai bine. Plus ca voiam V. Desi fuge si tinicheaua asta, dar nu ca un miar. Si nu e comoda ca un enduro/touring: multi km fara oprire. Apoi pauza cred ca e buna, te mai relaxezi, te mai aduni. Vorbeam cu cineva ca am fost cornut cand am vandut a 2-a masina. Zice, da, dar ai motocicleta. PAi cand te grabesti (ca altfel mai ai optiuni, cum ar fi un microbuz) te sui pe mobra si dai in ea in timp ce te mai uiti la ceas, ca sa nu intarzii?

 

Si te lasi sau iti iei altceva, ca vad ca tot i-ul e la profil?

Editat de VyXxer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, adrian45 a spus:

gumele in cauza

acciden.jpg

accident.jpg

Sunt Mitas E07 Plus, care sunt cauciuri 50/50 printre cele mai întâlnite pe motoarele de adventure pentru că sunt printe cele mai reușite. Sunt foarte lăudate atăt pentru off cât și pt on, "crampoanele" sunt foarte mari și cu multă suprafață pentru asflat, dar bineînțeles că pe ud nu mai e aceași situație. Am mers cu 50/50 un sezon întreg (că atât au ținut, sunt foarte moi și cu mult grip), nu simți diferențe pe asflat, dar pe ud am mers cu mare grijă. Acum am 80/20 și al fel, merg incredibil pe asflat, uscat, pe ud nu prea am mers și nici nu îmi doresc...

Editat de mangusta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are importanta ce cauciucuri avea. Putea sa aiba si roti patrate, la experienta lui trebuia sa isi ajusteze ritmul conform cu ce avea. As putea sa fac pariu ca stia foarte bine ce motocicleta si ce cauciucuri are si cum se comporta astea in diferite situatii. Astea-s doar niste minciuni pe care ni le spunem noua ca sa ne credem ca nu ni se va putea intampla asa ceva. Realitatea e un pic altfel. 

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, VyXxer a spus:

 

 

Si te lasi sau iti iei altceva, ca vad ca tot i-ul e la profil?

 

Am deja din primavara o Yamaca de enduro/cross - de fapt acum am doua, ca sa am partener. De 400cc. 

Ceva ce mi-am dorit sa fac mereu si nu inteleg ce m-a retinut. Mersul pe strada nu prea imi mai face nici o placere plus ca am si doua masini din care una microbuz in care car caprele unde vreau io. De aia si vizionam filmulete cu cursuri de off-road ale baiatului asta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 minutes ago, Metal Heart said:

Initial, dupa postul lui Niko, ma gandeam sa zic "ia uite-l frate, pe asta, motociclist de atata amar de vreme si o da acum cu ploaia si cu cele 15 grade". Dar omul are dreptate. Isi recunoaste limitele si zona de confort si nu se teme sa le faca publice. 


Apropo de limite, la fel ca Niko nu am cautat niciodata ploaia dar la drum lung cred ca am avut 'sansa' sa prind cel putin 20 pana acum.

O fi stupid dar mi-am format un obicei sa fac un check cu cizma pe asfalt si surpriza: in 100% din cazuri sub talpa a fost mult mai ghetus decat lasau impresia anvelopele.  Fata de uscat nu mai zic ca diferenta era colosala. Dupa fazele astea mereu am redus viteza drastic sau in unele cazuri oprit pana trec siroaiele. Impresia lasata de ghidon(fara testul cu talpa pe jos) ma pacalea sa merg mai tare decat trebuie pentru ce era sub mine. Beleaua poate sa vina imediat. Gumele de touring prietenoase cu ploaia mi se par mai mult marketing. Daca luceste drumul in soare, fii sigur ca pe ploaie va fi horror. Ar mai fi o chestie ca ploile din ultimii ani fiind mai mult furtuni, par ca greseaza carosabilul in loc sa-l spele precum ploile de durata.

Asfalt din asta rugos turnat ploaspat care dreneaza apa n-am prins niciodata, o fi la altii poate, nu la noi. Iar in Europa pe autostrada unde zici ca e mai decent, o ploaie de 8h de la Belgrad la Rijeka m-a linistit cu mers din asta "pe orice vreme". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, incepator, incercand sa invat lucruri pe Youtube:

- "pe umed aderenta e aproape la fel de buna ca pe uscat"

- "problema e doar in primele 10 minute dupa ce incepe ploaia"

- "cauciucurile au santuri pentru a scoate apa, nu sunt probleme"

 

Din cate observ realitatea nu e atat de prietenoasa.

Vreau sa va multumesc pentru impartasirea experientelor voastre! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, LimpTA said:

nu am cautat niciodata ploaia

Eu am cautat-o cu primul motor. Cand incepea sa ploua ma echipam. Tocmai ca imi era frica sa merg pe ploaie si ca o sa mi-o iau odata. E la fel ca exersarea franei de urgenta...

Zi-i cum vrei, dar n-am cazut pe ploaie pana acum. Am mers in limitele mele, evident. M-a prins ploaia si la distanta de casa. Odata pe la Galaciuc (ca il stiti de la MAN VI). Odata am plecat spre capitala si m-a prins ploaia prin Buzau. Am tras in peco, am asteptat, nu dadea semne ca se opreste. Nu mai facea canalizarea fata. Am hotarat sa ma intorc si am mers pana in Focsani pe torentiala. Pe E85 n-am putut sa stau intr-a 2-a, intelegi, mai ales ca eram ud si unde nu ajunge soarele. 

Poate am avut noroc.

Editat de VyXxer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 43 minute, ionutpm a spus:

Eu, incepator, incercand sa invat lucruri pe Youtube:

- "pe umed aderenta e aproape la fel de buna ca pe uscat"

- "problema e doar in primele 10 minute dupa ce incepe ploaia"

- "cauciucurile au santuri pentru a scoate apa, nu sunt probleme"

 

Din cate observ realitatea nu e atat de prietenoasa.

Vreau sa va multumesc pentru impartasirea experientelor voastre! 

Pe ploaie e horror indiferent de motocicleta, orice manevra brusca te poate pune pe jos. (accelerare, franare, aplecare) 

Pe ploaie, daca te prinde, trebuie sa mergi ca pe oua sau mai bine nu mergi.

Sa pleci de acasa pe moto cand deja ploua e masochism curat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am prins ceva mai rau ca ploaia, grindina, atat de multa incat se acoperise tot drumul. si am mers mai departe ca eram pe pasul urdele si nu aveam unde sa ma adapostesc de furtuna + fulgere si tunete.

 

imi aduc aminte si acum cum imi rapaia grindina in casca.

 

de departe cea mai groaznica experienta, marele meu noroc, ca a dat cu grindina pana sa inceapa serpentinele spre ranca, ca altfel nu stiu daca puteam sa controlez moto la vale, abia mergeam drept dar cu picioarele in scarite incordat ca un arc sa ma desprind de ea la cel mai mic semn de nesupunere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, LimpTA a spus:




O fi stupid dar mi-am format un obicei sa fac un check cu cizma pe asfalt 

asa si trebuie, foarte bine faci

si pe uscat mai poti face cate un check cu cizma, sa vezi cum e asfaltul, mai ales daca e drum proaspat asfaltat...

 

Acum 6 minute, B.B. a spus:

 

Sa pleci de acasa pe moto cand deja ploua e masochism curat. 

yepp!

 

.....dar imi amintesc ca acum 20-30 de ani, mai plecam si pe ninsoare, sau ploaie, sau -20 de grade...

de atunci s-a mai schimbat instinctul de autoconservare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu ploaia este problema, ci mâzga care se formează pe asfalt în primele minute. 

Aia devine lipicioasă și alunecoasă. 

Cred că m-au prins câteva ploi zdravene în timp, inclusiv o grindină pe la Croați. Iar ultima acum 2 ani pe A3, aveam gume noi nouțe pe GTR și am vrut să văd cum stau, la un moment dat atinsesem 150 și motorul stătea ca pe șine. 

Trebuie să fii atent overall, însă - depinde de intensitatea ploii - primele 5/10 minute sunt periculoase. 

Am și scris într-un topic, poate părea paradoxal, dar după ce asfaltul este curățat de ploaie, poți merge liniștit, oricât de tare plouă. De aceea este indicat să te oprești când începe ploaia și să pleci când se întețește.

Pe ideea asta, deși nu pare, mult mai periculoasă este o ploaie ușoară, mocănească, decât una cu spume. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Alo !...domnii  de la priveghi...daca era moterismul asta chiar asa complicat precum bociti voi, nu cumva trebuia sa fie un club mai exclusivist?  Wiki zice ca suntem 200 meleoane pe planeta asta, uite :

 

200 million motorcycles

About 200 million motorcycles, including mopeds, motor scooters, motorised bicycles, and other powered two and three-wheelers, are in use worldwide, or about 33 motorcycles per 1000 people.

 

In comparatie , mai putin de 1000 de oameni au ajuns cosmonauti sau astronauti. 

 

 

 

Mai usor cu pianu plouat pe scari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...